27" monitor

Data: 2013-02-19 19:55:24
Autor: 2late
27" monitor
Wiem, nie jestem oryginalny :)

Zamierzam kupic monitor 27 cali.

Do codziennego uzytku, normalnie, zadnych cudow, internet, filmy, nie gram, nie jestem designerem, powinien miec regulacje konta nachylenia w pionie i poziomie zeby sobie ladnie z kilku metrow ustawic ekran do ogladania filmow (ale nie powinno to sie odbic na ogolnej jakosci monitora).

Bedzie stal na biurku nie dalej jak 1 m od oczu (do 5 h dziennie przed kompem w domu potrafie spedzic, zaleznie od pory roku ;) ).

Nie potrzebuje 16:10 bo nie czuje potrzeby przeplacac.

Bedzie podlaczany tymczasowo do laptopa (wyjscie VGA) a potem do blaszaka (nie wiem czy teraz wszystkie maja HDMI ale, jako ze nie gram w gry, to raczej karta graficzna, jesli bedzie inna niz zintegrowana, to na pewno nie bedzie zaden wypas).

Tuner TV mam teraz w latopie i zastanawiam sie jak to rozwiazac (raczej malo istotne).

Poczytalem jak sie do tego zabrac i mimo wszystko jest taka masa modeli, ze nie jestem w stanie wybrac.

Zarzuccie jakimis linkami pod rozwage. :)

Data: 2013-02-19 21:00:10
Autor: qwerty
27" monitor
Użytkownik "2late"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:kg0ldq$6kv$1@usenet.news.interia.pl...
Zamierzam kupic monitor 27 cali.

Kup telewizor.

Data: 2013-02-19 21:11:30
Autor: Mr. Misio
27" monitor
Użytkownik 2late napisał:
Wiem, nie jestem oryginalny :)

Zamierzam kupic monitor 27 cali.

jaki budżet? :)

Data: 2013-02-19 21:05:21
Autor: 2late
27" monitor
On 19/02/2013 8:11 PM, Mr. Misio wrote:

Wiem, nie jestem oryginalny :)

Zamierzam kupic monitor 27 cali.

jaki budżet? :)

Podalem chyba najnizsze parametry wiec raczej nie powinno przekroczyc 1500PLN ale rozwaze kazda rozsadna ewentualnosc. ;)

Data: 2013-02-19 22:51:00
Autor: Tasiorsa
27" monitor
W dniu 2013-02-19 22:05, 2late pisze:
Zamierzam kupic monitor 27 cali.
Podalem chyba najnizsze parametry wiec raczej nie powinno przekroczyc
1500PLN ale rozwaze kazda rozsadna ewentualnosc. ;)
Doloz jeszcze 5 stowek i kup to:
http://allegro.pl/monitor-27-dell-u2713hm-ips-wqhd-4xusb-hdmi-i3020137698.html
Monitor wbrew pozorom kupuje sie na lata. Komputer 3x wymienisz a monitor zostanie

Krzysiek

Data: 2013-02-19 23:05:39
Autor: 2late
27" monitor
On 19/02/2013 9:51 PM, Tasiorsa wrote:

[...]

Pixel Pitch:
0.23mm

Optimal Resolution:
2560 x 1440 at 60 Hz

No super. ;)

Data: 2013-02-20 01:37:40
Autor: Tasiorsa
27" monitor
W dniu 2013-02-20 00:05, 2late pisze:
Pixel Pitch:
0.23mm
Optimal Resolution:
2560 x 1440 at 60 Hz
No super. ;)
A co ci sie kolego w tym nie podoba?
Sam mam 30'' HP LP3065 2560x1600 i bardzosobie chwale
Krzysiek

Data: 2013-02-20 07:26:23
Autor: 2late
27" monitor
On 20/02/2013 12:37 AM, Tasiorsa wrote:
[...]

Za mala plamka i za duza rozdzielczosc.

Data: 2013-02-20 12:07:42
Autor: Tasiorsa
27" monitor
W dniu 2013-02-20 08:26, 2late pisze:
Za mala plamka i za duza rozdzielczosc.
Od kiedy plamka jest za mala? Im mniejsza plamka tym wyzsza jakosc obrazu. A im wyzsza rozdzielczosc tym lepiej! Przeciez jak masz ''za male'' to przeskalowujesz pulpit - w win 7 bez problemowo, w  Firefox No Squint i w zasadzie po sprawie. A wysoka rozdzielczosc i mala plamka + matryca S-IPS (czyli bdb katy patrzenia) to nie ma porownania z marnym TFT.
Krzysiek

Data: 2013-02-20 22:21:43
Autor: 2late
27" monitor
On 20/02/2013 11:07 AM, Tasiorsa wrote:

[...]

Dzieki. Oczywiscie, to wszystko prawda, ale pisalem do czego potrzebuje ten monitor i obawiam sie ze sie nie nada. I dlatego nie mam zamiaru placic za cos czego nie potrzebuje.

Data: 2013-02-20 23:27:20
Autor: Przemek
27" monitor
Za mala plamka i za duza rozdzielczosc.

nie ma czegoś takiego jak za duża rozdzielczość, no chyba, że przez kabel vga się chce to oglądać.
Przem

Data: 2013-02-20 23:44:52
Autor: 2late
27" monitor
On 20/02/2013 10:27 PM, Przemek wrote:

Za mala plamka i za duza rozdzielczosc.

nie ma czegoś takiego jak za duża rozdzielczość, no chyba, że przez kabel
vga się chce to oglądać.

Napisalem w pierwszym mailu ze bede podlaczal kablem vga, na slabym laptopie ze zintegrowana karta graficzna, itp... :)

Data: 2013-02-21 19:35:59
Autor: Przemek
27" monitor
[...]

Wiem, pamiętam, tylko... czy jak zmienisz kompa, to zmienisz monitor?
IMHO lepiej dokupić stację dokującą i wyciągnąć z niego DVI (jak ma oczywiście). Kablem VGA w życiu bym nie podłączał monitora 27". Przy 24" to już dramat.
Przem

Data: 2013-02-21 20:13:53
Autor: qwerty
27" monitor
Użytkownik "Przemek"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:kg5phr$jch$1@speranza.aioe.org...
[...]

Czemu?

Data: 2013-02-21 23:06:30
Autor: Jeffrey
27" monitor
Przemek wrote:
[...]

podłączałem 40" zwykłym VGA wyjściem w fullHD i dobrze to wyglądało

jeffrey

Data: 2013-03-01 12:41:57
Autor: Marek
27" monitor
W dniu 2013-02-20 00:05, 2late pisze:

Pixel Pitch:
0.23mm

Czy ten parametr we współczesnych monitorach (cyfrowych) ma jakikolwiek sens? Wielkość piksela w nich to szerokość ekranu dzielona przez ilość pikseli w poziomie. Przy tej samej rozdzielczości mały monitor będzie miał mniejszy piksel i tyle. W analogach można było sobie rozciągać obraz więc wielkość piksela niosła informację.

Marek

Data: 2013-02-21 06:06:54
Autor: Kamil
27" monitor
Użytkownik "Tasiorsa" napisał:

Doloz jeszcze 5 stowek i kup to:
allegro.pl/monitor-27-dell-u2713hm-ips-wqhd-4xusb-hdmi-i3020137698.html

Przecież to 16:9. Do komputera psu na budę. Przy 27" przekątnej wysokość
ekranu wynosi 34 cm, czyli tyle ile ma monitor 22" w formacie 4:3. I to za
jakie pieniÄ…dze. Bzura kompletna. 27" w formacie 4:3 kupisz za 1/3 tej ceny.

Pzdr

Data: 2013-02-25 13:59:16
Autor: jg
27" monitor
Dnia Thu, 21 Feb 2013 06:06:54 +0100, Kamil napisa³(a):

jakie pieni±dze. Bzura kompletna. 27" w formacie 4:3 kupisz za 1/3 tej ceny.

4:3 i 27'' ? a nie jest tak, ze takich nie produkuja?

--
jg

Data: 2013-02-25 14:05:24
Autor: miab
27" monitor
W dniu 2013-02-25 13:59, jg pisze:
Dnia Thu, 21 Feb 2013 06:06:54 +0100, Kamil napisa³(a):

jakie pieni±dze. Bzura kompletna. 27" w formacie 4:3 kupisz za 1/3 tej ceny.

4:3 i 27'' ? a nie jest tak, ze takich nie produkuja?

Produkuj± tyle tylko ze za 3/1 ceny:
http://www.skapiec.pl/site/cat/12/comp/1579186

miab

Data: 2013-02-25 15:34:40
Autor: Grzegorz Krukowski
27" monitor
On Mon, 25 Feb 2013 14:05:24 +0100, miab <miwa14@wp.pl> wrote:

[...]

Ale to jest monitor referencyjny, nie ta liga - cena nie jest efektem
zastosowania proporcji 4:3
--
Grzegorz Krukowski

Data: 2013-02-25 23:15:38
Autor: Leszek K.
27" monitor
Dnia Mon, 25 Feb 2013 14:05:24 +0100, miab napisa³(a):

"Rozdzielczo¶æ 1920 x 1200 px"
To 16:10

Data: 2013-02-25 22:12:17
Autor: GLaF
27" monitor
Dnia Thu, 21 Feb 2013 06:06:54 +0100, Kamil napisa³(a):

U¿ytkownik "Tasiorsa" napisa³:

Doloz jeszcze 5 stowek i kup to:
allegro.pl/monitor-27-dell-u2713hm-ips-wqhd-4xusb-hdmi-i3020137698.html

Przecie¿ to 16:9. Do komputera psu na budê. Przy 27" przek±tnej wysoko¶æ
ekranu wynosi 34 cm, czyli tyle ile ma monitor 22" w formacie 4:3. I to za
jakie pieni±dze. Bzura kompletna. 27" w formacie 4:3 kupisz za 1/3 tej ceny.

Pzdr

Poka¿ monitor 27" 4:3 za 1/3 tej ceny.

--
GLaF

Data: 2013-02-26 20:44:18
Autor: Gotfryd Smolik news
27" monitor
On Tue, 19 Feb 2013, Tasiorsa wrote:

[...]

  Jak pisa³ o filmach, to chyba warto przestrzec, ¿e *podobno* (nie
mia³em w rêku, jedynie gdzie¶ opisy widzia³em) niektóre sprzêty
(typu odtwarzacze DVD) maj± opory ze wspó³prac± z HDMI z takimi
rozdzielczo¶ciami.
  "standard nie przewiduje" (znaczy "standard HD").
  Tak, wiem, pisa³ o zapodawaniu sygna³u z peceta :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-02-19 23:13:03
Autor: 2late
27" monitor
On 19/02/2013 7:55 PM, 2late wrote:

A jesli to prawda co pokazuje ten obrazek:

http://tinypic.com/view.php?pic=21amrdt&s=5

to moze powinienem kupic ten monitor:

http://www.samsung.com/hk_en/consumer/computer-peripherals/monitors/commercial/LS24A450BWT/XK-spec?subsubtype=sa450-led

Data: 2013-02-20 09:35:26
Autor: JDX
27" monitor
On 2013-02-20 00:13, 2late wrote:
[...]
to moze powinienem kupic ten monitor:

http://www.samsung.com/hk_en/consumer/computer-peripherals/monitors/commercial/LS24A450BWT/XK-spec?subsubtype=sa450-led
Chcesz przepłacać za 16:10? :-D

Data: 2013-02-20 08:44:32
Autor: 2late
27" monitor
On 2013-02-20 00:13, 2late wrote:
[...]
to moze powinienem kupic ten monitor:

http://www.samsung.com/hk_en/consumer/computer-peripherals/monitors/commercial/LS24A450BWT/XK-spec?subsubtype=sa450-led
Chcesz przepłacać za 16:10? :-D

Tanszy jest niz 27".
;)

Data: 2013-02-20 11:27:41
Autor: LPPL
27" monitor

Użytkownik "2late"
On 20/02/2013 8:35 AM, JDX wrote:
On 2013-02-20 00:13, 2late wrote:
[...]
[...]

Tu masz 24 na IPS 16:10 dobry do netu

http://www.x-kom.pl/p/70495-monitor-lcd-led-24-dell-u2412m-czarny.html

A jeśli do gier to np ten:

http://www.x-kom.pl/p/70823-monitor-lcd-led-23-dell-u2312hm-czarny.html-- Może można znaleźć taniej, ale (wg. mnie) sklep jest ok.
LPPL

Data: 2013-02-20 22:18:00
Autor: 2late
27" monitor
On 20/02/2013 10:27 AM, LPPL wrote:

[...]

Dzieki, rozwaze, porownam i zdecyduje. ;)
Masz ten monitor lub widziales czy da sie go przechylic w dol?

Data: 2013-02-21 07:50:31
Autor: z
27" monitor
W dniu 2013-02-20 23:18, 2late pisze:

Dzieki, rozwaze, porownam i zdecyduje. ;)
Masz ten monitor lub widziales czy da sie go przechylic w dol?

Z fotek wynika ¿e siê da. Pytanie ile potrzebujesz tego wychylenia.
Przy matrycy IPS k±ty s± du¿o lepsze ni¿ TN gdzie przy ogl±daniu z do³u kolory siê rozje¿d¿aj±.

Data: 2013-02-21 09:57:20
Autor: LPPL
27" monitor

Użytkownik "2late"
[...]

Mam i po powrocie do domu sprawdzę, w każdym razie miedzy innymi dlatego go wymieniłem, bo czasami oglądałem coś leżąc na łóżku albo ćwicząc na wiosełkach i pod samsunga (tn) musiałem podkładać książki a w dellu wszystko widać bez przekłamań i żadnej ingerencji.

--
LPPL

Data: 2013-02-21 09:13:18
Autor: 2late
27" monitor
On 21/02/2013 8:57 AM, LPPL wrote:

Użytkownik "2late"
[...]

No dokladnie, chodzi mi o ogladanie filmow z lozka z ktorego mam pol metra nizej i na 3 metrach robi roznice.
No a przy okazji, na ekranie 16:10 masz czarne paski na dole i gorze monitora kiedy film ogladasz w miare nowy?

Data: 2013-02-21 10:27:25
Autor: LPPL
27" monitor

Użytkownik "2late"
[...]

 To spokojnie, bo oglÄ…dam w  takich samych warunkach i nawet go nie muszÄ™ przechylać. Paski sÄ…, dlatego pokazaÅ‚em ci też tÄ™ 23", tylko podpisaÅ‚em źle, bo chodziÅ‚o mi wÅ‚aÅ›nie o filmy.

--
LPPL

Data: 2013-02-21 10:39:45
Autor: 2late
27" monitor
On 21/02/2013 9:27 AM, LPPL wrote:

[...]

przechylać. Paski są, dlatego pokazałem ci też tę 23", tylko podpisałem
źle, bo chodziło mi właśnie o filmy.

Jak juz kupie 16:9 to 27 cali.
Jeszcze sie porozgladam.

Data: 2013-02-24 18:23:12
Autor: Q
27" monitor
No a przy okazji, na ekranie 16:10 masz czarne paski na dole i gorze monitora kiedy film ogladasz w miare nowy?

To oczywiste, ze predzej bedziesz mial czarne paski na 16:10 niz na 16:9.

Wiekszosc filmow jakie ostatnio wpadly mi w rece bylo w 1280x536,
czyli ekran 16:10 bedzie mial czarne 33% powierzchni.
Przy filmie fullhd (1920x1080) bedziesz mial zaczernione 10% powierzchni ekranu.

Data: 2013-02-24 18:54:40
Autor: terjan
27" monitor
W dniu 2013-02-19 20:55, 2late pisze:
Wiem, nie jestem oryginalny :)

Zamierzam kupic monitor 27 cali.

dobry tani monitor 27
http://allegro.pl/i3032320659.html

Data: 2013-02-24 20:53:00
Autor: 2late
27" monitor
On 24/02/2013 5:54 PM, terjan wrote:

Wiem, nie jestem oryginalny :)

Zamierzam kupic monitor 27 cali.

dobry tani monitor 27
http://allegro.pl/i3032320659.html

Juz sie zdecydowalem na LG z tunerem TV. Jak mi jutro odpisza ile potrwa dostawa to zamowie.

Data: 2013-02-25 19:41:22
Autor: Michal
27" monitor
W dniu 2013-02-24 21:53, 2late pisze:
                          ^^^^^

Nomen omen - nie wiem czy nie piszę za późno.

Zamierzam kupic monitor 27 cali.
Juz sie zdecydowalem na LG z tunerem TV. Jak mi jutro odpisza ile potrwa
dostawa to zamowie.

Jaki model? Bo w tegorocznych AFAIR z 50 na końcu opartych o IPS z PIP i spleet screenem a la konsola dalej nie poprawiono w LG niedogodności jaką mam w swoim LG DM2780D, tzn brak obsługi DPMS - jest to o tyle wkurzające, że trzeba go włączyć ręcznie i sam się nie wygasza od razu, zazwyczaj też trzeba wyłączyć z panelu dotykowego lub pilota - taki urok combo u LG (u konkurencji chyba niestety podobnie).
No i jeszcze jedna sprawa - do multimediów, sieci, 2D itp. ten monitor będzie bardzo OK, natomiast do szybkich FPSów itp. już trochę gorzej - mam na biurku 2 monitory: jeden LG W2252TQ z 2ms GTG, drugi ten LG DM2780D z 5ms GTG i na nim wyraźnie widać że matryca jest wolniejsza
/ma większe imput lagi.

--
/MB

Data: 2013-02-25 20:53:31
Autor: 2late
27" monitor
On 25/02/2013 6:41 PM, Michal wrote:

[...]

M2752D-PZ
Myslalem o 16:10 ale ze nie mam miejsca na telewizor to upchne dwa w jednym. Zwlaszcza ze TV ogladam od swieta a i to na laptopie z Karta TV i jak juz, to jakis mecz. Za to filmy zawsze ogladam i bede bardzo szczesliwy kiedy napisy beda na ekranie wieksze. Mam nadzieje ze wolna matryca mi nie przeszkodzi, bo kompletnie nie gram w zadne gry. Kiedys mam zamiar sobie troche przeorganizowac otoczenie zeby dolozyc drugi monitor wtedyt bede sie martwil tylko o jakosc obrazu.

Data: 2013-02-25 22:36:02
Autor: Michal
27" monitor
W dniu 2013-02-25 21:53, 2late pisze:

Jaki model?
M2752D-PZ

Czyli ten o którym myślałem. Jak będziesz kupował sprawdź czy poprawiono wspomnianą obsługę VESA DPMS - na dłuższą metę jej brak w roli monitora komputerowego trochę denerwuje.

Myslalem o 16:10 ale ze nie mam miejsca na telewizor to upchne dwa w
jednym. Zwlaszcza ze TV ogladam od swieta a i to na laptopie z Karta TV
i jak juz, to jakis mecz.

To tym bardziej 16:9 jest OK - mniej misjca będą zajmowały czarne pasy.

> Za to filmy zawsze ogladam i bede bardzo
szczesliwy kiedy napisy beda na ekranie wieksze.

Z 50-60 cm na typowym biurku te 27" jest OK, ale z tej odlegÅ‚oÅ›ci bardzo marnie wyglÄ…da sygnaÅ‚ DVD-T SD (w HD jest tylko TVP1 i 2 na 2 róznych MUXach). Do filmów jednak trochÄ™ maÅ‚o, ale  przyzwyczaiÅ‚em siÄ™
do oglądania na 50", parę obejrzałem na 64" więc to może nie być miarodajne.

Mam nadzieje ze wolna matryca mi nie przeszkodzi, bo kompletnie nie
gram w zadne gry.

Ona nie tyle jest wolna, co trochÄ™ ten imput lag w combo TV/monitor przeszkadza, ale to chyba tylko pod warunkiem grania w gry.

Kiedys mam zamiar sobie troche przeorganizowac otoczenie zeby dolozyc drugi
monitor wtedyt bede sie martwil tylko o jakosc obrazu.

Dwa monitory faja sprawa, najlepiej tej samej wielkości i rozdzielczości, bo 22" 16:10 1680x1050 i 27" 1920x1080 nadaje się do pracy praktycznie tylko jako niezależne ekrany, bez łączenia w EyeFinity itp.

--
/MB

Data: 2013-02-25 22:14:12
Autor: 2late
27" monitor
On 25/02/2013 9:36 PM, Michal wrote:

Jaki model?
M2752D-PZ

     Czyli ten o którym myÅ›laÅ‚em. Jak bÄ™dziesz kupowaÅ‚ sprawdź czy
poprawiono wspomnianą obsługę VESA DPMS - na dłuższą metę jej brak w roli
monitora komputerowego trochÄ™ denerwuje.

Trudno, jakos to bede musial przezyc. Kupuje on-line wiec za wiel sie nie nasprawdzam.

[...]

Prawde mowiac jetem fanem filmow z lat 40, 50 czy 60tych wiec czesto bede mial pasy po bokach. ;)

 > Za to filmy zawsze ogladam i bede bardzo
szczesliwy kiedy napisy beda na ekranie wieksze.

Z 50-60 cm na typowym biurku te 27" jest OK, ale z tej odległości bardzo
marnie wygląda sygnał DVD-T SD (w HD jest tylko TVP1 i 2 na 2 róznych
MUXach). Do filmów jednak trochÄ™ maÅ‚o, ale  przyzwyczaiÅ‚em siÄ™
do oglądania na 50", parę obejrzałem na 64" więc to może nie być miarodajne.

Jak pisalem, TV ogladam rzadko ale lubie byc niezalezny kiedy wiem ze w kazdej chwili moge wlaczyc. Poza tym nie mieszkam w Polsce wiec TVP srednio mnie interesuje. ;)

[...]

     Dwa monitory faja sprawa, najlepiej tej samej wielkoÅ›ci i
rozdzielczości, bo 22" 16:10 1680x1050 i 27" 1920x1080 nadaje się do pracy
praktycznie tylko jako niezależne ekrany, bez łączenia w EyeFinity itp.

Dobrze wiedziec. Podowiaduje sie wszystkiego jak juz bede gotow.

Kliknalem, kupilem i za dwa tygodnie bedzie. Niezle sciemniaja, na stronie produktu nie bylo nic na temat terminu dostawy, potem podczas wypeniania formularzy krok po kroku 8-10 dni, a po zaplaceniu dostalem ladne potwierdzenie, ze powinienem sie dostawy spodziewac pomiedzu 8 a 10tym marca. I nie bylo innej opcji jak darmowa dostawa. ;) Juz mi sie nie chce kombinowac, bo w komentarzach, w roznych sklepach, czytalem ze ludzie dlugo czekaja na ten model.

Data: 2013-02-26 20:39:49
Autor: Gotfryd Smolik news
27" monitor
On Mon, 25 Feb 2013, Michal wrote:

Dwa monitory faja sprawa, najlepiej tej samej wielko¶ci
i rozdzielczo¶ci, bo 22" 16:10 1680x1050 i 27" 1920x1080 nadaje
siê do pracy praktycznie tylko jako niezale¿ne ekrany,

  Wystarczy ten sam rozmiar piksela, ¿eby toto by³o u¿yteczne
(i to bardzo). Nawet monitor o wyra¼nie mniejszej rozdzielczo¶ci
mo¿na "dostawiæ" (obrócony o 90 stopni).

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-02-27 15:06:58
Autor: Michal
27" monitor
On Mon, 25 Feb 2013, Michal wrote:
    Dwa monitory faja sprawa, najlepiej tej samej wielkoÅ›ci
i rozdzielczości, bo 22" 16:10 1680x1050 i 27" 1920x1080 nadaje
się do pracy praktycznie tylko jako niezależne ekrany,

  Wystarczy ten sam rozmiar piksela, żeby toto byÅ‚o użyteczne
(i to bardzo).

Do pracy na 2 niezależnych monitorach jak najbardziej (o tym pisałem) - sam często piszę na 22" jednym, a na 27" mam podgląd treści, ale do wspomnianych zastosowań rozrywkowych (Eyefinty itp.) gdzie z wielu ekranów składa się jeden wirtualny o rozdzielczości nawet 4k nie mogę się zgodzić, że to fajnie wygląda - raz że przeszkadza różnica rozdzielczości fizycznej, dwa że Eyefinity sprowadza je do "wspólnego mianownika", przez co jeden z nich nie pracuje w rozdzielczości natywnej, a na LCD wygląda to bardzo niefajnie. Dlatego warto trzymać się takich samych rozdzielczości i najlepiej rozmiarów (rozdzielczość również z tego względu, że poza przeskalowaniem w Eyefinity, nawet jako niezależne ekrany nowe karty mają niemiłą cechę podnoszenia taktowania pamięci w 2D jeśli rozdzielczości są różne - i to bardzo, rzędu z
150 MHz na 1250 MHz, a to wpływa dość znacznie na zużycie energii.
Co ciekawe tak jest w Radeonach HD7800, w poprzednim HD4850 nie było tego problemu.

Nawet monitor o wyraźnie mniejszej rozdzielczości można "dostawić" (obrócony o 90 stopni).

A jak nie ma pivota (a zdecydowana większość 16:10, 16:9 i 21:9 nie ma) to ten monitor będzie trzymał w pionie wynajęty "murzyn", zawiesi się go na sznurkach czy zrobi vesa mount (który do czegoś też trzeba przymocować, a wiele monitorów komputerowych nie ma otworów pod vesa)? Pomijam już że pivot nieźle sprawdza się przy proporcjach 4:3, ale przy 16:10/16:9 czy zwłaszcza nowych 21:9 wygląda dość karykaturalnie.

--
/MB

27" monitor