27" monitor

Data: 2013-02-24 18:54:40
Autor: terjan
27" monitor
W dniu 2013-02-19 20:55, 2late pisze:
Wiem, nie jestem oryginalny :)

Zamierzam kupic monitor 27 cali.

dobry tani monitor 27
http://allegro.pl/i3032320659.html

Data: 2013-02-24 20:53:00
Autor: 2late
27" monitor
On 24/02/2013 5:54 PM, terjan wrote:

Wiem, nie jestem oryginalny :)

Zamierzam kupic monitor 27 cali.

dobry tani monitor 27
http://allegro.pl/i3032320659.html

Juz sie zdecydowalem na LG z tunerem TV. Jak mi jutro odpisza ile potrwa dostawa to zamowie.

Data: 2013-02-25 19:41:22
Autor: Michal
27" monitor
W dniu 2013-02-24 21:53, 2late pisze:
                          ^^^^^

Nomen omen - nie wiem czy nie piszę za późno.

Zamierzam kupic monitor 27 cali.
Juz sie zdecydowalem na LG z tunerem TV. Jak mi jutro odpisza ile potrwa
dostawa to zamowie.

Jaki model? Bo w tegorocznych AFAIR z 50 na końcu opartych o IPS z PIP i spleet screenem a la konsola dalej nie poprawiono w LG niedogodności jaką mam w swoim LG DM2780D, tzn brak obsługi DPMS - jest to o tyle wkurzające, że trzeba go włączyć ręcznie i sam się nie wygasza od razu, zazwyczaj też trzeba wyłączyć z panelu dotykowego lub pilota - taki urok combo u LG (u konkurencji chyba niestety podobnie).
No i jeszcze jedna sprawa - do multimediów, sieci, 2D itp. ten monitor będzie bardzo OK, natomiast do szybkich FPSów itp. już trochę gorzej - mam na biurku 2 monitory: jeden LG W2252TQ z 2ms GTG, drugi ten LG DM2780D z 5ms GTG i na nim wyraźnie widać że matryca jest wolniejsza
/ma większe imput lagi.

--
/MB

Data: 2013-02-25 20:53:31
Autor: 2late
27" monitor
On 25/02/2013 6:41 PM, Michal wrote:

[...]

M2752D-PZ
Myslalem o 16:10 ale ze nie mam miejsca na telewizor to upchne dwa w jednym. Zwlaszcza ze TV ogladam od swieta a i to na laptopie z Karta TV i jak juz, to jakis mecz. Za to filmy zawsze ogladam i bede bardzo szczesliwy kiedy napisy beda na ekranie wieksze. Mam nadzieje ze wolna matryca mi nie przeszkodzi, bo kompletnie nie gram w zadne gry. Kiedys mam zamiar sobie troche przeorganizowac otoczenie zeby dolozyc drugi monitor wtedyt bede sie martwil tylko o jakosc obrazu.

Data: 2013-02-25 22:36:02
Autor: Michal
27" monitor
W dniu 2013-02-25 21:53, 2late pisze:

Jaki model?
M2752D-PZ

Czyli ten o którym myślałem. Jak będziesz kupował sprawdź czy poprawiono wspomnianą obsługę VESA DPMS - na dłuższą metę jej brak w roli monitora komputerowego trochę denerwuje.

Myslalem o 16:10 ale ze nie mam miejsca na telewizor to upchne dwa w
jednym. Zwlaszcza ze TV ogladam od swieta a i to na laptopie z Karta TV
i jak juz, to jakis mecz.

To tym bardziej 16:9 jest OK - mniej misjca będą zajmowały czarne pasy.

> Za to filmy zawsze ogladam i bede bardzo
szczesliwy kiedy napisy beda na ekranie wieksze.

Z 50-60 cm na typowym biurku te 27" jest OK, ale z tej odlegÅ‚oÅ›ci bardzo marnie wyglÄ…da sygnaÅ‚ DVD-T SD (w HD jest tylko TVP1 i 2 na 2 róznych MUXach). Do filmów jednak trochÄ™ maÅ‚o, ale  przyzwyczaiÅ‚em siÄ™
do oglądania na 50", parę obejrzałem na 64" więc to może nie być miarodajne.

Mam nadzieje ze wolna matryca mi nie przeszkodzi, bo kompletnie nie
gram w zadne gry.

Ona nie tyle jest wolna, co trochÄ™ ten imput lag w combo TV/monitor przeszkadza, ale to chyba tylko pod warunkiem grania w gry.

Kiedys mam zamiar sobie troche przeorganizowac otoczenie zeby dolozyc drugi
monitor wtedyt bede sie martwil tylko o jakosc obrazu.

Dwa monitory faja sprawa, najlepiej tej samej wielkości i rozdzielczości, bo 22" 16:10 1680x1050 i 27" 1920x1080 nadaje się do pracy praktycznie tylko jako niezależne ekrany, bez łączenia w EyeFinity itp.

--
/MB

Data: 2013-02-25 22:14:12
Autor: 2late
27" monitor
On 25/02/2013 9:36 PM, Michal wrote:

Jaki model?
M2752D-PZ

     Czyli ten o którym myÅ›laÅ‚em. Jak bÄ™dziesz kupowaÅ‚ sprawdź czy
poprawiono wspomnianą obsługę VESA DPMS - na dłuższą metę jej brak w roli
monitora komputerowego trochÄ™ denerwuje.

Trudno, jakos to bede musial przezyc. Kupuje on-line wiec za wiel sie nie nasprawdzam.

[...]

Prawde mowiac jetem fanem filmow z lat 40, 50 czy 60tych wiec czesto bede mial pasy po bokach. ;)

 > Za to filmy zawsze ogladam i bede bardzo
szczesliwy kiedy napisy beda na ekranie wieksze.

Z 50-60 cm na typowym biurku te 27" jest OK, ale z tej odległości bardzo
marnie wygląda sygnał DVD-T SD (w HD jest tylko TVP1 i 2 na 2 róznych
MUXach). Do filmów jednak trochÄ™ maÅ‚o, ale  przyzwyczaiÅ‚em siÄ™
do oglądania na 50", parę obejrzałem na 64" więc to może nie być miarodajne.

Jak pisalem, TV ogladam rzadko ale lubie byc niezalezny kiedy wiem ze w kazdej chwili moge wlaczyc. Poza tym nie mieszkam w Polsce wiec TVP srednio mnie interesuje. ;)

[...]

     Dwa monitory faja sprawa, najlepiej tej samej wielkoÅ›ci i
rozdzielczości, bo 22" 16:10 1680x1050 i 27" 1920x1080 nadaje się do pracy
praktycznie tylko jako niezależne ekrany, bez łączenia w EyeFinity itp.

Dobrze wiedziec. Podowiaduje sie wszystkiego jak juz bede gotow.

Kliknalem, kupilem i za dwa tygodnie bedzie. Niezle sciemniaja, na stronie produktu nie bylo nic na temat terminu dostawy, potem podczas wypeniania formularzy krok po kroku 8-10 dni, a po zaplaceniu dostalem ladne potwierdzenie, ze powinienem sie dostawy spodziewac pomiedzu 8 a 10tym marca. I nie bylo innej opcji jak darmowa dostawa. ;) Juz mi sie nie chce kombinowac, bo w komentarzach, w roznych sklepach, czytalem ze ludzie dlugo czekaja na ten model.

Data: 2013-02-26 20:39:49
Autor: Gotfryd Smolik news
27" monitor
On Mon, 25 Feb 2013, Michal wrote:

Dwa monitory faja sprawa, najlepiej tej samej wielko¶ci
i rozdzielczo¶ci, bo 22" 16:10 1680x1050 i 27" 1920x1080 nadaje
siê do pracy praktycznie tylko jako niezale¿ne ekrany,

  Wystarczy ten sam rozmiar piksela, ¿eby toto by³o u¿yteczne
(i to bardzo). Nawet monitor o wyra¼nie mniejszej rozdzielczo¶ci
mo¿na "dostawiæ" (obrócony o 90 stopni).

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-02-27 15:06:58
Autor: Michal
27" monitor
On Mon, 25 Feb 2013, Michal wrote:
    Dwa monitory faja sprawa, najlepiej tej samej wielkoÅ›ci
i rozdzielczości, bo 22" 16:10 1680x1050 i 27" 1920x1080 nadaje
się do pracy praktycznie tylko jako niezależne ekrany,

  Wystarczy ten sam rozmiar piksela, żeby toto byÅ‚o użyteczne
(i to bardzo).

Do pracy na 2 niezależnych monitorach jak najbardziej (o tym pisałem) - sam często piszę na 22" jednym, a na 27" mam podgląd treści, ale do wspomnianych zastosowań rozrywkowych (Eyefinty itp.) gdzie z wielu ekranów składa się jeden wirtualny o rozdzielczości nawet 4k nie mogę się zgodzić, że to fajnie wygląda - raz że przeszkadza różnica rozdzielczości fizycznej, dwa że Eyefinity sprowadza je do "wspólnego mianownika", przez co jeden z nich nie pracuje w rozdzielczości natywnej, a na LCD wygląda to bardzo niefajnie. Dlatego warto trzymać się takich samych rozdzielczości i najlepiej rozmiarów (rozdzielczość również z tego względu, że poza przeskalowaniem w Eyefinity, nawet jako niezależne ekrany nowe karty mają niemiłą cechę podnoszenia taktowania pamięci w 2D jeśli rozdzielczości są różne - i to bardzo, rzędu z
150 MHz na 1250 MHz, a to wpływa dość znacznie na zużycie energii.
Co ciekawe tak jest w Radeonach HD7800, w poprzednim HD4850 nie było tego problemu.

Nawet monitor o wyraźnie mniejszej rozdzielczości można "dostawić" (obrócony o 90 stopni).

A jak nie ma pivota (a zdecydowana większość 16:10, 16:9 i 21:9 nie ma) to ten monitor będzie trzymał w pionie wynajęty "murzyn", zawiesi się go na sznurkach czy zrobi vesa mount (który do czegoś też trzeba przymocować, a wiele monitorów komputerowych nie ma otworów pod vesa)? Pomijam już że pivot nieźle sprawdza się przy proporcjach 4:3, ale przy 16:10/16:9 czy zwłaszcza nowych 21:9 wygląda dość karykaturalnie.

--
/MB

27" monitor