3 cylindry vs

Data: 2020-05-18 15:29:09
Autor: J.F.
3 cylindry vs
Użytkownik "Peter"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5ec2145f$0$499$65785112@news.neostrada.pl...
Tak się ostatnio zastanawiam i testuje rózne nowe samochody, skłaniam się do wniosku że jednak te 3 cylindry nie są takie złe.

Pomijam trwałość ale 3 cylindry są cichsze albo przynajmniej mają brzydki ale znośniejszy dla ucha dźwięk.

Chodzi o to że przy 4tys w górę obrotów benzyna 4 cylindrowa wyje i ciężko z tym jechać dłużej a przy tych samych 4tys obr ale 3 cylindrach dzwięk nie jest piękny ale znośny. Testowałem 3 pojazdy nowe z salonu na (kona tcros stonic) autostradzie i takie mam właśnie wnioski.

Ja ostatnio mam glownie z dieslami do czynienia, ale jak pamietam to raczej od samochodu zalezy.
Sa benzynki dobrze wyciszone i sa bardzo dobrze wyciszone :-)

Przy 4k rpm  silnik 4-suw 3 cyl ma 100 zaplonow na sekunde, a 4 cyl 133.
Raczej niewielka roznica - albo sie ma dobry subwoofer/dziure w tlumiku, albo nie ma.

Gorzej z takim 6-cyl albo 8-cyl ... ale one jada przy 2k rpm :-)

Nie wiem na ile rownomiernosc jest istotna - w 3 cyl spaliny chyba mocniej pulsuja niz w 8 cyl :-)

J.

3 cylindry vs