25ISO>400ISO

Data: 2014-04-06 23:39:39
Autor: Bartolomeo
25ISO>400ISO
W dniu 2014-04-04 22:43, JD pisze:
Witam grupowiczów.

Odnalazłem w szafce starego olka XA2,
z filmem w ¶rodku. Po wyjęciu na¶wietlonego filmu okazało się,

Pytanie kiedy ten film był na¶wietlony? Jeżeli kilka lat temu to niewiele na nim pozostało.

Data: 2014-04-07 08:41:19
Autor: Maciek
25ISO>400ISO
Dnia Sun, 06 Apr 2014 23:39:39 +0200, Bartolomeo napisał(a):

Pytanie kiedy ten film był na¶wietlony? Jeżeli kilka lat temu to niewiele na nim pozostało.

Bzdura....

--
Maciek

Kobiety s± zasadniczo trudne w obsłudze
Na szczę¶cie maj± pare paneli dotykowych i myszkę

Data: 2014-04-07 09:48:25
Autor: Adam
25ISO>400ISO
W dniu 2014-04-07 08:41, Maciek pisze:
Dnia Sun, 06 Apr 2014 23:39:39 +0200, Bartolomeo napisał(a):

Pytanie kiedy ten film był na¶wietlony? Jeżeli kilka lat temu to
niewiele na nim pozostało.

Bzdura....

Oczywi¶cie, że bzdura.
Chyba, że film kto¶ trzymał w piekarniku ;)

Z upływem czasu film się zadymia. Na Sieci s± przykłady filmów/błon/klisz przedwojennych, aktualnie wywołanych z powodzeniem.

Tu jest "tylko" 20-letni przykład, z linku z poprzedniego posta:
http://www.wywolywanie.com/static/media/images/Orwo-NP22.jpg

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-04-07 12:36:18
Autor: SD!
25ISO>400ISO
On 2014-04-07 07:48:25 +0000, Adam said:

Pytanie kiedy ten film był naświetlony? Jeżeli kilka lat temu to
niewiele na nim pozostało.

Bzdura....

Oczywiście, że bzdura.
Chyba, że film ktoś trzymał w piekarniku ;)

Z upływem czasu film się zadymia. Na Sieci są przykłady filmów/błon/klisz przedwojennych, aktualnie wywołanych z powodzeniem.

Tu jest "tylko" 20-letni przykład, z linku z poprzedniego posta:
http://www.wywolywanie.com/static/media/images/Orwo-NP22.jpg

Też zdarzyło mnie się odzyskać zdjęcia dobrze ponad 20 lat po naświetleniu ale naświetlone prawidłowo a tutaj mówimy dodatkowo o procesie, który musiałby „popchnąć” naświetlenie o cztery działki. Pewnie się da coś odzyskać ale oba czynniki razem wzięte z pewnością nie pomagają.

--
SD!

Data: 2014-04-07 20:30:42
Autor: Maciek
25ISO>400ISO
Dnia Mon, 7 Apr 2014 12:36:18 +0200, SD! napisaů(a):

Teý zdarzyůo mnie sić odzyskaă zdjćcia dobrze ponad 20 lat po naúwietleniu ale naúwietlone prawidůowo a tutaj mówimy dodatkowo o procesie, który musiaůby Ąpopchnŕ㡠naúwietlenie o cztery dziaůki. Pewnie sić da coú odzyskaă ale oba czynniki razem wzićte z pewnoúciŕ nie pomagajŕ.

Ale nie zawsze trzeba klasycznie forsowac. Nie znam tej Agfy z praktyki,
ale niektore klisze naswietlane znacznie powyzej nominalnej czulosci daja
sie wywolywac metoda standing development (czy to sie juz dorobilo polskiej
nazwy?) z bardzo dobrymi efektami.

--
Maciek

Kobiety sŕ zasadniczo trudne w obsůudze
Na szczćúcie majŕ pare paneli dotykowych i myszkć

Data: 2014-04-07 23:07:57
Autor: Maciek
25ISO>400ISO
Dnia Mon, 7 Apr 2014 20:30:42 +0200, Maciek napisał(a):

powyzej

Ponizej ;)

Data: 2014-04-17 16:10:05
Autor: dagon0@vp.pl
25ISO>400ISO
W dniu poniedziałek, 7 kwietnia 2014 12:36:18 UTC+2 użytkownik SD! napisał:

Też zdarzyło mnie się odzyskać zdjęcia dobrze ponad 20 lat po na¶wietleniu ale na¶wietlone prawidłowo a tutaj mówimy dodatkowo o procesie, który musiałby "popchn±ć" na¶wietlenie o cztery działki. Pewnie się da co¶ odzyskać ale oba czynniki razem wzięte z pewno¶ci± nie pomagaj±.

-- SD!
No cóż, film zdecydowanie niedo¶wietlony to minus, natomiast plus to jego bardzo niska czuło¶ć. Maj±c taki materiał sforsowałbym go gdzie¶ do 200.
PS Agfa APX na polskim rynku pokazała się w drugiej połowie lat 90tych, a więc ze względu na materiał srebrowy i nisk± czuło¶ć nie obawiałbym się zadymienia tak bardzo jak niedo¶wietlenia.
Pozdro Marcin
PS Mój rekord to błona zwojowa cz-b Agfy na¶wietlona pod koniec lat 50tych. Leżał wraz z aparatem w garażu. Dało się wykonać odbitki.. Tyle że na emulsji znalazły się cyferki z papieru ochronnego

Data: 2014-05-21 02:21:29
Autor: SD!
25ISO>400ISO
On 2014-04-17 23:10:05 +0000, dagon0@vp.pl said:

PS Mój rekord to błona zwojowa cz-b Agfy na¶wietlona pod koniec lat 50tych. Leżał wraz z aparatem w garażu. Dało się wykonać odbitki. Tyle że na emulsji znalazły się cyferki z papieru ochronnego

:-) Zwojowy jak rozumiem? A w jakim aparacie leżał?

--
SD!

Data: 2014-05-21 09:54:54
Autor: Sergiusz Rozanski
25ISO>400ISO
On 2014-04-17 23:10:05 +0000, dagon0@vp.pl said:

PS Mój rekord to błona zwojowa cz-b Agfy naświetlona pod koniec lat 50tych. Leżał wraz z aparatem w garażu. Dało się wykonać odbitki. Tyle że na emulsji znalazły się cyferki z papieru ochronnego

:-) Zwojowy jak rozumiem? A w jakim aparacie leżał?

A na pisał W? Leżał wraz, co znaczy że mógł obok :)

Niedawno moja pani znalazła błonę z lat 70tych, naświetlona w Gdyni na
starcie któregoś rejsu Batorego do NY. Materiał 6x6, całkiem całkiem.
Też widać odciski papieru. Błona leżała bez żadnego poszanowania w warunkach
wysokiej temperatury i wilgoci.

Data: 2014-05-21 15:33:01
Autor: SD!
25ISO>400ISO

On 2014-04-17 23:10:05 +0000, dagon0@vp.pl said:

[...]

Prawda. Albo „pod”, albo „na” :-P Zatem poprawiając się: jeżeli ten film był W aparacie, to w jakim? Jeżeli to nie tajemnica oczywiście..

--
SD!

Data: 2014-05-22 05:56:17
Autor: dagon0@vp.pl
25ISO>400ISO
W dniu ¶roda, 21 maja 2014 15:33:01 UTC+2 użytkownik SD! napisał:

> [...]

Prawda. Albo "pod", albo "na" :-P Zatem poprawiaj±c się: jeżeli ten film był W aparacie, to w jakim? Jeżeli to nie tajemnica oczywi¶cie...

 Leżał "w" Ful Vue.
Pozdrawiam Marcin

25ISO>400ISO