27. Warsaw Film Festiwal

Data: 2011-10-07 23:59:01
Autor: abelicoln
27. Warsaw Film Festiwal

Podmuch miłości / Love in a puff / Chi ming yu chun giu, Hongkong 2010

Od czasu wprowadzenia zakazu palenia we wszystkich budynkach publicznych w
Hongkongu, uzależnieni od nikotyny gromadzą się wokół publicznych
popielniczek.

Bardzo ciepła i sympatyczna komedia romantyczna. Co prawda można sie
przyczepić do bardzo ścisłego wypełniania schematów tego gatunku, ale
wydaje mi sie, ze jest to równoważone bardzo sympatycznym i spokojnym
humorem. A i dużą zaletą tego filmu są ciepli i dający się dość szybko
polubić bohaterowie.
Dobrym pomysłem twórców było wplecenie kilku elementów niezbyt związanych z
główna osią fabularna filmu, jak chociażby pierwsza scena, rodem z
thrillera - niby niepasująca, ale świetnie intrygująca widza i skupiająca
jego uwagę.
Ale chyba największym atutem tego filmu jest "zwykłość" opowiadanej
historii. Nie są to żadne wydumane przypadki, ale rzecz, która mogła by sie
przydarzyć każdemu, wszędzie. Jeśli jest się palaczem oczywiście...

Moja ocena: 7/10 Racje serca / Las razones del corazón, Meksyk 2011

Emilia, gospodyni domowa przygnieciona powszedniością życia i nieudanym
małżeństwem zamierza popełnić samobójstwo.

Początkowo film ten wzbudził moje zainteresowanie dzięki skromności
wykorzystywanych środków wyrazu - czarnobiałych zdjęć, kilku
wykorzystywanych wnętrz czy tez prostych ujęć kręconych prawie z reki. Potem było juz tylko dużo gorzej. Historia szybko okazała sie banalna i
monotonna, ujęcia zdecydowanie usypiające. I nic poza formalnymi środkami w
tym filmie tak na dobra sprawę nie ma. A to zdecydowanie za mało jak na
ponad dwugodzinny film. I zdecydowanie niepasująca do jakiegokolwiek
festiwalu...

Moja ocena: 3/10

Rybka / He-tun / Blowfish, Tajwan 2011

Xiao-Zhun sprzedaje swoją rybkę akwariową przez internet i odwozi do nowego
właściciela.

Urokliwy film opowiadający o trudnym procesie wracania do normalności po
złamanym sercu. Opowiadając lekko absurdalna historie, twórcy filmu
wciągają nas w bardzo piękny świat - może nie idealny, ale na pewno warty
odwidzenia.
Największy udział w tym wciąganiu mają zdjęcia. Pięknie sfotografowana
przyroda, bardzo przyjemni bohaterowie i duża ilość pastelowych kolorów
odciągają widza od śledzenia historii. Na szczęście na tyle spokojnej i
powolnej, ze nic nam nie umyka. A i dodatkowy plus za urocza główną
bohaterkę.

Moja ocena: 7/10

Sztuka dorastania / The art of getting by, USA 2011

Bystremu, młodemu samotnikowi George'owi udało się dotrwać do klasy
maturalnej, choć ani razu nie odrobił zadania domowego.

Ech, troszkę trudno w miarę obiektywnie ocenić mi ten film. Bo z jednej
strony bardzo lubię tego typu kino, a z drugiej doskonale sobie zdaje
sprawę z miałkości czy tez schematyczności tego typu obrazów. A ten film
jest w pełni wypełnia ramy gatunku. Dlatego dziwi mnie jego obecność na warszawskim festiwalu, bo ani niczego
nowego nam nie opowiada, ani tez nie robi tego w jakich odkrywczy sposób. Z
mojej kiepskiej pamięci jestem w stanie wymienić film opowiadające prawie o
tym samym, a co najmniej o klasę lepsze tak jak „Try seventeen”, „Skipped
parts”, „Igby goes down” czy też najlepszy w tym gronie „Saved!”. Ale też
muszę się szczerze przyznać, że bardzo przyjemnie się go oglądało. Moja ocena: 6/10

--
Pozdrawiam,
abelincoln

27. Warsaw Film Festiwal