Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   23 postulaty nt usuniÄ™cia religii z życi a publicznego w Polsce

23 postulaty nt usunięcia religii z życi a publicznego w Polsce

Data: 2010-01-02 23:49:28
Autor: Slawek SWP
23 postulaty nt usunięcia religii z życi a publicznego w Polsce
Użytkownik Grzegorz Z. napisał:
Nasze marzenia ograniczyliśmy realnością ich realizacji w ultrakatolickiej
podobno Polsce. Mamy nadzieję, iż przynajmniej niektóre z nich będą
przedmiotem obrad i konkretnych decyzji parlamentarnych.

Postulat 1: Renegocjacja konkordatu

Zgodnie z konwencją wiedeńską o prawie traktatów, obowiązujący konkordat z
28 lipca 1993 roku może zostać w trybie dyplomatycznych negocjacji z
Watykanem dostosowany do zasad ustrojowych RP, gwarantujących ponoć
równouprawnienie obywateli bez względu na wyznanie lub bezwyznaniowość oraz
równouprawnienie wszystkich Kościołów i związków wyznaniowych. Renegocjacja
konkordatu powinna doprecyzować liczne nieścisłe sformułowania, w tym
zwłaszcza odnoszące się do kwestii finansowych.

Może wystarczy zdać się na prawo Polskie!


Postulat 2:

Nowelizacja Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej w celu zagwarantowania
neutralności światopoglądowej państwa.

No tak przecież państwo ma światopogląd inny niż demokratyczna większość.


Postulat 3:

Odrzucenie nadrzędności prawa kanonicznego nad państwowym prawem cywilnym i
karnym.

??? Jakiś przykład...


Postulat 4:

Wprowadzenie podatku kościelnego

Chcesz opodatkować już raz opodatkowane datki wiernych...? Czy budowę budynku kościelnego sumptem gminy wyznaniowej proponujesz wymierzyć kosztorysem i opodatkować od przychodu?

przy równoczesnym zlikwidowaniu wszelkich
dotacji państwa i organów samorządu na rzecz Kościoła, w tym tzw. funduszu
kościelnego.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Fundusz_Ko%C5%9Bcielny
"[...]Obecnie Fundusz Kościelny działa na rzecz wszystkich Kościołów i innych związków wyznaniowych posiadających uregulowany status prawny w Rzeczypospolitej Polskiej (także tych, którym państwo niczego zabrać nie mogło, gdyż powstały po roku 1950). Według rejestru MSWiA jest ich ponad 160.[...]"


Postulat 5:

Zakaz finansowania działalności religijnej przez podmioty gospodarcze
będące własnością Skarbu Państwa oraz organów samorządu terytorialnego.

Jestem za. Fiskus też! Tylko jak zabronić właścicielowi robić to na co ma ochotę...?

Likwidacja ulg podatkowych i celnych, skutkujÄ…cych dofinansowywaniem
Kościołów przez państwo. Zakaz rozdawnictwa społecznego mienia.

Jestem za! Jedno prawo dla wszystkich od POsła do Wójta! Trzeba znieść imunitety!
Jestem za. Fiskus też!


Postulat 6:

Takie same podatki dla duchownych i świeckich.

PiT i VAT dla wszystkich taki sam!
Jestem za. Fiskus też!


Postulat 7:

Takie samo prawo reprywatyzacji dla podmiotów świeckich i kościelnych, w
tym likwidacja tzw. Komisji majÄ…tkowej oraz przekazanie spraw tzw. zwrotu
mienia do sądów powszechnych.


Natychmiast przywrócić stan posiadania sprzed IIWŚ (przypominam, że IIWŚ zakończyła się wielką kradzieżą) i wprowadzić w życie postulat nr 7. Jestem za. Fiskus też!

Postulat 8:

Takie same prawa, normujące działalność humanitarną, leczniczą,
charytatywno-opiekuńczą, naukową i oświatowo-wychowawczą, dla podmiotów
kościelnych i świeckich.

Jestem za. Fiskus też!


Postulat 9:

Takie same normy finansowania działalności kulturalnej, odnowy zabytków
itp. dla podmiotów kościelnych i świeckich.


Jestem za. Fiskus też!

Postulat 10:

Takie same prawa dotyczące ubezpieczeń społecznych dla świeckich i
duchownych.


Jestem za. Fiskus też!

Postulat 11:

Nowelizacja ustawy o radiofonii i telewizji, w tym usunięcie obowiązku
respektowania tzw. wartości chrześcijańskich.


No tak, wartości chrześcijańskie ze swojej definicji są złe i niemoralne. Chyba, że chodzi tylko o zwrot "wartości chrześcijańskie"... Wydaje się, że można użyć innych słów na określenie tych wartości... Byłoby tego znakomicie więcej ale sprowadza się do nauki wypływającej z dekalogu - czyli wartości chrześcijańskich.

Postulat 12:

Nowelizacja ustawy antyaborcyjnej, dopuszczenie przerywania ciąży z
przyczyn społecznych.


Oraz przywrócenie kary śmierci dla morderców, pedofilów i innych szkodliwych zboczeńców.

Postulat 13:

Likwidacja lub pełna jawność działania tzw. Komisji Wspólnej Rządu i
Episkopatu.


http://www.episkopat.pl/?a=komisja
Czy oni jeszcze jakoÅ› inaczej spiskujÄ…...?

Postulat 14:

Zakaz finansowania przez państwo programów religijnych w prasie, radiu i
telewizji.


Trzeba zmienić Rząd! I wybrać innych POsłów, oni wtedy wprowadzą te zmiany ;) Albo obalić demokrację i wprowadzić dyktaturę Wielkiego Brata

Postulat 15:

Takie same prawa dla niepublicznych placówek oświatowych i wychowawczych
prowadzonych przez Kościół oraz organizacje pozarządowe i inne podmioty.


Jestem za. Fiskus też!

Postulat 16:

Takie same prawa dla szkół wyższych państwowych, niepublicznych i
kościelnych.


Jestem za. Fiskus też!

Postulat 17:

Religia jako przedmiot nadobowiązkowy w szkołach pod nadzorem państwa albo
religia poza szkołami publicznymi, bez nadzoru państwa.


Jestem za.

Postulat 18:

Zakaz indoktrynacji religijnej w przedszkolach i żłobkach.


WybierajÄ… rodzice!

Postulat 19:

Duszpasterstwo kapelanów tylko na życzenie obywateli oraz na koszt
Kościoła.


Czyli co, szczegółowa instrukcja o czym można rozmawiać na przystanku, w szalecie czy w kolejce do kasy...?
Myślozbrodnia - przestępstwo możliwe do popełnienia... Człowiek, który został ogłoszony przez Policję Myśli myślozbrodniarzem, zostaje poddany ewaporacji, tzn. wymazuje się jego wszystkie dane z ksiąg oraz zaciera się po nim wszelki ślad. Wtedy jest przetrzymywany w siedzibie Ministerstwa Miłości.

Postulat 20:

Doprecyzowanie norm regulujących zawieranie małżeństw sakramentalnych, w
tym dla pozostałych Kościołów.


O co chodzi(?) Kościoły mają się wtrącać czy nie...?

Postulat 21:

Takie same prawa dotyczące zgromadzeń, zbiórek publicznych itp. dla
podmiotów kościelnych i świeckich.


Jestem za. Fiskus też!

Postulat 22:

Gwarancje pochówku dla innowierców i niewierzących.


http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,3245
ustawa z 30 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (tekst jednolity: Dz. U. 1972 r., Nr 47, poz. 298, z późn. zm.)
"[...]W miejscowościach, w których nie ma cmentarzy komunalnych, zarząd cmentarza wyznaniowego ma obowiązek umożliwić pochowanie na tym cmentarzu, bez jakiejkolwiek dyskryminacji, osób zmarłych innego wyznania lub niewierzących. [...]"

Postulat 23:

Zakaz cenzury kościelnej oraz indoktrynacji religijnej w podręcznikach
szkolnych.


Zakaz jakiejkolwiek indoktrynacji w podręcznikach szkolnych!

Wszystkie dają się sprowadzić do jednego — Nie chcemy Rzeczypospolitej
Katolickiej! Każdy z nas ma prawo do wolności sumienia!!!


