2G/3G - zużycie baterii

Data: 2010-02-21 11:08:45
Autor: Jarek
2G/3G - zużycie baterii
Witam,
Czy używanie tylko sieci 2G skutkuje w znacznym zmniejszeniu zużycia baterii (Android). Czy jest sens włączenia trybu 3G w dużym mieście i czy to spowoduje znaczny wzrost zużycia bateri?
Pozdrawiam,
Jarek

Data: 2010-02-21 11:15:45
Autor: qwerty
2G/3G - zużycie baterii
Użytkownik "Jarek" <wektor@onet.pl> napisał w wiadomoœci grup dyskusyjnych:hlr0s8$l87$1@atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Jeżeli nie korzystasz intensywnie z internetu to wyłšcz. 3g znacznie skraca żywotnoœć baterii.

--
Jeżeli nie potrafisz skonfigurować NOD32, aby nie wysyłał œmieci
to lepiej nic nie pisz, gdyż nie jesteœ obdarzony inteligencjš.

Data: 2010-02-21 11:19:11
Autor: Piotr M
2G/3G - zużycie baterii
Dnia 21-02-2010 o 11:08:45 Jarek <wektor@onet.pl> napisał(a):

Czy używanie tylko sieci 2G skutkuje w znacznym zmniejszeniu zużycia  baterii
(Android). Czy jest sens włączenia trybu 3G w dużym mieście i czy to
spowoduje znaczny wzrost zużycia bateri?

Przez tydzień używaj 2G
Przez drugi tydzień używaj 3G
I podziel się tu swoimi wynikami.

Nie chce Ci się z google skorzystać?

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
   - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2010-02-21 15:06:20
Autor: Jarek
2G/3G - zużycie baterii
Przez tydzień używaj 2G
Przez drugi tydzień używaj 3G
I podziel się tu swoimi wynikami.

Nie chce Ci się z google skorzystać?

--
pzdr, Piotr M

Niby masz rację. Szukałem w googlach i wyczytałem, że 3G zmniejsza żywotność baterii. Chcę jednak poznać opinie innych użytkowników Androida. Sam używam HTC Hero i wydaje mi się, że przy 2G telefonpracuje trochę dłużej. Jednak dzień nie jest równy dniu i ciężko jest mi obiektywnie stwierdzić różnicę. Często korzystam z internetu i poróbuję znaleźć jakiś kompromis.
Pozdrawiam,
Jarek

Data: 2010-02-21 18:09:58
Autor: Maciej Muran
2G/3G - zużycie baterii
Użytkownik "Jarek" <wektor@onet.pl> napisał
Niby masz rację. Szukałem w googlach i wyczytałem, że 3G zmniejsza żywotność baterii.

A ja spotkałem się z danymi producenta nie pamiętam którego, chyba SE) wg których _rozmowy_ prowadzone w 3G są mniej energochłonne niż te prowadzone w 2G.

Chcę jednak poznać opinie innych użytkowników Androida. Sam używam HTC Hero

Ja używam HTC Magic i... Wszystko zależy, czy masz włączone oba pasma, czy tylko jedno z nich. Identycznie jak w każdych innym smartfonie.
Jeśli często używasz Internetu i chcesz z Sieci korzystać jak "najszybciej" to zapewne masz włączony tryb "WCDMA Preffered", czyli 3G+2G. Jeśli większość czasu przebywasz w mieście, to mógłbyś przełączać na WCDMA Only ale wtedy też trzeba pamiętać, że cały czas pracuje modem i od zużycia baterii nie uciekniesz.
Ogólnie to myślę, że nie ma co kombinować. Działasz tak jak chcesz a baterię ładujesz przy każdej okazji - do takiej pracy te urządzenia zostały stworzone.

Nie wiem, czy w Hero to zadziała ale wpisz na klawiaturze Telefonu *#*#4636#*#* - wyświetlą się ciekawe rzeczy. Między innymi wybór trybu pracy radia, który nie wiedzieć czemu został ukryty w Androidzie powyżej wersji 1.5 bez SenseUI - "standardowy" Magic ma te opcje normalnie w Ustawieniach.

