Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   3 cylindry vs

3 cylindry vs

Data: 2020-05-18 06:51:43
Autor: Peter
3 cylindry vs
Tak się ostatnio zastanawiam i testuje rózne nowe samochody, skłaniam się do wniosku że jednak te 3 cylindry nie są takie złe.

Pomijam trwałość ale 3 cylindry są cichsze albo przynajmniej mają brzydki ale znośniejszy dla ucha dźwięk.

Chodzi o to że przy 4tys w górę obrotów benzyna 4 cylindrowa wyje i ciężko z tym jechać dłużej a przy tych samych 4tys obr ale 3 cylindrach dzwięk nie jest piękny ale znośny. Testowałem 3 pojazdy nowe z salonu na (kona tcros stonic) autostradzie i takie mam właśnie wnioski.

Data: 2020-05-18 07:04:10
Autor: Cavallino
3 cylindry vs
W dniu 18-05-2020 o 06:51, Peter pisze:
Tak się ostatnio zastanawiam i testuje rózne nowe samochody, skłaniam się do wniosku że jednak te 3 cylindry nie są takie złe.

Pomijam trwałość ale 3 cylindry są cichsze albo przynajmniej mają brzydki ale znośniejszy dla ucha dźwięk.

Kwestia ucha.
Ja dźwięku 3 cylindrowca nie za bardzo trawię.

Chodzi o to że przy 4tys w górę obrotów benzyna 4 cylindrowa wyje i ciężko z tym jechać dłużej

Ale wyje bardziej niż 3 cylindrówka przy tej samej prędkości?
W jakim to dziwnym samochodzie tak jest?

No chyba że porównujesz doładowaną, nowoczesną, 3-cylindrówkę to jakiegoś 4 cylindrowego, wolnossącego badziewia, o znikomej mocy....

a przy tych samych 4tys obr ale 3 cylindrach dzwięk nie jest piękny ale znośny. Testowałem 3 pojazdy nowe z salonu na (kona tcros stonic) autostradzie i takie mam właśnie wnioski.

A testowałeś ich wersje 4 cylindrowe też?
Bo raczej głośniejsze nie będą....

Data: 2020-05-18 07:54:57
Autor: Peter
3 cylindry vs
No chyba że porównujesz doładowaną, nowoczesną, 3-cylindrówkę to jakiegoś 4 cylindrowego, wolnossącego badziewia, o znikomej mocy....

a przy tych samych 4tys obr ale 3 cylindrach dzwięk nie jest piękny ale znośny. Testowałem 3 pojazdy nowe z salonu na (kona tcros stonic) autostradzie i takie mam właśnie wnioski.

A testowałeś ich wersje 4 cylindrowe też?
Bo raczej głośniejsze nie będą....

stonic wyje przy =>4 tys,buczy przy już przy 3,5tys, chodzi o obroty a nie o prędkość, jazda na 4biegu przy 4 tys to wycie, przy tych samych obrotach 3 cylindry sobie "chroboczą" jak trzmiel ale ten dźwięk nie jest uciążliwy, a nawet powiem niezauważalny, jest brzydki o ile uroda to rzecz względna



niech ktoś mądry powie ile zapłonów na minute przy 4tys obrotów wału ma silnik 3 cylindrowy i 4 cylindrowy?

Data: 2020-05-18 11:44:20
Autor: Peter
3 cylindry vs


niech ktoś mądry powie ile zapłonów na minute przy 4tys obrotów wału ma silnik 3 cylindrowy i 4 cylindrowy?


tak doczytałem że 4 cylindrówka strzela co 180' czyli przy 4000 obrotów na minute następuje 8000 zapłonów na minute


3 cylindrówka strzela co 240' czyli przy 4000 obrotów na minute następuje 6000 zapłonów na minute


czyli mamy o 25% zapłonów mniej czyli dźwięk jest niższy/ cichszy/

Data: 2020-05-18 14:49:25
Autor: Janusz
3 cylindry vs
W dniu 2020-05-18 o 11:44, Peter pisze:


niech ktoś mądry powie ile zapłonów na minute przy 4tys obrotów wału ma silnik 3 cylindrowy i 4 cylindrowy?


tak doczytałem że 4 cylindrówka strzela co 180' czyli przy 4000 obrotów na minute następuje 8000 zapłonów na minute
No nie, każdy cylinder ma co 2 obroty zapłon, najczęściej idą parami więc są dwa zapłony co obrót, czyli dla 4000 obrotów jest 4000 zapłonów/minutę.


--
Janusz

Data: 2020-05-18 16:51:16
Autor: nadir
3 cylindry vs
W dniu 18.05.2020 o 11:44, Peter pisze:

tak doczytałem że 4 cylindrówka strzela co 180' czyli przy 4000 obrotów na minute następuje 8000 zapłonów na minute


3 cylindrówka strzela co 240' czyli przy 4000 obrotów na minute następuje 6000 zapłonów na minute


czyli mamy o 25% zapłonów mniej czyli dźwięk jest niższy/ cichszy/

Coś źle liczysz, przy 4000obr/min, dla 4 cylindrów wypada 1000 zapłonów, dla 3 cylindrów - 1333.

Data: 2020-05-18 16:59:29
Autor: J.F.
3 cylindry vs
Użytkownik "nadir"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5ec2a0e4$0$523$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 18.05.2020 o 11:44, Peter pisze:
tak doczytałem że 4 cylindrówka strzela co 180' czyli przy 4000 obrotów na minute następuje 8000 zapłonów na minute

3 cylindrówka strzela co 240' czyli przy 4000 obrotów na minute następuje 6000 zapłonów na minute

czyli mamy o 25% zapłonów mniej czyli dźwięk jest niższy/ cichszy/

Coś źle liczysz, przy 4000obr/min, dla 4 cylindrów wypada 1000 zapłonów,

Ty zle liczysz. 4-suw ma zaplon w cylindrze co dwa obroty walu, wiec 2000/min,
ale ze cylindry 4, to 8000/min = 133Hz.

dla 3 cylindrów - 1333.

A 6000/min = 100Hz.

J.

Data: 2020-05-18 17:15:22
Autor: nadir
3 cylindry vs
W dniu 18.05.2020 o 16:59, J.F. pisze:

Ty zle liczysz. 4-suw ma zaplon w cylindrze co dwa obroty walu, wiec 2000/min,
ale ze cylindry 4, to 8000/min = 133Hz.

A że cylindry są 4, to w danej chwili tylko jeden ma zapłon. Z tego co piszesz, to przy 4000obr/min, wypadają dwa zapłony. Gdzie i poco?

Data: 2020-05-18 17:36:42
Autor: J.F.
3 cylindry vs
Użytkownik "nadir"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5ec2a68a$0$522$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 18.05.2020 o 16:59, J.F. pisze:
Ty zle liczysz. 4-suw ma zaplon w cylindrze co dwa obroty walu, wiec 2000/min,
ale ze cylindry 4, to 8000/min = 133Hz.

A że cylindry są 4, to w danej chwili tylko jeden ma zapłon. Z tego co piszesz, to przy 4000obr/min, wypadają dwa zapłony. Gdzie i poco?

Jeden cylinder naraz ma zaplon, ale ze sa cztery, to co pol obrotu walu jest zaplon w jakims cylindrze.

Nie rozumiem co Ci wypada ..


J.

Data: 2020-05-18 18:06:16
Autor: nadir
3 cylindry vs
W dniu 18.05.2020 o 17:36, J.F. pisze:

Jeden cylinder naraz ma zaplon, ale ze sa cztery, to co pol obrotu walu jest zaplon w jakims cylindrze.

Faktycznie, popierdoliło mi się.

Data: 2020-05-20 12:27:23
Autor: ąćęłńóśźż
3 cylindry vs
W boxerze tak samo?


-- -- -
Jeden cylinder naraz ma zaplon, ale ze sa cztery, to co pol obrotu walu jest zaplon w jakims cylindrze.

Data: 2020-05-20 13:16:53
Autor: J.F.
3 cylindry vs
Użytkownik "ąćęłńóśźż"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5ec5060b$1$555$65785112@news.neostrada.pl...

tak samo.
W motocyklowych V-kach moze inaczej.


W boxerze tak samo?


-- -- -
Jeden cylinder naraz ma zaplon, ale ze sa cztery, to co pol obrotu walu jest zaplon w jakims cylindrze.

Data: 2020-05-18 19:10:12
Autor: Cavallino
3 cylindry vs
W dniu 18-05-2020 o 07:54, Peter pisze:
No chyba że porównujesz doładowaną, nowoczesną, 3-cylindrówkę to jakiegoś 4 cylindrowego, wolnossącego badziewia, o znikomej mocy....

a przy tych samych 4tys obr ale 3 cylindrach dzwięk nie jest piękny ale znośny. Testowałem 3 pojazdy nowe z salonu na (kona tcros stonic) autostradzie i takie mam właśnie wnioski.

A testowałeś ich wersje 4 cylindrowe też?
Bo raczej głośniejsze nie będą....

stonic wyje przy =>4 tys,buczy przy już przy 3,5tys, chodzi o obroty a nie o prędkość, jazda na 4biegu przy 4 tys to wycie,


A jaki Stonic konkretnie?
Z jakim silnikiem?

przy tych samych obrotach 3 cylindry sobie "chroboczą" jak trzmiel ale ten dźwięk nie jest uciążliwy,

Ale jakie 3 cylindry, w jakim aucie i z jakim silnikiem?

Data: 2020-05-18 19:16:32
Autor: Peter
3 cylindry vs

A jaki Stonic konkretnie?
Z jakim silnikiem?

1.2 84KM tym starym


przy tych samych obrotach 3 cylindry sobie "chroboczą" jak trzmiel ale ten dźwięk nie jest uciążliwy,

Ale jakie 3 cylindry, w jakim aucie i z jakim silnikiem?

kona 1.0 120KM
tcross 1.0 115KM

Data: 2020-05-18 19:25:40
Autor: Peter
3 cylindry vs

1.2 84KM tym starym
kona 1.0 120KM
tcross 1.0 115KM

ale to nie tylko te samochody, w pracy mam
citigo 1.0 75KM 3 cyl warczy ale słaby
fabie 1.0 95TSI 3 cyl świetnie śmiga
fiorina 1.4 77KM które wyją na każdej prędkości obrotowej > 3500obr

Data: 2020-05-18 19:28:41
Autor: Cavallino
3 cylindry vs
W dniu 18-05-2020 o 19:16, Peter pisze:

A jaki Stonic konkretnie?
Z jakim silnikiem?

1.2 84KM tym starym


przy tych samych obrotach 3 cylindry sobie "chroboczą" jak trzmiel ale ten dźwięk nie jest uciążliwy,

Ale jakie 3 cylindry, w jakim aucie i z jakim silnikiem?

kona 1.0 120KM
tcross 1.0 115KM

No to co Ty porównujesz?
Wolnossącego gniota, do nowoczesnego silnika doładowanego?

No to pewnie że musi być gorszy - słaby, wolnossący silnik, o małej pojemności jest gorszy od wszystkiego, niezależnie od ilości cylindrów.
A do tego jeszcze jest konkurencja jest o połowę mocniejsza - no wybacz......

Porównaj sobie tą Konę 3 cylindrową, z doładowaną Koną 4 cylindrową i potem opowiadaj jaka to ona głośna.

