29er - jaki rozmiar ramy?

Data: 2011-09-01 16:20:05
Autor: Jan Srzednicki
29er - jaki rozmiar ramy?
On 2011-08-30, Tadeusz K. wrote:
Witajcie

Przymierzam się do zakupu Rometa 29er. Podoba mi się i już ;)
http://www.rowerzysta.pl/mtb/rower-gorski-romet-29er-2011.html#fragment-2
[..]
No i mam dylemat z rozmiarem (są dwa 17" i 19"). Mój wzrost to 183cm.

Ale wiesz o tym, że ta informacja jest niewiele warta? Wszystko bardzo
zależy od Twoich proporcji kończyn dolnych względem górnych i tułowia.

Przymierz. Nie kupuj roweru na ślepo.

Ewentualnie możesz się posilić geometrią starego roweru (kluczowy
parametr: efektywna długość górnej rury) żeby zobaczyć, jaki wysięg Ci
odpowiada. Oczywiście jak na 29"erze chcesz mieć inną pozycję, to sprawa
siÄ™ dodatkowo komplikuje... :)

Data: 2011-09-01 20:22:41
Autor: Tadeusz K.
29er - jaki rozmiar ramy?
Jan Srzednicki napisał:

Ale wiesz o tym, że ta informacja jest niewiele warta? Wszystko bardzo
zależy od Twoich proporcji kończyn dolnych względem górnych i tułowia.

Wiem, wiem. Ale nigdzie w pobliżu nie mam sklepu z tym rowerem :/

Ewentualnie możesz się posilić geometrią starego roweru (kluczowy
parametr: efektywna długość górnej rury) żeby zobaczyć, jaki wysięg Ci
odpowiada.

Tak też robię.

Oczywiście jak na 29"erze chcesz mieć inną pozycję, to sprawa
siÄ™ dodatkowo komplikuje... :)

Chyba wolę 19'kę, bo rower ma być bardzie szybki niż rekreacyjny.

Tadek
ps. Dziękuję wszystkim za rady.

29er - jaki rozmiar ramy?