Data: 2009-03-27 07:39:04 | |
Autor: Marek B | |
2T nie chce ruszyć po zimie | |
Witam
tak jeszcze przed rozbieraniem zasięgnę porady stał taki ktm sx 125 jakieś 6 miesięcy nie odpalany i zalany po brzegi benzyną. Ciężko go odpalić przelewałem niejednokrotnie paliwo pochylając drania na bok ale on dalej focha ma i nie chce zagadać. Dodam że świeca wymieniona iskra jak marzenie. Od czego zacząć budzenie do życia 2T? -- pozdrawiam Marek crf250x |
|
Data: 2009-03-27 07:48:49 | |
Autor: Ivam | |
2T nie chce ruszyć po zimie | |
Od czego zacząć budzenie do życia 2T? Ja zaczynam od wlania swierzej wachy, a potem troszeczke (~10ml) benzyny pod swiece, dwa, trzy razy kopne bez swiecy, potem wkrecam swiece i pali od kopa... ale to nie ktm, a mz'tka 250. Ale to po baaaaardzo dlugim postoju (wlasnie powyzej 6 miesiecy). Jak stoi np. 3 miechy to kopie, az do skutku. Poza tym standardzik - swiece nowe, a co z kablami? (jak kaszlnie czy cos, po wlaniu pod swiece to juz dobry znak)Czy gaznik czysty, czy wyregulowany? Bateria mocna (nieraz swieca daje ladna iskre, ale za malo, zeby zapalic)? itd... -- pzdr: Ivam |
|
Data: 2009-03-27 14:16:02 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
2T nie chce ruszyć po zimie | |
Ivam wydusił z siebie te słowy:
Od czego zacząć budzenie do życia 2T? a stara to sie zestarzała, czy jak? a potem troszeczke (~10ml) to po co tam wlewasz benzyne, jak ją potem wypompujesz? -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI |
|
Data: 2009-03-27 14:59:53 | |
Autor: Spider A.J. | |
2T nie chce ruszyć po zimie | |
"Kuba (aka cita)" <idiota@z.pl> wrote Ja zaczynam od wlania swierzej wachy, ROTFL miesiaca :-) -- -=[Spider A.J.]=- Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-) http://www.foto-spider.pl RF900RS2 |
|
Data: 2009-03-27 19:12:03 | |
Autor: Ivam | |
2T nie chce ruszyć po zimie | |
a stara to sie zestarzała, czy jak? Ano! ;) Czesc wyparowala i teraz zostalo duuuuzo wiecej oleju (maszyna stoi kolo grzejnika). Do tego na zime nie zalewam do pelna. Poza tym, moze zle napisalem - nie wlewam, ale DOlewam, do tego co jest w baku. benzyny pod swiece, dwa, trzy razy kopne bez swiecy ??? Nic z tych rzeczy. Pozwalam, aby oliwa zawarta w paliwie, przesmarowala cylinder, lozyska itp. Poza tym pisalem, ze wlewam ~10ml. To malo, ale jakbys sprobowal odpalic MZ'tke z taka iloscia paliwa to bys po prostu swiece zalal, a tak zawsze cos zostanie i odpali. Poza tym gadaj se co chcesz - robie tak co roku, od 8miu lat i jakos tak mi latwiej. -- pzdr: Ivam |
|
Data: 2009-03-27 19:19:27 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
2T nie chce ruszyć po zimie | |
Ivam wydusił z siebie te słowy:
ale wierze... Uwierzyłbym też, ze zaraz przed tym co napisaleś, rozpalasz ognisko, tańczysz w indianskim pióropuszu, pijesz olej do 2T, zeby zjednoczyć dusze z motocyklem i później odpalasz i _zawsze_ odpala :D ps. a tak se dżołkam. Nie mam doświadczenia z 2T (tzn mam, ale nigdy nie zimowały tylko jeździły całosezonowo) wiec problemu z odpalaniem po zimnie nie miałem :D -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI |
|
Data: 2009-03-27 19:40:42 | |
Autor: Ivam | |
2T nie chce ruszyć po zimie | |
Uwierzyłbym też, ze zaraz przed tym co napisaleś, rozpalasz ognisko, tańczysz w indianskim pióropuszu, pijesz olej do 2T, zeby zjednoczyć dusze z motocyklem i później odpalasz i _zawsze_ odpala :D A to ma pomoc jakos w nasmarowaniu cylindra, albo pozbyciu sie za duzej ilosci oleju z gaznika? wiec problemu z odpalaniem po zimnie nie miałem :D A ja nie wiem co jest grane, ale zawsze jakos tak mam, ze nie chce sama zassac paliwa z gaznika to albo na pych, albo benzyne pod swieczke. Pchac nie lubie, wiec wybieram zawsze ta druga opcje. -- pzdr: Ivam |
|
Data: 2009-03-28 07:59:55 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
2T nie chce ruszyć po zimie | |
Ivam wydusił z siebie te słowy:
wg mnie to problem wysychającego paliwa w gaźniku ... ale moge sie mylić. Brat ma Varadero ... stosunkowo nie stary motor, ze stosunkowo niewielkim przebiegiem, ma go już długo, jeździ mało (on z gatunku tych leniwych motocyklistów, ktorzy lubią mieć motor, ale nie koniecznie na nich jeździc) .... i moto jest naprawde w stanie idealnym .. a mimo to po zimie ciężko mu odpalić .. i to nawet nie 2T Ja mam wtrysk i po ziomie zrobi łikłik brum brum ... bez żadnych dodatkowych zabiegów. Mysle wiec, ze to wlasnie w gazniku moze być pies pogrzebany.. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI |
|
Data: 2009-03-28 10:17:43 | |
Autor: Marek B | |
2T nie chce ruszyć po zimie | |
Kuba (aka cita) pisze:
Ivam wydusił z siebie te słowy: Ja w swoim 4T mam gaźnik i też raczej żadnych problemów nie miałem po 5 miesięcznej przerwie (na rekonwalescencję) ale z tym 2T to jakiś ciężki przypadek. A mój 4T także zalany po korek na okres postoju był, wystarczyło przechylić gada i 2 razy manetką zakręcić no i nacisnąć przycisk start. Mysle wiec, ze to wlasnie w gazniku moze być pies pogrzebany..wyleję z niego stare paliwko i zaleję nowe może to coś zmieni a że pogoda dziś ładna to i z górki pojadę bo pchać to mi się nie bardzo chce ;-) -- pozdrawiam Marek crf250x |
|
Data: 2009-03-28 19:56:16 | |
Autor: newrom | |
2T nie chce ruszyć po zimie | |
On Sat, 28 Mar 2009 10:17:43 +0100, Marek B <redywywalto@noe.net.pl>
wrote: Ja w swoim 4T mam gaĽnik i też raczej żadnych problemów nie miałem po 5 miesięcznej przerwie (na rekonwalescencję) ale z tym 2T to jaki¶ ciężki przypadek. Zaplon off, maneta on do oporu, kopnij go pare razy. Zaplon on, manety nie tykaj, powinien zapalic. Przynajmniej tak u mnie dziala jak nie dziala ;> pozdr newrom -- DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-) Kosovo je Srbija! jesli piszesz przez scigacz.pl to masz szanse ze nikt Cie nie przeczyta |
|
Data: 2009-03-28 20:08:07 | |
Autor: Monster | |
2T nie chce ruszyć po zimie | |
Użytkownik "Kuba (aka cita)" napisał w wiadomo¶ci wg mnie to problem wysychaj±cego paliwa w gaĽniku ... ale moge sie mylić. Miałem tak samo w Dukacie-po zimie nie było szans zapalić.Próbowałem różnych opcji puste/pełne gaĽniki itp.Na szczę¶cie był łatwy dostęp do airboxu i wlewałem po kilka kropel benzyny do gardzieli,po kilku próbach gadał już normalnie. Tomek BMWR1100S Dniepr MT10 koszowiec |
|
Data: 2009-03-27 14:10:56 | |
Autor: Tomek W | |
2T nie chce ruszyć po zimie | |
A czy swieca jest mokra czy sucha? Ja sucha to nie dostaje paliwa. A wogóle to na popych spróbuj
pozdrawiam Tomek W Hard Enduro/motocross |
|
Data: 2009-03-29 21:00:15 | |
Autor: Easy | |
2T nie chce ruszyć po zimie | |
Użytkownik "Tomek W" <wilkxt@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:gqiiv5$35q$1news3.onet... A czy swieca jest mokra czy sucha? Ja sucha to nie dostaje paliwa. A wogóle to na popych spróbuj ja pierdziu. co wy z tym pchaniem??? Przez 8 lat tylko raz pchałam, bo nie miałam czasu na czyszczenie swiec... dla mnie zapalanie moto na pych to ujma... E. |
|
Data: 2009-03-28 21:56:47 | |
Autor: Marek B | |
2T nie chce ruszyć po zimie | |
Marek B pisze:
Od czego zacząć budzenie do życia 2T? Odpowiedź: Spuszczamy paliwo z gaźnika, zalewamy gaźnik na nowo kładąc gada na boczek, kopiemy i jedziemy. Od pierwszego kopniaka zaskoczył a spuszczając benzynę z gaźnika zauważyłem że olej się jakoś od paliwa oddzielił i było więcej oleju niż benzyny. -- pozdrawiam Marek crf250x |
|
Data: 2009-03-29 20:19:43 | |
Autor: falco | |
2T nie chce ruszyć po zimie | |
Marek B pisze:
Od czego zacz±ć budzenie do życia 2T? Hej, nie czuję się tu absolutnie specem, bo sam dopiero wszystkiego się uczę, ale na przykładzie mojej SenNej... (Jawa 353 '58 175) zaobserwowałem, że o wiele lepiej zapala (od 2-3 kopa), gdy tylko odkręcę kranik bez pompowania do gaĽnika. Gdy wcze¶niej kilka razy pompowałem zgodnie z tym jak zalecał poprzedni wła¶ciciel, to pomimo zmiany ¶wiecy nie chciała gadać, tylko się zalewała, albo parskała. ;) Zalałem bak prawie do pełna ¶wieżym paliwem i pięknie zagadała za 2-3 kopem po kilku miesi±cach kimania w garażu pod kołderk±... ;) -- (Po)zdrówka! falco sen na jawie SenNa... Jawa 353 '58 175 |
|
Data: 2009-03-29 20:57:42 | |
Autor: Easy | |
2T nie chce ruszyć po zimie | |
Użytkownik "Marek B" <redywywalto@noe.net.pl> napisał w wiadomości news:gqhse1$o77$1atlantis.news.neostrada.pl... Witam tak jeszcze przed rozbieraniem zasięgnę porady stał taki ktm sx 125 jakieś 6 miesięcy nie odpalany i zalany po brzegi benzyną. Ciężko go odpalić przelewałem niejednokrotnie paliwo pochylając drania na bok ale on dalej focha ma i nie chce zagadać. Dodam że świeca wymieniona iskra jak marzenie. Od czego zacząć budzenie do życia 2T? hm, ja chyba jakis inny moto mialam, bo po dobrym naladowaniu aku wystarczyło ze kopnełam kilka razy na zgaszonym zapłonie, po czym na ssaniu dwa, góra trzy razy i było po wszystkim ale. jak pokopiesz kilka razy i nie zapali to jakie sa swiece? E. |
|
Data: 2009-03-29 21:29:44 | |
Autor: Ivam | |
2T nie chce ruszyć po zimie | |
Easy napisala:
ale. jak pokopiesz kilka razy i nie zapali to jakie sa swiece? a falco napisal: zaobserwowałem, że[...] Co Wy? Przeciez temat zamkniety, Marek B. napisal: Spuszczamy paliwo z gaźnika, zalewamy gaźnik na nowo kładąc gada na boczek, kopiemy i jedziemy. Od pierwszego kopniaka zaskoczył a spuszczając benzynę z gaźnika zauważyłem że olej się jakoś od paliwa oddzielił i było więcej oleju niż benzyny. I juz wszystko jasne - nie oproznil gaznikow na zime;) A do falco - nie mialem do czynienia z tak stara jawa (w sensie, widzialem i wiem jaka to jest, ale nie grzebalem) - ale czy ona ma w ogole ssanie? Wydaje mi sie, ze ta "pompka" po prostu powoduje zalanie calej komory plywakowej (jak w romecie) i tym samym wzbogaca mieszanke. W maszynach z dzwignia ssania nie widzialem takowej pompki (czy tez dzwigni pompki). Dziwne, ze latwiej pali, gdy nie podpompujesz - to moze znaczyc, ze masz zle ustawiony gaznik, albo zasyfiony filtr powietrza albo zle ustawiony poziom paliwa, albo wyjechane dysze, albo... Ogolnie moze sie okazac, ze caly czas masz za duzo paliwa. Sprawdz to. -- pzdr: Ivam |
|
Data: 2009-03-29 23:07:18 | |
Autor: falco | |
2T nie chce ruszyć po zimie | |
Ivam pisze:
A do falco - czy ona ma w ogole ssanie? Wydaje mi sie, ze ta "pompka" po prostu powoduje zalanie calej komory plywakowej (jak w romecie) i tym samym wzbogaca mieszanke. Nie, nie ma ssania, jedynie kranik do zamykania dopływu powietrza i pompkę (kołeczek) do przelania gaźnika. Tylko do odpalania na zimnym silniku po dłuższym postoju. Ogolnie moze sie okazac, ze caly czas masz za duzo paliwa. Sprawdz to. Bardzo możliwe, ja na razie jestem kompletnie zielony i krok po kroku się uczę... ;) SenNa... jest po całkowitej renowacji, silnik ma dopiero ok. 200 km, więc przede mną jeszcze wiele, wiele, niespodzianek, które mam nadzieję z pomocą innych i własnym samozaparciem... ;) z powodzeniem pokonywać... ;) P.S. Fotki już podsyłałem na precla, ale pochwalę się jeszcze raz... ;) Oto SenNa... http://picasaweb.google.pl/MaciejFalkowskifalco/SenNaJawa17558# -- (Po)zdrówka! falco sen na jawie SenNa...Jawa 353 '58 175 |
|
Data: 2009-03-30 08:27:20 | |
Autor: Ivam | |
2T nie chce ruszyć po zimie | |
Nie, nie ma ssania, jedynie kranik do zamykania dopływu powietrza i pompkę (kołeczek) do przelania gaźnika. Tylko do odpalania na zimnym silniku po dłuższym postoju. Dokladnie - dziala podobnie jak ssanie, ale ma taka wade, ze dziala az do zejscia paliwa do normalnego poziomu paliwa - jak jest bardzo zimno jest problem, ale mysle, ze akurat tej maszyny odpalanie jak bedzie bardzo zimno, nie spotka;) silnik ma dopiero ok. 200 km, więc przede mną jeszcze wiele, wiele, niespodzianek, które To niech sobie chodzi na zbyt bogatej mieszance - najwyzej troche pokopci, a przynajmniej ma lepsze smarowanie. BTW - od ktorej strony lozyska walu (na nie na korbie, tylko na wale) sa tam smarowane? Olej ze skrzyni biegow i simmering miedzy lozyskiem a skrzynia korbowa, czy jak w wiekszosci 2T - ten sam olej co smaruje cylinder i lozyska korbowodu - czyli z mieszanki? Niech sie dotrze zanim przestawisz gaznik - zawsze troszke lepsze smarowanie, ale sa i minusy. Mozesz zasyfic wydech niedopalonym olejem i paliwem;) http://picasaweb.google.pl/MaciejFalkowskifalco/SenNaJawa17558# Czy one w ogole wystepowaly w innych kolorach? Moj kumpel mial dokladnie taka, w bardzo podobnym (na oko) stanie. Ten sam kolor, ale niestety kontakt mi sie do kumpla urwal:| -- pzdr: Ivam |
|
Data: 2009-03-30 14:08:04 | |
Autor: falco | |
2T nie chce ruszyć po zimie | |
Ivam pisze:
mysle, ze akurat tej maszyny odpalanie jak bedzie bardzo zimno, nie spotka;) hehehe, dokładnie! Zresztą dopiero w nd ją pierwszy raz (drugi po przywiezieniu) wyciągnąłem z garażu, bo wcześniej aura nie sprzyjała lub nie było czasu. :( To niech sobie chodzi na zbyt bogatej mieszance - najwyzej troche pokopci, a przynajmniej ma lepsze smarowanie. dokładnie tak. ;) Teraz zalałem orlenowski półsyntetyk (każdy zaleca co innego, więc to temat rzeka) i jak na razie widzę, że nie kopci aż tak bardzo, jak wcześniej. Oczywiście na razie na bogato 1-12 1-15 (wedle oryginalnej, cudem zdobytej PL instrukcji). BTW - od ktorej strony lozyska walu (na nie na korbie, tylko na wale) sa tam smarowane? szczerze mówiąc nie mam (na razie) zielonego pojęcia... ;) Jak mówiłem, jestem jeszcze totalną lamą i dopiero poznaję tajniki SenNej... ;) Niestety nie mam w okolicy nikogo znajomego kto ma Jawkę a samemu trudno wszystko organoleptycznie od razu poznać. ;) Zwłaszcza, że na dobrą sprawę dopiero w ostatnią nd przejechałem swoje pierwsze kilometry po okolicy... ;) Uprasza się o mniej skomplikowane pytania dla raczkującego... ;) Niech sie dotrze zanim przestawisz gaznik - zawsze troszke lepsze smarowanie, ale sa i minusy. Mozesz zasyfic wydech niedopalonym olejem i paliwem;) tak, wiem, niektórzy nawet radzą, by po 500 - 1000km oczyścić tłok, ale na pierwszy raz sam tego nie będę robił. Czy one w ogole wystepowaly w innych kolorach? Moj kumpel mial dokladnie taka, w bardzo podobnym (na oko) stanie. Nie jestem pewny, ale tak mi się wydaje. Zresztą wszystkie, które widziałem (w oryginale) miały właśnie wiśniowy kolor. Całkiem niedawno została sprzedana w podobnym stanie i to po sąsiedzku (Ursynów), którą kiedyś widziałem na mieście, samemu jadąc Garbuskiem. ;) Wyglądała przecudnie! Teraz jest w Rzeszowie. -- (Po)zdrówka! falco sen na jawie SenNa... Jawa 353 '58 175 |
|
Data: 2009-03-30 14:40:57 | |
Autor: Jacot | |
2T nie chce ruszyć po zimie | |
falco <mfalco@wp.pl> wrote:
dokładnie tak. ;) Teraz zalałem orlenowski półsyntetyk (każdy zaleca co innego, więc to temat rzeka) i jak na razie widzę, że nie kopci aż tak bardzo, jak wcze¶niej. Oczywi¶cie na razie na bogato 1-12 1-15 (wedle oryginalnej, cudem zdobytej PL instrukcji). He? czy ja dobrze czytam to co widze? 1 do 12 dajesz olej. Zabijesz ja. tak, wiem, niektórzy nawet radz±, by po 500 - 1000km oczy¶cić tłok, ale na pierwszy raz sam tego nie będę robił. I glowice. Raczej nieodzownie. Nie byloby od rzeczy wypolerowanie denka tloka. -- Pozdrowionka Jacot M10 http://www.junak.riders.pl/ http://www.jacot.ath.cx/ |
|
Data: 2009-03-30 14:52:19 | |
Autor: falco | |
2T nie chce ruszyć po zimie | |
Jacot pisze:
He? czy ja dobrze czytam to co widze? 1 do 12 dajesz olej. Zabijesz Dokładnie, to dałem 1-15, albo ciut mniej, tak jak zaleca ksi±żka na pocz±tek 1-15 potem 1-20 i docelowo 1-25. Skład 1-12 też znalazłem, ale podałem jako przykład. Sam nie mam do¶wiadczenia a każdy radzi mi co innego (niektórzy na docieranie zalecali nawet 1-30...), więc opieram się na oryginalnej instrukcji. I glowice. Raczej nieodzownie. Nie byloby od rzeczy wypolerowanie Dziękuję! -- (Po)zdrówka! falco sen na jawie SenNa... Jawa 353 '58 175 |