Proporcje będą podobne, tyle że w drugą stronę (mimo że faktycznie Kona 1.6 cicha nie będzie).
Ale zanim ją zmusisz do wycia, to w 3 cylindrowej, przy podobnej jeździe ogłuchniesz (a już na pewno się pochorujesz od słuchania dźwięków jak w Wartburgu).

HINT: to nie liczba cylindrów jest tutaj decydująca.

W każdym razie 3 miesiące temu miałem taki właśnie wybór (Nowy Juke, Arona, Kona lub Stonic 1.0) i wahałem się (głównie ze względu na cenę, ale i spalanie), dopóki mi w ręce nie wpadła właśnie Kona z 1.6......

Data: 2020-05-19 00:24:02
Autor: RoMan Mandziejewicz
3 cylindry vs
Hello Peter,

Monday, May 18, 2020, 7:54:57 AM, you wrote:

[...]

niech ktoś mądry powie ile zapłonów na minute przy 4tys obrotów wału ma
silnik 3 cylindrowy i 4 cylindrowy?

Przecież to jest matematyka po poziomie początkowych klas podstawówki!

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2020-05-18 08:52:43
Autor: Myjk
3 cylindry vs
Mon, 18 May 2020 06:51:43 +0200, Peter
Pomijam trwałość ale 3 cylindry są cichsze albo przynajmniej mają brzydki ale znośniejszy dla ucha dźwięk.

Powiedz że sobie żarty stroisz... :P Żona ma 3 cylindrowego Spacestara,
brzmi to jak kupa niezależnie od obrotów. Jak mam tym jechać to zatyczki
biorę, bo szkoda słuchu.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-05-18 10:49:55
Autor: Poldek
3 cylindry vs
W dniu 2020-05-18 o 06:51, Peter pisze:
Tak się ostatnio zastanawiam i testuje rózne nowe samochody, skłaniam się do wniosku że jednak te 3 cylindry nie są takie złe.

Pomijam trwałość ale 3 cylindry są cichsze albo przynajmniej mają brzydki ale znośniejszy dla ucha dźwięk.

Chodzi o to że przy 4tys w górę obrotów benzyna 4 cylindrowa wyje i ciężko z tym jechać dłużej a przy tych samych 4tys obr ale 3 cylindrach dzwięk nie jest piękny ale znośny. Testowałem 3 pojazdy nowe z salonu na (kona tcros stonic) autostradzie i takie mam właśnie wnioski.


Miałem przez 2 tygodnie samochód zastępczy Focusa z trzycylindrowym silnikiem nieznanej pojemności i mocy. Samochód miał przejechane 5 tys. km, więc któryś ze współcześnie sprzedawanych.
Po pierwszym szoku, co do dźwięku tego silnika dalej jeździło się tym bardzo fajnie.

Data: 2020-05-18 14:53:34
Autor: robot
3 cylindry vs
W dniu 2020-05-18 o 06:51, Peter pisze:
Tak się ostatnio zastanawiam i testuje rózne nowe samochody, skłaniam się do wniosku że jednak te 3 cylindry nie są takie złe.

Pomijam trwałość

Ale ja bym nie był taki pewien, że 3 cylindry są z założenia takie nietrwałe.
Chociaż przyznaję, że osobiście wolałbym 12.

Data: 2020-05-20 08:51:41
Autor: ąćęłńóśźż
3 cylindry vs
Z 48 zaworami ;-)


-- -- -
wolałbym 12.

Data: 2020-05-20 09:42:47
Autor: sirapacz
3 cylindry vs
W dniu 2020-05-20 o 08:51, ąćęłńóśźż pisze:
Z 48 zaworami ;-)
i wymieniaj teraz uszczelniacze:D i losuj pod którą głowicą:D

Data: 2020-05-18 15:29:09
Autor: J.F.
3 cylindry vs
Użytkownik "Peter"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5ec2145f$0$499$65785112@news.neostrada.pl...
Tak się ostatnio zastanawiam i testuje rózne nowe samochody, skłaniam się do wniosku że jednak te 3 cylindry nie są takie złe.

Pomijam trwałość ale 3 cylindry są cichsze albo przynajmniej mają brzydki ale znośniejszy dla ucha dźwięk.

Chodzi o to że przy 4tys w górę obrotów benzyna 4 cylindrowa wyje i ciężko z tym jechać dłużej a przy tych samych 4tys obr ale 3 cylindrach dzwięk nie jest piękny ale znośny. Testowałem 3 pojazdy nowe z salonu na (kona tcros stonic) autostradzie i takie mam właśnie wnioski.

Ja ostatnio mam glownie z dieslami do czynienia, ale jak pamietam to raczej od samochodu zalezy.
Sa benzynki dobrze wyciszone i sa bardzo dobrze wyciszone :-)

Przy 4k rpm  silnik 4-suw 3 cyl ma 100 zaplonow na sekunde, a 4 cyl 133.
Raczej niewielka roznica - albo sie ma dobry subwoofer/dziure w tlumiku, albo nie ma.

Gorzej z takim 6-cyl albo 8-cyl ... ale one jada przy 2k rpm :-)

Nie wiem na ile rownomiernosc jest istotna - w 3 cyl spaliny chyba mocniej pulsuja niz w 8 cyl :-)

J.

Data: 2020-05-18 17:00:20
Autor: nadir
3 cylindry vs
W dniu 18.05.2020 o 06:51, Peter pisze:
Tak się ostatnio zastanawiam i testuje rózne nowe samochody, skłaniam się do wniosku że jednak te 3 cylindry nie są takie złe.

Ilość cylindrów, to jeszcze pikuś. Spróbuj hamować silnikiem o pojemności 1.0-1.2 litra na stromych zjazdach.

Data: 2020-05-18 20:37:07
Autor: Poldek
3 cylindry vs
W dniu 2020-05-18 o 17:00, nadir pisze:
W dniu 18.05.2020 o 06:51, Peter pisze:
Tak się ostatnio zastanawiam i testuje rózne nowe samochody, skłaniam się do wniosku że jednak te 3 cylindry nie są takie złe.

Ilość cylindrów, to jeszcze pikuś. Spróbuj hamować silnikiem o pojemności 1.0-1.2 litra na stromych zjazdach.


Za to można więcej przejechać rozpędem na odcięciu -> zużycie 0l/100 km.

Data: 2020-05-19 00:27:52
Autor: RoMan Mandziejewicz
3 cylindry vs
Hello Poldek,

Monday, May 18, 2020, 8:37:07 PM, you wrote:

Tak się ostatnio zastanawiam i testuje rózne nowe samochody, skłaniam
się do wniosku że jednak te 3 cylindry nie są takie złe.
Ilość cylindrów, to jeszcze pikuś. Spróbuj hamować silnikiem o
pojemności 1.0-1.2 litra na stromych zjazdach.
Za to można więcej przejechać rozpędem na odcięciu -> zużycie 0l/100 km.

Chyba, że masz silnik z wtryskiem bezpośrednim, który nigdy nie odcina
paliwa do końca...

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2020-05-21 13:33:30
Autor: J.F.
3 cylindry vs
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4234791038$20200519002755@squadack.com...
Hello Poldek,
Tak się ostatnio zastanawiam i testuje rózne nowe samochody, skłaniam
się do wniosku że jednak te 3 cylindry nie są takie złe.
Ilość cylindrów, to jeszcze pikuś. Spróbuj hamować silnikiem o
pojemności 1.0-1.2 litra na stromych zjazdach.
Za to można więcej przejechać rozpędem na odcięciu -> zużycie 0l/100 km.

Chyba, że masz silnik z wtryskiem bezpośrednim, który nigdy nie odcina
paliwa do końca...

Naprawde ?
Nie maja problemu ze spalinami, z zaplonem ?

O co chodzi - chlodzenie wtryskiwacza ?

J.

Data: 2020-05-21 13:37:55
Autor: Cavallino
3 cylindry vs
W dniu 21-05-2020 o 13:33, J.F. pisze:

Za to można więcej przejechać rozpędem na odcięciu -> zużycie 0l/100 km.

Chyba, że masz silnik z wtryskiem bezpośrednim, który nigdy nie odcina
paliwa do końca...

Naprawde ?
Nie maja problemu ze spalinami, z zaplonem ?

O co chodzi - chlodzenie wtryskiwacza ?

Pewnie ilości są minimalne - mi pokazuje zużycie 0 gdy puszczę gaz.

Data: 2020-05-22 06:45:04
Autor: Shrek
3 cylindry vs
W dniu 21.05.2020 o 13:33, J.F. pisze:

Chyba, że masz silnik z wtryskiem bezpośrednim, który nigdy nie odcina
paliwa do końca...

Naprawde ?
Nie maja problemu ze spalinami, z zaplonem ?

Gaźniki dawały radę.


--
Shrek

Data: 2020-05-19 19:05:26
Autor: ąćęłńóśźż
3 cylindry vs
Da się.
Przejechałem do Chorwacji i z powrotem laski Corsą Eco cośtam załadowaną po pachy, od Słowenii dla widoków słynną drogą nadmorską gdzie było trochę zakrętów podjazdów i zjazdów nie autostradą, najbardziej dawał się we znaki brak klimy mimo iż biały kolor i dach niewielki.
Dźwięk średnio pamiętam, bo to naście lat temu było, ale skoro nie pamiętam to dało się żyć nawet na autostradzie.
Natomiast wydawało się, że jakieś szarpiące (telepiące) te 3 cylindry były, ale może to kwestia niesprawnego zaworu (EGR?).
Zresztą po wyjazdach maluchem z przyczepą do Norwegii to już niewiele zjazdów zostaje strasznych ;-)


-- -- -
Ilość cylindrów, to jeszcze pikuś.
Spróbuj hamować silnikiem o pojemności 1.0-1.2 litra na stromych zjazdach.

Data: 2020-05-18 22:02:11
Autor: ToMasz
3 cylindry vs
Chodzi o to że przy 4tys w górę obrotów benzyna 4 cylindrowa wyje i ciężko z tym jechać dłużej a przy tych samych 4tys obr ale 3 cylindrach
kup dwu litrowego diesla, będziesz jeździł w okolicach 2 tysięcy obrotów

ToMasz

Data: 2020-05-19 10:17:32
Autor: Peter
3 cylindry vs
W dniu 2020-05-18 o 22:02, ToMasz pisze:
Chodzi o to że przy 4tys w górę obrotów benzyna 4 cylindrowa wyje i ciężko z tym jechać dłużej a przy tych samych 4tys obr ale 3 cylindrach
kup dwu litrowego diesla, będziesz jeździł w okolicach 2 tysięcy obrotów

ToMasz

no właśnie, widziałem wczoraj, mazda 2.2 skyactive 180 na liczniku i 3tys obrotów

to mi się podoba


niestety finansowo to ~~65tys chce wydać na nowy więc pomarzyć można
zwłaszcza że ceny poszły mocno w górę i za tą kwotę to dzisiaj polo heheh

Data: 2020-05-19 10:21:04
Autor: Cavallino
3 cylindry vs
W dniu 19-05-2020 o 10:17, Peter pisze:
W dniu 2020-05-18 o 22:02, ToMasz pisze:
Chodzi o to że przy 4tys w górę obrotów benzyna 4 cylindrowa wyje i ciężko z tym jechać dłużej a przy tych samych 4tys obr ale 3 cylindrach
kup dwu litrowego diesla, będziesz jeździł w okolicach 2 tysięcy obrotów

ToMasz

no właśnie, widziałem wczoraj, mazda 2.2 skyactive 180 na liczniku i 3tys obrotów

to mi się podoba


niestety finansowo to ~~65tys chce wydać na nowy więc pomarzyć można

Albo poszukać jakiegoś dwulatka, z długą gwarancją....

Data: 2020-05-19 09:40:47
Autor: Przemek Jedrzejczak
3 cylindry vs
Data: 2020-05-21 14:27:36
Autor: Jacek
3 cylindry vs
W dniu 18.05.2020 o 06:51, Peter pisze:
Tak się ostatnio zastanawiam i testuje rózne nowe samochody, skłaniam się do wniosku że jednak te 3 cylindry nie są takie złe.
Do serwisu BMW przyjechał gość nową beemką serii 3 i narzeka na pracę silnika. Serwis nie stwierdził usterek i tłumaczą, że to 3-cylindrowa jednostka, która tak normalnie pracuje.
Gość się zasmucił, chodzi dookoła i klnie o k**wa, o k**wa!
Pytają go, co się stało?
Gość na to, że kupił żonie BMW serii 1 i za kilka dni odbierają.
Jacek

Data: 2020-05-21 23:29:32
Autor: Poldek
3 cylindry vs
W dniu 2020-05-21 o 14:27, Jacek pisze:
W dniu 18.05.2020 o 06:51, Peter pisze:
Tak się ostatnio zastanawiam i testuje rózne nowe samochody, skłaniam się do wniosku że jednak te 3 cylindry nie są takie złe.
Do serwisu BMW przyjechał gość nową beemką serii 3 i narzeka na pracę silnika. Serwis nie stwierdził usterek i tłumaczą, że to 3-cylindrowa jednostka, która tak normalnie pracuje.
Gość się zasmucił, chodzi dookoła i klnie o k**wa, o k**wa!
Pytają go, co się stało?
Gość na to, że kupił żonie BMW serii 1 i za kilka dni odbierają.

Nie robił jazdy próbnej zanim zamówił?

Data: 2020-05-22 05:49:24
Autor: Peter
3 cylindry vs

Gość na to, że kupił żonie BMW serii 1 i za kilka dni odbierają.
Jacek

ja bym się nie przejmował bo ludzie którzy jarają się markowością patrzą na naklejki a nie pod maskę, znajomy ma nowego X1 z 3 cylindrami i chwali, 140km/h 2,5 tys obrotów jedzie jak złoto, o 3 cylindrach to poinformował go jego mechanik


w klasie samochodów za ~~65tys będę się cieszył jak przy 140 będzie 3000tys

prawdopodobnie wezmę tą KONĘ 1.0 120KM, ma 6 biegów nawet w najtańszej wersji

kusi mnie jeszcze malutki 208 z 100KM silnikiem i 6 biegami bo za 6 dych można go już wyrwać

no i jest jeszcze nowy futurystyczno damski JUKE ale nie wiem czy on mi się podoba czy nie, chyba musi się "opatrzeć"

Data: 2020-05-22 06:06:34
Autor: Cavallino
3 cylindry vs
W dniu 22-05-2020 o 05:49, Peter pisze:

Gość na to, że kupił żonie BMW serii 1 i za kilka dni odbierają.
Jacek

ja bym się nie przejmował bo ludzie którzy jarają się markowością patrzą na naklejki a nie pod maskę, znajomy ma nowego X1 z 3 cylindrami i chwali, 140km/h 2,5 tys obrotów jedzie jak złoto, o 3 cylindrach to poinformował go jego mechanik


w klasie samochodów za ~~65tys będę się cieszył jak przy 140 będzie 3000tys

Kona 1.6 ma 2,5 tys obr/min przy 130.
Fakt, za 65 nie kupisz, nawet na używaną trzeba by dołożyć z 10-15 tys.
Ale IMO warto.


prawdopodobnie wezmę tą KONĘ 1.0 120KM, ma 6 biegów nawet w najtańszej wersji

kusi mnie jeszcze malutki 208 z 100KM silnikiem i 6 biegami bo za 6 dych można go już wyrwać

no i jest jeszcze nowy futurystyczno damski JUKE ale nie wiem czy on mi się podoba czy nie, chyba musi się "opatrzeć"

Z fajnym wnętrzem, z tych 3 wolałbym Juke.

Data: 2020-05-22 10:56:43
Autor: Mirek Ptak
3 cylindry vs
W dniu 22.05.2020 o 06:06, Cavallino pisze:
Z fajnym wnętrzem, z tych 3 wolałbym Juke.

Ty się nigdy nie nauczysz, żeby nie tykać Renault? ;)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2020-05-22 16:29:08
Autor: Cavallino
3 cylindry vs
W dniu 22-05-2020 o 10:56, Mirek Ptak pisze:
W dniu 22.05.2020 o 06:06, Cavallino pisze:
Z fajnym wnętrzem, z tych 3 wolałbym Juke.

Ty się nigdy nie nauczysz, żeby nie tykać Renault? ;)

Nissan to jednak inna bajka.
Miałem Leafa i było ok.
Gdyby nie obstrukcja PIS w temacie dopłat, miałbym następnego.

Choć trochę przezornie jednak ostatecznie kupiłem Konę, a nie Juke... ;-)

Data: 2020-05-22 12:02:01
Autor: Peter
3 cylindry vs

Z fajnym wnętrzem, z tych 3 wolałbym Juke.


ja myślę że liczy się wnętrze to taki slogan bo każdy patrzy zawsze na ryj :)

Data: 2020-05-22 16:30:22
Autor: Cavallino
3 cylindry vs
W dniu 22-05-2020 o 12:02, Peter pisze:

Z fajnym wnętrzem, z tych 3 wolałbym Juke.


ja myślę że liczy się wnętrze

Akurat to w Juke bije na głowę resztę konkurencji.
Urzekła mnie zwłaszcza wersja z alcantarą na desce rozdzielczej.
Naprawdę w tej klasie to się nie zdarza.

Data: 2020-05-25 14:11:17
Autor: T.
3 cylindry vs
W dniu 2020-05-22 o 16:30, Cavallino pisze:
W dniu 22-05-2020 o 12:02, Peter pisze:

Z fajnym wnętrzem, z tych 3 wolałbym Juke.


ja myślę że liczy się wnętrze

Akurat to w Juke bije na głowę resztę konkurencji.
Urzekła mnie zwłaszcza wersja z alcantarą na desce rozdzielczej.
Naprawdę w tej klasie to się nie zdarza.

Kwestia gustu. A siedziałeś kiedyś w Juke z tyłu? Tam ciemno jak w blaszanym dostawczaku...
T.

Data: 2020-05-25 19:55:01
Autor: Cavallino
3 cylindry vs
W dniu 25-05-2020 o 14:11, T. pisze:
W dniu 2020-05-22 o 16:30, Cavallino pisze:
W dniu 22-05-2020 o 12:02, Peter pisze:

Z fajnym wnętrzem, z tych 3 wolałbym Juke.


ja myślę że liczy się wnętrze

Akurat to w Juke bije na głowę resztę konkurencji.
Urzekła mnie zwłaszcza wersja z alcantarą na desce rozdzielczej.
Naprawdę w tej klasie to się nie zdarza.

Kwestia gustu.

Obowiązku nie ma - możesz wybrać takie wnętrze jakie chcesz.
Nikt inny tego nie oferuje.

A siedziałeś kiedyś w Juke z tyłu? Tam ciemno jak w blaszanym dostawczaku...

Ciemno to jest w C-HR....
A siedziałeś z tyłu w DS-3 crossback?

3 cylindry vs

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona