29" vs 26"

Data: 2013-10-10 15:20:16
Autor: ToMasz
29" vs 26"
W dniu 10.10.2013 10:14, Iguan_007 pisze:
Hej,

Pytanie do uzytkownikow MTB na 29" kolach ktorzy przesiedli sie z 26": czy w 29" ciezej podniesc przednie kolo?
nie.
wydawal mi sie lekko "ociezaly" na zakretach, moze to tylko kwestia przyzwyczajenia)
nie wydaje Ci się, 29 jest bardziej ociężały niż 26
Czy rzeczywiscie wieksza srednica kola wymaga mocniejszego szarpniecia pedalami/przesuniecia sie dalej do tylu (czegos innego)?
Może Twój 29 jest dłuższy niż 26?
Pozatym, trudno jest zmierzyć "odczucia"
JA bym to określił tak: na 29 lepiej się jeździ, 26 czasem, sporadycznie lepiej się nadaje do szaleństw, gwałtownych manewrów.
ToMasz

Data: 2013-10-10 13:01:22
Autor: Iguan_007
29" vs 26"
On Thursday, October 10, 2013 11:20:16 PM UTC+10, ToMasz wrote:

> Czy rzeczywiscie wieksza srednica kola wymaga mocniejszego szarpniecia pedalami/przesuniecia sie dalej do tylu (czegos innego)?

Może Twój 29 jest dłuższy niż 26?

Moze rzeczywiscie to dobry trop. Obydwa rowery maja teoretycznie taki sam rozmiar (M) ale w bardzo ciasnych zakretach przod na 29" wystawal mi bardziej na zewnatrz zakretu niz sie tego spodziewalem. Wiec moze rzeczywiscie ten 29" byl troche dluzszy. Musze poszukac jakichs danych.

Pozatym, trudno jest zmierzyć "odczucia"

JA bym to okre¶lił tak: na 29 lepiej się jeĽdzi, 26 czasem, sporadycznie lepiej się nadaje do szaleństw, gwałtownych manewrów.

Odnioslem dokladnie takie  samo wrazenie. Na wiekszych kamieniach/korzeniach czy w grzaskim blocie 29" byl zdecydowanie lepszy. Na bardzo waskich, kretych szlakach 26" byl poreczniejszy.

Pozdrawiam,   Iguan   --
Iguan007   Sezon caly rok:   http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia

Data: 2013-10-10 22:22:34
Autor: ToMasz
29" vs 26"
(...)
Odnioslem dokladnie takie  samo wrazenie.
Zajmuje się rowerami od daaaaawna, i co do jazdy na rowerze - nie szaleństw - _uważam_ ze 29er to krok w dobr± stronę. Brakowało "grubych" opon 28razy.. ponad 2 cale. Nazwano to bezsensownie "ER", ale ważne że jest. No i teraz nareszcie zaczyna schodzić do normalnego poziomu cenowego czyli tysiak za rower na kasecie 8

ToMasz

29" vs 26"