W tym celu należy koniecznie zmienić ustrój obowiązujący w Polsce z demokracji na... Albo utworzyć partię "Wolność Sumienia" zdobyć większość w Sejmie i Senacie, przekonać Prezydenta do pomysłu i załatwione!

http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,3530/q,23.postulaty.dot.polityki.wyznaniowej.panstwa




--
SÅ‚awek SWP
Małpę od człowieka odróżnia się po zachowaniach ludycznych z tym, że trafiają się przypadki niemal nieodróżnialne...
http://www.niezalezna.pl/article/show/id/25908#comment_200660
http://anna.salon24.pl/146660,aferalom-leci-oraz-odbija

Data: 2010-01-05 01:52:43
Autor: Grzegorz Z.
23 postulaty nt usunięcia religii z życi a publicznego w Polsce
Odrzucenie nadrzêdno¶ci prawa kanonicznego nad pañstwowym prawem cywilnym i
karnym.

??? Jaki¶ przyk³ad...

¦lub w ko¶ciele. --
"Ka¿dy my¶l±cy cz³owiek jest ateist±" - E.Hemingway

Data: 2010-01-05 12:20:36
Autor: Slawek SWP
23 postulaty nt usuniêcia religii z ¿ ycia publicznego w Polsce
U¿ytkownik Grzegorz Z. napisa³:
Odrzucenie nadrzêdno¶ci prawa kanonicznego nad pañstwowym prawem cywilnym i
karnym.

??? Jaki¶ przyk³ad...

¦lub w ko¶ciele.

Je¶li jeste¶ osob± wierz±c± i praktykuj±c± religiê to zawierasz ¶lub w ko¶ciele - przysiêgasz Bogu, ¿e bêdziesz co¶ robi³ albo nie robi³...
Definicja ¶lubu ko¶cielnego wpastowana z encyklopedii PWN z 2003:
¦LUB KO¦CIELNY, forma zawarcia zwi±zku ma³¿eñskiego przed duchownym danego obrz±dku.

Je¶li nie ¿yczysz sobie sk³adaæ ¶lubów w ko¶ciele mo¿esz to nadal uczyniæ w urzêdzie przed urzêdnikiem. Definicja ¶lubu cywilnego wpastowana z encyklopedii PWN z 2003:
¦LUB CYWILNY, zgodne, jednoczesne o¶wiadczenie woli zawarcia ma³¿eñstwa z³o¿one przez 2 osoby p³ci odmiennej przed urzêdnikiem stanu cyw.; uroczyste, sk³adane publicznie przy 2 ¶wiadkach.

Bo jak podaje s³ownik jêzyka polskiego (http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=%B6lubowanie) ¶lubowanie jest uroczyst± przysiêg± sk³adan± w ko¶ciele Bogu a w urzêdzie urzêdnikowi.

I teraz odpowied¼ na twój przyk³ad: Zawarcie ma³¿eñstwa w ko¶ciele w obecno¶ci urzêdnika ko¶cielnego zosta³o zrównane wobec prawa z zawarciem ma³¿eñstwa w urzêdzie w obecno¶ci urzêdnika ¶wieckiego. Po prostu nie trzeba dwa razy zapisywaæ w dwóch ró¿nych miejscach wyg³aszanego dwa razy o¶wiadczenia woli.
Podkre¶lam, ¿e ¶lubuje siê Bogu a o¶wiadcza wolê urzêdnikowi.

--
S³awek SWP
Ma³pê od cz³owieka odró¿nia siê po zachowaniach ludycznych z tym, ¿e trafiaj± siê przypadki niemal nieodró¿nialne...
http://www.niezalezna.pl/article/show/id/25908#comment_200660
http://anna.salon24.pl/146660,aferalom-leci-oraz-odbija

Data: 2010-01-05 13:39:41
Autor: Grzegorz Z.
23 postulaty nt usuniêcia religii z ¿ ycia publicznego w Polsce
Dnia Tue, 05 Jan 2010 12:20:36 +0100, Slawek SWP napisa³(a):

U¿ytkownik Grzegorz Z. napisa³:
Odrzucenie nadrzêdno¶ci prawa kanonicznego nad pañstwowym prawem cywilnym i
karnym.

