3,60 Euro za Kg sarny

Data: 2009-11-06 12:26:07
Autor: Marek
3,60 Euro za Kg sarny
....czy to  dobra cena ?
Jutro mam dac odpowiedz.
Niestety, ta cena obejmuje rowniez łeb i skóre, po odjeciu której
wyjdzie może 5 - 5,5, za Kg mięsa z kością.
Trzeba wziąć całą tuszę.

Data: 2009-11-06 21:38:21
Autor: MH
3,60 Euro za Kg sarny
...czy to  dobra cena ?
Jutro mam dac odpowiedz.
Niestety, ta cena obejmuje rowniez łeb i skóre, po odjeciu której
wyjdzie może 5 - 5,5, za Kg mięsa z kością.
Trzeba wziąć całą tuszę.

No to wyjdzie Cię dwadzieściaparę PLN/kg.. Jak z pewnego źródła , świeże ,
nieprzeleżane 20 lat w chłodni , to bym się nawet nie zastanawiał !!

Bierz całą tuszę !!  W kuchni jesteś biegły , czy nie ?? Jeżeli w miarę sobie
radzisz , to podam sprawdzony porządny przepis.. Jeżeli Twoja Baba nie robiła
dziczyzny wcześniej , to wygoń ją z kuchni , bo spirdoli dokumentnie sprawę..

MH

Data: 2009-11-06 12:45:07
Autor: Marek
3,60 Euro za Kg sarny
On 6 Lis, 21:38, "MH" <logizn...@op.pl> wrote:
> [...]

dziczyzny wcześniej , to wygoń ją z kuchni , bo spirdoli dokumentnie sprawę..

Dzisiaj ustrzelone.
Sam robie.
Chyba kupie jutro zamrazarke...

Data: 2009-11-06 12:51:22
Autor: Marek
3,60 Euro za Kg sarny
> [...]

dziczyzny wcześniej , to wygoń ją z kuchni , bo spirdoli dokumentnie sprawę..

To daj ten przepis !

Data: 2009-11-06 22:25:43
Autor: MH
3,60 Euro za Kg sarny

> [...]
> dziczyzny wcześniej , to wygoń ją z kuchni , bo spirdoli dokumentnie sprawę..

To daj ten przepis !

1) Robimy marynatę  , składniki : czerwone wytrawne , cebula , ziele angielskie
, owoc jałowca , pieprz ziarnisty ,gożdziki,liść laurowy, margaryna.  Cebulka
pokrojona byle jak ,
do gara leci najpierw margaryna , po odpowiednim podgrzaniu leci cebulka , po
zeszkleniu , w/w zioła ale !! , rozgniatam je , żeby lepiej oddały aromat.
Następnie leci wińsko , i doprowadzasz do ok. 80 stopni (5 min.)
Odstawiasz tego grzańca do wystygnięcia do temp. pokojowej..

2) Równocześnie moczysz grzyby suszone (nawet zdecydowanie wcześniej) i gotujesz
je do miękkości , co najwyżej dolewając od czasu do czasu trochę wody.
Wyjdzie Ci taka czarnobrązowa bryja z grzybami. Broń Cię Panie ją wylewać..
Całość wykorzystasz nazajutrz !!

3) Jak marynata jest schłodzona do temp. pokojowej , wrzucasz do niej ścierwo.
Może być pokrojone już na plastry (2-3cm). Zostawiasz na noc w chłodnym miejscu.

4) Dnia następnego , wyciągasz ścierwo z marynaty , patelnia z rozgrzaną
margaryną i nowo pokrojoną cebulką ... Podsmarzasz krótko ze wszystkich stron ,
aby pory się zamknęły. Następnie dusisz to używając do podlewania marynaty..
Aha !! Trza to dosolić w tym momencie.. Ja używam magi albo sosu sojowego...

5) Jak już ścierwo dochodzi do odpowiedzniej miękkości , dodaje grzyby i dalej
duszę podlewając tym grzybowym wywarem. Pod sam koniec procesu , sos jest
brązowo-czarny.

6) Wyciągam ścierwo z sosu , i delikatnie zabielam sos..  Śmietana 32% , jak kto
lubi gęściejszy , to na 3/4 szklanki śmietany walisz jedną łyżeczkę mąki.
Żeby się nie zważyło , gorący sos (kilka łyżek) daję najpierw do szklanki ze
śmietaną , po rozbełtaniu wlewam spowrotem i zagotowuję 1-2 min.

7) Kluski śląskie , ogóras kiszony , koniecznie coś "do popicia" i ... Niebo w
gębie !!

Smacznego ,

MH

Data: 2009-11-06 13:30:24
Autor: Marek
3,60 Euro za Kg sarny
On 6 Lis, 22:25, "MH" <logizn...@op.pl> wrote:

> To daj ten przepis !

1) Robimy marynat  , sk adniki : czerwone wytrawne , cebula , ziele angielskie
, owoc ja owca , pieprz ziarnisty ,go dziki,li laurowy, margaryna.  Cebulka
pokrojona byle jak ,
do gara leci najpierw margaryna , po odpowiednim podgrzaniu leci cebulka , po
zeszkleniu , w/w zio a ale !! , rozgniatam je , eby lepiej odda y aromat.
Nast pnie leci wi sko , i doprowadzasz do ok. 80 stopni (5 min.)
Odstawiasz tego grza ca do wystygni cia do temp. pokojowej..

2) R wnocze nie moczysz grzyby suszone (nawet zdecydowanie wcze niej) i gotujesz
je do mi kko ci , co najwy ej dolewaj c od czasu do czasu troch wody.
Wyjdzie Ci taka czarnobr zowa bryja z grzybami. Bro Ci Panie j wylewa ..
Ca o wykorzystasz nazajutrz !!

3) Jak marynata jest sch odzona do temp. pokojowej , wrzucasz do niej cierwo.
Mo e by pokrojone ju na plastry (2-3cm). Zostawiasz na noc w ch odnym miejscu.

4) Dnia nast pnego , wyci gasz cierwo z marynaty , patelnia z rozgrzan
margaryn i nowo pokrojon cebulk ... Podsmarzasz kr tko ze wszystkich stron ,
aby pory si zamkn y. Nast pnie dusisz to u ywaj c do podlewania marynaty...
Aha !! Trza to dosoli w tym momencie.. Ja u ywam magi albo sosu sojowego....

5) Jak ju cierwo dochodzi do odpowiedzniej mi kko ci , dodaje grzyby i dalej
dusz podlewaj c tym grzybowym wywarem. Pod sam koniec procesu , sos jest
br zowo-czarny.

6) Wyci gam cierwo z sosu , i delikatnie zabielam sos..   mietana 32% , jak kto
lubi g ciejszy , to na 3/4 szklanki mietany walisz jedn y eczk m ki.
eby si nie zwa y o , gor cy sos (kilka y ek) daj najpierw do szklanki ze
mietan , po rozbe taniu wlewam spowrotem i zagotowuj 1-2 min.

7) Kluski l skie , og ras kiszony , koniecznie co "do popicia" i ... Niebo w
g bie !!

Smacznego ,

MH

--
Wys ano z serwisu OnetNiusy:http://niusy.onet.pl- Ukryj cytowany tekst -

- Pokaż cytowany tekst -

Do marynaty wrzucam - co..."cierwo" ???  moze ścierwo ?

Ścierwo to - padlina !!!

Data: 2009-11-06 22:39:19
Autor: MH
3,60 Euro za Kg sarny

> [...]
>
> - Pokaż cytowany tekst -

Do marynaty wrzucam - co..."cierwo" ???  moze ścierwo ?

No chyba zywcem tej sarny nie wrzucisz ?! Cos Ci sie na czytniku rozjechalo , bo
w moim cytowanym tekscie nia ma polskich znakow. W oryginale jest OK.
Specjalnie nie uzywam teraz polskich znakow dla przejrzystosci odpowiedzi..

MH

Data: 2009-11-07 14:37:56
Autor: Marsjasz
3,60 Euro za Kg sarny
MH pisze:

[...]

do marynaty warto dodac troche soli peklowej - wtedy mieso nie straci koloru - bedzie czerwone...
jednak zbyt wiele soli spowoduje gorzkosc...
ja jeszcze dodaje troche startej wloszczyny i odrobine ginu lubuskiego...

[...]

wieksze kawalki dziczyzny marynuje nawet tydzien...

[...]

kopytka czy kluski pasuja...
dodatkowo dziczyzna lubi kolor czerwony - buraczki zasmazane albo czerwona kapuste...
koniecznie zurawine lub borowki...
wino czerwone ale nie mocno wytrawne polecam wina wloskie z okolic  piemontu

pozdrawiam
Marsjasz

Data: 2009-11-06 21:39:08
Autor: matador
3,60 Euro za Kg sarny
Marek pisze:
...czy to  dobra cena ?

Zależy - gryźli czy strielali ?

matador.

Data: 2009-11-07 01:43:25
Autor: J-23
3,60 Euro za Kg sarny
On 6 Lis, 21:26, Marek <mwisniewski2...@googlemail.com> wrote:
...czy to  dobra cena ?
Jutro mam dac odpowiedz.
Niestety, ta cena obejmuje rowniez łeb i skóre, po odjeciu której
wyjdzie może 5 - 5,5, za Kg mięsa z kością.
Trzeba wziąć całą tuszę.

taka sarna to polityczne zwierze, jak widac
ale, czy wezmie udzial w najblizszych wyborach?

J-23 itede

PS. dobrze ze nie pytasz o rade, na smierdzace stopy

Data: 2009-11-07 07:58:45
Autor: Marek
Wyszlo netto 4,8 za Kg
On 7 Lis, 10:43, J-23 <khan...@gazeta.pl> wrote:
> [...]

ale, czy wezmie udzial w najblizszych wyborach?

J-23 itede

PS. dobrze ze nie pytasz o rade, na smierdzace stopy

To jest jak najbardziej sprawa polityczna:  widac po tym, ze w
Niemczech kupuje sie sarnine po cenie nizszej, niz w Polsce wolowine.
A ceny miesa, to sam wiesz...ja nie sa ok. to rzad moze sie
przewrocic !

3,60 Euro za Kg sarny