30+ letnie samochody w Stanach

Data: 2009-04-17 11:00:09
Autor: Mikolaj Rydzewski
30+ letnie samochody w Stanach
Witam,

Bylem ostatnio na filmie Gran Torino, gdzie obiektem pozadania byl stary Ford, rocznik 1972. Wozek prezentowal sie swietnie. Nie pokazali czy odpalal za pierwszym razem, ale jezdzil ;-)
Zreszta nie trudno trafic na film gdzie jezdza samochodami dobrze ponad 30 letnimi.
Jak oni to robia? Picuja na potrzeby filmow aby za oceanem ludzie sie podniecali? Czy faktycznie jezdza, serwisuja takie wiekowe samochody?

Data: 2009-04-17 11:11:32
Autor: Agent
30+ letnie samochody w Stanach

Uzytkownik "Mikolaj Rydzewski" <miki@ceti.pl> napisal w wiadomosci news:gs9gep$lko$1news2.ipartners.pl...
[...]

A ja bylem na filmie "Kon trojanski". Tam to dopiero bylo starych aut. I wszystkie "wypicowane". Nie to co jeden Gran Torino:)

Data: 2009-04-17 11:11:33
Autor: Pawel
[...]

Poogladaj czasem Discovery Chanel :-)

Renowacja staroci to tam caly przemysl. Firmy, ktre produkuja czesci lub je tuninguja, warsztaty, ktre skladaja je do kupy. Targi, pokazy. --
Pawe

Data: 2009-04-17 11:13:35
Autor: J.F.
[...]

Suchy klimat to rdzy nie ma. Duze silniki,  nie wysilone, 55mph nigdy nie przekroczyl :-)
to moze przejechac z milion km.
Jak jeszcze rozrzad na lancuchu, to nawet specjalnie serwisowac nie trzeba.

J.

Data: 2009-04-17 13:12:30
Autor: Moon
J.F. wrote:
> Jak jeszcze rozrzad na lancuchu, to nawet specjalnie serwisowac nie
trzeba.

trzeba, trzeba.
jak ancuch spadnie to na og napawa bdzie kosztowa 500 dolcw.
a w tych starych autach co powiedzmy 100 tys mil trzeba go wymieni.
ale fakt, te stare auta, o ile mialy zmieniany olej to sa nie do zabicia, najlepsze s te do 1972 roku, jeszcze nie maj zadnych dodatkw zwizanych z emisj.  Pod mask luno, jest dostp i samemu mozna wszystko zrobi.

moon

Data: 2009-04-17 06:32:51
Autor: meloon
J.F. wrote:
> [...]

ale fakt, te stare auta, o ile mialy zmieniany olej to sa nie do zabicia, najlepsze s te do 1972 roku, jeszcze nie maj zadnych dodatkw zwizanych z emisj.  Pod mask luno, jest dostp i samemu mozna wszystko zrobi.

Kumpel mi opowiadal jak za mlodu w furze ojca (lata 60-te, nie pamietam marki) wymieniali pompe wody, to wchodzilo sie do komory silnika.

--
melon

Data: 2009-04-17 14:01:53
Autor: Kuba \(aka cita\)
30+ letnie samochody w Stanach
meloon wydusi z siebie te sowy:

Kumpel mi opowiadal jak za mlodu w furze ojca (lata 60-te, nie
pamietam marki) wymieniali pompe wody, to wchodzilo sie do komory
silnika.

to komory silnika wchodzilem w granadzie... aden wyczyn :P

Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

Data: 2009-04-17 06:41:30
Autor: meloon
> [...]
> silnika.

to komory silnika wchodzilem w granadzie... aden wyczyn :P

Z krzeselkiem? ;)

--
melon

Data: 2009-04-17 15:47:20
Autor: Jacek Midura
meloon pisze:
[...]

Z papierem toaletowym.

--
Jacek Midura

Data: 2009-04-18 01:04:56
Autor: DoQ
Kuba (aka cita) pisze:

to komory silnika wchodzilem w granadzie... aden wyczyn :P

Wchodzi Kuba do komory silnika granady, a tam Paszczyca :)

Pozdrawiam
Pawe

Data: 2009-04-18 01:01:54
Autor: Moon
meloon wrote:

Kumpel mi opowiadal jak za mlodu w furze ojca (lata 60-te, nie
pamietam marki) wymieniali pompe wody, to wchodzilo sie do komory
silnika.

w moim pierwszym aucie, '72 FuryII po zdjciu chodnicy mona byo te wej:)
ale to dlatego, e to bya tzw. maa semka, tylko 318cu.inch.
do modelu z "du" ju by nie wszed.
:)

moon

Data: 2009-04-17 21:56:47
Autor: LEPEK
Moon pisze:

trzeba, trzeba.
jak ancuch spadnie to na og napawa bdzie kosztowa 500 dolcw.

Taki acuch nie "spada". Spa to moe w rowerze, jak masz le tylne koo dokrcone.

[...]

Ta granica to zwizana z kryzysem paliwowym, nie? To odpowiedz sobie na jedno, zajebicie proste pytanie: czy tam chodzio o "emisj", czy o spalanie? No i potem si zastanw, jak w latach siedemdziesitych to spalanie w USA ograniczano... Dodatki... ;)

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdaski
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2009-04-18 00:16:41
Autor: szadok
30+ letnie samochody w Stanach
Dnia 17.04.2009 LEPEK <gdzies@wsi> napisa/a:
Moon pisze:

trzeba, trzeba.
jak ancuch spadnie to na og napawa bdzie kosztowa 500 dolcw.

Taki acuch nie "spada". Spa to moe w rowerze, jak masz le tylne koo dokrcone.

acuch si rozciga a napinacze zuywaj. pzdr, szadok
--
'To jest cnota nad cnotami - trzyma jzyk za zbami'
p. babcia

Data: 2009-04-18 00:59:02
Autor: Moon
Moon pisze:

[...]

i spada.
zerwa te si moe.
wiem, bo mi si nie raz zerwa, albo przeskoczy.

moon

Data: 2009-04-17 23:13:54
Autor: masti
30+ letnie samochody w Stanach
Dnia Sat, 18 Apr 2009 00:59:02 +0200, Moon napisał(a):

szadok wrote:
Dnia 17.04.2009 LEPEK <gdzies@wsi> napisał/a:
Moon pisze:

trzeba, trzeba.
jak łancuch spadnie to na ogół napawa będzie kosztować 500 dolców.

Taki łańcuch nie "spada". Spaść to może w rowerze, jak masz źle tylne
koło dokręcone.

Łańcuch się rozciąga a napinacze zużywają.

i spada.
zerwać też się może.
wiem, bo mi się nie raz zerwał, albo przeskoczył.

bidoku, nawet nie wiesz kiedy serwis wypada?

--
mst <at> gazeta <.> pl
Jeep Grand Cheeroke 4.0L, Ford Mondeo 1,8

Data: 2009-04-18 02:31:30
Autor: Moon

Moon pisze:

[...]

LOL!
serwis w 10-12 letnim gracie???
to nie tam.

moon

Data: 2009-04-18 10:34:31
Autor: LEPEK
30+ letnie samochody w Stanach
Moon pisze:

LOL!
serwis w 10-12 letnim gracie???
to nie tam.

Widzę, że kultura techniczna na poziomie osobistej...
To ty nie zdajesz sobie sprawy z tego, że np. olej wymienia się co zależy od silnika) np. 10.000 km (najlepiej razem z filtrem ;) ), a pasek rozrządu co - powiedzmy 100.000 km? To jest serwis. Czy jedziesz, aż stanie i zastanawiasz się czemu?

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański

Data: 2009-04-20 00:40:32
Autor: Moon
LEPEK wrote:
Moon pisze:

LOL!
serwis w 10-12 letnim gracie???
to nie tam.

Widzę, że kultura techniczna na poziomie osobistej...

masz coś do mojej kultury osobistej?

To ty nie zdajesz sobie sprawy z tego, że np. olej wymienia się co
zależy od silnika) np. 10.000 km (najlepiej razem z filtrem ;)

z czego to wydedukowałeś, bo na pewno nie z mojego tekstu, osiołku.

), a
pasek rozrządu co - powiedzmy 100.000 km? To jest serwis. Czy
jedziesz, aż stanie i zastanawiasz się czemu?

jak masz auto za 600 dolców, to może i nie wymieniasz łańcucha za 400 tylko wymieniasz całe auto, na nowsze-stare.
taki to serwis.

moon

Data: 2009-04-22 16:03:36
Autor: LEPEK
Moon pisze:
LEPEK wrote:
Moon pisze:

LOL!
serwis w 10-12 letnim gracie???
to nie tam.

Widzę, że kultura techniczna na poziomie osobistej...

masz coś do mojej kultury osobistej?

Na przykład nazywanie kokoś osiołkiem o tym świadczy...

To ty nie zdajesz sobie sprawy z tego, że np. olej wymienia się co
zależy od silnika) np. 10.000 km (najlepiej razem z filtrem ;)

z czego to wydedukowałeś, bo na pewno nie z mojego tekstu, osiołku.

Bo serwis to też np. wymiana oleju, paska rozrzadu...

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański

Data: 2009-04-22 17:07:19
Autor: Moon
LEPEK wrote:
Moon pisze:
LEPEK wrote:
Moon pisze:

[...]

osiołek to bardzo miłe zwierzatko.
mógłbym nazwać durnym jemiołem, to byłby predzej pasujace.

To ty nie zdajesz sobie sprawy z tego, że np. olej wymienia się co
zależy od silnika) np. 10.000 km (najlepiej razem z filtrem ;)

z czego to wydedukowałeś, bo na pewno nie z mojego tekstu, osiołku.

wygląda na to, że ten "osiołek" to dopiero padł PO twoich głupich uwagach, nie?

Bo serwis to też np. wymiana oleju, paska rozrzadu...
czy nie napisałem, że wymieniałem olej?
trzeba literki składać w słowa, te w zdania, a te analizować pod kątem... czego? TREŚCI.

moon

Data: 2009-04-23 10:23:07
Autor: Kocureq
Moon pisze:

Bo serwis to też np. wymiana oleju, paska rozrzadu...
czy nie napisałem, że wymieniałem olej?
trzeba literki składać w słowa, te w zdania, a te analizować pod kątem... czego? TREŚCI.

No ja analizowałem i jedyna treść jaką znalazłem w Twoim poście to taka, że w autach 10-12 letnich się nie robi serwisu.

--
      /\ /\ [   Jakub 'Kocureq' Anderwald   ] /\ /\
      =^;^= [   [nick][at][nick].com        ] =^;^=

Data: 2009-04-24 01:18:16
Autor: Moon
Kocureq wrote:
Moon pisze:

[...]

widocznie musisz znaleźć poprzedni post.
to proste.

moon

Data: 2009-04-23 23:08:43
Autor: LEPEK
Moon pisze:

wygląda na to, że ten "osiołek" to dopiero padł PO twoich głupich uwagach, nie?

Mastiego nazywasz osiołkiem też po moich głupich uwagach?
Skunks, baran, osiłek, karaluch to miłe zwierzątka. Ale określanie w ten sposób innej *osoby* to nadawanie jej konkretnych, najczęściej negatywnych cech tych zwierząt. Nie udawaj głupka, bo ci nie wychodzi.

Bo serwis to też np. wymiana oleju, paska rozrzadu...
czy nie napisałem, że wymieniałem olej?
trzeba literki składać w słowa, te w zdania, a te analizować pod kątem... czego? TREŚCI.

Treść była taka, że nie robisz serwisu w kilkunastoletnich gruchotach, a według mnie wymiana płynów, pasków, świec itp. to też serwis (serwis to nie tylko podjazd do pachnącego salonu w celu wykasowania błędów i wymiany wycieraczek co roku).

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański

Data: 2009-04-18 14:29:29
Autor: masti

Moon pisze:

[...]

wiem ty nie musisz serwisować bo to przecież hamerykańskie i sie nie psuje. To dlaczego paski ci przeskakiwały i się rwały? Wychodzi, że jeździłeś 30-letnimi gruchotami. Ale nawet 30 czy 50letnie samochody moga być w idealnym stanie technicznym. Chyba, ze jeździ nimi moon.

Data: 2009-04-20 00:41:49
Autor: Moon
masti wrote:

[...]

skup się i przeczytaj co sam cytujesz, osiołku.

Ale nawet 30 czy 50letnie samochody
moga być w idealnym stanie technicznym. Chyba, ze jeździ nimi moon.

to zupełnie jak twój mózg - zupełnie jak nówka, nie śmigany.

moon

Data: 2009-04-18 00:02:38
Autor: Pszemol
"Mikolaj Rydzewski" <miki@ceti.pl> wrote in message news:gs9gep$lko$1news2.ipartners.pl...
[...]

Niektrzy ludzie maja takie hobby i restauruja stare graty.
Wlacznie z takimi z lat 50 a nawet wczesniej, takie karety na klkach.

To nie jest hobby dla biednych... zreszta zadne hobby takie nie jest.
Zerknij sobie tutaj:

http://www.antiquecar.com/
http://www.oldcaronline.com/
http://www.classiccar.com/

I wiele innych. Wrzuc sobie na google slowa kluczowe typu "antique car"
albo "old car" i wyleza Ci strony klubw i hobbystw starych aut...

Nie ma to nic wsplnego z generalna niezawodnoscia normalnych aut...
Odrestaurowanie takich aut do pelnej sprawnosci technicznej i blysku
na lakierze to dziesiatki tysiecy dolarw i lata pracy hobbysty/milosnika.

Bardziej to podobne do restaurowania starych mebli lub zegarw z kukulka :-)

Data: 2009-04-19 00:39:12
Autor: Mario
Pszemol pisze:
[...]

Niektórzy ludzie maja takie hobby i restauruja stare graty.
Wlacznie z takimi z lat 50 a nawet wczesniej, takie karety na kólkach.

[...]

albo "old car" i wyleza Ci strony klubów i hobbystów starych aut...

Nie ma to nic wspólnego z generalna niezawodnoscia normalnych aut...
Odrestaurowanie takich aut do pelnej sprawnosci technicznej i blysku
na lakierze to dziesiatki tysiecy dolarów i lata pracy hobbysty/milosnika.

Bardziej to podobne do restaurowania starych mebli lub zegarów z kukulka :-)

Wszystko sie zgadza i to jest sedno sprawy: że ktoś te autka restauruje.
Bo przedstawiają jakąś wartość, niekoniecznie mierzoną w $$. Chodzi o to że teraz nie robi się samochodów, które ktoś za 20lat czy więcej będzie chciał odnawiać, bo po co. Odnawiać 30letnią Pandę? albo Megane? :-D

pozdrawiam
mario

Data: 2009-04-18 19:50:06
Autor: Pszemol
"Mario" <camaro94@spam.onet.pl> wrote in message news:gsdkt2$ku4$1news.onet.pl...
[...]

Nie zgadzam sie. Wartosc przedstawiaja gdy sa odnowione...
Zardzewiale trupy kupuje sie za bezcen i odnawia wkladajac
w robote czas i pieniadze. Dlatego potem sa odnowione cenne.

Za 30 lat bedzie sie odnawiac lepsze auta z 2000 roku.
Moze nie Pande ale jakas Acure czy Infiniti - czemu nie?

Data: 2009-04-19 08:37:54
Autor: Nex@pl
Pszemol pisze:

Za 30 lat bedzie sie odnawiac lepsze auta z 2000 roku.
Moze nie Pande ale jakas Acure czy Infiniti - czemu nie?

Tu się nie zgodzę, za kilkadziesiąt lat, powiedzmy w 2030, nie dostaniesz części do takich aut, a juz na pewno elektronikę (choć może jestem w błędzie), a elektronika na pewno wysiądzie, pozostanie jeszcze droższa renowacja z budową od podstaw niemal całej elektroniki, niemal niemożliwe, a już na pewno nie tanie.

W aucie z lat 50 co masz elekTRYCZNEGO? Alternator? Lampy? :)

Wg mnie jeszcze stare mercedesy, będa odrestaurowywane, jak 124/190/123, ale kto będzie naszpikowanej jak ruski plecak S'ki restaurował od zera? :)

Data: 2009-04-22 09:46:43
Autor: Pszemol
"Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl> wrote in message news:gseh00$rap$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Nikt się nie upiera że to będzie tanie...
Odrestaurowanie do błyszczącego lakieru 50 letniego forda dziś
też nie jest wcale tanie i nikt nie oczekuje że będzie to tanie...

Co do elektroniki, to nie wiem na jakiej podstawie oceniasz, że
napewno wysiądzie... Czyżbyś oceniał wszystkie samochody na
podstawie problemów z jakimi borykają się auta niemieckie? ;-)

W aucie z lat 50 co masz elekTRYCZNEGO? Alternator? Lampy? :)

To, że wielu mechaników samochodowych zna się bardziej na
mechanice niż elektronice jest powodem że generalnie ludzie
"samochodowcy" boją się elektroniki i często traktują ją jako
nienaprawialnej. Jednak są już dziś hobbyści którzy do starych
aut z lat 60-70 dorabiają skomplikowaną elektronikę która steruje
kątem wyprzedzenia zapłonu, wtryskiwaczami i bierze dane o pracy
silnika z nowoczesnych czujników stosowanych w nowych autach.
Mój kolega z pracy, siedzący obok mnie, inżynier elektronik tak jak ja,
właśnie ma u siebie w garażu samochód angielski z tamtych lat (TR6)
i zrobił sobie do niego cały komputer pokładowy, wymienił gaznik
na wtryskiwacze i sam steruje pracą silnika od podstaw.

Wg mnie jeszcze stare mercedesy, będa odrestaurowywane, jak 124/190/123, ale kto będzie naszpikowanej jak ruski plecak S'ki restaurował od zera? :)

Nie doceniasz determinacji prawdziwego hobbysty...

A tak swoją drogą, to wbrew pozorom rok 2030 jest nie tak daleko
w przyszłość - już mamy prawie 2010 na karku i niektóre firmy już
wypuszczają na rynek auta z takim "model year". Z drugiej strony
gdyby łatwo było przewidzieć przyszłość 20 lat w przód to nam by się
żyło dużo lepiej - równie dobrze w ciągu tych 20 lat powstanie wynalazek
który w ogóle spowoduje wycofanie tradycyjnego samochodu z użytku
i nikt nie będzie niczego restaurował bo będziemy np. latać osobistymi
odrzutowcami w powietrzu :-) (ale mi fantazja robi psikusy...)

Data: 2009-04-19 11:21:25
Autor: Adam Paszczyca
30+ letnie samochody w Stanach
Dnia Sat, 18 Apr 2009 19:50:06 -0500, Pszemol napisa(a):

Za 30 lat bedzie sie odnawiac lepsze auta z 2000 roku.
Moze nie Pande ale jakas Acure czy Infiniti - czemu nie?

Bo bdzie to niemoliwe. --
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Paszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Krakw (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywoywanie slajdw http://trzypion.pl/

Data: 2009-04-22 09:39:18
Autor: Pszemol
"AdamPaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> wrote in message news:l6s8u4i8akx4.dlgoldfield.org.pl...
Dnia Sat, 18 Apr 2009 19:50:06 -0500, Pszemol napisa(a):

Za 30 lat bedzie sie odnawiac lepsze auta z 2000 roku.
Moze nie Pande ale jakas Acure czy Infiniti - czemu nie?

Bo bdzie to niemoliwe.

Skd ta pewno?

Data: 2009-04-25 18:35:12
Autor: Adam Paszczyca
30+ letnie samochody w Stanach
Dnia Wed, 22 Apr 2009 09:39:18 -0500, Pszemol napisa(a):

Za 30 lat bedzie sie odnawiac lepsze auta z 2000 roku.
Moze nie Pande ale jakas Acure czy Infiniti - czemu nie?

Bo bdzie to niemoliwe.

Skd ta pewno?

Bo wysidzie ECU silnika, ktrego nie odtworzysz, nawet jakbys mia za soba
ca fabryke pprzewodnikw i majtek 10 najbogatszych ludzi wiata. --

Data: 2009-04-26 18:45:54
Autor: Pszemol
"AdamPaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> wrote in message news:1gu78hen6fiva$.dlgoldfield.org.pl...
[...]

To Ty mnie jeszcze nie znasz... :-)

Zreszt wikszo z algorytmow ECU to kwestia emisji spalin...
Bez tego auto jezdzi wysmienicie, czasem nawet lepiej.

Data: 2009-04-28 01:01:54
Autor: Adam Paszczyca
30+ letnie samochody w Stanach
Dnia Sun, 26 Apr 2009 18:45:54 -0500, Pszemol napisa(a):

[...]

Owszem, ale to nei jest ju 100% oryginau. --

Data: 2009-04-28 11:25:10
Autor: Pszemol
"AdamPaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> wrote in message news:6sdj6imvmhwx.dlgoldfield.org.pl...
[...]

Te 50-letnie fordy pewnie maj jeszcze z 10% oryginau.
Reszta to nowe panele, nowe wsporniki, nowe silniki,
nowe arwki... Poczytaj sobie na czym polega taka
restauracja starych samochodw i dlaczego kosztuje
czsto kilkukrotnie wicej ni nowe auto - wszystko jest
robione rcznie w jednostkowych ilociach...

Nierzadko odrestaurowywany orygina jest tak ju pognity
i pordzewiay e oryginalnej blachy to na nim nie ma, i te
panele adnie na bysk pomalowane to jest laminat
epoksydowy z wknem szklanym...

Data: 2009-04-28 23:33:52
Autor: Adam Paszczyca
30+ letnie samochody w Stanach
Dnia Tue, 28 Apr 2009 11:25:10 -0500, Pszemol napisa(a):

Owszem, ale to nei jest ju 100% oryginau.

Te 50-letnie fordy pewnie maj jeszcze z 10% oryginau.

I tu sie mylisz.
[...]

Wasnie. Jest robione - odtwarzane zgodnie z technologi produkcji czci w
fabryce. ECU silnika NIE ODTWORZYSZ.
Nierzadko odrestaurowywany orygina jest tak ju pognity
i pordzewiay e oryginalnej blachy to na nim nie ma, i te
panele adnie na bysk pomalowane to jest laminat
epoksydowy z wknem szklanym...

To Ty widziaes kundle, a nie eksponaty...

Data: 2009-04-28 23:50:52
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2009-04-28, Adam Paszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> wrote:

Wasnie. Jest robione - odtwarzane zgodnie z technologi produkcji czci w
fabryce. ECU silnika NIE ODTWORZYSZ.

A gupie oringi samochodu sprzed 50 lat odtworzysz cakowicie zgodnie z
powyzsz definicj czy wemiesz pasujcy z biecej produkcji?

Krzysiek Kieczewski

Data: 2009-04-30 01:30:04
Autor: Adam Paszczyca
30+ letnie samochody w Stanach
Dnia Tue, 28 Apr 2009 23:50:52 +0200, Krzysiek Kielczewski napisa(a):

ECU silnika NIE ODTWORZYSZ.

A gupie oringi samochodu sprzed 50 lat odtworzysz cakowicie zgodnie z
powyzsz definicj czy wemiesz pasujcy z biecej produkcji?

Bez problemu, chcesz pare adresw firm ktre takie robi?

Data: 2009-04-29 00:10:48
Autor: Pszemol
"AdamPaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> wrote in message news:1ikdcc4ewfo06$.dlgoldfield.org.pl...
[...]

Czyli gostek wytwarza 12 tonow pras aby wytoczy
jedn now blach botnika? To ciekawe...

ECU silnika NIE ODTWORZYSZ.

[...]

W takim razie mwimy o kundlach, bo innych nie ma.

Data: 2009-04-30 01:30:39
Autor: Adam Paszczyca
30+ letnie samochody w Stanach
Dnia Wed, 29 Apr 2009 00:10:48 -0500, Pszemol napisa(a):

Wasnie. Jest robione - odtwarzane zgodnie z technologi
produkcji czci w fabryce.

Czyli gostek wytwarza 12 tonow pras aby wytoczy
jedn now blach botnika? To ciekawe...

Nie, go wytwarza matryc do takowej. --

Data: 2009-04-30 07:50:00
Autor: J.F.
On Tue, 28 Apr 2009 23:33:52 +0200,  Adam Paszczyca wrote:
Wasnie. Jest robione - odtwarzane zgodnie z technologi produkcji czci w
fabryce. ECU silnika NIE ODTWORZYSZ.

Jesli masz za soba fabryke polprzewodnikow to czemu mialbys nie
odtworzyc ? A fabryki teraz .. 3 lata i wchodzi nowa technologia, stare maszyny na
zlom :-)

J.

Data: 2009-05-01 15:43:50
Autor: Adam Paszczyca
30+ letnie samochody w Stanach
Dnia Thu, 30 Apr 2009 07:50:00 +0200, J.F. napisa(a):

ECU silnika NIE ODTWORZYSZ.

Jesli masz za soba fabryke polprzewodnikow to czemu mialbys nie
odtworzyc ?

Bo o ile jeszcze seri TTL dao sie metoda 'brute force' (mikroszlifirka i
zdjcia) skopiowa, a dokadniej zrobic dokumentacj, to z wspczesnymi
scalakami tak atwo nie pjdzie.
A fabryki teraz .. 3 lata i wchodzi nowa technologia, stare maszyny na
zlom :-)

I po 20 latach ju nei masz ani maszyn, ani technologii, ani planw...

Data: 2009-04-30 15:25:18
Autor: Kocureq
30+ letnie samochody w Stanach
Adam Płaszczyca pisze:

Bo wysiądzie ECU silnika, którego nie odtworzysz, nawet jakbys miał za soba
całą fabryke półprzewodników i majątek 10 najbogatszych ludzi świata.

Jakiś standalone to ogarnie, bez obaw

--
      /\ /\ [   Jakub 'Kocureq' Anderwald   ] /\ /\
      =^;^= [   [nick][at][nick].com        ] =^;^=

Data: 2009-05-01 15:44:13
Autor: Adam Paszczyca
30+ letnie samochody w Stanach
Dnia Thu, 30 Apr 2009 15:25:18 +0200, Kocureq napisa(a):

Bo wysidzie ECU silnika, ktrego nie odtworzysz, nawet jakbys mia za soba
ca fabryke pprzewodnikw i majtek 10 najbogatszych ludzi wiata.

Jaki standalone to ogarnie, bez obaw

Ogarnie, ale nie bedziesz mia oryginau, tylko kundla. --

Data: 2009-05-01 16:06:10
Autor: Kocureq
Adam Płaszczyca pisze:

Bo wysiądzie ECU silnika, którego nie odtworzysz, nawet jakbys miał za soba
całą fabryke półprzewodników i majątek 10 najbogatszych ludzi świata.
Jakiś standalone to ogarnie, bez obaw

Ogarnie, ale nie bedziesz miał oryginału, tylko kundla.

No trudno :)

--
      /\ /\ [   Jakub 'Kocureq' Anderwald   ] /\ /\
      =^;^= [   [nick][at][nick].com        ] =^;^=

Data: 2009-04-18 00:12:28
Autor: Mario
Mikolaj Rydzewski pisze:
[...]

bo to są prawdziwe samochody a nie podróbki w stylu plasticzanego reno megane.
Chcialbym zobaczyc takie megane za nie 30 a za 15lat. A.. na zlomie, no tak - zapomnialem, przeciez jak wejdzie w zycie nowy podatek.. :-(

pozdrawiam
mario

Data: 2009-04-18 08:37:25
Autor: J.F.
30+ letnie samochody w Stanach
On Sat, 18 Apr 2009 00:12:28 +0200,  Mario wrote:
bo to s prawdziwe samochody a nie podrbki w stylu plasticzanego reno megane.
Chcialbym zobaczyc takie megane za nie 30 a za 15lat. A.. na zlomie, no tak - zapomnialem, przeciez jak wejdzie w zycie nowy podatek.. :-(

Plastik nie koroduje :-)

J.

30+ letnie samochody w Stanach