??? Jaki¶ przyk³ad...

¦lub w ko¶ciele.

Je¶li jeste¶ osob± wierz±c± i praktykuj±c± religiê to zawierasz ¶lub

Nie wa¿ne jak± osob± jestem, wa¿ne ¿e w tym przypadku nastêpstwa obrzêdu
religijnego ("prawo kanoniczne") decyduj± o takim a nie innym statusie
prawnym obywateli. ("prawo cywilne")

--
"Ka¿dy my¶l±cy cz³owiek jest ateist±" - E.Hemingway

Data: 2010-01-05 14:09:00
Autor: Slawek SWP
23 postulaty nt usuniêcia religii z ¿ ycia publicznego w Polsce
U¿ytkownik Grzegorz Z. napisa³:
Dnia Tue, 05 Jan 2010 12:20:36 +0100, Slawek SWP napisa³(a):

U¿ytkownik Grzegorz Z. napisa³:
Odrzucenie nadrzêdno¶ci prawa kanonicznego nad pañstwowym prawem cywilnym i
karnym.

??? Jaki¶ przyk³ad...

¦lub w ko¶ciele.

Je¶li jeste¶ osob± wierz±c± i praktykuj±c± religiê to zawierasz ¶lub

Nie wa¿ne jak± osob± jestem, wa¿ne ¿e w tym przypadku nastêpstwa obrzêdu
religijnego ("prawo kanoniczne") decyduj± o takim a nie innym statusie
prawnym obywateli. ("prawo cywilne")


I to, ¿e ci napisa³em, ¿e podczas religijnego obrzêdu jest równocze¶nie dokonywana cywilna rejestracja o¶wiadczenia woli zupe³nie ciê nie interesuje :) parafrazuj±c klasyka: Skoro fakty s± przeciw tobie to tym gorzej dla faktów!(?) <ROTFL>

A tak przy okazji... powiniene¶ podszkoliæ siê w odczytywaniu tekstu ze zrozumieniem. To ¿e poda³em ciebie jako przyk³ad osoby wierz±cej i praktykuj±cej nie oznacza - w przypadku opisanym w moim poprzednim po¶cie, ¿e jeste¶ tak± osob±...
Proponujê aby¶ wzi±³ sobie to motto do serca: "Je¶li zachowujesz siê jak g³upiec nie dziw siê, ¿e ludzie traktuj± ciê jak g³upca"


--
S³awek SWP
Ma³pê od cz³owieka odró¿nia siê po zachowaniach ludycznych z tym, ¿e trafiaj± siê przypadki niemal nieodró¿nialne...
http://www.niezalezna.pl/article/show/id/25908#comment_200660
http://anna.salon24.pl/146660,aferalom-leci-oraz-odbija

Data: 2010-01-06 16:11:40
Autor: Grzegorz Z.
23 postulaty nt usuniêcia religii z ¿ ycia publicznego w Polsce
Dnia Tue, 05 Jan 2010 14:09:00 +0100, Slawek SWP napisa³(a):

U¿ytkownik Grzegorz Z. napisa³:
Dnia Tue, 05 Jan 2010 12:20:36 +0100, Slawek SWP napisa³(a):

U¿ytkownik Grzegorz Z. napisa³:
Odrzucenie nadrzêdno¶ci prawa kanonicznego nad pañstwowym prawem cywilnym i
karnym.

??? Jaki¶ przyk³ad...

¦lub w ko¶ciele.

Je¶li jeste¶ osob± wierz±c± i praktykuj±c± religiê to zawierasz ¶lub

Nie wa¿ne jak± osob± jestem, wa¿ne ¿e w tym przypadku nastêpstwa obrzêdu
religijnego ("prawo kanoniczne") decyduj± o takim a nie innym statusie
prawnym obywateli. ("prawo cywilne")


I to, ¿e ci napisa³em, ¿e podczas religijnego obrzêdu jest równocze¶nie dokonywana cywilna rejestracja

No wiêc masz swój przyk³ad nadrzêdno¶ci prawa kanonicznego nad cywilnym.

Trzeba jeszcze w Polsce rejestrowaæ samochody czy ju¿ wystarczy jak je
proboszcz pokropi w dzieñ ¶w.Krzysztofa?

--
"Ka¿dy my¶l±cy cz³owiek jest ateist±" - E.Hemingway

Data: 2010-01-06 20:20:29
Autor: Slawek SWP
23 postulaty nt usuniêcia religii z ¿ ycia publicznego w Polsce
U¿ytkownik Grzegorz Z. napisa³:
 [...]
I to, ¿e ci napisa³em, ¿e podczas religijnego obrzêdu jest równocze¶nie
dokonywana cywilna rejestracja

No wiêc masz swój przyk³ad nadrzêdno¶ci prawa kanonicznego nad cywilnym.

Trzeba jeszcze w Polsce rejestrowaæ samochody czy ju¿ wystarczy jak je
proboszcz pokropi w dzieñ ¶w.Krzysztofa?


Och! Rzeczywi¶cie! Masz racjê! Jaki ja nierozumny jestem! Tkwi³em w b³êdzie na temat wielozadaniowo¶ci niektórych urzêdników. Przepraszam, ¿e wprowadzi³em zamieszanie. Oczywi¶cie kropienie w dowolny dzieñ wystarczy.
Z drugiej strony w której czê¶ci Polski ¿yjesz, ¿e nie masz dostêpu do urzêdników ¶wieckich? Biedaku Ciebie to musi boleæ... Straszliwie!

--
S³awek SWP
Ma³pê od cz³owieka odró¿nia siê po zachowaniach ludycznych z tym, ¿e trafiaj± siê przypadki niemal nieodró¿nialne...
http://www.niezalezna.pl/article/show/id/25908#comment_200660
http://anna.salon24.pl/146660,aferalom-leci-oraz-odbija

Data: 2010-01-06 20:37:53
Autor: Grzegorz Z.
23 postulaty nt usuniêcia religii z ¿ ycia publicznego w Polsce
Dnia Wed, 06 Jan 2010 20:20:29 +0100, Slawek SWP napisa³(a):

U¿ytkownik Grzegorz Z. napisa³:
 [...]
I to, ¿e ci napisa³em, ¿e podczas religijnego obrzêdu jest równocze¶nie
dokonywana cywilna rejestracja

No wiêc masz swój przyk³ad nadrzêdno¶ci prawa kanonicznego nad cywilnym.

Trzeba jeszcze w Polsce rejestrowaæ samochody czy ju¿ wystarczy jak je
proboszcz pokropi w dzieñ ¶w.Krzysztofa?


Och! Rzeczywi¶cie! Masz racjê! Jaki ja nierozumny jestem!

Skromno¶æ jest cnot± która zawsze zas³uguje na pochwa³ê.

--
"Ka¿dy my¶l±cy cz³owiek jest ateist±" - E.Hemingway

Data: 2010-01-07 11:45:10
Autor: % =he®sk=
23 postulaty nt usuniêcia religii z ¿ycia publiczn ego w Polsce
On Wed, 6 Jan 2010 20:37:53 +0100, "Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl>
wrote:

 [...]

Skromno¶æ jest cnot± która zawsze zas³uguje na pochwa³ê.

 wlasnie. staraj sie grzesiuz, a zasluzysz na niebo ;o)))

Data: 2010-01-07 19:59:03
Autor: Slawek SWP
23 postulaty nt usuniêcia religii z ¿ ycia publicznego w Polsce
U¿ytkownik Grzegorz Z. napisa³:
Dnia Wed, 06 Jan 2010 20:20:29 +0100, Slawek SWP napisa³(a):

U¿ytkownik Grzegorz Z. napisa³:
  [...]
I to, ¿e ci napisa³em, ¿e podczas religijnego obrzêdu jest równocze¶nie
dokonywana cywilna rejestracja

No wiêc masz swój przyk³ad nadrzêdno¶ci prawa kanonicznego nad cywilnym.

Trzeba jeszcze w Polsce rejestrowaæ samochody czy ju¿ wystarczy jak je
proboszcz pokropi w dzieñ ¶w.Krzysztofa?


Och! Rzeczywi¶cie! Masz racjê! Jaki ja nierozumny jestem!

Skromno¶æ jest cnot± która zawsze zas³uguje na pochwa³ê.

