"28 górskich szczytów zdobył w 76 godzi n"

Data: 2015-06-30 19:35:30
Autor: ppontek
"28 górskich szczytów zdobył w 76 godzi n"
28-letni Grzegorz Leszek w trasę ruszył 24 czerwca. Zaczął od Tarnicy w Bieszczadach, a swoją przygodę skończył na Śnieżce. Na mecie zameldował się o 1.30 w nocy z soboty na niedzielę [...] W praktyce zdobywanie kolejnych szczytów wyglądało następująco: Grzegorz Leszek wraz z załogą podjeżdżał samochodem do podnóża góry, a następnie wbiegał na jej wierzchołek. Czas na krótki sen i posiłek miał tylko podczas drogi pomiędzy szczytami.

http://www.tvn24.pl/wroclaw,44/rekordzista-polski-zdobyl-28-szczytow-w-76-godzin,555621.html

Ciekawe czy rekord trafia do tego, czyj samochód jest w stanie podjechać bliżej szczytu.

:-)
PABLO

Data: 2015-06-30 13:42:02
Autor: Marek
"28 górskich szczytów zdoby³ w 76 godzin"
ppontek napisa³:

Ciekawe czy rekord trafia do tego, czyj samochód jest w stanie podjechaæ bli¿ej szczytu.

Rzecz jest bardziej intryguj±ca.
Trzeba przyznaæ, ¿e mimo wsparcia silnikiem, ch³op musia³ trochê cisn±æ z laczka. Ale i tak da³ dupy, bo wbieg³ na Che³miec, zamast na Borow±. Skoro nie trzyma³ siê zasad stanowionych dla KGP, to powinien uwzglêdniæ rzeczywite "dachy" polskich grup górskich. Ale tak samo kaszani± inni ¶cigacze, a idea tego wyczynu polega zapewne na tym, by rywalizowaæ wed³ug sta³ych kryteriów. Choæ... czy rzeczywi¶cie sta³ych? Ciekawi mnie, czy punkty startu z auta na szczyt s± jednakowe? I co z wariantem u¿ycia auta z lawet± i k³adem na niej? Podjazd k³adem jak wysoko siê da (a tylko w nielicznych przypadkach siê nie da na sam czubek) bêdzie siê licz³ w rywalizacji, czy ustanowi raczej now± kategoriê wy¶cigu na KGP? Mamy te¿ opcjê wsparcia lotniczego. Lata wszak po kraju trochê prywatnych ¶mig³owców.
Artyku³ jest do¶æ lakoniczny. Nie wspomina o sposobie robienia szczytów w parkach narodowych. Tarnica z Wo³osatego czy z Prze³êczy Bukowskiej? Rysy z Palenicy czy znad Morskiego Oka? ¦nie¿kê w opcji silnikowej mo¿na zrobiæ w sekundê, otwieraj±c drzwi fury i wyci±gaj±æ nogê na koñcu Drogi Jubileuszowej.
Ciekawi mnie te¿ sprawa roboty kierowcy. Je¶li rekord jest oficjalny, to jego autorzy powinni móc siê pochwaliæ trackiem z GPSa. Interesuj±ca mo¿e byæ krzywa prêdko¶ci na drogach publicznych i jej zwi±zek z limitami wynikaj±cymi z ustawy PoRD.

--
Marek

Data: 2015-06-30 20:11:16
Autor: Henek DÄ…browski
W dniu 2015-06-30 o 19:35, ppontek pisze:

Ciekawe czy rekord trafia do tego, czyj samochód jest w stanie podjechać
bliżej szczytu.

W ogóle  mnie ta caÅ‚a rekordomania nie przekonuje, zwÅ‚aszcza że tak jak piszesz polega to głównie na jak najszybszym i jak najbliższym podjechaniu pod dany pagór...
Pzdr Henek

Data: 2015-06-30 21:47:16
Autor: ppontek
W dniu 2015-06-30 o 20:11, Henek DÄ…browski pisze:
[...]

Ciekawe kiedy i gdzie jest "czas start".