Forum android.com.pl przeglądałeś i tamtejsze Wiki?

Maciek.

Data: 2010-02-21 18:21:46
Autor: Jarek
2G/3G - zużycie baterii
[...]

Witaj,
bardzo dziękuję Ci za te informacje. Podany przez Ciebie kod działa również na moim Hero (Android 1,5). Dopiero od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem tego fona i stąd jeszcze moja niewielka wiedz o nim ;).
Pozdrawiam,
Jarek

Data: 2010-02-22 08:35:21
Autor: Jan Strybyszewski
2G/3G - zużycie baterii
Maciej Muran pisze:
[...]

W wypadku G1 jest tylko 2G to jest 30% wiecej czasu w czasie czuwania.
Przy 3G jest na styk od 15-18h, przy 2G jest 24h spokojnie

Data: 2010-02-21 17:27:19
Autor: Waldek Godel
2G/3G - zużycie baterii
Dnia Sun, 21 Feb 2010 11:08:45 +0100, Jarek napisał(a):

[...]

to zależy od sieci - są sieci w których mniejsze zużycie jest przy użyciu
3G.
Niestety, to nie są polskie sieci.

"Oczywiscie ze nie mam iphona po co mi ?"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan
Strybyszewski

Data: 2010-02-22 08:40:14
Autor: Jan Strybyszewski
2G/3G - zużycie baterii
Waldek Godel pisze:
[...]

Jak zwykle bzdury, w sieci 3G wzgledem 2G jest trudniejsza obliczeniowo modulacja z rozpraszaniem. Do tego telefon 2G w stanby emituje sygnal radiowy co 3h przez niecala 1 sekunde. W trybie transmisji danych gdy mowimy o HSPA to bateria znika jak mały smok a moduł radiowy pracuje nonstop. W wypadku 2G pracuje maksymalnie przy burscie 1/2 czasu

Data: 2010-02-22 09:23:53
Autor: qwerty
2G/3G - zużycie baterii
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5pbvfmggytv6$.dlg@lepper.institute.com...
to zależy od sieci - są sieci w których mniejsze zużycie jest przy użyciu
3G.
Niestety, to nie są polskie sieci.

Głupoty pleciesz. Telefon w zasięgu 3G bez przerwy. Miejsce - mieszkanie.
Praca:
2G - bateria wystarcza na 2-3 dni
3G - po niecałym dniu już na wyczerpaniu (rano następnego dnia bateria zdechła).

Data: 2010-02-22 08:33:31
Autor: Waldek Godel
2G/3G - zużycie baterii
Dnia Mon, 22 Feb 2010 09:23:53 +0100, qwerty napisał(a):

[...]

a jaka sieć?

"WIesz Apple nie musi sie rzucac na kazda nisze z rozpacza w oczach jak
"Nokia ktorej wyciekaja pieniadze" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan
Strybyszewski

Data: 2010-02-22 10:41:20
Autor: qwerty
2G/3G - zużycie baterii
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:18yc6gdlemyta$.dlg@lepper.institute.com...
[...]

Jaka jest to różnica, skoro nadajnik 2g i 3g jest niedaleko?

Data: 2010-02-22 12:28:20
Autor: Waldek Godel
2G/3G - zużycie baterii
Dnia Mon, 22 Feb 2010 10:41:20 +0100, qwerty napisał(a):

[...]

dosyć istotna. Odpowiesz?

"Sama nazwa poweruser mowi ze sa wypaczeni :)"- Paweł "robbo" Kamiński aka
Jan Strybyszewski

Data: 2010-02-22 13:54:58
Autor: qwerty
2G/3G - zużycie baterii
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ur65ar0cocrb$.dlg@lepper.institute.com...
dosyć istotna. Odpowiesz?

play

Data: 2010-02-22 12:56:21
Autor: Waldek Godel
2G/3G - zużycie baterii
Dnia Mon, 22 Feb 2010 13:54:58 +0100, qwerty napisał(a):

dosyć istotna. Odpowiesz?

play

Świetnie. To jeszcze mam tylko prośbę o jedną odpowiedź, dobrze?

"Niestety, to nie są polskie sieci."

Którego słowa w tym zdaniu nie rozumiesz?

"Nie to co trole z polskiego usenetu ... ci to sami madrale..." - Paweł
"robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski

Data: 2010-02-22 13:06:19
Autor: Olgierd
2G/3G - zużycie baterii
Dnia Mon, 22 Feb 2010 12:56:21 +0000, Waldek Godel napisał(a):

dosyć istotna. Odpowiesz?

play

Świetnie. To jeszcze mam tylko prośbę o jedną odpowiedź, dobrze?

"Niestety, to nie są polskie sieci."

Którego słowa w tym zdaniu nie rozumiesz?

Play to niepolskie słowo ;-)
MSPANC

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2010-02-22 13:08:05
Autor: Waldek Godel
2G/3G - zużycie baterii
Dnia Mon, 22 Feb 2010 13:06:19 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

Play to niepolskie słowo ;-)
MSPANC

W zasadzie Orange i Plus również..

"Ten nastolatek jest oszustem a Apple mowi ze nic nie wybuchlo... zreszta
czemu nie zacytowales stanowiska Apple ?"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan
Strybyszewski

Data: 2010-02-22 14:57:30
Autor: qwerty
2G/3G - zużycie baterii
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:2izq5ekwq9zj$.dlg@lepper.institute.com...
Świetnie. To jeszcze mam tylko prośbę o jedną odpowiedź, dobrze?

"Niestety, to nie są polskie sieci."

Którego słowa w tym zdaniu nie rozumiesz?

Play nie jest polską siecią. Działającą w Polsce tak, ale nie polska.

Data: 2010-02-22 14:02:24
Autor: Waldek Godel
2G/3G - zużycie baterii
Dnia Mon, 22 Feb 2010 14:57:30 +0100, qwerty napisał(a):

Play nie jest polską siecią. Działającą w Polsce tak, ale nie polska.

a co jest w niej niepolskiego?
i która jest polska?

"Thalia bije na glowe Yarisa wygodą" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan
Strybyszewski

Data: 2010-02-22 15:04:37
Autor: Valdi
2G/3G - zużycie baterii
"Waldek Godel" news:1cjswiz542o3h$.dlglepper.institute.com

> Play nie jest polską siecią. Działającą w Polsce tak, ale nie polska.

a co jest w niej niepolskiego?

udziałowiec

i która jest polska?

jeżeli spojrzysz na akcjonariat to... Plus, jeszcze.

Data: 2010-02-22 19:39:29
Autor: TGor
2G/3G - zużycie baterii
W dniu 2010-02-22 15:02, Waldek Godel pisze:

a co jest w niej niepolskiego?
i która jest polska?

Dobrze, że w pracy tego nie czytałem. Jak wytłumaczyłbym zalanego kawą laptopa? :-D

TG

PS najstarsi górale grupowi nie pamiętają takich jaj jak od zeszłego roku; dla mnie bomba

Data: 2010-02-22 15:16:16
Autor: Olgierd
2G/3G - zużycie baterii
Dnia Mon, 22 Feb 2010 14:57:30 +0100, qwerty napisał(a):

"Niestety, to nie są polskie sieci."

Którego słowa w tym zdaniu nie rozumiesz?

Play nie jest polską siecią. Działającą w Polsce tak, ale nie polska.

LOL :-)
Niepolską siecią działającą w Polsce to jest np. Vodafone-CZ, który działa w paśmie powiedzmy 2-3 km od granicy RP ;-) --
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2010-02-22 09:30:56
Autor: Jan Strybyszewski
2G/3G - zużycie baterii
qwerty pisze:
[...]

Zapamietaj Godel zawsze ma racje... a ty jestes trol ...
A tak powaznie zaraz napisze ze u niego na zmywaku jest inaczej

2G/3G - zużycie baterii