No co¶ ty zdurnia³ do reszty...? Jaka skromno¶æ!?
To by³o samoponi¿enie, po prostu nie mog³em tego d³u¿ej znie¶æ!
Twoja wartka mowa, erudycja, zasób s³ów... Tak! To! S³ownictwo! Po prostu powali³e¶ mnie na kolana, a ja... No po prostu nie mog³em na tych kolanach i sam, tak z siebie - buch na brzuch! I twarz± w kurzu, szlochaj±c; po prostu CIEBIE nie mo¿na pokonaæ jeste¶ geniuszem dyskusji, jak mog³em pomy¶leæ, pomy¶leæ, ¿e jestem równorzêdnym partnerem na jakimkolwiek polu gdy ty, ach TY! Bieg³y w tej niedo¶cig³ej sztuce jak Demostenes, Cycero czy Cromwell wywija³e¶ s³owem niczym Tomasz Ciep³y ze Szczecina floretem, ach te wypady, parady, obej¶cia i nieub³agany sztych na koniec wieñcz±cy dzie³o. B³yskawiczny skrót my¶li adwersarza do jedynie istotnych s³ów i celne pchniêcie w pó³przysiadzie. I ta przezorno¶æ, przewidywanie wielu ruchów naprzód, Kasparow to piku¶! Spodnie z lycry w tym ugiêtym wypiêciu przy sztychu na pewno nie pêkn±! Po prostu genialne!

--
S³awek SWP
Ma³pê od cz³owieka odró¿nia siê po zachowaniach ludycznych z tym, ¿e trafiaj± siê przypadki niemal nieodró¿nialne...
http://www.niezalezna.pl/article/show/id/25908#comment_200660
http://anna.salon24.pl/146660,aferalom-leci-oraz-odbija

Data: 2010-01-07 20:00:23
Autor: Grzegorz Z.
23 postulaty nt usuniêcia religii z ¿ ycia publicznego w Polsce
Dnia Thu, 07 Jan 2010 19:59:03 +0100, Slawek SWP napisa³(a):

U¿ytkownik Grzegorz Z. napisa³:
Dnia Wed, 06 Jan 2010 20:20:29 +0100, Slawek SWP napisa³(a):

U¿ytkownik Grzegorz Z. napisa³:
  [...]
I to, ¿e ci napisa³em, ¿e podczas religijnego obrzêdu jest równocze¶nie
dokonywana cywilna rejestracja

No wiêc masz swój przyk³ad nadrzêdno¶ci prawa kanonicznego nad cywilnym.

Trzeba jeszcze w Polsce rejestrowaæ samochody czy ju¿ wystarczy jak je
proboszcz pokropi w dzieñ ¶w.Krzysztofa?


Och! Rzeczywi¶cie! Masz racjê! Jaki ja nierozumny jestem!

Skromno¶æ jest cnot± która zawsze zas³uguje na pochwa³ê.

No co¶ ty zdurnia³ do reszty...? Jaka skromno¶æ!?
To by³o samoponi¿enie, po prostu nie mog³em tego d³u¿ej znie¶æ!
Twoja wartka mowa, erudycja, zasób s³ów... Tak! To! S³ownictwo!

Dziêkujê, mi³o mi.

--
"Ka¿dy my¶l±cy cz³owiek jest ateist±" - E.Hemingway

Data: 2010-01-07 20:18:58
Autor: Slawek SWP
23 postulaty nt usuniêcia religii z ¿ ycia publicznego w Polsce
U¿ytkownik Grzegorz Z. napisa³:
[...]
Dziêkujê, mi³o mi.


Sia³a baba mak.
Nie wiedzia³a jak.
Dziadek wiedzia³,
nie powiedzia³,
a to by³o TAK!

--
S³awek SWP
Ma³pê od cz³owieka odró¿nia siê po zachowaniach ludycznych z tym, ¿e trafiaj± siê przypadki niemal nieodró¿nialne...
http://www.niezalezna.pl/article/show/id/25908#comment_200660
http://anna.salon24.pl/146660,aferalom-leci-oraz-odbija

23 postulaty nt usunięcia religii z życi a publicznego w Polsce

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona