Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii..

3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii..

Data: 2011-02-24 23:11:28
Autor: scob
3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii..
ZdarzajÄ… siÄ™ C8-ki i 807-ki z benzynowym silnikiem 3,0V6.
O ile wiem - był on również montowany w 406/407? coupe.
Ma ktoś takiego, albo zna kogoś, kto zna kogoś...? i mógłby się podzielić opiniami nt. niezawodności tegoż?
Zdążyłem się zorientować, że ma dość chory rozrząd (pasek zapitala przez wszystkie 4 wałki (jakby nie można na głowicy synchronizować łańcuchem), a rolek i napinaczy ma ze sto - przez co jest koszmarnie długi i koszmarnie drogi; porównując do benzynowego V6 Audi - "komplet do wymiany rozrządu" jakoś tak 2-3 krotnie droższy w częściach...
Na co jeszcze zwrócić uwagę oglądając samochód z takim silnikiem?

--
scob

Data: 2011-02-24 22:28:40
Autor: Waldek Godel
3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii..
Dnia Thu, 24 Feb 2011 23:11:28 +0100, scob napisa³(a):

Zdarzaj± siê C8-ki i 807-ki z benzynowym silnikiem 3,0V6.
O ile wiem - by³ on równie¿ montowany w 406/407? coupe.
Ma kto¶ takiego, albo zna kogo¶, kto zna kogo¶...? i móg³by siê podzieliæ opiniami nt. niezawodno¶ci tego¿?

Nie zdarzaj± siê - nie licz±c zdarzania siê marketingowego. To jest silnik 2.9 V6 (sprzedawany jako 3.0) rodziny ES9, dosyæ szeroko
montowany, równie¿ w Renówkach.
Nie myliæ z prawdziwym silnikiem 3.0 o oznaczeniu PRV, montowanym w
starszych modelach.

ES9 by³ montowany w Citroenach Xantia, XM, C5, Peugeotach 406, 607 oraz
Renault Laguna, Safrane, Espace i Clio V6 do czasu przej¶cia na silniki
Nissana

Silnik jest lekki i niezawodny.

Zd±¿y³em siê zorientowaæ, ¿e ma do¶æ chory rozrz±d (pasek zapitala przez wszystkie 4 wa³ki (jakby nie mo¿na na g³owicy synchronizowaæ ³añcuchem), a rolek i napinaczy ma ze sto - przez co jest koszmarnie d³ugi i koszmarnie drogi; porównuj±c do benzynowego V6 Audi - "komplet do wymiany rozrz±du" jako¶ tak 2-3 krotnie dro¿szy w czê¶ciach...
Na co jeszcze zwróciæ uwagê ogl±daj±c samochód z takim silnikiem?

bezedura. Tzn wymiana wymaga mechanika a nie kowala, ale ta wysoka cena
czê¶ci jest przesadzona.
Zreszt±, zale¿y jak patrzeæ - komplet podstawowych czêsci to 650 z³:
http://allegro.pl/rozrzad-citroen-c5-fiat-peugeot-renault-3-0-v6-i1476236064.html
w porównaniu z rozrz±dem do HDi za 200 z³ to jest istotnie dro¿ej. Do tego jeszcze pompa wody 280-350 z³. Kolejnym problemem bêdzie robocizna, bo robota ciê¿ka - wymiana rozrz±du w
zwyk³ym aucie z V6 to ju¿ ginekologia, a w vanie silnik jest schowany
g³êboko w nadwoziu i ciê¿ko siê tam dostaæ, zw³aszcza do tylnej g³owicy.


--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rz±d mo¿e zrobiæ dla ciebie.
Zapytaj, czy móg³by tego nie robiæ.

Data: 2011-02-25 23:58:18
Autor: DoQ
3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii..
W dniu 2011-02-24 23:28, Waldek Godel pisze:
Nie zdarzaj± siê - nie licz±c zdarzania siê marketingowego.
To jest silnik 2.9 V6 (sprzedawany jako 3.0) rodziny ES9, dosyæ szeroko
montowany, równie¿ w Renówkach.
Nie myliæ z prawdziwym silnikiem 3.0 o oznaczeniu PRV, montowanym w
starszych modelach.

PRV 3.0 ma 2975cm3, natomiast wszystkie ES9 2946cm3 - i co z tego wynika? ES9 "nie jest" prawdziwym 3.0, bo ró¿ni je ca³e 29cm3?





Pozdrawiam
Pawe³
--
_____________________________________________
  DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com

Data: 2011-02-26 00:49:42
Autor: Waldek Godel
3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii..
Dnia Fri, 25 Feb 2011 23:58:18 +0100, DoQ napisa³(a):

PRV 3.0 ma 2975cm3, natomiast wszystkie ES9 2946cm3 - i co z tego wynika? ES9 "nie jest" prawdziwym 3.0, bo ró¿ni je ca³e 29cm3?

2946 cm3 to 2.9 litra.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rz±d mo¿e zrobiæ dla ciebie.
Zapytaj, czy móg³by tego nie robiæ.

Data: 2011-02-26 08:31:08
Autor: Czarek Daniluk
3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii..
W dniu 2011-02-26 01:49, Waldek Godel pisze:
Dnia Fri, 25 Feb 2011 23:58:18 +0100, DoQ napisa³(a):

PRV 3.0 ma 2975cm3, natomiast wszystkie ES9 2946cm3 - i co z tego
wynika? ES9 "nie jest" prawdziwym 3.0, bo ró¿ni je ca³e 29cm3?

2946 cm3 to 2.9 litra.

Tak jak Fiatowski Multijet o którym wszyscy mówi± ¿e jest 1300 tak naprawdê jest 1,2 litra bo ma 1248ccm ;)

Pozdrawiam !

Data: 2011-02-24 23:39:34
Autor: magnes
3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii..

U¿ytkownik "scob" <997scob@tlen997.pl> napisa³ w wiadomo¶ci:

Zdarzaj± siê C8-ki i 807-ki z benzynowym silnikiem 3,0V6.
O ile wiem - by³ on równie¿ montowany w 406/407? coupe.
Ma kto¶ takiego, albo zna kogo¶, kto zna kogo¶...? i móg³by siê podzieliæ opiniami nt. niezawodno¶ci tego¿?

Mialem kiedys Citroena XM z silnikiem 3.0 V6 (czy to ten sam? nie wiem)
Psulo mi sie w tym samochodzie praktycznie wszystko, ale silnik chyba najmniej...
Spalal wiadra benzyny... auto wiecej stalo po mechanikach niz jezdzilo, ale jak juz jezdzilo to jezdzilo pieknie ;-)

--
Pozdr.
magnes
600 & 4x4 w dieslu

Data: 2011-02-25 00:10:29
Autor: bratPit
3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii..

ZdarzajÄ… siÄ™ C8-ki i 807-ki z benzynowym silnikiem 3,0V6.
O ile wiem - był on również montowany w 406/407? coupe.
Ma ktoś takiego, albo zna kogoś, kto zna kogoś...? i mógłby się podzielić opiniami nt. niezawodności tegoż?
Zdążyłem się zorientować, że ma dość chory rozrząd

niewiele pomogę ale parę razy prowadziłem 406 kombi (po FL) z V6 z mocą coś 190? KM i baaardzo zacnie to jeździło (i brzmiało), miło wspominam, spalania nie pamiętam bo nie ja płaciłem za benzynę a i jazda była z wykorzystaniem osiągów więc nie ma co mówić ;-)
wiem, że właściciel wspominał wówczas właśnie o wysokich kosztach rozrządu i ....świec zapłonowych o_O (nie wiem jak teraz ceny ale było to bodaj w roku 2005 a samochód miał 1...2 lata więc mogło się coś pozmieniać),

brat

Data: 2011-02-25 08:31:38
Autor: Samotnik
3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii..
Dnia 24.02.2011 bratPit <krakus28no_spam@op.pl> napisa³/a:

Zdarzaj± siê C8-ki i 807-ki z benzynowym silnikiem 3,0V6.
O ile wiem - by³ on równie¿ montowany w 406/407? coupe.
Ma kto¶ takiego, albo zna kogo¶, kto zna kogo¶...? i móg³by siê podzieliæ opiniami nt. niezawodno¶ci tego¿?
Zd±¿y³em siê zorientowaæ, ¿e ma do¶æ chory rozrz±d

niewiele pomogê ale parê razy prowadzi³em 406 kombi (po FL) z V6 z moc± co¶ 190? KM i baaardzo zacnie to je¼dzi³o (i brzmia³o), mi³o wspominam, spalania nie pamiêtam bo nie ja p³aci³em za benzynê a i jazda by³a z wykorzystaniem osi±gów wiêc nie ma co mówiæ ;-)
wiem, ¿e w³a¶ciciel wspomina³ wówczas w³a¶nie o wysokich kosztach rozrz±du i ...¶wiec zap³onowych o_O (nie wiem jak teraz ceny ale by³o to bodaj w roku 2005 a samochód mia³ 1...2 lata wiêc mog³o siê co¶ pozmieniaæ),

Kosztowny jest te¿ wydech (skomplikowany i brak zamienników).
--
Samotnik Bi¿uteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

Data: 2011-02-25 01:59:06
Autor: Czarek Daniluk
3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii..
On 24 Lut, 23:11, scob <997s...@tlen997.pl> wrote:
Zdarzaj± siê C8-ki i 807-ki z benzynowym silnikiem 3,0V6.
O ile wiem - by³ on równie¿ montowany w 406/407? coupe.
Ma kto¶ takiego, albo zna kogo¶, kto zna kogo¶...? i móg³by siê
podzieliæ opiniami nt. niezawodno¶ci tego¿?
Zd±¿y³em siê zorientowaæ, ¿e ma do¶æ chory rozrz±d (pasek zapitala przez
wszystkie 4 wa³ki (jakby nie mo¿na na g³owicy synchronizowaæ ³añcuchem),
a rolek i napinaczy ma ze sto - przez co jest koszmarnie d³ugi i
koszmarnie drogi; porównuj±c do benzynowego V6 Audi - "komplet do
wymiany rozrz±du" jako¶ tak 2-3 krotnie dro¿szy w czê¶ciach...
Na co jeszcze zwróciæ uwagê ogl±daj±c samochód z takim silnikiem?

--
scob

Zestaw paska rozrz±du z pomp± wody do tego silnika w detalu w IC
kosztuje prawie 1640z³ brutto.
Nawet jak kupisz na warsztat to i tak i tak zap³acisz nie mniej jak
1300z³.
Wiêc raczej koszt "znaczny".
Cewki zap³onowe - dobrze ¿e rozdzielili i n aka¿dy cylinder osobna to
koszt oko³o 200z³.
¦wiece 6 sztuk Beru po oko³o 60z³ za sztukê.
Suma summarum na pewno nie jest to silnik dla kogo¶ kogo na niego nie
staæ, a i paliwa te¿ swoje wypije z baku.

Pozdrawiam !

Data: 2011-02-25 13:06:29
Autor: p0li
3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii..
O->Dnia 2011-02-25 10:59:06 niejaki Czarek Daniluk napisa³:
On 24 Lut, 23:11, scob <997s...@tlen997.pl> wrote:
Zdarzaj± siê C8-ki i 807-ki z benzynowym silnikiem 3,0V6.
O ile wiem - by³ on równie¿ montowany w 406/407? coupe.
Ma kto¶ takiego, albo zna kogo¶, kto zna kogo¶...? i móg³by siê
podzieliæ opiniami nt. niezawodno¶ci tego¿?
Zd±¿y³em siê zorientowaæ, ¿e ma do¶æ chory rozrz±d (pasek zapitala przez
wszystkie 4 wa³ki (jakby nie mo¿na na g³owicy synchronizowaæ ³añcuchem),
a rolek i napinaczy ma ze sto - przez co jest koszmarnie d³ugi i
koszmarnie drogi; porównuj±c do benzynowego V6 Audi - "komplet do
wymiany rozrz±du" jako¶ tak 2-3 krotnie dro¿szy w czê¶ciach...
Na co jeszcze zwróciæ uwagê ogl±daj±c samochód z takim silnikiem?

--
scob

Zestaw paska rozrz±du z pomp± wody do tego silnika w detalu w IC
kosztuje prawie 1640z³ brutto.
Nawet jak kupisz na warsztat to i tak i tak zap³acisz nie mniej jak
1300z³.
Wiêc raczej koszt "znaczny".

ja zap³aci³em ~1300-1400 z³ za wymianê rozrz±du na czê¶ciach skf z tego
jedna rolka kosztowa³a ~300z³
ponadto jeszcze 3 rolki, pasek, pompa wody, dwa uszczelniacze  litr p³ynu i
robota

Cewki zap³onowe - dobrze ¿e rozdzielili i n aka¿dy cylinder osobna to
koszt oko³o 200z³.

a to nie wiem - mam 260kkm i cewki oryginalne

¦wiece 6 sztuk Beru po oko³o 60z³ za sztukê.

+ przy wymianie tylnych - zdejmowanie kolektora dolotowego - wiêc choæby z
tego powodu warto dac dobre ¶wiece

Suma summarum na pewno nie jest to silnik dla kogo¶ kogo na niego nie
staæ, a i paliwa te¿ swoje wypije z baku.

ka¿dy silnik lubi wypiæ w niesprzyjaj±cych warnkach

przyk³ad

rzeczony v6 na autostradzie spali³ mi 8,3l /100 (na dystansie 900km)
natomiast miejski samochodzik z motorem 1,6 pali mi w mie¶cie ponad 10l/100
tylko ¿e ma³e miasto = krótkie dystanse = niedogrzany silnik

--
P0zdrawiam p0li hydro rulez ;)
prawdziwy facet nie da odebraæ sobie szarlotki

Data: 2011-02-25 15:38:58
Autor: DoQ
3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii..
W dniu 2011-02-24 23:11, scob pisze:
ZdarzajÄ… siÄ™ C8-ki i 807-ki z benzynowym silnikiem 3,0V6.
O ile wiem - był on również montowany w 406/407? coupe.
Ma ktoś takiego, albo zna kogoś, kto zna kogoś...? i mógłby się
podzielić opiniami nt. niezawodności tegoż?

W C5,607,807,406 po lifcie (po 2000r)  montujÄ… zmodyfikowanÄ… wersjÄ™ ES9J4S. Zmodyfikowano kolektor ssÄ…cy z aluminiowego na plastikowy, dodano zmienne fazy rozrzÄ…du, zamontowano 6 cewek zamiast pakietu i co najgorsze - wrzucili mu 3 katalizatory i 4 sondy lambda zeby spelnialo to norme EURO4. OsobiÅ›cie wolÄ™ prostszÄ… wersjÄ™, przedliftowÄ… ES9J4.
Silnik zupełnie nie wciąga i nie wypluwa oleju, jest w zasadzie bezobsługowy. Ma genialną charakterystykę momentu obrotowego:)

Zdążyłem się zorientować, że ma dość chory rozrząd (pasek zapitala przez
wszystkie 4 wałki (jakby nie można na głowicy synchronizować łańcuchem),
a rolek i napinaczy ma ze sto - przez co jest koszmarnie długi i
koszmarnie drogi; porównując do benzynowego V6 Audi - "komplet do
wymiany rozrządu" jakoś tak 2-3 krotnie droższy w częściach...

Normalny, trwały rozrząd. Nie spotkałem się z sytuacją zerwania paska :)

Na co jeszcze zwrócić uwagę oglądając samochód z takim silnikiem?

W ES9J4S warto zrobić diagnostykę, lambd szczególnie. Żebyś później nie miał "ANTI POLLUTION FAULT" ;)


Pozdrawiam
Paweł
--
_____________________________________________
  DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com

3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii..

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona