Data: 2011-02-24 23:11:28 | |
Autor: scob | |
3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii.. | |
ZdarzajÄ… siÄ™ C8-ki i 807-ki z benzynowym silnikiem 3,0V6.
O ile wiem - był on również montowany w 406/407? coupe. Ma ktoś takiego, albo zna kogoś, kto zna kogoś...? i mógłby się podzielić opiniami nt. niezawodności tegoż? Zdążyłem się zorientować, że ma dość chory rozrząd (pasek zapitala przez wszystkie 4 wałki (jakby nie można na głowicy synchronizować łańcuchem), a rolek i napinaczy ma ze sto - przez co jest koszmarnie długi i koszmarnie drogi; porównując do benzynowego V6 Audi - "komplet do wymiany rozrządu" jakoś tak 2-3 krotnie droższy w częściach... Na co jeszcze zwrócić uwagę oglądając samochód z takim silnikiem? -- scob |
|
Data: 2011-02-24 22:28:40 | |
Autor: Waldek Godel | |
3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii.. | |
Dnia Thu, 24 Feb 2011 23:11:28 +0100, scob napisa³(a):
Zdarzaj± siê C8-ki i 807-ki z benzynowym silnikiem 3,0V6. Nie zdarzaj± siê - nie licz±c zdarzania siê marketingowego. To jest silnik 2.9 V6 (sprzedawany jako 3.0) rodziny ES9, dosyæ szeroko montowany, równie¿ w Renówkach. Nie myliæ z prawdziwym silnikiem 3.0 o oznaczeniu PRV, montowanym w starszych modelach. ES9 by³ montowany w Citroenach Xantia, XM, C5, Peugeotach 406, 607 oraz Renault Laguna, Safrane, Espace i Clio V6 do czasu przej¶cia na silniki Nissana Silnik jest lekki i niezawodny. Zd±¿y³em siê zorientowaæ, ¿e ma do¶æ chory rozrz±d (pasek zapitala przez wszystkie 4 wa³ki (jakby nie mo¿na na g³owicy synchronizowaæ ³añcuchem), a rolek i napinaczy ma ze sto - przez co jest koszmarnie d³ugi i koszmarnie drogi; porównuj±c do benzynowego V6 Audi - "komplet do wymiany rozrz±du" jako¶ tak 2-3 krotnie dro¿szy w czê¶ciach... bezedura. Tzn wymiana wymaga mechanika a nie kowala, ale ta wysoka cena czê¶ci jest przesadzona. Zreszt±, zale¿y jak patrzeæ - komplet podstawowych czêsci to 650 z³: http://allegro.pl/rozrzad-citroen-c5-fiat-peugeot-renault-3-0-v6-i1476236064.html w porównaniu z rozrz±dem do HDi za 200 z³ to jest istotnie dro¿ej. Do tego jeszcze pompa wody 280-350 z³. Kolejnym problemem bêdzie robocizna, bo robota ciê¿ka - wymiana rozrz±du w zwyk³ym aucie z V6 to ju¿ ginekologia, a w vanie silnik jest schowany g³êboko w nadwoziu i ciê¿ko siê tam dostaæ, zw³aszcza do tylnej g³owicy. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rz±d mo¿e zrobiæ dla ciebie. Zapytaj, czy móg³by tego nie robiæ. |
|
Data: 2011-02-25 23:58:18 | |
Autor: DoQ | |
3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii.. | |
W dniu 2011-02-24 23:28, Waldek Godel pisze:
Nie zdarzaj± siê - nie licz±c zdarzania siê marketingowego. PRV 3.0 ma 2975cm3, natomiast wszystkie ES9 2946cm3 - i co z tego wynika? ES9 "nie jest" prawdziwym 3.0, bo ró¿ni je ca³e 29cm3? Pozdrawiam Pawe³ -- _____________________________________________ DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com |
|
Data: 2011-02-26 00:49:42 | |
Autor: Waldek Godel | |
3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii.. | |
Dnia Fri, 25 Feb 2011 23:58:18 +0100, DoQ napisa³(a):
PRV 3.0 ma 2975cm3, natomiast wszystkie ES9 2946cm3 - i co z tego wynika? ES9 "nie jest" prawdziwym 3.0, bo ró¿ni je ca³e 29cm3? 2946 cm3 to 2.9 litra. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rz±d mo¿e zrobiæ dla ciebie. Zapytaj, czy móg³by tego nie robiæ. |
|
Data: 2011-02-26 08:31:08 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii.. | |
W dniu 2011-02-26 01:49, Waldek Godel pisze:
Dnia Fri, 25 Feb 2011 23:58:18 +0100, DoQ napisa³(a):Tak jak Fiatowski Multijet o którym wszyscy mówi± ¿e jest 1300 tak naprawdê jest 1,2 litra bo ma 1248ccm ;) Pozdrawiam ! |
|
Data: 2011-02-24 23:39:34 | |
Autor: magnes | |
3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii.. | |
U¿ytkownik "scob" <997scob@tlen997.pl> napisa³ w wiadomo¶ci: Zdarzaj± siê C8-ki i 807-ki z benzynowym silnikiem 3,0V6. Mialem kiedys Citroena XM z silnikiem 3.0 V6 (czy to ten sam? nie wiem) Psulo mi sie w tym samochodzie praktycznie wszystko, ale silnik chyba najmniej... Spalal wiadra benzyny... auto wiecej stalo po mechanikach niz jezdzilo, ale jak juz jezdzilo to jezdzilo pieknie ;-) -- Pozdr. magnes 600 & 4x4 w dieslu |
|
Data: 2011-02-25 00:10:29 | |
Autor: bratPit | |
3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii.. | |
Zdarzają się C8-ki i 807-ki z benzynowym silnikiem 3,0V6. niewiele pomogę ale parę razy prowadziłem 406 kombi (po FL) z V6 z mocą coś 190? KM i baaardzo zacnie to jeździło (i brzmiało), miło wspominam, spalania nie pamiętam bo nie ja płaciłem za benzynę a i jazda była z wykorzystaniem osiągów więc nie ma co mówić ;-) wiem, że właściciel wspominał wówczas właśnie o wysokich kosztach rozrządu i ....świec zapłonowych o_O (nie wiem jak teraz ceny ale było to bodaj w roku 2005 a samochód miał 1...2 lata więc mogło się coś pozmieniać), brat |
|
Data: 2011-02-25 08:31:38 | |
Autor: Samotnik | |
3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii.. | |
Dnia 24.02.2011 bratPit <krakus28no_spam@op.pl> napisa³/a:
Kosztowny jest te¿ wydech (skomplikowany i brak zamienników). -- Samotnik Bi¿uteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/ |
|
Data: 2011-02-25 01:59:06 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii.. | |
On 24 Lut, 23:11, scob <997s...@tlen997.pl> wrote:
Zdarzaj± siê C8-ki i 807-ki z benzynowym silnikiem 3,0V6. Zestaw paska rozrz±du z pomp± wody do tego silnika w detalu w IC kosztuje prawie 1640z³ brutto. Nawet jak kupisz na warsztat to i tak i tak zap³acisz nie mniej jak 1300z³. Wiêc raczej koszt "znaczny". Cewki zap³onowe - dobrze ¿e rozdzielili i n aka¿dy cylinder osobna to koszt oko³o 200z³. ¦wiece 6 sztuk Beru po oko³o 60z³ za sztukê. Suma summarum na pewno nie jest to silnik dla kogo¶ kogo na niego nie staæ, a i paliwa te¿ swoje wypije z baku. Pozdrawiam ! |
|
Data: 2011-02-25 13:06:29 | |
Autor: p0li | |
3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii.. | |
O->Dnia 2011-02-25 10:59:06 niejaki Czarek Daniluk napisa³:
On 24 Lut, 23:11, scob <997s...@tlen997.pl> wrote: ja zap³aci³em ~1300-1400 z³ za wymianê rozrz±du na czê¶ciach skf z tego jedna rolka kosztowa³a ~300z³ ponadto jeszcze 3 rolki, pasek, pompa wody, dwa uszczelniacze litr p³ynu i robota Cewki zap³onowe - dobrze ¿e rozdzielili i n aka¿dy cylinder osobna to a to nie wiem - mam 260kkm i cewki oryginalne ¦wiece 6 sztuk Beru po oko³o 60z³ za sztukê. + przy wymianie tylnych - zdejmowanie kolektora dolotowego - wiêc choæby z tego powodu warto dac dobre ¶wiece Suma summarum na pewno nie jest to silnik dla kogo¶ kogo na niego nie ka¿dy silnik lubi wypiæ w niesprzyjaj±cych warnkach przyk³ad rzeczony v6 na autostradzie spali³ mi 8,3l /100 (na dystansie 900km) natomiast miejski samochodzik z motorem 1,6 pali mi w mie¶cie ponad 10l/100 tylko ¿e ma³e miasto = krótkie dystanse = niedogrzany silnik -- P0zdrawiam p0li hydro rulez ;) prawdziwy facet nie da odebraæ sobie szarlotki |
|
Data: 2011-02-25 15:38:58 | |
Autor: DoQ | |
3,0 V6 z PSA..? Szukam opinii.. | |
W dniu 2011-02-24 23:11, scob pisze:
Zdarzają się C8-ki i 807-ki z benzynowym silnikiem 3,0V6. W C5,607,807,406 po lifcie (po 2000r) montują zmodyfikowaną wersję ES9J4S. Zmodyfikowano kolektor ssący z aluminiowego na plastikowy, dodano zmienne fazy rozrządu, zamontowano 6 cewek zamiast pakietu i co najgorsze - wrzucili mu 3 katalizatory i 4 sondy lambda zeby spelnialo to norme EURO4. Osobiście wolę prostszą wersję, przedliftową ES9J4. Silnik zupełnie nie wciąga i nie wypluwa oleju, jest w zasadzie bezobsługowy. Ma genialną charakterystykę momentu obrotowego:) Zdążyłem się zorientować, że ma dość chory rozrząd (pasek zapitala przez Normalny, trwały rozrząd. Nie spotkałem się z sytuacją zerwania paska :) Na co jeszcze zwrócić uwagę oglądając samochód z takim silnikiem? W ES9J4S warto zrobić diagnostykę, lambd szczególnie. Żebyś później nie miał "ANTI POLLUTION FAULT" ;) Pozdrawiam Paweł -- _____________________________________________ DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com |