25. Warsaw Film Festiwal

Data: 2009-10-12 01:19:34
Autor: abelincoln
25. Warsaw Film Festiwal

Mroczna przysta艅 / The Dark Harbour / Fotoko, re偶. Naito Takatsugu, Japonia
2008

Moja ocena: 7/10

Samotny rybak znajduje pewnego dnia w swojej szafie kobiet臋 z dzieckiem.
Ca艂kiem 艣mieszny komedio dramat opowiedziany za pomoc膮 minimalnych 艣rodk贸w.
Du偶膮 rol臋 odrywa tutaj cisza, dialogi s膮 ograniczone do niezb臋dnego
minimum. W pierwszym kwadransie filmu s艂yszymy bodaj偶e trzy s艂owa. Bardzo
podoba艂 mi si臋 g艂贸wny bohater, kt贸ry z kamienn膮 twarz膮 przyjmuje na siebie
to co rzuca mu los. Zar贸wno komiczne sytuacje, jak i te du偶o bardziej
wstrz膮saj膮ce. Bardzo dobry film na udane rozpocz臋cie dnia. Wszyscy inni / Everyone Else / Alle Anderen, re偶. Maren Ade, Niemcy 09

Moja ocena: 4/10

Historia mi艂osna o dw贸jce ludzi wyje偶d偶aj膮cych na wakacje z dala od 艣wiata.
Du偶o za d艂ugi film o do艣膰 banalnych prawdach. Zwi膮zek jest ci臋偶k膮 prac膮, im
wi臋ksze r贸偶nice pomi臋dzy partnerami tym wi臋ksze iskrzenia, bla bla bla. W
dodatku obserwujemy to na przyk艂adzie  niezbyt interesuj膮cych bohater贸w.
Facet to jaka艣 mimoza, a ona troszeczk臋 jest niedojrza艂a. Wi臋c i ich
historia niezbyt jest zajmuj膮ca. A o twi艣cie w ko艅c贸wce nawet nie chce mi
si臋 zastanawia膰 co mia艂 znaczy膰. Co ciekawe, Pawe艂 Felis z GW ogl膮daj膮c ten
sam film doszed艂 do kompletnie innych wniosk贸w 鈥 widzia艂 tam warstwy, maski
i nawet poci膮gi mijaj膮ce si臋 na stacjach. I w艂a艣nie dlatego warto chadza膰
na festiwale ;-)

Upperdog, re偶. Sara Johnsen, Norwegia 2009

Moja ocena: 6/10

M艂oda kobieta przypadkiem 艂膮czy rodze艅stwo, rozdzielone podczas adopcji w
innym kraju.
Ca艂kiem sympatyczny film, nawet je艣li we藕mie si臋 pod uwag臋 jego do艣膰 trudn膮
tematyk臋. Ka偶da z postaci jest do艣膰 interesuj膮ca, bowiem wszyscy maj膮
jakie艣 szkielety schowane w szafach. Najciekawszy jest chyba w膮tek
偶o艂nierza kt贸ry zostaje wyrzucony z wojska po 鈥瀒ncydencie鈥 w Afganistanie.
Zrobi艂 to do czego by艂 wyszkolony 鈥 ale mia艂 pecha, bo zrobi艂 to na oczach
reportera, tutaj widzimy jak ta sytuacja dalej rz膮dzi jego 偶yciem. Na
tradycyjnym wysokim poziomie gra Agnieszka Grochowska. Tak swoj膮 drog膮,
kiedy艣 Peter Greeneway przy okazji 鈥瀗ocnej stra偶y鈥 powiedzia艂 偶e tylko
dlatego wykorzysta艂 polskich aktor贸w 鈥 bo taki by艂 wym贸g polskiego
producenta. Gdyby m贸g艂, to by z nich zrezygnowa艂 鈥 bo nie potrafi膮 m贸wi膰.
Mam nadziej臋, 偶e akcent Grochowskiej w tym filmie by艂 udawany, bo trzeba by
by艂o przyzna膰 mu racj臋...

Zabi膰 s臋dziego / Kill the Referee / Les arbitres, re偶. Yves Hinant, Belgia
2009

Moja ocena: 6/10

Dokument o s臋dziach pi艂karskich, kr臋cony podczas EURO 2008
Nie da si臋 ukry膰, 偶e jest to samograj. Rzecz dotyczy sportu pasjonuj膮cego
setki milion贸w czy te偶 miliardy ludzi 鈥 a 艣wiatek s臋dzi贸w pi艂karskich
zawsze by艂 do艣膰 zamkni臋ty dla obserwatora z zewn膮trz. Na dodatek tw贸rc膮
filmu trafi艂a si臋 ca艂kiem interesuj膮ca gratka. Bowiem po jednym z mecz贸w
premier pewnego 艣rodkowoeuropejskiego pa艅stwa zasugerowa艂 eliminacj臋
s臋dziuj膮cego w tym meczu. I dzi臋ki temu du偶a cz臋艣膰 dokumentu jest
po艣wi臋cona meczowi Polska-Austria. Do innych ciekawych element贸w tego filmu
nale偶膮 rozmowy jakie ze sob膮 prowadz膮 s臋dziowie w trakcie mecz贸w, czy te偶
to jak wysoki jest poziom stresu wywo艂ywany przez poszczeg贸lne mecze.  Pechowcy / The Misfortunates / De helaasheid der dingen, re偶. Felix van
Groeningen, Belgia 2009

Moja ocena: 4/10

Historia nastolatka mieszkaj膮cego  w ma艂ym miasteczku ze swoj膮 mocno
specyficzn膮 rodzin膮.
Musz臋 si臋 szczerze przyzna膰, 偶e mnie ten na wp贸艂 autobiograficzny film nie
wci膮gn膮艂. Ca艂y czas mi si臋 on wydaje 艣rodkiem w psychoterapii autora, kt贸ra
na pewno dla niego jest bardzo wa偶na, ale dla mnie du偶o mniej. Cz臋艣膰 widz贸w
potraktowa艂a ten film jako co艣 w rodzaju 鈥瀂 kamer膮 w艣r贸d Belg贸w鈥,
na艣miewaj膮c si臋 z g艂upot wygadywanych i robionych przez mocno patologiczn膮
rodzin臋 g艂贸wnego bohatera. A mnie one bardziej 偶enowa艂y. W dodatku prawie w
og贸le nie jest poruszony chyba najbardziej interesuj膮cy temat 鈥 czyli to
jak uda艂o si臋 tw贸rcy filmu wyj艣膰 z takiego dzieci艅stwa i zosta膰 kim艣 w
miar臋 鈥瀗ormalnym鈥. Bo sam fakt i偶 przeni贸s艂 si臋 do internatu nie jest
wystarczaj膮cy...

Metropia , re偶. Tarik Saleh, Szwecja/Dania/Norwegia/Finlandia 2009  Moja ocena: 6/10

Animowana wizja przysz艂ej europy, gdzie rz膮dzi wszechobecna korporacja,
w艂adaj膮ca metrem.
Interesuj膮cy temat, interesuj膮ce wykonanie, ale wyszed艂 z tego nie a偶 tak
wci膮gaj膮cy film s-f. Chyba troszk臋 za wolne jest tempo opowie艣ci i za du偶o
jest s艂abo naszkicowanych postaci, kt贸re pojawiaj膮 si臋 tylko po to, by
wykona膰 przewidziane dla nich zadanie. Jak posta膰 Stefana, kt贸ry wygl膮da na
bardzo interesuj膮c膮 osob臋, ale my widzimy go na chwilk臋 tylko. A 偶e film
jest kr贸tki, to i pewnie dodatkowe miejsce by si臋 znalaz艂o. Bardzo ciekawa
natomiast jest wizja europy za te kilkana艣cie lat, ze zniszczonym 艣wiatem i
wszechobecn膮 inwigilacj膮.

Esterhazy , re偶. Izabela Pluci艅ska (Polska/Niemcy 2009)

Moja ocena: 7/10

Pewien ma艂y kr贸lik przyje偶d偶a do Berlina w poszukiwaniu zony dla siebie...
Bardzo sympatyczna kr贸tkometra偶贸wka. Wci膮gaj膮ca historia poszukiwania
swojej drugiej po艂贸wki przez interesuj膮cego bohatera. Autorce uda艂o si臋
spowodowa膰, 偶e 艣wiat pe艂en takich rzeczy jak kr贸liki rozmawiaj膮ce z lud藕mi
traktujemy jak co艣 normalnego. Wielkim plusem jest gwiazdozbi贸r g艂os贸w w
dubbingu filmu 鈥 bardzo przyjemnie si臋 tego s艂ucha. No i nigdy nie
spodziewa艂em si臋, 偶e b臋d臋 偶a艂owa艂 i偶 mur berli艅ski zosta艂 zburzony 鈥 bo
zniszczy艂o to raj...

--
Pozdrawiam,
abelincoln

Data: 2009-10-12 15:00:08
Autor: Gre
25. Warsaw Film Festiwal
U縴tkownik "abelincoln" <abelincoln@poczta.onet.pl> napisa w wiadomo禼i news:pu1de2dk5uq6.cxy0searto9c$.dlg40tude.net...