Po prostu sezon ogórkowy się zaczął :-)

P.

Data: 2015-06-30 22:47:53
Autor: Piotr
W dniu 2015-06-30 o 21:47, ppontek pisze:
[...]

A ile szczytów zdobył W.Cywiński idąc główną granią Tatr solo, bodajże w
3 dni?

Pozdr

Data: 2015-06-30 23:09:46
Autor: Jacek G.
W dniu 2015-06-30 19:35, ppontek napisał(a)::
[...]
Faktycznie jest moda na coraz bardziej ekstremalne wyczyny, spektakularne rekordy itp.
Ale, jak to odpowiedział jeden spotkany Słowak na pytanie czy korzystał z wyciągu - "to ne je turistika". :)
--
Jacek G.

Data: 2015-06-30 23:26:40
Autor: Henek DÄ…browski
W dniu 2015-06-30 o 23:09, Jacek G. pisze:

Ale, jak to odpowiedział jeden spotkany Słowak na pytanie czy korzystał
z wyciÄ…gu - "to ne je turistika". :)

heh,
chodzę po górach od 33 lat w miarę intensywnie a KGP jeszcze nie zdobyłem ;-|
Mam kumpla który zaczÄ…Å‚ 3  lata temu, a w tym roku zaczÄ…Å‚ kompletować KGP i jest już na finiszu.
Zaczyna się patrzeć na mnie z wyższością .... :-D

A tak na serio czasami mam wrażenie że teraz jest więcej turystów, ale to chyba jest po prostu więcej ludzi w górach. Z racji miejsca zamieszkania sporo szwędam się bo Beskidzie Wyspowym, dawniej pustki były zupełne, ostatnio trochę ludzi przybyło. Jednak raz trafiłem na akcję poznaj Beskid Wyspowy na Mogielicy, cyrk był sakramencki i jeśli miało to coś wspólnego z turystyką to raczej w stylu "zakładowy wyjazd hutników w góry". Chyba to jednak zmierza bardziej w kierunku różnorakich wyczynów niż prawdziwej turystyki :-(

Pzdr Henek

Data: 2015-06-30 23:36:28
Autor: ppontek
W dniu 2015-06-30 o 23:26, Henek DÄ…browski pisze:
chodzę po górach od 33 lat w miarę intensywnie a KGP jeszcze nie
zdobyłem ;-|

Może nie masz właściwej aplikacji (sorry, to się chyba mówi "apki") :-)

PABLO

Data: 2015-07-16 12:33:51
Autor: Lechu
W dniu 30.06.2015 o 23:26, Henek DÄ…browski pisze:
[...]

Dokładnie. To nie to czym były wędrówki grup turystycznych, prowadzone przez społeczną kadrę przodowników PTTK, instruktorów ZHP czy letnie obozy wędrowne prowadzone przez nauczycieli i wychowawców. Jak to wyglądało można zobaczyć na niektórych starych zdjęciach tu > https://picasaweb.google.com/110417056653539431305/StareFotografie

LR

Data: 2015-07-16 22:18:31
Autor: Pieszy
"28 górskich szczytów zdobył w 76 godzin"

Użytkownik "Lechu" napisał

Dokładnie. To nie to czym były wędrówki grup turystycznych, prowadzone przez społeczną kadrę przodowników PTTK, instruktorów ZHP ...

Znasz Lechu dowcip o Tymitunie? WiÄ™c ty mi tu Lechu o tym komunistycznym zethapie nie wspominaj nawet bo nie znoszÄ™ tego * restwa od czasu jak w Bieszczadach (czasy komunistycznej akcji Bieszczady 40 na której nikt dobrze z  lokalsów nie wyszedÅ‚) pomachaliÅ›my z kumplem na autobus ZHP jadÄ…cy z Suchych Rzek (stanica krakowska) do Ustrzyk Górrnych na zehapowskie Jambore a pan zamiast nas oszczać ciepÅ‚ym moczem i pojechać dalej zadaÅ‚ sobie trud zwolnienia, otworzenia drzwi i rzucenia klasycznego harcerskiego pozdrowienia:
"Przybłędów nie bierzemy", dodam że nasz strój, ewkwipunek, niezbyt niechlujny wygląd jak też i piękny wiek koło dwudziestki nie kwalifikowały nas do wyrzucenia na margines tego pięknego harcerskiego swięta.
Dodam też, żde mój młdzieńczy zapał i wiara w miłość bliźniego zostały wtedy wystawione na wielka próbę, zwłaszcza jak dotaliśmy do Ustrzyk G tego dnia - zabrać ujowi maszynki z wetyli czy nie zabrać ?
Oczywiście nie zabralismy ale od tej pory mam do dzisiaj pełną dupę intruktów ZHP, zwłaszcza z Krakowa (wybacz Henek, taka trauma, wiem że to nie Ty)

pozdrawiam

Pieszy

Data: 2015-07-16 23:23:14
Autor: Henek DÄ…browski
W dniu 2015-07-16 o 22:18, Pieszy pisze:

Oczywiście nie zabralismy ale od tej pory mam do dzisiaj pełną dupę
intruktów ZHP, zwłaszcza z Krakowa (wybacz Henek, taka trauma, wiem że
to nie Ty)

He,he
Po pierwsze - wtedy jeszcze nie byłem z Krakowa
Po drugie - w mojej paczce o harcerzach mówiliśmy: harcydupki (pardon)
:-)
Wszelakiej maści przewodnicy/przodownicy byli mi obojętni, no chyba że trafił się jakiś po drodze który usiłował się podzielić ciężką zdobytą wiedzą nieproszony ....

Pzdr Henek

Data: 2015-07-16 23:43:57
Autor: Zbynek Ltd.
"28 górskich szczytów zdoby³ w 76 godzin"
Henek D±browski napisa³(a) :
Wszelakiej ma¶ci przewodnicy/przodownicy byli mi obojêtni, no chyba ¿e trafi³ siê jaki¶ po drodze który usi³owa³ siê podzieliæ ciê¿k± zdobyt± wiedz± nieproszony ....

Aaaa, za nieproszone przys³ugi to mo¿na tylko wp... dostaæ :-)

    Zbyszek
PGP key: 0x36A0E600

Data: 2015-07-20 07:52:56
Autor: bans
W dniu 2015-07-16 o 23:23, Henek DÄ…browski pisze:

Po drugie - w mojej paczce o harcerzach mówiliśmy: harcydupki (pardon)
:-)

Cytując klasyka: "Uważaj harcerz, bo się usmarczesz!" ;)

--
bans

Data: 2015-07-17 00:36:53
Autor: klub sudecki
"28 górskich szczytów zdoby³ w 76 godzin"
W dniu czwartek, 16 lipca 2015 22:18:34 UTC+2 u¿ytkownik Pieszy napisa³:
U¿ytkownik "Lechu" napisa³

> Dok³adnie. To nie to czym by³y wêdrówki grup turystycznych, prowadzone > przez spo³eczn± kadrê przodowników PTTK, instruktorów ZHP ...

Znasz Lechu dowcip o Tymitunie? Wiêc ty mi tu Lechu o tym komunistycznym zethapie nie wspominaj nawet bo nie znoszê tego * restwa od czasu jak w Bieszczadach (czasy komunistycznej akcji Bieszczady 40 na której nikt dobrze z  lokalsów nie wyszed³) pomachali¶my z kumplem na autobus ZHP jad±cy z Suchych Rzek

Skojarzenie zupe³nie nie na temat. Widaæ nie potrafisz dostrzec ogromnej ró¿nicy miêdzy turystyk± wêdrown± piesz±, a turystyk± motorow±. Ja piszê o wêdruj±cych po górach pieszo, a nie o wycieczkach poruszaj±cych siê autokarami z przewodnikiem i pilotem i kto wie jeszcze z z jak± eksort±...

LR

Data: 2015-07-17 11:39:53
Autor: Henek DÄ…browski
W dniu 2015-07-17 o 09:36, klub_sudecki@wp.pl pisze:

[...]

Tak masz racjê - to taka sam ró¿nica jak chodzenie samemu bezdro¿ami i w grupie z jakim¶ nawiedzonym przodownikiem TG podtruwaj±cym na dodatek ca³y czas ró¿nymi bzdetami historyczno-topgraficznymi...
:-)

Pzdr Henek

Data: 2015-07-17 05:01:24
Autor: klub sudecki
"28 górskich szczytów zdoby³ w 76 godzin"
W dniu pi±tek, 17 lipca 2015 11:39:55 UTC+2 u¿ytkownik Henek D±browski napisa³:

taka sam ró¿nica jak chodzenie samemu bezdro¿ami i w grupie z jakim¶ nawiedzonym przodownikiem TG podtruwaj±cym na dodatek ca³y czas ró¿nymi bzdetami historyczno-topgraficznymi...

Tak czy inaczej piesza wêdrówka samemu czy w niewielkiej grupie ma zasadniczy element wspólny - kameralno¶æ. I to nie to samo, co widzia³e¶ ostatnio w Beskidzie Wyspowym i czym by³e¶ tak bardzo zniesmaczony :P

LR

Data: 2015-07-17 15:13:26
Autor: Henek DÄ…browski
W dniu 2015-07-17 o 14:01, klub_sudecki@wp.pl pisze:

Tak czy inaczej piesza wêdrówka samemu czy w niewielkiej grupie ma zasadniczy element wspólny - kameralno¶æ. I to nie to samo, co widzia³e¶ ostatnio w Beskidzie Wyspowym i czym by³e¶ tak bardzo zniesmaczony :P

Bynajmniej nie stawia³em miêdzy tymi sytuacjami znaku równo¶ci.
O wiele ³atwiej znoszê kameraln± grupkê - nawet z upierdliwym przodownikiem....

:-D

Pzdr Henek

Data: 2015-07-17 08:13:06
Autor: klub sudecki
"28 górskich szczytów zdoby³ w 76 godzin"
W dniu pi±tek, 17 lipca 2015 15:14:00 UTC+2 u¿ytkownik Henek D±browski napisa³:
W dniu 2015-07-17 o 14:01, klub_sudecki@wp.pl pisze:

O wiele ³atwiej znoszê kameraln± grupkê - nawet z upierdliwym przodownikiem....

Chyba nie uwa¿asz, ¿e ka¿dy przodownik turystyki górskiej jest upierdliwy, a ju¿ na pewno nie a¿ tak, ¿eby skutecznie wp³yn±æ na zmiany absurdalnych przepisów ograniczaj±cych swobodê poruszania siê po górskich szlakach i braæ udzia³ pracach legislacyjnych na rzecz okrojenia uprawnieñ przewodników górskich z terenów maj±cych niewiele wspólnego z górami... :P

LR

Data: 2015-07-01 13:01:59
Autor: Maseł
[...]

Hmm - a ja w slowackich taterkach sobie wlasnie wyciagi ostatnio bardzo
chwale. Hint - od dziesieciu lat zawsze mam w plecaku jakies dziecie, a
od niedawna drugie czlapie za ciagniete reke....
BTW - korony tez jeszcze na stanie nie posiadam mimo, ze jak juz tu
padlo, tez ze 30 lat z okladem w gorach przeroznych sie pojawiam.

Pozdro

Maseł

Data: 2015-07-01 22:24:48
Autor: Smok Eustachy
"28 górskich szczytów zdobył w 76 godzin"
W dniu 01.07.2015 o 13:01, Maseł pisze:
/../
[...]

A ta korona to co w ogóle jest?

Data: 2015-07-01 22:42:37
Autor: Henek DÄ…browski
"28 górskich szczytów zdobył w 76 godzin"
W dniu 2015-07-01 o 22:24, Smok Eustachy pisze:

A ta korona to co w ogóle jest?

https://pl.wikipedia.org/wiki/Korona_G%C3%B3r_Polski

a tutaj wersja ekstremalna:

http://www.koronygor.pl/

Pzdr Henek

"28 górskich szczytów zdobył w 76 godzi n"