3 pytanka

Data: 2011-04-03 19:25:09
Autor: Dante
3 pytanka
Witam.

Od jakiegos czasu interesuje sie forexem. Chce miec punkt odniesienia na patrzac na wykres Farmacolu.

1. Czy na gieldzie tez mozna zarobic na spadkach i czy jest opcja jak sell na fx.
2. Patrzac na wykres Farmacolu od 23.04.1999 do dzis mozna zauwazyc poziom wsparcia na poziomie ok. 20-21 zl.
Czy wy tez uwazacie, ze warto kupic akcje gdy cena zejdzie do tego poziomu?
Czy uwazacie ten poziom za wsparcia?
3. Czym rozni sie GPW od FXa?

Data: 2011-04-03 20:00:14
Autor: Fidelio
3 pytanka
3. Czym rozni sie GPW od FXa?

Trudniej zbankrutować ;-)

Data: 2011-04-03 20:16:46
Autor: Endriu
3 pytanka
3. Czym rozni sie GPW od FXa?

Trudniej zbankrutować ;-)

Ja tam wiem.... jak ktoś pojedzie na futach na lewarze nie w tą stronę co trzeba....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-04-03 21:19:52
Autor: root
3 pytanka
Dnia Sun, 03 Apr 2011 19:25:09 +0200, Dante napisał(a):

[...]

Pozdrawiam

Odp 2. Kup, jesli masz info ze ma byc kupiony przez jakiegos Niemca, potem
natychmist sprzedaj. Nie kupuj jesli nie masz zadnych insajdów, bo to tak
jabyś kupił sklep obuwniczy za rogiem - bedzie tak trwał 100 lat i nic sie
nie zmieni. Ani wzrostu kursu ani dywidendy.

Data: 2011-04-03 21:23:15
Autor: Endriu
3 pytanka
Odp 2. Kup, jesli masz info ze ma byc kupiony przez jakiegos Niemca, potem
natychmist sprzedaj.

:).

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-04-04 11:17:24
Autor: Dante
3 pytanka
 Dzieki, ale czy na gpw stosujemy tez analize techniczna i poziomy wsparcia i oporu?

Data: 2011-04-04 12:26:42
Autor: root
3 pytanka
Dnia Mon, 04 Apr 2011 11:17:24 +0200, Dante napisał(a):

 Dzieki, ale czy na gpw stosujemy tez analize techniczna i poziomy wsparcia i oporu?

Pozdrawiam

Oprocz mnie i ew. kroovki chyba wszyscy tutaj bawia sie w te wykresy.
Nie wiem czy to cos daje. Pewnie troche pomaga (nie tracic wiary ;).

Data: 2011-04-04 12:40:25
Autor: totus
3 pytanka
Dante wrote:

 Dzieki, ale czy na gpw stosujemy tez analize techniczna i poziomy
wsparcia i oporu?

Pozdrawiam

Wy stosujecie bo macie zezwolenie z KNF. My nie stosujemy bo takiego zezwolenia nie mamy.

Data: 2011-04-04 13:09:50
Autor: skippy
3 pytanka

Uzytkownik "totus" <totus@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:inc76p$52p$1inews.gazeta.pl...
Dante wrote:

[...]

ja mam oprogramowanie diagnostyczne które dziala ze sie naciska guzik i ono mówi co dalej z danym walorem
nacisnalem guzik dla tej spoleczki i mi napisalo: "padaczka"

Data: 2011-04-04 13:37:46
Autor: totus
3 pytanka

Dante wrote:

[...]

A masz licencję na stosowanie poziomów wsparcia i oporu?

Data: 2011-04-04 14:13:50
Autor: skippy
3 pytanka

Dante wrote:

[...]

mam, ale ona nieraz nie działa

Data: 2011-04-04 16:38:29
Autor: totus
3 pytanka

Dante wrote:

[...]

Eeee Ty to gościu jesteś. Ja takiej licencji nie mam. My nie stosujemy poziomów wsparć i oporu. Musimy zdać Państwowy Egzamin Wsparć i Oporów w Państwowym Ośrodku Egzaminacyjnym KNF. To nie jest prosta sprawa. Nie jest. Wiesz o tym, że ostatnia rekomendacja pana Kluzy rekomendacja SL sugeruje by nie ryzykować więcej niż niezbędne? No. Pamiętaj o tym. Bo Ci odbiorą numer uprawniający do handlu kontraktami.

Data: 2011-04-04 16:09:29
Autor: sys29
3 pytanka
totus <totus@poczta.onet.pl> napisał(a):
[...]

Podstawowa licencja do handlu kontraktami obejmuje tylko longi i wsparcia.
Na shorty i opory trzeba zdać dodatkowy egzamin. Koszt egzaminu to chyba
5k PLN + 40% akcyza i od wszystkiego vat 23%. Osobno wymagana jest także
wpłata na Fundusz Zabezpieczający stworzony dla osób nieszczęśliwie
poszkodowanych podczas handlu kontraktami terminowymi. 20-osobowa komisja
pod nadzorem KNF rozpatruje wnioski o rekompensatę dla osób niesłusznie dotkniętych stratami ( np. w wyniku pęknięcia wsparć lub oporów ).
Osobom uznanym przez komisję za wyjątkowo ciężko poszkodowane, fundowany
jest dodatkowo psycholog, pobyt w SPA i półroczny karnet do agencji
towarzyskiej.

pozdr.
sys29

Data: 2011-04-04 18:44:33
Autor: root
3 pytanka
Dnia Mon, 4 Apr 2011 16:09:29 +0000 (UTC), sys29 napisał(a):

[...]

No i tak to jest. Obśmiali, wyśmiali i kolejny gość odejdzie z niczym.
Pozostaną tylko tylko magiczne kody postowane 20 razy dziennie
Re:FUTRA,Re:FUTRA,Re:FUTRA,Re:FUTRA,Re:FUTRA,Re:FUTRA,Re:FUTRA, ehh słabo
mi. Chyba się położę.

Data: 2011-04-04 17:15:23
Autor: sys29
3 pytanka
root <ro@vp.pl> napisał(a):

[...]

Oj, źle odczytałeś intencje autorów. Nikt tu nikogo nie chce wyśmiewać.
Totus po prostu rozpoczął przedstwaianie wizji "przyjaznego państwa",
w którym handel kontraktami jest "społecznie sprawiedliwy", a ja tylko
rozwinąłem wątek. Czekam teraz, aż ktoś wyjaśni na czym będzie polegał
program "wyrównywania szans" w handlu na GPW.

pozdr.
sys29

Data: 2011-04-04 19:23:57
Autor: totus
3 pytanka
 sys29 wrote:

root <ro@vp.pl> napisał(a):

[...]

To już jest rozwiązane. Będzie ustawa, w której będzie ustalone, że pierwsze 3 dni tygodnia są wzrostowe, a następne dwa dni są spadkowe. Wiadomo, że szybciej spada niż rośnie. Na sygnały kiedy kupować i sprzedawać nie trzeba będzie czekać jak teraz. Co za skandal żeby czekać na jakieś pieprzone sygnały. Sygnały należą się każdemu. Sygnały będą dostarczane sms'em, a jak ktoś nie ma sms'a to listem poleconym za potwierdzeniem odbioru. Wszystko za darmo.

Data: 2011-04-04 17:39:48
Autor: sys29
3 pytanka
[...]

Thx, poczułem się wreszcie jak "prawdziwy Polak" w  "państwie solidarnym".

pozdr.
sys29

Data: 2011-04-04 19:42:48
Autor: root
3 pytanka
Dnia Mon, 4 Apr 2011 17:39:48 +0000 (UTC), sys29 napisał(a):

[...]

Jeszcze brakuje zebyście się pozdrowili po rzymsku i juz bedzie wiadomo who
is who

Data: 2011-04-04 19:47:06
Autor: skippy
3 pytanka

Użytkownik "root" <ro@vp.pl> napisał w wiadomości news:1hyral4zptv2y$.99s4syzhm1d8.dlg40tude.net...

Jeszcze brakuje zebyście się pozdrowili po rzymsku i juz bedzie wiadomo who
is who

o przepraszam ja tylko zamawialem 5 piw pszepana

Data: 2011-04-04 21:37:42
Autor: totus
3 pytanka
 sys29 wrote:

Thx, poczułem się wreszcie jak "prawdziwy Polak" w  "państwie solidarnym".

Trochę jeszcze przed Tobą, long way jak mawiał klasyk. Ty jesteś prawdziwy Polak, a ja już Prawdziwy Polak. Kumasz czcze?

Data: 2011-04-04 19:57:49
Autor: sys29
3 pytanka
totus <totus@poczta.onet.pl> napisał(a):

Trochę jeszcze przed Tobą, long way jak mawiał klasyk. Ty jesteś prawdziwy Polak, a ja już Prawdziwy Polak. Kumasz czcze?

Jeszcze nie qmam, ale przemedytuję ten buddyjski koan ... i wkrótce też
będę Prawdziwy.

pozdr.
sys29

Data: 2011-04-04 19:31:49
Autor: root
3 pytanka
Dnia Mon, 04 Apr 2011 19:23:57 +0200, totus napisał(a):

 sys29 wrote:

root <ro@vp.pl> napisał(a):

[...]

Ty się śmiej ale to już było brane pod uwagę na serio w USA. Miały być
takie niesymetryczne widełki np. -2% spadku i +20% wzrostu.

Data: 2011-04-04 18:53:48
Autor: totus
3 pytanka
root wrote:

magiczne kody

Zostały ukradzione. To Ty nie wiesz? Już nie ma kodów. Totalna kicha.

Data: 2011-04-04 19:10:47
Autor: root
3 pytanka
Dnia Mon, 04 Apr 2011 18:53:48 +0200, totus napisał(a):

root wrote:

magiczne kody

Zostały ukradzione. To Ty nie wiesz? Już nie ma kodów. Totalna kicha.

To kto je codziennie nadaje? Ja je tu ciągle widzę.Jak mam z tym życ, co
robić i gdzie się ukryć. Przed chwilą z TV dowiadzałem się że to ja jestem
tą kolumną o której pisałeś.

Data: 2011-04-04 19:17:55
Autor: skippy
3 pytanka

root wrote:

[...]

Jesteś Kaszubem (Kaszebą)?

Data: 2011-04-04 19:28:02
Autor: root
3 pytanka

root wrote:

[...]

Niy niy, jo je hanys z samiuśkiego slunska, Tyż żeh jest kolumna

Data: 2011-04-04 19:30:33
Autor: skippy
3 pytanka

root wrote:

[...]

A ja nie kaszeba ani jo hanys, jeśli ja kolumna to już są trzy kolumny (albo cztery, jeśli Endriu też)

Data: 2011-04-04 19:37:43
Autor: root
3 pytanka

root wrote:

[...]

Z nawzy trzebaby było oczekiwać że łącznie powinno być 5 kolumn. Nie
wszyskie mogą być 5-tą kolumną. Stąd wynika, że istnieje jeszcze
nieujawniona 1-sza kolumna, którą z prawdopodobniem jest totus, gdyż to
jemu najbardziej zależało na tym żeby odwrócić od siebie uwagę nazywając
mnie zaprzańcem.

Data: 2011-04-04 19:41:58
Autor: skippy
3 pytanka
Użytkownik "root" <ro@vp.pl> napisał w wiadomości news:1ghpqubxf4twg$.gmddvkpmomzu$.dlg40tude.net...

[...]

No co prawda te niepiąte kolumny zajmują się czym innym, niż piąta, ale możemy to olać.

PS
(Jesteś może Mniemcem?)

PS2
Jeśli tak to mi to nie przeszkadza

PS3
Jeśli nie, i Ci przeszkadza pytanie to przepraszam

PS4
Jeśli nie, i Ci nie przeszkadza pytanie to nie przepraszam

Data: 2011-04-04 19:47:45
Autor: root
3 pytanka
Dnia Mon, 4 Apr 2011 19:41:58 +0200, skippy napisał(a):

[...]

Coś się ta Ziemia dzisiaj za szybko kręci....

Data: 2011-04-04 20:02:21
Autor: skippy
3 pytanka
Użytkownik "root" <ro@vp.pl> napisał w wiadomości news:1uscf6hcnjirj.jknzfq9i6bpp$.dlg40tude.net...

Coś się ta Ziemia dzisiaj za szybko kręci....

jeszczy tylko bo nie wiem co to zaprzańcem, chodzi o "Zaporożańcem" (Zaporożaninem)?

Data: 2011-04-04 20:07:16
Autor: root
3 pytanka
Dnia Mon, 4 Apr 2011 20:02:21 +0200, skippy napisał(a):

[...]

Nie żadnym Zaporożcem ale zaprzańcem i to na dodatek rudym. Totus jest zły
i należy do kolumny tylko się ukrywa.

Data: 2011-04-04 20:13:28
Autor: skippy
3 pytanka
Użytkownik "root" <ro@vp.pl> napisał w wiadomości news:i8a5x91dec9b.2a2btl80vztb$.dlg40tude.net...
[...]

To na jedno wychodzi.
Mój wujek miał Zaporożca (samochód a nie niewolnika) i tenże się ciągle zapierał.

i to na dodatek rudym. Totus jest zły i należy do kolumny tylko się ukrywa.

kolumna już tak ma, że się ukrywa
czy on jest rudym Zaporożaninem to niestety nie wiem

PS

Gdzies tu cos mi odpisałeś w języku, który sie podobno jeszcze nie ukształtował (wierze na słowo temu, kto to powiedział).
Niesamowite.
To jak wy, Hanysy, sie w ogóle porozumiewacie miedzy sobą skoro kazdy, jak z tego wynika, mówi inaczej???

Data: 2011-04-04 20:21:51
Autor: root
3 pytanka
Dnia Mon, 4 Apr 2011 20:13:28 +0200, skippy napisał(a):

[...]

Ten język jest tak trudny, że porozumiewamy się w narzeczu polskim lub
czasem w niemieckim. Co byś zrozumiał słysząc takie zdanie wypowiedziane w
sklepie spożywczym w Rudzie Śląskiej:
- dejcie mi żymła, żymlok i epa

Data: 2011-04-04 20:30:37
Autor: skippy
3 pytanka
Użytkownik "root" <ro@vp.pl> napisał w wiadomości news:g9pjou83eh21.2bn7zkpldbik$.dlg40tude.net...

[...]

No ale ja nie jestem Hanysem.
Zrozumiałbym "dejcie mi".

Zawsze myślałem, że wy się rozumiecie nawzajem.
A tu takie zaskoczenie

Data: 2011-04-04 20:35:29
Autor: root
3 pytanka
Dnia Mon, 4 Apr 2011 20:30:37 +0200, skippy napisał(a):

Użytkownik "root" <ro@vp.pl> napisał w wiadomości

Zawsze myślałem, że wy się rozumiecie nawzajem.
A tu takie zaskoczenie

Wiesz ale to ja jestem jakoś niedoinformowany, bo nie wiem co masz na mysli
pisząc że każdy mówi w innym języku. Znowu coś Kaczyński palnął?

Data: 2011-04-04 21:13:49
Autor: skippy
3 pytanka

Użytkownik "root" <ro@vp.pl> napisał w wiadomości news:12b9kdms6x92e$.1xau1j863gnqk.dlg40tude.net...
[...]

Powiedział  ze kaszubski jest ukształtowany, a śląski nie.
Stąd moje pytanie czy się rozumiecie, no bo jakby nie był ukształtowany, to by było dużo jego wersji.

Data: 2011-04-04 21:16:05
Autor: skippy
3 pytanka

Użytkownik "skippy" <man@the.moon> napisał w wiadomości news:ind59f$4po$1news.onet.pl...

[...]

(Zastrzegam, że osobiście mam inne zdanie na ten temat bo w ciągu życia poznałem wielu Hanysów)

Data: 2011-04-04 22:02:05
Autor: root
3 pytanka
Dnia Mon, 4 Apr 2011 21:13:49 +0200, skippy napisał(a):

[...]

Wiesz jego partia ma najwieksze szanse na powstrzymanie "reformatorskiego"
rządu Tuska a on robi wszystko zeby przegrać wybory. Troche mnie to smuci.
Powinien sam sobie wydac natychmiastowy zakaz wypowiadania sie, bo mu
wiecej roznych PJNow przybędzie.

Data: 2011-04-04 23:07:20
Autor: SlawcioD
3 pytanka
W dniu 04.04.2011 20:21, root pisze:
, żymlok i epa
dostal bys bulke, bulczanke (tak jak kaszanka ino za kasze robi zymla;) i torbe (jednorazowka lub reklamowka)

pozdrawiam
SlawcioD

Ślazak - czyli przypuszczalnie przyjący po prostu zakamuflowaną opcje niemieckią

Data: 2011-04-05 07:19:17
Autor: root
3 pytanka
Dnia Mon, 04 Apr 2011 23:07:20 +0200, SlawcioD napisał(a):

[...]

Czyli jednak potrafimy sie porozumiewać ;)

Data: 2011-04-05 08:14:06
Autor: skippy
3 pytanka
Użytkownik "root" <ro@vp.pl> napisał w wiadomości news:g0yuifdij2c.1ifx9of5bre1z$.dlg40tude.net...
[...]

tak podejrzewałem, szczerze mówiąc;)

Data: 2011-04-05 19:10:57
Autor: SlawcioD
3 pytanka
W dniu 05.04.2011 07:19, root pisze:
[...]

ja voll
ordnung muss sein :)

Data: 2011-04-04 14:23:46
Autor: root
3 pytanka

Dante wrote:

[...]

nie oszukuj. ten program mam tylko ja ;)

Data: 2011-04-04 14:33:39
Autor: skippy
3 pytanka

Użytkownik "root"

nie oszukuj. ten program mam tylko ja ;)

nie dałeś się nabrać;)

Data: 2011-04-04 14:16:57
Autor: Delfino Delphis
3 pytanka
Dante wrote:

 Dzieki, ale czy na gpw stosujemy tez analize techniczna i poziomy
wsparcia i oporu?

Chyba nie do końca rozumiesz czym jest inwestowanie. To taki specyficzny rodzaj magii, a swoje racje można udowadniać fundamentami, wykresami, a nawet fazami Księżyca, jeśli ktoś ma taką ochotę :D

Data: 2011-04-04 14:15:41
Autor: Delfino Delphis
3 pytanka
Dante wrote:

1. Czy na gieldzie tez mozna zarobic na spadkach i czy jest opcja jak sell
na fx.

Na akcjach ciężko, niby weszła możliwość krótkiej sprzedaży, ale jest w powijakach. Możesz grać na kontraktach terminowych i na opcjach na akcje, indeksy, a także walutowych, przy czym ze względu na płynność tak naprawdę możliwość jest jedna - kontrakt terminowy na WIG20. Działa to podobnie do Forexa (z lewarem ok. 1 do 10), ale są pewne różnice - składasz zlecenia jak na akcje (nie ma poziomów stoploss, take profit itp., lecz trzeba to robić dodatkowymi zleceniami z tzw. aktywacją), do tego kontrakty wygasają 4 razy w roku i wtedy jeśli chcesz dalej trzymać pozycję, to musisz samemu sobie rolować, tj. nabyć kontrakt nowej serii.

[...]

Tu się nie wypowiadam, ale generalnie łapanie spadających noży jest kiepskim pomysłem. Poczekaj raczej na sygnały odwrócenia trendu, a poziomów wsparcia używaj do ustawiania stoplossów.

3. Czym rozni sie GPW od FXa?

Giełda jest instytucją centralną, a Forex rozproszoną. Ale chyba podstawowa praktyczna różnica, to fakt, że giełda pracuje w konkretnych godzinach, poza którymi mamy fajrant :)

Data: 2011-04-04 16:44:06
Autor: totus
3 pytanka
Delfino Delphis wrote:

Dante wrote:

[...]

Przepraszam, że się wtrącę. Czy te sygnały to są telefoniczne czy mogą być sms'em? I jak długo trzeba na nie czekać?

[...]

Na giełdzie mamy związki NSZZ Solidarność na przykład, a na foreksie dziki kapitalizm i wykorzystywanie człowieka przez człowieka. Na foreksie nie ma zmiłuj się, robi się na trzy zmiany. Wiadocha to wymysł amerykańskich imperialistów.

Data: 2011-04-04 17:27:03
Autor: root
3 pytanka
Dnia Mon, 04 Apr 2011 16:44:06 +0200, totus napisał(a):

Delfino Delphis wrote:

Dante wrote:

[...]

A coś ty taki wesolutki dzisiaj Totusie?

Data: 2011-04-04 17:45:13
Autor: totus
3 pytanka

Delfino Delphis wrote:

Dante wrote:

[...]

Odkryliśmy V kolumnę w Polsce to się cieszę, że w końcu się szpiegów wygnicie. Trzeba się cieszyć z sukcesów Polski. I jeszcze jeden i jeszcze raz ..

Data: 2011-04-04 17:53:08
Autor: root
3 pytanka

Delfino Delphis wrote:

Dante wrote:

[...]

Jezusicku a gdzie ta kolumna?! Znowu cos przegapiłem czy jak?

Data: 2011-04-04 17:57:20
Autor: skippy
3 pytanka
Użytkownik "root" <ro@vp.pl> napisał w wiadomości news:3x5bmzpt9ira.1y2g96syizo00.dlg40tude.net...

Jezusicku a gdzie ta kolumna?! Znowu cos przegapiłem czy jak?

Ja nawet ostatnio o dwóch V kolumnach słyszałem.

A taki Łukaszenka ma swoich Polaków i ch.

Data: 2011-04-04 18:05:41
Autor: skippy
3 pytanka

Użytkownik "root" <ro@vp.pl> napisał w wiadomości news:1l5es2hklett2.b247d2pncbth$.dlg40tude.net...
[...]

Co Endriu?
Łukaszenka powiedział, że u nieoga nie ma mniejszości, że Polacy na Białorusi sa jego Polakami i go kochają.

A co do V kolumn to nie chodzi o Łukaszenke, tak tylko mi się skojarzyło luźno.

Data: 2011-04-04 18:09:21
Autor: root
3 pytanka
Dnia Mon, 4 Apr 2011 18:05:41 +0200, skippy napisał(a):

[...]

A tez cos mi sie skojarzyło z Endriu i Łukaszenką i pomyslalem ze on jest
kolumną ;)

Data: 2011-04-04 19:02:35
Autor: totus
3 pytanka
root wrote:

[...]

No właśnie. Od razu można poznać Prawdziwego Polaka. Ja jestem Prawdziwy Polak bo wiem, a Ty nieprawdziwy bo nie wiesz. Tylko Prawdziwi Polacy wiedzą gdzie się V kolumna ukryła i ją odkryli. Ty jesteś zwykły zaprzaniec. Tyle Ci powiem.

Data: 2011-04-04 19:11:20
Autor: root
3 pytanka
Dnia Mon, 04 Apr 2011 19:02:35 +0200, totus napisał(a):

root wrote:

[...]

Ajajaj wydało się litości!!!!

Data: 2011-04-04 19:16:52
Autor: totus
3 pytanka
root wrote:

Ajajaj

Ale żydzicho z Ciebie wylazło. To Ty pewnie jesteś ten rudy gruby żyd, który wszystkim trzęsie na bananowej.

Data: 2011-04-11 02:32:42
Autor: Delfino Delphis
3 pytanka
totus wrote:

Przepraszam, że się wtrącę. Czy te sygnały to są telefoniczne czy mogą być
sms'em? I jak długo trzeba na nie czekać?

Ja dostaję te sygnały z nieba, mogę ci puścić SMSem, za drobną opłatą :D

Data: 2011-04-04 19:07:10
Autor: skippy
3 pytanka
Użytkownik "Dante" <dante31WYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomości news:178f.000006ff.4d98ad75newsgate.onet.pl...

3. Czym rozni sie GPW od FXa?

Weź wykres z FX, wykres z GPW, odetnij osie czasu i ceny oraz nazwe waloru.
Nastepnie daj paru przypadkowym osobom żeby powiedziały który jest który.

Najlepszy sposób, zeby poznać te różnice.

Data: 2011-04-04 19:58:35
Autor: root
3 pytanka
Dnia Mon, 4 Apr 2011 19:07:10 +0200, skippy napisał(a):

[...]

Najlepszy sposób, żeby się przekonać ze wykresy nie niosą żadnej
informacji.

3 pytanka