25 procent ludzi w Polsce nie je 艣niada艅

Data: 2013-07-09 06:23:37
Autor: u2
25 procent ludzi w Polsce nie je 艣niada艅
Pitera kompromituje si臋 w rozmowie z Mazurkiem: "25 procent ludzi w Polsce nie je 艣niada艅. To fatalny nawyk. Czasem warto wsta膰 p贸艂 godziny wcze艣niej, by je zje艣膰"

  opublikowano: 6 lipca, 8:35
  fot. juliapitera.pl

Zadziwia nas, 偶e parlamentarzy艣ci Platformy Obywatelskiej zgadzaj膮 si臋 jeszcze na rozmowy z Robertem Mazurkiem. Nie nauczy艂y ich niczego wywiady z Ligi膮 Krajewsk膮 czy R贸偶膮 Thun. Tym razem zaproszenie tygodnika "Plus Minus" postanowi艂a przyj膮膰 Julia Pitera.

CZYTAJ WI臉CEJ: Europos艂anka PO w Himalajach absurdu. O zamianie cia艂: "Zdarzy艂y si臋 pomy艂ki, no trudno". O postawie rz膮du ws. 10/04: "Zachowa艂 si臋 najlepiej jak mo偶na"

CZYTAJ TAK呕E: Mazurek kontra Krajewska. "Platforma maszerowa艂a z pochodniami? Ale to by艂 marsz proeuropejski, a pochodnie mog膮 by膰 te偶 niesione przeciwko ludziom..."

Na pocz膮tku rozmowy publicysta "Sieci" zapyta艂 polityk PO o luksusowe rozrywki, kt贸re z partyjnych pieni臋dzy funduj膮 sobie parlamentarzy艣ci Platformy:

Mniej mnie niepokoi wydawanie 250 tys. na garnitury, gdy zlikwidowano wydatki na reprezentacj臋 w Kancelarii Premiera, ni偶 p贸艂 miliona na gazetk臋, kt贸ra pad艂a czy miliony na ochron臋 prezesa

- t艂umaczy艂a Pitera.

W rozmowie nie zabrak艂o odniesie艅 do dotychczasowego dorobku pos艂anki (pose艂?) Platformy:

Mazurek: Pani raport o dorszu po 8,16 z艂 sta艂 si臋 przebojem kabaret贸w.

Pitera: Czemu pan z tego kpi?!

- irytowa艂a si臋 Pitera.

I dodawa艂a:

Ludzie byli rozz艂oszczeni, 偶e politycy kpi膮 i mnie atakuj膮. Przypominali zasad臋 "od rzemyczka do koniczka". Wiem, bo dostawa艂am takie e-maile. Ca艂y raport wzi膮艂 si臋 z artyku艂u w "Newsweeku" na temat wydatk贸w jednego z dyrektor贸w UKIE, gdzie wydatk贸w, z kt贸rych pan si臋 艣mieje, by艂o na ci臋偶kie tysi膮ce! PiS wyci膮gn膮艂 z tego wydatek na dorsza, by zdeprecjonowa膰 ca艂y raport

- 偶ali艂a si臋.

Niewiele lepiej wypada inne podsumowanie zapowiedzi Pitery, czyli przygotowanie ustawy antykorupcyjnej, kt贸rej przez sze艣膰 lat rz膮d贸w PO nie uda艂o si臋 - mimo licznych zapowiedzi - uchwali膰:

Mog臋 powtarza膰 w niesko艅czono艣膰, 偶e s膮 za艂o偶enia ustawy, a wierz臋, 偶e i ustaw臋 uda si臋 w Sejmie przeprowadzi膰. (...) Rz膮dowi PiS te偶 si臋 nie uda艂o

- m贸wi艂a.

Reakcja na afer臋 hazardow膮? Kpiny i ironia.

Bardzo 偶a艂uj臋, 偶e nasi adwersarze polityczni nie znale藕li w sprawie ustawy hazardowej niczego, na co tak czekali. No przykro mi bardzo, 偶e prokuratura niczego nie znalaz艂a...

- kpi艂a Pitera.

Po czym wywi膮za艂 si臋 ciekawy dialog:

Mazurek: Jako艣 mnie nie dziwi, 偶e prokuratura nic nie znalaz艂a.

Pitera: Niech pan 艂askawie pami臋ta, 偶e prokuratora generalnego powo艂a艂 Lech Kaczy艅ski.

Mazurek: Mia艂 jeszcze do wyboru prokuratora Zalewskiego. To ju偶 m贸g艂 od razu powo艂a膰 Schetyn臋.

Pitera: Pan imputuje, 偶e prokuratura jest zale偶na od Platformy?

Mazurek: Owszem, imputuj臋.

Pitera: Ha, ha, ha! To ja si臋 nie dziwi臋, 偶e pan mi takie pytania zadaje! Teraz rozumiem ska偶enie tej rozmowy dziwnym pi臋tnem

- odpowiada艂a polityk PO.

Wreszcie cr猫me de la cr猫me rozmowy - kwestia "kultury jedzenia 艣niada艅, a tak偶e mirabelek i szczawiu.

CZYTAJ WI臉CEJ: Parlamentarzy艣ci PO szukaj膮 wyt艂umaczenia dla problemu niedo偶ywienia. Niesio艂owski o szczawiu, Pitera o... "braku kultury jedzenia 艣niada艅"

No tak, 25 procent ludzi w Polsce nie je 艣niada艅. To fatalny nawyk. (...) S艂owo kultura oznacza te偶 nawyk. A mnie jako pos艂owi bardzo zale偶y tak偶e na tym, by przekona膰 ludzi do jedzenia 艣niada艅. Czasem warto wsta膰 p贸艂 godziny wcze艣niej, by je zje艣膰. (...) Do dzieci g艂odnych adresowane s膮 akcje do偶ywiania w szko艂ach

- irytowa艂a si臋 Pitera.

R贸偶ne rzeczy mo偶na mi zarzuci膰, ale nie to, 偶e nie jestem obiektywna

- m贸wi艂a polityk PO.

Tak, pani pose艂. Obiektywna. I r贸wnie zabawna.

lw, "Plus Minus"

http://wpolityce.pl/wydarzenia/57372-pitera-kompromituje-sie-w-rozmowie-z-mazurkiem-25-procent-ludzi-w-polsce-nie-je-sniadan-to-fatalny-nawyk-czasem-warto-wstac-pol-godziny-wczesniej-by-je-zjesc
--
http://www.youtube.com/watch?v=IWE828WHpng
http://www.youtube.com/watch?v=wJfZ9OsKb8E

25 procent ludzi w Polsce nie je 艣niada艅