29er dob贸r ramy

Data: 2014-08-27 18:24:32
Autor: ToMasz
29er dob贸r ramy
W dniu 27.08.2014 13:42, quasi pisze:
Witam,
Rok temu pyta艂em tutaj o trekkinga i ostatecznie kupi艂em Waganta
(...)
Obecnie bardzo mocno zastanawiam si臋 nad g贸ralem, gdy偶 trekkingiem nie
poje偶d偶臋 po lesie -
za艂贸偶 opony
http://www.italbike.eu/images/strona2012/01VRB/14VRB081Cbig.jpg
B臋dziesz 艣miga艂 po lesie bez problemu. mnie te opony wioz艂y przez pla偶e, na podobnym poziomie jak zwyk艂e g贸rale

Mierzy艂em, a nawet je藕dzi艂em na Romecie R-Line 2.0 na ramie 17 i musz臋
przyzna膰, 偶e przekrok by艂 ok, ale by艂 on dosy膰 kr贸tki - pozycja by艂a
prawie jak na trekkingu. Sprzedawca m贸wi艂, 偶e to rama na mnie, ale
w膮tpi臋 w jego szczere intencje. Sztyca by艂a praktycznie na maksa, a mimo
to uwa偶am, 偶e brakowa艂o jeszcze oko艂o 2 cm. Podejrzewam, 偶e na ramie 19
bym wisia艂.
trudno wyrokowa膰. 29er zazwyczaj wy偶ej stoi, ale nie jest d艂u偶szy. jednak 17 cali dla 182cm faceta - raczej ma艂a rama

(Jaki艣 miesi膮c temu ten Romet na ramie 17 by艂 do kupienia na allegro
oko艂o 30% taniej.
dobrze 偶e go nie kupi艂e艣, bo romet w艂a艣nie zrobi艂 kolejn膮 promocje. jak b臋dzeisz chcia艂 kupi膰 to daj zna膰
:)

Jakie s膮 wasze do艣wiadczenia z doborem 29er?

fajnie si臋 jedzie za pierwszym razem. potem niestety trzeba wybiera膰, czy si臋 ma opony na teren i na asfalcie jest "rzucawka", czy na asfalt i w terenie jest kiszka. Nie da si臋 za艂o偶y膰 b艂otnik贸w.
W zasadzie, masz rower, podobny do 29er, tylko ma opony cie艅sze....

ToMasz

Data: 2014-08-27 18:47:53
Autor: quasi
29er dob贸r ramy
W dniu 2014-08-27 18:24, ToMasz pisze:
za艂贸偶 opony
http://www.italbike.eu/images/strona2012/01VRB/14VRB081Cbig.jpg
B臋dziesz 艣miga艂 po lesie bez problemu. mnie te opony wioz艂y przez pla偶e,
na podobnym poziomie jak zwyk艂e g贸rale

My艣la艂em o tym. Szersze laczki (ciekawe czy wesz艂y by 2 cale?) zdemontowa膰 reszt臋 klamot贸w (baga偶nik, b艂otniki, lampki, os艂on臋 艂a艅cucha, n贸偶k臋), ale gdybym musia艂 awaryjnie zej艣膰 to mog艂oby to by膰 bolesne przy tej ramie.

[...]

Fajnie, ale rama 19 chyba raczej b臋dzie za wielka, a na 17 ledwo si臋 mieszcz臋.
Zdaj臋 sobie spraw臋 偶e 10-15% z ceny katalogowej mo偶na urwa膰 nawet w 艣rodku sezonu. Teraz idzie jesie艅 wi臋c mniej chodliwe modele b臋dzie mo偶na wyrwa膰 nawet 30% taniej, ale g贸ral z powietrznym widelcem i do艣膰 dobrym osprz臋tem raczej si臋 do tej grupy nie zalicza.

Chyba 偶e to jaka艣 inna promocja na rocznik 2014 zwi膮zana z wprowadzeniem kolekcji na rok 2015. Zakup rowera je偶eli w og贸le dojdzie do skutku to kwestia raczej przysz艂ego miesi膮ca ni偶 tygodnia.

Data: 2014-08-27 18:59:12
Autor: quasi
29er dob贸r ramy
[...]

1. Czy na te obr臋cze (Schurman YAK19 prz贸d, Alexrims ACE18 ty艂) mog臋 za艂o偶y膰 opony od 29er'a np. Schwalbe Smart Sam 29x1,75 albo Rapid Rob 29x2.25?

2. Czy takie opony b臋d膮 pasowa膰 do mojej ramy/widelca?

29er dob贸r ramy