Data: 2012-01-12 18:27:13 | |
Autor: Michał | |
25% więcej koni na LPG niz PB | |
Witam,
Odebrałem safrane od mechanika - mam nowe świece i nie ma dziury w tłumiku i padł temat: "oo fajnie - hmmm... czy dało by się tak ustawić to LPG żeby miał 250koni ?" "nie, nie nie da się, no chyba że... chyba że by mu tak ustawić mieszankę żeby palił strasznie dużo" To jak bym olej zmieniał to bym wpadł przestawić tą mapę paliwa - tylko ponoć to w trakcie jady trzeba i trzeba "wyczuć" ta moc powiedzmy że pamiętam jak jedzie VelSatis 3.5 wiec powinno być trochę szybciej. pytania: -serio da się zrobić z ~200 na ~250 koni na LPG ? -ile to będzie paliło przy pełnej mocy - 45l/100 ;) ? -czy to psuje silnik i w jaki sposób ? -czy tiptronik w safrane to wytrzyma ? -czy da se tą "inną" mapę ustawić dopiero przy pedale do dechy ? (ponoć tak) -na czym polega to ustawianie mapy w trakcie jazdy ? pytanie poboczne, czemu "wgniata w fotel" dopiero od 70..80km/h ? Pozdrawiam! -- |
|
Data: 2012-01-12 19:53:08 | |
Autor: PavveL | |
25% więcej koni na LPG niz PB | |
....nie nie da się, no chyba że... chyba że by mu tak ustawić mieszankę ... Moc składem mieszanki to się w dieslu reguluje ( i to też do granicy dymienia). W benzyniaku max moc wynika z ilości powietrza dostarczonego do cylindrów. Do tej ilości (a dokładniej masy) powietrza dodaje się paliwa żeby skład mieszanki był ściśle określony. |
|
Data: 2012-01-12 20:13:27 | |
Autor: Michał | |
25% więcej koni na LPG niz PB | |
PavveL <lespaf@interia.pl> napisał(a):
to takie bmw 535 diesel co rusza spod świateł w kłębach czarnego dymu (ale tylko niektórych świateł) to auto po czipie na granicy maxa mocy ? a co do PB/LPG - serio bez większej ilości powietrza nawet 25% więcej się nie da ? -- |
|
Data: 2012-01-13 10:56:45 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
25% więcej koni na LPG niz PB | |
W dniu 2012-01-12 19:53, PavveL pisze:
W benzyniaku max moc wynika z ilości powietrza dostarczonego do cylindrów. Do tej ilości (a dokładniej masy) powietrza dodaje się paliwa żeby skład mieszanki był ściśle określony. Ale wzbogacenie jej do powiedzmy lambda 0.9 zwiększy moc w porównaniu z lamba = 1.0 (a zakładam że ta instalacja II gen tak własnie reguluje) Bo spalanie w cylindrze nie jest idealne, i pewien nadmiar paliwa jednak pomaga wykorzystać tlen "do cna" kosztem spalania i emisji CO. No ale to bedzie przyrost rzędu kilku %, jesli uda się dorównać mocy na benzynie to i tak będzie dobrze. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2012-01-13 11:52:13 | |
Autor: PavveL | |
25% więcej koni na LPG niz PB | |
Ale wzbogacenie jej do powiedzmy lambda 0.9 zwiększy moc w porównaniu z lamba = 1.0 Ale większość silników zasilana jest wzbogaconą mieszanką przy pełnym otwarciu przepustnicy. Napięcie z sondy sztywno stoi na ~0,8V (a w samochodach z szerokopasmową sondą komputer pokazuje wprost lambda=0,9). |
|
Data: 2012-01-13 21:16:18 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
25% więcej koni na LPG niz PB | |
W dniu 2012-01-13 11:52, PavveL pisze:
Ale wzbogacenie jej do powiedzmy lambda 0.9 zwiększy moc w porównaniu z lamba = 1.0 Ale większość instalacji LPG II g tego nie potrafi. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2012-01-12 19:56:36 | |
Autor: to | |
25% więcej koni na LPG niz PB | |
begin MichaĹ
"nie, Bredzi, jak doleje za duĹźo paliwa, to moc spadnie. Seryjne auta benzynowe i tak przy mocno otwartej przepustnicy jeĹźdĹźÄ na bardzo bogatej mieszance, zwykle bogatszej niĹź trzeba i ich tuning polega zwykle na ODJÄCIU nieco paliwa i lekkim przyspieszeniu zapĹonu. Daje to zwykle kilka KM. Chyba, Ĺźe mĂłwimy o turbo, wtedy oczywiĹcie dolanie paliwa zwiÄkszy moc, ale oczywiĹcie tylko jeĹli jednoczeĹnie zwiÄkszymy iloĹÄ powietrza (czyli ciĹnienie doĹadowania). -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-01-12 20:08:59 | |
Autor: Michał | |
25% więcej koni na LPG niz PB | |
to <to_usenet@interia.pl> napisał(a):
begin MichaĹ Tu turba nie ma i nie było. te mniejsze silniki (2.5) miewały w innych autach (V70R) i miało to chyba ~305koni, lub z mniejszymi turbo ~205koni, tu poprzednik tego silnika (12v zamisat 24v) miał coś koło 268koni (biturbo). więc na samym ustawieniu jakiś map to nie bardzo da się trochę podnieść moc ? -- |
|
Data: 2012-01-12 20:21:57 | |
Autor: to | |
25% więcej koni na LPG niz PB | |
begin MichaĹ
wiÄc na samym ustawieniu jakiĹ map to nie bardzo da siÄ trochÄ podnieĹÄ Poczytaj tutaj: http://www.godula.pl/?page=article&kat=art&option=det&artid=39 -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-01-14 17:31:33 | |
Autor: Michał | |
25% więcej koni na LPG niz PB | |
to <to_usenet@interia.pl> napisał(a):
begin MichaĹ tu mówią że się nie da bez turba :( btw. są turbiny elektryczne ;) takie co by dały +0.5 atmosfery ;) i dało się założyć w 1h - to wtedy by było 250koni :) A i czy od tego silnik zwariuje i się go potem nie ustawi w 25 minut ? Pozdrawiam! -- |
|
Data: 2012-01-14 17:41:46 | |
Autor: to | |
25% więcej koni na LPG niz PB | |
begin MichaĹ
btw. sÄ turbiny elektryczne ;) takie co by daĹy +0.5 atmosfery ;) i daĹo Nie, moc prÄdzej spadnie, bo zablokujesz wiatraczkiem przepĹyw. A i czy od tego silnik zwariuje i siÄ go potem nie ustawi w 25 minut ? O ile wiatraczek siÄ nie rozpadnie, a silnik go nie zassie do cylindrĂłw, to nic siÄ nie stanie. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-01-14 23:58:00 | |
Autor: DoQ | |
25% więcej koni na LPG niz PB | |
W dniu 14-01-2012 18:41, to pisze:
O ile wiatraczek się nie rozpadnie, a silnik go nie zassie do cylindrów, Nie ma takiej możliwości. Ja zamontowałem wiatraczek 80x80 z obudowy PCta przed przepustnicą i odczułem wyraźny przyrost mocy. Każdemu polecam! -- Paweł |
|
Data: 2012-01-14 23:02:37 | |
Autor: to | |
25% więcej koni na LPG niz PB | |
begin DoQ
Nie ma takiej moĹźliwoĹci. Ja zamontowaĹem wiatraczek 80x80 z obudowy Ile niutuf Ci przybyĹo? -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-01-15 00:08:34 | |
Autor: DoQ | |
25% więcej koni na LPG niz PB | |
W dniu 15-01-2012 00:02, to pisze:
Nie ma takiej możliwości. Ja zamontowałem wiatraczek 80x80 z obudowyIle niutuf Ci przybyło? 8 między 5500 a 5550 RPM -- Paweł |
|
Data: 2012-01-14 23:40:03 | |
Autor: to | |
25% więcej koni na LPG niz PB | |
begin DoQ
8 miÄdzy 5500 a 5550 RPM SĹabo nie jest, teĹź sobie taki zaĹoĹźÄ. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-01-16 12:41:27 | |
Autor: AZ | |
25% wiÄcej koni na LPG niz PB | |
On 2012-01-12, to <to_usenet@interia.pl> wrote:
To jest ten czip rezystor na lambde? ;-)"nie, -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-01-12 20:05:27 | |
Autor: V-Tec | |
25% więcej koni na LPG niz PB | |
W dniu 2012-01-12 19:27, Michał pisze:
[..] -serio da się zrobić z ~200 na ~250 koni na LPG ? Samym LPG? Nie. [..] pytanie poboczne, czemu "wgniata w fotel" dopiero od 70..80km/h ? Bo automat ciągnie od niskich obrotów a ma na nich mały moment obrotowy? Jak instalacja 2-gen to dół może być stłumiony zwężką. |
|
Data: 2012-01-12 19:54:19 | |
Autor: to | |
25% więcej koni na LPG niz PB | |
begin V-Tec
Jak instalacja 2-gen to dóŠmoĹźe byÄ stĹumiony zwÄĹźkÄ . Chyba gĂłra. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-01-12 23:12:36 | |
Autor: V-Tec | |
25% wiÄcej koni na LPG niz PB | |
W dniu 2012-01-12 20:54, to pisze:
begin V-Tec swego czasu hamowaĹem samochĂłd na gazie (2-gen. ze zwÄĹźkÄ ) i na benzynie. O ile moc byĹa porĂłwnywalna, to moment znaczÄ co mniejszy w zakresie 1000-2200 obrotĂłw (tak mniej wiÄcej), co byĹo czuÄ podczas jazdy. |
|
Data: 2012-01-12 15:38:48 | |
Autor: WS | |
25% więcej koni na LPG niz PB | |
On 12 Sty, 23:12, V-Tec <v_t...@usunto.gazeta.pl> wrote:
swego czasu hamowałem samochód na gazie (2-gen. ze zwężką) i na ....znaczy sie moc maksymalna? Bo rozumiem, ze moc w tym przedziale (1-2.2krpm) tez byla rozna? WS |
|
Data: 2012-01-13 12:40:38 | |
Autor: Artur Maśląg | |
25% więcej koni na LPG niz PB | |
W dniu 2012-01-13 00:38, WS pisze:
On 12 Sty, 23:12, V-Tec<v_t...@usunto.gazeta.pl> wrote: Porównywalna - pewnie tak :) Bo rozumiem, ze moc w tym przedziale Musiała być różna - tyle, że na dole jej niedobór się bardzo czuje, szczególnie jak moment jest słabszy. |
|
Data: 2012-01-12 22:16:37 | |
Autor: to | |
25% więcej koni na LPG niz PB | |
begin V-Tec
Jak instalacja 2-gen to dóŠmoĹźe byÄ stĹumiony zwÄĹźkÄ . I jaki ma zwiÄ zek jednego z drugim? ZwÄĹźka pogorszy gĂłrÄ i na gazie i na benzynie (bo jak przeĹÄ czasz na benzynÄ to siÄ nie dematerializuje). -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-01-12 23:22:11 | |
Autor: V-Tec | |
25% wiÄcej koni na LPG niz PB | |
W dniu 2012-01-12 23:16, to pisze:
begin V-Tec lubiÄ wÄ tki poboczne :) benzynie (bo jak przeĹÄ czasz na benzynÄ to siÄ nie dematerializuje). Fakt. |
|
Data: 2012-01-13 00:45:42 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
25% więcej koni na LPG niz PB | |
Hello V-Tec,
Thursday, January 12, 2012, 11:12:36 PM, you wrote: swego czasu hamowałem samochód na gazie (2-gen. ze zwężką) i naJak instalacja 2-gen to dół może być stłumiony zwężką.Chyba góra. Jeździsz samochodem z zapłonem iskrowym na obrotach 1000-2200rpm? Po co? Gdzie? i po co Ci w tym zakresie jakiś znaczący moment obrotowy? -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2012-01-13 11:20:46 | |
Autor: PM | |
25% więcej koni na LPG niz PB | |
Jeździsz samochodem z zapłonem iskrowym na obrotach 1000-2200rpm? Poja np. jade sobie 100km/h z obrotami 2100 - tak mi automat ustawia. (silnik 2.0 ZI) |
|
Data: 2012-01-13 12:15:11 | |
Autor: Artur Maśląg | |
25% więcej koni na LPG niz PB | |
W dniu 2012-01-13 00:45, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello V-Tec, Po to by jeździć :) Gdzie? Wszędzie. Na trasie, po zabudowanym. i po co Ci w tym zakresie jakiś znaczący moment obrotowy? W wolnossących silnikach benzynowych moment gdzieś tak od 1500rpm (nawet wcześniej) jest już w granicach momentu maksymalnego (wiadomo, że jakaś tam odchyłka jest). |
|
Data: 2012-01-14 17:28:46 | |
Autor: Michał | |
25% więcej koni na LPG niz PB | |
RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl> napisał(a):
Hello V-Tec, przy ruszaniu "1szy z pod świateł w KRK" obroty dochodzą do 2.5k rpm, potem zmienia bieg, do dechy tylko idą pod 7k rpm. generalnie przy ciągłej jeździe z dowolną prędkością trzyma koło 2k rpm (nie mówię o braku biegów przy naprawdę dużych) -- |
|
Data: 2012-01-14 22:46:21 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
25% więcej koni na LPG niz PB | |
Hello Michał,
Saturday, January 14, 2012, 6:28:46 PM, you wrote: >>> Jak instalacja 2-gen to dół może być stłumiony zwężką.przy ruszaniu "1szy z pod świateł w KRK" obroty dochodzą do 2.5k rpm, To chyba tylko w KRK się tak jeździ. potem zmienia bieg, do dechy tylko idą pod 7k rpm. No to się zdecyduj - 2.5 czy 7? generalnie przy ciągłej jeździe z dowolną prędkością trzyma koło 2k rpm (nie mówię o braku biegów przy naprawdę dużych) Ale mowa o 1000-2200 czyli przyspieszaniu - jaki jest sens przyśpieszania samochodem z silnikiem benzynowym przy takich obrotach? -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2012-01-14 22:58:46 | |
Autor: DoQ | |
25% więcej koni na LPG niz PB | |
W dniu 14-01-2012 22:46, RoMan Mandziejewicz pisze:
Ale mowa o 1000-2200 czyli przyspieszaniu - jaki jest sens Nie każdy silnik zdycha przy takich obrotach, a niektóre czują się nieźle w takim zakresie. http://www.youtube.com/watch?v=b2FKbFjGUCU http://www.youtube.com/watch?v=Mg9dOfarPms Jak widzisz można jeździć w okolicach 1000-2500 RPM i nie zostawać w tyle. -- Paweł |
|
Data: 2012-01-15 02:58:59 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
25% więcej koni na LPG niz PB | |
Hello DoQ,
Saturday, January 14, 2012, 10:58:46 PM, you wrote: Ale mowa o 1000-2200 czyli przyspieszaniu - jaki jest sensNie każdy silnik zdycha przy takich obrotach, a niektóre czują się Tylko dlaczego po obu stronach wyprzedzaja? http://www.youtube.com/watch?v=Mg9dOfarPms Od III-ki widze 2000-2500rpm a nie 1000-2200rpm. -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2012-01-15 11:00:04 | |
Autor: DoQ | |
25% więcej koni na LPG niz PB | |
W dniu 15-01-2012 02:58, RoMan Mandziejewicz pisze:
Nie każdy silnik zdycha przy takich obrotach, a niektóre czują sięTylko dlaczego po obu stronach wyprzedzaja? Bo plan był taki, żeby jechać prawym/środkowym pasem za kimś i nie robić jednocześnie zatoru. Chciałeś przykład na zastosowanie 1000-2500 to go otrzymałeś... http://www.youtube.com/watch?v=Mg9dOfarPmsOd III-ki widze 2000-2500rpm a nie 1000-2200rpm. I co z tego? Gwarantuje Ci że gdybym zechciał odjechać to wystarczyłoby przycisnąć gaz bez redukcji. Tu masz jeszcze jeden przykład na jazdę w granicach 2000 w mieście. http://www.youtube.com/watch?v=L-RW7OPgInw -- Paweł |
|
Data: 2012-01-15 13:48:10 | |
Autor: to | |
25% więcej koni na LPG niz PB | |
begin DoQ
Bo plan byĹ taki, Ĺźeby jechaÄ prawym/Ĺrodkowym pasem za kimĹ i nie robiÄ Ciekawe jak dĹugo panewki to wytrzymajÄ . :> Szczerze mĂłwiÄ c nie bardzo wiem, po co kupowaÄ duĹźÄ benzynÄ i jeĹşdziÄ niÄ jak dieslem. SzczegĂłlnie, Ĺźe silnik przy przyspieszaniu w ten sposĂłb nie bÄdzie miaĹ najwyĹźszej sprawnoĹci, wiÄc spali najprawdopodobniej wiÄcej niĹź gdybyĹ przyspieszyĹ bardziej dynamicznie. I co z tego? Gwarantuje Ci Ĺźe gdybym zechciaĹ odjechaÄ to wystarczyĹoby MoĹźna, tylko po co? -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-01-15 16:10:06 | |
Autor: DoQ | |
25% więcej koni na LPG niz PB | |
W dniu 15-01-2012 14:48, to pisze:
Ciekawe jak długo panewki to wytrzymają. :> Szczerze mówiąc nie bardzo No właśnie m.in po to żeby nie zdychał przy tak niskich obrotach. A panewkom nic się nie stanie, to nie 1.4 który na samym dole podpiera się na panewkach. że silnik przy przyspieszaniu w ten sposób nie będzie miał najwyższej Można trzymać 1500-2000RPM wyżej turlając się w mieście, tylko po co? Zresztą automat też trzyma tak niskie obroty przy tego typu jeździe. -- Paweł |
|
Data: 2012-01-15 22:31:09 | |
Autor: to | |
25% więcej koni na LPG niz PB | |
begin DoQ
No wĹaĹnie m.in po to Ĺźeby nie zdychaĹ przy tak niskich obrotach. A A 3,0 na czym siÄ podpiera? MoĹźna trzymaÄ 1500-2000RPM wyĹźej turlajÄ c siÄ w mieĹcie, tylko po co? Ĺťeby byĹo wiÄcej zabawy? Ĺťeby szybciej dojechaÄ? Ĺťeby mniej spaliÄ? ZresztÄ automat teĹź trzyma tak niskie obroty przy tego typu jeĹşdzie. Bo automat speĹnia dziwne fanaberie uĹźytkownikĂłw... -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-01-16 00:37:17 | |
Autor: DoQ | |
25% więcej koni na LPG niz PB | |
W dniu 15-01-2012 23:31, to pisze:
No właśnie m.in po to żeby nie zdychał przy tak niskich obrotach. AA 3,0 na czym się podpiera? Sugerujesz, że trzymanie w jednym silniku 3500RPM ze 110Nm będzie zdrowe, natomiast 210Nm przy 1500RPM zmasakruje silnik? A co na to panewki w silnikach samochodów ciężarowych? Można trzymać 1500-2000RPM wyżej turlając się w mieście, tylko po co?Żeby było więcej zabawy? Żeby szybciej dojechać? Żeby mniej spalić? Zabawa w turlaniu się po zawalonej 3 pasmówce? Ryczeć silnikiem robiąc z siebie idiotę? -- Paweł |
|
Data: 2012-01-16 12:18:21 | |
Autor: to | |
25% więcej koni na LPG niz PB | |
begin DoQ
Sugerujesz, Ĺźe trzymanie w jednym silniku 3500RPM ze 110Nm bÄdzie ZuĹźyje siÄ duĹźo szybciej, bo jest wiÄkszy moment i wiÄksze drgania. Zabawa w turlaniu siÄ po zawalonej 3 pasmĂłwce? RyczeÄ silnikiem robiÄ c PrzyspieszajÄ c zmienia siÄ bieg przy duĹźo wyĹźszych obrotach niĹź te, ktĂłrych uĹźywa siÄ do jazdy ze staĹÄ prÄdkoĹciÄ . -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-01-16 14:05:22 | |
Autor: DoQ | |
25% więcej koni na LPG niz PB | |
W dniu 16-01-2012 13:18, to pisze:
Sugerujesz, że trzymanie w jednym silniku 3500RPM ze 110Nm będzieZużyje się dużo szybciej, bo jest większy moment i większe drgania. Bajki opowiadasz. Gdybyś miał racje, to duże, niewysilone silniki (szczególnie te wolnoobrotowe) padałyby jak chińskie zabawki a jest zupełnie odwrotnie. Natomiast od dawna wiadomo, że małe silniki z niskim momentem obrotowym wymagają wkręcenia na wyższy pułap obrotów żeby osiągnąć minimalną wartość momentu obrotowego. Z resztą każdy w miarę sprawny kierowca bez posiłkowania się obrotomierzem jest w stanie ocenić tę bezpieczną granicę po zachowaniu silnika. -- Paweł |
|
Data: 2012-01-22 20:00:50 | |
Autor: to | |
25% więcej koni na LPG niz PB | |
begin DoQ
Bajki opowiadasz. GdybyĹ miaĹ racje, to duĹźe, niewysilone silniki Bo to sÄ zupeĹnie inne silniki. :> -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-01-15 09:44:33 | |
Autor: Artur Maśląg | |
25% więcej koni na LPG niz PB | |
W dniu 2012-01-14 22:58, DoQ pisze:
W dniu 14-01-2012 22:46, RoMan Mandziejewicz pisze: Tym bardziej, że np. miasto to nie miejsce do wyścigów i samochodem z mocniejszym dołem jeździ się przyjemniej. Pazur może pokazać wyżej i w innych okolicznościach :) http://www.youtube.com/watch?v=b2FKbFjGUCU Nic nowego nie masz? ;) Jak widzisz można jeździć w okolicach 1000-2500 RPM i nie zostawać w tyle. A inne trzeba dusić po 4krpm by chciały jechać :) |
|
Data: 2012-01-15 11:01:29 | |
Autor: DoQ | |
25% więcej koni na LPG niz PB | |
W dniu 15-01-2012 09:44, Artur Maśląg pisze:
Tym bardziej, że np. miasto to nie miejsce do wyścigów i samochodem Nee, same suchary ;) Jak widzisz można jeździć w okolicach 1000-2500 RPM i nie zostawać wA inne trzeba dusić po 4krpm by chciały jechać :) Wiesz, jeśli całe życie jeździło się Polonezem, a potem Lanosem ... -- Paweł |
|
Data: 2012-01-15 22:06:34 | |
Autor: Artur Maśląg | |
25% więcej koni na LPG niz PB | |
W dniu 2012-01-15 11:01, DoQ pisze:
(...) Nee, same suchary ;) Szkoda - masz ładne zegary ;) Jak widzisz można jeździć w okolicach 1000-2500 RPM i nie zostawać wA inne trzeba dusić po 4krpm by chciały jechać :) Wypraszam sobie :) Jeden z moich Polonezów (nie twierdzę, że to wersja jakaś regularnie spotykana na drogach) odpychał się bardzo ładnie i to właśnie od dołu :) Wielu się zdziwiło ;) a potem Lanosem ... W sumie to nie chodzi wprost o fakt posiadania, ale kwestię podejścia do tematu oraz świadomości. Moja żonka została ostatnio poproszona (przez koleżankę), by podjechać właśnie Lanosem na myjnię. Jej ocena tego samochodu mnie bardzo rozbawiła (optymizmem nie wiało), niemniej gdyby miała tym jeździć to by jeździła (w końcu lepiej siedzieć w ciepłym samochodzie niż stać na deszczu), ale to jednak coś innego, niż zachwalać ten produkt, bądź wieszać psy na każdym innym :) |
|
Data: 2012-01-15 22:22:05 | |
Autor: DoQ | |
25% więcej koni na LPG niz PB | |
W dniu 15-01-2012 22:06, Artur Maśląg pisze:
Nee, same suchary ;)Szkoda - masz ładne zegary ;) Tu masz takie same, ale ja tak szybko nie jeżdżę bo się boję ;) http://www.youtube.com/watch?v=PfULzoOVDH0 http://www.youtube.com/watch?v=Ph4jS0j7n_g Wiesz, jeśli całe życie jeździło się Polonezem,Wypraszam sobie :) Jeden z moich Polonezów (nie twierdzę, że Ale nie zimą na pych? Czy z silnikiem od fiata mirafiori? ;)) Moja żonka została ostatnio poproszona (przez koleżankę), by podjechać 12 lat temu jechaliśmy na wakacje na 2 samochody. Ja w Mitsu i kolega w nowiutkim Lanosie - oba miały tytaniczne 1.6 16v 113 i 106KM. Lamos mimo zmiennej geometrii dolotu i DOHC nie dość że dostawał za każdym razem tęgie baty, to jeszcze okazało się na stacji że spalił nieco ponad 3l/100km więcej. Mocno przeciętne te silniki od GMa. -- Paweł |
|
Data: 2012-01-15 22:50:12 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
25% więcej koni na LPG niz PB | |
Hello DoQ,
Sunday, January 15, 2012, 10:22:05 PM, you wrote: [...] 12 lat temu jechaliśmy na wakacje na 2 samochody. Ja w Mitsu i kolega w Przypomina mi się stary dowcip - zajeżdża facet kaszlakiem do mechanika i jęczy: - Panie, staram się jak mogę, jeżdżę jak ostatni kapelusz - ledwie muskam pedał gazu a on mi pali 8l/100km! - To normalne spalanie dla kaszlaka w mieście. - Ale wszyscy znajomi mówią, że ich kaszlaki spalają 3l/100km mniej! - To niech pan robi to samo co oni. - ? - Niech pan też kłamie! 3l/100km mniej jest niemożliwe przy dowolnym, takim samym dla obu pojazdów stylu jazdy i takim samym obciążeniu samochodów. Gdyby w grę wchodziły ciagniki siodłowe, to mógłbym uwierzyć w różnice 3l/100km. Ale nie w przypadku sprawnych samochodów osobowych z silnikami 1.6 16V. 3l/100km mniej oznaczałoby 3.24l/100km przy jeździ pustymi drogami wojewódzkimi z Bieszczad na Mazury z prędkosciami przepisowymi, 3 osoby + bagaże. Oznaczałoby to 4l/100km na trasie Głubczyce-Wiedeń-Opole, normalnymi drogami, w tym autostradami z prędkościami przepisowymi. Oznaczałoby to również 10.3l/100km przy jeździe autostradą z pedałem w podłodze i prędkością maksymalna gdy tylko się da. Już to pisałem wielokrotnie - średnia wieloletnia, z ok. 200kkm to 9.3l/100km. Z czego więcej niż połowa na A4. Przy jeździe bardzo akresywnej. Spalanie 3l/100 mniej dawałoby 6.3l/100km - takie coś można osiągnąć, ale nie wjeżdżając do miast i na autostrady. -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2012-01-15 23:12:13 | |
Autor: DoQ | |
25% więcej koni na LPG niz PB | |
W dniu 15-01-2012 22:50, RoMan Mandziejewicz pisze:
3l/100km mniej jest niemożliwe przy dowolnym, takim samym dla obu Jest jak najbardziej możliwe. Nie musisz brać tego tak ambicjonalnie, przecież nie pracowałeś raczej w fabryce Daewoo. Podałeś średnią wieloletnią na poziomie 9,3l/100km - to by się +- zgadzało: http://www.autocentrum.pl/spalanie/daewoo/lanos/silnik-benzynowy-1.6-i-16v-106km-1997-2004/ 8,9l/100km. Natomiast raporty spalania omawianego mitsubishi tylko potwierdzają to co mówiłem: http://www.autocentrum.pl/spalanie/mitsubishi/lancer/vi/silnik-benzynowy-1.6-16v-113km-1992-1996/ 7,6l/100km -- Paweł |
|
Data: 2012-01-15 23:44:59 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
25% więcej koni na LPG niz PB | |
Hello DoQ,
Sunday, January 15, 2012, 11:12:13 PM, you wrote: 3l/100km mniej jest niemożliwe przy dowolnym, takim samym dla obuJest jak najbardziej możliwe. Nie musisz brać tego tak ambicjonalnie, Dla jazdy ponad 50% na autostradzie - dlatego takie wysokie spalanie. to by się +- zgadzało: 8.9-7.6 = 1.3 a nie 3! Poza tym - nic nie wiemy o stylu jazdy obu kierowców. -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2012-01-15 23:00:21 | |
Autor: to | |
25% więcej koni na LPG niz PB | |
begin RoMan Mandziejewicz
Poza tym - nic nie wiemy o stylu jazdy obu kierowcĂłw. AleĹź jest to trollu jak najbardziej moĹźliwe, wystarczÄ wiÄksze straty w napÄdzie (osprzÄcie, gdziekolwiek), mniej precyzyjnie dozowana mieszanka (wiÄc pewnie bogatsza dla bezpieczeĹstwa) itp. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-01-16 00:23:59 | |
Autor: DoQ | |
25% więcej koni na LPG niz PB | |
W dniu 15-01-2012 23:44, RoMan Mandziejewicz pisze:
8.9-7.6 = 1.3 a nie 3! Ale to jest średnia z ogólnej jazdy. W omawianych przypadkach oba samochody często były ciśnięte do oporu, tak więc nie ma w tym nic dziwnego że w takich warunkach spali 3litry więcej. -- Paweł |
|
Data: 2012-01-16 00:00:12 | |
Autor: J.F. | |
25% więcej koni na LPG niz PB | |
Dnia Sun, 15 Jan 2012 22:50:12 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
Hello DoQ, 3l/100km mniej jest niemożliwe przy dowolnym, takim samym dla obu Chyba ze dwa 2.0 16V, a jedno to Daewoo :-) 3l/100km mniej oznaczałoby 3.24l/100km przy jeździ pustymi drogami http://www.spritmonitor.de/en/detail/122486.html 6.6 http://www.spritmonitor.de/en/detail/300469.html 6.89 A oni tam autostrady maja :-) Chyba ze to inne mitsu, a nie maly colt. P.S. Jest co prawda i ten http://www.spritmonitor.de/en/detail/108817.html 7.92 J. |
|
Data: 2012-01-16 00:47:06 | |
Autor: DoQ | |
25% więcej koni na LPG niz PB | |
W dniu 16-01-2012 00:00, J.F. pisze:
http://www.spritmonitor.de/en/detail/122486.html To niemal to samo auto co lancer - zbliżona masa, to samo wyposażenie i ten sam silnik. -- Paweł |
|
Data: 2012-01-16 00:57:05 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
25% więcej koni na LPG niz PB | |
Hello DoQ,
Monday, January 16, 2012, 12:47:06 AM, you wrote: W dniu 16-01-2012 00:00, J.F. pisze: Jasssne, ta sama masa i powierznia czołowa. Zapewne jeszcze taki sam Cx. -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2012-01-16 01:11:50 | |
Autor: DoQ | |
25% więcej koni na LPG niz PB | |
W dniu 16-01-2012 00:57, RoMan Mandziejewicz pisze:
Jasssne, ta sama masa i powierznia czołowa. Zapewne jeszcze taki sam ~950 vs 995kg, ta sama szerokość i wysokość, dłuższy o drzwi i bagażnik, to samo wnętrze. Chcesz o tym podyskutować? Lanos sedan to niby zupełnie coś innego niż Lanos 3dr? -- Paweł |
|
Data: 2012-01-15 22:53:04 | |
Autor: Artur Maśląg | |
25% więcej koni na LPG niz PB | |
W dniu 2012-01-15 22:22, DoQ pisze:
(...) Ale nie zimą na pych? Nie, nie :) Czy z silnikiem od fiata mirafiori? ;)) Blisko, ale błędnie :) 131 miał też "dostany". 12 lat temu jechaliśmy na wakacje na 2 samochody. Ja w Mitsu i kolega w Japońskie koniki jakieś są takie żwawsze ;) Nie wspomnę o wrażeniu jazdy puszką po piwie (Lanos), no ale czego tu wymagać. Samochód klasy "ekonomicznej". Tani w zakupie, na głowę nie pada, awaryjny nie jest. |
|
Data: 2012-01-16 12:44:04 | |
Autor: AZ | |
25% wiÄcej koni na LPG niz PB | |
On 2012-01-14, DoQ <pawel.doq@gmail.com> wrote:
Czemu jezdzisz 100 km/h po Pulawskiej?! -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-01-16 14:07:40 | |
Autor: DoQ | |
25% więcej koni na LPG niz PB | |
W dniu 16-01-2012 13:44, AZ pisze:
http://www.youtube.com/watch?v=Mg9dOfarPmsCzemu jezdzisz 100 km/h po Pulawskiej?! To nie ja, to kolega nagrywał! Poza tym podmienił czujnik w skrzyni żeby oszukiwać na korzyść szybkościomierza! -- Paweł |
|
Data: 2012-01-15 09:56:19 | |
Autor: Michał | |
25% więcej koni na LPG niz PB | |
> przy ruszaniu "1szy z pod świateł w KRK" obroty dochodzą do 2.5k rpm, typowe światła: "yyyy zielone, co już ?" "gdzie sprzęgło ? aaaa tutaj" "ok no to jedynka, i powoli puszczamy" no ale efekt jest taki że na typowych światłach 2.5k rpm to wystarcza żeby być pierwszym. > potem zmienia bieg, do dechy tylko idą pod 7k rpm. nie, takie coś to tylko wtedy kiedy obok stoi BMW 745 i wyje silnikiem i podjeżdża po 15cm. albo Jeep V8 > generalnie przy ciągłej jeździe z dowolną prędkością trzyma > koło 2k rpm (nie mówię o braku biegów przy naprawdę dużych) tak komputer skrzyni dobiera jak naciśniesz pedał gazu w 20% nie wiem na ile do setki to się przekłada ? 18s ? ciśnięcie do dechy oznacza przejazd 180km/h przez następne skrzyżowanie -- |
|
Data: 2012-01-16 21:56:47 | |
Autor: V-Tec | |
25% więcej koni na LPG niz PB | |
W dniu 2012-01-13 00:45, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello V-Tec, mam ruszać z 3krpm? jak jestem załadowany i klima pracuje to każdy "niutek" ważny. Po za tym lubię mieć tyle "niutków", ile silnik ma w oryginale. W. |
|
Data: 2012-01-16 22:37:26 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
25% więcej koni na LPG niz PB | |
Hello V-Tec,
Monday, January 16, 2012, 9:56:47 PM, you wrote: mam ruszać z 3krpm? jak jestem załadowany i klima pracuje to każdyJeździsz samochodem z zapłonem iskrowym na obrotach 1000-2200rpm? Poswego czasu hamowałem samochód na gazie (2-gen. ze zwężką) i naJak instalacja 2-gen to dół może być stłumiony zwężką.Chyba góra. Mowa o przyspieszaniu a nie ruszaniu. Przy ruszaniu brakuje Ci momentu? -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2012-01-16 22:56:33 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
25% więcej koni na LPG niz PB | |
Dnia Mon, 16 Jan 2012 21:56:47 +0100, V-Tec napisał(a):
mam ruszać z 3krpm? jak jestem załadowany i klima pracuje to każdy "niutek" ważny. Po za tym lubię mieć tyle "niutków", ile silnik ma w oryginale. A wiesz, że liczy się moment na kołach, a nei na wale silnika? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2012-01-13 10:43:45 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
25% wiÄcej koni na LPG niz PB | |
W dniu 2012-01-12 23:12, V-Tec pisze:
W dniu 2012-01-12 20:54, to pisze: Moc i moment na LPG na niskich obrotach byĹ duĹźo niĹźszy w porĂłwnaniu z benzynÄ mierzonÄ juz po zamontowaniu instalacji (mi chodzi o to Ĺźe dolot byĹ juĹź jednakowy przy obu tych pomiarach)? JeĹli tak, to niestety kĹania siÄ gĹĂłwnie regulacja instalacji LPG a nie wĹasnoĹci paliwa. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogÄ byÄ niepowaĹźne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaÄ w czÄĹci gts /kropka/ pl | lub caĹoĹci poglÄ dom ich Autora. |
|
Data: 2012-01-13 12:31:06 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
25% wiÄcej koni na LPG niz PB | |
On Fri, 13 Jan 2012 10:43:45 +0100, Jakub Witkowski wrote:
Jeśli tak, to niestety kłania się głównie regulacja instalacji LPG a nie własności paliwa. Zapewne LPG ustawione najbardziej ubogo jak się tylko dało, żeby samochód nie gasł. |
|
Data: 2012-01-12 20:04:32 | |
Autor: Michał | |
25% więcej koni na LPG niz PB | |
> -serio da się zrobić z ~200 na ~250 koni na LPG ? hmm... to co on gada ? (a gazem się zajmuje chyba długo) [..] Instalacja jest chyba 4gen (sekwencja) generalnie jak daje do dechy to sobie wyłączam gaz, tylko tu różnicy nie czuć i auto "ciągnie" dopiero gdzieś od 80km/h na PB i LPG. -- |
|
Data: 2012-01-12 20:56:57 | |
Autor: DoQ | |
25% więcej koni na LPG niz PB | |
W dniu 12-01-2012 19:27, Michał pisze:
-serio da się zrobić z ~200 na ~250 koni na LPG ? Da się zrobić 2x tyle. Jak masz 200KM i wlejesz jednocześnie benzynę z LPG uzyskasz prawie 400KM. -- Paweł |
|
Data: 2012-01-12 19:58:50 | |
Autor: to | |
25% więcej koni na LPG niz PB | |
begin DoQ
Da siÄ zrobiÄ 2x tyle. A dodatkowe 50 KM moĹźna uzyskaÄ oddajÄ c mocz do baku, ale tylko wtedy, gdy jest dobrze natleniony. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-01-12 21:26:11 | |
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] | |
25% więcej koni na LPG niz PB | |
W dniu 2012-01-12 20:58, to pisze:
begin DoQA zamiast powietrza holtzgas i bydzie bez kozery 800 koniów... -- Wojciech Smagowicz |
|
Data: 2012-01-12 21:26:47 | |
Autor: DoQ | |
25% więcej koni na LPG niz PB | |
W dniu 12-01-2012 20:58, to pisze:
Jak masz 200KM i wlejesz jednocześnie benzynę z LPG uzyskasz prawieA dodatkowe 50 KM można uzyskać oddając mocz do baku, ale tylko wtedy, Mój sąsiad zawsze smaruje prawą stopę testosteronem uzyskanym z dorodnego odyńca, pomaga mu to utrzymać prowadzenie na szosie :) -- Paweł |
|
Data: 2012-01-12 23:35:32 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
25% więcej koni na LPG niz PB | |
On Thu, 12 Jan 2012 18:27:13 +0000 (UTC), Michał wrote:
Witam, Nie ma takiej możliwości w wolnossącym silniku benzynowym. Przy okazji trochę obawiałbym się o stan samochodu który serwisowany jest przez osobę która nie wie nawet jak działa silnik który planuje modyfikować. Poprawnie ustawione LPG to brak spadku mocy, o jej wzroście za pomocą dawkowania paliwa nie ma mowy. Podnoszenie mocy benzynowego silnika wolnossącego polega przedewszystkim na dostarczeniu do cylindra większej ilości _powietrza_ - paliwo to sprawa wtórna. Albo ktoś chce się uczyć/bawić kosztem Twojego silnika, albo po prostu próbuje Cię oszukać. -serio da się zrobić z ~200 na ~250 koni na LPG ? Nie -czy to psuje silnik i w jaki sposób ? Na pewno jeżeli osoba wygadująca takie rzeczy rusza silnika, to go psuje. -czy da se tą "inną" mapę ustawić dopiero przy pedale do dechy ? (ponoć tak) Mapę można zawsze ustawić dowolnie, trzeba tylko umieć. -na czym polega to ustawianie mapy w trakcie jazdy ? Trudno zgadnąć... Może chodzi o strojenie w warunkach drogowych, a nie warsztatowych? pytanie poboczne, czemu "wgniata w fotel" dopiero od 70..80km/h ? Nie wiem, sprawny samochód im szybciej jedzie tym gorzej przyspiesza, |
|
Data: 2012-01-13 00:14:22 | |
Autor: Jacek | |
25% więcej koni na LPG niz PB | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:m5ng1rk1gsxi$.1g8qkrmkqext4$.dlg40tude.net...
teoretycznie jest to możliwe w V-gen http://instalacje-gazowe-do-aut.pl/generacje-instalacji-lpg/v-generacja-sekwencyjny-wtrysk-gazu-w-fazie-cieklej/ jeśłi rozprężenie odbywa sie w komorze cylindra lub jej bezpośredniej bliskości, to zachodzi tam reakcja endotermiczna, jak w klasycznym parowniku. Skutkiem tego temperatura mieszanki paliwowo-powietrznej jest niższa, a reszte to już każdy tuningowiec zna. Jacek |
|
Data: 2012-01-13 00:20:13 | |
Autor: BartekK | |
25% wi�cej koni na LPG niz PB | |
W dniu 2012-01-13 00:14, Jacek pisze:
Skutkiem tego temperatura mieszanki paliwowo-powietrznej jest niÂższa, aNo i ? Chcesz powiedzieÄ, Ĺźe po ochĹodzeniu X dm^3 powietrza uzyskasz wiÄcej powietrza? Problem z gÄstoĹciÄ powietrza dotyczy jego iloĹci i przeciĹniÄcia jej przez ukĹad dolotowy aĹź do zmieszczenia w cylindrze. Skoro powietrze ciepĹe juĹź do cylindra wcisnÄ ĹeĹ, to teraz jego ochĹadzanie jedynie zmniejszy ciĹnienie, a nie zwiÄkszy iloĹci powietrza (tlenu). -- | BartĹomiej KuĹşniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2012-01-13 00:23:30 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
25% więcej koni na LPG niz PB | |
On Fri, 13 Jan 2012 00:14:22 +0100, Jacek wrote:
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:m5ng1rk1gsxi$.1g8qkrmkqext4$.dlg40tude.net... Trzeba by policzyć dokładnie, bo może się okazać że różnica jest ja którymś tam miejscu po przecinku. Paliwa jest jednak kilkanaście razy mniej niż powietrza, mało czasu, a znaczna część reakcji odbywa się już zapewne po zamknięciu zaworów dolotowych. Jeszcze taka rzecz, że samochody z bezpośrednim wtryskiem, przy pełbym bucie powinny się przełączać na benzynę w celu ochrony wtryskiwaczy benzynowych które po odłączeniu pozbawione są chłodzenia. |
|
Data: 2012-01-14 17:25:07 | |
Autor: Michał | |
25% więcej koni na LPG niz PB | |
> "nie, > nie nie da się, no chyba że... Czyli po prostu nie da się ? Przy okazji trochę obawiałbym się o stan samochodu który serwisowany jest To nowy nabytek się tam w warsztacie pojawił gazownik/elektronik Też się zaczynam bać bo tak mi ustawił gaz to mi raz auto zgasło... wcześniej spierniczył VelSatisa 3.5 Poprawnie ustawione LPG to brak spadku mocy, o jej wzroście za pomocą Czyli bez turba się nie da, a turbo to nie 25minut ;) czyli odpada > -czy to psuje silnik i w jaki sposób ? Da się ustawić gaz żeby się psuł silnik ? Mapę można zawsze ustawić dowolnie, trzeba tylko umieć. ale kopa to i tak nie da ? > -na czym polega to ustawianie mapy w trakcie jazdy ? Chodziło o obciążone auto w jeździe, czyli wyskoczyć na A4 i decha > pytanie poboczne, czemu "wgniata w fotel" dopiero od 70..80km/h ? 0..50 muł, a potem kop, wygląda jak by największy miało przy 70km/h zabawa jest 160km/h+ tam jest fajnie i dalej cichutko :) -- |
|
Data: 2012-01-14 18:36:27 | |
Autor: J.F. | |
25% więcej koni na LPG niz PB | |
Dnia Sat, 14 Jan 2012 17:25:07 +0000 (UTC), Michał napisał(a):
"nie, nie nie da się, no chyba że... O ile pamietam stare czasy, to spalanie do CO a nie do CO2 bylo jednak efektywniejsze. Tzn jesli chodzi o tlen, nie o paliwo :-) Ale czy 25% ? Watpie. No i to bylo wieki temu, teraz elektronika zwariuje, a na gazie to w ogole problem doprowadzic te sama ilosc tlenu co na benzynie. Podnoszenie mocy benzynowego silnika wolnossącego polega przedewszystkim na Podtlenek azotu :-) A moze nitrometan do baku ? 0..50 muł, a potem kop, wygląda jak by największy miało przy 70km/hpytanie poboczne, czemu "wgniata w fotel" dopiero od 70..80km/h ?Nie wiem, sprawny samochód im szybciej jedzie tym gorzej przyspiesza, Popatrzcie na ch-ke silnika. Najwiekszy moment jest przy srednich obrotach. Oczywiscie o ile biegu nie mozemy zmienic. J. |
|
Data: 2012-01-14 17:45:32 | |
Autor: Michał | |
25% więcej koni na LPG niz PB | |
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):
Dnia Sat, 14 Jan 2012 17:25:07 +0000 (UTC), Michał napisał(a): no właśnie on twierdził ze się nie da, a potem stwierdził że jak by wpakować naprawdę dużo to może i by się dało - tylko palił by potwornie (nie wiem co to miało znaczyć, ale pewnie ze 3x więcej) tylko z tego co czytam to się nie da > Czyli bez turba się nie da, a turbo to nie 25minut ;) lol nie, to miało być bardziej +25 minut przy wymianie oleju za miesiąc ;) >>> pytanie poboczne, czemu "wgniata w fotel" dopiero od 70..80km/h ? może to to.. nie wiem do ilu na 1szym biegu ale do jakiś 80km/h chyba tutaj -- |
|
Data: 2012-01-15 21:09:54 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
25% więcej koni na LPG niz PB | |
On Sat, 14 Jan 2012 17:25:07 +0000 (UTC), Michał wrote:
"nie, nie nie da się, no chyba że... Nie da się bez ingerencji w mechanikę (doładowanie i/lub rozrząd) Na pewno jeżeli osoba wygadująca takie rzeczy rusza silnika, to go psuje. Tak - zbyt ubogą mieszanką. Zresztą z tego biorą się wszystkie opowieści że LPG psuje silnik - nie psuje go LPG a zbyt uboga mieszanka.
Nie. Nie wiem, sprawny samochód im szybciej jedzie tym gorzej przyspiesza, Może jakaś taka długa jedynka że dopiero przy 70km/h silnik dostaje obrotów przy których żyje jakoś. |
|
Data: 2012-01-13 00:28:55 | |
Autor: megrimsNOSPAM@interia.pl | |
25% więcej koni na LPG niz PB | |
-czy tiptronik w safrane to wytrzyma ?zależy jak długo, ale ogólnie to nie wytrzyma. |
|
Data: 2012-01-14 17:33:17 | |
Autor: Michał | |
25% więcej koni na LPG niz PB | |
megrimsNOSPAM@interia.pl <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał(a):
> -czy tiptronik w safrane to wytrzyma ? krótko "z pod świateł" ;) może jeszcze na trasie ale na wysokim biegu i obrotach już więc chyba to juz jej nie przeszkadza :) mylę się ? -- |
|
Data: 2012-01-14 21:25:31 | |
Autor: megrimsNOSPAM@interia.pl | |
25% więcej koni na LPG niz PB | |
On 01/14/2012 06:33 PM, Michał wrote:
megrimsNOSPAM@interia.pl<megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał(a): Spod świateł, to może wytrzyma. Ale jak przegrzejesz ASB -> zagotujesz olej -> spieni się -> wyleci odpowietrznikiem. I po skrzyni. |
|