Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   30 w mie¶cie ? jak ma siê to do rowerzystów?

30 w mie¶cie ? jak ma siê to do rowerzystów?

Data: 2011-09-29 04:08:23
Autor: Pr0NET
30 w mie¶cie ? jak ma siê to do rowerzystów?
On 29 Wrz, 01:05, "mm" <mariusz...@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:
widzia em dzi jakie unijne plany, zreszt wsz dzie o tym tr bi ,pono w
przysz o ci jest plan aby w mie cie ograniczy pr dko samochod w do 30 km/h

oczywi cie to na razie teoria ale zastanawia mnie jak w tym traktowany by by
rower, kt ry nie ma homologowanego licznika. S odcinki, gdzie da si
spokojnie przekroczy na rowerze 50 a te 30 to mo na na prostej na byle
lepszym rowerze pokona .
Tu akurat powsta by do ciekawy problem, bo w a ciwie mandat jest nie do
wlepienia.

--
Wys ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->http://www.gazeta.pl/usenet/

nie w mie¶cie a na drogach osiedlowych

Data: 2011-09-29 11:20:26
Autor: Olgierd
30 w mie¶cie ? jak ma siê to do rowerzystów?
Dnia Thu, 29 Sep 2011 04:08:23 -0700, Pr0NET napisał(a):

nie w mieście a na drogach osiedlowych

Ściśle: w terenie zabudowanym.

--
:-) Olgierd
Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

Data: 2011-09-29 13:28:20
Autor: Fabian
30 w mieście ? jak ma się to do row erzystów?
On 29.09.2011 13:20, Olgierd wrote:
Dnia Thu, 29 Sep 2011 04:08:23 -0700, Pr0NET napisał(a):

nie w mieście a na drogach osiedlowych

Ściśle: w terenie zabudowanym.

Chyba jednak w strefie zamieszkania.

Fabian.

Data: 2011-09-29 11:46:28
Autor: Olgierd
30 w mie¶cie ? jak ma siê to do rowerzystów?
Dnia Thu, 29 Sep 2011 13:28:20 +0200, Fabian napisał(a):

nie w mieście a na drogach osiedlowych

Ściśle: w terenie zabudowanym.

Chyba jednak w strefie zamieszkania.

Tak to jest teraz. Ma być lepiej: http://www.money.pl/archiwum/wiadomosci_agencyjne/pap/
artykul/112,0,921456.html

--
:-) Olgierd
Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

Data: 2011-09-29 11:55:28
Autor: Olgierd
30 w mie¶cie ? jak ma siê to do rowerzystów?
Dnia Thu, 29 Sep 2011 11:46:28 +0000, Olgierd napisał(a):

Chyba jednak w strefie zamieszkania.

Tak to jest teraz. Ma być lepiej:

http://www.money.pl/archiwum/wiadomosci_agencyjne/pap/
artykul/112,0,921456.html

I link dla tych, co się im nie chce wklejać roztrzepanego odnośnika do przeglądarki:

http://tnij.org/pe_chce_30_kmh

--
:-) Olgierd
Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

Data: 2011-09-29 13:57:48
Autor: Fabian
30 w mieście ? jak ma się to do r owerzystów?
On 29.09.2011 13:46, Olgierd wrote:
Dnia Thu, 29 Sep 2011 13:28:20 +0200, Fabian napisał(a):

nie w mieście a na drogach osiedlowych

Ściśle: w terenie zabudowanym.

Chyba jednak w strefie zamieszkania.

Tak to jest teraz. Ma być lepiej:

http://www.money.pl/archiwum/wiadomosci_agencyjne/pap/
artykul/112,0,921456.html

Sprawdźmy u źródła:
http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?pubRef=-//EP//TEXT+TA+P7-TA-2011-0408+0+DOC+XML+V0//PL&language=PL

http://42.pl/u/2GhT

Rezolucja ma status zaleceń czyli
cytat:
54.  zdecydowanie zaleca odpowiedzialnym organom wprowadzenie ograniczenia prÄ™dkoÅ›ci do 30 km/h na obszarach mieszkaniowych oraz na wszystkich drogach jednopasmowych na obszarach miejskich, które nie posiadajÄ… wydzielonego pasa dla rowerzystów, w celu lepszej ochrony sÅ‚abszych uczestników ruchu;

Fabian.

Data: 2011-09-29 12:15:46
Autor: Olgierd
30 w mie¶cie ? jak ma siê to do rowerzystów?
Dnia Thu, 29 Sep 2011 13:57:48 +0200, Fabian napisał(a):

Rezolucja ma status zaleceń czyli

No więc wątkodawca się nie pomylił: "jest plan, żeby..."
54.  zdecydowanie zaleca odpowiedzialnym organom wprowadzenie
ograniczenia prędkości do 30 km/h na obszarach mieszkaniowych oraz na
wszystkich drogach jednopasmowych na obszarach miejskich, które nie
posiadają wydzielonego pasa dla rowerzystów, w celu lepszej ochrony
słabszych uczestników ruchu;

Oni: "na obszarach mieszkaniowych oraz na wszystkich drogach jednopasmowych na obszarach miejskich...". Ty: "w strefie zamieszkania".

Po angielsku (nie okłamujmy się, nasze tłumaczenia bywają kiepskie) stoi "in residential areas and on all one-lane roads in urban areas" no i owe "residential area" można rozumieć różnorako...

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2011-09-29 14:28:39
Autor: Fabian
30 w mieście ? jak ma się to do rowerzystów?
On 29.09.2011 14:15, Olgierd wrote:
Dnia Thu, 29 Sep 2011 13:57:48 +0200, Fabian napisał(a):

Rezolucja ma status zaleceń czyli

No więc wątkodawca się nie pomylił: "jest plan, żeby..."

54.  zdecydowanie zaleca odpowiedzialnym organom wprowadzenie
ograniczenia prędkości do 30 km/h na obszarach mieszkaniowych oraz na
wszystkich drogach jednopasmowych na obszarach miejskich, które nie
posiadają wydzielonego pasa dla rowerzystów, w celu lepszej ochrony
słabszych uczestników ruchu;

Oni: "na obszarach mieszkaniowych oraz na wszystkich drogach
jednopasmowych na obszarach miejskich...".
Ty: "w strefie zamieszkania".

Po angielsku (nie okłamujmy się, nasze tłumaczenia bywają kiepskie) stoi
"in residential areas and on all one-lane roads in urban areas" no i owe
"residential area" można rozumieć różnorako...

Jeżeli masz w jednym zdaniu urban areas i residental areas to jak byś chciał je inaczej interpretować? Oczywiście może to nie oznaczać dokładnie obszaru oznaczonego znakiem jako strefa zamieszkania, ale intencji chyba nie można inaczej odczytywać.

Tak czy inaczej, zalecenia te w Polsce stosuje siÄ™ od jakiegoÅ› czasu.

Fabian.

Data: 2011-09-29 12:38:30
Autor: Olgierd
30 w mie¶cie ? jak ma siê to do rowerzystów?
Dnia Thu, 29 Sep 2011 14:28:39 +0200, Fabian napisał(a):

54.  zdecydowanie zaleca odpowiedzialnym organom wprowadzenie
ograniczenia prędkości do 30 km/h na obszarach mieszkaniowych oraz na
wszystkich drogach jednopasmowych na obszarach miejskich, które nie
posiadają wydzielonego pasa dla rowerzystów, w celu lepszej ochrony
słabszych uczestników ruchu;

Oni: "na obszarach mieszkaniowych oraz na wszystkich drogach
jednopasmowych na obszarach miejskich...". Ty: "w strefie
zamieszkania".

Jeżeli masz w jednym zdaniu urban areas i residental areas to jak byś
chciał je inaczej interpretować? Oczywiście może to nie oznaczać
dokładnie obszaru oznaczonego znakiem jako strefa zamieszkania, ale
intencji chyba nie można inaczej odczytywać.

Urban to obszar miejski. Residental to ten, gdzie mieszkajÄ… ludzie. Nasze strefy zamieszkania to swoiste enklawy.

Tak czy inaczej, zalecenia te w Polsce stosuje siÄ™ od jakiegoÅ› czasu.

Jeśli już, to w zakresie owych stref. Na drogach jednokierunkowych w obszarze zabudowania -- nie.

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2011-09-29 15:04:24
Autor: Fabian
30 w mieście ? jak ma się to do rowerzystów?
On 29.09.2011 14:38, Olgierd wrote:
Dnia Thu, 29 Sep 2011 14:28:39 +0200, Fabian napisał(a):

54.  zdecydowanie zaleca odpowiedzialnym organom wprowadzenie
ograniczenia prędkości do 30 km/h na obszarach mieszkaniowych oraz na
wszystkich drogach jednopasmowych na obszarach miejskich, które nie
posiadają wydzielonego pasa dla rowerzystów, w celu lepszej ochrony
słabszych uczestników ruchu;

Oni: "na obszarach mieszkaniowych oraz na wszystkich drogach
jednopasmowych na obszarach miejskich...". Ty: "w strefie
zamieszkania".

Jeżeli masz w jednym zdaniu urban areas i residental areas to jak byś
chciał je inaczej interpretować? Oczywiście może to nie oznaczać
dokładnie obszaru oznaczonego znakiem jako strefa zamieszkania, ale
intencji chyba nie można inaczej odczytywać.

Urban to obszar miejski. Residental to ten, gdzie mieszkajÄ… ludzie. Nasze
strefy zamieszkania to swoiste enklawy.

Tak czy inaczej, zalecenia te w Polsce stosuje siÄ™ od jakiegoÅ› czasu.

Jeśli już, to w zakresie owych stref. Na drogach jednokierunkowych w
obszarze zabudowania -- nie.

"on all one-lane roads" to droga jedno jezdniowa i u nas obniża się na nich prędkości <50 km/h.

Fabian.

Data: 2011-09-29 14:17:10
Autor: Olgierd
30 w mie¶cie ? jak ma siê to do rowerzystów?
Dnia Thu, 29 Sep 2011 15:04:24 +0200, Fabian napisał(a):

Jeśli już, to w zakresie owych stref. Na drogach jednokierunkowych w
obszarze zabudowania -- nie.

"on all one-lane roads" to droga jedno jezdniowa i u nas obniża się na
nich prędkości <50 km/h.

U nas standardowo do 50 km/h. Tak też stoi w PoRD.

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2011-09-29 20:57:00
Autor: Fabian
30 w mieście ? jak ma się to do rowerzystów?
On 29.09.2011 16:17, Olgierd wrote:
Dnia Thu, 29 Sep 2011 15:04:24 +0200, Fabian napisał(a):

Jeśli już, to w zakresie owych stref. Na drogach jednokierunkowych w
obszarze zabudowania -- nie.

"on all one-lane roads" to droga jedno jezdniowa i u nas obniża się na
nich prędkości<50 km/h.

U nas standardowo do 50 km/h. Tak też stoi w PoRD.

50 km/h obowiazuje w terenie zabudowanym. Tu mowimy o okreslonych strefach i odcinkach drog jedno jezdniowych. U nas ogranicza sie tam predkosc znakami, a konkretnie B-43 lub na odcinku drogi B-33. Chyba spotkales sie z takimi znakami?

Fabian.

Data: 2011-09-29 18:58:41
Autor: Olgierd
30 w mie¶cie ? jak ma siê to do rowerzystów?
On Thu, 29 Sep 2011 20:57:00 +0200, Fabian wrote:

"on all one-lane roads" to droga jedno jezdniowa i u nas obniża się na
nich prędkości<50 km/h.

U nas standardowo do 50 km/h. Tak też stoi w PoRD.

50 km/h obowiazuje w terenie zabudowanym. Tu mowimy o okreslonych
strefach i odcinkach drog jedno jezdniowych. U nas ogranicza sie tam
predkosc znakami, a konkretnie B-43 lub na odcinku drogi B-33. Chyba
spotkales sie z takimi znakami?

Nie masz wrażenia, że w rezolucji chodzi o to, by generalnie obniżyć dopuszczalną prędkość na obszarze zabudowanym, na drogach jednopasmowych, z np. 50 km/h jak u nas (i ilu gdzie tam może być), do 30 km/h?

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org <<

Data: 2011-09-29 19:11:36
Autor: Olgierd
30 w mie¶cie ? jak ma siê to do rowerzystów?
On Thu, 29 Sep 2011 18:58:41 +0000, Olgierd wrote:

Nie masz wrażenia, że w rezolucji chodzi o to, by generalnie obniżyć
dopuszczalną prędkość na obszarze zabudowanym, na drogach
jednopasmowych, z np. 50 km/h jak u nas (i ilu gdzie tam może być), do
30 km/h?

BTW rząd Zjednoczonego Królestwa planuje ruch w przeciwnym kierunku ;-)

http://www.guardian.co.uk/world/2011/sep/29/speed-limit-raised-80mph

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org <<

Data: 2011-09-30 16:19:50
Autor: Coaster
30 w mieście ? jak ma się to do rowerzystów?
On 9/29/11 9:11 PM, Olgierd wrote:
On Thu, 29 Sep 2011 18:58:41 +0000, Olgierd wrote:

Nie masz wrażenia, że w rezolucji chodzi o to, by generalnie obniżyć
dopuszczalną prędkość na obszarze zabudowanym, na drogach
jednopasmowych, z np. 50 km/h jak u nas (i ilu gdzie tam może być), do
30 km/h?

BTW rząd Zjednoczonego Królestwa planuje ruch w przeciwnym kierunku ;-)

http://www.guardian.co.uk/world/2011/sep/29/speed-limit-raised-80mph

Uff, a juz sie przestraszylem, ze JKM chce zrezygnowac ze slusznego lewostronnego ruchu! ;-)

--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"Brown's Law Of Tire Sizing:
If two tires are marked with sizes that are mathematically
equal, but one is expressed as a decimal and the other as
a fraction, these two tires will not be interchangeable."
Sheldon Brown: 1944 - 2008
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2011-10-01 07:51:19
Autor: Olgierd
30 w mie¶cie ? jak ma siê to do rowerzystów?
On Fri, 30 Sep 2011 16:19:50 +0200, Coaster wrote:

BTW rząd Zjednoczonego Królestwa planuje ruch w przeciwnym kierunku ;-)

http://www.guardian.co.uk/world/2011/sep/29/speed-limit-raised-80mph

Uff, a juz sie przestraszylem, ze JKM chce zrezygnowac ze slusznego
lewostronnego ruchu! ;-)

Pewnie kiedyś ich zmuszą. Zresztą "nikt nie może być pewien swego życia, zdrowia i majątku, dopóki obraduje Parlament Jej Królewskiej Mości".

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org <<

Data: 2011-09-29 22:00:52
Autor: Fabian
30 w mieście ? jak ma się to do rowerzystów?
On 29.09.2011 20:58, Olgierd wrote:
On Thu, 29 Sep 2011 20:57:00 +0200, Fabian wrote:

"on all one-lane roads" to droga jedno jezdniowa i u nas obniża się na
nich prędkości<50 km/h.

U nas standardowo do 50 km/h. Tak też stoi w PoRD.

50 km/h obowiazuje w terenie zabudowanym. Tu mowimy o okreslonych
strefach i odcinkach drog jedno jezdniowych. U nas ogranicza sie tam
predkosc znakami, a konkretnie B-43 lub na odcinku drogi B-33. Chyba
spotkales sie z takimi znakami?

Nie masz wrażenia, że w rezolucji chodzi o to, by generalnie obniżyć
dopuszczalną prędkość na obszarze zabudowanym, na drogach jednopasmowych,
z np. 50 km/h jak u nas (i ilu gdzie tam może być), do 30 km/h?

Moze ... Chyba jestem spiacy, bo robie sie ugodowy. ;)

Fabian.

Data: 2011-09-29 16:28:54
Autor: mt
30 w mieście ? jak ma się to do rowerzystów?
Olgierd pisze:

Tak czy inaczej, zalecenia te w Polsce stosuje siÄ™ od jakiegoÅ› czasu.

Jeśli już, to w zakresie owych stref. Na drogach jednokierunkowych w obszarze zabudowania -- nie.

Oczywiście, że tak, jak już pisałem wyżej w Gdańsku część Głównego Miasta jest jako strefa uspokojonego ruchu z ograniczeniem do 30 km/h i ze wszystkimi skrzyżowaniami równorzędnymi, i nie wyłącznie o drogi jednokierunkowe chodzi, tylko jak pisał Fabian o jednopasmowe, niezależnie od kierunkowości.

--
marcin

30 w mie¶cie ? jak ma siê to do rowerzystów?

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona