2x4GB DDR2 - czy w ogóle się upowszechni?

Data: 2009-08-10 23:05:13
Autor: Doxent
2x4GB DDR2 - czy w ogóle się upowszechni?
Czy może ktoś ma jakieś dobre informacje (np. pracuje u jakiegoś dystrybutora pamięci, posiada porządny model szklanej kuli itp.) i wie coś może na temat kiedy (i czy w ogóle) ma szansę wystąpić "wysyp" zestawów 8GB (2x4GB) pamięci DDR2 popularnych producentów? Obecna

poczekajmy na Windows 7 w wersji 64 bit. Do tej pory mało chętnych jest na 64 bitowe systemy ze względu na to iż stanowią one dużo większą trudność w oswojeniu nie dając w zamian zbyt wielkich korzyści przez co sens stosowania więcej jak 4GB nie istnieje.

Data: 2009-08-11 08:01:08
Autor: zly
Dnia Mon, 10 Aug 2009 23:05:13 +0200, Doxent napisał(a):

Do tej pory mało chętnych jest na 64 bitowe systemy ze względu na to iż stanowią one dużo większą trudność w oswojeniu

ze co?

--
marcin

Data: 2009-08-11 22:34:08
Autor: tg
"Doxent" <doxent@gazeta.pl> wrote in message news:h5q1v0$jdl$1inews.gazeta.pl...
[...]

na wspolczesnym (kupowanym teraz lub do jakiegos roku czy poltora temu)
sprzecie 64 bitowa vista dziala zazwyczaj tak samo jak 32 bitowa

jedyne problemy jakie znam z doswiadczenia to sterowniki do naprawde starych
lub lowendowych sprzetow (konketnie jakas komorka z okresu poczatkow usb
w telefonach i przejsciowka usb-com na egzotycznym ukladzie) ktore to
sterowniki maja calkiem skopane (ale zeby nie bylo - 32 bitowe wersje
tez ssa) lub ich nie ma (no ale czego tu wymagac 'po latach' od producentow)

najwiekszy 'problem' u mnie osobiscie to fakt ze oficjalnie nie ma apache na windowsa x64 wiec mam zainstalowany jakis 'wynalazek'
poza firewallami, antywirusami itp. gleboko grzebiacymi aplikacjami 32 bitowy
soft chodzi bez zadnych problemow (nie watpie ze sa rzeczy ktore nie dzialaja
ale przecietny user ich nie uzywa a zaawansowany zazwyczaj wie z czym moze miec problem i jak go rozwiazac/obejsc)

generalnie nie ma co demonizowac 64 bitow, ale fakt - niewiele z nich obecnie
wynika dla 99% ludzi

Data: 2009-08-12 00:04:13
Autor: lis6502
2x4GB DDR2 - czy w ogóle się upowszechni?
On Tue, 11 Aug 2009 22:34:08 +0100
"tg" <aa@bb.cpl> wrote:

najwiekszy 'problem' u mnie osobiscie to fakt ze oficjalnie nie ma
apache na windowsa x64 wiec mam zainstalowany jakis 'wynalazek'
zawsze można postawić vboxa z poważnym systemem :P (to taki joke)
generalnie nie ma co demonizowac 64 bitow
Tutaj śmiem się nie zgodzić. Jestem zatwardziałem linuksiarzem
(przyznaję bez bicia), ale do 64 bitów można się przyczepić. Nie wiem
jak wyglądałoby to pod 'jedynym słusznym osem', jednak mój povray w
wersji x64 przy 1gbajcie ramu ostro wchodzi na swap (renderuję dużą
rozdzielczość), co nie miało miejsca w przypadku x86.
Bywają też jaja z obsługą nietylko starych, egzotycznych sprzętów, ale
i tych nowszych, wielce '64 ready'. Mówię na przykład o moim Atherosie,
którego postawienie na nogi pod xp64 (o znalezieniu odpowiednich
sterowników nie wspomnę) przyprawiało o bóle zębów. Tych wyrwanych.
, ale fakt - niewiele z nich obecnie
wynika dla 99% ludzi
huh, można się pochwalić na dożynkach ;]

Data: 2009-08-12 00:09:54
Autor: Doxent
2x4GB DDR2 - czy w ogóle się upowszechni?
generalnie nie ma co demonizowac 64 bitow, ale fakt - niewiele z nich obecnie
wynika dla 99% ludzi
dokładnie, lepiej nie mieć ewentualnych problemów. Nie każdy do pracy musi latać helikopterem. Dopóki nie zaczną powstawać bardziej pamięciożerne gry 32-bitowe systemy mogą czuć się bezpieczne.

Data: 2009-08-14 11:49:07
Autor: Radosław Sokół
Doxent pisze:
dokładnie, lepiej nie mieć ewentualnych problemów. Nie każdy do pracy musi latać helikopterem. Dopóki nie zaczną powstawać bardziej pamięciożerne gry 32-bitowe systemy mogą czuć się bezpieczne.

Dopóki ludzie nie zaczną masowo używać systemów 64-bitowych
i narzekać, że im 32-bitowe gry nie działają (*), to mało
kto będzie myślał o wypuszczaniu 64-bitowych wersji gier.
Choćby nawet programiści mieli się strasznie cisnąć w ogra-
niczonej przestrzeni adresowej.

(*) Zazwyczaj głównie z powodu jakichś chorych mechanizmów
     zabezpieczeń przed kopiowaniem, bo z działaniem "normal-
     nego" oprogramowania 32-bitowego pod kontrolą 64-bito-
     wych systemów operacyjnych mam bardzo dobre doświadcze-
     nia.

2x4GB DDR2 - czy w ogóle się upowszechni?