Data: 2011-09-28 23:05:26 | |
Autor: mm | |
30 w mie¶cie ? jak ma się to do rowerzystów? | |
widziałem dzi¶ jakie¶ unijne plany, zreszt± wszędzie o tym tr±bi±,ponoć w
przyszło¶ci jest plan aby w mie¶cie ograniczyć prędko¶ć samochodów do 30 km/h oczywi¶cie to na razie teoria ale zastanawia mnie jak w tym traktowany by był rower, który nie ma homologowanego licznika. S± odcinki, gdzie da się spokojnie przekroczyć na rowerze 50 a te 30 to można na prostej na byle lepszym rowerze pokonać. Tu akurat powstałby do¶ć ciekawy problem, bo wła¶ciwie mandat jest nie do wlepienia. -- |
|
Data: 2011-09-29 02:14:19 | |
Autor: mt | |
30 w mie¶cie ? jak ma się to do rowerzystów? | |
mm pisze:
widziałem dzi¶ jakie¶ unijne plany, zreszt± wszędzie o tym tr±bi±,ponoć w Nie teoria tylko praktyka, w Gdańsku już ponad rok w czę¶ci ¦ródmie¶cia jest strefa uspokojonego ruchu z ograniczeniem do 30 km/h. ale zastanawia mnie jak w tym traktowany by był Podobnie jak samochód np. homologowanego alkomatu, ale jak wsi±dziesz po pijaku i Cię złapi±, to bekniesz za to. S± odcinki, gdzie da się Z tego co pamiętam, to większo¶ć urz±dzeń pomiarowych wszelkiej ma¶ci nie miała homologacji na jedno¶lady, jak jestem w błędzie to niech mnie kto¶ poprawi. Jeżeli jednak urz±dzenie rejestruj±ce posiada takow± homologację to jak najbardziej możliwe jest wlepienie mandatu :) -- marcin |
|
Data: 2011-09-29 04:08:23 | |
Autor: Pr0NET | |
30 w mie¶cie ? jak ma się to do rowerzystów? | |
On 29 Wrz, 01:05, "mm" <mariusz...@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:
widzia em dzi jakie unijne plany, zreszt wsz dzie o tym tr bi ,pono w nie w mie¶cie a na drogach osiedlowych |
|
Data: 2011-09-29 11:20:26 | |
Autor: Olgierd | |
30 w mie¶cie ? jak ma się to do rowerzystów? | |
Dnia Thu, 29 Sep 2011 04:08:23 -0700, Pr0NET napisał(a):
nie w mieście a na drogach osiedlowych Ściśle: w terenie zabudowanym. -- :-) Olgierd Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl |
|
Data: 2011-09-29 13:28:20 | |
Autor: Fabian | |
30 w mieście ? jak ma się to do row erzystów? | |
On 29.09.2011 13:20, Olgierd wrote:
Dnia Thu, 29 Sep 2011 04:08:23 -0700, Pr0NET napisał(a): Chyba jednak w strefie zamieszkania. Fabian. |
|
Data: 2011-09-29 11:46:28 | |
Autor: Olgierd | |
30 w mie¶cie ? jak ma się to do rowerzystów? | |
Dnia Thu, 29 Sep 2011 13:28:20 +0200, Fabian napisał(a):
nie w mieście a na drogach osiedlowych Tak to jest teraz. Ma być lepiej: http://www.money.pl/archiwum/wiadomosci_agencyjne/pap/ artykul/112,0,921456.html -- :-) Olgierd Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl |
|
Data: 2011-09-29 11:55:28 | |
Autor: Olgierd | |
30 w mie¶cie ? jak ma się to do rowerzystów? | |
Dnia Thu, 29 Sep 2011 11:46:28 +0000, Olgierd napisał(a):
Chyba jednak w strefie zamieszkania. I link dla tych, co się im nie chce wklejać roztrzepanego odnośnika do przeglądarki: http://tnij.org/pe_chce_30_kmh -- :-) Olgierd Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl |
|
Data: 2011-09-29 13:57:48 | |
Autor: Fabian | |
30 w mieście ? jak ma się to do r owerzystów? | |
On 29.09.2011 13:46, Olgierd wrote:
Dnia Thu, 29 Sep 2011 13:28:20 +0200, Fabian napisał(a): Sprawdźmy u źródła: http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?pubRef=-//EP//TEXT+TA+P7-TA-2011-0408+0+DOC+XML+V0//PL&language=PL http://42.pl/u/2GhT Rezolucja ma status zaleceń czyli cytat: 54. zdecydowanie zaleca odpowiedzialnym organom wprowadzenie ograniczenia prędkości do 30 km/h na obszarach mieszkaniowych oraz na wszystkich drogach jednopasmowych na obszarach miejskich, które nie posiadają wydzielonego pasa dla rowerzystów, w celu lepszej ochrony słabszych uczestników ruchu; Fabian. |
|
Data: 2011-09-29 12:15:46 | |
Autor: Olgierd | |
30 w mie¶cie ? jak ma się to do rowerzystów? | |
Dnia Thu, 29 Sep 2011 13:57:48 +0200, Fabian napisał(a):
Rezolucja ma status zaleceń czyli No więc wątkodawca się nie pomylił: "jest plan, żeby..." 54. zdecydowanie zaleca odpowiedzialnym organom wprowadzenie Oni: "na obszarach mieszkaniowych oraz na wszystkich drogach jednopasmowych na obszarach miejskich...". Ty: "w strefie zamieszkania". Po angielsku (nie okłamujmy się, nasze tłumaczenia bywają kiepskie) stoi "in residential areas and on all one-lane roads in urban areas" no i owe "residential area" można rozumieć różnorako... -- pozdrawiam, Olgierd http://olgierd.rudak.org |
|
Data: 2011-09-29 14:28:39 | |
Autor: Fabian | |
30 w mieście ? jak ma się to do rowerzystów? | |
On 29.09.2011 14:15, Olgierd wrote:
Dnia Thu, 29 Sep 2011 13:57:48 +0200, Fabian napisał(a): Jeżeli masz w jednym zdaniu urban areas i residental areas to jak byś chciał je inaczej interpretować? Oczywiście może to nie oznaczać dokładnie obszaru oznaczonego znakiem jako strefa zamieszkania, ale intencji chyba nie można inaczej odczytywać. Tak czy inaczej, zalecenia te w Polsce stosuje się od jakiegoś czasu. Fabian. |
|
Data: 2011-09-29 12:38:30 | |
Autor: Olgierd | |
30 w mie¶cie ? jak ma się to do rowerzystów? | |
Dnia Thu, 29 Sep 2011 14:28:39 +0200, Fabian napisał(a):
54. zdecydowanie zaleca odpowiedzialnym organom wprowadzenie Jeżeli masz w jednym zdaniu urban areas i residental areas to jak byś Urban to obszar miejski. Residental to ten, gdzie mieszkają ludzie. Nasze strefy zamieszkania to swoiste enklawy. Tak czy inaczej, zalecenia te w Polsce stosuje się od jakiegoś czasu. Jeśli już, to w zakresie owych stref. Na drogach jednokierunkowych w obszarze zabudowania -- nie. -- pozdrawiam, Olgierd http://olgierd.rudak.org |
|
Data: 2011-09-29 15:04:24 | |
Autor: Fabian | |
30 w mieście ? jak ma się to do rowerzystów? | |
On 29.09.2011 14:38, Olgierd wrote:
Dnia Thu, 29 Sep 2011 14:28:39 +0200, Fabian napisał(a): "on all one-lane roads" to droga jedno jezdniowa i u nas obniża się na nich prędkości <50 km/h. Fabian. |
|
Data: 2011-09-29 14:17:10 | |
Autor: Olgierd | |
30 w mie¶cie ? jak ma się to do rowerzystów? | |
Dnia Thu, 29 Sep 2011 15:04:24 +0200, Fabian napisał(a):
Jeśli już, to w zakresie owych stref. Na drogach jednokierunkowych w U nas standardowo do 50 km/h. Tak też stoi w PoRD. -- pozdrawiam, Olgierd http://olgierd.rudak.org |
|
Data: 2011-09-29 20:57:00 | |
Autor: Fabian | |
30 w mieście ? jak ma się to do rowerzystów? | |
On 29.09.2011 16:17, Olgierd wrote:
Dnia Thu, 29 Sep 2011 15:04:24 +0200, Fabian napisał(a): 50 km/h obowiazuje w terenie zabudowanym. Tu mowimy o okreslonych strefach i odcinkach drog jedno jezdniowych. U nas ogranicza sie tam predkosc znakami, a konkretnie B-43 lub na odcinku drogi B-33. Chyba spotkales sie z takimi znakami? Fabian. |
|
Data: 2011-09-29 18:58:41 | |
Autor: Olgierd | |
30 w mie¶cie ? jak ma się to do rowerzystów? | |
On Thu, 29 Sep 2011 20:57:00 +0200, Fabian wrote:
"on all one-lane roads" to droga jedno jezdniowa i u nas obniża się na Nie masz wrażenia, że w rezolucji chodzi o to, by generalnie obniżyć dopuszczalną prędkość na obszarze zabudowanym, na drogach jednopasmowych, z np. 50 km/h jak u nas (i ilu gdzie tam może być), do 30 km/h? -- pozdrawiam, Olgierd http://olgierd.rudak.org << |
|
Data: 2011-09-29 19:11:36 | |
Autor: Olgierd | |
30 w mie¶cie ? jak ma się to do rowerzystów? | |
On Thu, 29 Sep 2011 18:58:41 +0000, Olgierd wrote:
Nie masz wrażenia, że w rezolucji chodzi o to, by generalnie obniżyć BTW rząd Zjednoczonego Królestwa planuje ruch w przeciwnym kierunku ;-) http://www.guardian.co.uk/world/2011/sep/29/speed-limit-raised-80mph -- pozdrawiam, Olgierd http://olgierd.rudak.org << |
|
Data: 2011-09-30 16:19:50 | |
Autor: Coaster | |
30 w mieście ? jak ma się to do rowerzystów? | |
On 9/29/11 9:11 PM, Olgierd wrote:
On Thu, 29 Sep 2011 18:58:41 +0000, Olgierd wrote:Uff, a juz sie przestraszylem, ze JKM chce zrezygnowac ze slusznego lewostronnego ruchu! ;-) -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "Brown's Law Of Tire Sizing: If two tires are marked with sizes that are mathematically equal, but one is expressed as a decimal and the other as a fraction, these two tires will not be interchangeable." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2011-10-01 07:51:19 | |
Autor: Olgierd | |
30 w mie¶cie ? jak ma się to do rowerzystów? | |
On Fri, 30 Sep 2011 16:19:50 +0200, Coaster wrote:
BTW rząd Zjednoczonego Królestwa planuje ruch w przeciwnym kierunku ;-)Uff, a juz sie przestraszylem, ze JKM chce zrezygnowac ze slusznego Pewnie kiedyś ich zmuszą. Zresztą "nikt nie może być pewien swego życia, zdrowia i majątku, dopóki obraduje Parlament Jej Królewskiej Mości". -- pozdrawiam, Olgierd http://olgierd.rudak.org << |
|
Data: 2011-09-29 22:00:52 | |
Autor: Fabian | |
30 w mieście ? jak ma się to do rowerzystów? | |
On 29.09.2011 20:58, Olgierd wrote:
On Thu, 29 Sep 2011 20:57:00 +0200, Fabian wrote: Moze ... Chyba jestem spiacy, bo robie sie ugodowy. ;) Fabian. |
|
Data: 2011-09-29 16:28:54 | |
Autor: mt | |
30 w mieście ? jak ma się to do rowerzystów? | |
Olgierd pisze:
Tak czy inaczej, zalecenia te w Polsce stosuje się od jakiegoś czasu. Oczywiście, że tak, jak już pisałem wyżej w Gdańsku część Głównego Miasta jest jako strefa uspokojonego ruchu z ograniczeniem do 30 km/h i ze wszystkimi skrzyżowaniami równorzędnymi, i nie wyłącznie o drogi jednokierunkowe chodzi, tylko jak pisał Fabian o jednopasmowe, niezależnie od kierunkowości. -- marcin |
|
Data: 2011-09-29 06:57:04 | |
Autor: Ludek Vasta | |
30 w mie¶cie ? jak ma się to do rowerzystów? | |
On 29/09/2011 01:05, mm wrote:
widziałem dzi¶ jakie¶ unijne plany, zreszt± wszędzie o tym tr±bi±,ponoć w Skoro widziałe¶ te unijne plany, to proszę podaj Ľródło, bo z tego, co czytałem w jakim¶ polskim artykule w Internecie, miałem wrażenie, że może chodzi o złe tłumaczenie lub zł± interpretację i tak naprawdę nie chodzi o strefy zabudowane, tylko o strefy, gdzie ludzie mieszkaj± (osiedla itp.). Teraz trochę szukałem, ale Ľródła, tzn. konkretnej uchwały na stronach UE nie znalazłem, tylko co¶ takiego: http://www.europarl.europa.eu/en/pressroom/content/20110927IPR27617/html/Road-safety-103-measures-to-halve-road-accident-deaths-by-2020http://www.bikebiz.com/news/read/eu-adopts-30kmh-recommendation-for-residential-areas/011958 Czy "residential area" to to samo co "strefa zabudowana"? Ludek |
|
Data: 2011-09-29 06:49:31 | |
Autor: Menel | |
30 w mie¶cie ? jak ma się to do rowerzystów? | |
Ludek Vasta <qludek@XXXpoczta.onet.pl> napisał(a):
On 29/09/2011 01:05, mm wrote:km/h http://www.europarl.europa.eu/en/pressroom/content/20110927IPR27617/html/Road -s afety-103-measures-to-halve-road-accident-deaths-by-2020http://www.bikebiz.com/ news/read/eu-adopts-30kmh-recommendation-for-residential-areas/011958wczoraj tłumaczyli w telewizorze. chodzi o strefy zamieszkania (D-40) i w Polsce obowi±zuje tam 20km/h -- |
|