27. Warsaw Film Festiwal

Data: 2011-10-07 23:57:01
Autor: abelicoln
27. Warsaw Film Festiwal

Ok, pa藕dziernik jest, wi臋c i na mnie czas z tym w膮tkiem...

Kurcz臋, czytam tre艣膰 mojego posta rozpoczynaj膮cego analogiczny w膮tek sprzed
roku - i mog臋 go skopiowa膰 co do s艂owa. Dlaczego filmem, na seanse kt贸rego
bilety s膮 wykupione drugiego dnia przedsprzeda偶y jest rodzima "R贸偶a", kt贸ra
za kilkana艣cie tygodni b臋dzie w szerokiej dystrybucji? A przecie偶 mo偶na si臋
wybra膰 na pierwszy film w j臋zyku mieszka艅c贸w filipi艅skiej wyspy Palawan.
Kt贸rego na pewno nie b臋dzie w naszych kinach. No ale - cisza wyborcza si臋
zbli偶a, jak co roku 藕le zrealizowali moje zam贸wienie, wi臋c czas na filmy, a
nie moje niezrozumienie przeci臋tnego widza.

Disclaimer na pocz膮tek: mog膮 by膰 spoilery i liter贸wki. W dodatku
powtarzaj膮ce b艂臋dy si臋 co roku. Mo偶e to komu艣 pomo偶e w wybraniu seansu dla siebie 鈥 a je艣li nie, to
przynajmniej w przysz艂o艣ci kto艣 to przeczyta...  No i mo偶e kto艣 si臋 do艂膮czy
do opisywania ;-)

--
Pozdrawiam,
abelincoln

Data: 2011-10-07 23:59:01
Autor: abelicoln
27. Warsaw Film Festiwal

Podmuch mi鵲鷆i / Love in a puff / Chi ming yu chun giu, Hongkong 2010

Od czasu wprowadzenia zakazu palenia we wszystkich budynkach publicznych w
Hongkongu, uzale齨ieni od nikotyny gromadz si wok簌 publicznych
popielniczek.

Bardzo ciep鵤 i sympatyczna komedia romantyczna. Co prawda mo齨a sie
przyczepi do bardzo 鷆is鵨go wype鵱iania schemat體 tego gatunku, ale
wydaje mi sie, ze jest to r體nowa齩ne bardzo sympatycznym i spokojnym
humorem. A i du zalet tego filmu s ciepli i daj郼y si do szybko
polubi bohaterowie.
Dobrym pomys鵨m tw髍c體 by鵲 wplecenie kilku element體 niezbyt zwi鄗anych z
gwna osi fabularna filmu, jak chocia齜y pierwsza scena, rodem z
thrillera - niby niepasuj郼a, ale 鷚ietnie intryguj郼a widza i skupiaj郼a
jego uwag.
Ale chyba najwi鎘szym atutem tego filmu jest "zwyk鵲" opowiadanej
historii. Nie s to 齛dne wydumane przypadki, ale rzecz, kt髍a mog鵤 by sie
przydarzy ka齞emu, wsz鎑zie. Je鷏i jest si palaczem oczywi鷆ie...

Moja ocena: 7/10 Racje serca / Las razones del coraz髇, Meksyk 2011

Emilia, gospodyni domowa przygnieciona powszednio鷆i 齳cia i nieudanym
mae駍twem zamierza pope鵱i samob骿stwo.

Pocz鄑kowo film ten wzbudzi moje zainteresowanie dzi鎘i skromno鷆i
wykorzystywanych 鷕odk體 wyrazu - czarnobia鵼ch zdj驺, kilku
wykorzystywanych wn鎡rz czy tez prostych uj驺 kr鎐onych prawie z reki. Potem by鵲 juz tylko du齩 gorzej. Historia szybko okaza鵤 sie banalna i
monotonna, uj鎐ia zdecydowanie usypiaj郼e. I nic poza formalnymi 鷕odkami w
tym filmie tak na dobra spraw nie ma. A to zdecydowanie za ma鵲 jak na
ponad dwugodzinny film. I zdecydowanie niepasuj郼a do jakiegokolwiek
festiwalu...

Moja ocena: 3/10

Rybka / He-tun / Blowfish, Tajwan 2011

Xiao-Zhun sprzedaje swoj rybk akwariow przez internet i odwozi do nowego
w鵤鷆iciela.

Urokliwy film opowiadaj郼y o trudnym procesie wracania do normalno鷆i po
z鵤manym sercu. Opowiadaj郼 lekko absurdalna historie, tw髍cy filmu
wci鄃aj nas w bardzo pi鎘ny 鷚iat - mo齟 nie idealny, ale na pewno warty
odwidzenia.
Najwi鎘szy udzia w tym wci鄃aniu maj zdj鎐ia. Pi鎘nie sfotografowana
przyroda, bardzo przyjemni bohaterowie i du齛 ilo pastelowych kolor體
odci鄃aj widza od 鷏edzenia historii. Na szcz纡cie na tyle spokojnej i
powolnej, ze nic nam nie umyka. A i dodatkowy plus za urocza gwn
bohaterk.

Moja ocena: 7/10

Sztuka dorastania / The art of getting by, USA 2011

Bystremu, m鵲demu samotnikowi George'owi uda鵲 si dotrwa do klasy
maturalnej, cho ani razu nie odrobi zadania domowego.

Ech, troszk trudno w miar obiektywnie oceni mi ten film. Bo z jednej
strony bardzo lubi tego typu kino, a z drugiej doskonale sobie zdaje
spraw z mia鵮o鷆i czy tez schematyczno鷆i tego typu obraz體. A ten film
jest w pe鵱i wype鵱ia ramy gatunku. Dlatego dziwi mnie jego obecno na warszawskim festiwalu, bo ani niczego
nowego nam nie opowiada, ani tez nie robi tego w jakich odkrywczy spos骲. Z
mojej kiepskiej pami鎐i jestem w stanie wymieni film opowiadaj郼e prawie o
tym samym, a co najmniej o klas lepsze tak jak ry seventeen, kipped
parts, gby goes down czy te najlepszy w tym gronie aved!. Ale te
musz si szczerze przyzna, 齟 bardzo przyjemnie si go ogl郿a鵲. Moja ocena: 6/10

--
Pozdrawiam,
abelincoln

Data: 2011-10-09 00:00:35
Autor: abelicoln
27. Warsaw Film Festiwal

Deski / Splinters, USA 2011

W latach osiemdziesi膮tych pewien bia艂y cz艂owiek w odleg艂ej wiosce w Papui
Nowej Gwinei, w miejscu, gdzie praktykowano kanibalizm i kulty cargo,
zostawi艂 desk臋 surfingow膮. Nie wiem, czy jestem a偶 tak oporny na zalety i emocje zwi膮zane z
serfowaniem na falach 鈥 ale zupe艂nie mnie ten film nie przekona艂 do tego
sportu. Wr臋cz przeciwnie, by艂em po nim na tyle znudzony, 偶e nawet nie
mia艂em ochoty na zostanie na spotkaniu z sympatycznie wygl膮daj膮cym
re偶yserem. A to u mnie niecz臋ste鈥
Wiem, 偶e opowiadaj膮c o jakim艣 konkretnym wydarzeniu ci臋偶ko jest wybra膰
naprawd臋 interesuj膮cych bohater贸w 鈥 i wi臋kszo艣膰 z os贸b wyst臋puj膮cych w tym
filmie taka nie jest, ale naprawd臋 szkoda, 偶e jedyny tak naprawd臋
interesuj膮cy konflikt, w kt贸ry wpad艂 jeden z wa偶niejszych bohater贸w jest
urywany nagle, bez s艂owa wyja艣nienia. A chyba by艂o to mo偶liwe, bowiem
wydarzenia ogl膮dane na ekranie odbywa艂y si臋 cztery lata temu.

Moja ocena: 4/10

Lena, Holandia 2011

Lena ma 17 lat. Jest zbyt gruba, zbyt nie艣mia艂a i zbyt 艂atwo daje ch艂opakom
to, czego chc膮.

Jeden z tych film贸w, kt贸re zostawiaj膮 widza zdo艂owanego i niezbyt
optymistycznie nastawionego do 艣wiata. Bohaterka prawie ka偶d膮 swoja decyzja
pogr膮偶a si臋 coraz g艂臋biej w matni, ale nie dlatego ze dokonuje z艂ych
wybor贸w, ale bardziej dlatego i偶 w jej sytuacji nie ma tych dobrych.
Jeden z widz贸w okre艣li艂 ten film jako przemian臋 bia艂ego 艂ab臋dzia w
czarnego. Dla mnie, g艂贸wnie dzi臋ki wieloznacznej ko艅c贸wce jest odwrotnie.
Osoba biernie rzucana z kata w kat przez los, w ko艅cu robi cos co
przeniesie odpowiedzialno艣膰 za jej los w jej r臋ce. Mo偶e znajdzie si臋 przez
to na dnie 鈥 ale przynajmniej znajdzie oparcie鈥
艢wietna rola debiutuj膮cej Emmy Levie w roli tytu艂owej, i dobra gra Agaty
Buzek. No i milo s艂ycha膰 polski j臋zyk w zagranicznym filmie...

Moja ocena:  6/10

Miejsca / Fleke / Spots, Chorwacja 2011

Lana ma siedemna艣cie lat i jest dziewczyn膮 z przeci臋tnej rodziny w
Zagrzebiu. Przygotowuje si臋 do sp臋dzenia wieczoru ze swoim ch艂opakiem,
Igorem.

Cz艂owiek uczy si臋 przez ca艂e 偶ycie 鈥 a my艣la艂em 偶e tylko amerykanie
potrafi膮 wymy艣la膰 bardzo 艂adnie opakowane, ale puste w 艣rodku filmy. Tutaj
mamy do czynienia z damsk膮 wersj膮 buddy movie, skierowan膮 chyba do
nastolatek. Dwie dziewczyny przez zbieg okoliczno艣ci si臋 spotykaj膮. Jedn膮
zgwa艂ci艂 ch艂opak na randce, druga postrzeli艂a taks贸wkarza. Szybko znajd膮
wsp贸lny j臋zyk, girl power b臋dzie tryumfowa艂, a z艂o zostanie pomszczone. D艂u偶y si臋 ten film do艣膰 mocno, pomimo bardzo pi臋knie sfotografowanego
Zagrzebia(?) i mimo bardzo szybkiej akcji. Niby przenosimy si臋 z miejsca na
miejsce, ale tak na dobr膮 spraw臋 ca艂y czas widzimy jak jedna dziewczyna
wspiera drug膮. I odwrotnie. Dobrze chocia偶 偶e zgwa艂cona na samym pocz膮tku
dziewczyna przechodzi przez film jak膮艣 przemian臋 i na ko艅cu nie jest takim
popychad艂em. Ale 鈥 who cares?

Moja ocena: 4/10

--
Pozdrawiam,
abelincoln

Data: 2011-10-09 23:57:12
Autor: abelicoln
27. Warsaw Film Festiwal
Sauna na ksi昕ycu / Sauna on moon / Chang E, Chiny 2011

Biznesmen Wu postanawia zrealizowa swoje marzenia i zbudowa prawdziwe
kr髄estwo rozrywki - "Saun na ksi昕ycu". Czyli burdel. Puszczanie takich film體 w niedzielny poranek, kiedy "normalni" ludzie
sobie 秔i, powinno by zakazane konwencjami genewskimi. Film bardzo nudny,
nieciekawy i z zupe硁ie md硑mi bohaterami. Co bardzo dziwi, bowiem trzeba
by naprawd zdolnym by znu縴 obrazem opowiadaj眂ym o najzwyklejszym
burdelu...
Dodatkowo troszk niezrozumia硑 by, przynajmniej dla mnie rozw骿 fabu硑,
szczeg髄nie w ko馽體ce z zupe硁ie od czapy wyjazdem jednej z bohaterek -
nie wiadomo dlaczego, gdzie i po co. Szkoda ze jedyny interesuj眂y watek,
skuszenia dziewicy do sprzedania sie, jest pokazany bardzo pobie縩ie.
Jednym s硂wem - strata czasu. No mo縠 by硂 to w dw骳h s硂wach.

Moja ocena:  2/10

Jestem ziemi niczyj / Je suis un No Man's Land, Francja 2011

Po koncercie w swojej rodzinnej wiosce Philippe odnajduje si nagle na
farmie rodzic體.

Bardzo ciep硑 radosny i interesuj眂y film okraszony lekka nutka
melancholii. A i odrobina realizmu magicznego sie tam znajdzie. Niby jest
to niezbyt oryginalna historia o potrzebie pogodzenia sie ze swoja
przesz硂禼i zanim p骿dzie sie dalej, ale pokazana w bardzo wci眊aj眂y
spos骲.
G丑wna zas硊ga le縴 w przepi阫nie sfotografowanej wiejskiej cz甓ci Francji,
oraz w du縠j ilo禼i mocno podszytego absurdem humoru. Szczeg髄nie mog
poleci ten film osobom nara縪nym na depresje - znakomicie poprawia on
nastr骿.

Moja ocena: 7/10

觭ma strona / Page Eight, W. Brytania 2011

Johnny Worricker jest agentem MI5 o d硊gim sta縰 - jego sytuacja si
komplikuje, gdy jego szef i przyjaciel nagle umiera.

Czy filmy telewizyjne mog by pe硁okrwiste i warte obejrzenia? Czy
thriller szpiegowski mo縠 sie obej舵 bez broni, wybuch體 i mordobicia?
Owszem, mo縠. Czego "Osma strona" jest najlepszym przyk砤dem. Trzymaj眂a w
napi阠iu intryga, wielka polityka, i bohater kt髍emu sie kibicuje.
Jeden z wielu film體 ze stajni bbc, kt髍y oferuje dok砤dnie to, do czego
nas na stacja przyzwyczai砤. Czyli 秝ietni aktorzy, brak przerostu formy
nad tre禼i i scenariusz nie na秏iewaj眂y sie z inteligencji widza. A Bill
Nighty jest jak wino - im starszy, tym lepszy.

Moja ocena: 8/10

--
Pozdrawiam,
abelincoln

Data: 2011-10-10 22:03:55
Autor: Gre
27. Warsaw Film Festiwal
U偶ytkownik "abelicoln" <abelincoln@poczta.onet.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:o9pv1p39vc5.izhacpgzlusl$.dlg40tude.net...

Ok, pa藕dziernik jest, wi臋c i na mnie czas z tym w膮tkiem...

Witam niezawodego recenzenta:-)
Oby tak mozna bylo liczyc na PKP jak na Ciebie:)

[..]
偶e to komu艣 pomo偶e w wybraniu seansu dla siebie 鈥 a je艣li nie, to
przynajmniej w przysz艂o艣ci kto艣 to przeczyta...  No i mo偶e kto艣 si臋 do艂膮czy
do opisywania ;-)

Te偶 ogladam fimy festiwalowe, choc na razie widzialem tylko dwa.
Za to oba mialy cos w sobie zostawiajacego. Zwlaszcza
wloski "Siedem aktow milosierdzia", ale tez kolumbijski
"Porfirio". Wybor raczej przypadkowy, jednak okazalo sie
ze oba wychodza od nieszczesc ludzkich, oba bliskie dokumentu
(w tym drugim zagrali nawet protoplasci opowiadanej historii)
i z obu ludzie wychodzili:).

Pozdrawiam
G.

Data: 2011-10-10 23:28:41
Autor: abelicoln
27. Warsaw Film Festiwal
Dnia Mon, 10 Oct 2011 22:03:55 +0200, Gre napisa(a):

wloski "Siedem aktow milosierdzia", ale tez kolumbijski

W砤秐ie - ten film mi nie daje spokoju. Pocz眛kowo oceni砮m go sobie bardzo
nisko, bo zupe硁ie nie trafia do mnie ta powolna narracja, d硊gie uj阠ia
czy rozw骿 fabu硑. Ale ju paru 砤dnyc godzin usi硊j zrozumie co
kierowa硂 bohaterk by w ko馽體ce, skoro wiadomo by硂 jak to si dla niej
sko馽zy (merfmg, qmvrpxh crjavr gr jfm阸mvr ol砨ol yrcvrw av j秂髊
vzvtenag骿). A IHMO lepsze filmy ju zd笨y砮m pozapomina... --
Pozdrawiam,
abelincoln
http://dlugajczyk.pl

Data: 2011-10-17 19:46:23
Autor: Gre
27. Warsaw Film Festiwal

U縴tkownik "abelicoln" <abelincoln@poczta.onet.pl> napisa w wiadomo禼i news:es5lqxw6fihe$.xbnljyvbmiwx$.dlg40tude.net...
[...]

Min背 tydzie, czy nadal pami阾asz ten film? Przyznam sie, 縠 ja ju zd笨y砮m wiele z niego zapomnie.

Pozdrawiam
G.

Data: 2011-10-10 23:29:44
Autor: abelicoln
27. Warsaw Film Festiwal

Pop臋kana skorupa / Die Unsichtbare, Niemcy 2011

Josephine nie rzuca si臋 zbytnio w oczy. To katastrofa dla pocz膮tkuj膮cej
aktorki.

Kawa艂ek mocnego kina, ale jego dzia艂anie na widza jest troszk臋 os艂abione
przez to, ze ca艂kiem niedawno na identyczny temat i za pomoc膮 bardzo
podobnych 艣rodk贸w wypowiada艂 sie "Czarny 艁ab臋d藕" Aronofsky鈥檈go. I robi艂 to
w spos贸b jeszcze mocniejszy. Tutaj tez to co przechodz膮 aktorzy
odzwierciedla grana sztuk臋, i tez najwi臋kszym plusem filmu jest aktorka w
g艂贸wnej roli.
W przeciwie艅stwie do ameryka艅skiego poprzednika brakowa艂o mi jakie艣
kulminacji, przez ca艂y seans widownia trzymana jest w napi臋ciu, ale jest to
sta艂y poziom. Przez co po zako艅czeniu seansu wychodzi sie z poczuciem
lekkiego niedosytu.

Moja ocena: 6/10

Fala upa艂贸w / Apres le sud, Francja 2011

Wsp贸艂czesny dramat, lu藕no oparty na faktach. Na po艂udniu Francji, podczas
pewnego dusznego dnia przecinaj膮 si臋 drogi bohater贸w. Nie przepadam za takimi filmami, w kt贸rych tw贸rcy jedyne co chc膮, to
pokaza膰 swoja bieg艂o艣膰 warsztatow膮. Jaki艣 czas temu w naszych kinach by艂o
"Zero" - mniej wi臋cej taki sam film. Aczkolwiek lepiej zrealizowany. Tutaj
bowiem jest sporo dziur i nielogiczno艣ci czasowych 鈥 by wspomnie膰 tylko
powr贸t z zakup贸w dziadka, on zd膮偶y艂 tylko do艣膰 do kuchni, a podwo偶膮ca go
dziewczyna zd膮偶y艂a ju偶 pogada膰 z facetem, zrobi膰 test ci膮偶owy, kocha膰 si臋 z
nim i wyk膮pa膰. Co przeszkadza, skoro ju偶 si臋 bawimy w pl膮tanie w膮tk贸w i
nielinearn膮 fabu艂臋.
Dodatkowo mam spore uwagi do zako艅czenia. Nie wiem sk膮d si臋 wzi臋艂o tw贸rc膮
skojarzenie z ukrzy偶owaniem Chrystusa 鈥 bo nawi膮zanie jest zupe艂nie od
czapy, chyba 偶e tw贸rcy chcieli wywrze膰 jaki艣 efekt na widzu. Nie wiem czy
taki jaki im si臋 uda艂o na mnie, po偶egna艂em film chichotem w obliczu tej
biblijnej sceny.

Moja ocena: 3/10

Druga Ziemia / Another World, USA 2011

W Uk艂adzie S艂onecznym zostaje odkryta druga, b臋d膮ca kopi膮 naszej Ziemia鈥

艢wietny pomys艂 na rasowy film s-f, tyle mo偶liwo艣ci, tyle szans 鈥 a tw贸rcy
zdecydowali si臋 na do艣膰 kiepskaw膮 obyczaj贸wk臋. W kt贸rej tak na dobr膮 spraw臋
mog艂o by nie by膰 w og贸le tej drugiej ziemi. Bo poza ostatni膮 scen膮 jest ona
zupe艂nie niepotrzebna w tej opowie艣ci o winie i o rozpaczliwej ch臋ci
zado艣膰uczynienia. Owszem, film jest poprawny pod ka偶dym wzgl臋dem, ale nic ponadto. A film贸w
obyczajowych o takiej tematyce mieli艣my ju偶 sporo, i co roku dochodz膮
kolejne. Wi臋c nie ma co traci膰 czasu na ogl膮danie tego. A przynajmniej
lepiej poczeka膰 na emisj臋 w TV 鈥 bo na ma艂ym ekranie nic nie straci,
efekt贸w specjalnych za bardzo nie ma鈥

Moja ocena: 5/10

--
Pozdrawiam,
abelincoln

Data: 2011-10-11 22:58:00
Autor: Gre
27. Warsaw Film Festiwal
Supercl谩sico, czyli Du艅czycy w Buenos Aires
Du艅ska komedia obyczajowa.
Latynosi przerysowani, ale nic to, jest zabawnie.
Wida膰 偶e re偶yser Ole Christian Madsen ma zaci臋cie
do robienia film贸w kasowych. Na tym filmie si臋 wypocznie,
mimo 偶e przywo艂uje si臋 tam Kierkegaarda.

G.

Data: 2011-10-12 22:44:40
Autor: Gre
27. Warsaw Film Festiwal
U偶ytkownik "Gre" <grenews@op.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:j72al2$jjf$1news.onet.pl...
[...]

Dodam jeszcze, 偶e w filmie jest bardzo zabawna scena erotyczna.

G.

Data: 2011-10-12 00:01:44
Autor: abelicoln
27. Warsaw Film Festiwal
Jaki秚am / Qualunquemente, W硂chy 2011

Cetto La Qualunque (dos硂wnie Cetto Jaki秚am) to prosty cz硂wiek - chce
mie wszystko i nie wa縩e w jaki spos骲.

Bardzo przyjemna w ogl眃aniu satyra na w硂skiego premiera. Jest dok砤dnie
taka, jaki jest Silvio Berlusconi. Czyli prostacka, seksistowska, i kopi眂a
polityczna poprawno舵 w cz甓ci intymne. S硑sz眂 czasem wypowiedzi w硂skiego
polityka i kojarz眂 jego liczne procesy mog domy秎a sie, ze dla tw髍c體
by to temat samograj i ci昕ko by硂by go zepsu.
Troszk wi昙nie 秏iech w ustach gdy cz硂wiek sobie u秝iadomi, 縠 w tym
groteskowym cz硂wieku widzi elementy bardzo podobne do naszych rodzimych
polityk體, czy tez te same sztuczki PRowe. To jest jeszcze bardziej
widoczne przez wci笨 縴wa pomi赕 o kampanii wyborczej sprzed kilku dni. I
ja te podobie駍twa sie zauwa縴, to juz jest mniej 秏iesznie... Moja ocena: 6/10

Ulisses / Ulises, Chile 2011

Julio, by硑 nauczyciel historii, jest peruwia駍kim imigrantem w Chile. Jego
pochodzenie jest zauwa縜lne i nie pozwala mu wtopi si w t硊m.

W砤禼iwie trudno nazwa ten film fabularnym, bardziej jest to reporta z
kilku tygodni z 縴cia emigranta. 痽cia ci昕kiego, wyobcowanego i troszk
bez perspektyw. Film bardzo skromnie opowiedziany, wyciszony i powolny.
Dzi阫i czemu mo縩a dok砤dnie przyjrze sie wygl眃owi 縴cia na obczy糿ie.
Jakby kto mia ochot na wyjazd na zmywak...
A propos zmywaka. Wydaje mi sie, ze uda硂 sie tw髍cy stworzy bardzo
uniwersalny obraz, kt髍y bez 縜dnych problem體 mocna dostosowa do
dowolnego miejsca na ziemi i do dowolnego kraju pochodzenia imigrant體.
Tylko nie wiem jak cz阺to doczekaj sie oni podobnego zako馽zenia.

Moja ocena: 4/10

Dusze much / El alma de las moscas / The Soul of Flies, Hiszpania 2011

Bracia Nero i Miguel nie wiedz o swoim istnieniu. Nie znali nawet w砤snego
ojca do chwili, kiedy napisa do nich list - zaproszenie na w砤sny pogrzeb.

Sadz眂 po reakcji publiczno禼i, to ten film b阣zie wysoko w plebiscycie.
Bowiem wywo砤 spore zainteresowanie, 秏iechy w trakcie i bardzo pozytywne
opinie w秗骴 widz體 opuszczaj眂ych sal kinow po projekcji. Natomiast,
je秎i chodzi o mnie, to a tak bardzo nie czuj si do niego przekonany.
C罂, nie jestem a tak bardzo rozkochany w latynoameryka駍kim realizmie
magicznym, a chyba to b阣zie najkr髏sze podsumowanie tre禼i tego filmu,
wiec i ten film a tak bardzo mn nie zachwyci. Ale musze przyzna, ze w
tym filmie jest zapadaj眂a w pami赕 muzyka, a zdj阠ia przepi阫nych
okoliczno禼i przyrody s najwy縮zej pr骲y. A i kilka 秏iesznych dla mnie
moment體 sie znalaz硂.

Moja ocena: 6/10

--
Pozdrawiam,
abelincoln

Data: 2011-10-12 22:55:40
Autor: Gre
27. Warsaw Film Festiwal
El Dedo, tzn Palec. Film z Argentyny
Fabu艂a w latach osiemdziesiatych XX w., miasteczko
na dalekiej prowincji Argentyny i pierwsze tam wybory
burmistrza. Pelec, ktory w czo艂贸wce stuka w blat,
po藕niej odgrywa wi臋ksz膮 rol臋. Troche realizmy megicznego,
ale w zasadzie jest to komedia o demokracji.
Niezbyt zabawna i nieco mie si臋 d艂u偶y艂a.

Pozdrawiam
G.

Data: 2011-10-12 23:53:15
Autor: abelicoln
27. Warsaw Film Festiwal

Oboj臋tno艣膰 / Bezrazlichie / Indifference, Rosja 2011

Lata 60. w Moskwie.

Ten film zdecydowanie ma sw贸j klimat. Mocno abstrakcyjny 鈥 ale co艣 w nim
jest. Tylko kompletnie nie jest to moja bajka. Mi osobi艣cie si臋 on mocno
d艂u偶y艂, nawet je艣li pami臋ta艂em 偶e ma on mniej ni偶 p贸艂torej godziny. Tak
samo jak zupe艂nie mnie nie zainteresowa艂y epizody z kt贸rych si臋 on sk艂ada.
Jedyne co mog臋 powiedzie膰 pozytywnego to o przerywnikach muzycznych,
kt贸rych te偶 jest tutaj sporo. Jazz czy rock&roll si臋 akurat tutaj broni膮.
Wydaje mi si臋, 偶e jest to jeden z tych film贸w kt贸re albo si臋 lubi, albo za
nimi nie przepada. Bo by艂a grupa os贸b na sali kt贸re 偶ywo reagowa艂y na
bardziej odczapowe wydarzenia na ekranie czy na chyba 艣mieszniejsze
dialogi. Ale przekona膰 si臋 o tym, do kt贸rej grupy si臋 nale偶y, trzeba na
w艂asn膮 r臋k臋 zobaczy膰鈥

Moja ocena: 3/10

Policjant / Ha'shoter / Policeman, Izrael 2011

Yaron jest cz艂onkiem elitarnej jednostki antyterrorystycznej policji
izraelskiej.

Przez d艂u偶sz膮 cz臋艣膰 tego filmu zastanawia艂em si臋, o czym on jest. Jak ju偶
mi si臋 pomys艂 zacz膮艂 klarowa膰, to re偶yser porzuci艂 dotychczasowych
bohater贸w i zaprezentowa艂 zupe艂nie innych 鈥 i przez prawie ca艂膮 drug膮
po艂ow臋 filmu si臋 nimi zajmowa艂. Do tytu艂owego bohatera tw贸rcy wr贸cili
dopiero pod sam koniec. Co jest troszk臋 dziwne, skoro, jak re偶yser sam
przyzna艂, jest to historia dojrzewania czy te偶 wchodzenia w m臋sko艣膰
g艂贸wnego bohatera.
Dla mnie to troszk臋 wygl膮da艂o tak, jakby zabrak艂o materia艂u na
pe艂nometra偶owy film, wi臋c dodano na si艂臋 inny w膮tek. Aczkolwiek musz臋
przyzna膰, 偶e tw贸rcy s膮 konsekwentni i oba s膮 r贸wnie nudne i nieciekawe. Ani
samcze rytua艂y antyterroryst贸w, ani dziecinny zachwyt ideologi膮
komunistyczn膮 wanna be terroryst贸w zbyt wci膮gaj膮ce nie s膮鈥

Moja ocena: 3/10

Sto g艂os贸w: Podr贸偶 do domu / 100 Voices: A Journey Home, USA 2010

Zapis emocjonuj膮cej podr贸偶y najlepszych 艣wiatowych kantor贸w do kolebki
chazanut (tradycyjnego 艣piewu liturgicznego).

Rozczarowanie. Troszk臋 z mojej winy -  bowiem spodziewa艂em si臋 filmu kt贸ry
wyja艣ni mi co to jest za 艣piew i sk膮d si臋 wzi膮膰, ale te偶 troszk臋 jest to
spowodowane samym filmem. Film owszem, zajmuje si臋 histori膮 偶ydowskiego
艣piewu liturgicznego, ale tylko przez pierwsze kilkana艣cie minut. Potem
zajmuje si臋 reporterskim sprawozdaniem z wizyty 艣piewak贸w w Polsce. A 偶e
przodkowie wi臋kszo艣ci z nich pochodz膮 z terenu naszego kraju, to szybko
przekszta艂ca si臋 to w opowie艣膰 o Holokau艣cie. Jakich widzia艂em wiele i
jakich jeszcze wi臋cej nakr臋cono.
Brakowa艂o mi wyja艣nienia dok艂adnie dlaczego dla kultury 偶ydowskiej jest
wa偶ny ten 艣piew i sk膮d wzi臋艂a si臋 jego popularno艣膰. Owszem, co艣 tam si臋
wspomina o broadway鈥檕wskim rodowodzie i o kilku przedwojennych gwiazdach,
kt贸re ten nurt 艣piewania wprowadzi艂y, ale zdecydowanie jest to za ma艂o, i
poza samymi nazwiskami nie dowiadujemy si臋 zbyt du偶o. Ale musz臋 przyzna膰,
偶e w tym fragmencie zosta艂a wykonana bardzo du偶a praca archiwalna, i
narracja jest uzupe艂niona ca艂kiem interesuj膮cymi fragmentami filmowymi.
Jest to te偶 film poprawny politycznie a偶 do b贸lu. Tak wi臋c widzimy i
s艂yszymy 偶e przed wojn膮 by艂o w Polsce normalnie, Polacy pomagali 呕ydom za
czas贸w okupacji, a aktualnie wsp贸艂pracujemy nad przywr贸ceniem cho膰 odrobiny
kultury 偶ydowskiej do naszego kraju. Zaliczone s膮 wszystkie elementy
opowie艣ci przywo艂ywanych przy tego typu okazjach.  Najpierw widzimy biedne,
ale szcz臋艣liwe obrazki z czas贸w II RP, potem jest wspomnienie 呕egoty i
kilku jej bohater贸w, a na samym ko艅cu mowa jest o Krakowskim Festiwalu
Kultury 呕ydowskiej. Czyli nic ciekawego ani nowego, pomimo sporego 艂adunku
emocjonalnego zwi膮zanego z odwiedzinami miejsc pami臋ci.
Pomimo tego, 偶e ca艂o艣膰 ogl膮da si臋 jak niezbyt lotny bryk dla uczni贸w
ameryka艅skich podstaw贸wek, to mo偶na znale藕膰 tam kilka pere艂ek. Ja
zapami臋ta艂em dwie ciekawe sceny, pewnie dlatego 偶e jestem tubylcem. Jedna
to ilustracja pierwszej wzmianki o Polsce. Pole ze zbo偶em i rolnik na
furmance. Druga to przylot na koncert w Warszawie. Ok臋cie, Wawel i Plac
Teatralny z Oper膮 Narodow膮. Dopiero godzin臋 p贸藕niej si臋 wyja艣nia, 偶e Wawel
to jednak w Krakowie jest鈥

Moja ocena: 4/10

--
Pozdrawiam,
abelincoln

Data: 2011-10-14 00:04:24
Autor: abelicoln
27. Warsaw Film Festiwal

Je艣li ziarno nie obumrze / Daca bobul nu moare, Rumunia 2010

Podczas nielegalnej przeprawy przez Dunaj spotykaj膮 si臋 dwaj ojcowie. Oj, to by艂o bardzo ci臋偶kie do艣wiadczenie. I w dodatku d艂ugie. No ale skoro
cz艂owiek sam sie wybra艂 na ten film, to i tylko do siebie mo偶e mie膰
pretensje. Opowiadana historia jest mocno epizodyczna, tw贸rca filmu skacze
od w膮tku do w膮tku, postacie drugiego planu pojawiaj膮 sie i znikaj膮 bez
wyja艣nie艅.
Dodatkowo wmieszana we wsp贸艂czesn膮 opowie艣膰 jest historia sprzed wieku,
kt贸ra niezbyt jest powi膮zana z reszta fabu艂y, natomiast korzysta z niej
autor w ko艅c贸wce, by jako艣 powi膮za膰 watki. W og贸le s艂owo "jako艣" jest dobre
do okre艣lenia tego filmu. Wszystko w nim jest takie...

Moja ocena: 2/10  Pompeja / pompeya, Argentyna 2011

Scenarzy艣ci ci臋偶ko pracuj膮 nad sensacyjnym filmem.

Najciekawszym momentem seansu by艂a krotka chwila gdy oderwa艂 sie ekran do
wy艣wietlania napis贸w i obs艂uga musia艂a z nim powalczy膰. Poza tym z ekranu
wia艂o nuda. Ogromna nuda. I rozczarowaniem. Jest stara filmowa prawda, ze
jak sie nie wie o czym nakrecic film, to najlepiej o jego kr臋ceniu. Scenarzy艣ci tego filmu poszli jeszcze dalej i nie do艣膰 ze wrzuci wszystkie
mo偶liwe schematy kina mafijnego, to jeszcze dodali wymieszanie
rzeczywisto艣ci filmu w filmie z rzeczywisto艣ci膮 鈥瀙ierwszej warstwy鈥 filmu.
Taka ilo艣膰 grzyb贸w w barszczu powoduje, ze szybko jest sie nimi znudzonym i
tylko czeka sie, kiedy ten seans sie sko艅czy. Albo wychodzi w trakcie - jak
spora grupa widz贸w...

Moja ocena: 2/10 Zniewa偶ona ziemia / La terre outrag茅e, Francja 2011

26 kwietnia 1986 roku, Prype膰. Tego dnia odbywa si臋 wesele Ani i Piotra.

Film podzielony jest na dwie cz臋艣ci, najpierw widzimy jak wygl膮da 偶ycie
mieszka艅c贸w tu偶 po awarii, a nast臋pnie pokazana jest tera藕niejszo艣膰
bohater贸w po dziesi臋ciu latach od awarii. To pierwsz膮 cz臋艣膰 ogl膮da si臋
bardzo dobrze. Niby toczy si臋 normalne codzienne 偶ycie, ale wida膰
pojedyncze i narastaj膮ce syndromy promieniowania.
Potem jest ju偶 troszk臋 gorzej. Perypetie os贸b kt贸rych 偶ycie naznaczy艂a
katastrofa elektrowni nie s膮 a偶 takie ciekawe, a przynajmniej nie s膮 one
tak pokazane. Du偶o ciekawiej si臋 ogl膮da pejza偶 obumar艂ego miasta, tylko 偶e
nudzi si臋 to ju偶 po kilku czy kilkunastu minutach. Wi臋c poziom napi臋cia
jaki towarzyszy widzowi spada鈥

Moja ocena: 5/10

--
Pozdrawiam,
abelincoln

Data: 2011-10-14 00:28:43
Autor: Gre
27. Warsaw Film Festiwal
U偶ytkownik "abelicoln" <abelincoln@poczta.onet.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:7hk1ycv5hbw6$.1j3ygorznkfvl$.dlg40tude.net...

[...]

Moja ocena: 2/10

Tego filmu nie widzialem, ale mam w pamieci dwa inne filmy
argentynskie z festiwalu obecnego i sprzed roku.
I te偶 mi sie kojarza z nuda. Paradokalnie, oba maj膮 do艣膰 ciekawe
pomys艂y fabulrne, a przynajmniej gdyby stre艣ci膰 jednym zdaniem opwiadane historie,
to wydawa艂oby si臋, 偶e filmy - boki rywa膰, a jednak oba podszyte nud膮.
Zaczynam my艣le膰, 偶e to specyfika argenty艅skiego kina.

Pozdrawiam
G.

Data: 2011-10-15 00:01:18
Autor: abelicoln
27. Warsaw Film Festiwal
Dnia Fri, 14 Oct 2011 00:28:43 +0200, Gre napisa(a):

to wydawa硂by si, 縠 filmy - boki rywa, a jednak oba podszyte nud.
Zaczynam my秎e, 縠 to specyfika argenty駍kiego kina.

Co w tym jest. Dzisiaj obejrza砮m sobie r體nie argenty駍ki "Stycze" i
pierwsze p蟪 godziny wymaga硂 sporej dawki samozaparcia by je przetrwa.
Potem by硂 troch lepiej, ale nie wiem czy bym zosta do ko馽a gdyby by to
d硊縮zy film ni 70 min... --
Pozdrawiam,
abelincoln
http://dlugajczyk.pl

Data: 2011-10-15 21:53:59
Autor: Gre
27. Warsaw Film Festiwal
[...]

Ups, zjechale艣 film, ktory wygral jedn膮 z nagr贸d festiwalu.:-)
Ni偶ej cytuj臋 uzasadniwnie jury
"Sekcja Wolny Duch zosta艂a stworzona, aby uczci膰 artyzm
takich film贸w, jak ten kt贸ry zosta艂 przez nas wybrany.
Za swoj膮 unikaln膮 struktur臋, mocne przes艂anie, 艣wietne
wykonanie oraz ekscytuj膮ce napi臋cie, kt贸re gromadzi
si臋 a偶 do nieoczekiwanego punktu kulminacyjnego,
kt贸ry przekracza twoje oczekiwania,
mi臋dzynarodowe jury przyznaje nagrod臋
w konkursie Wolny Duch filmowi Pompeya z Argentyny."

Co艣 mi sie wydaje, 偶e im wiecej nagr贸d na fesiwalu
tym mniej dobrych filmow

Pozdrawiam
G.

Data: 2011-10-15 23:28:34
Autor: abelicoln
27. Warsaw Film Festiwal
Dnia Sat, 15 Oct 2011 21:53:59 +0200, Gre napisa(a):

Pompeja / pompeya, Argentyna 2011

Ups, zjechale film, ktory wygral jedn z nagr骴 festiwalu.:-)

Tia... Swego czasu uzna砮m zwyci陑c WFF, "Dzie w Juriewie" za IHMO
najgorszy film. Wi阠 mam do秝iadczenie ;-)

Za swoj unikaln struktur, mocne przes砤nie, 秝ietne

Ja tam prosty kinoman jestem, ale bardzo podobna "unikalna struktura" by砤
ju w naszych kinach. "Przypadek Harolda Cricka".

Co mi sie wydaje, 縠 im wiecej nagr骴 na fesiwalu
tym mniej dobrych filmow

Te mi si tak wydaje...

--
Pozdrawiam,
abelincoln

Data: 2011-10-15 00:02:00
Autor: abelicoln
27. Warsaw Film Festiwal

Tyranozaur / Tyrannosaur, W. Brytania 2010

Joseph jest zara偶onym przemoc膮 alkoholikiem i ma sk艂onno艣ci do
autodestrukcji.

Mocny film, kt贸ry ogl膮da si臋 trudno i zostaje w cz艂owieku po seansie.
Bohater zostaje przedstawiony w taki spos贸b, ze nie mo偶na go polubi膰 - po
pijaku morduje swojego psa. Ale potem sie okazuje, ze w tym filmowym
艣wiecie nie ma fajnych os贸b. S膮 tylko mniej lub bardziej skrzywione.
Ogromnym plusem tego filmu jest to, ze pomimo ich wad, bohaterowie s膮
pokazani tak, i偶 wida膰 dla nich sympatie ze strony tw贸rc贸w. Mo偶e to i
popapra艅cy, ale maj膮cy swoje zasady. Nie poszli oni na 艂atwizn臋 i nie
zrobili z nich jednowymiarowych potwor贸w. Co jest 艂atwiejsze i cz臋艣ciej
spotykane.

Moja ocena: 6/10

Letnie gry i zabawy / Giochi d'Estate, Szwajcaria 2011

Dwie rodziny sp臋dzaj膮 wakacje nad morzem w Toskanii. Wyobra藕cie sobie wakacje z rodzina dla nastolatka. Czyli d艂ugie m臋czarnie z
ma艂o ciekawymi osobami, spora dawka obciachu, gdy mo偶na by艂o w tym czasie
robi膰 sporo innych, du偶o ciekawszych, rzeczy. Dok艂adnie takie by艂o dla mnie
ogl膮danie tego filmu.
To, 偶e zar贸wno doro艣li, jak i dzieci robi膮 chore dla jednych, normalne dla
innych rzeczy, i to ze m艂odzi s膮 bardzo podobni do rodzic贸w - wiadomo od
dawna. Tak samo jak to, ze niezale偶nie od naszych dramat贸w 偶ycie toczy sie
dalej. Wiec po co kr臋ci膰 film jak sie nie ma niczego do powiedzenia?

Moja ocena: 2/10

Utrata niewinno艣ci w Alma-Acie / Terya nevinnost v Almaty / Losing
Innocence in Alma-Ata, Kazachstan 2011

Trzyna艣cie opowie艣ci o pierwszych do艣wiadczeniach seksualnych m艂odych ludzi
w mie艣cie A艂ma-Ata.

Minut film ma ma艂o, a opowie艣ci jest sporo, wi臋c re偶yserka zabiera nas w
podr贸偶 w szybkim tempie. Co bardzo pomaga, bowiem nat艂ok kolejnych historii
i par powoduje brak czasu na zastanawianie si臋 nad poszczeg贸lnymi sposobami
na stracenie dziewictwa. Fajny jest tutaj monta偶, szczeg贸lnie
przemiksowanie scen mi艂osnych z innymi, bardziej trywialnymi scenami 鈥 na
dzielonym ekranie. Ciekaw膮 obserwacj膮 dla osoby z troszk臋 innej kultury jest to, 偶e tak
naprawd臋 te wspomniane wcze艣niej sposoby wcale si臋 nie r贸偶ni膮 od tych
znanych u nas. A przynajmniej tych przedstawianych przez nasz膮 popkultur臋.
Zastanowi艂o mnie, czy 艣wiat jest tak ma艂y, czy mo偶e po prostu ogl膮damy te
same filmy鈥

Moja ocena: 6/10

--
Pozdrawiam,
abelincoln

Data: 2011-10-15 23:30:27
Autor: abelicoln
27. Warsaw Film Festiwal

Szepcz膮cy w ciemno艣ci / The Whisperer In Darkness, USA 2010

Klasyczny horror w stylu lat trzydziestych na podstawie opowiadania jednego
z prekursor贸w science fiction i kosmicznych horror贸w, kultowego pisarza H.
P. Lovecrafta. Ca艂kiem interesuj膮cy film stylizowany na horrory rodem z lat trzydziestych.
Pod wzgl臋dem tematyki, jest to po艂膮czenie kina s-f klasy B z lat
pi臋膰dziesi膮tych i przyg贸d Indiana Jonesa. Ze szczypt膮 mocno offowych
efekt贸w specjalnych. Czyli same przyjemne rzeczy dla kinomana lubi膮cego co艣
wi臋cej ni偶 bardzo ambitne kino. I ogl膮da si臋 to fajnie, mo偶e bez rewelacji,
ale jest to mi艂o sp臋dzony czas.
Natomiast nie poleca艂bym tego filmu dla os贸b kt贸re nie przepadaj膮 za
wspomnianymi wcze艣niej  gatunkami. Bo dla nich nic wi臋cej tutaj nie b臋dzie.
A bardzo stateczny spos贸b filmowania, mo偶e poza u偶yciem kamer na
wysi臋gnikach, b臋dzie troszk臋 dla nich nu偶膮cy. A i trzeba wspomnie膰 o bardzo
pasuj膮cej do tego klimatu muzyce, jakby przeklejonej z filmu sprzed II
wojny鈥

Moja ocena: 6/10

Alois Nebel, Czechy 2011

Alois Nebel pracuje jako dyspozytor na ma艂ej stacji kolejowej na granicy
czesko-polskiej.

Pod wzgl臋dem wizualnym jest to bardzo interesuj膮cy film. Zar贸wno
zastosowana metoda animacji, jak i monta偶 u偶yty w bardziej dynamicznych
scenach daj膮 bardzo interesuj膮cy efekt. I tyle co mog臋 powiedzie膰 dobrego o
tym filmie.
Sama fabu艂a nie by艂a dla mnie zbyt interesuj膮ca, jej du偶e rozbicie na
epizody i 艣rednio jasne przej艣cia pomi臋dzy nimi spowodowa艂y, ze raczej nie
b臋d臋 szuka艂 na p贸艂kach polskiego wydania komiksu b臋d膮cego pierwowzorem
filmu. Film w rodzimych Czechach okaza艂 sie sporym hitem, wiec pewnie m贸j
mniej entuzjastyczny odbi贸r nie jest zbyt reprezentatywny...

Moja ocena: 4/10

2 s艂oneczne dni / 2 sunny days, Chorwacja 2010

Para wyje偶d偶a w czasie w urlopu w Chorwacji na wycieczk臋 w g贸ry.

Naprawd臋 nudny i wysysaj膮cy wszelka energie z widza film. K艂贸c膮 si臋, godz膮,
k艂贸c膮, k艂贸c膮, gubi膮 si臋 ,k艂贸c膮 si臋... Na dodatek s膮 w tych swoich
powtarzalnych zachowaniach na tyle denerwuj膮cy, ze do艣膰 szybko zacz膮lem
mie膰 nadziej臋, 偶e z tych g贸r nie wr贸c膮...
Ciekawostka jest w tym filmie obecno艣膰 Sylvii Kristel, pami臋tnej gwiazdy
pewnego typu film贸w z ery wideo. Innym wartym zauwa偶enia elementem tego
filmu ja bardzo 艂adne zdj臋cia chorwackich g贸r, kt贸re s膮 jedynym
pocieszeniem w trakcie tego bardzo kiepskiego filmu.

Moja ocena: 2/10 --
Pozdrawiam,
abelincoln
http://dlugajczyk.pl

Data: 2011-10-16 09:38:19
Autor: Joanna Czapli艅ska
27. Warsaw Film Festiwal
U偶ytkownik abelicoln napisa艂:

[...]

Hm, a Czesi ten film wystawiaj膮 do Oskar贸w...

Joanna

Data: 2011-10-16 22:07:57
Autor: abelicoln
27. Warsaw Film Festiwal
Dnia Sun, 16 Oct 2011 09:38:19 +0200, Joanna Czapli駍ka napisa(a):

Alois Nebel, Czechy 2011

Hm, a Czesi ten film wystawiaj do Oskar體...

Skoro u nas mogli wystawi swego czasu "Katy", to dlaczego nie? ;-)

--
Pozdrawiam,
abelincoln

Data: 2011-10-16 22:08:46
Autor: abelicoln
27. Warsaw Film Festiwal

Koniec samotno艣ci / Farewell loneliness, Tajwan 2011

Xiao Ding jest m艂odym sprzedawc膮 i cz艂onkiem grupy zwanej Doll-Lovers Club
(Klub Mi艂o艣nik贸w Lalek).

Do艣膰 艣mieszna pr贸ba dok艂adniejszych przyjrzenia si臋 fenomenowi fan贸w lalek
do cel贸w seksualnych jaki jest coraz bardziej popularny w Azji. Szkoda, ze
do艣膰 szybko zmienia si臋 z ci膮g weso艂ych epizod贸w ze szcz膮tkow膮 fabu艂膮,
zamiast naprawd臋 pr贸bowa膰 zrozumie膰 ten fenomen 鈥 co by艂o celem filmu, jak
powiedzia艂a re偶yserka przy okazji projekcji.
Same epizody s膮 do艣膰 interesuj膮ce, i ka偶dy z klient贸w sklepu z lalkami
zaprezentowanych w filmie jest wzi臋tym z 偶ycia przypadkiem 鈥 ale gdzie艣 w
po艂owie filmu troszk臋 zaczynaj膮 si臋 one nu偶y膰 i przyjemno艣膰 z seansu
zaczyna by膰 du偶o mniejsza鈥

Moja ocena: 4/10

Nerw贸wka / 脫r贸i / Jitters, Islandia 2010

Gabriel ma 16 lat i podobnie jak r贸wie艣nicy poszukuje swojej to偶samo艣ci. Nie wiem jak to robi膮 w krajach nordyckich, ale potrafi膮 pokazywa膰 tematy
trudne w spos贸b bardzo interesuj膮cy i sk艂aniaj膮c do refleksji. Tak jest i w
przypadku tego filmu. Tematy konflikt贸w pomi臋dzy rodzicami a dzie膰mi czy
te偶 pierwszych krok贸w w odkrywaniu w艂asnej to偶samo艣ci s膮 trudne i nie艂atwe
do pokazania. A tutaj wysz艂o to 艣wietnie.
Fajne w ogl膮daniu kino, kt贸re mi od razu przypomnia艂o "Fucking Amal", mo偶e
troszk臋 l偶ej pokazane, ale tez najwy偶szej pr贸by. Atutem tego filmu jest na
pewno m艂oda ekipa aktorska, ze szczeg贸lnym uwzgl臋dnieniem postaci g艂贸wnego
bohatera.

Moja ocena:  7/10

New Jerusalem, USA 2011

Sean i Ike pracuj膮 w zak艂adzie wulkanizacyjnym. Jeden odczuwa zam臋t serca i
umys艂u, a drugi znalaz艂 pocieszenie w Bogu.

Ten film powinien by膰 zalecany w ramach pokuty. Przetrwanie przez jego
projekcje wymaga sporej dawki samozaparcia. Film przez pe艂ne p贸艂torej
godziny pr贸buje si臋 zacz膮膰, ale nie potrafi. Przez co z ekranu wieje ca艂y
czas nuda. A jak akurat przestaje, tylko dlatego ze nawet tego nie ma...
Tw贸rcy filmu uda艂o sie dokona膰 do艣膰 sporej sztuki - zar贸wno dialogi, jak i
sceny ciszy s膮 r贸wnie zniech臋caj膮ce, bo nie ma w nich nic, co warte by by艂o
wys艂uchania czy obejrzenia. Nawet sceny pe艂ne religijnych tre艣ci s膮 takie
kompletnie nijakie.

Moja ocena: 2/10

--
Pozdrawiam,
abelincoln

Data: 2011-10-16 22:47:07
Autor: abelicoln
27. Warsaw Film Festiwal

C贸偶, skoro jak co roku w kinotece w toalecie si臋 popsu艂 pisuar, w
multikinie w jednej z sal w 3 rz臋dzie znowu si臋 oderwa艂o jedno z opar膰,
wi臋c czas na podsumowania. Oficjalne wyniki:

http://goo.gl/gSyqV

Festiwal staje si臋 coraz wa偶niejszy w filmowym 艣wiatku, a jego poziom w
dalszym ci膮gu spada. Teraz mia艂em troszk臋 lepsze odczucia ni偶 w roku
zesz艂ym, ale po podliczeniu 艣redniej wysz艂o mi, 偶e jest gorzej. Rok temu
moja 艣rednia ocena wynios艂a 5 (61 film贸w) - w tym roku to jest 4,92 (57
film贸w). W tym roku brakowa艂o mi jakiego艣 wybitnego filmu, tylko jeden
oceni艂em na 8 - za to a偶 3 na 2.

Nie wiem jakie kryterium wyboru film贸w zastosowa膰 w przysz艂ym roku, bo
dotychczasowe daje coraz gorsze rezultaty. Poniewa偶 du偶膮 cz臋艣膰 projekcji
stanowi膮 filmy maj膮ce swoje premiery tutaj, to ci臋偶ko jest mie膰 jakie艣
wcze艣niejsze informacje o nich, tak wi臋c trzeba si臋 kierowa膰 renom膮 tw贸rcy
b膮d藕 przeczuciem. Co w teorii powinno powodowa膰 wi臋ksz膮 szans臋 na
zobaczenie zar贸wno zaskocze艅 jak i film贸w kiepskich. Praktyka wygl膮da tak,
偶e zaskocze艅 jest du偶o mniej. Poziom tegorocznych film贸w spowodowa艂, 偶e
zaczynam zastanawia膰 si臋 nad ograniczeniem swojej bytno艣ci na warszawskim
festiwalu, bo bilety dro偶ej膮, a nic nie idzie za tym.

A propos dro偶enia bilet贸w 鈥 skoro w dwa ostatnie lata ich cena wzros艂a o
20%, to proponuj臋 by przysz艂oroczn膮 podwy偶k臋 przeznaczy膰 na zakup zegark贸w
dla ekipy festiwalu. Troszk臋 ma艂o profesjonalne by艂o to, 偶e co najmniej 2/3
seans贸w, a nawet bli偶ej 戮, rozpoczyna艂o si臋 z op贸藕nieniem. Zreszt膮, mogli
by ju偶 organizatorzy darowa膰 sobie umieszczanie ostrze偶enia przed
niewpuszczaniem sp贸藕nionych wid贸w na seans umieszczone na biletach 鈥 skoro
tego i tak nie dotrzymuj膮. W tym roku moimi ulubie艅cami by艂a para, kt贸ra
przysz艂a na 75 minutowy film, po godzinie projekcji鈥

Czas na moje naj.

Najlepszy film: 鈥濻trona 贸sma鈥 鈥 bardzo interesuj膮cy thriller szpiegowski,
kt贸ry jest esencj膮 kina spod znaku BBC. Czyli porz膮dny scenariusz,
znakomici aktorzy i bez zarzutu strona techniczna. Pokazuj膮cy, 偶e nie
trzeba mie膰 ogromnego bud偶etu by pokaza膰 wsp贸艂czesn膮 polityk臋 tak, 偶e a偶
chce si臋 j膮 ogl膮da膰.

Najlepszy dokument: brak. W tym roku bardzo s艂aby by艂 wyb贸r dokument贸w,
obejrza艂em tylko kilka z nich i tak na dobr膮 spraw臋 偶adnego ju偶 nie
kojarz臋. Wr贸膰, kojarz臋 fajny plakat 鈥濲estem Jezusem鈥 codziennie mijany w
holu Kinoteki. Ale nie zmienia to oceny konkursu dokument贸w.

Najwi臋ksze zaskoczenie: 鈥濧ve鈥. Film na kt贸ry wybiera艂em si臋 bez wi臋kszych
oczekiwa艅, licz膮c na lekkostrawn膮 komedi臋 romantyczn膮, okaza艂 si臋 jednym z
lepszych film贸w festiwalu. Dramatem obyczajowym, kt贸ry warty jest
polecenia.
Najwi臋ksze rozczarowanie: brak. Jak pisa艂em wy偶ej 鈥 nie mia艂em zbyt du偶o  film贸w wobec kt贸rych czegokolwiek oczekiwa艂em, wi臋c i nie ma rozczarowa艅.

Honorowa nagroda Pustego Pude艂ka Po Popcornie: Dla pani Izy opiekuj膮cej si臋
sal膮 3 w Multikinie (chyba codziennie, ale ja mam na my艣li 15
pa藕dziernika). Przed seansem 鈥濪omniemania niewinno艣ci鈥 by艂a zapowied藕
re偶ysera i AFAIR zaproszenie na spotkanie z nim po filmie. Po filmie
siedzia艂em wraz z cz臋艣ci膮 widowni kilka minut po seansie 鈥 tylko po to by w
ko艅cu sobie p贸j艣膰. Bo jako艣 nikt nie pofatygowa艂 si臋 by powiedzie膰 偶e
jednak tego spotkania nie b臋dzie. A przynajmniej nie by艂o do tych 5 minut
po zako艅czeniu projekcji 鈥 po potem sobie poszed艂em. A i warto tutaj wspomnie膰 o pseudorezerwacji bilet贸w przez Internet
wprowadzonej w tym roku. To jest chyba dobry pomys艂, ale dlaczego informuje
si臋 o tym kilka dni po rozpocz臋ciu sprzeda偶y bilet贸w?

I to by by艂o na tyle z mojej strony je艣li chodzi o 27. WFF. Dzi臋kuj臋 za
uwag臋 i przepraszam za zanudzanie, b艂臋dy j臋zykowe i du偶膮 ilo艣膰 post贸w.

--
Pozdrawiam,
abelincoln

Data: 2011-10-17 19:24:55
Autor: Gre
27. Warsaw Film Festiwal
U偶ytkownik "abelicoln" <abelincoln@poczta.onet.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:1215qv8lvt2o$.1cvu6p2dsl1e7.dlg40tude.net...

C贸偶, skoro jak co roku w kinotece w toalecie si臋 popsu艂 pisuar, w
multikinie w jednej z sal w 3 rz臋dzie znowu si臋 oderwa艂o jedno z opar膰,
wi臋c czas na podsumowania. Oficjalne wyniki:

http://goo.gl/gSyqV

A tu o plebiscycuie publicznosci
http://www.wff.pl/aktualnosci/nagroda-publicznosci-27-warszawskiego-festiwalu-filmowego/

Publiczno艣ci najbardziej si臋 spodoba艂 polski film pt. "R贸偶a", ktory r贸wnie偶 zdoby艂 g艂贸wn膮 nagrod臋 w Konkursie Mi臋dzynarodowym tj. Warsaw Grand Prix.
Jak wiadomo, jest to film Wojciecha Smarzowskiego. "R贸偶臋" widzialme. Je艣li kto艣 si臋 spodzewa du偶ej dawki brutlno艣ci, niegodziwych uczynkow malych postaci itp., to si臋 nie zawiedzie. Re偶yser w swojej dobrej formie. Co jest tam wi臋cej? - Ka偶dy i tak zobaczy . Co z tego wynika? - To co zwykle.
Film zgrabny, ale Essential Killing lepszy (to m贸j maly glos w "wielkim" sporze).

Z nagrodzonych widzia艂em jeszcze film "Inna cisza". W tym przypadku uhonorowano Argenty艅czyka Santiago Amigoren臋 za re偶yseri臋. IMHO s艂usznie. Niez艂y film sensacyjny, plus co艣 jeszcze.

[...]

C贸偶 jak kieruje si臋 (ale nie na 100%) geografi膮:-) Kiedy艣 np. polowalem na filmy czeskie, ale od jakiego艣 czasu jest malo.W tym roku wybra艂em Ameryk臋 Po艂udniow膮. Okaza艂o si臋 偶e wi臋kszo艣膰 filmow dotyczy艂a biednych lub nieszcz臋艣liwych ludzi.

[...]
I to by by艂o na tyle z mojej strony je艣li chodzi o 27. WFF. Dzi臋kuj臋 za
uwag臋 i przepraszam za zanudzanie, b艂臋dy j臋zykowe i du偶膮 ilo艣膰 post贸w.

Dzi臋kuj臋, nieszkodzi, do nastepnego WFF :-)

Pozdrawiam
G.

Data: 2011-10-17 21:35:29
Autor: Gre
27. Warsaw Film Festiwal
U偶ytkownik "abelicoln" <abelincoln@poczta.onet.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:1215qv8lvt2o$.1cvu6p2dsl1e7.dlg40tude.net...
[..]>
Czas na moje naj.

Najlepszy film: [...].

A najciekawsze poprojekcyjne spotkanie z re偶yserem?
Czasem takie spotkania s膮 ciekawsze ni偶 sam film:-)
G.

Data: 2011-10-18 23:49:13
Autor: abelicoln
27. Warsaw Film Festiwal
Dnia Mon, 17 Oct 2011 21:35:29 +0200, Gre napisa(a):

A najciekawsze poprojekcyjne spotkanie z re縴serem?

Bardzo interesuj眂e by硂 spotkanie z Davidem Hare i Bill Nighy przy okazji
"觭mej strony", mo縜 zobaczy fragmenty i wywiad na stronie festiwalu -
chyba najlepsze w tym roku.
Ciekawie przed projekcj m體i na temat bzdurno禼i polskiego t硊maczenia
tytu硊 re縴ser "Domniemania niewinno禼i", dlatego te z du勘
niecierpliwo禼i czeka砮m na poseansowe Q&A, ale jak pisa砮m w
podsumowaniu, nie by硂 okazji pos硊cha/porozmawia d硊縠j. Sympatyczne i ca砶iem fajne by硂 spotkanie z re縴serk "ko馽a samotno禼i".
No i dosta砮m do舵 砤dnie wygl眃aj眂y plakat ;-)

A poza tym, spotkania by硑 do舵 standardowe i niezbyt warte zapami阾ania.
No chyba 縠 spotkanie z re縴serk "Utraty niewinno禼i w Alma-Acie" - w
trakcie kt髍ego t硊macz tak si popl眛a, 縠 a zada砤 mu pytanie "Co ty
pali砮"...

--
Pozdrawiam,
abelincoln

Data: 2011-10-20 00:56:42
Autor: Gre
27. Warsaw Film Festiwal
U縴tkownik "abelicoln"

Bardzo interesuj眂e by硂 spotkanie z Davidem Hare i Bill Nighy przy okazji
"觭mej strony", mo縜 zobaczy fragmenty i wywiad na stronie festiwalu -
chyba najlepsze w tym roku.

Dzi阫i za przypomnienie, zapamnialo mi si o tej festiwalowej telewizji.

Pozdrawiam
G.

27. Warsaw Film Festiwal