29er jaki polecacie

Data: 2014-11-17 23:45:30
Autor: Krzysztof C
29er jaki polecacie
Mama 197cm wzrostu i ok 130kg wagi.
Dotychczas jeździłem na:
http://www.decathlon.pl/rower-gorski-rockrider-51-big-id_8202060.html
i byłem bardzo zadowolony ale czas na zmianę.
Jaki rower słusznych rozmiarów polecilibyście.
Cena tak maks. 2000zł
Po pozytywnych doświadczeniach ze sklepem i serwisem decathlona chciałem kupić kolejny rower u nich i miał to być
http://www.decathlon.pl/rower-gorski-rockrider-81-- id_8168918.html
ale nie ma już nigdzie w rozmiarze XL;(
Co w zamian?

Data: 2014-11-18 01:32:38
Autor: rmikke
29er jaki polecacie
W dniu wtorek, 18 listopada 2014 08:45:33 UTC+1 użytkownik Krzysztof C napisał:
[...]

Akurat jest dobra pora, żeby zapolować na Treka z wyprzedaży. Np. 4300.

Data: 2014-11-18 02:29:32
Autor: Krzysztof C
29er jaki polecacie
W dniu wtorek, 18 listopada 2014 10:32:39 UTC+1 użytkownik rmikke napisał:
Akurat jest dobra pora, żeby zapolować na Treka z wyprzedaży. Np. 4300.

Tak na szybko patrzę  widzę  poniżej 2kzł nie dostane

Data: 2014-11-18 02:44:37
Autor: rmikke
29er jaki polecacie
W dniu wtorek, 18 listopada 2014 11:29:33 UTC+1 użytkownik Krzysztof C napisał:
W dniu wtorek, 18 listopada 2014 10:32:39 UTC+1 użytkownik rmikke napisał:
> Akurat jest dobra pora, żeby zapolować na Treka z wyprzedaży. Np. 4300.

Tak na szybko patrzę  widzę  poniżej 2kzł nie dostane

A ja tak na wolno doczytałem, że to ma być 29er :D

Data: 2014-11-18 03:27:43
Autor: Krzysztof C
29er jaki polecacie
W dniu wtorek, 18 listopada 2014 11:44:39 UTC+1 użytkownik rmikke napisał:

A ja tak na wolno doczytałem, że to ma być 29er :D
Widzisz 29er rockrider big5.1 kupiłem na początku 2012 roku za 1300zł
Teraz chcę kupić kolejny podobny rower, niestety tego 5.1 decathlon już w ofercie nie ma więc pytam o cos podobnego.
Czy faktycznie nie ma na rynku 29er w cenie poniżej 2tys zł?

Data: 2014-11-18 12:41:06
Autor: mt
29er jaki polecacie
W dniu 2014-11-18 12:27, Krzysztof C pisze:
W dniu wtorek, 18 listopada 2014 11:44:39 UTC+1 użytkownik rmikke napisał:

A ja tak na wolno doczytałem, że to ma być 29er :D
Widzisz 29er rockrider big5.1 kupiłem na początku 2012 roku za 1300zł

I co jest nie tak z tym rowerem, że po 2 latach już chcesz zmieniać na nowy?

Czy faktycznie nie ma na rynku 29er w cenie poniżej 2tys zł?

A za co masz bana na google czy chociażby allegro? W cenie poniżej 2000 zł spokojnie można znaleźć 29er, jak chociażby Rambler Rometa czy któryś z Krossów jak Level B2, a jak się poszuka to i B3 można dostać <2kzł.

--
marcin

Data: 2014-11-18 04:13:49
Autor: Krzysztof C
29er jaki polecacie
W dniu wtorek, 18 listopada 2014 12:41:16 UTC+1 użytkownik mt napisał:
I co jest nie tak z tym rowerem, że po 2 latach już chcesz zmieniać na nowy?
W ramach reklamacji zaproponowali mi zwrot kasy za cały rower;)
Jest więc okazja zmiany roweru na nowy(kolejne dwa lata gwarancji) to chce skorzystać.
A za co masz bana na google czy chociażby allegro? W cenie poniżej 2000 zł spokojnie można znaleźć 29er,
To i znalazłem ale myślałem ze konkretny model ktoś poleci. W końcu sa tu doświadczeni użytkownicy oraz serwisanci i sprzedawcy a ja zwykły amator;)

jak chociażby Rambler Rometa czy któryś z Krossów jak Level B2, a jak się poszuka to i B3 można dostać <2kzł.
Dzięki, może jednak ktoś używał któryś z w/w i może polecić/odradzić.

