250 KM czy wiêcej do fwd?

Data: 2010-07-29 22:45:48
Autor: to
250 KM czy wiêcej do fwd?
Jak myślicie? Jest sens robić więcej w fwd bez szpery?

--
ignorance is bliss

Data: 2010-07-30 01:30:19
Autor: Tomasz Pyra
250 KM czy więcej do fwd?
to pisze:
Jak myślicie? Jest sens robić więcej w fwd bez szpery?

Zależy czy to FWD waży 800kg czy 1800kg.
I czy planujesz z tych koni robić użytek na drodze, czy na wyścigach.

Tak do jazdy prosto i np. wyprzedzania 250KM w dużym samochodzie to znowu nie jest tak wiele. Bo np. Vectra miała 280KM na otwartej ośce i jakoś ludzie nie narzekają.

Natomiast jak planujesz autem pokonywać jakieś tory i inne odcinki specjalne, to każde auto które ma ponad 100KM i nie ma szpery będzie się kiepsko prowadzić w zakręcie.
A w sumie mój CC ma 86KM i szpery tam już bardzo brakuje.

Data: 2010-07-30 00:11:03
Autor: Micha³
250 KM czy wiêcej do fwd?
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisa³(a):
to pisze:
> [...]

A w sumie mój CC ma 86KM i szpery tam już bardzo brakuje.

Przy dok³adnie 1800kg FWD 250km z chyba szper± od 30km/h w górê nie ma ¿adnych problemów, na zakrêtach te¿ nie. Poni¿ej 30km/h przy ruszaniu
mo¿e co¶ pisn±æ na chwilkê.

pozdrawiam.

Data: 2010-07-30 02:25:07
Autor: Tomasz Pyra
250 KM czy więcej do fwd?
  MichaÅ‚ pisze:
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisał(a):
to pisze:
Jak my�licie? Jest sens robi� wi�cej w fwd bez szpery?
ZaleĹźy czy to FWD waĹźy 800kg czy 1800kg.
I czy planujesz z tych koni robi� uşytek na drodze, czy na wy�cigach.

Tak do jazdy prosto i np. wyprzedzania 250KM w duşym samochodzie to znowu nie jest tak wiele. Bo np. Vectra mia�a 280KM na otwartej o�ce i jako� ludzie nie narzekaj�.

Natomiast jak planujesz autem pokonywa� jakie� tory i inne odcinki specjalne, to kaşde auto które ma ponad 100KM i nie ma szpery b�dzie si� kiepsko prowadzi� w zakr�cie.
A w sumie mĂłj CC ma 86KM i szpery tam juĹź bardzo brakuje.

Przy dokładnie 1800kg FWD 250km z chyba szperą od 30km/h w górę nie ma żadnych problemów, na zakrętach też nie. Poniżej 30km/h przy ruszaniu
może coś pisnąć na chwilkę.

Na chwile to tam niech sobie piśnie.

IMO o nadmiarze mocy można mówić wtedy jak wciśnięcie gazu (nie strzał ze sprzęgła) powoduje obłoki białego dymu :)

W każdym razie bez problemu. Ja mam 211KM, 1400kg i spokojnie moc mogłaby być jeszcze sporo większa.

Nawet jak na pierwszym biegu już pojawiłyby się objawy nadmiaru mocy to i tak można nadal z niej robić użytek na wyższych biegach.

Data: 2010-07-30 00:36:33
Autor: Micha³
250 KM czy wiêcej do fwd?
  MichaÅ‚ pisze:
> [...]

Nawet jak na pierwszym biegu już pojawiłyby się objawy nadmiaru mocy to i tak można nadal z niej robić użytek na wyższych biegach.

tak to rwa³ lanos 1.6 107 km na jedynce na mokrym, na zimówkach :)

pozdrawiam.

Data: 2010-07-31 00:02:18
Autor: Przemysław Czaja
250 KM czy więcej do fwd?

Użytkownik "Tomasz Pyra"

A w sumie mók CC ma 86KM i szpery tam już bardzo brakuje.

Ja mam 211KM, 1400kg i spokojnie moc mogłaby być jeszcze sporo większa.

Mógłbyś się zdecydować 86, czy 211 ? ;-).

Data: 2010-07-30 22:32:39
Autor: Micha³
250 KM czy wiêcej do fwd?
Przemys³aw Czaja <przempo@poczta.fm> napisa³(a):

Użytkownik "Tomasz Pyra"

> Ja mam 211KM, 1400kg i spokojnie moc mogłaby być jeszcze sporo > większa.

Mógłbyś się zdecydować 86, czy 211 ? ;-).

Ja pokomplikuje ;)
A ja teraz je¿dze takim co¶ ko³o 140km/~1600kg i wydaje siê ¿e
bez szpery lub popsuta, lub elektroniczna i popsuta ;)

W ka¿dym razie nie w koleinach pe³nych wody siê nie ¶lizga nigdy.

9kkm zosta³o i wymieniam.... na cichsze :)

pozdrawiam.

Data: 2010-07-30 08:52:08
Autor: Piotr Czy¿
250 KM czy wiêcej do fwd?
Tomasz Pyra pisze:

Tak do jazdy prosto i np. wyprzedzania 250KM w du¿ym samochodzie to
znowu nie jest tak wiele. Bo np. Vectra mia³a 280KM na otwartej o¶ce i
jako¶ ludzie nie narzekaj±.

Ja my¶lê, ¿e jednak narzekaj±. S³ysza³em, ¿e policjanci boj± siê tym ostrzej bujaæ na ³ukach.

--
Piotr Czy¿

Data: 2010-07-30 10:52:56
Autor: kml
250 KM czy wiêcej do fwd?

U¿ytkownik "Piotr Czy¿" <imie@imieinazwisko.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:i2u3ro$9oe$2mx1.internetia.pl...
Tomasz Pyra pisze:

[...]

W Top Gear by³a taka vectra OPC i pamiêtam, ¿e mia³a DROBNY problem z podsterowno¶ci± :>

kml

Data: 2010-07-30 11:18:38
Autor: .Peeter
250 KM czy wiêcej do fwd?
"kml" wrote:
W Top Gear by³a taka vectra OPC i pamiêtam, ¿e mia³a DROBNY problem z podsterowno¶ci± :>

W Fifth Gear te¿ mia³a ten DROBNY problem. W sensie takim, ¿e po skrêceniu
kierownic± pojecha³a prosto. ;-)

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2010-07-30 11:24:01
Autor: kml
250 KM czy wiêcej do fwd?

U¿ytkownik ".Peeter" <peeter993@nospam.gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:i2u5dt$s3i$1inews.gazeta.pl...
"kml" wrote:
W Top Gear by³a taka vectra OPC i pamiêtam, ¿e mia³a DROBNY problem z podsterowno¶ci± :>

W Fifth Gear te¿ mia³a ten DROBNY problem. W sensie takim, ¿e po skrêceniu
kierownic± pojecha³a prosto. ;-)

Dok³adnie tak, ko³a skrêcone, gaz i sruuuuu prosto :D

kml

Data: 2010-07-30 21:51:50
Autor: Tomasz Pyra
250 KM czy wiêcej do fwd?

Tomasz Pyra pisze:

[...]

Ale to nie wynika z mocy, a g³ównie z kiepskiego rozk³adu mas w tym aucie. Czy silnik ma 100KM czy 200KM to siê bêdzie zachowywaæ bardzo podobnie (z dok³adno¶ci± do niewielkiej ró¿nicy mas samych silników).

Data: 2010-07-30 09:12:55
Autor: to
250 KM czy wiêcej do fwd?
begin Tomasz Pyra
Zależy czy to FWD waży 800kg czy 1800kg. I czy planujesz z tych koni
robić użytek na drodze, czy na wyścigach.

Chyba ma z 1500. Nie wiem dokładnie.

Tak do jazdy prosto i np. wyprzedzania 250KM w dużym samochodzie to
znowu nie jest tak wiele. Bo np. Vectra miała 280KM na otwartej ośce i
jakoÅ› ludzie nie narzekajÄ….

Tylko tutaj mi chodzi o wolnossące 250 KM + krótka skrzynia. To trochę co innego dla trakcji niż półwartościowe turbokonie + długa skrzynia. Dlatego się zastanawiam czy jest sens robić więcej. Bo wejście powyżej 250 KM jest już kosztowne.

A co do tej Vectry to słyszałem opinie, ze jeździ tylko prosto. ;)

--
ignorance is bliss

Data: 2010-08-04 22:10:29
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
250 KM czy wiêcej do fwd?
Dnia 30.07.2010 to <to@abc.xyz> napisa³/a:

A co do tej Vectry to s?ysza?em opinie, ze je?dzi tylko prosto. ;)

Tak - tylko, ze ta podsterownosc bylaby bardzo podobna gdyby tam bylo
100 KM mniej. Powiesili ciê¿ki klocek z przodu i to on robi z³± robotê.

Chloru ** XU10J4RS  ** chloru at chloru net

Data: 2010-08-04 22:32:47
Autor: to
250 KM czy wiêcej do fwd?
begin Adam 'Chloru' Drzewososki
Tak - tylko, ze ta podsterownosc bylaby bardzo podobna gdyby tam bylo
100 KM mniej. Powiesili ciężki klocek z przodu i to on robi złą robotę.

Nie wiem co tam w Vectrze siedzi, ale u mnie też jest V6 i FWD i silnik jest lżejszy od diesla 2.0. Tyle, że jest cały z alu i nie ma turbo.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-08-05 01:44:07
Autor: Tomasz Pyra
250 KM czy więcej do fwd?
to pisze:
[...]

Jeszcze też nie sama masa silnika decyduje o tym jak auto pojedzie.
V6 będzie miało wysoko położony środek ciężkości, no bo ma dwie "góry".

Data: 2010-08-06 00:04:05
Autor: Adam P³aszczyca
250 KM czy więcej do fwd?
Dnia Thu, 05 Aug 2010 01:44:07 +0200, Tomasz Pyra napisa³(a):

Nie wiem co tam w Vectrze siedzi, ale u mnie te¿ jest V6 i FWD i silnik jest l¿ejszy od diesla 2.0. Tyle, ¿e jest ca³y z alu i nie ma turbo.

Jeszcze te¿ nie sama masa silnika decyduje o tym jak auto pojedzie.
V6 bêdzie mia³o wysoko po³o¿ony ¶rodek ciê¿ko¶ci, no bo ma dwie "góry".

Ekhm... Popatrz na V6, popatrz na R4 i zastanów siê raz jeszcze. (hint -
wysoko¶æ silnika)
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688

Data: 2010-08-05 21:01:05
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
250 KM czy wiêcej do fwd?
Dnia 05.08.2010 to <to@abc.xyz> napisa³/a:
begin Adam 'Chloru' Drzewososki

Tak - tylko, ze ta podsterownosc bylaby bardzo podobna gdyby tam bylo
100 KM mniej. Powiesili ci??ki klocek z przodu i to on robi z?? robot?.

Nie wiem co tam w Vectrze siedzi, ale u mnie te? jest V6 i FWD i silnik jest l?ejszy od diesla 2.0. Tyle, ?e jest ca?y z alu i nie ma turbo.

Nie wiem ile wazy Vectrzane V6 ale oprocz masy istotne jest jeszcze tak
jak bardzo przed przednia osia zostala powieszona. --
Chloru ** XU10J4RS  ** chloru at chloru net

Data: 2010-07-30 06:48:49
Autor: Katanka
250 KM czy więcej do fwd?
to wrote:
Jak myślicie? Jest sens robić więcej w fwd bez szpery?

Oczywiście, że jest sens. Moze na jedynce nie ma sensu, na dwójce też będzie tracił przyczepność jak wciśniemy do podłogi, ale już na wyższych biegach taka moc to poezja, nawet na FWD.

--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!

Data: 2010-07-30 09:16:13
Autor: to
250 KM czy wiêcej do fwd?
begin Katanka
Oczywiście, że jest sens. Moze na jedynce nie ma sensu, na dwójce też
będzie tracił przyczepność jak wciśniemy do podłogi, ale już na wyższych
biegach taka moc to poezja, nawet na FWD.

Ale do Foki RS jednak już dają szperę przy tych 300 KM...

--
ignorance is bliss

Data: 2010-07-30 09:06:29
Autor: Robert Rêdziak
250 KM czy wiêcej do fwd?
On 29 Jul 2010 22:45:48 GMT, to <to@abc.xyz> wrote:
Jak my¶licie? Jest sens robiæ wiêcej w fwd bez szpery?

 Zale¿y od precyzji prawej nogi.

 r.
robert rêdziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

250 KM czy wiêcej do fwd?