2g czy 3g

Data: 2015-06-11 11:57:53
Autor: Skylla
2g czy 3g
Czy jeśli się praktycznie korzysta z internetu tylko po wifi, warto przełączyć telefon na 2g? Wiadomo, że wydłuży czas pracy i czuwania. Jakieś wady?

Data: 2015-06-11 12:12:37
Autor: ...:::WISKOLER:::...
2g czy 3g
Na grupie pl.misc.telefonia.gsm, osobnik mieni±cy siê nazw± Skylla
naskroba³(a):

Jakie¶ wady?

Brak wad takiego rozwi±zania.
--
....:::WISKOLER:::...
Stirlitz wolnym krokiem zbli¿y³ siê do lokalu kontaktowego. Zapuka³

Data: 2015-06-11 12:18:29
Autor: Liwiusz
2g czy 3g
W dniu 2015-06-11 o 12:12,  ...:::WISKOLER:::... pisze:
Na grupie pl.misc.telefonia.gsm, osobnik mieniÄ…cy siÄ™ nazwÄ… Skylla
naskrobał(a):

JakieÅ› wady?

Brak wad takiego rozwiÄ…zania.

Brak Hd Voice.
Brak zasięgu tam gdzie jest tylko 3g.

--
Liwiusz

Data: 2015-06-11 12:34:53
Autor: ...:::WISKOLER:::...
2g czy 3g
Na grupie pl.misc.telefonia.gsm, osobnik mieni±cy siê nazw± Liwiusz
naskroba³(a):

Brak Hd Voice.

Z tego co wiem aby u¿yæ HD Voice to oba aparaty musz± taka funkcje
posiadaæ. Mnie osobi¶cie (prócz testu) takie co¶ nie jest potrzebne, tak
samo jak po³±czenie video. Swego czasu do¶æ mocno reklamowane w Erze, specjalnie z moim ró¿owympaskiem
w³±czyli¶my to by sprawdziæ jak to dzia³a i wiecej nie u¿ywali¶my :) --
....::: WISKOLER :::...
- Stirlitz, jakiego koloru mam majtki? - spyta³ Müller.
- Czerwone w bia³e grochy.
- Wpadli¶cie Stirlitz, o tym wiedzia³a tylko rosyjska pianistka!
- Proszê zapi±æ rozporek, szefie, inaczej bêd± o tym wiedzieæ wszyscy.

Data: 2015-06-11 12:48:53
Autor: Liwiusz
2g czy 3g
W dniu 2015-06-11 o 12:34,  ...:::WISKOLER:::... pisze:
Na grupie pl.misc.telefonia.gsm, osobnik mieniÄ…cy siÄ™ nazwÄ… Liwiusz
naskrobał(a):

Brak Hd Voice.

Z tego co wiem aby użyć HD Voice to oba aparaty muszą taka funkcje
posiadać. Mnie osobiście (prócz testu) takie coś nie jest potrzebne, tak
samo jak połączenie video.

Jeśli nie masz z kim rozmawiać w HD, to oczywistym jest, że tego nie
potrzebujesz. Ja akurat mam współrozmówców w HD i różnica jest bardzo
zauważalna na plus.

Swego czasu dość mocno reklamowane w Erze, specjalnie z moim różowympaskiem
włączyliśmy to by sprawdzić jak to działa i wiecej nie używaliśmy :)

Głośniej, bez szumów, wyraźniej; i to zauważalne nawet dla laika, bez
zwracania mu na to uwagi ("ale cię wyraźnie słychać!"); może mieliście
kiepskie telefony, albo coś sieć szwankowała? W playu działa.

--
Liwiusz

Data: 2015-06-11 14:10:10
Autor: ...:::WISKOLER:::...
2g czy 3g
Na grupie pl.misc.telefonia.gsm, osobnik mieni±cy siê nazw± Liwiusz
naskroba³(a):

G³o¶niej, bez szumów, wyra¼niej; i to zauwa¿alne nawet dla laika, bez
zwracania mu na to uwagi ("ale ciê wyra¼nie s³ychaæ!"); mo¿e mieli¶cie
kiepskie telefony, albo co¶ sieæ szwankowa³a? W playu dzia³a.

:)
Jak chcê porozmawiaæ z moim ró¿owympaskiem to po prostu z ni± rozmawiam i
mam wtedy HD i FULL 3D w technikolorze.
Tak wiêc mnie to nie potrzebne. Natomiast je¶li kto¶ u¿ywa, jego wola. W±tkotwórca pyta³ o wady
prze³±czenia na 2G i ja takich wad nie widzê. A je¶li gdzies trafi ¿e nie
bêdzie zasiêgu 2G tylko sam 3G to przeciez zawsze mo¿e prze4stawiæ na ten
zakres. --
....:::WISKOLER:::...
Stirlitz wszed³ do gabinetu i ujrza³ Mullera le¿±cego na pod³odze i nie
daj±cego oznak ¿ycia.
- Otruty - pomy¶la³ Stirlitz przygl±daj±c siê r±czce siekiery wystaj±cej z
piersi.

Data: 2015-06-11 14:24:27
Autor: Liwiusz
2g czy 3g
W dniu 2015-06-11 o 14:10,  ...:::WISKOLER:::... pisze:
[...]

Jak chcę porozmawiać z moim różowympaskiem to po prostu z nią rozmawiam i
mam wtedy HD i FULL 3D w technikolorze.
Tak więc mnie to nie potrzebne. Natomiast jeśli ktoś używa, jego wola. Wątkotwórca pytał o wady
przełączenia na 2G i ja takich wad nie widzę. A jeśli gdzies trafi że nie
będzie zasięgu 2G tylko sam 3G to przeciez zawsze może prze4stawić na ten
zakres.

No tak, brak samochodu to też nie wada, w końcu można pójść na piechotę
lub taksówką ;)

--
Liwiusz

Data: 2015-06-11 15:43:31
Autor: Marek
2g czy 3g
On Thu, 11 Jun 2015 12:48:53 +0200, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
Jeśli nie masz z kim rozmawiać w HD, to oczywistym jest, że tego nie
potrzebujesz. Ja akurat mam współrozmówców w HD i różnica jest
bardzo
zauważalna na plus.

Jakość jest taka jak w skype czy lepsza?

--
Marek

Data: 2015-06-11 17:37:19
Autor: Liwiusz
2g czy 3g
W dniu 2015-06-11 o 15:43, Marek pisze:
[...]

Nie znam jakości skype. To znaczy znam, kiepską, i nie wiem skąd w ogóle
takie porównanie.

--
Liwiusz

Data: 2015-06-12 00:50:44
Autor: Marek
2g czy 3g
On Thu, 11 Jun 2015 17:37:19 +0200, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
Nie znam jakości skype. To znaczy znam, kiepską, i nie wiem skąd w
ogóle
takie porównanie.

O czym ty piszesz, skype ma o wiele lepszy kodek, stÄ…d szersze pasmo przenoszenia niż  gsm. Nie wiem co mogÅ‚eÅ› sobie popsuć, że masz takÄ… opiniÄ™ o jakoÅ›ci skype (mikrofon?).
Rozmawiając przez telefon przez skype a przez gsm jakość jest bez porównania. Oczywiście nie można używać słuchawek BT bo one własnym kodekiem też tną pismo, należy używać tylko mikrofon wbudowany w tel.

--
Marek

Data: 2015-06-12 07:19:07
Autor: Liwiusz
2g czy 3g
W dniu 2015-06-12 o 00:50, Marek pisze:
[...]

opinię o jakości skype (mikrofon?).

Może właśnie brak mikrofonu - ja metr od komputera, rozmówca metr od
komputera, i jakość licha.

Rozmawiając przez telefon przez skype a przez gsm jakość jest bez
porównania. Oczywiście nie można używać słuchawek BT bo one własnym
kodekiem też tną pismo, należy używać tylko mikrofon wbudowany w tel.

W ogóle pomysł prowadzenia rozmowy przez jakieś kable czy nawet radiowe
połączenia z komputerem to jakaś pomyłka. Jakość HD voice na komórce
jest tak dobra, że naprawdę nie trzeba szukać jakichś protez.

Rozumiem, jeśli ktoś dzwoni za granicę i szuka dobrej oferty, ale tak po
kraju, po co? Wyciągam komórkę choćby w kiblu i gadam ;) Nawet jak nie
ma HD voice.

--
Liwiusz

Data: 2015-06-11 15:37:24
Autor: Marek
2g czy 3g
On Thu, 11 Jun 2015 12:12:37 +0200, " ...:::WISKOLER:::..." <jvfxbyre@burgh.rh> wrote:
Brak wad takiego rozwiÄ…zania.

Upierdliwość przełączania z powrotem gdy się jest poza zasięgiem wifi?

--
Marek

Data: 2015-06-11 16:44:45
Autor: LordBluzg®
2g czy 3g
W dniu 2015-06-11 o 11:57, Skylla pisze:
Czy jeśli się praktycznie korzysta z internetu tylko po wifi, warto
przełączyć telefon na 2g? Wiadomo, że wydłuży czas pracy i czuwania.
JakieÅ› wady?
Ja korzystam z internetu w sensie komunikacji programów typu Yanosik, Automapa, synchronizacja i jeszcze parę, nawet podgląd kamer i wszystko na 2g. Znacznie dłużej trzyma bateria i znacznie lepszy poziom sygnału. Nie korzystam z Youtube czy przegladania stron www, poczta też działa bezproblemowo (Aqua Mail IMAP) czy czytnik news. Bardzo rzadko, kiedy jednak mam potrzebę skorzystania ze stron www, wtedy przełączam na 3g lub do aplikacji typu: Allegro, Olx, Otomoto, czy operatora GSM/banku.

Generalnie tam, gdzie nie ładuje się jakieś strumieniowanie czy stado grafiki 3g nie jest aż tak bardzo potrzebne.

--
LordBluzg®
Get out of the road if you want to grow old.

Data: 2015-06-12 00:49:54
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
2g czy 3g

"Skylla" mlbm34$bsq$1@sunflower.man.poznan.pl

Czy je¶li siê praktycznie korzysta z internetu tylko po wifi, warto prze³±czyæ telefon na 2g?

IMO tak.

Wiadomo, ¿e wyd³u¿y czas pracy i czuwania. Jakie¶ wady?

Korzystam z lejka Virgin Mobile -- na 2Gonly. ;)
I cieszê siê.

2g czy 3g