-27,8 i pekl mi lancuch rozrzadu...

Data: 2010-01-26 07:58:17
Autor: Michał Gut
-27,8 i pekl mi lancuch rozrzadu...
w sumie do konca pewny nie jestem ale wszystko wskazuje na to ze mam racje....
pacjent:
punto 2 1.3 multijet (diesel z common railem) z 2004
lancuch wymieniany moze ze 2 miesiace temu

zdarzenie:

rano patrze na termometr - lekkie przerazenie, niedawno rozmawialem z bratem ze kolo 30 stopni nie odpale diesla bo wytraci sie parafina
nagrzewam swiece, potem drugi raz tak dla pewnosci i zaplon.
kreci z widocznym oporem ale checi mu nie brak (o dziwo) i zapala po jakichs 5 sekundach krecenia
zaczal pracowac na 2 moze 3 cylindry wiec wdepnalem mu gaz zeby sie rozbujal co czynil niezwykle leniwie, jak juz sie wkrecil na 2-3krpm to juz pracowal ladnie na 4 cylindrach, tylko wypadaly mu zaplony chyba bo czasem go telepnelo.
w pewnym momencie stuk i cisza.

....chwila konsternacji....nic nigdy takiego mi sie nie zdarzylo....przekrecam kluczyk a on kreci juz zupelnie inaczej - tak jakby mial nie do konca kompresje...lzej i mniej wyrazne sa fazy sprezania podczas krecenia rozrusznikiem.... nic nie puka i nic nie brzdąka

po wypowiedzeniu kilku magicznych zaklec na k udalem sie do domu po klucze do drugiego samochodu (starowinka 13 letnia, punto 1 z silnikiem 75KM, do 15 zapala, a raczej zapala zawsze ale do tej temperatury akumulator daje rade go uruchomic).

podsumowanie:

objawy jak na moje umiejetnosci, tudziez obeznanie, wskazuja na zerwany lancuch rozrzadu do czego pasuja one idealnie. dowcip polega na tym ze byl wymieniany kompletny rozrzad 2 miesiace temu i w ogole wydawalo mi sie ze nie da sie zerwac lancucha rozrzadu - wlasnie dlatego ze to jest lancuch.
jest w ogole mozliwe pekniecie lancucha w rozrzadzie? przeciez on nie przenosi zadnych strasznych sil, no pasek bym zrozumial.....ale lancuch?

a moze blednie interpretuje objawy? no ale bloku silnika peknietego to sie nie spodziewalbym - albo glowicy... bo i od czego....

co robic:

wiem ze przy kolizji gną się zawory i wtryskiwacze, a niekiedy leca i tloki. jakie jest prawdopodobiensto ze uszkodzenia sa male przy zalozeniu ze silnik w momencie zerwania pracowal na luzie i mial male obroty (albo zwykle bez gazu albo max 1000-1500rpm).
informacja ta nie potrzebna mi po to zeby wiedziec wczesniej co mi mechanik powie zeby sie pocieszac czy umartwiac a chodzi o koszty...,czy szukac nowego silnika czy remont....jakie moga byc koszty? silnik to ze 3-4kpln spokojnie + 500 przekladka...a remont?

--
-
pozdrawiający

Data: 2010-01-26 08:36:30
Autor: Agent
[...]

W tych silnikach czytałem kiedyś że coś nie bardzo z napinaczem jest. Może łańcuch cały a napinacz puścił. To może byc winą złego montazu lub wady fabrycznej części.

Data: 2010-01-26 08:51:27
Autor: Michał Gut
-27,8 i pekl mi lancuch rozrzadu...

W tych silnikach czytałem kiedyś że coś nie bardzo z napinaczem jest. Może
łańcuch cały a napinacz puścił. To może byc winą złego montazu lub wady fabrycznej części.

napinacze tez byly wymieniane - jeden nie byl w zestawie to z aso ten drugi sciagalem zeby byl nowy caly rozrzad
:/

Data: 2010-01-26 09:24:50
Autor: Karolek
Michał Gut pisze:
w sumie do konca pewny nie jestem ale wszystko wskazuje na to ze mam racje....
pacjent:
punto 2 1.3 multijet (diesel z common railem) z 2004
lancuch wymieniany moze ze 2 miesiace temu

A mozna wiedziec po co ten lancuch byl wymieniany? 2004 rok to przeciez mlode auto.

--
Karolek

Data: 2010-01-26 10:11:54
Autor: Michał Gut

Użytkownik "Karolek" <dragNOSPAM@o2.pl> napisał w wiadomości news:hjm8vs$1pn9$1news.mm.pl...
Michał Gut pisze:
[...]

ale przebieg 170kkm byl wtedy, poza tym polecial slizgacz wtedy (opilki aluminium w oleju w misce)

Data: 2010-01-26 10:34:47
Autor: DoQ
Karolek pisze:

A mozna wiedziec po co ten lancuch byl wymieniany? 2004 rok to przeciez mlode auto.

Tia, mit o niesmiertelnych i bezobsługowych łańcuchowych rozrządach...

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2010-01-26 10:38:05
Autor: Nex@pl
DoQ pisze:
Karolek pisze:

[...]

No, w Mercedesie kontrole miałeś przy przebiegu 350 000km. Zresztą kolega opisuje, że zmienił nie jako przy okazji. Fiat po ilu zaleca wymianę?

Data: 2010-01-26 10:58:53
Autor: krzysiek82
Nex@pl pisze:
No, w Mercedesie kontrole miałeś przy przebiegu 350 000km. Zresztą kolega opisuje, że zmienił nie jako przy okazji. Fiat po ilu zaleca wymianę?

fiat nie zaleca wymiany jak nie trzeba i przewiduje żywotność tego silnika na jakieś 250tyś km. Takie jest oficjalne stanowisko Fiata.

--
krzysiek82

Data: 2010-01-26 20:43:51
Autor: Hektor
-27,8 i pekl mi lancuch rozrzadu...
Użytkownik "krzysiek82" <kupilem@punto.pl> napisał

fiat nie zaleca wymiany jak nie trzeba i przewiduje żywotność tego silnika na jakieś 250tyś km. Takie jest oficjalne stanowisko Fiata.

A skąd masz taką informację?

Zbigniew Kordan

Data: 2010-01-26 12:34:56
Autor: hamberg
On 26 Sty, 20:43, "Hektor" <zpk...@wp.pl> wrote:
Użytkownik "krzysiek82" <kupi...@punto.pl> napisał

> fiat nie zaleca wymiany jak nie trzeba i przewiduje żywotność tego silnika
> na jakieś 250tyś km. Takie jest oficjalne stanowisko Fiata.

A skąd masz taką informację?.

o ile pamiec mnie nie zawodzi to fiat przewiduje ze do takiego
przebiegu silnik jest bezobslugowy - co nie znaczy ze tyle ma
przejechac i potem pasc.

Data: 2010-01-26 21:43:09
Autor: Hektor
-27,8 i pekl mi lancuch rozrzadu...
Użytkownik "hamberg" <radoslaw.gawlik@gmail.com> napisał

> [...]

o ile pamiec mnie nie zawodzi to fiat przewiduje ze do takiego
przebiegu silnik jest bezobslugowy - co nie znaczy ze tyle ma

Dokładnie. Po ukazaniu się tej informacji w mediach jakiś głąb napisał na grupie (a kilku innych podchwyciło), że to kres życia silnika. I taka wersja krąży do dziś, skwapliwie przypominana co jakiś czas przez kolejnego znawcę.

Zbigniew Kordan

Data: 2010-01-27 09:36:04
Autor: krzysiek82
hamberg pisze:
o ile pamiec mnie nie zawodzi to fiat przewiduje ze do takiego
przebiegu silnik jest bezobslugowy - co nie znaczy ze tyle ma
przejechac i potem pasc.

stanowisko jest takie, że powinien tyle przejechać jak przejedzie więcej to super a jak padnie to trudno :)

--
krzysiek82

Data: 2010-01-26 10:54:21
Autor: Karolek
DoQ pisze:
Karolek pisze:

A mozna wiedziec po co ten lancuch byl wymieniany? 2004 rok to przeciez mlode auto.

Tia, mit o niesmiertelnych i bezobsługowych łańcuchowych rozrządach...

Widac wlosi robia z makaronu.

--
Karolek

Data: 2010-01-26 11:09:52
Autor: szymo
-27,8 i pekl mi lancuch rozrzadu...
A mozna wiedziec po co ten lancuch byl wymieniany? 2004 rok to przeciez mlode auto.

Tia, mit o niesmiertelnych i bezobsługowych łańcuchowych rozrządach...

Wcale nie mit - peugeot expert nowy - wymianę rozrządu producent przewiduje po przejechaniu 400.000 można powiedzieć że to jest bezobsługowe.

Data: 2010-01-26 11:20:14
Autor: krzysiek82
szymo pisze:
\
\ Wcale nie mit - peugeot expert nowy - wymianę rozrządu producent przewiduje po przejechaniu 400.000 można powiedzieć że to jest bezobsługowe.

przewiduje dobrze to określiłeś, rzeczywistość okazuje się jednak zwykle inna.

--
krzysiek82

Data: 2010-01-26 11:27:27
Autor: DoQ
szymo pisze:

Wcale nie mit - peugeot expert nowy - wymianę rozrządu producent przewiduje po przejechaniu 400.000 można powiedzieć że to jest bezobsługowe.

Wymiana paska po 400.000??
Chwyt producenta, co by klienta przekabacić na "bezobsługową eksploatację".

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2010-01-26 11:53:30
Autor: szymo
-27,8 i pekl mi lancuch rozrzadu...

Wymiana paska po 400.000??
Chwyt producenta, co by klienta przekabacić na "bezobsługową eksploatację".

Nie chcę być stronniczy ale jak Peugeot przejedzie 400000 to dam znać na razie ma 100 z małym kawałeczkiem.

Data: 2010-01-26 12:05:17
Autor: DoQ
szymo pisze:

[...]

Jaki to silnik? DW10?

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-01-26 12:07:54
Autor: szymo
DoQ pisze:
szymo pisze:

[...]

A wiesz że nie wiem od momentu jak był zakupiony nic się z nim nie dzieje, spojrzę w fakturę to ci powiem.

Data: 2010-01-26 12:15:21
Autor: DoQ
szymo pisze:

Jaki to silnik? DW10?
A wiesz że nie wiem od momentu jak był zakupiony nic się z nim nie dzieje, spojrzę w fakturę to ci powiem.

Czy ja pisze ze cos sie ma dziac?
Pytam tylko jaki silnik - benz, 1,6HDi czy 2.0HDI?

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-01-26 12:37:34
Autor: szymo
-27,8 i pekl mi lancuch rozrzadu...

Czy ja pisze ze cos sie ma dziac?

Oczywiście nie :)

Pytam tylko jaki silnik - benz, 1,6HDi czy 2.0HDI?

2.0

Data: 2010-01-26 12:39:00
Autor: DoQ
szymo pisze:
Pytam tylko jaki silnik - benz, 1,6HDi czy 2.0HDI?
2.0

Czyli jak pisal wyzej Wojciech.
Kpl. rozrzad co 180/240kkm - z przewaga na 180kkm w PL warunkach.

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-01-26 12:43:25
Autor: szymo
DoQ pisze:
szymo pisze:
Pytam tylko jaki silnik - benz, 1,6HDi czy 2.0HDI?
2.0

Czyli jak pisal wyzej Wojciech.
Kpl. rozrzad co 180/240kkm - z przewaga na 180kkm w PL warunkach.

No to ktoś mnie tu oszukał... uwieżyłem na słowo w salonie... hmm musze spojrzeć do książki obsługi żebym sobie kuku nie zrobił.

Data: 2010-01-26 12:49:17
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
W dniu 2010-01-26 12:43, szymo pisze:
DoQ pisze:
szymo pisze:
[...]

Nihil Novi
Pewnie przy przeglądzie po 180kkm by się spytali czy rozrząd też zmieniać, ale tylko pewnie....
Zawsze lepiej sprawdzić 2 razy niż wracać na lawecie... Zdecydowanie tańsze i mniej stresujące.
Który to taki mooooondry salon?

--
                      Wojciech Smagowicz

Data: 2010-01-26 13:02:12
Autor: WIHEDCNF
-27,8 i pekl mi lancuch rozrzadu...

Użytkownik "DoQ"

Kpl. rozrzad co 180/240kkm - z przewaga na 180kkm w PL warunkach.

Oooo...to np. w niemieckich warunkach łańcuchy dłużej wytrzymują?
Hehe rozśmieszyłeś mnie...dzięki ;-)

Data: 2010-01-26 13:22:53
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
-27,8 i pekl mi lancuch rozrzadu...
W dniu 2010-01-26 13:02, WIHEDCNF pisze:

Użytkownik "DoQ"

Kpl. rozrzad co 180/240kkm - z przewaga na 180kkm w PL warunkach.

Oooo...to np. w niemieckich warunkach łańcuchy dłużej wytrzymują?
Jak silnik pracuje w stałych warunkach (obroty, obciążenie, temperatura itd...) przy trasie pokonywanej autostradą, a jaki przy jeździe naszą "Drogą Krajową"?
Jak częste i jak gwałtowne są zmiany obciążenia? Wystarczy się zastanowić.

> Hehe rozśmieszyłeś mnie...dzięki ;-)

Ty mnie też...
Dzięki :)

--
                      Wojciech Smagowicz

Data: 2010-01-26 13:30:43
Autor: WIHEDCNF
-27,8 i pekl mi lancuch rozrzadu...

Użytkownik "Wojciech Smagowicz [ZIWK]"

[...]

Zatanawiam się już 3 sekundy i jakoś nie potrafię sobie wyobrazić tych straszliwych obciążeń łańcucha - a może Ty masz rower (nie mylić z Rover) na myśli?

Również mnie rozbawiłeś, za co serdecznie dziękuję.

Data: 2010-01-26 13:50:52
Autor: Agent

Użytkownik "WIHEDCNF" <23pr@hwdp.nl> napisał w wiadomości news:hjmnet$92m$1mx1.internetia.pl...

[...]

Ale śmieszne chłopaki z Was :)

Data: 2010-01-26 13:58:49
Autor: Czarek Daniluk
WIHEDCNF pisze:

Zatanawiam się już 3 sekundy i jakoś nie potrafię sobie wyobrazić tych straszliwych obciążeń łańcucha - a może Ty masz rower (nie mylić z Rover) na myśli?

Również mnie rozbawiłeś, za co serdecznie dziękuję.

Słuchaj - zamiast się czepiać to sam się zastanów.
Dlaczego 2,0HDi ma jak wół wpisane wymiana przy użytkowaniu w warunkach ciężkich (miejskich) wymiana po 180kkm a w warunkach pozamiejskich 240kkm ??
Ano dlatego że częste przyspieszanie niestety obniża trwałość paska rozrządu/łancucha - dlatego że dół zaczyna ciągnąć góra jednak jakiś tam opór stawia i działasz na łańcuch/pasek siłą rozciągająco.

Pozdrawiam !!

PS:
Cholera sami fachowcy !!

Data: 2010-01-26 14:07:03
Autor: WIHEDCNF
-27,8 i pekl mi lancuch rozrzadu...

Użytkownik "Czarek Daniluk"

[...]

Heheehe...gdybym był złośliwy, to napisałbym, że w Niemczech też są miasta ;-)
Wałek powiadasz daje większe opory podczas przyśpieszania od 0-60km/h niż przy 150km/h ciągłej jazdy? widać musi mieć olbrzymią bezwładność.

Hehe ciągnę ten temat, tylko dlatego, że być może dojdziemy za chwilę do wniosku, który już kiedyś pozwoliłem sobie postawić, a mianowicie że, hamowanie silnikiem jest szkodliwe dla silnika...no co do wpływu na łańcuch to już mam właściwie pewność dzięki Twojej wypowiedzi ;-)

Data: 2010-01-26 13:36:40
Autor: kamil

"WIHEDCNF" <23pr@hwdp.nl> wrote in message news:hjmpj0$au7$1mx1.internetia.pl...

[...]

Jakims cudem jazda ze stala predkoscia 150km/h tez w wiekszosci samochodow bedzie ekonomiczniejsza, niz ciagle przyspieszanie 0-60 w miescie.

No, ale pewnie nie z uwagi na wieksze obciazenie silnika i tym samym wiekszy apetyt na energie. Ani-ani.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-01-26 14:45:15
Autor: Agent

Użytkownik "Czarek Daniluk" <czarek@nospamcedaniluk.com> napisał w wiadomości news:hjmoe8$520$1news.onet.pl...
WIHEDCNF pisze:

[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Chyba źle kombinujesz. Róznica miasto/trasa polega na tym że w mieście na przejechanie określonego dystansu np 1000 km silnik zrobi więcej obrotów niż na trasie a to z racji że na trasie będzie miał przez większość czasu zapięty V bieg podczas gdy w mieście pewnie średnio wyjdzie że jedziesz na II lub III biegu. Siły nie mają nic do rzeczy

Data: 2010-01-26 15:05:28
Autor: Czarek Daniluk
-27,8 i pekl mi lancuch rozrzadu...
Agent pisze:

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
[...]

Na mój gust mają.
Ciągłe przyspieszanie spod świateł, ciągłe zwiększanie obrotów jak najbardziej ma wpływ na trwałość nośnika jakim jest pasek/łańcuch.
Góra jest napędzana przez dół - jak dół zaczyna przyspieszać to góra ma tam jakąś swoją bezwładnośc i przy każdym zwiększaniu obrotów jak najbardziej przynajmniej w początkowej fazie działasz na pasek rozciągająco - nie ujmując że rozciągająco działasz na niego jak każda krzywka zaczyna otwierać zawory.

Ale po co ja tam mam dyskutować jak tu samo fachowcy co pozjadali wszystkie rozumy.
Który rozebrał i złożył własnoręcznie więcej jak 1 silnik, pewnie poza nielicznymi przypadkami to większość nawet nie widziała tego co pod miską olejową się znajduje ...

Pozdrawiam !!

EOT z mojej strony.

Data: 2010-01-26 15:08:13
Autor: WIHEDCNF
-27,8 i pekl mi lancuch rozrzadu...

Użytkownik "Czarek Daniluk"

Ale po co ja tam mam dyskutować jak tu samo fachowcy co pozjadali wszystkie rozumy.

Dyskutuje się po to, aby czegoś się dowiedzieć, nikt nie jest nieomylny.
W kwestii łańcucha moge się zgodzić z tym co napisał Agent- bezwładność wałka jest moim zdaniem wartością pomijalną , opory również, zważywszy na ułożyskowanie a zawory popycha niezaleznie od tego czy jedzie 50, czy 150 km/h. Twoje jak to określiłeś "ciągnięcie łańcucha od dołu" występuje w każdym momencie pracy silnika.

Data: 2010-01-26 14:52:52
Autor: Sergiusz Rozanski
-27,8 i pekl mi lancuch rozrzadu...
Dnia 26.01.2010 WIHEDCNF <23pr@hwdp.nl> napisał/a:

Użytkownik "Czarek Daniluk"

[...]

Ale mamy do czynienia z falą mechaniczną (prędkość dźwięku), w momencie
zmiany obrotów łańcuch zostaje rozciągany, od strony zwijania łańcucha
mamy go za mało, od strony odwiajania za dużo. Jak obroty są stałe to drogi
są mniej więcej wyrównane, w chwili zmiany obrotów potrzeba tego łańcucha
ciut szybciej, ale zanim wałek się wszybciej wkręci to łańcucha brakuje.
Nie jestem specem od kinematyki, ale w ten deseń bym kombinował.

--
"A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie? Tam, gdzie jest  asfalt, nie ma nic ciekawego,  a gdzie  jest coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

Data: 2010-01-26 16:02:14
Autor: WIHEDCNF
-27,8 i pekl mi lancuch rozrzadu...

Użytkownik "Sergiusz Rozanski"

[...]

Ja również żadnym specem nie jestem - ale w wolnych chwilach warto przecież wymienić się poglądami ;-)

Wracając do łańcucha - zjawisko które opisałeś pewnie występuje i to pomimo napinacza. Łatwo to zaobserwować na przykładzie łańcucha rowerowego, gdzie zjawisko jest aż przerysowane - "góra" łańcucha napięta a "dół" może w zasadzie zwisać. Jedno małe ale - jeśli oderwiesz napędzane koło roweru od podłoża, to przy jego rozpędzaniu na powno włożysz więcej siły, niż w późniejszym nawet szybkim jednostajnym kręceniu, tyle, że w tym przypadku znaczącą rolę odgrywa olbrzymi moment bezwładności całego koła - zastanów się co się stanie gdy zdejmiesz szprychy i obręcz - moim zdaniem nie będziesz nawet w stanie zauważyć różnicy wielkości sił potrzebnych do rozpędzenia a następnie utrzymania obrotów samej piasty.

Pozdrówki

Data: 2010-01-26 23:56:00
Autor: Sergiusz Rozanski
[...]

To rozumiem z bezwładnością, ale mi chodziło o szybkość rozchodzenia
się fali mechanicznej - przy stałych obrotach, a przy nagłej jej
zmianie. W przypadku przyspieszania obrotów silnika przez łańcuch
przykazywany jest jakiś moment ciągnący, większy niż przy obrotach
jednostajnych. Gdyby wyeliminować z modelu tarcie i dać nieważkość
rozrządu, to właściwie ruch jednostajny i spoczynek by się niczym
nie różnił. W przypadku przyspieszenia jednak informacja o przyłożeniu
siły rozejdzie się z prędkością dźwięku, co musi rozciągnąć łańcuch
niezależnie czy wałek coś waży czy nie i czy tarcie jest czy go nie ma.

Data: 2010-01-27 07:27:55
Autor: Michał Gut
[...]

jesli wiec silnik nie napompowal oleju do napinacza to lepsza jest nierownomierna praca na biegu jalowym i szarpanie czy lekkie przegazowanie go zeby a)szybciej wzroslo cisnienie oleju b) pracowal rownomiernie?

Data: 2010-01-27 09:21:49
Autor: Karolek
Michał Gut pisze:
[...]

W tym rzecz, ze to cisnienie oleju wcale tak szybko nie rosnie przy takich temperaturach.
Olej jest gesty i nie napompuje tak szybko napinacza, w efekcie silnik sobie niby juz normlanie pracuje, ale lancuch nie jest odpowiednio naciagniety i dlatego sie go nie gazuje zaraz po uruchomieniu.

--
Karolek

Data: 2010-01-27 09:51:02
Autor: Michał Gut
-27,8 i pekl mi lancuch rozrzadu...
W tym rzecz, ze to cisnienie oleju wcale tak szybko nie rosnie przy takich temperaturach.
Olej jest gesty i nie napompuje tak szybko napinacza, w efekcie silnik

no ok, ale - na mój chłopski rozum - zwiększając obroty silnika zwiększam wydajność pompy oleju i szybciej przepchnie mazut:) przez kanaliki
zle mi sie wydaje?

Data: 2010-01-27 09:58:58
Autor: Karolek
Michał Gut pisze:
[...]

Zle niestety :/ Wczesniej (zanim bedzie odpowiednie cisnienie oleju) jak zycie pokazuje moga wystapic efekty specjalne :<
Kup sobie wskaznik cisnienia oleju i zamontuj w samochodzie.
Zobaczysz co tak w rzeczywistosci sie dzieje jak olej jest cieply, jak jest zimny i jak jest baardzo zimny.

--
Karolek

Data: 2010-01-27 10:48:48
Autor: Michał Gut
-27,8 i pekl mi lancuch rozrzadu...
Kup sobie wskaznik cisnienia oleju i zamontuj w samochodzie.
Zobaczysz co tak w rzeczywistosci sie dzieje jak olej jest cieply, jak jest zimny i jak jest baardzo zimny.

przymierzalem sie do tego tylko ze znalazlem tylko narazie jakies tuningowe z bajerami - a ja potrzebuje cos prostego.... masz moze jakis namiar na sklep ktory ma takie wskazniki bez wodotryskow?

Data: 2010-01-27 09:09:40
Autor: Artur\(m\)
-27,8 i pekl mi lancuch rozrzadu...

Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <write-only-with-spf@sergiusz.com> napisał w
wiadomości news:slrnhluvje.apq.write-only-with-spfdns.media-lab.com.pl...

To rozumiem z bezwładnością, ale mi chodziło o szybkość rozchodzenia
się fali mechanicznej - przy stałych obrotach, a przy nagłej jej
zmianie.

Być może ma to wpływ na "rzeczywistość" jak bardzo wiele innych
np. opór powietrza, ale nie określiłbym tego jako "istotny".

[...]

Mam wrażenie ze zachodzi tu pewne nieporozumienie.
Odbieram że niektórzy mylą moment napędowy pojazdu
z momentem napędowym paska rozrządu.
Czy na luzie 2000RPM czy pod duża górę 2000RPM
łańcuch rozrządu jest napięty z taką samą siła lub bardzo zbliżoną.

Artur(m)

Data: 2010-01-27 09:41:52
Autor: Przemek
Sergiusz Rozanski wrote:
[...]

Panowie wyzej pitola -lancuch rozrzadu oprocz tego ze kreci walkami czesto napedza tez czesto osprzet np pompe wtryskowa
,prozniowa czy olejowa  szybkie googlanie nic nie dalo ale  pobor mocy przez te dodatki wcale nie jest maly , rzedu kilku kilowatow
-np w moi oplowskim 2.0dti sa dwa lancuchy - jeden dwurzedowy z walu do pompy wtryskowej , drugi jednorzedowy z pompy
do walka rozrzadu

Data: 2010-01-27 09:48:26
Autor: Przemek
Przemek wrote:

[...]

Za szybko wcisnalem, w fiacie jak widze tez tak jest naped z walu jednorzedowym biednym lancuchem przekazywany jest na walek
z tego walka poprzez przekladnie zebata na drugi walek . Z walka napedzana jest tez pompa wysokiego cisnienia wiec masy wirujace nie sa male - tu macie fotke glowicy
http://www.allegro.pl/item893504390_glowica_z_turbo_panda_multijet_1_3.html

Data: 2010-01-26 16:40:25
Autor: krzysiek82
WIHEDCNF pisze:
Oooo...to np. w niemieckich warunkach łańcuchy dłużej wytrzymują?
Hehe rozśmieszyłeś mnie...dzięki ;-)

Jasne, że więcej mniej szarprania więcej płynnej jazdy po autostradach robi swoje :) Deutschland uber alles.

--
krzysiek82

Data: 2010-01-26 21:21:43
Autor: DoQ
WIHEDCNF pisze:

Kpl. rozrzad co 180/240kkm - z przewaga na 180kkm w PL warunkach.
Oooo...to np. w niemieckich warunkach łańcuchy dłużej wytrzymują?
Hehe rozśmieszyłeś mnie...dzięki ;-)

Jak juz ci koledzy probowali uswiadomic, powtorze sie.
W PL poruszasz sie glownie glownie w miejskich korkach, a pojecie "trasa" jest odpowiednikiem cyklu mieszanego za granica. Tam robisz duze przebiegi po autobanach ze wzglednie stala predkoscia. Poza tym stojac w korku nie nabijasz kilometrow tylko wyrabiasz motogodziny, wydaje ci sie ze wtedy rozrzad nie pracuje?

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-01-27 10:31:53
Autor: P_ablo
Użytkownik "DoQ" <pawel.doq@gmail.com> napisał w wiadomości news:hjmkdu$n7$2mx1.internetia.pl...

Kpl. rozrzad co 180/240kkm - z przewaga na 180kkm w PL warunkach.

Polskie powietrze tak mu nie sluzy?

--
Picasso

Data: 2010-01-26 12:36:34
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
W dniu 2010-01-26 11:09, szymo pisze:
[...]

Ciekawostka...
Dla Experta 3 z silnikiem 2.0HDi - DW10UETD4 Peugeot przewiduje wymianę paska rozrządu po 180.000 km (miasto) lub po 240.000 km (trasa)
Choć może 400.000 to dotyczy łańcucha pomiędzy wałkami rozrządu (bo takowy tam też jest), ale nie mam info o żywotności.

--
                      Wojciech Smagowicz

Data: 2010-01-26 12:37:27
Autor: DoQ
[...]

Dokladnie. I jest to ten sam mechanizm rozrzadu co we wszystkich innych modelach PSA, bez zadnych udziwnien....

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-01-26 20:28:01
Autor: Przemek
szymo wrote:
[...]

VW tez nie przewidywal  swego czasu koniecznosci wymiany oleju w skrzyniach automatycznych ag4 - mialo to byc bezobslugowe i dozywotnio , a
ze dozywotnio wychodzilo ok 100 000 mil to trudno  - wiekszosci uzytkownikow skonczyla sie juz do tego czasu  gwarancja na auto
wiec serwis zarobil sobie odpowiednio wiecej na naprawie skrzyni niz gdyby wymianial olej :)

pzdr

Data: 2010-01-26 10:57:35
Autor: krzysiek82
Karolek pisze:
A mozna wiedziec po co ten lancuch byl wymieniany? 2004 rok to przeciez mlode auto.

a kola zmieniane były?, widziałem już zjechane na maxa, mógł łańcuch przeskoczyć. Kolego jak to po co? widocznie się już tego domagał.

--
krzysiek82

Data: 2010-01-26 11:43:47
Autor: Michał Gut
-27,8 i pekl mi lancuch rozrzadu...

a kola zmieniane były?, widziałem już zjechane na maxa, mógł łańcuch
przeskoczyć. Kolego jak to po co? widocznie się już tego domagał.

ale zjechane kola byloby widac przy zmianie rozrzadu 2 miesiace temu

Data: 2010-01-26 11:51:55
Autor: krzysiek82
Michał Gut pisze:
  > ale zjechane kola byloby widac przy zmianie rozrzadu 2 miesiace temu

można widzieć i można widzieć :)

--
krzysiek82

Data: 2010-01-26 14:27:08
Autor: Tomasz Pyra
Michał Gut pisze:
a kola zmieniane były?, widziałem już zjechane na maxa, mógł łańcuch
przeskoczyć. Kolego jak to po co? widocznie się już tego domagał.

ale zjechane kola byloby widac przy zmianie rozrzadu 2 miesiace temu

W rowerze to jest tak, że wraz z zużywaniem (wyciąganiem) się łańcucha, docierają się do niego również koła zębate.

Niewprawne oko na kołach nic nie zobaczy szczególnego, ale po wymianie samego łańcucha, nowy zużyje się dużo szybciej na starych kołach.

Data: 2010-01-26 11:44:56
Autor: Karolek
krzysiek82 pisze:
Karolek pisze:
A mozna wiedziec po co ten lancuch byl wymieniany? 2004 rok to przeciez mlode auto.

a kola zmieniane były?, widziałem już zjechane na maxa, mógł łańcuch przeskoczyć.

Mnie sie pytasz? To nie moje auto.

Kolego jak to po co? widocznie się już tego domagał.

Z cala pewnoscia masz fiata skoro to dla Ciebie takie oczywiste.

--
Karolek

Data: 2010-01-26 11:54:03
Autor: krzysiek82
Karolek pisze:
Z cala pewnoscia masz fiata skoro to dla Ciebie takie oczywiste.

mam fiata, ale powiem Ci tak zmieniałem ostatnio koleżance rozrząd w micrze po przebiegu 160tyś i jakoś także się już domagał (przebieg ori bo auto mieli jej rodzice od nowości)

--
krzysiek82

Data: 2010-01-26 11:59:23
Autor: Karolek
krzysiek82 pisze:
Karolek pisze:
[...]

A ja kupilem drogie w utrzymaniu BMW i rozrzad zaraz bedzie mial 300kkm i nawet przez mysl mi nie przeszlo aby tam zagladac.
Dla rownowagi kupilem wlasnie Alfe i tam sie pewnie zacznie regularne grzebanie ;P

--
Karolek

Data: 2010-01-26 12:25:06
Autor: KJ Siła Słów
Karolek pisze:

A ja kupilem drogie w utrzymaniu BMW i rozrzad zaraz bedzie mial 300kkm i nawet przez mysl mi nie przeszlo aby tam zagladac.

Łancuchy rozrzadu nie sa wieczne a Producenci zazwyczaj cos tam pisza o ich zywotnosci.

Sugeruje nie traktowac sprawy na wiare, ale sprawdzic co i jak, bo lancuchy sie zuzywaja i pekaja, bez wzgledu na marke.

KJ

Data: 2010-01-26 12:39:42
Autor: szymo
KJ Siła Słów pisze:
Karolek pisze:

[...]

No pewnie jak wszystko nie ma od łańcuchów wyjątków ale faktem jest że z reguły było tak że były bardziej wytrzymałe od pasków kiedyś teraz to czasem niektóre paski więcej wytrzymują

Data: 2010-01-26 17:50:17
Autor: Karolek
KJ Siła Słów pisze:
Karolek pisze:

[...]

Zaryzykuje :>

--
Karolek

Data: 2010-01-29 21:11:02
Autor: Tomasz Pyra
-27,8 i pekl mi lancuch rozrzadu...
Karolek pisze:
Ludvigus pisze:
Some day 2010-01-26 11:59, some human being called *Karolek* claimed...

Dla rownowagi kupilem wlasnie Alfe i tam sie pewnie zacznie regularne grzebanie ;P

Jeśli kupiłeś "nie zajechane" JTD, to oprócz wymiany płynów i filtrów nic wokół silnika nie powinno się dziać :> ...inna sprawa z zawieszeniem ;)

Kupilem zajechane 1.4TS (zjechane juz przy przbiegu 108kkm :P).
BTW ma ktos z trojmista lub okolic blokady do walkow do tego 1.4TS?

Masz jakieś zdjęcie tych blokad?

Data: 2010-01-29 22:17:55
Autor: Karolek
Tomasz Pyra pisze:

Kupilem zajechane 1.4TS (zjechane juz przy przbiegu 108kkm :P).
BTW ma ktos z trojmista lub okolic blokady do walkow do tego 1.4TS?

Masz jakieś zdjęcie tych blokad?

Takie jak te.

http://allegro.pl/item875725258_blokada_walkow_rozrzadu_alfa_romeo_1_4_1_6_16v.html

--
Karolek

Data: 2010-01-29 22:22:03
Autor: Tomasz Pyra
Karolek pisze:
Tomasz Pyra pisze:

[...]

To nie, takich nie mam.
Pytałem bo podobno moimi fiatowskimi jakieś Alfy się da blokować, ale te   to zupełnie inna bajka.

Data: 2010-01-30 06:58:25
Autor: Karolek
-27,8 i pekl mi lancuch rozrzadu...

Data: 2010-01-30 11:17:43
Autor: Ludvigus
-27,8 i pekl mi lancuch rozrzadu...

Data: 2010-01-30 14:11:09
Autor: Karolek
-27,8 i pekl mi lancuch rozrzadu...

Data: 2010-01-26 10:54:16
Autor: KJ Siła Słów
Michał Gut pisze:

[...]

Nie sadze zeby rozrusznik zakrecil silnikiem w przypadku zerwania lancucha.

Chyba wiekszosc zaworow stanela w pozycji pozamykanej - wieksze opory, poza tym lancuch w gore nie polecial, jesli on gdzies tam lezy to wg mnie duza szansa ze blokuje zebatke walu.

KJ

Data: 2010-01-26 11:47:45
Autor: Michał Gut
[...]

ale rozrusznik kreci wałem - na tym dowcip polega ze nie ma tak ze bum i ani w te ani w te. kreci
malo tego jak teraz podladowalem mu aku to jeden cylinder zdawal sie miec co jakis czas detonacje. Lepszy dowcip jest z tym ze od strony przegrody silnika (czyli stojac frontem do podniesionej maski i silnika to bedzie za silnikiem) podczas krecenia wydobywa sie lekki dym - dieselowy. opcja o braku kompresji upadla.....

mozliwe jest pekniecie bloku silnika albo glowicy? na mrozie i to od niczego?

Data: 2010-01-26 11:54:51
Autor: Karolek
Michał Gut pisze:

mozliwe jest pekniecie bloku silnika albo glowicy? na mrozie i to od niczego?

Mozliwe jest.
A moze wal pekl, albo korba, albo walek rozrzadu... nikt Ci tego tu nie powie :/
Sciagnij pokrywe zaworow, popatrz, pokrec i moze cos zobaczysz, jak nie to zwal miske i popatrz na dol silnika. Pewnie cos sie okaze po takich ogledzinach.
Zimnego silnika sie nie gazuje (nie mysle tu o instalacji LPG ;>), a w Twoim przypadku to byl nawet bardziej niz zimny, wiec nie stalo sie to tak od niczego.

--
Karolek

Data: 2010-01-26 12:09:39
Autor: Michał Gut
-27,8 i pekl mi lancuch rozrzadu...
Mozliwe jest.
A moze wal pekl, albo korba, albo walek rozrzadu... nikt Ci tego tu nie powie :/
w tym wypadku jest raczej sens brania innego bloku silnika, tak?

Sciagnij pokrywe zaworow, popatrz, pokrec i moze cos zobaczysz, jak nie to zwal miske i popatrz na dol silnika. Pewnie cos sie okaze po takich ogledzinach.

bede jutro meczyl go u mechanika...

Zimnego silnika sie nie gazuje (nie mysle tu o instalacji LPG ;>), a w
wiesz, przegazowalem go zeby zaczal klepac na 4 cylindrach co po nacisnieciu gazu sie stalo - buta w podloge nie wkladlem:/

Twoim przypadku to byl nawet bardziej niz zimny, wiec nie stalo sie to tak od niczego.

spodziewalbym sie raczej zamarzniecia plynu chlodniczego, paliwa, parafiny w paliwie ale nie pekniecia w silniku tego typu. ponoc to niewysilone silniki nawet sa....

Data: 2010-01-26 12:09:13
Autor: szymo
Michał Gut pisze:
[...]

a jakieś odgłosy wydawał niepokojące czy tylko nierówno chodził ?

Data: 2010-01-26 12:24:02
Autor: Michał Gut
-27,8 i pekl mi lancuch rozrzadu...

a jakieś odgłosy wydawał niepokojące czy tylko nierówno chodził ?

gwizdala turbina od miesiaca:)

na powaznie to zawsze rano rano jak byl pierunski mroz to pracowal nierowno, wystarczylo go raz przegazowac i juz pracowal calkiem rowno, po 20 sekundach pracowal juz bardzo kulturalnie. zadnych podejrzanych objawow nie bylo. ba! nawet dzis rano gdy go odpalilem to pracowal jak najbardziej normalnie do momentu tego zgasniecia ze stukiem.

Data: 2010-01-26 12:40:48
Autor: szymo
Michał Gut pisze:
[...]

Eeee to nie chce mi się wierzyć że łańcuch pękł jakby pękł to z większym lub też mniejszym ale hukiem.

Data: 2010-01-26 13:30:31
Autor: Michał Gut
-27,8 i pekl mi lancuch rozrzadu...
Eeee to nie chce mi się wierzyć że łańcuch pękł jakby pękł to z większym lub też mniejszym ale hukiem.

huk to napewno nie byl, tule ze przypominam ze silnik pracowal na jalowych obrotach na luzie i dzwiek to takie stukniecie ale napewni nie huk

Data: 2010-01-26 14:03:44
Autor: Czarek Daniluk
Michał Gut pisze:
[...]

Jak napinacz łańcucha hydrauliczny to na zimnym nie napompował oleju i łańcuch był luźny - moim zdaniem przeskoczył sobie jak nic.
Stuknął w któreś zawory, a dym który widzisz to próba zapalenia wtryśniętego paliwa i wali tym do góry gdzieś przez dolot ze względu na pogięte zawory.

Pozdrawiam !!

Data: 2010-01-26 16:22:28
Autor: Michał Gut
-27,8 i pekl mi lancuch rozrzadu...

Jak napinacz łańcucha hydrauliczny to na zimnym nie napompował oleju i
łańcuch był luźny - moim zdaniem przeskoczył sobie jak nic.

ano hydrauliczny - ale przeciez zawsze przy uruchamianiu silnika na poczatku nie ma smarowania i cisnienie sie pojawia po chwili dopiero - przeciez by sie sypalo tak non stop

Data: 2010-01-27 00:18:36
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Tue, 26 Jan 2010 16:22:28 +0100, Michał Gut napisał(a):

ano hydrauliczny - ale przeciez zawsze przy uruchamianiu silnika na poczatku nie ma smarowania i cisnienie sie pojawia po chwili dopiero - przeciez by sie sypalo tak non stop

Ale to jest przy samym uruchamianiu, kiedy obroty są malutkie. A jak Ty
przegazowałes motor i luźny łańcuch zaczął przewijać się po zębatkach, to
nic dziwnego, że skoczył. --
     ___________ (R)

Data: 2010-01-27 07:29:27
Autor: Michał Gut
[...]

nie pamietam tego z doskonala chronologia ale AFAIR to w momencie zgasniecia pracowal na normalnych wolnych obrotach na 4 cylindrach bo chcialem juz wyjsc z samochodu (zapalilem go zeby rozgrzac).

Data: 2010-01-26 11:58:57
Autor: Marcin Stankiewicz
-27,8 i pekl mi lancuch rozrzadu...
Dnia Tue, 26 Jan 2010 11:47:45 +0100, Michał Gut na pl.misc.samochody
napisał(a):

mozliwe jest pekniecie bloku silnika albo glowicy? na mrozie i to od niczego?

Od niczego ? A płyn chłodniczy to jaki miałeś :) ?

"I czarne włosy posiwieją. Safona"

Data: 2010-01-26 12:05:29
Autor: Michał Gut

napisał(a):

mozliwe jest pekniecie bloku silnika albo glowicy? na mrozie i to od
niczego?

Od niczego ? A płyn chłodniczy to jaki miałeś :) ?

ale zapalil i pracowal normalnie (jak na ta temperature). wczoraj zachowywal sie identycznie - no za wyjatkiem zgasniecia
petrygo jesli robi to roznice
plynny:)

Data: 2010-01-26 12:30:34
Autor: Marcin Stankiewicz
-27,8 i pekl mi lancuch rozrzadu...
Dnia Tue, 26 Jan 2010 12:05:29 +0100, Michał Gut na pl.misc.samochody
napisał(a):

ale zapalil i pracowal normalnie (jak na ta temperature).

Palenie na 2 gary i telepanie silnikiem to nie jest normalna praca.

wczoraj zachowywal sie identycznie - no za wyjatkiem zgasniecia

Ale w dalszym ciągu nie jest to normalne. Twoja przemożna chęć zwiększania
obrotów silnika mogła spowodować właśnie tą ciszę.

petrygo jesli robi to roznice

Bardziej chodziło mi o temp. zamarzania. Sprawdź czy w tym Twoim silniku
nie ma czegoś takiego jak brok - kiedyś w Polonezie coś takiego uchroniło
od dużo większych zniszczeż :)

"Klucz sytuacji często tkwi w zamku sąsiada. Stanisław Jerzy Lec"

Data: 2010-01-26 13:31:28
Autor: Michał Gut
[...]

a co to brok? jak to znalezc?

Data: 2010-01-26 14:53:16
Autor: Marcin Stankiewicz
-27,8 i pekl mi lancuch rozrzadu...
Dnia Tue, 26 Jan 2010 13:31:28 +0100, Michał Gut na pl.misc.samochody
napisał(a):

a co to brok? jak to znalezc?

http://lmgtfy.com/?q=brok+w+silniku

"Nie jest dobrze, gdy nauczycielami są ludzie uformowani przez epoki będące
przedmiotem nauczania."

Data: 2010-01-26 12:49:53
Autor: Tomek

Użytkownik "Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisał w wiadomości news:hjm3km$f3a$1portraits.wsisiz.edu.pl...
[...]

To nie zima. To serwis.
Nie pierwszy piszesz, że niedługo po wymianie łańcucha wali sie rozrząd. Miałem dokładnie to samo - poszedł napinacz. 2700 zł w plecy. Tuż po wymianie paska...
Jak to sie mechanik wyraził - spotkały mi sie zawory z tłokami... Ale nie pamiętam ile tego było...
Aż mnie korci żeby rzucić oskarżenie, że mechanicy albo nie umieją prawidłowo wymienić pasek/łańcuch z napinaczem albo celowo coś uszkadzają, żeby za chwilę zgarnąć większą kasę...
Tomek

Data: 2010-01-26 04:06:45
Autor: Olleo
-27,8 i pekl mi lancuch rozrzadu...
Aż mnie korci żeby rzucić oskarżenie, że mechanicy albo nie umieją
prawidłowo wymienić pasek/łańcuch z napinaczem albo celowo coś uszkadzają,
żeby za chwilę zgarnąć większą kasę...

I nie robil ci tego na wlasny koszt??
--
Olleo

Data: 2010-01-26 20:32:07
Autor: Przemek
Olleo wrote:
Aż mnie korci żeby rzucić oskarżenie, że mechanicy albo nie umieją
prawidłowo wymienić pasek/łańcuch z napinaczem albo celowo coś
uszkadzają, żeby za chwilę zgarnąć większą kasę...

I nie robil ci tego na wlasny koszt??

Pewnie do pierwszej wymiany dostarczyl mechanikowi wlasne czesci , "oryginaly z allegro" aby bylo taniej o 100zl :)

Data: 2010-01-26 13:39:30
Autor: Michał Gut
-27,8 i pekl mi lancuch rozrzadu...
jestem juz umowiony z  mechanikiem i wprosze mu sie na waesztat kiedy bedzie rozkladal mojego punto
sam go chce obejrzec

Data: 2010-01-26 18:31:41
Autor: The_EaGle
-27,8 i pekl mi lancuch rozrzadu...
Michał Gut pisze:

Nie wnikając co się stało to trzeba być .... żeby przy takiej temp gazować zimny silnik... Nauczka na przyszłość.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2010-01-26 19:21:59
Autor: Michał Gut
-27,8 i pekl mi lancuch rozrzadu...
Nie wnikając co się stało to trzeba być .... żeby przy takiej temp gazować zimny silnik... Nauczka na przyszłość.

wstawilem go do garazu i farelką ogrzewam silnik

brat (znajacy sie poniekad na samochodach) zasugerowal ze moglo mi zwyczajnie paliwo zaparafinowac, spadlo cisnienie i ecu odcial zasilanie wtryskiwaczom, a ze diesel i to zimny to stanal natychmiast. powodu dymu wskazal jako mozliwa nieszczelnosc przy EGR.

stwierdzil ze nie obrocilbym walem za pomoca rozrusznika gdyby zerwal sie lancuch.....

.....mam taka slodka nadzieje ze ma racje.... jestem nieco zdolowany perspektywa 2-4kpln w plecy (a niestety nie przelewa mi sie, wiec kazda stówa jest na wage zlota....)

Data: 2010-01-26 20:37:16
Autor: Tomasz Pyra
Michał Gut pisze:
[...]

Ja bym nie kombinował - poszukaj instrukcji ustawiania rozrządu dla tego silnika i przynajmniej sprawdź czy jest mniej-więcej ustawiony dobrze (mniej-więcej powinno się udać bez blokad, wzrokowo)

Zdjęcie osłony napędu rozrządu to też nie jest wielkie cudo żeby rozwiać wątpliwości co do urwania łańcucha.

Ja jeszcze tak zupełnie teoretyzując zastanawiam się nad takim scenariuszem, że zamarzł Ci płyn chłodzący, pompa wody się zablokowała i przeskoczył Ci rozrząd o kawałek taki że już nie odpali, ale jeszcze się nie zderzy zawór z tłokiem. To przy założeniu że pompa wody jest napędzana razem z rozrządem.

Data: 2010-01-26 20:54:26
Autor: Karolek
Tomasz Pyra pisze:

Ja bym nie kombinował - poszukaj instrukcji ustawiania rozrządu dla tego silnika i przynajmniej sprawdź czy jest mniej-więcej ustawiony dobrze (mniej-więcej powinno się udać bez blokad, wzrokowo)

Dokladnie, zdjac pokrywe zaworow i sprawdzic.

Zdjęcie osłony napędu rozrządu to też nie jest wielkie cudo żeby rozwiać wątpliwości co do urwania łańcucha.

Niewiem dokladnie jak to jest w tym silniku, ale jezeli chodzi o lancuchy to zdjecie obudowy wiaze sie raczej z duzym nakladem pracy.

--
Karolek

Data: 2010-01-26 22:32:55
Autor: Michał Gut
-27,8 i pekl mi lancuch rozrzadu...

Niewiem dokladnie jak to jest w tym silniku, ale jezeli chodzi o
lancuchy to zdjecie obudowy wiaze sie raczej z duzym nakladem pracy.

dokladnie

mechanik jak robil rozrzad i dowiedzial sie w czym to jeczal conjamniej jakby rodzil ten silnik

Data: 2010-01-26 22:39:54
Autor: Michał Gut
nowe spostrzezenia
postal w magazynie (ok -5) i wlaczona farelka 2kW na filtr paliwa - lacznie ze 4h

poszedlem i zaczalem ze swiezo podladowanym aku walke:

krecac rozrusznikiem zachowuje sie tak jakby chcial zapalic, lapie niby na 3 cylindrach ale tak, jakby te detonacje w silniku byly za slabe. Spaliny nie wychodza rura wydechowa tylko rura od DOLOTU powietrza. Sprawdzilem - chechlalem go na tyle dlugo ze przerwalem w obawie o zycie rozrusznika (aku sobie krecil jak gdyby nigdy nic) i w rurze wydechowej nie czylem spalin, ani tez nie bylo ich widac, natomiast pod maska mialem dosc duzo, zeby nie powiedziec ze bardzo duzo spalin (jak na ta nieduza liczbe zaplonow).

wniosek: lancuch jest caly,
moze przeskoczyl jak plaszczyca sugeruje (chociaz ow brat stwierdzil ze to bardzo malo prawdopodobne ze wzgledu na to ze lancuch sie sie napina pod wplywem mrozu a nie rozluznia - chyba ze napinacze polecialy...)

co moze dawac jeszcze takie objawy? upg?

Data: 2010-01-26 22:46:17
Autor: WIHEDCNF
nowe spostrzezenia

Użytkownik "Michał Gut"

[...]

Nie katuj już tego silnika  :(

Data: 2010-01-27 07:39:09
Autor: Michał Gut
nowe spostrzezenia
Nie katuj już tego silnika  :(

nie katuje ale nie mam w 100% wiarygodnego mechanika wiec musze z jak najwiekszym prawdopodobienstwem okreslic przyczyne sam...

Data: 2010-01-26 22:59:25
Autor: Tomasz Pyra
nowe spostrzezenia
Michał Gut pisze:
[...]

To by sugerowało albo solidne przestawienie rozrządu, albo już uszkodzenie polegające na niezamykających się jakimś zaworze wydechowym.
Albo pęknięty wydech.
Spaliny do dolotu mogą się też dostawać przez odmę.

[...]

Łańcuch się napina pod wpływem napinacza - to czy łańcuch się minimalnie wydłuży czy skróci pod wpływem temperatury jest tu pomijalne.

co moze dawac jeszcze takie objawy? upg?

Wątpliwe, chyba że ją zupełnie wydmuchało.
Możesz sprawdzić skąd lecą te spaliny - jeżeli między głowicą a blokiem to pewnie tak, jeżeli z dolotu to nie upg.

Data: 2010-01-27 01:24:06
Autor: Adam Płaszczyca
nowe spostrzezenia
Dnia Tue, 26 Jan 2010 22:59:25 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

[...]

Ejże, ejże... Jak Ci się fazy rozrządu przestawią, to zawór dolotowy się
otworzy pod koniec suwu wydechu. --
     ___________ (R)

Data: 2010-01-27 07:32:51
Autor: Michał Gut
nowe spostrzezenia
[...]

ale zawor wydechowy niedomkniety powodowalby lecenie spalin przez rure wydechowa a tam ani sladu a conajmniej zapach powinien byc/

[...]

ale gdy nie jest napiety przez napinacz to chyba nie lata jak zyd po pustym sklepie (nie widzialem nigdy na zywo lancucha rozrzadu zalozonego) i jakos tych zebatek sie trzyma

co moze dawac jeszcze takie objawy? upg?

Wątpliwe, chyba że ją zupełnie wydmuchało.
Możesz sprawdzić skąd lecą te spaliny - jeżeli między głowicą a blokiem to pewnie tak, jeżeli z dolotu to nie upg.

trdno mi tak samodzielnie to sprawidzic, ale jak go meczylem i poszedlem do komory silnika to z rury ssacej wydobywal sie bardzo powoli dymek (dosc duzo dymku

Data: 2010-01-27 01:22:39
Autor: Adam Płaszczyca
nowe spostrzezenia
Dnia Tue, 26 Jan 2010 22:39:54 +0100, Michał Gut napisał(a):

moze przeskoczyl jak plaszczyca sugeruje (chociaz ow brat stwierdzil ze to

Jesli już, to PAN Płaszczyca.
bardzo malo prawdopodobne ze wzgledu na to ze lancuch sie sie napina pod wplywem mrozu a nie rozluznia - chyba ze napinacze polecialy...)

Skurcz termiczny łańcucha to nawet milimetra nie będzie. Natomiast to, że
napinacz nie działał na skutek mrozu i niedotarcia oleju do siłownika -
bardzo możliwe. --
     ___________ (R)

Data: 2010-01-27 10:01:15
Autor: Marcin Stankiewicz
nowe spostrzezenia
Dnia Wed, 27 Jan 2010 01:22:39 +0100, Adam Płaszczyca na pl.misc.samochody
napisał(a):

Jesli już, to PAN Płaszczyca.

Ktoś mi kiedyś powiedział, że zwrócienie się per "Pan" do kogoś w usenecie, to tak jakby prosto w twarz powiedzieć mu "Ty Penisie"

"Czas jest bezwzględnym rzeźbiarzem ludzi. William Faulkner"

Data: 2010-01-29 18:20:42
Autor: Adam Płaszczyca
nowe spostrzezenia
Dnia Fri, 29 Jan 2010 07:38:57 +0100, Michał Gut napisał(a):

To Cię okłamał. Jesli ktoś już jedzie po nazwisku, to niech przynajmniej
zachowa jakąś formę. Może tez użyć imienia, bądź ksywki.

no przeciez wszyscy cie nazywaja tu per plaszczyc, wiec uzylem nazwiska zeby

Przecież jednak nie wszyscy, poza tym jak już, to Płaszczyc. A dodatkowo
tak, jak napisał Krzysiek. --
     ___________ (R)

Data: 2010-01-27 01:35:22
Autor: J.F.
nowe spostrzezenia
On Tue, 26 Jan 2010 22:39:54 +0100,  Michał Gut wrote:
[...]

A serwisowke czytales ? Jak tam sa mocowane kola rozrzadu .. moze na stozek/wcisk ? J.

Data: 2010-01-27 01:52:57
Autor: Adam Płaszczyca
nowe spostrzezenia
Dnia Wed, 27 Jan 2010 01:35:22 +0100, J.F. napisał(a):

A serwisowke czytales ? Jak tam sa mocowane kola rozrzadu .. moze na stozek/wcisk ?

Nie widziałem nigdy takiego rozwiązania, a do tego nie byłoby huku.

--
     ___________ (R)

Data: 2010-01-27 07:34:01
Autor: Michał Gut
nowe spostrzezenia

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:vf2vl5t4kai6e3mbtjnlmojfiqiqlkb35a4ax.com...
[...]

nie czytalem nie mam dostepu (przynajmniej atm)

Data: 2010-01-27 06:27:41
Autor: Karolek
nowe spostrzezenia
Michał Gut pisze:

[...]

Tak to wielce prawdopodobne, ze lancuch przeskoczyl.
Lepiej wiecej nie krec juz, bo moze zawory jeszcze masz cale.
Musisz sprawdzic teraz ustawienie rozrzadu i bedziesz juz wszystko wiedzial (powinno wystarczyc zdjecie pokrywy zaworow, ustawienie silnika w GMP i sprawdzenie czy walki sa w odpowiednim miejscu).

--
Karolek

Data: 2010-01-27 07:35:20
Autor: Michał Gut
nowe spostrzezenia
[...]

ok to pozostaje mi kwestia zatachania tego do mechanika.... jakis gnojek zap.. mi spod firmy hak holowniczy jaki mialem wkrecony bo kogos tam wczesniej ciągałem.....
bez haka nawet na lawete nie wciagne chyba ze caly zderrzak sciagne..

Data: 2010-01-27 08:14:48
Autor: Czarek Daniluk
nowe spostrzezenia
Michał Gut pisze:

co moze dawac jeszcze takie objawy? upg?

Już Ci napisałem co ;) szukasz dalej czy odstawiasz do mechanika ??

Pozdrawiam !!

Data: 2010-01-27 08:26:07
Autor: Michał Gut
nowe spostrzezenia

Użytkownik "Czarek Daniluk" <czarek@nospamcedaniluk.com> napisał w wiadomości news:hjookq$u5k$1news.onet.pl...
Michał Gut pisze:

co moze dawac jeszcze takie objawy? upg?

Już Ci napisałem co ;) szukasz dalej czy odstawiasz do mechanika ??

odstawiadm do mechanika ale jak napisalem w jednym z postow wyzej - musze sam de facto rozpoznac usterke z mozliwie najwiekszym prawdopodobienstwem.......

Data: 2010-01-27 09:05:04
Autor: Czarek Daniluk
nowe spostrzezenia
Michał Gut pisze:

odstawiadm do mechanika ale jak napisalem w jednym z postow wyzej - musze sam de facto rozpoznac usterke z mozliwie najwiekszym prawdopodobienstwem.......

Już masz rozpoznaną, jak chcesz bardziej rozpoznawać to ściągaj głowicę.
Dym walący do dolotu nie świadczy o niczym pięknym w tym silniku.
A jak chcesz to bierz czujnik ciśnienia sprężania - wyciągaj wtryski i mierz ;)
Będziesz wiedział na którym garnku pogięte zawory.

Pozdrawiam !!

Data: 2010-01-27 09:57:58
Autor: Michał Gut
nowe spostrzezenia

Będziesz wiedział na którym garnku pogięte zawory.

chyba ze to lancuch przeskoczyl to moze nie pogiete....sie połudzic moge... sprobuje zawiezc do mechanika i zobacze jaka bedzi jego wersja

Data: 2010-01-27 11:18:16
Autor: szymo
nowe spostrzezenia
chyba ze to lancuch przeskoczyl to moze nie pogiete....sie połudzic moge...

Wątpię żeby się pogięły raczej się oparły żeby pogiąć zawory trzeba mimo wszystko się trochę przyłożyć do tego.

Data: 2010-01-27 12:12:01
Autor: Czarek Daniluk
nowe spostrzezenia
szymo pisze:
chyba ze to lancuch przeskoczyl to moze nie pogiete....sie połudzic moge...

Wątpię żeby się pogięły raczej się oparły żeby pogiąć zawory trzeba mimo wszystko się trochę przyłożyć do tego.

Wystarczy minimalnie - przecież to diesel, zawory praktycznie leżą w tłokach, wystarczy o 2 ząbki że przeskoczy i już cuda się dzieją.

Tak jak napisałem - walenie dymem w dolot nie świadczy że w silniku jest wszystko w porządku !!
Raczej świadczy o tym że jakieś niezłe kuku ...

Pozdrawiam !!

Data: 2010-01-31 08:15:12
Autor: Olleo
nowe spostrzezenia

Data: 2010-01-26 19:29:17
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Tue, 26 Jan 2010 07:58:17 +0100, Michał Gut napisał(a):

[...]
[...]

[...]

Nie znam tego silnika, jednak to co opisujesz wskazuje na przeskoczenie
łańcucha rozrządu. Jeśli silnik ma hydrauliczny napinacz łańcucha, to jest
to wielce prawdopodobne - olej gęsty, napinacz nie działał, luźny łańcuch i
przeskok. Gdybyś miał zerwany łańcuch, to by nie kręcił bezstukowo. --
     ___________ (R)

Data: 2010-01-27 08:17:22
Autor: Czarek Daniluk
Adam Płaszczyca pisze:

[...]

Przecież już dawno mu to napisałem ;)

Pozdrawiam !!

Data: 2010-01-26 21:21:35
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
Dnia 26.01.2010 Michał Gut <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisał/a:
[...]

Troll czy ignorant ? ;-) --
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

Data: 2010-01-26 22:31:59
Autor: Michał Gut
-27,8 i pekl mi lancuch rozrzadu...
Troll czy ignorant ? ;-)

trol nie wiec rozwin ignorant
jestem informatykiem a nie mechanikiem - staram sie pozyskiwac wiedze na pms, autokaciku punto i wsrod znajomkow i tyle. cos pominalem istotnego?

Data: 2010-01-26 23:36:13
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
[...]

Brak świec zapłonowych w silniku o zapłonie samoczynnym. --
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

Data: 2010-01-27 01:19:16
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Tue, 26 Jan 2010 23:36:13 +0100, Adam 'Chloru' Drzewososki napisał(a):

Brak świec zapłonowych w silniku o zapłonie samoczynnym.

Chloru, idź do WuCa się pobrandzlować na prawym, specjalisto od gumowych
gwintów. To, że silnik ma zapłon samoczynny nie oznacza, że nie mogą mu zapłony
wypadać. Jak sama nazwa wskazuje w silniku wysokoprężnym (aka z zapłonem
samoczynnym) takie coś jak 'zapłon' istnieje, ma miejsce co dwa obroty wału
per cylinder i może wypaść. --
     ___________ (R)

Data: 2010-01-27 07:37:46
Autor: Michał Gut

Użytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki" <karmmnie@chloru.net> napisał w wiadomości news:slrnhlurit.gi9.karmmniechloru.net...
[...]

no wiem ze nie ma swiec zaplonowych i rozrozniam roznice pomiedzy dieslem a benzyna. nie zmienia to faktu ze zaplony moga wypadac (czytaj mieszanka z jakichs powodow skompresowana nie eksploduje). wlasnie po to sa swiece zarowe zeby przy uruchamianiu latwiej ta detonacja nastepowala jak jest lodowaty silnik

Data: 2010-01-27 09:39:41
Autor: krzysiek82
Michał Gut pisze:
jestem informatykiem a nie mechanikiem - staram sie pozyskiwac wiedze na pms, autokaciku punto i wsrod znajomkow i tyle. cos pominalem istotnego?

witaj w klubie informatyków :) Ja także swego czasu pozyskiwałem wiedzę z różnych for. Jak się jednak okazało, jakieś 70% zawartej tam wiedzy to jakieś herezje bo im bardziej hobbystrycznie dłubałem zrozumiałem, że to nie jest tak 1,2,3 jak to niektórzy twierdzą.

--
krzysiek82

Data: 2010-01-27 09:57:48
Autor: Michał Gut
[...]

no hobbystycznie to i ja sobie dlubie  - ot dziwny jestem - lubie.
ale skads musze sie dowiedziec jak np dostac sie do rozrusznika(w statym punto potrafie go sam wymontowac rozebrac na czesci pierwsze, zakonserwowwac i wlozyc spowrotem - zajmowalo mi to wczesniej ok 4-5h a teraz robie to w 30 minut bez kanalu:))))

wiem ze niektore rzeczy trzeba dzielic przez 2 albo i nawet 3 ale jak wypowie sie 10 osob to mozna wywnioskowac ktore moga miec racje a ktore nie, ponadto moga dostarczuc zwyklych wskazowek czy pomysłów - a czasami to juz duzo. nie chodzi o recepty, choc manuale na autokaciku bardzo pomagaja mi :)

sir

Data: 2010-01-27 12:13:46
Autor: Czarek Daniluk
Michał Gut pisze:

[...]

Też jestem informatyk, z tą róznicą że wychowałem się praktycznie przy warsztacie samochodowym, i nawet przez ponad rok czasu pracowałem jako mechanik.
Wcześniej jak już byłem większy - oczywiście każde wakacje pomagałem w warsztacie :)

Pozdrawiam !!

Data: 2010-01-27 12:54:08
Autor: Michał Gut
[...]

szczerze mowiac troche ci zazdroszcze:)

Data: 2010-01-27 15:24:30
Autor: Czarek Daniluk
Michał Gut pisze:

szczerze mowiac troche ci zazdroszcze:)

Lubię podłubać w wozie, w swoim jak do tej pory robiłem wszystko sam ;)
Ale na pewne roboty to już troszkę siły brakuje, nie wiem czy jakbym miał wyjmować skrzynię to czy samemu chciałoby mi się to robić ;) a jeszcze 2 lata temu wyciągnąłem ją z Golfa, ale co ku... poleciało przy wkładaniu to tylko ja to wiem :D

Jakbym miał wyjmowac silnik, to wolałbym to zrobić po 100kroć w Garbusie niż w jakimś przednionapędowym z poprzecznie ułożonym silnikiem :D

Pozdrawiam !!

Data: 2010-01-27 15:56:52
Autor: Andrzej Kaźmierczak
-27,8 i pekl mi lancuch rozrzadu...

święte słowa , 14 minut w końcowej fazie i silnik z typa3 wyjeżdżał na żabie

ale wracając do tematu - nie zazdroszczę , i koszta się szykują niemałe

pozdrawiam

Andrzej