2m od TV - jaka przekątna?

Data: 2009-11-13 16:22:52
Autor: Netx
2m od TV - jaka przekątna?
Krótkie pytanie: odległość telewizora od oczu=2.0m. Z jaką przekątną kupić TV lcd [być może led]? Sygnał analogowy dobrej jakości, jednak planuję zakup FULL-HD ponieważ spodziewam się że w przyszłości będę korzystał częściowo z źródeł hd.

Znalazłem na sieci artykuły na ten temat, ale dziwnym trafem nie są one zgodne co do zalecanej przekątnej/odległości, jakby (może) niektóre artykuły były napisane aby napędzać ludzi na zakupu TV z większymi przekątnymi.

Pozdrawiam,
Marek

Data: 2009-11-13 16:35:21
Autor: Tomasz Jabłczyński
2m od TV - jaka przekątna?
Netx wysmarował/a:

[...]

Sygnał analogowy niezbyt ciekawie wychodzi na LCD, zwłaszcza oglądany
z małej odległości. Weź 32 albo 37 cali i zaplanuj przejście na
sygnał cyfrowy (zależy gdzie mieszkasz - DVB-T, cyfrowa kablówka albo
platforma satelitarna).
Ja bym się skłaniał ku 37 calom - z czasem jedzenia apetyt rośnie i
sam kiedyś myślałem, że 37 cale przy 3 metrach odległości wystarczą,
a teraz sobie pluję w brodę że nie wziąłem 42.

--
pzdr,
Tomek Jabłczyński ... japkoo@idea.net.pl

Data: 2009-11-14 14:12:43
Autor: Regius
2m od TV - jaka przekątna?

[...]

Ja mam 42 cale i jest OK ,mniejszego bym nie kupił ,a może i nawet 47,ale 47 cali przy tej odległości to już moim zdaniem max.

Pozdrawiam

Data: 2009-11-15 18:33:52
Autor: Netx
2m od TV - jaka przekątna?
[...]

Dziękuję za odpowiedzi. Bałem się że 32" będzie za dużo z odległości 2m, ale jak tak to będę szukał TV 32". Na większy nie mam miejsca.

Pozdrawiam,
Marek

2m od TV - jaka przekątna?