|
Data: 2009-04-01 07:26:06 | |
Autor: Ivam | |
2T nie chce ruszyć po zimie | |
tak, wiem, niektórzy nawet radz±, by po 500 - 1000km oczy¶cić tłok, ale Co takiego? Mnie uczyli, ze w demoludach stop stosowany na tlok (jakis prosty silumin bez dodatkow, a czesto z duza iloscia zanieczyszczen) nie jest dostatecznie odporny na temperature i czysci sie wylacznie glowice. Jeszcze nigdy nie czyscilem w zadnej wiesi, etce czy czymkolwiek co robilem, tloka. Wydawalo mi sie, ze nawet w jakiejs madrej ksiazce o 2T czytalem, ze po remoncie, az do nastepnego remontu nie rusza sie ani tloka, ani pierscionkow - no chyba, ze cos walnie. Pelna konsternacja z mojej strony... a w ogole po co polerowac to denko? Zeby nie bylo nieporozumien - powaznie pytam. A juz teraz do falco: Olej - uzywaj jakiego chcesz, bo kazdy bedzie lepszy niz olej z epoki kiedy ta maszyna byla produkowana;)... niemniej nie lubie orlenowskich oliw do 2T, bo raz mi na nich kopci, raz nie. Kiedys z platinum byl pelen syntetyk, a potem okazalo sie, ze nie zminili opakowania, nazwy, nic i sie zrobil z tego pol-syntetyk;) A ilosc oleju - lej ile instrukcja podaje, ale nie obawiaj sie przegonienia Twojej zJawy po wyzszych obrotach. Wazne, zebys nie przegrzewal, a tak to pelen zakres obrotow i nawet mozna lekko podkatowac. Instrukcja podaje zapewne jazde z maksymalna predkoscia na jakims poziomie, no nie? -- pzdr: Ivam |
|
Data: 2009-04-01 09:05:14 | |
Autor: Arni | |
2T nie chce ruszyć po zimie | |
Ivam pisze:
Pelna konsternacja z mojej strony... a w ogole po co polerowac to denko? Zeby nie bylo nieporozumien - powaznie pytam. polerowanie utwardza powierzchniowo metal i utrudnia osadzanie sie nagaru. -- Arni Toruń '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb" '91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia '91 Honda Prelude 2,0 EX |
|
Data: 2009-04-01 09:55:37 | |
Autor: Mystik | |
2T nie chce ruszyć po zimie | |
Cze¶ć
Użytkownik "Arni" <arni@no.spam> napisał w wiadomo¶ci news:gqv3n7$1mb$1inews.gazeta.pl... A ja my¶lałem, że polerowanie tylko wygładza powierzchnię. No patrz Pan, czyli poleruj±c lakier jednocze¶nie go utwardzam. Hm. Nie wiedziałem. Ciekawe z czego to wynika? pozdr. Mystik |
|
Data: 2009-04-01 09:58:01 | |
Autor: Ivam | |
2T nie chce ruszyć po zimie | |
Pelna konsternacja z mojej strony... a w ogole po co polerowac to denko? Zeby nie bylo nieporozumien - powaznie pytam. Ale to przed poskladaniem wszystkiego do kupy - a nie dopiero po dotarciu. Racja? -- pzdr: Ivam |
|
Data: 2009-04-01 10:11:55 | |
Autor: falco | |
2T nie chce ruszyć po zimie | |
Ivam pisze:
A juz teraz do falco: Dokładnie z tego samego założenia wyszedłem, choć wiadomo, że kiedy¶ jeĽdziły na czym popadnie, to teraz nie będę jej katował Mixolem w który (pod¶wiadomie) nie wierzę... ;) niemniej nie lubie orlenowskich oliw do 2T, bo raz mi na nich kopci, raz nie. Ja się miotałem z wyborem, ale jak mówiłem każdy doradzał inn± markę, inny rodzaj (minerał, półsyntetyk, syntetyki raczej odradzali wszyscy), itd... Chciałem użyć Midlanda (oryginalny), który bardzo dobrze sprawdza się w starych, garbusowych silnikach, ale znalazłem tylko syntetyk. Na orlenowski jedni narzekaj±, inni chwal±, zgłupieć można... ;) Mam wci±ż obawy czy na same docieranie półsyntetyk to dobry wybór, czy na pierwsze 500 km nie powinien być jednak minerał, ale tu też sto wykluczaj±cych się teorii... :( Samemu dopiero macaj±c temat 2T, będ±c na samym pocz±tku "drogi" ciężko wyczuć. A ilosc oleju - lej ile instrukcja podaje, ale nie obawiaj sie przegonienia Twojej zJawy po wyzszych obrotach.> Instrukcja podaje zapewne jazde z maksymalna predkoscia na jakims poziomie, no nie? Dokładnie tak! ;) Dzięki! -- (Po)zdrówka! falco sen na jawie SenNa... Jawa 353 '58 175 |
|
Data: 2009-04-01 10:32:27 | |
Autor: Ivam | |
2T nie chce ruszyć po zimie | |
syntetyki raczej odradzali wszyscy Na dotarcie, czy w ogole? Jeszcze mi powiedz, ze uzywali argumentow pt. "bo syf wyplucze" ;) Chciałem użyć Midlanda (oryginalny), który bardzo dobrze sprawdza się w Bardzo dobry olej - naprawde nie spotkalem zlych opinii, sam leje do MZ, kumpel do KTM'a i wszyscy chwala. starych, garbusowych silnikach, ale znalazłem tylko syntetyk. Ja tez nie znalazlem zadnych pol-syntetykow od midlanda. Nie wiem czy robia w ogole;) Na orlenowski jedni narzekaj±, inni chwal±, zgłupieć można... ;) Do aprilii rs raczej bym nie wlal. Ale w mz'cie nie mialem oporow:) Mam wci±ż obawy czy na same docieranie półsyntetyk to dobry wybór, czy na pierwsze 500 km nie powinien być jednak minerał, ale tu też sto Poczytaj o olejach - ale ksiazke, a nie internet. Ogolnie miedzy mineralem a pol-syntetykiem jest znacznie mniejsza roznica niz miedzy pol- a pelnym syntetykiem. Lej co masz i dotrzyj dobrze (czyli nie przegrzewaj), potem lej syntetyk. Dokładnie tak! ;) Instrukcja jest "na wszelki wypadek", bo zdazaja sie rozni klienci. Sprawdz archiwum grupy, gdzies bylo ladnie wyjasnione dlaczego lepiej jest docierac z pelnym zakresem obrotow, a nie jak podaje wiekszosc instrukcji (czyli np. od MZ bylo chyba nie przekraczac 5tys obr). Dzięki! No problem;) -- pzdr: Ivam |
|
Data: 2009-04-01 10:50:57 | |
Autor: falco | |
2T nie chce ruszyć po zimie | |
Ivam pisze:
> Na dotarcie, czy w ogole? Jeszcze mi powiedz, ze uzywali argumentow pt. "bo syf wyplucze" ;) na dotarcie, bo choć to temat rzeka, to do silników garbusowych, ale po prawdziwej kapitalce lub fabrycznie nowych też używam syntetyka, którego z przytoczonego wła¶nie argumentu większo¶ć się "boi"... ;) Ale to już OT. > Bardzo dobry olej - naprawde nie spotkalem zlych opinii, sam leje do MZ, kumpel do KTM'a i wszyscy chwala. A powiedz mi czy masz oznaczenia na opakowaniu czy to na pewno syntetyk, bo te z którymi ja się spotkałem (czerwony, opakowanie 0.6l, cena ok. 16zł) nie miały żadnych oznaczeń. Sprzedawany jest jako syntetyk, ale dziwne, że producent się tym nie "chwali" na opakowaniu...? > Do aprilii rs raczej bym nie wlal. Ale w mz'cie nie mialem oporow:) hehehe... to najczęstsze, co słyszę... ;) "Do takiej starej Jawy...? lej co popadnie!" a mi się nóż w kieszeni otwiera za tak± obrazę... ;) > Poczytaj o olejach - ale ksiazke, a nie internet. Ogolnie miedzy mineralem a pol-syntetykiem jest znacznie mniejsza roznica niz miedzy pol- a pelnym syntetykiem. Lej co masz i dotrzyj dobrze (czyli nie przegrzewaj), potem lej syntetyk. Tak chcę zrobić i zapewne potem przejdę na Midlanda, tylko tu jest taki problem, że jest trudny do kupienia. Choć nie będę używał SenNej... do codziennej jazdy, to jednak chciałbym już póĽniej lać jedno i to samo a nie wszędzie da się kupić Midlanda. > Sprawdz archiwum grupy, gdzies bylo ladnie wyjasnione dlaczego lepiej jest docierac z pelnym zakresem obrotow, a nie jak podaje wiekszosc instrukcji (czyli np. od MZ bylo chyba nie przekraczac 5tys obr). Poszukam, domy¶lam sie, że chodzi o to samo co w docieraniu Garba, czyli nie katować, ale nie zamulać, więc zalecane częste zmiany biegów, czasem trochę szybciej, ale raczej w zalecanych zakresach... ;) P.S. A skoro już temat się rozwin±ł, to podci±gnę kolejne pytanie... ;) Jaki dać olej do skrzynki? Nie wiem czym była zalana od pocz±tku i dla pewno¶ci chciałbym zalać nowym. Też my¶lałem o Midlandzie, ale nie wiem czy jego parametry (80w90) będ± dobre...? -- (Po)zdrówka! falco sen na jawie SenNa... Jawa 353 '58 175 |
|
Data: 2009-04-01 11:03:48 | |
Autor: Ivam | |
2T nie chce ruszyć po zimie | |
"falco" <mfalco@wp.pl> wrote in message news:gqvaer$g1a$3mx1.internetia.pl...
A powiedz mi czy masz oznaczenia na opakowaniu czy to na pewno syntetyk, bo te z którymi ja się spotkałem (czerwony, opakowanie 0.6l, cena ok. 16zł) nie miały żadnych oznaczeń. Musialbym isc do garazu, a mam 70km;) Mam pare butelek kupionego jakies 2 lata temu i na opakowaniu bylo na 100% napisane, ze syntetyk. Nowych nie mialem w lapie. Sprzedawany jest jako syntetyk, ale dziwne, że producent się tym nie "chwali" na opakowaniu...? Ostatnio w ogole midlanda nie widzialem. hehehe... to najczęstsze, co słyszę... ;) "Do takiej starej Jawy...? lej co popadnie!" a mi się nóż w kieszeni otwiera za tak± obrazę... ;) Hehehhehe;) ale taka prawda, ze zaden olej nie jest w stanie jej dokopac. Jedynie kwestia puszczania dymu z wydechu. Przy mieszance 1:30 to nawet niezly olej bedzie kopcil i wydech zasyfial. Ja leje do mz'ty (ts'ka 250/1 czyli oba lozyska smarowane mieszanka paliwo-olej) 1:50 i jest dobrze. Instrukcja podawala 1:30 oleju jakiegos typu, a 1:50 innego. Na 1:30 juz jeden wydech musialem wywalic, bo calkiem sie zasyfil;) codziennej jazdy, to jednak chciałbym już póĽniej lać jedno i to samo a Po co? Wiekszego znaczenia olej to nie ma. Wszystkie oleje do 2T sa mieszalne ze soba i do tego dlugo olej nie zostanie dlugo w silniku. Ale to akurat temat rzeka;) P.S. A skoro już temat się rozwin±ł, to podci±gnę kolejne pytanie... ;) Nie wiem. Powaznie to ja leje do mz'ty najtanszy hipol - skrzynia tam jest raczej dosc wytrzymala. Tak samo nie wiem co to znaczy zepsute sprzeglo, albo sklejone tarcze sprzegla. Do wiesiek i simsonkow lalem to samo i nigdy nie mialem problemow. Nie wiem czym była zalana od pocz±tku i dla pewno¶ci chciałbym zalać nowym. Tez bez wiekszego znaczenia - tym bardziej jak dobrze wypluczesz skrzynie;) czy jego parametry (80w90) będ± dobre...? Sprawdz instrukcje. -- pzdr: Ivam |
|
Data: 2009-04-01 23:53:33 | |
Autor: Jasio | |
2T nie chce ruszyć po zimie | |
Użytkownik "Ivam" napisał w wiadomo¶ci news:gqvb6q$m64$1nemesis.news.neostrada.pl... "falco" wrote in message news:gqvaer$g1a$3mx1.internetia.pl... Jakiego dokładnie hipolu używasz? Jaki kolor butelki czy jakie¶ symbole? Nie wiem czym była zalana od pocz±tku i dla pewno¶ci chciałbym zalać nowym. Tak, ilo¶ć oleju w skrzyni jest tak mała, że warto mieć olej do przepłukiwania. -- Jasio vfr vx etz Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |
|
Data: 2009-04-02 01:10:58 | |
Autor: zbigi | |
2T nie chce ruszyć po zimie | |
Jasio napisał(a):
Użytkownik "Ivam" napisał w wiadomo¶ci news:gqvb6q$m64$1nemesis.news.neostrada.pl... Hipol nie nadaje sie do skrzyn biegow lozyskowanych na lozyskach slizgowych - nie wiem, jakie sa w rzeczonej Jawie, tak samo jak nie pamietam, jak jest w MZ ale do WSKi sie na przyklad nie nadaje. Wlasnie ze wzgledu na lozyskowanie walkow skrzyni. -- pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :) zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl] Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;) Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;) |
|
Data: 2009-04-02 17:25:12 | |
Autor: Ivam | |
2T nie chce ruszyć po zimie | |
"zbigi" <zbiegusek@gdzies.w.wirtualnej.Polszcze.pl> wrote in message news:gr0s9j$u0p$1news.onet.pl...
Hipol nie nadaje sie do skrzyn biegow lozyskowanych na lozyskach W MZ'cie wszystko na tocznych. Chyba (ale teraz nie pamietam) byla tylko jedna panewka, ale nie wiem czy mi sie z komarkiem (albo kadetem) nie pomylilo. Jasio napisał(a): Jakiego dokładnie hipolu używasz? Jaki kolor butelki czy jakie¶ symbole? Nie pamietam - wywalam opakowanie. Najtanszy na orlenie. -- pzdr: Ivam |
|
Data: 2009-04-02 18:04:33 | |
Autor: falco | |
2T nie chce ruszyć po zimie | |
Ivam pisze:
Musialbym isc do garazu, a mam 70km;) i jak doszedłe¶...?* ;););) Tez bez wiekszego znaczenia - tym bardziej jak dobrze wypluczesz skrzynie;) instrukcja podaje jak dla mnie enigmatyczn± informację, której nie umiem rozgryĽć... ;) "skrzynia biegów - wymiana - olej samochodowy EPU". ;) *żarcik ;) -- (Po)zdrówka! falco sen na jawie SenNa... Jawa 353 '58 175 |
|
Data: 2009-04-07 12:22:27 | |
Autor: Jasio | |
2T nie chce ruszyć po zimie | |
Użytkownik "falco" napisał w wiadomo¶ci news:gr2o80$uph$1mx1.internetia.pl...
instrukcja podaje jak dla mnie enigmatyczn± informację, której nie umiem rozgryĽć... ;) Zamiast EPU wła¶ciciele czeskich zabytków wlewaj±: http://www.olejshop.cz/xVP-paramo-pp-7-1-litr A ponieważ z opisu [speszyli for ju, Kefir]: popis: Paramo PP7 Oleje PARAMO PP jsou vyrobeny z vysoce rafinovaných základových olejů s přísadou protioděrových a vysokotlakých přísad. Plnění oběhových mazacích soustav, starąí průmyslové převodovky, převodovky starých automobilů. ISO VG 100; API GL-3 wynika klasa oleju - to znajdĽ olej spełniaj±cy te klasy. http://www.themeter.net/viscosita_e.htm Tu znajdziesz klasyfikacje lepko¶ciowe różnych autoramentów. -- Jasio vfr vx etz Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |
|
Data: 2009-04-08 09:04:29 | |
Autor: falco | |
2T nie chce ruszyć po zimie | |
Jasio pisze:
Zamiast EPU wła¶ciciele czeskich zabytków wlewaj±: Dziękuję! To się nazywa konkret! ;) -- (Po)zdrówka! falco sen na jawie SenNa... Jawa 353 '58 175 |
|
Data: 2009-04-01 23:54:14 | |
Autor: Jasio | |
2T nie chce ruszyć po zimie | |
Użytkownik "falco" napisał w wiadomo¶ci news:gqvaer$g1a$3mx1.internetia.pl... Ivam pisze:[ciach] > Do aprilii rs raczej bym nie wlal. Ale w mz'cie nie mialem oporow:) Tu raczej może chodzić np. o prędko¶ci obrotowe silnika - jest spora różnica między tymi silnikami. -- Jasio vfr vx etz Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |
|
Data: 2009-04-02 17:16:20 | |
Autor: Jacot | |
2T nie chce ruszyć po zimie | |
"Ivam" <filipz@-WYTNIJ-TO-BARDZO-PROSZE-poczta.fm> wrote:
Co takiego? Mnie uczyli, ze w demoludach stop stosowany na tlok (jakis prosty silumin bez dodatkow, a czesto z duza iloscia zanieczyszczen) nie jest dostatecznie odporny na temperature i czysci sie wylacznie glowice. Jeszcze nigdy nie czyscilem w zadnej wiesi, etce czy czymkolwiek co robilem, tloka. A to raczej informacje z dzialu propagandy, nie techniki;) Stopy tlokowe byly z tych samych znormalizowanych stopow co wszedzie indziej w cywilizowanym swiecie. Stosownie do potrzeb. Wydawalo mi sie, ze nawet w jakiejs madrej ksiazce o 2T czytalem, ze po remoncie, az do nastepnego remontu nie rusza sie ani tloka, ani pierscionkow - no chyba, ze cos walnie. A to tez troche nie tak. Nie powinno sie ruszac a raczej rozdzielac tloka z cylindrem nadaremno w 4T. W dwutakcie pierscienie sa przecie stabilizowane kolkami, im jest wsio rawno. A do oczyszczenia denka tloka nie trzeba zdejmowac cylindra. Polerowac tez sie da bez;) Pelna konsternacja z mojej strony... a w ogole po co polerowac to denko? Zeby nie bylo nieporozumien - powaznie pytam. Arni napisal:) generalnie o utrudnienie osadzania sie nagaru idzie. Sam kiedys nie wierzylem tak do konca ale to sprawdzone, wielokrotnie. Nagar nie jest tym co w silniku - dowolnym jest porzadane, w dwusuwie jest go z natury rzeczy wiecej , mimo lepszych oleow. -- Pozdrowionka Jacot M10 http://www.junak.riders.pl/ http://www.jacot.ath.cx/ |
|
Data: 2009-04-02 00:20:35 | |
Autor: zbigi | |
2T nie chce ruszyć po zimie | |
falco napisał(a):
Ivam pisze:[...] Niech sie dotrze zanim przestawisz gaznik - zawsze troszke lepsze smarowanie, ale sa i minusy. Mozesz zasyfic wydech niedopalonym olejem i paliwem;) A dlaczego nie? Toz nie ma prostszej czynnosci silnikowej jak sciagnac glowice w nieskomplikowanym dwusuwie ;) W garbusach dlubiesz a prostego 2T sie lekasz? No prooosze ciee... :) -- pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :) zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl] Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;) Nowy JanĂłw - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;) |
|
Data: 2009-04-02 18:08:48 | |
Autor: falco | |
2T nie chce ruszyć po zimie | |
zbigi pisze:
A dlaczego nie? Toz nie ma prostszej czynnosci silnikowej jak sciagnac glowice w nieskomplikowanym dwusuwie ;) hehehe... w sensie, że za pierwszym razem dobrze jest mieć nauczycielk...ę ;) aby nie pchać łap, gdzie nie trzeba... ;) W garbusach dlubiesz a prostego 2T sie lekasz? No prooosze ciee... :) strach ma wielkie oczy... ;) jak kupiłem 1 Garbuska, to... nie wiedziałem jak się wymienia... olej... ;) Teraz... już wiem... ;) -- (Po)zdrówka! falco sen na jawie SenNa... Jawa 353 '58 175 |
|