30 w mieście ? jak ma się to do rowerzystów?

Data: 2011-09-29 06:57:04
Autor: Ludek Vasta
30 w mieście ? jak ma się to do rowerzystów?
On 29/09/2011 01:05, mm wrote:
widziałem dziś jakieś unijne plany, zresztą wszędzie o tym trąbią,ponoć w
przyszłości jest plan aby w mieście ograniczyć prędkość samochodów do 30 km/h

Skoro widziałeś te unijne plany, to proszę podaj źródło, bo z tego, co czytałem w jakimś polskim artykule w Internecie, miałem wrażenie, że może chodzi o złe tłumaczenie lub złą interpretację i tak naprawdę nie chodzi o strefy zabudowane, tylko o strefy, gdzie ludzie mieszkają (osiedla itp.).

Teraz trochę szukałem, ale źródła, tzn. konkretnej uchwały na stronach UE nie znalazłem, tylko coś takiego:
http://www.europarl.europa.eu/en/pressroom/content/20110927IPR27617/html/Road-safety-103-measures-to-halve-road-accident-deaths-by-2020http://www.bikebiz.com/news/read/eu-adopts-30kmh-recommendation-for-residential-areas/011958

Czy "residential area" to to samo co "strefa zabudowana"?

Ludek

Data: 2011-09-29 06:49:31
Autor: Menel
Ludek Vasta <qludek@XXXpoczta.onet.pl> napisał(a):
On 29/09/2011 01:05, mm wrote:
> [...]

news/read/eu-adopts-30kmh-recommendation-for-residential-areas/011958

Czy "residential area" to to samo co "strefa zabudowana"?

wczoraj tłumaczyli w telewizorze. chodzi o strefy zamieszkania (D-40) i w Polsce obowiązuje tam 20km/h

--

30 w mieście ? jak ma się to do rowerzystów?