Data: 2014-11-18 13:47:36
Autor: abn140
29er jaki polecacie
Dzięki, może jednak ktoś używał któryś z w/w i może polecić/odradzić.
http://nrowery.pl/rowery-2014/mtb-29

Ja mam 29 z tej firmy. zima dwa lata temu dalem cos 1500 za 29 na deore xt przod tyl i hamplach hydraulicznych shimano.
rower b. fajny do latania po lasach i ogolnej jazdy.
mial byc dla dziecka ale sam nim latam. wygodniej mi niz na moim holendrze...
podobno winowajca to stosunkowo .kwadratowa. rama.
cokolwiek to znaczy.
w gorach sie nie pokazuje.
ale niedawno na wycieczce w beskidy widzialem na szlaku takie zlomy ze ten moj to jak mercedes...
ludzie jezdza i nie wnikaja.
jest tylko jedno ale. to co widze na stronie to ceny maja wysokie. no i to juz nie jest dokladnie moj rower....

Data: 2014-11-18 04:49:02
Autor: Krzysztof C
29er jaki polecacie
[...]

Jednak znaleźli jeszcze w rozmiarze XL
Pytanko: warto wziąć ten rower w tej cenie?
http://www.decathlon.pl/rower-gorski-rockrider-81-- id_8168918.html#anchor_ComponentProductFeatures
Czy osprzęt w nim zamontowany jest w miarę przyzwoity?
No i czy przy mojej wadze 130i wzroście 197cm będzie ok?

Data: 2014-11-18 14:13:56
Autor: atm
29er jaki polecacie
On 2014-11-18 13:49, Krzysztof C wrote:
[...]

Ten z linka ma chyba kola 26"?

Data: 2014-11-18 06:23:53
Autor: Krzysztof C
29er jaki polecacie
W dniu wtorek, 18 listopada 2014 14:14:18 UTC+1 użytkownik atm napisał:
Ten z linka ma chyba kola 26"?
Ano fakt. Przegapiłem. Ten XL mnie zmylił.
Ale tak na marginesie ten rower z tym wyposażeniem chyba wart swojej ceny?
Dzisiaj będę w decathlonie to się przymierze;)

Data: 2014-11-18 20:55:43
Autor: atm
29er jaki polecacie
On 2014-11-18 15:23, Krzysztof C wrote:
[...]

Chcialbys wracac do 26"? Jesli pozniej bedziesz chcial  sprobowac 29ERa to droge bedziesz mial zamknieta. Wymiana calego roweru lub przesniesiesz tylko naped i hamulce reszta pozostawiajac jako padline.
Ja mam teraz taka sytuacje z rowerem, chetnie przesiadlbym sie na 29ERa ale czeka mnie wymiana wszystkiego, no moze poza w pewnym stopniu zuzytym napedem.

Data: 2014-11-19 09:02:31
Autor: qrt
29er jaki polecacie
Dnia Tue, 18 Nov 2014 06:23:53 -0800 (PST), Krzysztof C napisał(a):

Ale tak na marginesie ten rower z tym wyposażeniem chyba wart swojej ceny?

Tak. Za taką cenę tak wyposażony rower jest niewątpliwie okazją.

Data: 2014-11-19 00:24:07
Autor: Krzysztof C
29er jaki polecacie
W dniu środa, 19 listopada 2014 09:03:10 UTC+1 użytkownik qrt napisał:
Tak. Za taką cenę tak wyposażony rower jest niewątpliwie okazją..
Transakcja dokonana opisze szczegóły.
Dotychczas używałem Rockrider BIG 5,1. Kilka miesięcy temu pękła mi ośka w tylnym kole(wolnobieg) zawiozłem i w ramach gwarancji wymienili całe koło na nowe.
Ostatnio znowu pękła ośka, więc ponownie zawiozłem koło do serwisu. Po kilku tygodniach dostałem telefon z serwisu że mam przywieżć resztę roweru i oddadzą mi kasę za rower.
Wczoraj pojechałem zawiozłem resztę roweru odebrałem kasę i wynegocjowałem zakup tego Rockridera 8,1 za 1799zł. Za tą kasę grzech było nie wziąć. Ale mimo wszystko dalej szukam dla siebie 29er.

Data: 2014-11-19 10:01:01
Autor: mt
29er jaki polecacie
W dniu 2014-11-19 09:24, Krzysztof C pisze:
[...]

I z powodu pękniętej ośki wymieniałeś cały rower zamiast zmienić tylne koło na model z piastą pod kasetę?

--
marcin

Data: 2014-11-19 01:21:26
Autor: Krzysztof C
29er jaki polecacie
W dniu środa, 19 listopada 2014 10:01:34 UTC+1 użytkownik mt napisał:
I z powodu pękniętej ośki wymieniałeś cały rower zamiast zmienić tylne koło na model z piastą pod kasetę?
Po kiego miałem kupować nowe koło + nową kasetę jak mogę mieć nowy rower.
Nowy rower= nowa gwarancja.
Skoro decathlon chciał oddać całą kasę za używany, dwuletni rower to grzech nie skorzystać

Data: 2014-11-19 10:58:01
Autor: mt
29er jaki polecacie
W dniu 2014-11-19 10:21, Krzysztof C pisze:
[...]

No ale gwarancja chociażby na ramę jest dożywotnia w decathlonie, więc co ci po tej nowej gwarancji, napęd i tak się zużyje.
Twój cyrk i twoje małpy, ale logika trochę pokrętna, kupiłeś za ~1300 zł 29er, dostałeś zwrot, dołożyłeś z 500 zł i kupiłeś 26" (fakt, że lepiej wyposażony) i wciąż szukasz 29er, czyli trzeba doliczyć znowu ok. 2000 zł, przecież to jakiś bezsens. Za 200-300 zł wymieniłbyś sobie piastę na lepszą i dokupił kasetę i rozwiązał problem z gnącą/łamiącą się ośką i nadal miał 29er.

--
marcin

Data: 2014-11-19 02:43:37
Autor: Krzysztof C
29er jaki polecacie
W dniu środa, 19 listopada 2014 10:58:07 UTC+1 użytkownik mt napisał:
No ale gwarancja chociażby na ramę jest dożywotnia w decathlonie, więc co ci po tej nowej gwarancji, napęd i tak się zużyje.
Zużyje się napęd to za dwa lata wymienią na nowy rower z nowym napędem;)
Twój cyrk i twoje małpy, ale logika trochę pokrętna, kupiłeś za ~1300 zł 29er, dostałeś zwrot, dołożyłeś z 500 zł i kupiłeś 26" (fakt, że lepiej wyposażony)
Święta się zbliżają pójdzie  w dobre ręce a ja nie dołożę do tego ani złotówki
i wciąż szukasz 29er, czyli trzeba doliczyć znowu ok. 2000 zł, przecież to jakiś bezsens.
8.1 pójdzie lada dzień w dobre ręce a ja zostanę z gotówką za która nabędę zapewne 29er. Pewnie do tych 1300zł kilka setek będę musiał dołożyć na dzień dzisiejszy ale będę miał nowy rower;) Może i pokrętnie ale ja się do sprzętów nie przyzwyczajam a wprost przeciwnie- lubię zmieniać.
Za 200-300 zł wymieniłbyś sobie piastę na lepszą i dokupił kasetę i rozwiązał >problem z gnącą/łamiącą się ośką i nadal miał 29er.
Dołożę te 200-300zł do odzyskanych z decathlona 1300zł albo nieznacznie więcej i będę miał nowego 29er.
Jedyne ryzyko że serwis może być gorszy jak w Decathlonie i za dwa lata nie wymienią na nowy;((

Data: 2014-11-19 12:21:42
Autor: mt
29er jaki polecacie
W dniu 2014-11-19 11:43, Krzysztof C pisze:
[...]

