3-dniowa trasa w tatrach

Data: 2009-07-09 11:28:16
Autor: Arek (G)
3-dniowa trasa w tatrach
Witam,

Mógłby kto¶ podzielić się pomysłem na 3-dniow± wędrówkę po tatrach? Noclegi w schroniskach.

Pozdrawiam,
A.

Data: 2009-07-09 11:54:43
Autor: Titus Atomicus
3-dniowa trasa w tatrach
In article <h34d7g$bm9$1@inews.gazeta.pl>, "Arek (G)" <aaaa@bbbb.pl> wrote:

Mógłby kto¶ podzielić się pomysłem na 3-dniow± wędrówkę po tatrach? Noclegi w schroniskach.

A mape i przewodnik juz kupiles?

TA

Data: 2009-07-09 12:13:34
Autor: Arek (G)
3-dniowa trasa w tatrach
In article <h34d7g$bm9$1@inews.gazeta.pl>, "Arek (G)" <aaaa@bbbb.pl> wrote:

Mógłby kto¶ podzielić się pomysłem na 3-dniow± wędrówkę po tatrach? Noclegi w schroniskach.

A mape i przewodnik juz kupiles?

Co¶ tak mi się wydawało, że mogłem o czym¶ istotnym zapomnieć:)

A tak nawiasem, naprawdę tak bardzo niezrozumiałe jest moje pytanie?:( Przepraszam.

Pozdrawiam,
A.

Data: 2009-07-09 13:01:49
Autor: Grzegorz
3-dniowa trasa w tatrach
Hello Arek (G) !:

Mógłby kto¶ podzielić się pomysłem na 3-dniow± wędrówkę po tatrach? Noclegi w schroniskach.

A mape i przewodnik juz kupiles?

Co¶ tak mi się wydawało, że mogłem o czym¶ istotnym zapomnieć:)

;-) !

A tak nawiasem, naprawdę tak bardzo niezrozumiałe jest moje pytanie?:(

Cóż, gdyby zał±czyć listę tego, co powiniene¶ napisać zadaj±c takie pytanie tudzież listę możliwych wycieczek, to chyba wielko¶ć postu przekroczyłaby dobrych kilka stron.

Przepraszam.

Nie ma sprawy - ale ... poczytaj podobne posty z ostatnich nastu miesięcy. Możesz też pogooglać. Bo wierz mi, na tak postawione pytanie niestety nie ma rozs±dnej odpowiedzi.

Żeby nie być gołosłownym - potrafisz przej¶ć 12 godzin z sum± przewyższeń rzędu 2000 m w jeden dzień ? Masz do¶wiadczenie w szlakach typu alpejskiego ? Itd itd ... pomijam fakt noclegów w "schroniskach" - szczególnie bez rezerwacji.

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2009-07-09 14:12:48
Autor: Arek (G)
3-dniowa trasa w tatrach
Grzegorz pisze:

[...]

Ale ja nie chciałem kompletnej listy ze wszystkimi możliwo¶ciami. Po prostu miałem nadzieję, że kto¶ zaproponuje co¶ ciekawego.

Przepraszam.

Nie ma sprawy - ale ... poczytaj podobne posty z ostatnich nastu miesięcy. Możesz też pogooglać. Bo wierz mi, na tak postawione pytanie niestety nie ma rozs±dnej odpowiedzi.

Cały czas czytam, i próbuje sobie co¶ złożyć ale nie idzie mi to za dobrze. Fajny szlak na jednodniowy wypad nie jest problemem. Ale trasa na 3 dni z dwoma noclegami już tak.

[...]

Jakbym miał zacięcie alpejski to chyba nie pytał bym się o co¶ takiego:)

Je¶li by to w czym¶ pomogło, zależy mi na ¶redniej trudno¶ci (nie wszyscy którzy jad± maj± super kondycję), bez alpinistycznych dodatków, łańcuchy raczej w ostateczno¶ci.

I tak na marginesie, nie przesadzajmy z tym, że pytanie banalne (poczytaj ostatnie w±tki) wydaje mi się, że wręcz przeciwnie. Gdyby zapytał jak doj¶ć na Kasprowy, to pewnie dostałbym multum informacji.

Pozdrawiam,
A.

Data: 2009-07-09 15:26:13
Autor: Over
3-dniowa trasa w tatrach

"Arek (G)" <aaaa@bbbb.pl> wrote in message news:h34ms0$rje$1inews.gazeta.pl...
Grzegorz pisze:

Je¶li by to w czym¶ pomogło, zależy mi na ¶redniej trudno¶ci (nie wszyscy którzy jad± maj± super kondycję), bez alpinistycznych dodatków, łańcuchy raczej w ostateczno¶ci.

Jesli lancuchy tylko w ostatecznosci, to w gre wchodza w zasadzie glownie Tatry Zachodnie.
W takim razie moze taka trasa:
1. dzien - Dol. Chocholowska -> Trzydniowianski -> Konczysty -> Starorobocianski -> grzbiet Ornaku -> Hala Ornak - razem ok. 8h
2. dzien - Hala Ornak -> Czerwone Wierchy -> Hala Kondratowa (z ewentualnym odbiciem z Kopy Kondrackiej na Giewont) - razem ok. 6h
3. dzien - Kondratowa -> Kasprowy (przez Suche Czuby) -> Swinicka Przelecz i tam decyzja - jesli jednak lancuchy nie takie straszne to: Swinica -> Zawrat -> Czarny Staw -> Murowaniec -> Kuznice (razem ok. 8h od Kondratowej), jesli wariant "lancuchowy" odpada to Swinicka Przelecz -> Zielone Stawki -> Murowaniec -> Kuznice (razem niecale 6h od Kondratowej).

Pozdr
Over

Data: 2009-07-09 15:48:34
Autor: Arek (G)
3-dniowa trasa w tatrach
Over pisze:

[...]

Wygl±da dobrze, jeszcze to przejże. Dzięki za propozycję.

Pozdrawiam,
A.

Data: 2009-07-09 19:42:43
Autor: tomek g.
3-dniowa trasa w tatrach
Witam,

Jesli lancuchy tylko w ostatecznosci, to w gre wchodza w zasadzie glownie Tatry Zachodnie.

Ja tez bym zaczal od zachodu wiec moze tak:

Dzien 1:
- Dol. Koscieliska (zachaczajac np. o Smocza Jame - takie zapoznanie
z drabinka i łańcuchem) -> Dol. Tomanowa -> Ciemniak -> Czerwone Wierchy
-> Kasprowy ->Murowaniec: Razem ok. 10 h (troche duzo, ale mozna to
skrocic odbijajac na poczatku Dol. Koscieliskiej na lewo (czerwony szlak)
bezposrednio na Ciemniak (brak lancuchów).

Dzien 2:
Przejscie przez przelecz Krzyzne do Schroniska w Dol. Pieciu Stawow Polskich
(nie trudna trasa, wiec mozna tez zachaczyc pobliskie szlaki - patrz mapa)

Dzien 3:
Przejscie przez przelecz Szpiglasowa do Morskiego Oka (od przeleczy
Szpiglasowej wejscie na Szpiglasowy Wierch - warto dla widokow).
Trasa prosta, a lancuchy w tym miejscu chyba tylko dla warunkow o
duzym oblodzeniu). A od Morskiego Oka powrot asfaltem "do domu".

Tym sposobem zaliczysz Tatry Zachodnie i Wysokie.

powodzenia
tomek g

Data: 2009-07-09 20:07:51
Autor: rafal
3-dniowa trasa w tatrach
Over pisze:
[...]

Dla kogo¶ kto nie chce łańcuchów to chyba ¦winicę i Zawrat nie jest najlepsza (oczywi¶cie abstrahuj±c od tego że łańcuch nie znaczy trudno a jego brak łatwo).
Proponuję doj¶ć do ¦winickiej Przełęczy i czarnym szlakiem do Zielonych Stawków dalej niebieskim wej¶ć na Karb, zielonym przez Mały Ko¶cielec do Czarnego Stawu i niebieskim do Murowańca (KuĽnic). Dla kogo¶ mniej obytego z ekspozycj± też będ± "bezpieczne" emocje :)

--
Pzdr!
rafal

Data: 2009-07-10 07:45:52
Autor: Grzegorz
3-dniowa trasa w tatrach
Hello Arek (G) !:

Cały czas czytam, i próbuje sobie co¶ złożyć ale nie idzie mi to za dobrze. Fajny szlak na jednodniowy wypad nie jest problemem. Ale trasa na 3 dni z dwoma noclegami już tak.

Niezupełnie - problemem mog± być noclegi ....

Je¶li by to w czym¶ pomogło, zależy mi na ¶redniej trudno¶ci (nie wszyscy którzy jad± maj± super kondycję), bez alpinistycznych dodatków, łańcuchy raczej w ostateczno¶ci.

Ciekawe jest wej¶cie pod Giewont (ale nie na Giewont !!!!!) od Przełęczy w Grzybowcu.

Poza tym jak pisał Over - przej¶cie grani± przez Suche Czuby.

Ja bym jednak doradzał okolice Czarnego Stawu G±sienicowego z wej¶ciem na Skrajny Granat - i jak nie chcesz łańcuchów, to zej¶cie tym samym, ew. Kozia Dolinka.

Poza tym jaskinie w Ko¶cieliskiej ... Chochołowsk± bym odpu¶cił .. ale ja mam zacięcie alpejskie ;-) !

I tak na marginesie, nie przesadzajmy z tym, że pytanie banalne (poczytaj ostatnie w±tki) wydaje mi się, że wręcz przeciwnie. Gdyby zapytał jak doj¶ć na Kasprowy, to pewnie dostałbym multum informacji.

Niekoniecznie.

Ja bym jednak zacz±ł nieco inaczej - od noclegów. Niestety nie zawsze s±, w sezonie przy ładnej pogodzie na ogół nie ma, i z gleb± ciężko ... I jak będziesz miał noclegi, to wtedy się zastanów co dalej. Bo być może wariant "wypadowy" np. z Murowańca byłby nieco lepszy ? Masz Ko¶cielec, bez łańcuchów, ale ciekawy ;-) !

A kiedy masz zamiar jechać ?

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2009-07-10 09:58:23
Autor: Przemek Muszynski
3-dniowa trasa w tatrach
Ja bym jednak zaczął nieco inaczej - od noclegów. Niestety nie zawsze są, w sezonie przy ładnej pogodzie na ogół nie ma, i z glebą ciężko ... I jak będziesz miał noclegi, to wtedy się zastanów co dalej. Bo być może wariant "wypadowy" np. z Murowańca byłby nieco lepszy ? Masz Kościelec, bez łańcuchów, ale ciekawy ;-) !

A kiedy masz zamiar jechać ?

Przyczepię się do wątku. Szukanie tras jeszcze przede mną, ale z obawą czytam informacje dotyczące problemów z noclegami. Mam zamiar jechać w Tatry we wrześniu lub na początku października. Czy w tym czasie należy spodziewać się problemów z noclegami? Powinienem rezerwować (ale nie wiem jeszcze sam, kiedy jadę) czy też liczyć na szczęście?

Przemek

Data: 2009-07-10 13:38:47
Autor: Grzegorz
3-dniowa trasa w tatrach
Hello Przemek Muszynski !:
[...]

Zdecydowanie Ĺ‚atwiej wtedy o nocleg.

Powinienem rezerwować (ale nie
wiem jeszcze sam, kiedy jadę) czy też liczyć na szczęście?

Dawno nie byłem w paru schroniskach, ale tych parę lat temu na glebę raczej można było liczyć. Jeśli to np. 5-tka, to po zmroku przecież Cię nie wyrzucą ???? ;-)

Generalnie jak nie ma psikusów pogody, to chyba najlepszy czas na łażenie po Tatrach. Tylko dzień trochę krótki - nie rak po zmroku schodziłem :-(.

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2009-07-10 23:54:24
Autor: Hans
3-dniowa trasa w tatrach
W piątce problemów z noclegiem nie ma. Przyjmują na glebę zawsze, jak podłogi nie wystarczy, to ludzie śpią nawet na schodach i na werandzie przed schronem. Tłok w zasadzie przeważnie w weekend, w tygodniu dostałem miejscówkę w x-nastoosobowym na ile dni chciałem. W Starym schronisku przy Morskim Oku dużo wolnych miejsc (wydaje mi się że 40zł za prycz w 16 osobowym tłumaczy ten stan rzeczy), a nawet jeśli zabraknie, to bez problemu przyjmują na podłogę. W schronisku Roztoka (Wodogrzmoty Mickiewicza) również dużo wolnych miejsc i bez problemu przyjmują na podłogę. W szałasiskach PZA niedaleko Moka również mają miejsca i chętnie przyjmują. Wszystkie te informacje pochodzą z moich ubiegłotygodniowych doświadczeń.

Jedynie Murowaniec kategorycznie odmawia przyjmowania turystów na podłogę. Faktem jest jednak, że jak złapie Cię burza czy masz 39 stopni gorączki, to i stamtąd Cię nie wyrzucą.

Data: 2009-07-11 12:49:37
Autor: Doczu
3-dniowa trasa w tatrach
Hans pisze:
W pi±tce problemów z noclegiem nie ma. Przyjmuj± na glebę zawsze, jak podłogi nie wystarczy, to ludzie ¶pi± nawet na schodach i na werandzie przed schronem. Tłok w zasadzie przeważnie w weekend, w tygodniu dostałem miejscówkę w x-nastoosobowym na ile dni chciałem.

Ja nocowalem w piatce z przedwczoraj na wczoraj i o miejscu w pokoju mozna bylo zapomnieć, ale nie spieszyłem się specjalnie bo nocleg na podłodze bardziej mi odpowiada, dlatego dotarlem do schroniska ok 19.30, więc niewykluczone że jak przyjdzie się w godzinach popołudniowych to na pokoj mozna liczyć.

W Starym schronisku przy Morskim Oku dużo wolnych miejsc (wydaje mi się że 40zł za prycz w 16 osobowym tłumaczy ten stan rzeczy), a nawet je¶li zabraknie, to bez problemu przyjmuj± na podłogę.

2 lata temu pod koniec wrzesnia brakło miejsc na podłodze więc az tak pewny ten nocleg nie jest :-)

--
Pozdrawiam Doczu
http://doczu.cba.pl

Data: 2009-07-11 14:35:27
Autor: Fafek
3-dniowa trasa w tatrach
Hans pisze:

Jedynie Murowaniec kategorycznie odmawia przyjmowania turystów na podłogę. Faktem jest jednak, że jak złapie Cię burza czy masz 39 stopni gorączki, to i stamtąd Cię nie wyrzucą.

A nie wiesz / nie wiecie, czy nadal mają "jakąśtam" pulę miejsc dostępnych
codziennie rano ? Bo myślę o tym, żeby na pierwszy dzień dojść tam ok. 10
i na rozgrzewkę połazić na lekko po okolicy.

Maciek

Data: 2009-07-11 15:47:48
Autor: Doczu
3-dniowa trasa w tatrach
Fafek pisze:
Hans pisze:
Jedynie Murowaniec kategorycznie odmawia przyjmowania turystów na podłogę. Faktem jest jednak, że jak złapie Cię burza czy masz 39 stopni gor±czki, to i stamt±d Cię nie wyrzuc±.

A nie wiesz / nie wiecie, czy nadal maj± "jak±¶tam" pulę miejsc dostępnych
codziennie rano ? Bo my¶lę o tym, żeby na pierwszy dzień doj¶ć tam ok. 10
i na rozgrzewkę połazić na lekko po okolicy.

Nie wiem jak jest teraz, ale 2 lata temu nie dało się zarezerwować noclegu na więcej niż jedn± noc, i aby zarezerwować sobie 2 nocleg trzeba było osobiscie zjawić się od 10.00 w recepcji i dokonac rezerwacji na kolejny nocleg. Zdaje się, że po tym rytuale można juz było dokonac rezerwacji na kolejne noce. Jesli więc dotrzesz ok. 10.00 to masz szanse sie zalapac na nocleg.

Data: 2009-07-12 15:03:03
Autor: Hektor
3-dniowa trasa w tatrach
Użytkownik "Fafek" <fafeczek@ciacho2.pl> napisał

A nie wiesz / nie wiecie, czy nadal mają "jakąśtam" pulę miejsc dostępnych
codziennie rano ?

Nadal. TrzymajÄ… 30 miejsc dla tych "na ostatniÄ… chwilÄ™".

Data: 2009-07-10 11:10:04
Autor: Arek (G)
3-dniowa trasa w tatrach
Hello Arek (G) !:

Zdaje sobie sprawę, że z noclegami w schroniskach jest kiepsko. Je¶li pogoda dopisze to można spać na zewn±trz:)

[...]

Przemy¶lę to.

A kiedy masz zamiar jechać ?

Ciężko powiedzieć, zależy od możliwo¶ci urlopowych reszty. Możliwe, że nawet w przyszłym tygodniu ale równie dobrze może to być za miesi±c.

Dzięki i pozdrawiam,
A.

Data: 2009-07-10 12:45:36
Autor: Krzysztof Halasa
3-dniowa trasa w tatrach
"Arek (G)" <aaaa@bbbb.pl> writes:

Zdaje sobie sprawę, że z noclegami w schroniskach jest kiepsko. Je¶li
pogoda dopisze to można spać na zewn±trz:)

W nocy moze byc zimno, wiatr, deszcz itp. Takze zwierzatka rozne, nawet
niekoniecznie misie - np. w okolicach blizszych "cywilizacji" psy.

lepszy ? Masz Ko¶cielec, bez łańcuchów, ale ciekawy ;-) !

Ja bym sie tymi lancuchami tak bardzo nie sugerowal. Trudnoscia
i np. dlugoscia trasy, bardziej.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-07-10 03:38:20
Autor: Titus Atomicus
3-dniowa trasa w tatrach
In article <h34fsf$pji$1@inews.gazeta.pl>, "Arek (G)" <aaaa@bbbb.pl> wrote:

> A mape i przewodnik juz kupiles?

Co¶ tak mi się wydawało, że mogłem o czym¶ istotnym zapomnieć:)

A tak nawiasem, naprawdę tak bardzo niezrozumiałe jest moje pytanie?:( Przepraszam.

Po prostu i tak powinienes kupic mape i przewodnik.
Jakbys juz je mial, to nie musialbys pytac o propozycje trasy. W TPN jest raptem 7 schronisk (plus kilka innych obiektow), no nie sa to jakies duze obszarowo gory - odleglosci miedzy schroniskami sa max. jednodniowe, jesli idzie sie z plecakiem.

TA

Data: 2009-07-09 21:09:05
Autor: lenicz
3-dniowa trasa w tatrach
Na 3 dni masz faktycznie kilka wariantów. Propozycje od zachodnich, które koledzy napisali s± OK. napisz, kiedy chcesz jechać bo w sezonie s± duże problemy  z noclegami w schroniskach.  Napewno zauważyłe¶, ze na tej grupie pisuje sporo dupków typu niejakiego titusa itp, których jedynym hobby jest szukanie dziury w całym ale w g±szczu bzdetów znajdziesz kilka rozs±dnych podpowiedzi:-)
Użytkownik "Arek (G)" <aaaa@bbbb.pl> napisał w wiadomo¶ci news:h34d7g$bm9$1inews.gazeta.pl...

Data: 2009-07-10 11:06:52
Autor: Arek (G)
3-dniowa trasa w tatrach
lenicz pisze:
[...]

Tak przegl±dam te propozycję i co¶ sobie z tego składam.

A co do schronisk ja nie mam nic przeciwko rozłożyć ¶piwór przed schroniskiem, oczywi¶cie ważne aby nie padało:)

Pozdrawiam,
A.

Data: 2009-07-10 12:44:31
Autor: lenicz
3-dniowa trasa w tatrach

Użytkownik "Arek (G)"
A co do schronisk ja nie mam nic przeciwko rozłożyć ¶piwór przed schroniskiem

Niestety bywa, że strażnicy parkowi maj± co¶ przeciwko i mandacik można zarobić.

Data: 2009-07-10 13:20:31
Autor: Wojciech Wierba
3-dniowa trasa w tatrach
lenicz pisze:
Użytkownik "Arek (G)"
A co do schronisk ja nie mam nic przeciwko rozłożyć ¶piwór przed schroniskiem

Niestety bywa, że strażnicy parkowi maj± co¶ przeciwko i mandacik można zarobić.
A i zsynantropizowane niedĽwiedzie nie pogardz± łakomym k±skiem.

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2009-07-10 14:11:01
Autor: bans
3-dniowa trasa w tatrach
Wojciech Wierba pisze:

A i zsynantropizowane niedĽwiedzie nie pogardz± łakomym k±skiem.

Zawsze mam przed oczami taki obrazek - tury¶ci ¶pi±cy spokojnie w ¶piworach, 2 metry od nich drut pasterza elektrycznego, a za tym jakże solidnym ogrodzeniem za¶liniony niedĽwiedĽ, przez pół nocy patrz±cy na nich głodnym wzrokiem, próbuj±cy co jaki¶ czas dotkn±ć drutu i odsuwaj±cy gwałtownie łapę z niedĽwiedzim odpowiednikiem ludzkiego "auć!" ;)

--
bans

Data: 2009-07-11 07:19:43
Autor: any
3-dniowa trasa w tatrach
bans pisze:

Zawsze mam przed oczami taki obrazek ...

¬le patrzysz bans, ani mi¶ ani parkowy nie będ± się po nocy fatygować...

Park pracuje do 15:00, prywaciarze obsługuj±cy bramki do 18:00, a wolontariusze o zmierzchu będ± zajęci ratowaniem dziewic itp. bohaterskimi czynami...

tury¶ci ¶pi±cy spokojnie w ¶piworach, 2 metry od nich drut pasterza elektrycznego,

Dot±d jest OK, ale dalej powinno być tak
Jednemu z nich podniosło się ci¶nienie (piwo),
udaje się na stronę...
znajduje stosowne miejsce...
uregulował strumień...
i wtedy "auć", którym płoszy mi¶ka kombinuj±cego jak tu dobrać się do ¶mietnika cuchn±cego spalonym schaboszczakiem i zjełczał± toruńsk±.

any

Data: 2009-07-10 13:28:23
Autor: Krzysztof Halasa
3-dniowa trasa w tatrach
"lenicz" <lenicz@poczta.fm> writes:

A co do schronisk ja nie mam nic przeciwko rozłożyć ¶piwór przed schroniskiem

Niestety bywa, że strażnicy parkowi maj± co¶ przeciwko i mandacik można zarobić.

Mozna odmowic przyjecia mandatu, a jesli schronisko nie jest w stanie
zapewnic zadnego noclegu, to zycze szczescia panom straznikom w dalszym
sciganiu takiego "wykroczenia".
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-07-10 20:30:10
Autor: rAzor
3-dniowa trasa w tatrach
Użytkownik Arek (G) napisał:
Witam,

Mógłby kto¶ podzielić się pomysłem na 3-dniow± wędrówkę po tatrach? Noclegi w schroniskach.

Pozdrawiam,
A.

W schroniskach? O tej porze roku może być kiepskawo.

3-dniowa trasa w tatrach