250 KM czy więcej do fwd?

Data: 2010-07-30 01:30:19
Autor: Tomasz Pyra
250 KM czy więcej do fwd?
to pisze:
Jak myślicie? Jest sens robić więcej w fwd bez szpery?

Zależy czy to FWD waży 800kg czy 1800kg.
I czy planujesz z tych koni robić użytek na drodze, czy na wyścigach.

Tak do jazdy prosto i np. wyprzedzania 250KM w dużym samochodzie to znowu nie jest tak wiele. Bo np. Vectra miała 280KM na otwartej ośce i jakoś ludzie nie narzekają.

Natomiast jak planujesz autem pokonywać jakieś tory i inne odcinki specjalne, to każde auto które ma ponad 100KM i nie ma szpery będzie się kiepsko prowadzić w zakręcie.
A w sumie mój CC ma 86KM i szpery tam już bardzo brakuje.

Data: 2010-07-30 00:11:03
Autor: Micha³
250 KM czy wiêcej do fwd?
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisa³(a):
to pisze:
> [...]

A w sumie mój CC ma 86KM i szpery tam już bardzo brakuje.

Przy dok³adnie 1800kg FWD 250km z chyba szper± od 30km/h w górê nie ma ¿adnych problemów, na zakrêtach te¿ nie. Poni¿ej 30km/h przy ruszaniu
mo¿e co¶ pisn±æ na chwilkê.

pozdrawiam.

Data: 2010-07-30 02:25:07
Autor: Tomasz Pyra
250 KM czy więcej do fwd?
  MichaÅ‚ pisze:
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisał(a):
to pisze:
Jak my�licie? Jest sens robi� wi�cej w fwd bez szpery?
ZaleĹźy czy to FWD waĹźy 800kg czy 1800kg.
I czy planujesz z tych koni robi� uşytek na drodze, czy na wy�cigach.

Tak do jazdy prosto i np. wyprzedzania 250KM w duşym samochodzie to znowu nie jest tak wiele. Bo np. Vectra mia�a 280KM na otwartej o�ce i jako� ludzie nie narzekaj�.

Natomiast jak planujesz autem pokonywa� jakie� tory i inne odcinki specjalne, to kaşde auto które ma ponad 100KM i nie ma szpery b�dzie si� kiepsko prowadzi� w zakr�cie.
A w sumie mĂłj CC ma 86KM i szpery tam juĹź bardzo brakuje.

Przy dokładnie 1800kg FWD 250km z chyba szperą od 30km/h w górę nie ma żadnych problemów, na zakrętach też nie. Poniżej 30km/h przy ruszaniu
może coś pisnąć na chwilkę.

Na chwile to tam niech sobie piśnie.

IMO o nadmiarze mocy można mówić wtedy jak wciśnięcie gazu (nie strzał ze sprzęgła) powoduje obłoki białego dymu :)

W każdym razie bez problemu. Ja mam 211KM, 1400kg i spokojnie moc mogłaby być jeszcze sporo większa.

Nawet jak na pierwszym biegu już pojawiłyby się objawy nadmiaru mocy to i tak można nadal z niej robić użytek na wyższych biegach.

Data: 2010-07-30 00:36:33
Autor: Micha³
250 KM czy wiêcej do fwd?
  MichaÅ‚ pisze:
> [...]

Nawet jak na pierwszym biegu już pojawiłyby się objawy nadmiaru mocy to i tak można nadal z niej robić użytek na wyższych biegach.

tak to rwa³ lanos 1.6 107 km na jedynce na mokrym, na zimówkach :)

pozdrawiam.

Data: 2010-07-31 00:02:18
Autor: Przemysław Czaja
250 KM czy więcej do fwd?

Użytkownik "Tomasz Pyra"

A w sumie mók CC ma 86KM i szpery tam już bardzo brakuje.

Ja mam 211KM, 1400kg i spokojnie moc mogłaby być jeszcze sporo większa.

Mógłbyś się zdecydować 86, czy 211 ? ;-).

Data: 2010-07-30 22:32:39
Autor: Micha³
250 KM czy wiêcej do fwd?
Przemys³aw Czaja <przempo@poczta.fm> napisa³(a):

Użytkownik "Tomasz Pyra"

> Ja mam 211KM, 1400kg i spokojnie moc mogłaby być jeszcze sporo > większa.

Mógłbyś się zdecydować 86, czy 211 ? ;-).

Ja pokomplikuje ;)
A ja teraz je¿dze takim co¶ ko³o 140km/~1600kg i wydaje siê ¿e
bez szpery lub popsuta, lub elektroniczna i popsuta ;)

W ka¿dym razie nie w koleinach pe³nych wody siê nie ¶lizga nigdy.

9kkm zosta³o i wymieniam.... na cichsze :)

pozdrawiam.

Data: 2010-07-30 08:52:08
Autor: Piotr Czy¿
250 KM czy wiêcej do fwd?
Tomasz Pyra pisze:

Tak do jazdy prosto i np. wyprzedzania 250KM w du¿ym samochodzie to
znowu nie jest tak wiele. Bo np. Vectra mia³a 280KM na otwartej o¶ce i
jako¶ ludzie nie narzekaj±.

Ja my¶lê, ¿e jednak narzekaj±. S³ysza³em, ¿e policjanci boj± siê tym ostrzej bujaæ na ³ukach.

--
Piotr Czy¿

Data: 2010-07-30 10:52:56
Autor: kml
250 KM czy wiêcej do fwd?

U¿ytkownik "Piotr Czy¿" <imie@imieinazwisko.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:i2u3ro$9oe$2mx1.internetia.pl...
Tomasz Pyra pisze:

[...]

W Top Gear by³a taka vectra OPC i pamiêtam, ¿e mia³a DROBNY problem z podsterowno¶ci± :>

kml

Data: 2010-07-30 11:18:38
Autor: .Peeter
250 KM czy wiêcej do fwd?
"kml" wrote:
W Top Gear by³a taka vectra OPC i pamiêtam, ¿e mia³a DROBNY problem z podsterowno¶ci± :>

W Fifth Gear te¿ mia³a ten DROBNY problem. W sensie takim, ¿e po skrêceniu
kierownic± pojecha³a prosto. ;-)

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2010-07-30 11:24:01
Autor: kml
250 KM czy wiêcej do fwd?

U¿ytkownik ".Peeter" <peeter993@nospam.gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:i2u5dt$s3i$1inews.gazeta.pl...
"kml" wrote:
W Top Gear by³a taka vectra OPC i pamiêtam, ¿e mia³a DROBNY problem z podsterowno¶ci± :>

W Fifth Gear te¿ mia³a ten DROBNY problem. W sensie takim, ¿e po skrêceniu
kierownic± pojecha³a prosto. ;-)

Dok³adnie tak, ko³a skrêcone, gaz i sruuuuu prosto :D

kml

Data: 2010-07-30 21:51:50
Autor: Tomasz Pyra
250 KM czy wiêcej do fwd?

Tomasz Pyra pisze:

[...]

Ale to nie wynika z mocy, a g³ównie z kiepskiego rozk³adu mas w tym aucie. Czy silnik ma 100KM czy 200KM to siê bêdzie zachowywaæ bardzo podobnie (z dok³adno¶ci± do niewielkiej ró¿nicy mas samych silników).

Data: 2010-07-30 09:12:55
Autor: to
250 KM czy wiêcej do fwd?
begin Tomasz Pyra
Zależy czy to FWD waży 800kg czy 1800kg. I czy planujesz z tych koni
robić użytek na drodze, czy na wyścigach.

Chyba ma z 1500. Nie wiem dokładnie.

Tak do jazdy prosto i np. wyprzedzania 250KM w dużym samochodzie to
znowu nie jest tak wiele. Bo np. Vectra miała 280KM na otwartej ośce i
jakoÅ› ludzie nie narzekajÄ….

Tylko tutaj mi chodzi o wolnossące 250 KM + krótka skrzynia. To trochę co innego dla trakcji niż półwartościowe turbokonie + długa skrzynia. Dlatego się zastanawiam czy jest sens robić więcej. Bo wejście powyżej 250 KM jest już kosztowne.

A co do tej Vectry to słyszałem opinie, ze jeździ tylko prosto. ;)

--
ignorance is bliss

Data: 2010-08-04 22:10:29
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
250 KM czy wiêcej do fwd?
Dnia 30.07.2010 to <to@abc.xyz> napisa³/a:

A co do tej Vectry to s?ysza?em opinie, ze je?dzi tylko prosto. ;)

Tak - tylko, ze ta podsterownosc bylaby bardzo podobna gdyby tam bylo
100 KM mniej. Powiesili ciê¿ki klocek z przodu i to on robi z³± robotê.

Chloru ** XU10J4RS  ** chloru at chloru net

Data: 2010-08-04 22:32:47
Autor: to
250 KM czy wiêcej do fwd?
begin Adam 'Chloru' Drzewososki
Tak - tylko, ze ta podsterownosc bylaby bardzo podobna gdyby tam bylo
100 KM mniej. Powiesili ciężki klocek z przodu i to on robi złą robotę.

Nie wiem co tam w Vectrze siedzi, ale u mnie też jest V6 i FWD i silnik jest lżejszy od diesla 2.0. Tyle, że jest cały z alu i nie ma turbo.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-08-05 01:44:07
Autor: Tomasz Pyra
250 KM czy więcej do fwd?
to pisze:
[...]

Jeszcze też nie sama masa silnika decyduje o tym jak auto pojedzie.
V6 będzie miało wysoko położony środek ciężkości, no bo ma dwie "góry".

Data: 2010-08-06 00:04:05
Autor: Adam P³aszczyca
250 KM czy więcej do fwd?
Dnia Thu, 05 Aug 2010 01:44:07 +0200, Tomasz Pyra napisa³(a):

Nie wiem co tam w Vectrze siedzi, ale u mnie te¿ jest V6 i FWD i silnik jest l¿ejszy od diesla 2.0. Tyle, ¿e jest ca³y z alu i nie ma turbo.

Jeszcze te¿ nie sama masa silnika decyduje o tym jak auto pojedzie.
V6 bêdzie mia³o wysoko po³o¿ony ¶rodek ciê¿ko¶ci, no bo ma dwie "góry".

Ekhm... Popatrz na V6, popatrz na R4 i zastanów siê raz jeszcze. (hint -
wysoko¶æ silnika)
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688

Data: 2010-08-05 21:01:05
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
250 KM czy wiêcej do fwd?
Dnia 05.08.2010 to <to@abc.xyz> napisa³/a:
begin Adam 'Chloru' Drzewososki

Tak - tylko, ze ta podsterownosc bylaby bardzo podobna gdyby tam bylo
100 KM mniej. Powiesili ci??ki klocek z przodu i to on robi z?? robot?.

Nie wiem co tam w Vectrze siedzi, ale u mnie te? jest V6 i FWD i silnik jest l?ejszy od diesla 2.0. Tyle, ?e jest ca?y z alu i nie ma turbo.

Nie wiem ile wazy Vectrzane V6 ale oprocz masy istotne jest jeszcze tak
jak bardzo przed przednia osia zostala powieszona. --