2011_04_10 - Z Istebnej na Stożek i przez Czechy z powrotem.

Data: 2011-04-11 10:06:45
Autor: bans
2011_04_10 - Z Istebnej na Stożek i przez Czechy z powrotem.
I "pokaz slajdów" polecam (można zatrzymać), tak są zdjęcia zoptymalizowane:

https://picasaweb.google.com/artur.goc/2011_04_10Stozek#

Miała być jeszcze Girova, ale zmiękła mi rura.

Dziwne, pierwszy raz byłem w czeskiej części Beskidu Śląskiego.

Polecam panoramę z Bahenca (nie wiem, jak to się odmienia) - zapiera dech, można na tej łączce zostać na cały dzień.

--
bans

Data: 2011-04-11 14:46:23
Autor: Jacek G.
2011 04 10 - Z Istebnej na Stożek i przez Czechy z powrotem.
On 11 Kwi, 10:06, bans <g...@o2.pl> wrote:
I "pokaz slajd w" polecam (mo na zatrzyma ), tak s zdj cia zoptymalizowane:

https://picasaweb.google.com/artur.goc/2011_04_10Stozek#

Mia a by jeszcze Girova, ale zmi k a mi rura.

Podobną trasę robiliśmy jakieś 1,5 roku temu jesienią tyle, że w
odwrotną stronę - z Istebnej (z dol. Olzy) przez Pisek, Bahenec, sedlo
Grunicek, ale dalej przez Filipkę (schronisko i bufet) do Nydka (fajny
zjazd), podjazd na przeł. Beskidek, Soszów, Stożek, Kiczory,
Kubalonka, Istebna. Początkowo myślałem jeszcze o Czantorii, ale nawet
z jej pominięciem brakło nam dnia i większość trasy z Kiczor na
Kubalonkę pokonywaliśmy po ciemku, pieszo :) Wpychanie rowerów na
Stożek od tamtej strony, to też był niezły hardcor. Ale jest co
wspominać :)
Tylko widok tych lasów - a raczej ich braku jest coraz bardziej
dołujący.
--
Jacek G.

Data: 2011-04-12 08:12:20
Autor: bans
W dniu 2011-04-11 23:46, Jacek G. pisze:

sedlo
Grunicek, ale dalej przez Filipkę (schronisko i bufet) do Nydka (fajny
zjazd),

Mnie dziwi to, że tamtych rejonów kompletnie nie znam, tych nazw to muszę teraz poszukać na mapie ;)

Ale przyznaję, że bardzo mnie tam teraz ciągnie, tym bardziej że kumpel ma objeżdżone rejony Lysej Hory czy Javorovego (przepraszam, jeśli błędnie napisałem nazwy ;) i nas namawia.

--
bans

Data: 2011-04-11 23:53:24
Autor: Jacek G.
On 12 Kwi, 08:12, bans <g...@o2.pl> wrote:
> [...]

> zjazd),

Mnie dziwi to, że tamtych rejonów kompletnie nie znam, tych nazw to
Beskid Śląsko Morawski stał się znacznie łatwiej dostępny po otwarciu
granic. Ja też dopiero od niedawna zaczynam poznawać te tereny -
wcześniej wydawały mi się jakby mniej atrakcyjne. Ale wyskoczyliśmy
kiedyś pieszo w rejon Javorovego i stwierdziłem, że byłby to świetny
teren właśnie na rower. Ubiegłego lata wróciłem tam właśnie z rowerem
- krótka traska z Oldrichovic na Mały Javorovy i potem przez Javorovy
i Ropickę z powrotem. W tym roku może uda się zrobić Lysą Horę i może
jeszcze coś np. w pasmie Radhosta, Pustevnego.
A jeśli chodzi o Czechy, to polecam (być może znasz) mapy on line:
http://mapy.cz
lub
http://mapy.idnes.cz/
albo to:
http://www.cykloserver.cz/cykloatlas/
Wszystkie mapki podobne, ale różnią się szczegółami. No i można
planować trasy - wprawdzie chyba tylko po szlakach.
--
Jacek G.

Data: 2011-04-12 09:00:36
Autor: bans
W dniu 2011-04-12 08:53, Jacek G. pisze:

Ale wyskoczyliśmy
kiedyś pieszo w rejon Javorovego i stwierdziłem, że byłby to świetny
teren właśnie na rower.

No właśnie to kumpel powtarza, że te rejony są bardzo fajnie przygotowane pod rower.

A przedsmak tego widać już po czeskie stronie Stożka - jechaliśmy jakąś rowerową trasą "śladami hutnictwa", narzekać mogą chyba tylko ci, którzy lubią skakać po kamieniach na szlakach ;)

http://www.cykloserver.cz/cykloatlas/

Tylko tę znałem, dzięki za linki.

--
bans

Data: 2011-04-12 09:30:31
Autor: Przemek

Użytkownik "bans" <goc@o2.pl> napisał w wiadomości news:io0tpl$hd4$1mx1.internetia.pl...
[...]

Trasa jest fajna ,tez jechalem, tylko coś śladów tego hutnictwa nie znalazłem :)

pozdr
przemek

Data: 2011-04-11 18:57:06
Autor: Gabriela
2011_04_10 - Z Istebnej na Stożek i przez Czechy z powrotem.
człowieku jesteś niesamowity-wszystkie twoje zdjęcia oglądam z zapartym tchem

                     pozdrawiam-Gabriela

Data: 2011-04-12 08:14:22
Autor: bans
W dniu 2011-04-11 18:57, Gabriela pisze:

człowieku jesteś niesamowity-wszystkie twoje zdjęcia oglądam z zapartym
tchem

Tylko spokojnie, oddychaj głęboko, wdech-wydech, wdech-wydech, już lepiej? ;)

PS. Połechtano moją próżność, aczkolwiek obiektywizm każe mi stwierdzić, że przesadzasz ;)

--
bans

Data: 2011-04-12 09:32:52
Autor: Przemek

Użytkownik "bans" <goc@o2.pl> napisał w wiadomości news:io0r30$257$2mx1.internetia.pl...
[...]

ja coś czuję, że koleżanka chętnie by sie z Tobą na ten rower umówiła :)))))))))))))

pozdr
przemek

Data: 2011-04-12 09:41:28
Autor: bans
W dniu 2011-04-12 09:32, Przemek pisze:

ja coś czuję, że koleżanka chętnie by sie z Tobą na ten rower umówiła

Na rower - jak najbardziej. Niestety - pod tym względem wśród znajomych panuje posucha (choć powoli coś się rusza ;)

--
bans

2011_04_10 - Z Istebnej na Stożek i przez Czechy z powrotem.