3 cylindry

Data: 2015-02-16 09:19:25
Autor: Trybun
3 cylindry
W dniu 2015-02-15 o 22:30, Ministerstwo Propagandy pisze:
chciałbym prosić o wyjaśnienie mi prostymi słowami "dlaczego 3 cylindrowy silnik jest lepszy niż 4 i więcej cylindrowy?"

nie pytam o to czy jest czy nie jest, pytam dlaczego jest lepszy - więc proszę na temat...

Głupszego pytania już nie dasz rady wymyślić. Do czego w ogóle nawiązujesz że zadajesz na poważnej grupie tak głupkowate pytanie?

Data: 2015-02-16 10:55:02
Autor: J.F.
3 cylindry
Użytkownik "Trybun"  napisał w wiadomości grup
[...]

A podobno nie ma glupich pytan.

Jedna rzecz moze byc taka, ze istnieje "optymalny rozmiar cylindra".
Takie tam pol litra.

No i w rezultacie trzy litry robi sie V6 lub R6, 1.2 robi sie jeszcze R4,
a przy mniejszych widac ze cztery cylindry to za duzo.

Kogutek moze miec racje ze przy okazji silnik tanszy, choc nie bylbym taki pewny - jak sie ma maszyny i oprzyrzadowanie do produkcji R4, to moze nie byc tak prosto przestawic na R3.

No i gdzies tam sie poniewiera sprawa wy(rowno)wazenia biegu - R4 ma nieuknione drgania, R3 tez, ale inne.

J.

Data: 2015-02-16 16:40:15
Autor: Trybun
3 cylindry
W dniu 2015-02-16 o 10:55, J.F. pisze:

[...]

Ale sa głupio sformułowane. To tak jakby ktoś pytał dlaczego D. Tusk był lepszym premierem niż inni?
A co do silnika to jak dla mnie użytkownika jest jakaś pomyłka. Trzęsie się jak galareta, i niestety, okazuje się że apetyt na paliwo ma jak spora czwórka, a może nawet szóstka. Gdybym nie miał to sądziłbym że to jakiś żart że teraz zimą 1,5 litrowy dieselek może pożerać około 7litrów/100.
  Wobec powyższego jak mam odpowiedzieć na tak głupawo zadane pytanie?

Data: 2015-02-16 16:51:45
Autor: Ministerstwo Propagandy
3 cylindry
nie chciało Ci się nawet przeczytac mojego drugiego postu,
który obala wszystkie Twoje zaufane w tusku teoryjki... P.S. zamilcz...

Data: 2015-02-16 20:06:42
Autor: janusz_k
3 cylindry
W dniu 2015-02-16 o 16:40, Trybun pisze:
[...]

Może disel, ale np benzyniak w Matizie chodzi dobrze i nie trzęsie, a on ma własnie 3 gary i jest chwalony za trwałość.

i niestety, okazuje się że apetyt na paliwo ma jak
spora czwórka, a może nawet szóstka.
Nie przesadzaj, w zimie 6,5, w lecie 6, cały czas po mieście.

--
Pozdr

Janusz_K

Data: 2015-02-17 13:12:25
Autor: Trybun
3 cylindry
W dniu 2015-02-16 o 20:06, janusz_k pisze:

[...]

Zasadnicze pytanie - lepiej się sprawuje niż czterocylindrowy?

i niestety, okazuje się że apetyt na paliwo ma jak
spora czwórka, a może nawet szóstka.
Nie przesadzaj, w zimie 6,5, w lecie 6, cały czas po mieście.

Kumpel jeździ 3litrowym audi TDI, a ono jeżeli mu wierzyć spóła około 6litrów. Moje trzy cylinderki i 1.5l CRDI pochłaniają jak już pisałem około 7.. też w mieście.

Data: 2015-02-17 13:39:09
Autor: kogutek444
3 cylindry
W dniu wtorek, 17 lutego 2015 13:12:23 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:

> [...]

Kumpel jeździ 3litrowym audi TDI, a ono jeżeli mu wierzyć spóła około 6litrów. Moje trzy cylinderki i 1.5l CRDI pochłaniają jak już pisałem około 7.. też w mieście.

Te 6 litrów to od zmiany oleju do zmiany mu spala czy na 1000 kilometrów. Bo jak na 1000 to strasznie dużo.

Data: 2015-02-19 16:26:28
Autor: Trybun
3 cylindry
W dniu 2015-02-17 o 22:39, kogutek444@gmail.com pisze:

[...]

To ile w takim wypadku możne zjadać paliwa takia 3litrowa audica?

Data: 2015-02-19 21:24:50
Autor: Scobowski
3 cylindry
W dniu 2015-02-19 o 16:26, Trybun pisze:

To ile w takim wypadku możne zjadać paliwa takia 3litrowa audica?
W mieście? 10L(luźne przejazdy)-15L (korki) - 20L ("muszę być pierwszy spod świateł").

Data: 2015-02-20 01:49:28
Autor: Przemek
3 cylindry
W dniu czwartek, 19 lutego 2015 21:29:03 UTC+1 użytkownik Scobowski napisał:

W mieście? 10L(luźne przejazdy)-15L (korki) - 20L ("muszę być pierwszy spod świateł").

O ile 10l w mieście jest spokojnie do osiągnięcia, to 15l już jest trudno uzyskać, no chyba że jazda na odcinkach ~2-3km, przy dużym mrozie. 20l to ciężko w 3l benzynie uzyskać, co dopiero w dieslu.

Data: 2015-02-20 14:30:06
Autor: Trybun
3 cylindry
W dniu 2015-02-19 o 21:24, Scobowski pisze:
W dniu 2015-02-19 o 16:26, Trybun pisze:

To ile w takim wypadku możne zjadać paliwa takia 3litrowa audica?
W mieście? 10L(luźne przejazdy)-15L (korki) - 20L ("muszę być pierwszy spod świateł").

Gdy patrzyłem na chwilowe zużycie na autostradzie przy 150km/h to wskaźnik pokazywał 5.6 litra. Nie wiem jednak na ile można wierzyć tym wskaźnikom.

Data: 2015-02-20 14:44:08
Autor: J.F.
3 cylindry
[...]

Jak diesel to w miare mozna. Z tym ze jesli chwilowe,  czesto sie zmienia.

Tylko ze przy dynamicznej jezdzie po miescie zuzycie rosnie ...

J.

Data: 2015-02-20 15:45:28
Autor: Trybun
3 cylindry
W dniu 2015-02-20 o 14:44, J.F. pisze:
[...]

Normalna rzecz, ale przecież to i tak nie są to chyba  takie wartości jak podaje Scobowski?

Data: 2015-02-17 22:23:16
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
3 cylindry
W dniu 2015-02-17 o 13:12, Trybun pisze:
[...]

Kumpel Ci nie powiedział, że to jest spalanie przy 90km/h na autostradzie. No, może przy 120-tu.
A jeśli w mieście, to liczone nie na 100, tylko na 70km.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2015-02-19 16:25:56
Autor: Trybun
3 cylindry

[...]

No nie wiem, jakieś 20 lat temu przez jakis czas jeżdzilem 2.2litrowym Rekordem, dieslem. Nigdy nie spalił mi nawet 6litrów. Dlatego też przeżylem spory szok gdy zobaczyłem ile potrafi zjeść paliwa współczesny trzycylindrowy diesel o niewielkiej pojemności.

Data: 2015-02-17 22:29:58
Autor: janusz_k
3 cylindry
[...]

Czy lepiej to trudno powiedzieć, na pewno dobrze i nie ma problemów z wyciszeniem czy wibracjami.

[...]

Ale dizle są bardziej sprawne od benzyny więc mniej palą. Ja na swojego nie narzekam, no i nie mam problemów jakie mają dizl-owcy :)

--
Pozdr

Janusz_K

Data: 2015-02-19 16:26:21
Autor: Trybun
3 cylindry
W dniu 2015-02-17 o 22:29, janusz_k pisze:
[...]

No to możemy powiedzieć że dla kierowcy to co najwyżej wsio ryba.

[...]

Bez przesady, już ponad półtora roku używam a jedyny ponadnormatywny wydatek to zakup nowych(używanych) opon. Benzyna sporo nowsza, i nawet roku nie używana, a lista wydatków na części i mechanika dość długa.

Data: 2015-02-16 20:47:47
Autor: Sebastian Biały
3 cylindry
On 2015-02-16 09:19, Trybun wrote:
że zadajesz na poważnej grupie

O malo się nie udusiłem. Ostrzegaj.

Data: 2015-02-17 13:12:41
Autor: Trybun
3 cylindry
On 2015-02-16 09:19, Trybun wrote:
że zadajesz na poważnej grupie

O malo się nie udusiłem. Ostrzegaj.

Jak najbardziej poważna, większość użytkowników pms wie o czym pisze.

3 cylindry