Data: 2020-05-18 07:04:10 | |
Autor: Cavallino | |
3 cylindry vs | |
W dniu 18-05-2020 o 06:51, Peter pisze:
Tak się ostatnio zastanawiam i testuje rózne nowe samochody, skłaniam się do wniosku że jednak te 3 cylindry nie są takie złe. Kwestia ucha. Ja dźwięku 3 cylindrowca nie za bardzo trawię.
Ale wyje bardziej niż 3 cylindrówka przy tej samej prędkości? W jakim to dziwnym samochodzie tak jest? No chyba że porównujesz doładowaną, nowoczesną, 3-cylindrówkę to jakiegoś 4 cylindrowego, wolnossącego badziewia, o znikomej mocy.... a przy tych samych 4tys obr ale 3 cylindrach dzwięk nie jest piękny ale znośny. Testowałem 3 pojazdy nowe z salonu na (kona tcros stonic) autostradzie i takie mam właśnie wnioski. A testowałeś ich wersje 4 cylindrowe też? Bo raczej głośniejsze nie będą.... |
|
Data: 2020-05-18 07:54:57 | |
Autor: Peter | |
3 cylindry vs | |
No chyba że porównujesz doładowaną, nowoczesną, 3-cylindrówkę to jakiegoś 4 cylindrowego, wolnossącego badziewia, o znikomej mocy.... stonic wyje przy =>4 tys,buczy przy już przy 3,5tys, chodzi o obroty a nie o prędkość, jazda na 4biegu przy 4 tys to wycie, przy tych samych obrotach 3 cylindry sobie "chroboczą" jak trzmiel ale ten dźwięk nie jest uciążliwy, a nawet powiem niezauważalny, jest brzydki o ile uroda to rzecz względna niech ktoś mądry powie ile zapłonów na minute przy 4tys obrotów wału ma silnik 3 cylindrowy i 4 cylindrowy? |
|
Data: 2020-05-18 11:44:20 | |
Autor: Peter | |
3 cylindry vs | |
niech ktoś mądry powie ile zapłonów na minute przy 4tys obrotów wału ma silnik 3 cylindrowy i 4 cylindrowy? tak doczytałem że 4 cylindrówka strzela co 180' czyli przy 4000 obrotów na minute następuje 8000 zapłonów na minute 3 cylindrówka strzela co 240' czyli przy 4000 obrotów na minute następuje 6000 zapłonów na minute czyli mamy o 25% zapłonów mniej czyli dźwięk jest niższy/ cichszy/ |
|
Data: 2020-05-18 14:49:25 | |
Autor: Janusz | |
3 cylindry vs | |
W dniu 2020-05-18 o 11:44, Peter pisze:
No nie, każdy cylinder ma co 2 obroty zapłon, najczęściej idą parami więc są dwa zapłony co obrót, czyli dla 4000 obrotów jest 4000 zapłonów/minutę. -- Janusz |
|
Data: 2020-05-18 16:51:16 | |
Autor: nadir | |
3 cylindry vs | |
W dniu 18.05.2020 o 11:44, Peter pisze:
tak doczytałem że 4 cylindrówka strzela co 180' czyli przy 4000 obrotów na minute następuje 8000 zapłonów na minute Coś źle liczysz, przy 4000obr/min, dla 4 cylindrów wypada 1000 zapłonów, dla 3 cylindrów - 1333. |
|
Data: 2020-05-18 16:59:29 | |
Autor: J.F. | |
3 cylindry vs | |
Użytkownik "nadir" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5ec2a0e4$0$523$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 18.05.2020 o 11:44, Peter pisze: tak doczytałem że 4 cylindrówka strzela co 180' czyli przy 4000 obrotów na minute następuje 8000 zapłonów na minute Coś źle liczysz, przy 4000obr/min, dla 4 cylindrów wypada 1000 zapłonów, Ty zle liczysz. 4-suw ma zaplon w cylindrze co dwa obroty walu, wiec 2000/min, ale ze cylindry 4, to 8000/min = 133Hz. dla 3 cylindrów - 1333. A 6000/min = 100Hz. J. |
|
Data: 2020-05-18 17:15:22 | |
Autor: nadir | |
3 cylindry vs | |
W dniu 18.05.2020 o 16:59, J.F. pisze:
Ty zle liczysz. 4-suw ma zaplon w cylindrze co dwa obroty walu, wiec 2000/min, A że cylindry są 4, to w danej chwili tylko jeden ma zapłon. Z tego co piszesz, to przy 4000obr/min, wypadają dwa zapłony. Gdzie i poco? |
|
Data: 2020-05-18 17:36:42 | |
Autor: J.F. | |
3 cylindry vs | |
Użytkownik "nadir" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5ec2a68a$0$522$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 18.05.2020 o 16:59, J.F. pisze: Ty zle liczysz. 4-suw ma zaplon w cylindrze co dwa obroty walu, wiec 2000/min, A że cylindry są 4, to w danej chwili tylko jeden ma zapłon. Z tego co piszesz, to przy 4000obr/min, wypadają dwa zapłony. Gdzie i poco? Jeden cylinder naraz ma zaplon, ale ze sa cztery, to co pol obrotu walu jest zaplon w jakims cylindrze. Nie rozumiem co Ci wypada .. J. |
|
Data: 2020-05-18 18:06:16 | |
Autor: nadir | |
3 cylindry vs | |
W dniu 18.05.2020 o 17:36, J.F. pisze:
Jeden cylinder naraz ma zaplon, ale ze sa cztery, to co pol obrotu walu jest zaplon w jakims cylindrze. Faktycznie, popierdoliło mi się. |
|
Data: 2020-05-20 12:27:23 | |
Autor: Ä ÄÄĹĹóşş | |
3 cylindry vs | |
W boxerze tak samo?
-- -- - Jeden cylinder naraz ma zaplon, ale ze sa cztery, to co pol obrotu walu jest zaplon w jakims cylindrze. |
|
Data: 2020-05-20 13:16:53 | |
Autor: J.F. | |
3 cylindry vs | |
Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5ec5060b$1$555$65785112@news.neostrada.pl...
tak samo. W motocyklowych V-kach moze inaczej. W boxerze tak samo? -- -- - Jeden cylinder naraz ma zaplon, ale ze sa cztery, to co pol obrotu walu jest zaplon w jakims cylindrze. |
|
Data: 2020-05-18 19:10:12 | |
Autor: Cavallino | |
3 cylindry vs | |
W dniu 18-05-2020 o 07:54, Peter pisze:
No chyba że porównujesz doładowaną, nowoczesną, 3-cylindrówkę to jakiegoś 4 cylindrowego, wolnossącego badziewia, o znikomej mocy.... A jaki Stonic konkretnie? Z jakim silnikiem? przy tych samych obrotach 3 cylindry sobie "chroboczą" jak trzmiel ale ten dźwięk nie jest uciążliwy, Ale jakie 3 cylindry, w jakim aucie i z jakim silnikiem? |
|
Data: 2020-05-18 19:16:32 | |
Autor: Peter | |
3 cylindry vs | |
A jaki Stonic konkretnie? 1.2 84KM tym starym przy tych samych obrotach 3 cylindry sobie "chroboczą" jak trzmiel ale ten dźwięk nie jest uciążliwy, kona 1.0 120KM tcross 1.0 115KM |
|
Data: 2020-05-18 19:25:40 | |
Autor: Peter | |
3 cylindry vs | |
1.2 84KM tym starym ale to nie tylko te samochody, w pracy mam citigo 1.0 75KM 3 cyl warczy ale słaby fabie 1.0 95TSI 3 cyl świetnie śmiga fiorina 1.4 77KM które wyją na każdej prędkości obrotowej > 3500obr |
|
Data: 2020-05-18 19:28:41 | |
Autor: Cavallino | |
3 cylindry vs | |
W dniu 18-05-2020 o 19:16, Peter pisze:
No to co Ty porównujesz? Wolnossącego gniota, do nowoczesnego silnika doładowanego? No to pewnie że musi być gorszy - słaby, wolnossący silnik, o małej pojemności jest gorszy od wszystkiego, niezależnie od ilości cylindrów. A do tego jeszcze jest konkurencja jest o połowę mocniejsza - no wybacz...... Porównaj sobie tą Konę 3 cylindrową, z doładowaną Koną 4 cylindrową i potem opowiadaj jaka to ona głośna. Proporcje będą podobne, tyle że w drugą stronę (mimo że faktycznie Kona 1.6 cicha nie będzie). Ale zanim ją zmusisz do wycia, to w 3 cylindrowej, przy podobnej jeździe ogłuchniesz (a już na pewno się pochorujesz od słuchania dźwięków jak w Wartburgu). HINT: to nie liczba cylindrów jest tutaj decydująca. W każdym razie 3 miesiące temu miałem taki właśnie wybór (Nowy Juke, Arona, Kona lub Stonic 1.0) i wahałem się (głównie ze względu na cenę, ale i spalanie), dopóki mi w ręce nie wpadła właśnie Kona z 1.6...... |
|
Data: 2020-05-19 00:24:02 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
3 cylindry vs | |
Hello Peter,
Monday, May 18, 2020, 7:54:57 AM, you wrote: [...] niech ktoś mądry powie ile zapłonów na minute przy 4tys obrotów wału ma Przecież to jest matematyka po poziomie początkowych klas podstawówki! -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |