30 w mie¶cie ? jak ma się to do rowerzystów?

Data: 2011-09-28 23:05:26
Autor: mm
30 w mie¶cie ? jak ma się to do rowerzystów?
widziałem dzi¶ jakie¶ unijne plany, zreszt± wszędzie o tym tr±bi±,ponoć w
przyszło¶ci jest plan aby w mie¶cie ograniczyć prędko¶ć samochodów do 30 km/h

oczywi¶cie to na razie teoria ale zastanawia mnie jak w tym traktowany by był
rower, który nie ma homologowanego licznika. S± odcinki, gdzie da się
spokojnie przekroczyć na rowerze 50 a te 30 to można na prostej na byle
lepszym rowerze pokonać.
Tu akurat powstałby do¶ć ciekawy problem, bo wła¶ciwie mandat jest nie do
wlepienia.

Data: 2011-09-29 02:14:19
Autor: mt
mm pisze:
widziałem dzi¶ jakie¶ unijne plany, zreszt± wszędzie o tym tr±bi±,ponoć w
przyszło¶ci jest plan aby w mie¶cie ograniczyć prędko¶ć samochodów do 30 km/h

oczywi¶cie to na razie teoria

Nie teoria tylko praktyka, w Gdańsku już ponad rok w czę¶ci ¦ródmie¶cia jest strefa uspokojonego ruchu z ograniczeniem do 30 km/h.

ale zastanawia mnie jak w tym traktowany by był
rower, który nie ma homologowanego licznika.

Podobnie jak samochód np. homologowanego alkomatu, ale jak wsi±dziesz po pijaku i Cię złapi±, to bekniesz za to.

[...]

Z tego co pamiętam, to większo¶ć urz±dzeń pomiarowych wszelkiej ma¶ci nie miała homologacji na jedno¶lady, jak jestem w błędzie to niech mnie kto¶ poprawi. Jeżeli jednak urz±dzenie rejestruj±ce posiada takow± homologację to jak najbardziej możliwe jest wlepienie mandatu :)

--
marcin

Data: 2011-09-29 04:08:23
Autor: Pr0NET
30 w mie¶cie ? jak ma się to do rowerzystów?
On 29 Wrz, 01:05, "mm" <mariusz...@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:
widzia em dzi jakie unijne plany, zreszt wsz dzie o tym tr bi ,pono w
przysz o ci jest plan aby w mie cie ograniczy pr dko samochod w do 30 km/h

oczywi cie to na razie teoria ale zastanawia mnie jak w tym traktowany by by
rower, kt ry nie ma homologowanego licznika. S odcinki, gdzie da si
spokojnie przekroczy na rowerze 50 a te 30 to mo na na prostej na byle
lepszym rowerze pokona .
Tu akurat powsta by do ciekawy problem, bo w a ciwie mandat jest nie do
wlepienia.

--
Wys ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->http://www.gazeta.pl/usenet/

nie w mie¶cie a na drogach osiedlowych

Data: 2011-09-29 11:20:26
Autor: Olgierd
30 w mie¶cie ? jak ma się to do rowerzystów?
Dnia Thu, 29 Sep 2011 04:08:23 -0700, Pr0NET napisał(a):

nie w mieście a na drogach osiedlowych

Ściśle: w terenie zabudowanym.

--
:-) Olgierd
Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

Data: 2011-09-29 13:28:20
Autor: Fabian
30 w mieście ? jak ma się to do row erzystów?
On 29.09.2011 13:20, Olgierd wrote:
Dnia Thu, 29 Sep 2011 04:08:23 -0700, Pr0NET napisał(a):

nie w mieście a na drogach osiedlowych

Ściśle: w terenie zabudowanym.

Chyba jednak w strefie zamieszkania.

Fabian.

Data: 2011-09-29 11:46:28
Autor: Olgierd
Dnia Thu, 29 Sep 2011 13:28:20 +0200, Fabian napisał(a):

nie w mieście a na drogach osiedlowych

Ściśle: w terenie zabudowanym.

Chyba jednak w strefie zamieszkania.

Tak to jest teraz. Ma być lepiej: http://www.money.pl/archiwum/wiadomosci_agencyjne/pap/
artykul/112,0,921456.html

Data: 2011-09-29 11:55:28
Autor: Olgierd
Dnia Thu, 29 Sep 2011 11:46:28 +0000, Olgierd napisał(a):

Chyba jednak w strefie zamieszkania.

Tak to jest teraz. Ma być lepiej:

http://www.money.pl/archiwum/wiadomosci_agencyjne/pap/
artykul/112,0,921456.html

I link dla tych, co się im nie chce wklejać roztrzepanego odnośnika do przeglądarki:

http://tnij.org/pe_chce_30_kmh

Data: 2011-09-29 13:57:48
Autor: Fabian
On 29.09.2011 13:46, Olgierd wrote:
[...]

Sprawdźmy u źródła:
http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?pubRef=-//EP//TEXT+TA+P7-TA-2011-0408+0+DOC+XML+V0//PL&language=PL

http://42.pl/u/2GhT

Rezolucja ma status zaleceń czyli
cytat:
54.  zdecydowanie zaleca odpowiedzialnym organom wprowadzenie ograniczenia prÄ™dkoĹ›ci do 30 km/h na obszarach mieszkaniowych oraz na wszystkich drogach jednopasmowych na obszarach miejskich, ktĂłre nie posiadajÄ… wydzielonego pasa dla rowerzystĂłw, w celu lepszej ochrony sĹ‚abszych uczestnikĂłw ruchu;

Fabian.

Data: 2011-09-29 12:15:46
Autor: Olgierd
Dnia Thu, 29 Sep 2011 13:57:48 +0200, Fabian napisał(a):

Rezolucja ma status zaleceń czyli

No więc wątkodawca się nie pomylił: "jest plan, żeby..."
54.  zdecydowanie zaleca odpowiedzialnym organom wprowadzenie
ograniczenia prędkości do 30 km/h na obszarach mieszkaniowych oraz na
wszystkich drogach jednopasmowych na obszarach miejskich, ktĂłre nie
posiadajÄ… wydzielonego pasa dla rowerzystĂłw, w celu lepszej ochrony
słabszych uczestników ruchu;

Oni: "na obszarach mieszkaniowych oraz na wszystkich drogach jednopasmowych na obszarach miejskich...". Ty: "w strefie zamieszkania".

Po angielsku (nie okłamujmy się, nasze tłumaczenia bywają kiepskie) stoi "in residential areas and on all one-lane roads in urban areas" no i owe "residential area" można rozumieć różnorako...

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2011-09-29 14:28:39
Autor: Fabian
On 29.09.2011 14:15, Olgierd wrote:
[...]

Jeżeli masz w jednym zdaniu urban areas i residental areas to jak byś chciał je inaczej interpretować? Oczywiście może to nie oznaczać dokładnie obszaru oznaczonego znakiem jako strefa zamieszkania, ale intencji chyba nie można inaczej odczytywać.

Tak czy inaczej, zalecenia te w Polsce stosuje siÄ™ od jakiegoĹ› czasu.

Fabian.

Data: 2011-09-29 12:38:30
Autor: Olgierd
Dnia Thu, 29 Sep 2011 14:28:39 +0200, Fabian napisał(a):

[...]

JeĹĽeli masz w jednym zdaniu urban areas i residental areas to jak byĹ›
chciał je inaczej interpretować? Oczywiście może to nie oznaczać
dokładnie obszaru oznaczonego znakiem jako strefa zamieszkania, ale
intencji chyba nie można inaczej odczytywać.

Urban to obszar miejski. Residental to ten, gdzie mieszkajÄ… ludzie. Nasze strefy zamieszkania to swoiste enklawy.

Tak czy inaczej, zalecenia te w Polsce stosuje siÄ™ od jakiegoĹ› czasu.

Jeśli już, to w zakresie owych stref. Na drogach jednokierunkowych w obszarze zabudowania -- nie.

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2011-09-29 15:04:24
Autor: Fabian
On 29.09.2011 14:38, Olgierd wrote:
[...]

"on all one-lane roads" to droga jedno jezdniowa i u nas obniża się na nich prędkości <50 km/h.

Fabian.

Data: 2011-09-29 14:17:10
Autor: Olgierd
Dnia Thu, 29 Sep 2011 15:04:24 +0200, Fabian napisał(a):

Jeśli już, to w zakresie owych stref. Na drogach jednokierunkowych w
obszarze zabudowania -- nie.

"on all one-lane roads" to droga jedno jezdniowa i u nas obniĹĽa siÄ™ na
nich prędkości <50 km/h.

U nas standardowo do 50 km/h. Tak teĹĽ stoi w PoRD.

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2011-09-29 20:57:00
Autor: Fabian
On 29.09.2011 16:17, Olgierd wrote:
[...]

50 km/h obowiazuje w terenie zabudowanym. Tu mowimy o okreslonych strefach i odcinkach drog jedno jezdniowych. U nas ogranicza sie tam predkosc znakami, a konkretnie B-43 lub na odcinku drogi B-33. Chyba spotkales sie z takimi znakami?

Fabian.

Data: 2011-09-29 18:58:41
Autor: Olgierd
On Thu, 29 Sep 2011 20:57:00 +0200, Fabian wrote:

[...]

Nie masz wrażenia, że w rezolucji chodzi o to, by generalnie obniżyć dopuszczalną prędkość na obszarze zabudowanym, na drogach jednopasmowych, z np. 50 km/h jak u nas (i ilu gdzie tam może być), do 30 km/h?

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org <<

Data: 2011-09-29 19:11:36
Autor: Olgierd
On Thu, 29 Sep 2011 18:58:41 +0000, Olgierd wrote:

[...]

BTW rzÄ…d Zjednoczonego KrĂłlestwa planuje ruch w przeciwnym kierunku ;-)

http://www.guardian.co.uk/world/2011/sep/29/speed-limit-raised-80mph

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org <<

Data: 2011-09-30 16:19:50
Autor: Coaster
On 9/29/11 9:11 PM, Olgierd wrote:
[...]

Uff, a juz sie przestraszylem, ze JKM chce zrezygnowac ze slusznego lewostronnego ruchu! ;-)

--
PoZdR
"Brown's Law Of Tire Sizing:

Data: 2011-10-01 07:51:19
Autor: Olgierd
On Fri, 30 Sep 2011 16:19:50 +0200, Coaster wrote:

[...]

Pewnie kiedyś ich zmuszą. Zresztą "nikt nie może być pewien swego życia, zdrowia i majątku, dopóki obraduje Parlament Jej Królewskiej Mości".

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org <<

Data: 2011-09-29 22:00:52
Autor: Fabian
On 29.09.2011 20:58, Olgierd wrote:
[...]

Moze ... Chyba jestem spiacy, bo robie sie ugodowy. ;)

Fabian.

Data: 2011-09-29 16:28:54
Autor: mt
Olgierd pisze:

Tak czy inaczej, zalecenia te w Polsce stosuje siÄ™ od jakiegoĹ› czasu.

Jeśli już, to w zakresie owych stref. Na drogach jednokierunkowych w obszarze zabudowania -- nie.

Oczywiście, że tak, jak już pisałem wyżej w Gdańsku część Głównego Miasta jest jako strefa uspokojonego ruchu z ograniczeniem do 30 km/h i ze wszystkimi skrzyżowaniami równorzędnymi, i nie wyłącznie o drogi jednokierunkowe chodzi, tylko jak pisał Fabian o jednopasmowe, niezależnie od kierunkowości.

--
marcin

Data: 2011-09-29 06:57:04
Autor: Ludek Vasta
On 29/09/2011 01:05, mm wrote:
widziałem dzi¶ jakie¶ unijne plany, zreszt± wszędzie o tym tr±bi±,ponoć w
przyszło¶ci jest plan aby w mie¶cie ograniczyć prędko¶ć samochodów do 30 km/h

Skoro widziałe¶ te unijne plany, to proszę podaj Ľródło, bo z tego, co czytałem w jakim¶ polskim artykule w Internecie, miałem wrażenie, że może chodzi o złe tłumaczenie lub zł± interpretację i tak naprawdę nie chodzi o strefy zabudowane, tylko o strefy, gdzie ludzie mieszkaj± (osiedla itp.).

Teraz trochę szukałem, ale Ľródła, tzn. konkretnej uchwały na stronach UE nie znalazłem, tylko co¶ takiego:
http://www.europarl.europa.eu/en/pressroom/content/20110927IPR27617/html/Road-safety-103-measures-to-halve-road-accident-deaths-by-2020http://www.bikebiz.com/news/read/eu-adopts-30kmh-recommendation-for-residential-areas/011958

Czy "residential area" to to samo co "strefa zabudowana"?

Ludek

Data: 2011-09-29 06:49:31
Autor: Menel
Ludek Vasta <qludek@XXXpoczta.onet.pl> napisał(a):
On 29/09/2011 01:05, mm wrote:
> [...]

news/read/eu-adopts-30kmh-recommendation-for-residential-areas/011958

Czy "residential area" to to samo co "strefa zabudowana"?

wczoraj tłumaczyli w telewizorze. chodzi o strefy zamieszkania (D-40) i w Polsce obowi±zuje tam 20km/h

--

30 w mie¶cie ? jak ma się to do rowerzystów?