27. Warsaw Film Festiwal

Data: 2011-10-10 23:29:44
Autor: abelicoln
27. Warsaw Film Festiwal

Pop臋kana skorupa / Die Unsichtbare, Niemcy 2011

Josephine nie rzuca si臋 zbytnio w oczy. To katastrofa dla pocz膮tkuj膮cej
aktorki.

Kawa艂ek mocnego kina, ale jego dzia艂anie na widza jest troszk臋 os艂abione
przez to, ze ca艂kiem niedawno na identyczny temat i za pomoc膮 bardzo
podobnych 艣rodk贸w wypowiada艂 sie "Czarny 艁ab臋d藕" Aronofsky鈥檈go. I robi艂 to
w spos贸b jeszcze mocniejszy. Tutaj tez to co przechodz膮 aktorzy
odzwierciedla grana sztuk臋, i tez najwi臋kszym plusem filmu jest aktorka w
g艂贸wnej roli.
W przeciwie艅stwie do ameryka艅skiego poprzednika brakowa艂o mi jakie艣
kulminacji, przez ca艂y seans widownia trzymana jest w napi臋ciu, ale jest to
sta艂y poziom. Przez co po zako艅czeniu seansu wychodzi sie z poczuciem
lekkiego niedosytu.

Moja ocena: 6/10

Fala upa艂贸w / Apres le sud, Francja 2011

Wsp贸艂czesny dramat, lu藕no oparty na faktach. Na po艂udniu Francji, podczas
pewnego dusznego dnia przecinaj膮 si臋 drogi bohater贸w. Nie przepadam za takimi filmami, w kt贸rych tw贸rcy jedyne co chc膮, to
pokaza膰 swoja bieg艂o艣膰 warsztatow膮. Jaki艣 czas temu w naszych kinach by艂o
"Zero" - mniej wi臋cej taki sam film. Aczkolwiek lepiej zrealizowany. Tutaj
bowiem jest sporo dziur i nielogiczno艣ci czasowych 鈥 by wspomnie膰 tylko
powr贸t z zakup贸w dziadka, on zd膮偶y艂 tylko do艣膰 do kuchni, a podwo偶膮ca go
dziewczyna zd膮偶y艂a ju偶 pogada膰 z facetem, zrobi膰 test ci膮偶owy, kocha膰 si臋 z
nim i wyk膮pa膰. Co przeszkadza, skoro ju偶 si臋 bawimy w pl膮tanie w膮tk贸w i
nielinearn膮 fabu艂臋.
Dodatkowo mam spore uwagi do zako艅czenia. Nie wiem sk膮d si臋 wzi臋艂o tw贸rc膮
skojarzenie z ukrzy偶owaniem Chrystusa 鈥 bo nawi膮zanie jest zupe艂nie od
czapy, chyba 偶e tw贸rcy chcieli wywrze膰 jaki艣 efekt na widzu. Nie wiem czy
taki jaki im si臋 uda艂o na mnie, po偶egna艂em film chichotem w obliczu tej
biblijnej sceny.

Moja ocena: 3/10

Druga Ziemia / Another World, USA 2011

W Uk艂adzie S艂onecznym zostaje odkryta druga, b臋d膮ca kopi膮 naszej Ziemia鈥

艢wietny pomys艂 na rasowy film s-f, tyle mo偶liwo艣ci, tyle szans 鈥 a tw贸rcy
zdecydowali si臋 na do艣膰 kiepskaw膮 obyczaj贸wk臋. W kt贸rej tak na dobr膮 spraw臋
mog艂o by nie by膰 w og贸le tej drugiej ziemi. Bo poza ostatni膮 scen膮 jest ona
zupe艂nie niepotrzebna w tej opowie艣ci o winie i o rozpaczliwej ch臋ci
zado艣膰uczynienia. Owszem, film jest poprawny pod ka偶dym wzgl臋dem, ale nic ponadto. A film贸w
obyczajowych o takiej tematyce mieli艣my ju偶 sporo, i co roku dochodz膮
kolejne. Wi臋c nie ma co traci膰 czasu na ogl膮danie tego. A przynajmniej
lepiej poczeka膰 na emisj臋 w TV 鈥 bo na ma艂ym ekranie nic nie straci,
efekt贸w specjalnych za bardzo nie ma鈥

Moja ocena: 5/10

--
Pozdrawiam,