25. Warsaw Film Festiwal "Moon"

Data: 2009-10-14 16:02:36
Autor: Gre
25. Warsaw Film Festiwal "Moon"
Użytkownik "abelincoln"
i może ktoś się dołączy
do opisywania ;-)

"Moon" rez. Duncan Jones
Film s-f.
Dzieje sie na Książycu w przyszlosci, w czasach
kiedy uzyskuje sie tam ważne dla świata paliwo.
Jest stacja, jest kosmos,  jest Ziemia, są ludzie, sa maszyny
Opis tu
http://www.wff.pl/fest/2009/showperformance.xml?f=1845

Scenografia i kostiumy - stylowo i rozsądnie oldskoolowo
Widoki - kosmiczne
Aktorstwo - dobre

imho:
film przywodzi na mysl najlepsze z tych dziel klasyki s-f,
ktore zaliczyć mozna do klasyki kina w ogole.
(Aczkolwiek nie wiem czy do nich dołączy.)
Nie napisze, ktore przywodzi, żeby nie zepsuć.
Niepokoi a nawet straszy (chodzi mi o wymowe, przeslanie)
i stawia pytania (np. quo vadis homo). A przy tym jest debiutem reżysera
i nie jest pozbawionym dozy humoru.
Polecam
G.

25. Warsaw Film Festiwal "Moon"