Upperdog, re. Sara Johnsen, Norwegia 2009

Moja ocena: 6/10

M硂da kobieta przypadkiem 潮czy rodze駍two, rozdzielone podczas adopcji w
innym kraju.
Ca砶iem sympatyczny film, nawet je秎i we糾ie si pod uwag jego do舵 trudn
tematyk.

Wlasnie powazna tematyka i sympatyczny fim - to mi nie bardzo pasuje.

Mam nadziej, 縠 akcent Grochowskiej w tym filmie by udawany, bo trzeba by
by硂 przyzna mu racj...

Udawany czy nie, jak najbardziej na miejscu. No i mowi wyraznie.
Tu nie ma sie co czepia

Zabi s阣ziego / Kill the Referee / Les arbitres, re. Yves Hinant, Belgia
2009

Moja ocena: 6/10

Dokument o s阣ziach pi砶arskich, kr阠ony podczas EURO 2008
Nie da si ukry, 縠 jest to samograj. Rzecz dotyczy sportu pasjonuj眂ego
setki milion體 czy te miliardy ludzi - a 秝iatek s阣zi體 pi砶arskich
zawsze by do舵 zamkni阾y dla obserwatora z zewn眛rz. Na dodatek tw髍c
filmu trafi砤 si ca砶iem interesuj眂a gratka. Bowiem po jednym z mecz體
premier pewnego 秗odkowoeuropejskiego pa駍twa zasugerowa eliminacj
s阣ziuj眂ego w tym meczu. I dzi阫i temu du縜 cz甓 dokumentu jest
po秝i阠ona meczowi Polska-Austria. Do innych ciekawych element體 tego filmu
nale勘 rozmowy jakie ze sob prowadz s阣ziowie w trakcie mecz體, czy te
to jak wysoki jest poziom stresu wywo硑wany przez poszczeg髄ne mecze.

Za plusy tego filmu, daje tworcy plusa, a za tendencyjne powtorki
krytycznej sytuacji z 92 minuty kolorowy kartonik.

Data: 2009-10-13 00:06:01
Autor: abelincoln
25. Warsaw Film Festiwal
Dnia Mon, 12 Oct 2009 15:00:08 +0200, Gre napisa(a):

Upperdog, re. Sara Johnsen, Norwegia 2009

Wlasnie powazna tematyka i sympatyczny fim - to mi nie bardzo pasuje.

W砤秐ie - mi te to 秗ednio pasuje, ale dla mnie ten film by
sympatyczny... Pisz眂 zastanawia砮m si jakiego przymiotnika u縴 i ten
w砤秐ie najlepiej okre秎a moje odczucia...

[...]

Jakie tendencyjne - skoro s阣zia zatrzymuje gr by przestrzec zawodnik體
przed szarpaniem za koszulki, a nasz "orze" kilka sekund p蠹niej to
powtarza, to tylko o nim to 秝iadczy. Tutaj wa縩iejsze od jakichkolwiek
powt髍ek by硂 to co m體i s阣zia...

--
Pozdrawiam,
abelincoln

Data: 2009-10-13 09:46:08
Autor: Gre
25. Warsaw Film Festiwal
U縴tkownik "abelincoln" <abelincoln@poczta.onet.pl> napisa w wiadomo禼i news:1txfo3kw7iebb$.1dfv8d4mji35y$.dlg40tude.net...
[...]

tez widzialm ten film i slowo sympatyczny jest apropos
ale by powinno.

[...]

wszystko jest wazne, to czego rezyser nie pokaza te.
Jak bialy szarpie czerwonego (imho aktora) to widac,
ale jak w tej samej chwili (w tym zamym zdarzeniu) czerwony szarpie bialego
to tego nie pokazuje i o tym sie nie mowi.

Im dalej od filmu tym bardziej wydaje mi sie dzielo Hinanta powierzchowne.
G.

Data: 2009-10-14 00:22:38
Autor: abelincoln
25. Warsaw Film Festiwal
Dnia Tue, 13 Oct 2009 09:46:08 +0200, Gre napisa(a):

Zabi s阣ziego / Kill the Referee / Les arbitres, re. Yves Hinant,

Im dalej od filmu tym bardziej wydaje mi sie dzielo Hinanta powierzchowne.
G.

Dok潮dnie - taki temat-samograj, co naprwd trzeba by si postara by go
popsu, ale nic powazniejszego o s阣ziach si nie dowiadujemy...

--
Pozdrawiam,
abelincoln

25. Warsaw Film Festiwal