Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   25% więcej koni na LPG niz PB

25% więcej koni na LPG niz PB

Data: 2012-01-12 18:27:13
Autor: Michał
25% więcej koni na LPG niz PB
Witam,

Odebrałem safrane od mechanika - mam nowe świece i nie ma dziury w tłumiku
i padł temat:

"oo fajnie - hmmm... czy dało by się tak ustawić to LPG żeby miał 250koni ?"

"nie, nie nie da się, no chyba że...
chyba że by mu tak ustawić mieszankę żeby palił strasznie dużo"

To jak bym olej zmieniał to bym wpadł przestawić tą mapę paliwa
- tylko ponoć to w trakcie jady trzeba i trzeba "wyczuć" ta moc
powiedzmy że pamiętam jak jedzie VelSatis 3.5 wiec powinno być trochę szybciej.

pytania:
-serio da się zrobić z ~200 na ~250 koni na LPG ?
-ile to będzie paliło przy pełnej mocy - 45l/100 ;) ?
-czy to psuje silnik i w jaki sposób ?
-czy tiptronik w safrane to wytrzyma ?
-czy da se tą "inną" mapę ustawić dopiero przy pedale do dechy ? (ponoć tak)
-na czym polega to ustawianie mapy w trakcie jazdy ?

pytanie poboczne, czemu "wgniata w fotel" dopiero od 70..80km/h ?

Pozdrawiam!

--


Data: 2012-01-12 19:53:08
Autor: PavveL
25% więcej koni na LPG niz PB

....nie nie da się, no chyba że...
chyba że by mu tak ustawić mieszankę ...



Moc składem mieszanki to się w dieslu reguluje ( i to też do granicy dymienia).
W benzyniaku max moc wynika z ilości powietrza dostarczonego do cylindrów. Do tej ilości (a dokładniej masy) powietrza dodaje się paliwa żeby skład mieszanki był ściśle określony.

Data: 2012-01-12 20:13:27
Autor: Michał
25% więcej koni na LPG niz PB
PavveL <lespaf@interia.pl> napisał(a):

....nie nie da się, no chyba że...
chyba że by mu tak ustawić mieszankę ...



Moc składem mieszanki to się w dieslu reguluje ( i to też do granicy dymienia).
W benzyniaku max moc wynika z ilości powietrza dostarczonego do cylindrów. Do tej ilości (a dokładniej masy) powietrza dodaje się paliwa żeby skład mieszanki był ściśle określony.

to takie bmw 535 diesel co rusza spod świateł w kłębach czarnego dymu (ale tylko niektórych świateł) to auto po czipie na granicy maxa mocy ?


a co do PB/LPG - serio bez większej ilości powietrza nawet 25% więcej się nie da ?

--


Data: 2012-01-13 10:56:45
Autor: Jakub Witkowski
25% więcej koni na LPG niz PB
W dniu 2012-01-12 19:53, PavveL pisze:

W benzyniaku max moc wynika z ilości powietrza dostarczonego do cylindrów. Do tej ilości (a dokładniej masy) powietrza dodaje się paliwa żeby skład mieszanki był ściśle określony.

Ale wzbogacenie jej do powiedzmy lambda 0.9 zwiększy moc w porównaniu z lamba = 1.0
(a zakładam że ta instalacja II gen tak własnie reguluje)
Bo spalanie w cylindrze nie jest idealne, i pewien nadmiar paliwa jednak pomaga
wykorzystać tlen "do cna" kosztem spalania i emisji CO. No ale to bedzie przyrost
rzędu kilku %, jesli uda się dorównać mocy na benzynie to i tak będzie dobrze.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2012-01-13 11:52:13
Autor: PavveL
25% więcej koni na LPG niz PB

Ale wzbogacenie jej do powiedzmy lambda 0.9 zwiększy moc w porównaniu z lamba = 1.0


Ale większość silników zasilana jest wzbogaconą mieszanką przy pełnym otwarciu przepustnicy. Napięcie z sondy sztywno stoi na ~0,8V (a w samochodach z szerokopasmową sondą komputer pokazuje wprost lambda=0,9).

Data: 2012-01-13 21:16:18
Autor: Jakub Witkowski
25% więcej koni na LPG niz PB
W dniu 2012-01-13 11:52, PavveL pisze:

Ale wzbogacenie jej do powiedzmy lambda 0.9 zwiększy moc w porównaniu z lamba = 1.0


Ale większość silników zasilana jest wzbogaconą mieszanką przy pełnym otwarciu przepustnicy.

Ale większość instalacji LPG II g tego nie potrafi.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2012-01-12 19:56:36
Autor: to
25% więcej koni na LPG niz PB
begin  Michał
"nie,
nie nie da się, no chyba że...
chyba że by mu tak ustawić mieszankę żeby palił strasznie dużo"

Bredzi, jak doleje za dużo paliwa, to moc spadnie. Seryjne auta benzynowe i tak przy mocno otwartej przepustnicy jeżdżą na bardzo bogatej mieszance, zwykle bogatszej niż trzeba i ich tuning polega zwykle na ODJĘCIU nieco paliwa i lekkim przyspieszeniu zapłonu. Daje to zwykle kilka KM.

Chyba, że mówimy o turbo, wtedy oczywiście dolanie paliwa zwiększy moc, ale oczywiście tylko jeśli jednocześnie zwiększymy ilość powietrza (czyli ciśnienie doładowania).

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2012-01-12 20:08:59
Autor: Michał
25% więcej koni na LPG niz PB
to <to_usenet@interia.pl> napisał(a):
begin  Michał

> "nie,
> nie nie da się, no chyba że...
> chyba że by mu tak ustawić mieszankę żeby palił strasznie dużo"

Bredzi, jak doleje za dużo paliwa, to moc spadnie. Seryjne auta benzynowe i tak przy mocno otwartej przepustnicy jeżdżą na bardzo bogatej mieszance, zwykle bogatszej niż trzeba i ich tuning polega zwykle na ODJĘCIU nieco paliwa i lekkim przyspieszeniu zapłonu. Daje to zwykle kilka KM.

Chyba, że mówimy o turbo, wtedy oczywiście dolanie paliwa zwiększy moc, ale oczywiście tylko jeśli jednocześnie zwiększymy ilość powietrza (czyli
 ciśnienie doładowania).


Tu turba nie ma i nie było.

te mniejsze silniki (2.5) miewały w innych autach (V70R) i miało to chyba ~305koni, lub z mniejszymi turbo ~205koni, tu poprzednik tego silnika (12v zamisat 24v) miał coś koło 268koni (biturbo).

więc na samym ustawieniu  jakiś map to nie bardzo da się trochę podnieść moc ?

--


Data: 2012-01-12 20:21:57
Autor: to
25% więcej koni na LPG niz PB
begin  Michał
więc na samym ustawieniu  jakiś map to nie bardzo da się trochę podnieść
moc ?

Poczytaj tutaj:
http://www.godula.pl/?page=article&kat=art&option=det&artid=39

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2012-01-14 17:31:33
Autor: Michał
25% więcej koni na LPG niz PB
to <to_usenet@interia.pl> napisał(a):
begin  Michał

> więc na samym ustawieniu  jakiś map to nie bardzo da się trochę podnieśÄ
‡
> moc ?

Poczytaj tutaj:
http://www.godula.pl/?page=article&kat=art&option=det&artid=39


tu mówią że się nie da bez turba :(

btw. są turbiny elektryczne ;) takie co by dały +0.5 atmosfery ;)
i dało się założyć w 1h - to wtedy by było 250koni :)


A i czy od tego silnik zwariuje i się go potem nie ustawi w 25 minut ?


Pozdrawiam!

--


Data: 2012-01-14 17:41:46
Autor: to
25% więcej koni na LPG niz PB
begin  Michał
btw. są turbiny elektryczne ;) takie co by dały +0.5 atmosfery ;) i dało
się założyć w 1h - to wtedy by było 250koni :)

Nie, moc prędzej spadnie, bo zablokujesz wiatraczkiem przepływ.

A i czy od tego silnik zwariuje i się go potem nie ustawi w 25 minut ?

O ile wiatraczek się nie rozpadnie, a silnik go nie zassie do cylindrów, to nic się nie stanie.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2012-01-14 23:58:00
Autor: DoQ
25% więcej koni na LPG niz PB
W dniu 14-01-2012 18:41, to pisze:

O ile wiatraczek się nie rozpadnie, a silnik go nie zassie do cylindrów,
to nic się nie stanie.

Nie ma takiej możliwości. Ja zamontowałem wiatraczek 80x80 z obudowy PCta przed przepustnicą i odczułem wyraźny przyrost mocy. Każdemu polecam!


--
Paweł

Data: 2012-01-14 23:02:37
Autor: to
25% więcej koni na LPG niz PB
begin DoQ
Nie ma takiej możliwości. Ja zamontowałem wiatraczek 80x80 z obudowy
PCta przed przepustnicą i odczułem wyraźny przyrost mocy. Każdemu
polecam!

Ile niutuf Ci przybyło?

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2012-01-15 00:08:34
Autor: DoQ
25% więcej koni na LPG niz PB
W dniu 15-01-2012 00:02, to pisze:

Nie ma takiej możliwości. Ja zamontowałem wiatraczek 80x80 z obudowy
PCta przed przepustnicą i odczułem wyraźny przyrost mocy. Każdemu
polecam!
Ile niutuf Ci przybyło?

8 między 5500 a 5550 RPM


--
Paweł

Data: 2012-01-14 23:40:03
Autor: to
25% więcej koni na LPG niz PB
begin DoQ
8 między 5500 a 5550 RPM

Słabo nie jest, też sobie taki założę.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2012-01-16 12:41:27
Autor: AZ
25% więcej koni na LPG niz PB
On 2012-01-12, to <to_usenet@interia.pl> wrote:
"nie,
nie nie da się, no chyba że...
chyba że by mu tak ustawić mieszankę żeby palił strasznie dużo"

Bredzi, jak doleje za dużo paliwa, to moc spadnie. Seryjne auta benzynowe i tak przy mocno otwartej przepustnicy jeżdżą na bardzo bogatej mieszance, zwykle bogatszej niż trzeba i ich tuning polega zwykle na ODJĘCIU nieco paliwa i lekkim przyspieszeniu zapłonu. Daje to zwykle kilka KM.

To jest ten czip rezystor na lambde? ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-01-12 20:05:27
Autor: V-Tec
25% więcej koni na LPG niz PB
W dniu 2012-01-12 19:27,  Michał pisze:
[..]
-serio da się zrobić z ~200 na ~250 koni na LPG ?

Samym LPG? Nie.

[..]
pytanie poboczne, czemu "wgniata w fotel" dopiero od 70..80km/h ?

Bo automat ciągnie od niskich obrotów a ma na nich mały moment obrotowy? Jak instalacja 2-gen to dół może być stłumiony zwężką.

Data: 2012-01-12 19:54:19
Autor: to
25% więcej koni na LPG niz PB
begin V-Tec
Jak instalacja 2-gen to dół może być stłumiony zwężką.

Chyba gĂłra.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2012-01-12 23:12:36
Autor: V-Tec
25% więcej koni na LPG niz PB
W dniu 2012-01-12 20:54, to pisze:
begin V-Tec

Jak instalacja 2-gen to dół może być stłumiony zwężką.

Chyba gĂłra.

swego czasu hamowałem samochód na gazie (2-gen. ze zwężką) i na benzynie. O ile moc była porównywalna, to moment znacząco mniejszy w zakresie 1000-2200 obrotów (tak mniej więcej), co było czuć podczas jazdy.

Data: 2012-01-12 15:38:48
Autor: WS
25% więcej koni na LPG niz PB
On 12 Sty, 23:12, V-Tec <v_t...@usunto.gazeta.pl> wrote:

swego czasu hamowałem samochód na gazie (2-gen. ze zwężką) i na
benzynie. O ile moc była porównywalna, to moment znacząco mniejszy w
zakresie 1000-2200 obrotów (tak mniej więcej), co było czuć podczas jazdy.

....znaczy sie moc maksymalna?  Bo rozumiem, ze moc w tym przedziale
(1-2.2krpm) tez byla rozna?

WS

Data: 2012-01-13 12:40:38
Autor: Artur Maśląg
25% więcej koni na LPG niz PB
W dniu 2012-01-13 00:38, WS pisze:
On 12 Sty, 23:12, V-Tec<v_t...@usunto.gazeta.pl>  wrote:

swego czasu hamowałem samochód na gazie (2-gen. ze zwężką) i na
benzynie. O ile moc była porównywalna, to moment znacząco mniejszy w
zakresie 1000-2200 obrotów (tak mniej więcej), co było czuć podczas jazdy.

...znaczy sie moc maksymalna?

Porównywalna - pewnie tak :)

Bo rozumiem, ze moc w tym przedziale
(1-2.2krpm) tez byla rozna?

Musiała być różna - tyle, że na dole jej niedobór się bardzo
czuje, szczególnie jak moment jest słabszy.

Data: 2012-01-12 22:16:37
Autor: to
25% więcej koni na LPG niz PB
begin V-Tec
Jak instalacja 2-gen to dół może być stłumiony zwężką.

Chyba gĂłra.

swego czasu hamowałem samochód na gazie (2-gen. ze zwężką) i na
benzynie. O ile moc była porównywalna, to moment znacząco mniejszy w
zakresie 1000-2200 obrotów (tak mniej więcej), co było czuć podczas
jazdy.

I jaki ma związek jednego z drugim? Zwężka pogorszy górę i na gazie i na benzynie (bo jak przełączasz na benzynę to się nie dematerializuje).

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2012-01-12 23:22:11
Autor: V-Tec
25% więcej koni na LPG niz PB
W dniu 2012-01-12 23:16, to pisze:
begin V-Tec

Jak instalacja 2-gen to dół może być stłumiony zwężką.

Chyba gĂłra.

swego czasu hamowałem samochód na gazie (2-gen. ze zwężką) i na
benzynie. O ile moc była porównywalna, to moment znacząco mniejszy w
zakresie 1000-2200 obrotów (tak mniej więcej), co było czuć podczas
jazdy.

I jaki ma związek jednego z drugim? Zwężka pogorszy górę i na gazie i na

lubię wątki poboczne :)

benzynie (bo jak przełączasz na benzynę to się nie dematerializuje).

Fakt.

Data: 2012-01-13 00:45:42
Autor: RoMan Mandziejewicz
25% więcej koni na LPG niz PB
Hello V-Tec,

Thursday, January 12, 2012, 11:12:36 PM, you wrote:

Jak instalacja 2-gen to dół może być stłumiony zwężką.
Chyba góra.
swego czasu hamowałem samochód na gazie (2-gen. ze zwężką) i na
benzynie. O ile moc była porównywalna, to moment znacząco mniejszy w zakresie 1000-2200 obrotów (tak mniej więcej), co było czuć podczas jazdy.

Jeździsz samochodem z zapłonem iskrowym na obrotach 1000-2200rpm? Po
co? Gdzie? i po co Ci w tym zakresie jakiś znaczący moment obrotowy?

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2012-01-13 11:20:46
Autor: PM
25% więcej koni na LPG niz PB

Jeździsz samochodem z zapłonem iskrowym na obrotach 1000-2200rpm? Po
co? Gdzie? i po co Ci w tym zakresie jakiś znaczący moment obrotowy?

ja np. jade sobie 100km/h z obrotami 2100 - tak mi automat ustawia. (silnik 2.0 ZI)

Data: 2012-01-13 12:15:11
Autor: Artur Maśląg
25% więcej koni na LPG niz PB
W dniu 2012-01-13 00:45, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello V-Tec,

Thursday, January 12, 2012, 11:12:36 PM, you wrote:

Jak instalacja 2-gen to dół może być stłumiony zwężką.
Chyba góra.
swego czasu hamowałem samochód na gazie (2-gen. ze zwężką) i na
benzynie. O ile moc była porównywalna, to moment znacząco mniejszy w
zakresie 1000-2200 obrotów (tak mniej więcej), co było czuć podczas jazdy.

Jeździsz samochodem z zapłonem iskrowym na obrotach 1000-2200rpm? Po
co?

Po to by jeździć :)

Gdzie?

Wszędzie. Na trasie, po zabudowanym.

i po co Ci w tym zakresie jakiś znaczący moment obrotowy?

W wolnossących silnikach benzynowych moment gdzieś tak od
1500rpm  (nawet wcześniej) jest już w granicach momentu maksymalnego
(wiadomo, że jakaś tam odchyłka jest).

Data: 2012-01-14 17:28:46
Autor: Michał
25% więcej koni na LPG niz PB
RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl> napisał(a):
Hello V-Tec,

Thursday, January 12, 2012, 11:12:36 PM, you wrote:

>>> Jak instalacja 2-gen to dół może być stłumiony zwężką.
>> Chyba góra.
> swego czasu hamowałem samochód na gazie (2-gen. ze zwężką) i na
> benzynie. O ile moc była porównywalna, to moment znacząco mniejszy w > zakresie 1000-2200 obrotów (tak mniej więcej), co było czuć podczas jazdy.

Jeździsz samochodem z zapłonem iskrowym na obrotach 1000-2200rpm? Po
co? Gdzie? i po co Ci w tym zakresie jakiś znaczący moment obrotowy?

przy ruszaniu "1szy z pod świateł w KRK" obroty dochodzą do 2.5k rpm,
potem zmienia bieg, do dechy tylko idą pod 7k rpm.

generalnie przy ciągłej jeździe z dowolną prędkością trzyma koło 2k rpm (nie mówię o braku biegów przy naprawdę dużych)

--


Data: 2012-01-14 22:46:21
Autor: RoMan Mandziejewicz
25% więcej koni na LPG niz PB
Hello Michał,

Saturday, January 14, 2012, 6:28:46 PM, you wrote:

>>> Jak instalacja 2-gen to dół może być stłumiony zwężką.
>> Chyba góra.
> swego czasu hamowałem samochód na gazie (2-gen. ze zwężką) i na
> benzynie. O ile moc była porównywalna, to moment znacząco mniejszy w > zakresie 1000-2200 obrotów (tak mniej więcej), co było czuć podczas jazdy.
Jeździsz samochodem z zapłonem iskrowym na obrotach 1000-2200rpm? Po
co? Gdzie? i po co Ci w tym zakresie jakiś znaczący moment obrotowy?
przy ruszaniu "1szy z pod świateł w KRK" obroty dochodzą do 2.5k rpm,

To chyba tylko w KRK się tak jeździ.

potem zmienia bieg, do dechy tylko idą pod 7k rpm.

No to się zdecyduj - 2.5 czy 7?

generalnie przy ciągłej jeździe z dowolną prędkością trzyma koło 2k rpm (nie mówię o braku biegów przy naprawdę dużych)

Ale mowa o 1000-2200 czyli przyspieszaniu - jaki jest sens
przyśpieszania samochodem z silnikiem benzynowym przy takich obrotach?


--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2012-01-14 22:58:46
Autor: DoQ
25% więcej koni na LPG niz PB
W dniu 14-01-2012 22:46, RoMan Mandziejewicz pisze:

Ale mowa o 1000-2200 czyli przyspieszaniu - jaki jest sens
przyśpieszania samochodem z silnikiem benzynowym przy takich obrotach?

Nie każdy silnik zdycha przy takich obrotach, a niektóre czują się nieźle w takim zakresie.
http://www.youtube.com/watch?v=b2FKbFjGUCU
http://www.youtube.com/watch?v=Mg9dOfarPms
Jak widzisz można jeździć w okolicach 1000-2500 RPM  i nie zostawać w tyle.

--
Paweł

Data: 2012-01-15 02:58:59
Autor: RoMan Mandziejewicz
25% więcej koni na LPG niz PB
Hello DoQ,

Saturday, January 14, 2012, 10:58:46 PM, you wrote:

Ale mowa o 1000-2200 czyli przyspieszaniu - jaki jest sens
przyśpieszania samochodem z silnikiem benzynowym przy takich obrotach?
Nie każdy silnik zdycha przy takich obrotach, a niektóre czują się
nieźle w takim zakresie.
http://www.youtube.com/watch?v=b2FKbFjGUCU

Tylko dlaczego po obu stronach wyprzedzaja?

http://www.youtube.com/watch?v=Mg9dOfarPms
Jak widzisz można jeździć w okolicach 1000-2500 RPM  i nie zostawać w tyle.

Od III-ki widze 2000-2500rpm a nie 1000-2200rpm.


--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2012-01-15 11:00:04
Autor: DoQ
25% więcej koni na LPG niz PB
W dniu 15-01-2012 02:58, RoMan Mandziejewicz pisze:
Nie każdy silnik zdycha przy takich obrotach, a niektóre czują się
nieźle w takim zakresie.
http://www.youtube.com/watch?v=b2FKbFjGUCU
Tylko dlaczego po obu stronach wyprzedzaja?

Bo plan był taki, żeby jechać prawym/środkowym pasem za kimś i nie robić jednocześnie zatoru. Chciałeś przykład na zastosowanie 1000-2500 to go otrzymałeś...

http://www.youtube.com/watch?v=Mg9dOfarPms
Jak widzisz można jeździć w okolicach 1000-2500 RPM  i nie zostawać w tyle.
Od III-ki widze 2000-2500rpm a nie 1000-2200rpm.

I co z tego? Gwarantuje Ci że gdybym zechciał odjechać to wystarczyłoby przycisnąć gaz bez redukcji.
Tu masz jeszcze jeden przykład na jazdę w granicach 2000 w mieście.
http://www.youtube.com/watch?v=L-RW7OPgInw


--
Paweł

Data: 2012-01-15 13:48:10
Autor: to
25% więcej koni na LPG niz PB
begin DoQ
Bo plan był taki, żeby jechać prawym/środkowym pasem za kimś i nie robić
jednocześnie zatoru. Chciałeś przykład na zastosowanie 1000-2500 to go
otrzymałeś...

Ciekawe jak długo panewki to wytrzymają. :> Szczerze mówiąc nie bardzo wiem, po co kupować dużą benzynę i jeździć nią jak dieslem. Szczególnie, że silnik przy przyspieszaniu w ten sposób nie będzie miał najwyższej sprawności, więc spali najprawdopodobniej więcej niż gdybyś przyspieszył bardziej dynamicznie.

I co z tego? Gwarantuje Ci że gdybym zechciał odjechać to wystarczyłoby
przycisnąć gaz bez redukcji.
Tu masz jeszcze jeden przykład na jazdę w granicach 2000 w mieście.
http://www.youtube.com/watch?v=L-RW7OPgInw

MoĹźna, tylko po co?

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2012-01-15 16:10:06
Autor: DoQ
25% więcej koni na LPG niz PB
W dniu 15-01-2012 14:48, to pisze:

Ciekawe jak długo panewki to wytrzymają. :>  Szczerze mówiąc nie bardzo
wiem, po co kupować dużą benzynę i jeździć nią jak dieslem. Szczególnie,

No właśnie m.in po to żeby nie zdychał przy tak niskich obrotach. A panewkom nic się nie stanie, to nie 1.4 który na samym dole podpiera się na panewkach.

że silnik przy przyspieszaniu w ten sposób nie będzie miał najwyższej
sprawności, więc spali najprawdopodobniej więcej niż gdybyś przyspieszył
bardziej dynamicznie.
http://www.youtube.com/watch?v=L-RW7OPgInw
Można, tylko po co?

Można trzymać 1500-2000RPM wyżej turlając się w mieście, tylko po co?
Zresztą automat też trzyma tak niskie obroty przy tego typu jeździe.

--
Paweł

Data: 2012-01-15 22:31:09
Autor: to
25% więcej koni na LPG niz PB
begin DoQ
No właśnie m.in po to żeby nie zdychał przy tak niskich obrotach. A
panewkom nic się nie stanie, to nie 1.4 który na samym dole podpiera się
na panewkach.

A 3,0 na czym się podpiera?

Można trzymać 1500-2000RPM wyżej turlając się w mieście, tylko po co?

Żeby było więcej zabawy? Żeby szybciej dojechać? Żeby mniej spalić?

Zresztą automat też trzyma tak niskie obroty przy tego typu jeździe.

Bo automat spełnia dziwne fanaberie użytkowników...

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2012-01-16 00:37:17
Autor: DoQ
25% więcej koni na LPG niz PB
W dniu 15-01-2012 23:31, to pisze:
No właśnie m.in po to żeby nie zdychał przy tak niskich obrotach. A
panewkom nic się nie stanie, to nie 1.4 który na samym dole podpiera się
na panewkach.
A 3,0 na czym się podpiera?

Sugerujesz, że trzymanie w jednym silniku 3500RPM ze 110Nm będzie zdrowe, natomiast 210Nm przy 1500RPM zmasakruje silnik? A co na to panewki w silnikach samochodów ciężarowych?


Można trzymać 1500-2000RPM wyżej turlając się w mieście, tylko po co?
Żeby było więcej zabawy? Żeby szybciej dojechać? Żeby mniej spalić?

Zabawa w turlaniu się po zawalonej 3 pasmówce? Ryczeć silnikiem  robiąc z siebie idiotę?



--
Paweł

Data: 2012-01-16 12:18:21
Autor: to
25% więcej koni na LPG niz PB
begin DoQ
Sugerujesz, że trzymanie w jednym silniku 3500RPM ze 110Nm będzie
zdrowe, natomiast 210Nm przy 1500RPM zmasakruje silnik? A co na to
panewki w silnikach samochodów ciężarowych?

Zużyje się dużo szybciej, bo jest większy moment i większe drgania.

Zabawa w turlaniu się po zawalonej 3 pasmĂłwce? Ryczeć silnikiem  robiąc
z siebie idiotę?

Przyspieszając zmienia się bieg przy dużo wyższych obrotach niż te, których używa się do jazdy ze stałą prędkością.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2012-01-16 14:05:22
Autor: DoQ
25% więcej koni na LPG niz PB
W dniu 16-01-2012 13:18, to pisze:
Sugerujesz, że trzymanie w jednym silniku 3500RPM ze 110Nm będzie
zdrowe, natomiast 210Nm przy 1500RPM zmasakruje silnik? A co na to
panewki w silnikach samochodów ciężarowych?
Zużyje się dużo szybciej, bo jest większy moment i większe drgania.

Bajki opowiadasz. Gdybyś miał racje, to duże, niewysilone silniki (szczególnie te wolnoobrotowe) padałyby jak chińskie zabawki a jest zupełnie odwrotnie. Natomiast od dawna wiadomo, że małe silniki z niskim momentem obrotowym wymagają wkręcenia na wyższy pułap obrotów żeby osiągnąć minimalną wartość momentu obrotowego. Z resztą każdy w miarę sprawny kierowca bez posiłkowania się obrotomierzem jest w stanie ocenić tę bezpieczną granicę po zachowaniu silnika.




--
Paweł

Data: 2012-01-22 20:00:50
Autor: to
25% więcej koni na LPG niz PB
begin DoQ
Bajki opowiadasz. Gdybyś miał racje, to duże, niewysilone silniki
(szczególnie te wolnoobrotowe) padałyby jak chińskie zabawki a jest
zupełnie odwrotnie.

Bo to są zupełnie inne silniki. :>

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2012-01-15 09:44:33
Autor: Artur Maśląg
25% więcej koni na LPG niz PB
W dniu 2012-01-14 22:58, DoQ pisze:
W dniu 14-01-2012 22:46, RoMan Mandziejewicz pisze:

Ale mowa o 1000-2200 czyli przyspieszaniu - jaki jest sens
przyśpieszania samochodem z silnikiem benzynowym przy takich obrotach?

Nie każdy silnik zdycha przy takich obrotach, a niektóre czują się
nieźle w takim zakresie.

Tym bardziej, że np. miasto to nie miejsce do wyścigów i samochodem
z mocniejszym dołem jeździ się przyjemniej. Pazur może pokazać wyżej
i w innych okolicznościach :)

http://www.youtube.com/watch?v=b2FKbFjGUCU
http://www.youtube.com/watch?v=Mg9dOfarPms

Nic nowego nie masz? ;)

Jak widzisz można jeździć w okolicach 1000-2500 RPM i nie zostawać w tyle.

A inne trzeba dusić po 4krpm by chciały jechać :)

Data: 2012-01-15 11:01:29
Autor: DoQ
25% więcej koni na LPG niz PB
W dniu 15-01-2012 09:44, Artur Maśląg pisze:
Tym bardziej, że np. miasto to nie miejsce do wyścigów i samochodem
z mocniejszym dołem jeździ się przyjemniej. Pazur może pokazać wyżej
i w innych okolicznościach :)
http://www.youtube.com/watch?v=b2FKbFjGUCU
http://www.youtube.com/watch?v=Mg9dOfarPms
Nic nowego nie masz? ;)

Nee, same suchary ;)

Jak widzisz można jeździć w okolicach 1000-2500 RPM i nie zostawać w
tyle.
A inne trzeba dusić po 4krpm by chciały jechać :)

Wiesz, jeśli całe życie jeździło się Polonezem, a potem Lanosem ...


--
Paweł

Data: 2012-01-15 22:06:34
Autor: Artur Maśląg
25% więcej koni na LPG niz PB
W dniu 2012-01-15 11:01, DoQ pisze:
(...)
Nee, same suchary ;)

Szkoda - masz ładne zegary ;)

Jak widzisz można jeździć w okolicach 1000-2500 RPM i nie zostawać w
tyle.
A inne trzeba dusić po 4krpm by chciały jechać :)

Wiesz, jeśli całe życie jeździło się Polonezem,

Wypraszam sobie :) Jeden z moich Polonezów (nie twierdzę, że
to wersja jakaś regularnie spotykana na drogach) odpychał się bardzo
ładnie i to właśnie od dołu :) Wielu się zdziwiło ;)

a potem Lanosem ...

W sumie to nie chodzi wprost o fakt posiadania, ale kwestię podejścia
do tematu oraz świadomości.

Moja żonka została ostatnio poproszona (przez koleżankę), by podjechać
właśnie Lanosem na myjnię. Jej ocena tego samochodu mnie bardzo
rozbawiła (optymizmem nie wiało), niemniej gdyby miała tym jeździć to
by jeździła (w końcu lepiej siedzieć w ciepłym samochodzie niż stać na
deszczu), ale to jednak coś innego, niż zachwalać ten produkt, bądź
wieszać psy na każdym innym :)

Data: 2012-01-15 22:22:05
Autor: DoQ
25% więcej koni na LPG niz PB
W dniu 15-01-2012 22:06, Artur Maśląg pisze:

Nee, same suchary ;)
Szkoda - masz ładne zegary ;)

Tu masz takie same, ale ja tak szybko nie jeżdżę bo się boję ;)
http://www.youtube.com/watch?v=PfULzoOVDH0
http://www.youtube.com/watch?v=Ph4jS0j7n_g

Wiesz, jeśli całe życie jeździło się Polonezem,
Wypraszam sobie :) Jeden z moich Polonezów (nie twierdzę, że
to wersja jakaś regularnie spotykana na drogach) odpychał się bardzo
ładnie i to właśnie od dołu :) Wielu się zdziwiło ;)

Ale nie zimą na pych? Czy z silnikiem od fiata mirafiori? ;))

Moja żonka została ostatnio poproszona (przez koleżankę), by podjechać
właśnie Lanosem na myjnię. Jej ocena tego samochodu mnie bardzo
rozbawiła (optymizmem nie wiało), niemniej gdyby miała tym jeździć to
by jeździła (w końcu lepiej siedzieć w ciepłym samochodzie niż stać na
deszczu), ale to jednak coś innego, niż zachwalać ten produkt, bądź
wieszać psy na każdym innym :)

12 lat temu jechaliśmy na wakacje na 2 samochody. Ja w Mitsu i kolega w nowiutkim Lanosie - oba miały tytaniczne 1.6 16v 113 i 106KM. Lamos mimo zmiennej geometrii dolotu i DOHC nie dość że dostawał za każdym razem tęgie baty, to jeszcze okazało się na stacji że spalił nieco ponad 3l/100km więcej. Mocno przeciętne te silniki od GMa.


--
Paweł

Data: 2012-01-15 22:50:12
Autor: RoMan Mandziejewicz
25% więcej koni na LPG niz PB
Hello DoQ,

Sunday, January 15, 2012, 10:22:05 PM, you wrote:

[...]

12 lat temu jechaliśmy na wakacje na 2 samochody. Ja w Mitsu i kolega w
nowiutkim Lanosie - oba miały tytaniczne 1.6 16v 113 i 106KM. Lamos mimo
zmiennej geometrii dolotu i DOHC nie dość że dostawał za każdym razem tęgie baty, to jeszcze okazało się na stacji że spalił nieco ponad 3l/100km więcej. Mocno przeciętne te silniki od GMa.

Przypomina mi się stary dowcip - zajeżdża facet kaszlakiem do
mechanika i jęczy:
 - Panie, staram się jak mogę, jeżdżę jak ostatni kapelusz - ledwie
muskam pedał gazu a on mi pali 8l/100km!
 - To normalne spalanie dla kaszlaka w mieście.
 - Ale wszyscy znajomi mówią, że ich kaszlaki spalają 3l/100km mniej!
 - To niech pan robi to samo co oni.
 - ?
 - Niech pan też kłamie!

3l/100km mniej jest niemożliwe przy dowolnym, takim samym dla obu
pojazdów stylu jazdy i takim samym obciążeniu samochodów.

Gdyby w grę wchodziły ciagniki siodłowe, to mógłbym uwierzyć w różnice
3l/100km. Ale nie w przypadku sprawnych samochodów osobowych z
silnikami 1.6 16V.

3l/100km mniej oznaczałoby 3.24l/100km przy jeździ pustymi drogami
wojewódzkimi z Bieszczad na Mazury z prędkosciami przepisowymi, 3
osoby + bagaże.
Oznaczałoby to 4l/100km na trasie Głubczyce-Wiedeń-Opole, normalnymi
drogami, w tym autostradami z prędkościami przepisowymi.
Oznaczałoby to również 10.3l/100km przy jeździe autostradą z pedałem w
podłodze i prędkością maksymalna gdy tylko się da.

Już to pisałem wielokrotnie - średnia wieloletnia, z ok. 200kkm to
9.3l/100km. Z czego więcej niż połowa na A4. Przy jeździe bardzo
akresywnej. Spalanie 3l/100 mniej dawałoby 6.3l/100km - takie coś
można osiągnąć, ale nie wjeżdżając do miast i na autostrady.

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2012-01-15 23:12:13
Autor: DoQ
25% więcej koni na LPG niz PB
W dniu 15-01-2012 22:50, RoMan Mandziejewicz pisze:

3l/100km mniej jest niemożliwe przy dowolnym, takim samym dla obu
pojazdów stylu jazdy i takim samym obciążeniu samochodów.

Jest jak najbardziej możliwe. Nie musisz brać tego tak ambicjonalnie, przecież nie pracowałeś raczej w fabryce Daewoo.
Podałeś średnią wieloletnią na poziomie 9,3l/100km - to by się +- zgadzało: http://www.autocentrum.pl/spalanie/daewoo/lanos/silnik-benzynowy-1.6-i-16v-106km-1997-2004/ 8,9l/100km.
Natomiast raporty spalania omawianego mitsubishi tylko potwierdzają to co mówiłem: http://www.autocentrum.pl/spalanie/mitsubishi/lancer/vi/silnik-benzynowy-1.6-16v-113km-1992-1996/ 7,6l/100km



--
Paweł

Data: 2012-01-15 23:44:59
Autor: RoMan Mandziejewicz
25% więcej koni na LPG niz PB
Hello DoQ,

Sunday, January 15, 2012, 11:12:13 PM, you wrote:

3l/100km mniej jest niemożliwe przy dowolnym, takim samym dla obu
pojazdów stylu jazdy i takim samym obciążeniu samochodów.
Jest jak najbardziej możliwe. Nie musisz brać tego tak ambicjonalnie,
przecież nie pracowałeś raczej w fabryce Daewoo.
Podałeś średnią wieloletnią na poziomie 9,3l/100km -

Dla jazdy ponad 50% na autostradzie - dlatego takie wysokie spalanie.

to by się +- zgadzało:
http://www.autocentrum.pl/spalanie/daewoo/lanos/silnik-benzynowy-1.6-i-16v-106km-1997-2004/
8,9l/100km.
Natomiast raporty spalania omawianego mitsubishi tylko potwierdzają to
co mówiłem: http://www.autocentrum.pl/spalanie/mitsubishi/lancer/vi/silnik-benzynowy-1.6-16v-113km-1992-1996/
7,6l/100km


8.9-7.6 = 1.3 a nie 3!

Poza tym - nic nie wiemy o stylu jazdy obu kierowców.

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2012-01-15 23:00:21
Autor: to
25% więcej koni na LPG niz PB
begin RoMan Mandziejewicz
Poza tym - nic nie wiemy o stylu jazdy obu kierowcĂłw.

Ależ jest to trollu jak najbardziej możliwe, wystarczą większe straty w napędzie (osprzęcie, gdziekolwiek), mniej precyzyjnie dozowana mieszanka (więc pewnie bogatsza dla bezpieczeństwa) itp.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2012-01-16 00:23:59
Autor: DoQ
25% więcej koni na LPG niz PB
W dniu 15-01-2012 23:44, RoMan Mandziejewicz pisze:
8.9-7.6 = 1.3 a nie 3!
Poza tym - nic nie wiemy o stylu jazdy obu kierowców.

Ale to jest średnia z ogólnej jazdy. W omawianych przypadkach oba samochody często były ciśnięte do oporu, tak więc nie ma w tym nic dziwnego że w takich warunkach spali 3litry więcej.


--
Paweł

Data: 2012-01-16 00:00:12
Autor: J.F.
25% więcej koni na LPG niz PB
Dnia Sun, 15 Jan 2012 22:50:12 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
Hello DoQ,
12 lat temu jechaliśmy na wakacje na 2 samochody. Ja w Mitsu i kolega w
nowiutkim Lanosie - oba miały tytaniczne 1.6 16v 113 i 106KM. Lamos mimo
zmiennej geometrii dolotu i DOHC nie dość że dostawał za każdym razem tęgie baty, to jeszcze okazało się na stacji że spalił nieco ponad 3l/100km więcej. Mocno przeciętne te silniki od GMa.

3l/100km mniej jest niemożliwe przy dowolnym, takim samym dla obu
pojazdów stylu jazdy i takim samym obciążeniu samochodów.
Gdyby w grę wchodziły ciagniki siodłowe, to mógłbym uwierzyć w różnice
3l/100km. Ale nie w przypadku sprawnych samochodów osobowych z
silnikami 1.6 16V.

Chyba ze dwa 2.0 16V, a jedno to Daewoo :-)

3l/100km mniej oznaczałoby 3.24l/100km przy jeździ pustymi drogami
wojewódzkimi z Bieszczad na Mazury z prędkosciami przepisowymi, 3
osoby + bagaże.
Oznaczałoby to 4l/100km na trasie Głubczyce-Wiedeń-Opole, normalnymi
drogami, w tym autostradami z prędkościami przepisowymi.
Oznaczałoby to również 10.3l/100km przy jeździe autostradą z pedałem w
podłodze i prędkością maksymalna gdy tylko się da.
Już to pisałem wielokrotnie - średnia wieloletnia, z ok. 200kkm to
9.3l/100km. Z czego więcej niż połowa na A4. Przy jeździe bardzo
akresywnej. Spalanie 3l/100 mniej dawałoby 6.3l/100km - takie coś
można osiągnąć, ale nie wjeżdżając do miast i na autostrady.

http://www.spritmonitor.de/en/detail/122486.html
6.6
http://www.spritmonitor.de/en/detail/300469.html
6.89

A oni tam autostrady maja  :-)

Chyba ze to inne mitsu, a nie maly colt.

P.S. Jest co prawda i ten http://www.spritmonitor.de/en/detail/108817.html
7.92


J.

Data: 2012-01-16 00:47:06
Autor: DoQ
25% więcej koni na LPG niz PB
W dniu 16-01-2012 00:00, J.F. pisze:
http://www.spritmonitor.de/en/detail/122486.html
6.6
http://www.spritmonitor.de/en/detail/300469.html
6.89
A oni tam autostrady maja  :-)
Chyba ze to inne mitsu, a nie maly colt.

To niemal to samo auto co lancer - zbliżona masa, to samo wyposażenie i ten sam silnik.

--
Paweł

Data: 2012-01-16 00:57:05
Autor: RoMan Mandziejewicz
25% więcej koni na LPG niz PB
Hello DoQ,

Monday, January 16, 2012, 12:47:06 AM, you wrote:

W dniu 16-01-2012 00:00, J.F. pisze:
http://www.spritmonitor.de/en/detail/122486.html
6.6
http://www.spritmonitor.de/en/detail/300469.html
6.89
A oni tam autostrady maja  :-)
Chyba ze to inne mitsu, a nie maly colt.
To niemal to samo auto co lancer - zbliżona masa, to samo wyposażenie i
ten sam silnik.

Jasssne, ta sama masa i powierznia czołowa. Zapewne jeszcze taki sam
Cx.


--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2012-01-16 01:11:50
Autor: DoQ
25% więcej koni na LPG niz PB
W dniu 16-01-2012 00:57, RoMan Mandziejewicz pisze:
Jasssne, ta sama masa i powierznia czołowa. Zapewne jeszcze taki sam
Cx.

~950 vs 995kg, ta sama szerokość i wysokość, dłuższy o drzwi i bagażnik, to samo wnętrze. Chcesz o tym podyskutować?
Lanos sedan to niby zupełnie coś innego niż Lanos 3dr?


--
Paweł

Data: 2012-01-15 22:53:04
Autor: Artur Maśląg
25% więcej koni na LPG niz PB
W dniu 2012-01-15 22:22, DoQ pisze:
(...)
Ale nie zimą na pych?

Nie, nie :)

Czy z silnikiem od fiata mirafiori? ;))

Blisko, ale błędnie :) 131 miał też "dostany".

12 lat temu jechaliśmy na wakacje na 2 samochody. Ja w Mitsu i kolega w
nowiutkim Lanosie - oba miały tytaniczne 1.6 16v 113 i 106KM. Lamos mimo
zmiennej geometrii dolotu i DOHC nie dość że dostawał za każdym razem
tęgie baty, to jeszcze okazało się na stacji że spalił nieco ponad
3l/100km więcej. Mocno przeciętne te silniki od GMa.

Japońskie koniki jakieś są takie żwawsze ;) Nie wspomnę o wrażeniu
jazdy puszką po piwie (Lanos), no ale czego tu wymagać. Samochód
klasy "ekonomicznej". Tani w zakupie, na głowę nie pada, awaryjny nie
jest.

Data: 2012-01-16 12:44:04
Autor: AZ
25% więcej koni na LPG niz PB
On 2012-01-14, DoQ <pawel.doq@gmail.com> wrote:

http://www.youtube.com/watch?v=Mg9dOfarPms

Czemu jezdzisz 100 km/h po Pulawskiej?!

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-01-16 14:07:40
Autor: DoQ
25% więcej koni na LPG niz PB
W dniu 16-01-2012 13:44, AZ pisze:
http://www.youtube.com/watch?v=Mg9dOfarPms
Czemu jezdzisz 100 km/h po Pulawskiej?!

To nie ja, to kolega nagrywał! Poza tym podmienił czujnik w skrzyni żeby oszukiwać na korzyść szybkościomierza!


--
Paweł

Data: 2012-01-15 09:56:19
Autor: Michał
25% więcej koni na LPG niz PB
> przy ruszaniu "1szy z pod świateł w KRK" obroty dochodzą do 2.5k rpm,

To chyba tylko w KRK się tak jeździ.

typowe światła:
"yyyy zielone, co już ?"
"gdzie sprzęgło ? aaaa tutaj"
"ok no to jedynka, i powoli puszczamy"

no ale efekt jest taki że na typowych światłach 2.5k rpm to wystarcza żeby być pierwszym.


> potem zmienia bieg, do dechy tylko idą pod 7k rpm.

No to się zdecyduj - 2.5 czy 7?

nie, takie coś to tylko wtedy kiedy obok stoi BMW 745
i wyje silnikiem i podjeżdża po 15cm. albo Jeep V8
 
> generalnie przy ciągłej jeździe z dowolną prędkością trzyma > koło 2k rpm (nie mówię o braku biegów przy naprawdę dużych)

Ale mowa o 1000-2200 czyli przyspieszaniu - jaki jest sens
przyśpieszania samochodem z silnikiem benzynowym przy takich obrotach?

tak komputer skrzyni dobiera jak naciśniesz pedał gazu w 20% nie wiem na ile do setki to się przekłada ? 18s ?
ciśnięcie do dechy oznacza przejazd 180km/h przez następne skrzyżowanie

--


Data: 2012-01-16 21:56:47
Autor: V-Tec
25% więcej koni na LPG niz PB
W dniu 2012-01-13 00:45, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello V-Tec,

Thursday, January 12, 2012, 11:12:36 PM, you wrote:

Jak instalacja 2-gen to dół może być stłumiony zwężką.
Chyba góra.
swego czasu hamowałem samochód na gazie (2-gen. ze zwężką) i na
benzynie. O ile moc była porównywalna, to moment znacząco mniejszy w
zakresie 1000-2200 obrotów (tak mniej więcej), co było czuć podczas jazdy.

Jeździsz samochodem z zapłonem iskrowym na obrotach 1000-2200rpm? Po
co? Gdzie? i po co Ci w tym zakresie jakiś znaczący moment obrotowy?

mam ruszać z 3krpm? jak jestem załadowany i klima pracuje to każdy "niutek" ważny. Po za tym lubię mieć tyle "niutków", ile silnik ma w oryginale.


W.

Data: 2012-01-16 22:37:26
Autor: RoMan Mandziejewicz
25% więcej koni na LPG niz PB
Hello V-Tec,

Monday, January 16, 2012, 9:56:47 PM, you wrote:

Jak instalacja 2-gen to dół może być stłumiony zwężką.
Chyba góra.
swego czasu hamowałem samochód na gazie (2-gen. ze zwężką) i na
benzynie. O ile moc była porównywalna, to moment znacząco mniejszy w
zakresie 1000-2200 obrotów (tak mniej więcej), co było czuć podczas jazdy.
Jeździsz samochodem z zapłonem iskrowym na obrotach 1000-2200rpm? Po
co? Gdzie? i po co Ci w tym zakresie jakiś znaczący moment obrotowy?
mam ruszać z 3krpm? jak jestem załadowany i klima pracuje to każdy
"niutek" ważny. Po za tym lubię mieć tyle "niutków", ile silnik ma w oryginale.

Mowa o przyspieszaniu a nie ruszaniu. Przy ruszaniu brakuje Ci
momentu?

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2012-01-16 22:56:33
Autor: Adam Płaszczyca
25% więcej koni na LPG niz PB
Dnia Mon, 16 Jan 2012 21:56:47 +0100, V-Tec napisał(a):

mam ruszać z 3krpm? jak jestem załadowany i klima pracuje to każdy "niutek" ważny. Po za tym lubię mieć tyle "niutków", ile silnik ma w oryginale.

A wiesz, że liczy się moment na kołach, a nei na wale silnika?

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2012-01-13 10:43:45
Autor: Jakub Witkowski
25% więcej koni na LPG niz PB
W dniu 2012-01-12 23:12, V-Tec pisze:
W dniu 2012-01-12 20:54, to pisze:
begin V-Tec

Jak instalacja 2-gen to dół może być stłumiony zwężką.

Chyba gĂłra.

swego czasu hamowałem samochód na gazie (2-gen. ze zwężką) i na benzynie. O ile moc była porównywalna, to moment znacząco mniejszy w zakresie 1000-2200 obrotów (tak mniej więcej), co było czuć podczas jazdy.

Moc i moment na LPG na niskich obrotach był dużo niższy w porównaniu z benzyną mierzoną juz po
zamontowaniu instalacji (mi chodzi o to że dolot był już jednakowy przy obu tych pomiarach)?

Jeśli tak, to niestety kłania się głównie regulacja instalacji LPG a nie własności paliwa.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepowaĹźne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2012-01-13 12:31:06
Autor: Tomasz Pyra
25% więcej koni na LPG niz PB
On Fri, 13 Jan 2012 10:43:45 +0100, Jakub Witkowski wrote:

Jeśli tak, to niestety kłania się głównie regulacja instalacji LPG a nie własności paliwa.

Zapewne LPG ustawione najbardziej ubogo jak się tylko dało, żeby samochód
nie gasł.

Data: 2012-01-12 20:04:32
Autor: Michał
25% więcej koni na LPG niz PB
> -serio da się zrobić z ~200 na ~250 koni na LPG ?

Samym LPG? Nie.

hmm... to co on gada ? (a gazem się zajmuje chyba długo)



[..]
> pytanie poboczne, czemu "wgniata w fotel" dopiero od 70..80km/h ?

Bo automat ciągnie od niskich obrotów a ma na nich mały moment obrotowy? Jak instalacja 2-gen to dół może być stłumiony zwężką.

Instalacja jest chyba 4gen (sekwencja) generalnie jak daje do dechy to sobie wyłączam gaz, tylko tu
różnicy nie czuć i auto "ciągnie" dopiero gdzieś od 80km/h
na PB i LPG.

--


Data: 2012-01-12 20:56:57
Autor: DoQ
25% więcej koni na LPG niz PB
W dniu 12-01-2012 19:27,  Michał pisze:

-serio da się zrobić z ~200 na ~250 koni na LPG ?

Da się zrobić 2x tyle.
Jak masz 200KM i wlejesz jednocześnie benzynę z LPG uzyskasz prawie 400KM.


--
Paweł

Data: 2012-01-12 19:58:50
Autor: to
25% więcej koni na LPG niz PB
begin DoQ
Da się zrobić 2x tyle.
Jak masz 200KM i wlejesz jednocześnie benzynę z LPG uzyskasz prawie
400KM.

A dodatkowe 50 KM można uzyskać oddając mocz do baku, ale tylko wtedy, gdy jest dobrze natleniony.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2012-01-12 21:26:11
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
25% więcej koni na LPG niz PB
W dniu 2012-01-12 20:58, to pisze:
begin DoQ

Da się zrobić 2x tyle.
Jak masz 200KM i wlejesz jednocześnie benzynę z LPG uzyskasz prawie
400KM.

A dodatkowe 50 KM można uzyskać oddając mocz do baku, ale tylko wtedy,
gdy jest dobrze natleniony.

A zamiast powietrza holtzgas i bydzie bez kozery 800 koniów...

--
                      Wojciech Smagowicz

Data: 2012-01-12 21:26:47
Autor: DoQ
25% więcej koni na LPG niz PB
W dniu 12-01-2012 20:58, to pisze:
Jak masz 200KM i wlejesz jednocześnie benzynę z LPG uzyskasz prawie
400KM.
A dodatkowe 50 KM można uzyskać oddając mocz do baku, ale tylko wtedy,
gdy jest dobrze natleniony.

Mój sąsiad zawsze smaruje prawą stopę testosteronem uzyskanym z dorodnego odyńca, pomaga mu to utrzymać prowadzenie na szosie :)


--
Paweł

Data: 2012-01-12 23:35:32
Autor: Tomasz Pyra
25% więcej koni na LPG niz PB
On Thu, 12 Jan 2012 18:27:13 +0000 (UTC),  Michał wrote:

Witam,

Odebrałem safrane od mechanika - mam nowe świece i nie ma dziury w tłumiku
i padł temat:

"oo fajnie - hmmm... czy dało by się tak ustawić to LPG żeby miał 250koni ?"

"nie, nie nie da się, no chyba że...
chyba że by mu tak ustawić mieszankę żeby palił strasznie dużo"

Nie ma takiej możliwości w wolnossącym silniku benzynowym.
Przy okazji trochę obawiałbym się o stan samochodu który serwisowany jest
przez osobę która nie wie nawet jak działa silnik który planuje
modyfikować.

Poprawnie ustawione LPG to brak spadku mocy, o jej wzroście za pomocą
dawkowania paliwa nie ma mowy.

Podnoszenie mocy benzynowego silnika wolnossącego polega przedewszystkim na
dostarczeniu do cylindra większej ilości _powietrza_ - paliwo to sprawa
wtórna.

Albo ktoś chce się uczyć/bawić kosztem Twojego silnika, albo po prostu
próbuje Cię oszukać.


-serio da się zrobić z ~200 na ~250 koni na LPG ?

Nie

-czy to psuje silnik i w jaki sposób ?

Na pewno jeżeli osoba wygadująca takie rzeczy rusza silnika, to go psuje.

-czy da se tą "inną" mapę ustawić dopiero przy pedale do dechy ? (ponoć tak)

Mapę można zawsze ustawić dowolnie, trzeba tylko umieć.

-na czym polega to ustawianie mapy w trakcie jazdy ?

Trudno zgadnąć... Może chodzi o strojenie w warunkach drogowych, a nie
warsztatowych?

pytanie poboczne, czemu "wgniata w fotel" dopiero od 70..80km/h ?

Nie wiem, sprawny samochód im szybciej jedzie tym gorzej przyspiesza,

Data: 2012-01-13 00:14:22
Autor: Jacek
25% więcej koni na LPG niz PB
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:m5ng1rk1gsxi$.1g8qkrmkqext4$.dlg40tude.net...

Poprawnie ustawione LPG to brak spadku mocy, o jej wzroście za pomocą
dawkowania paliwa nie ma mowy.

teoretycznie jest to możliwe w V-gen
http://instalacje-gazowe-do-aut.pl/generacje-instalacji-lpg/v-generacja-sekwencyjny-wtrysk-gazu-w-fazie-cieklej/
jeśłi rozprężenie odbywa sie w komorze cylindra lub jej bezpośredniej bliskości, to zachodzi tam reakcja endotermiczna, jak w klasycznym parowniku.
Skutkiem tego temperatura mieszanki paliwowo-powietrznej jest niższa, a reszte to już każdy tuningowiec zna.

Jacek

Data: 2012-01-13 00:20:13
Autor: BartekK
25% wi�cej koni na LPG niz PB
W dniu 2012-01-13 00:14, Jacek pisze:
Skutkiem tego temperatura mieszanki paliwowo-powietrznej jest niÂższa, a
reszte to juÂż kaÂżdy tuningowiec zna.
No i ? Chcesz powiedzieć, że po ochłodzeniu X dm^3 powietrza uzyskasz więcej powietrza? Problem z gęstością powietrza dotyczy jego ilości i przeciśnięcia jej przez układ dolotowy aż do zmieszczenia w cylindrze.
Skoro powietrze ciepłe już do cylindra wcisnąłeś, to teraz jego ochładzanie jedynie zmniejszy ciśnienie, a nie zwiększy ilości powietrza (tlenu).

--
| Bartłomiej Kuźniewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Data: 2012-01-13 00:23:30
Autor: Tomasz Pyra
25% więcej koni na LPG niz PB
On Fri, 13 Jan 2012 00:14:22 +0100, Jacek wrote:

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:m5ng1rk1gsxi$.1g8qkrmkqext4$.dlg40tude.net...

Poprawnie ustawione LPG to brak spadku mocy, o jej wzroście za pomocą
dawkowania paliwa nie ma mowy.

teoretycznie jest to możliwe w V-gen
http://instalacje-gazowe-do-aut.pl/generacje-instalacji-lpg/v-generacja-sekwencyjny-wtrysk-gazu-w-fazie-cieklej/
jeśłi rozprężenie odbywa sie w komorze cylindra lub jej bezpośredniej bliskości, to zachodzi tam reakcja endotermiczna, jak w klasycznym parowniku.

Trzeba by policzyć dokładnie, bo może się okazać że różnica jest ja którymś
tam miejscu po przecinku.
Paliwa jest jednak kilkanaście razy mniej niż powietrza, mało czasu, a
znaczna część reakcji odbywa się już zapewne po zamknięciu zaworów
dolotowych.

Jeszcze taka rzecz, że samochody z bezpośrednim wtryskiem, przy pełbym
bucie powinny się przełączać na benzynę w celu ochrony wtryskiwaczy
benzynowych które po odłączeniu pozbawione są chłodzenia.

Data: 2012-01-14 17:25:07
Autor: Michał
25% więcej koni na LPG niz PB
> "nie, > nie nie da się, no chyba że...
> chyba że by mu tak ustawić mieszankę żeby palił strasznie dużo"

Nie ma takiej możliwości w wolnossącym silniku benzynowym.

Czyli po prostu nie da się ?

Przy okazji trochę obawiałbym się o stan samochodu który serwisowany jest
przez osobę która nie wie nawet jak działa silnik który planuje
modyfikować.

To nowy nabytek się tam w warsztacie pojawił gazownik/elektronik

Też się zaczynam bać bo tak mi ustawił gaz to mi raz auto zgasło...
wcześniej spierniczył VelSatisa 3.5
Poprawnie ustawione LPG to brak spadku mocy, o jej wzroście za pomocą
dawkowania paliwa nie ma mowy.

Podnoszenie mocy benzynowego silnika wolnossącego polega przedewszystkim na
dostarczeniu do cylindra większej ilości _powietrza_ - paliwo to sprawa
wtórna.


Czyli bez turba się nie da, a turbo to nie 25minut ;)
czyli odpada

 
> -czy to psuje silnik i w jaki sposób ?

Na pewno jeżeli osoba wygadująca takie rzeczy rusza silnika, to go psuje.

Da się ustawić gaz żeby się psuł silnik ?

Mapę można zawsze ustawić dowolnie, trzeba tylko umieć.

ale kopa to i tak nie da ?


> -na czym polega to ustawianie mapy w trakcie jazdy ?

Trudno zgadnąć... Może chodzi o strojenie w warunkach drogowych, a nie
warsztatowych?

Chodziło o obciążone auto w jeździe, czyli wyskoczyć na A4 i decha

> pytanie poboczne, czemu "wgniata w fotel" dopiero od 70..80km/h ?

Nie wiem, sprawny samochód im szybciej jedzie tym gorzej przyspiesza,

0..50 muł, a potem kop, wygląda jak by największy miało przy 70km/h
zabawa jest 160km/h+ tam jest fajnie i dalej cichutko :)

--


Data: 2012-01-14 18:36:27
Autor: J.F.
25% więcej koni na LPG niz PB
Dnia Sat, 14 Jan 2012 17:25:07 +0000 (UTC),  Michał napisał(a):
"nie, nie nie da się, no chyba że...
chyba że by mu tak ustawić mieszankę żeby palił strasznie dużo"

Nie ma takiej możliwości w wolnossącym silniku benzynowym.

Czyli po prostu nie da się ?

O ile pamietam stare czasy, to spalanie do CO a nie do CO2 bylo jednak
efektywniejsze. Tzn jesli chodzi o tlen, nie o paliwo :-)

Ale czy 25% ? Watpie. No i to bylo wieki temu, teraz elektronika zwariuje, a na gazie to w ogole
problem doprowadzic te sama ilosc tlenu co na benzynie.

Podnoszenie mocy benzynowego silnika wolnossącego polega przedewszystkim na
dostarczeniu do cylindra większej ilości _powietrza_ - paliwo to sprawa
wtórna.

Czyli bez turba się nie da, a turbo to nie 25minut ;)
czyli odpada

Podtlenek azotu :-)
A moze nitrometan do baku ?
pytanie poboczne, czemu "wgniata w fotel" dopiero od 70..80km/h ?
Nie wiem, sprawny samochód im szybciej jedzie tym gorzej przyspiesza,
0..50 muł, a potem kop, wygląda jak by największy miało przy 70km/h
zabawa jest 160km/h+ tam jest fajnie i dalej cichutko :)

Popatrzcie na ch-ke silnika. Najwiekszy moment jest przy srednich obrotach.
Oczywiscie o ile biegu nie mozemy zmienic.

J.

Data: 2012-01-14 17:45:32
Autor: Michał
25% więcej koni na LPG niz PB
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):
Dnia Sat, 14 Jan 2012 17:25:07 +0000 (UTC),  Michał napisał(a):
>>> "nie, >>> nie nie da się, no chyba że...
>>> chyba że by mu tak ustawić mieszankę żeby palił strasznie dużo"
>> >> Nie ma takiej możliwości w wolnossącym silniku benzynowym.
> > Czyli po prostu nie da się ?

O ile pamietam stare czasy, to spalanie do CO a nie do CO2 bylo jednak
efektywniejsze. Tzn jesli chodzi o tlen, nie o paliwo :-)

Ale czy 25% ? Watpie. No i to bylo wieki temu, teraz elektronika zwariuje, a na gazie to w ogole
problem doprowadzic te sama ilosc tlenu co na benzynie.



no właśnie on twierdził ze się nie da, a potem stwierdził że jak by wpakować naprawdę dużo to może i by się dało - tylko palił by potwornie (nie wiem co to miało znaczyć, ale pewnie ze 3x więcej)

tylko z tego co czytam to się nie da



> Czyli bez turba się nie da, a turbo to nie 25minut ;)
> czyli odpada

Podtlenek azotu :-)
A moze nitrometan do baku ?


lol
nie, to miało być bardziej +25 minut przy wymianie oleju za miesiąc ;)
 
>>> pytanie poboczne, czemu "wgniata w fotel" dopiero od 70..80km/h ?
>> Nie wiem, sprawny samochód im szybciej jedzie tym gorzej przyspiesza,
> 0..50 muł, a potem kop, wygląda jak by największy miało przy 70km/h
> zabawa jest 160km/h+ tam jest fajnie i dalej cichutko :)

Popatrzcie na ch-ke silnika. Najwiekszy moment jest przy srednich obrotach.
Oczywiscie o ile biegu nie mozemy zmienic.

może to to.. nie wiem do ilu na 1szym biegu ale do jakiś 80km/h chyba tutaj

--


Data: 2012-01-15 21:09:54
Autor: Tomasz Pyra
25% więcej koni na LPG niz PB
On Sat, 14 Jan 2012 17:25:07 +0000 (UTC),  Michał wrote:

"nie, nie nie da się, no chyba że...
chyba że by mu tak ustawić mieszankę żeby palił strasznie dużo"

Nie ma takiej możliwości w wolnossącym silniku benzynowym.

Czyli po prostu nie da się ?

Nie da się bez ingerencji w mechanikę (doładowanie i/lub rozrząd)

Na pewno jeżeli osoba wygadująca takie rzeczy rusza silnika, to go psuje.

Da się ustawić gaz żeby się psuł silnik ?

Tak - zbyt ubogą mieszanką.
Zresztą z tego biorą się wszystkie opowieści że LPG psuje silnik - nie
psuje go LPG a zbyt uboga mieszanka.



Mapę można zawsze ustawić dowolnie, trzeba tylko umieć.

ale kopa to i tak nie da ?

Nie.

Nie wiem, sprawny samochód im szybciej jedzie tym gorzej przyspiesza,

0..50 muł, a potem kop, wygląda jak by największy miało przy 70km/h
zabawa jest 160km/h+ tam jest fajnie i dalej cichutko :)

Może jakaś taka długa jedynka że dopiero przy 70km/h silnik dostaje obrotów
przy których żyje jakoś.

Data: 2012-01-13 00:28:55
Autor: megrimsNOSPAM@interia.pl
25% więcej koni na LPG niz PB
-czy tiptronik w safrane to wytrzyma ?
zależy jak długo, ale ogólnie to nie wytrzyma.

Data: 2012-01-14 17:33:17
Autor: Michał
25% więcej koni na LPG niz PB
megrimsNOSPAM@interia.pl <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał(a):
> -czy tiptronik w safrane to wytrzyma ?
zależy jak długo, ale ogólnie to nie wytrzyma.

krótko "z pod świateł" ;) może jeszcze na trasie ale na wysokim biegu i obrotach już
więc chyba to juz jej nie przeszkadza :) mylę się ?

--


Data: 2012-01-14 21:25:31
Autor: megrimsNOSPAM@interia.pl
25% więcej koni na LPG niz PB
On 01/14/2012 06:33 PM,  Michał wrote:
megrimsNOSPAM@interia.pl<megrimsNOSPAM@interia.pl>  napisał(a):

-czy tiptronik w safrane to wytrzyma ?
zależy jak długo, ale ogólnie to nie wytrzyma.

krótko "z pod świateł" ;)

może jeszcze na trasie ale na wysokim biegu i obrotach już
więc chyba to juz jej nie przeszkadza :) mylę się ?


Spod świateł, to może wytrzyma. Ale jak przegrzejesz
ASB -> zagotujesz olej -> spieni się -> wyleci odpowietrznikiem.

I po skrzyni.

25% więcej koni na LPG niz PB

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona