23cm wysokości

Data: 2017-05-18 18:49:42
Autor: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU
23cm wysokości
mam tle wnęki w stoliku...
co można by w to zmieścić?

czy warto pchać się w jakies gotowe komputerki w małych dedykowanych obudowach?

Data: 2017-05-19 14:54:07
Autor: TurboPascal
23cm wysokości
W dniu 18 maja 2017 18:49:50 Użytkownik niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU' napisał:

23cm wysokości
mam tyle wnęki w stoliku...
co można by w to zmieścić?
czy warto pchać się w jakieś gotowe komputerki w małych dedykowanych obudowach?

W pierwszej chwili myślałem, że chodzi o komp umieszczony w stoliku pod TV do
wyświetlania filmików z Youtube. Ale teraz widzę, że wymagania rosną: 3 systemy,
3 dyski, maszyna wirtualna, więc i przyzwoity procesor i odpowiednio duży RAM.
A co z odprowadzaniem ciepła z takiej wnęki? Ale kto bogatemu zabroni?

Niedawno proponowałem tu komuś, moim zdaniem genialne rozwiązanie: HP Z200,
3GHz, 4 rdzenie, 8 wątków za jedyne 650 zł.

http://allegro.pl/hp-z200-intel-xeon-x3470-2-93-4-160-win7-i6701973125.html#thumb/1

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/pscmisc/vac/us/product_pdfs/Z200_datasheet_011309_highres.pdf

Da się zainstalować XP, jest miejsce na 3 dyski 3.5" (ewentualny czwarty
w zatoce 5.25"), RAM do 16 GB. Jedyna wada - nie zmieści się we wnęce 23 cm,
chyba że się ją trochę rozpiłuje... Dyski 250-320 GB są teraz po 40-50 zł., do tego
kontroler USB 3.0 za 40 zł. i przysłowiowa mucha nie siada...

Data: 2017-05-20 09:57:22
Autor: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU
23cm wysokości
no dobra, skoro się nie zmieści,
to może jednak obudowa pozioma, i wsadzę pod stolik?

Data: 2017-05-20 13:59:02
Autor: marfi
23cm wysokości
Użytkownik "niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU" <NOSPAMtestowanije@go2.pl> napisał w wiadomości news:ofoste$6ti$1node2.news.atman.pl...
no dobra, skoro się nie zmieści,
to może jednak obudowa pozioma, i wsadzę pod stolik?

  Zakop w ziemi - masz kilkaset  kilometrów do dyspozycji.

--
marfi

Data: 2017-05-19 18:17:24
Autor: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU
23cm wysokości
no to inne pytanie - gdzie, w której zakładce allegro, można sobie poprzeglądać gotowe kompy w małych obudowach?  pzdr.

Data: 2017-05-19 09:30:45
Autor: TurboPascal
23cm wysokości
W dniu 19 maja 2017 18:17:33 Użytkownik niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU napisał:
no to inne pytanie - gdzie, w której zakładce allegro, można sobie poprzeglądać gotowe kompy w małych obudowach?

 Allegro ==> Elektronika ==> Komputery ==> Komputery stacjonarne

W wyszukiwarce wystarczy wpisać "mikro" albo "mini" albo "mały" albo "barebone" albo jeszcze coś innego...

Data: 2017-05-19 18:50:05
Autor: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU
23cm wysokości
dziękuję obadam sprawę

a jak w takich kompach z dyskami? ile można do nich wsadzić i czy w ogóle można taki na przykład 2TB?

Data: 2017-05-19 18:51:32
Autor: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU
23cm wysokości
problem jest taki, że chciałbym mieć na kompie
windows xp
slackware 12.2
i jakiegoś windows 10
jednak bez dwóch dysków tego ogarnać się nie da...

chyba, że Ktoś ma jakiś inny pomysł?

Data: 2017-05-19 19:13:38
Autor: z
23cm wysokości
W dniu 2017-05-19 o 18:51, niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU
chyba, że Ktoś ma jakiś inny pomysł?

Zdajesz sobie sprawę z kłopotów sterownikowych XP jak kupisz nową płytę główną?
Proponuję maszynę wirtualną na XP.
Może jednak zacznijmy od budżetu? :-)

Data: 2017-05-19 19:26:33
Autor: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU
23cm wysokości
kurdesz faktycznie tego nie uwzględniłem (bo ja to ogólnie jestem niepełnosprawny)

wszyscy mówią o tych wirualnych maszynach, ale o co chodzi?

Data: 2017-05-19 19:34:17
Autor: z
23cm wysokości
W dniu 2017-05-19 o 19:26, niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU pisze:
kurdesz faktycznie tego nie uwzględniłem (bo ja to ogólnie jestem niepełnosprawny)

wszyscy mówią o tych wirualnych maszynach, ale o co chodzi?

Wybacz ale skoro ogarniasz  windows xp
slackware 12.2 to i maszynę wirtualną postawisz.

Sorry za skojarzenie ale pachnie mi Animką :-)

Data: 2017-05-19 19:53:30
Autor: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU
23cm wysokości
Sorry za skojarzenie ale pachnie mi Animką :-)

to dwie różne osoby

ja to ogólnie nie zasłużyłem na ownioskowywanie,
a wszędzie każą mi samodzielnie się doktoryzować z problemów które ja mam głęboko... chce uruchomić tą maszynę virtualną i już, chuj mnie obchodzi (że zażatruję przypominając jedno z pytań jak byłem na rozmowie kwalifikacyjnej do wojska polskiego) jakie wymagania minimalne ma ta maszyna wirtualna (wtedy pytali o windows 2000)...

Data: 2017-05-19 20:24:42
Autor: z
23cm wysokości
W dniu 2017-05-19 o 19:53, niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU jakie wymagania minimalne ma ta
maszyna wirtualna (wtedy pytali o windows 2000)...

Ja mam jakiegoś taniego Intela (G4400) na platformie skylake, 8GB ram i dysk ssd. XP na VMware Workstation 12 Player działa jak burza. A na Virtualboxie jakoś nie chce :-)
Kiedyś odpalałem wirtualki na nedznych celeronach i też działały ale byłem młodszy i bardziej cierpliwy :-)

Data: 2017-05-19 20:30:59
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
23cm wysokości
Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 19 May 2017 18:51:32 +0200  doszła do mnie wiadomość  <ofn7qs$1oh$2@node1.news.atman.pl>  od niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU
<NOSPAMtestowanije@go2.pl>  :
[...]

Jaki masz z tym kłopot? Powinno się dać:

Data: 2017-05-19 20:51:43
Autor: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU
23cm wysokości
no problem jest z ilością partycji podstawowych

xp - to jedna partycja podstawowa
windows 10 - dwie partycje systemowe
slakware - jedna partycja podstawowa

do tego partycje rozszerzone moga być tylko jedna za drugą gdzieś pomiędzy w.w.

może ten vm jest faktycznie dobrym pomysłem, co to trzeba na nim instalować takigo slacka lub win xp?

Data: 2017-05-19 22:53:15
Autor: Jan StoĹźek
23cm wysokości
Po głębokim namyśle niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU napisał w Friday 19 of May 2017 20:51:

slakware - jedna partycja podstawowa

grub (i inne bootloadery też) potrafią wystartować linuksa z partycji rozszerzonej.

może ten vm jest faktycznie dobrym pomysłem, co to trzeba na nim
instalować takigo slacka lub win xp?

Jeżeli nie potrzebujesz pełnej wydajności komputera, to VM rzeczywiście może być dobrym pomysłem. Aczkolwiek spodziewałbym się, że slack i WXP będą się w maszynie wirtualnej zachowywać lepiej, niż W10. Ale to taki gut feeling. --
Pozdrawiam,

(js).

PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze wszystkimi kolejnymi literami.

Data: 2017-05-19 22:56:39
Autor: z
23cm wysokości
W dniu 2017-05-19 o 20:51, niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU
może ten vm jest faktycznie dobrym pomysłem, co to trzeba na nim instalować takigo slacka lub win xp?

Instalujesz program. Ustawienia są banalnie proste. ustawiasz z czego chcesz butować i instalujesz jak normalny system. Potem jeszcze rozszerzenia sterowników. Dasz radę :-)

Data: 2017-05-19 23:05:09
Autor: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU
23cm wysokości
chcesz butować i instalujesz jak normalny system. Potem jeszcze
rozszerzenia sterowników. Dasz radę :-)

o co chodzi?

Data: 2017-05-20 08:38:35
Autor: z
23cm wysokości
W dniu 2017-05-19 o 23:05, niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU
o co chodzi?

https://www.dobreprogramy.pl/VirtualBox,Program,Windows,13122.html
po polsku

https://www.dobreprogramy.pl/VMware-Workstation-Player,Program,Windows,13312.html
po angielsku

Data: 2017-05-20 13:55:40
Autor: marfi
23cm wysokości
rozszerzenia sterowników. Dasz radę :-)

 Nie da rady - to ten niedorobiony  z PiSu.
:)
--
marfi

Data: 2017-05-19 23:57:21
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
23cm wysokości
Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 19 May 2017 20:51:43 +0200  doszła do mnie wiadomość  <ofnes7$8qp$1@node1.news.atman.pl>  od niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU
<NOSPAMtestowanije@go2.pl>  :
no problem jest z ilością partycji podstawowych

xp - to jedna partycja podstawowa
windows 10 - dwie partycje systemowe
slakware - jedna partycja podstawowa

Razem cztery, w czym problem?

do tego partycje rozszerzone moga być tylko jedna za drugą gdzieś pomiędzy w.w.

Do czego rozszerzona? Musi być?
Jeśli na swap dla linuksa, to zamiast niej możesz mieć swap w pliku.
Przykład:
https://www.digitalocean.com/community/tutorials/how-to-add-swap-on-ubuntu-14-04

może ten vm jest faktycznie dobrym pomysłem, co to trzeba na nim instalować takigo slacka lub win xp?

Można, ale dużo RAM to konsumuje(8GiB  to raczej minimum dla całego
ramu w komputerze).
W zasadzie 4GiB też może być, ale 2 maszyn jednocześnie nie odpalisz(w
zasadzie odpalisz, ale dwa woły nie nadające się prawie do niczego).

Data: 2017-05-19 20:30:11
Autor: z
23cm wysokości
to jak już szukamy obudowy to szukam czegoś takiego:
AeroCool CS-101
https://www.x-kom.pl/p/226302-obudowa-do-komputera-aerocool-cs-101-czarna-usb-30.html
ale żeby zmieścił się zwykły zasilacz ATX a nie SFX.
Istnieje coś takiego czy trzeba majsterkować?

23cm wysokości