A od kiedy to gwarancja obejmuje wymianę zużywających się w normalnym cyklu eksploatacyjnym elementów?

--
marcin

Data: 2014-11-19 03:49:16
Autor: Krzysztof C
29er jaki polecacie
W dniu środa, 19 listopada 2014 12:22:09 UTC+1 użytkownik mt napisał:
> Zużyje się napęd to za dwa lata wymienią na nowy rower z nowym napędem;)

A od kiedy to gwarancja obejmuje wymianę zużywających się w normalnym cyklu eksploatacyjnym elementów?
Nie wiem od kiedy ale znam przypadek że wiosną tego lata bez problemu wymienili równocześnie wolnobieg(lub kasetę) i przednie zębatki. Rower był oddany do serwisu bo na najwyższych biegach przy gwałtownym naciśnięciu na pedały coś "przeskakiwało" Nie jestem pewien czy nie wymienili wtedy i łańcucha.

Data: 2014-11-19 12:54:20
Autor: mt
29er jaki polecacie
W dniu 2014-11-19 12:49, Krzysztof C pisze:
[...]

Wymienili nieodpłatnie w ramach gwarancji?? Łańcuch co kilka tys. km też wymieniają za darmo?

--
marcin

Data: 2014-11-19 04:24:18
Autor: Krzysztof C
29er jaki polecacie
W dniu środa, 19 listopada 2014 12:54:26 UTC+1 użytkownik mt napisał:

> [...]

Wymienili nieodpłatnie w ramach gwarancji??
Napisałem chyba wyraźnie: cos przeskakiwało w kasecie/wolnobiegu rower trafił na serwis gwarancyjny i wymienili przednie zębatki i tylne.. Nie jestem pewien co do łańcucha ale dla ścisłości mogę wieczorem podpytać.
Skoro z powodu oski za 8zł potrafią oddać kase za cały rower to i sytuacja jak wyżej nie jest niemożliwa. Pewnie mają jakieś  tam procedury. Jedyna wada u nich to to że części ściągają z Francji(nawet gdy dana część leży u nich na półce na sklepie)i trzeba na byle gówno czekać min 2 tygodnie.

Łańcuch co kilka tys. km też wymieniają za darmo?
Nie wiem ja nie testowałem ale tak sobie myślę ze skoro uznali konieczność wymiany wolnobiegu i przedniego napędu(przypadek opisany wyżej) to logicznym byłaby wymiana łańcucha.
Serwis Decathlona ma jakie ma podejście do klienta.
A jak już o serwisie to serwis Lenovo(konkretnie w moim przypadku laptop to porażka)
Zgłoszenie awarii 14-go października, odbiór sprzętu przez kuriera 20go(po moim monicie na infolinii technicznej)i następne tygodnie cisza. Wysyłka do Niemiec bo w Polsce nie serwisują. 10go listopada dzwonie na infolinie techniczną z pytaniem co z moim lapkiem- pracownik coś tam sprawdza i oznajmia że serwis w Niemczech stwierdził ze dysk twardy do wymiany w ramach gwarancji ale trzeba tez wymienić obudowę dolna, ale to już odpłatnie bo nosi ślady uszkodzenia mechanicznego(fakt że były wyłamane ząbki w kratce od nawiewu ale to użytkowo bez znaczenia). Miły Pan stwierdził że czekają cały czas na moją zgodę na odpłatna wymianę. I gdybym do nich wtedy nie zadzwonił to czekali by nadal bo nikt mnie w żaden sposób nie poinformował o tym.
Po kolejnym tygodniu meilowej i telefonicznej korespondencji w końcu stwierdzili że wymienią sam dysk bez wymiany obudowy.
Do dzisiaj laptop do mnie nie dotarł a minął 5 tydzień.

Data: 2014-11-19 15:11:02
Autor: qrt
29er jaki polecacie
Dnia Wed, 19 Nov 2014 00:24:07 -0800 (PST), Krzysztof C napisał(a):

[...]

IMHO niezgorszy dil :)

29er jaki polecacie