Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   300

300

Data: 2015-06-15 23:46:32
Autor: Marcin Kiciński
300
W dniu wtorek, 16 czerwca 2015 01:27:27 UTC+2 użytkownik LordBluzg(R) napisał:

No nie lapie, ze w jednym kraju cos jest normalne a w innym popierdolone. Nawet nie wskazuje, ktory kraj jest popierdolony, chyba Niemcy?


A wiesz co jest jeszcze lepsze? Gdyby doszlo do wypadku z udzialem tego
motocyklisty, to w Niemczech zostalby uznany za sprawce, a w Polsce bylby
ofiara kierowcy osobowki, ktory nie popatrzyl w lusterko...

Pozdrawiam
MK

Data: 2015-06-16 10:45:27
Autor: J.F.
300
Użytkownik "Marcin Kiciński"  napisał w wiadomości
W dniu wtorek, 16 czerwca 2015 01:27:27 UTC+2 użytkownik LordBluzg(R) napisał:
No nie lapie, ze w jednym kraju cos jest normalne a w innym popierdolone.
Nawet nie wskazuje, ktory kraj jest popierdolony, chyba Niemcy?

A wiesz co jest jeszcze lepsze? Gdyby doszlo do wypadku z udzialem tego
motocyklisty, to w Niemczech zostalby uznany za sprawce, a w Polsce bylby
ofiara kierowcy osobowki, ktory nie popatrzyl w lusterko...

raczej za wspolsprawce.
Bo zapewniam cie, ze w Niemczech znacznie mniej ludzie zajezdzaja pas na autostradzie.
Tam wszyscy sa przyzwyczajeni, ze ktos moze szybko jechac.

No i jest jest jeszcze przypadek "Turbo Rolfa", ktory IMO nie najlepiej swiadczy o niemieckich sadach.

J.

Data: 2015-06-16 02:34:43
Autor: przemek.jedrzejczak
300
-- Bo zapewniam cie, ze w Niemczech znacznie mniej ludzie zajezdzaja pas na autostradzie. Tam wszyscy sa przyzwyczajeni, ze ktos moze szybko jechac.

musisz to koniecznie powiedziec temu kolesiowi w Audi ktoremu na A1 (3 pasy)przy ponad grubo 200 km/h na lewy wskoczyl Lorek wyprzedzajacy scigajace sie TIR-y :-) ostatnio pelno kierowcow z RO/BG i ci tez skrupolow nie maja, niejeden szybki Hans sie o tym przekonal ...

-- No i jest jest jeszcze przypadek "Turbo Rolfa", ktory IMO nie najlepiej swiadczy o niemieckich sadach.

wyrzucili go z pracy, zostal uznany winnym (roszczenia finansowe) i dostal rok w zawiasach:
http://www.spiegel.de/panorama/haftstrafe-fuer-autobahnraser-daimlerchrysler-will-turbo-rolf-feuern-a-286903.html

kiedys widzialem podobna akcje na A20 tylko w wykonaniu faceta, wyskoczyl na lewy przy 120 km/h a tam cos szybkiego nadlatywalo ... w panice szarpnal kierownica, wpadl na trawiaste pobocze, scial plastikowy slupek ale jakos sie wykaraskal ... ten co lecal na lewym, zwolnil zobaczyl czy wszystko gra i znowu rura ...

P.

Data: 2015-06-16 11:57:48
Autor: J.F.
300
UĹźytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:a6f58d92-7629-48b7-9d90-728f18c6be4e@googlegroups.com...
-- Bo zapewniam cie, ze w Niemczech znacznie mniej ludzie zajezdzaja pas na autostradzie. Tam wszyscy sa przyzwyczajeni, ze ktos moze szybko jechac.
musisz to koniecznie powiedziec temu kolesiowi w Audi ktoremu na A1 (3 pasy)przy ponad grubo 200 km/h na lewy wskoczyl Lorek wyprzedzajacy scigajace sie TIR-y :-)
ostatnio pelno kierowcow z RO/BG i ci tez skrupolow nie maja, niejeden szybki Hans sie o tym przekonal ...

Ze sie zdarza to ja wiem, ale rzadziej niz u nas ..

-- No i jest jest jeszcze przypadek "Turbo Rolfa", ktory IMO nie najlepiej swiadczy o niemieckich sadach.
wyrzucili go z pracy, zostal uznany winnym (roszczenia finansowe) i dostal rok w zawiasach:
http://www.spiegel.de/panorama/haftstrafe-fuer-autobahnraser-daimlerchrysler-will-turbo-rolf-feuern-a-286903.html
kiedys widzialem podobna akcje na A20 tylko w wykonaniu faceta, wyskoczyl na lewy przy 120 km/h a tam cos szybkiego nadlatywalo ... w panice szarpnal kierownica, wpadl na trawiaste pobocze, scial plastikowy slupek ale jakos sie wykaraskal ... ten co lecal na lewym, zwolnil zobaczyl czy wszystko gra i znowu rura ...

Nie chodzilo mi o kare, tylko o dowody - tego zdarzenia nikt nie widzial, jechal ktos, zobaczyl auto rozbite w rowie i zeznal ze wczesniej wyprzedzil go bardzo szybko jadacy srebrny mercedes.

Czas przejazdu Rolfa mniej wiecej pasuje do godzin zdarzenia, ale reszta jest nieznana.
To ze wystraszyl kierowniczke tak ze wypadla z drogi to tylko domysly, moze poparte analiza sladow, ale nadal nie bardzo wiadomo kto - mercedesow w Niemczech nie brakuje.

Troche go obciazyli znajomi opisujacy styl jego jazdy, pasujacy do hipotezy.

J.

Data: 2015-06-16 03:31:26
Autor: przemek.jedrzejczak
300
-- Ze sie zdarza to ja wiem, ale rzadziej niz u nas ...

nie jezdze powyzej 200km/h wiec nie moge sie wypowiadac ale znajomy co lata w tym przedziale mowi ze "ostatnio sie straszny chlew zrobil" cokolwiek ma to oznaczac :-)

-- Troche go obciazyli znajomi opisujacy styl jego jazdy, pasujacy do hipotezy.

z wyrokiem sadu sprzed lat trudno dyskutowac ...

Dass der Angeklagte der Fahrer war, schloss das Gericht aus den Aussagen von vier Zeugen. Sie hatten einen hoch motorisierten dunklen Mercedes mit Böblinger Kennzeichen, Doppelauspuffanlage, Fließheck und je zwei Scheinwerfern auf jeder Seite beschrieben. Diese Angaben hätten nur auf das Fahrzeug gepasst, das der Angeklagte an diesem Tag fuhr.
Durch eine fingierte Weg-Zeit-Berechnung habe er versucht, den Eindruck zu erwecken, dass er erst zehn Minuten nach dem Unfall den Autobahnabschnitt passiert habe.


P.

Data: 2015-06-16 18:45:53
Autor: Ghost
300


UĹźytkownik "J.F."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:557ff320$0$27528$65785112@news.neostrada.pl...

Nie chodzilo mi o kare, tylko o dowody - tego zdarzenia nikt nie widzial

Widział

Data: 2015-06-16 22:58:16
Autor: przemek.jedrzejczak
300
-- Widział

tresc wyroku:
http://lrbw.juris.de/cgi-bin/laender_rechtsprechung/document.py?Gericht=bw&nr=3578

ps juz po tym wypadku doszlo do 2 kolejnych z udzialem kierowcow testowych Daimlera:
http://www.bild.de/news/2010/mercedes-testfahrer-rast-in-unfallstelle-12320242.bild.html
teraz wzieli jakis tanich Rumunow i chyba krocej ich trzymaja bo od paru lat spokoj i cisza:
http://www.faz.net/aktuell/wirtschaft/unternehmen/staatsanwaltschaft-ermittelt-unter-4-euro-stundenlohn-fuer-daimler-testfahrer-12452551.html

P.

Data: 2015-06-17 17:18:39
Autor: Ghost
300


Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:d9176678-13d3-4306-8f9f-99c7ba2b3de2@googlegroups.com...

-- Widział

tresc wyroku:
http://lrbw.juris.de/cgi-bin/laender_rechtsprechung/document.py?Gericht=bw&nr=3578

noi?

Data: 2015-06-17 20:03:43
Autor: J.F.
300
Użytkownik "Ghost"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:55818fd2$0$27524$65785112@news.neostrada.pl...
tresc wyroku:
http://lrbw.juris.de/cgi-bin/laender_rechtsprechung/document.py?Gericht=bw&nr=3578
noi?

No ciagle nie bardzo moge sie doczytac na co sa dowody a na co tylko domysly.
Punkty gdzies tak od 61 - o ile rozumiem, to jedyny swiadek widzial zdarzenie z odleglosci ~500-600m, czyli praktycznie nie widzial.

Zarzuca sie Rolfowi ze bardzo szybko dojechal do baby w celu przestraszenia, co sie udalo, i przestraszona zbyt gwaltownie skrecila.
Ale jak to ocenic z odleglosci ~500m i w dodatku z tylu ?
W dodatku gdy swiadek, o ile dobrze rozumiem, mowi ze nie zwrocal uwagi na przebieg ..


J.

Data: 2015-06-17 23:09:52
Autor: przemek.jedrzejczak
300
-- No ciagle nie bardzo moge sie doczytac na co sa dowody a na co tylko domysly.

sad wydal wyrok pare dobrych lat temu wiec jakakolwiek dyskusja wydaje sie bezcelowa ... jesli poprawi Ci to humor mozemy przyjac ze zapadl na podstawie domyslow :-)

P.

Data: 2015-06-18 12:53:10
Autor: J.F.
300
UĹźytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:dab39382-073b-4ea2-b764-9be700c392b6@googlegroups.com...
-- No ciagle nie bardzo moge sie doczytac na co sa dowody a na co tylko domysly.
sad wydal wyrok pare dobrych lat temu wiec jakakolwiek dyskusja wydaje sie bezcelowa ... jesli poprawi Ci to humor mozemy przyjac ze zapadl na podstawie domyslow :-)

Co stawia pod pregierzem rzetelnosc niemieckich sadow :-)

J.

Data: 2015-06-18 15:45:39
Autor: Ghost
300


UĹźytkownik "J.F."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5582a31a$0$2188$65785112@news.neostrada.pl...

UĹźytkownik  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:dab39382-073b-4ea2-b764-9be700c392b6@googlegroups.com...
-- No ciagle nie bardzo moge sie doczytac na co sa dowody a na co tylko domysly.
sad wydal wyrok pare dobrych lat temu wiec jakakolwiek dyskusja wydaje sie bezcelowa ... jesli poprawi Ci to humor mozemy przyjac ze zapadl na podstawie domyslow :-)

Co stawia pod pregierzem rzetelnosc niemieckich sadow :-)

Misiek, raczej Twoje (Wasze) wyobrażenie o tym jak powinien działać sad.

Data: 2015-06-22 11:31:49
Autor: J.F.
300
UĹźytkownik "Ghost"  napisał w wiadomości grup
UĹźytkownik "J.F."  napisał w wiadomości grup
UĹźytkownik  napisał w wiadomości grup
-- No ciagle nie bardzo moge sie doczytac na co sa dowody a na co tylko domysly.
sad wydal wyrok pare dobrych lat temu wiec jakakolwiek dyskusja wydaje sie bezcelowa ... jesli poprawi Ci to humor mozemy przyjac ze zapadl na podstawie domyslow :-)

Co stawia pod pregierzem rzetelnosc niemieckich sadow :-)

Misiek, raczej Twoje (Wasze) wyobrażenie o tym jak powinien działać sad.

Spojrz na to tak: jest rozbite auto na autostradzie i w srodku martwa matka i corka.
Slady na jezdni sugeruja, ze wpadlo w poslizg.
Swiadkowie jadacy z tylu zeznaja, ze chwile wczesniej wyprzedzil ich szybko jadacy czarny mercedes.
Hipoteza robocza: merc matke wystraszyl, chciala zjechac w prawo, zbyt gwaltownie to zrobila, wpadla w poslizg, rozbila sie na barierce.

Swiadek odstawil dobra robote, opisal merca dokladnie, byl troche nietypowy, policja tez sie postarala, znaleziono pasujacysamochod i kierowce, trasa i czas sie mniej wiecej zgadzaly.

Hipoteza byc moze prawdziwa ... ale tylko byc moze.
Matka sie mogla przestraszyc normalnie zblizajacego sie samochodu, mogla spojrzec na coreczke chwile po wyprzedzeniu i machnac kierownica.

A teraz sobie wyobraz ... policja puka, czy pan jestes kierowca np czerwonego bmw, i co pan robil dzis rano.
Bo mamy wypadek, swiadkowie twierdza ze czerwone bmw wymusilo pierwszenstwo, w winiku czego inny obywatel skrecil swoim autem do rowu i sie zabil.
Nie, przepraszam - swiadkowie nic nie twierdza,  eksperci twierdza, ze mogl ktos na nim wymusic pierwszenstwo, zahamowal i skrecil  i dlatego wpadl do rowu,
a swiadkowie kilometr wczesniej widzieli jak ich czerwone bmw wyprzedzilo.

Ze dwa takie przypadki byly na grupie opisywane, ale jakos bez zakonczenia.

Jedno trzeba sadowi przyznac, ze uwolnil go od zarzutu ucieczki z miejsca wypadku, bo stwierdzil, ze to wtedybyl juz 100-150m od miejsca wypadku i mogl nic nie zauwazyc w lusterku.

J.

Data: 2015-06-22 04:06:09
Autor: przemek.jedrzejczak
300
-- Hipoteza byc moze prawdziwa ... ale tylko byc moze.

dla sadu zeznania swiadkow i opinie bieglych byly wystarczajace zreszta jak juz pisalem dawno jest po frytkach ... PS
gdzies w Mediatece ARD powinien sie znajdowac reportaz o Turbo Rolfie, przylapali go podobno na paru klamstewkach, jakies telefony do dzialu prawnego w dniu wypadku o ktorym podobno nie widzial, "pomylka" co do dokladnej godziny wyjazdu itp

PS2
koles w opowiadaniach wspolpracownikow wyszedl na niezlego pacjenta, ja jeszcze moge zrozumiec dresiarza po zawodowce ale tutaj pan inzynier kwalifikowal sie co najmniej do MPU
http://www.zeit.de/2004/10/Autobahnraser_10/komplettansicht

Data: 2015-06-22 15:06:28
Autor: J.F.
300
UĹźytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:73729e58-2d76-4fee-ae6d-876c23dcaff8@googlegroups.com...
-- Hipoteza byc moze prawdziwa ... ale tylko byc moze.
dla sadu zeznania swiadkow i opinie bieglych byly wystarczajace zreszta jak juz pisalem dawno jest po frytkach ...

Wlasnie usilowalismy dojsc, co w tych zeznaniach bylo.

PS
gdzies w Mediatece ARD powinien sie znajdowac reportaz o Turbo Rolfie,
przylapali go podobno na paru klamstewkach, jakies telefony do dzialu
prawnego w dniu wypadku o ktorym podobno nie widzial,
"pomylka" co do dokladnej godziny wyjazdu itp

Jest mozliwe i w jakis sposob obciazajace, z drugiej strony - czy tak dokladnie notujesz kazdy wyjazd ?

PS2
koles w opowiadaniach wspolpracownikow wyszedl na niezlego pacjenta, ja jeszcze moge zrozumiec dresiarza po zawodowce ale tutaj pan inzynier kwalifikowal sie co najmniej do MPU
http://www.zeit.de/2004/10/Autobahnraser_10/komplettansicht

Jak to pisano - Linksblinkerfraktion.
Z drugiej strony - zaden ze swiadkow z dnia wypadku nie zarzucal mu niebezpiecznej jazdy ..

J.

Data: 2015-06-22 06:23:14
Autor: przemek.jedrzejczak
300
-- Jest mozliwe i w jakis sposob obciazajace, z drugiej strony - czy tak dokladnie notujesz kazdy wyjazd ?

21  Er war am Morgen von H. zum Betriebsgelände von Daimler-Chrysler in S. gefahren und nun auf dem Wege zur Teststrecke von Daimler-Chrysler in Papenburg, die er am späten Vormittag erreichen wollte.

jesli sie znal na zegarku (a jako inzynier raczej powinien) to mataczenie w sprawie godziny wyjazdu tylko go pograzylo
 -- Z drugiej strony - zaden ze swiadkow z dnia wypadku nie zarzucal mu  niebezpiecznej jazdy ..

dobrze napisales ... "z dnia wypadku"

a wczesniej:
Herr F. sei in hohem Tempo auf andere Verkehrsteilnehmer aufgefahren, habe sie mit Lichthupe bedrängt und genötigt und dabei lauthals geschimpft über alle, die es wagten auf der linken Spur zu fahren. Johann Mayer, vorgesetzter Ingenieur bei DaimlerChrysler, sagt aus, er habe die Mitglieder seines Teams angewiesen, nicht bei Rolf F. ins Auto zu steigen, wenn ihnen ihr Leben lieb sei.

koledzy z pracy dobrze wiedzieli ze facet ma problemy ale nikt nie dal cynku przelozonym zeby go wylaczyli z gry ... P.

Data: 2015-06-22 15:32:34
Autor: J.F.
300
UĹźytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:e6bdd76c-6714-439f-a5c1-dc66bd37312a@googlegroups.com...
-- Jest mozliwe i w jakis sposob obciazajace, z drugiej strony - czy tak
dokladnie notujesz kazdy wyjazd ?

21
Er war am Morgen von H. zum Betriebsgelände von Daimler-Chrysler in S. gefahren und nun auf dem Wege zur Teststrecke von Daimler-Chrysler in Papenburg, die er am späten Vormittag erreichen wollte.
jesli sie znal na zegarku (a jako inzynier raczej powinien) to mataczenie w sprawie godziny wyjazdu tylko go pograzylo

Ustalanie samochodu i kierowcy trwalo cos pare tygodni, a zakladam ze samochodem jezdzil duzo i takie trasy tez robil czesto.
Jak cie spytaja o wyjazd sprzed dwoch tygodni, to tak precyzyjnie powiesz kiedy wyjechales ?
A tu zauwaz, ze pare minut wystarczy naciagnac, aby byc 20 km od miejsca wypadku :-)

-- Z drugiej strony - zaden ze swiadkow z dnia wypadku nie zarzucal mu  niebezpiecznej jazdy ..
dobrze napisales ... "z dnia wypadku"

Specjalnie.
Kilku wyprzedzal, dlaczego uznac, ze babe straszyc chcial ?
No i co baba robila na lewym pasie - to w Niemczech zabronione :-)

a wczesniej:
Herr F. sei in hohem Tempo auf andere Verkehrsteilnehmer aufgefahren, habe sie mit Lichthupe bedrängt und genÜtigt und dabei lauthals geschimpft ßber alle, die es wagten auf der linken Spur zu fahren.
Johann Mayer, vorgesetzter Ingenieur bei DaimlerChrysler, sagt aus, er habe die Mitglieder seines Teams angewiesen, nicht bei Rolf F. ins Auto zu steigen, wenn ihnen ihr Leben lieb sei.
koledzy z pracy dobrze wiedzieli ze facet ma problemy ale nikt nie dal cynku przelozonym zeby go wylaczyli z gry ...

No ale z drugiej strony - na mercedesie nie ma nawet ryski - jedzil dobrze, choc szybko :-)

A przelozeni widac chcieli, zeby ktos samochod dobrze przetestowal, i nie skonczylo sie jak z A klasse czy Audi TT :-)

J.

Data: 2015-06-22 07:26:35
Autor: przemek.jedrzejczak
300
-- Jak cie spytaja o wyjazd sprzed dwoch tygodni, to tak precyzyjnie powiesz kiedy wyjechales ?

powiem zgodnie z prawda ze nie pamietam a on sklamal i wtedy wyciagneli kwity z tankowania ... wtedy pamiec mu wrocila

-- Kilku wyprzedzal, dlaczego uznac, ze babe straszyc chcial ?

no przeciez napisalem:

Herr F. sei in hohem Tempo auf andere Verkehrsteilnehmer aufgefahren, habe sie mit Lichthupe bedrängt und genötigt und dabei lauthals geschimpft über alle, die es wagten auf der linken Spur zu fahren.

lewy pas mial na wylacznosc, kazdy kto jedzie wolniej niz 250 km/h wypad z baru

-- No i co baba robila na lewym pasie - to w Niemczech zabronione :-)

jest jakas szansa ze wreszcie przeczytasz cos do konca ?

24  Vor dem Zeugen ... fuhr auf der mittleren Fahrspur der mit den Zeugen ... und ... besetzte Ford Transit mit einer Geschwindigkeit von etwa 120 km/h, der kurz zuvor einen auf der rechten Fahrspur fahrenden LKW überholt hatte..  25  Der Ford Transit war wiederum kurz zuvor von dem PKW Kia-Sephia, amtliches Kennzeichen KA-X ... mit etwa 130 bis 150 km/h überholt worden

prawym jedzie LKW, srodkowym wyprzedza go Transit, Kia jest na lewym i wtedy nadlatuje Mietek 250 km/h
 -- A przelozeni widac chcieli, zeby ktos samochod dobrze przetestowal, i nie skonczylo sie jak z A klasse czy Audi TT :-)

przelozeni kopneli go w dupe jeszcze przed ogloszeniem wyroku ... na co komu kierowca bez prawka ?

P.

Data: 2015-06-22 18:12:33
Autor: J.F.
300
UĹźytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:052c792d-2107-49f2-9c7e-a5883e6a763e@googlegroups.com...
-- Jak cie spytaja o wyjazd sprzed dwoch tygodni, to tak precyzyjnie powiesz kiedy wyjechales ?
powiem zgodnie z prawda ze nie pamietam a on sklamal i wtedy wyciagneli kwity z tankowania ... wtedy pamiec mu wrocila

Protokolow nie mamy, wiec trudno powiedziec co on tam dokladnie powiedzial.

Po paru tygodniach sam bys pewnie powiedzial "nie pamietam dokladnie, rano wyjechalem, no tak ok piatej rano".

-- Kilku wyprzedzal, dlaczego uznac, ze babe straszyc chcial ?
no przeciez napisalem:
Herr F. sei in hohem Tempo auf andere Verkehrsteilnehmer aufgefahren, habe sie mit Lichthupe bedrängt und genÜtigt und dabei lauthals geschimpft ßber alle, die es wagten auf der linken Spur zu fahren.
lewy pas mial na wylacznosc, kazdy kto jedzie wolniej niz 250 km/h wypad z baru

-- No i co baba robila na lewym pasie - to w Niemczech zabronione :-)

jest jakas szansa ze wreszcie przeczytasz cos do konca ?

To jezyk obcy i niezbyt dobrze mi znany

24
Vor dem Zeugen ... fuhr auf der mittleren Fahrspur der mit den Zeugen ... und ... besetzte Ford Transit mit einer Geschwindigkeit von etwa 120 km/h, der kurz zuvor einen auf der rechten Fahrspur fahrenden LKW Ăźberholt hatte.
25
Der Ford Transit war wiederum kurz zuvor von dem PKW Kia-Sephia, amtliches Kennzeichen KA-X ... mit etwa 130 bis 150 km/h Ăźberholt worden

prawym jedzie LKW, srodkowym wyprzedza go Transit, Kia jest na lewym i wtedy nadlatuje Mietek 250 km/h

A to wszystko takie "kurz", ze kierowca transita nie widzi zdarzenia dokladnie, tylko z 500-600m, czy nawet w ogole nie on ?
Za to nie zeznaje ze mercedes migaczem czy swiatlami go zganial, czy mial wrazenie ze mu w d* wjedzie ...

-- A przelozeni widac chcieli, zeby ktos samochod dobrze przetestowal, i nie skonczylo sie jak z A klasse czy Audi TT :-)
przelozeni kopneli go w dupe jeszcze przed ogloszeniem wyroku ... na co komu kierowca bez prawka ?

Normalna sprawa. Zatrudnia innego ... rownie szybkiego :-)

J.

Data: 2015-06-22 23:29:48
Autor: przemek.jedrzejczak
300
-- Normalna sprawa. Zatrudnia innego ... rownie szybkiego :-)

ano zatrudnili ... Turbo Rolf stracil prace, beknal 25k ojro kosztow sadowych i sluch o nim zaginal ... efekt wychowawczy zostal osiagniety

P.

Data: 2015-06-17 23:12:02
Autor: przemek.jedrzejczak
300
-- noi?

JF mial racje piszac ze nikt nie widzial bezposrednio przebiegu wypadku patrz punkt 69
Er habe allerdings direkt den Unfallhergang nicht gesehen.
proces byl poszlakowy ale mimo to uznano go winnym

P.

Data: 2015-06-18 09:58:20
Autor: Ghost
300


UĹźytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:6a612e3b-c06d-4fd7-9fb3-970ae00c0392@googlegroups.com...

-- noi?

JF mial racje piszac ze nikt nie widzial bezposrednio przebiegu wypadku patrz punkt 69
Er habe allerdings direkt den Unfallhergang nicht gesehen.
proces byl poszlakowy ale mimo to uznano go winnym

Cósz świadomość prawna nie ma w Polsce brania.

Data: 2015-06-22 07:46:12
Autor: dddddddd
300
W dniu 2015-06-16 o 10:45, J.F. pisze:

raczej za wspolsprawce.
Bo zapewniam cie, ze w Niemczech znacznie mniej ludzie zajezdzaja pas na
autostradzie.
Tam wszyscy sa przyzwyczajeni, ze ktos moze szybko jechac.

zapewniam cię że przynajmniej tyle samo - w zeszłym tygodniu przejechałem w szerz Niemieckie autobany- wyjeżdżają, bez kierunkowskazów, powoli zmieniając pas, ale też mają w dupie to że jedziesz 190 a oni 140km/h
Dodatkowo obaliłem mit że jeżdżą przepisowo - w normalny dzień jak jest ograniczenie to zwalniają, ale jak jest duży ruch to też mają to w dupie - na ograniczeniu do 60 jechałem za nimi 100-120, na ograniczeniu do 100 - jadą 140...
Choć fakt - w niedzielę zauważyłem że jeżdżą przepisowo, ale ruch był mały i te kilkaset km od granicy PL to i mi nie robiło różnicy że na kilka minut zwolnię do 100km/h, skoro trasę "jak nad morze" zrobiłem w niewiele ponad 3h...
Za to w piątek - jazda na zderzaku, blokowanie lewego pasa (tiry nas po prawej wyprzedzały...), olewanie głupich ograniczeń...

--
Pozdrawiam
Łukasz

Data: 2015-06-22 11:05:51
Autor: J.F.
300
Użytkownik "dddddddd"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mm87ck$fsn$1@dont-email.me...
W dniu 2015-06-16 o 10:45, J.F. pisze:
raczej za wspolsprawce.
Bo zapewniam cie, ze w Niemczech znacznie mniej ludzie zajezdzaja pas na
autostradzie.
Tam wszyscy sa przyzwyczajeni, ze ktos moze szybko jechac.

zapewniam cię że przynajmniej tyle samo - w zeszłym tygodniu przejechałem w szerz Niemieckie autobany- wyjeżdżają, bez kierunkowskazów, powoli zmieniając pas, ale też mają w dupie to że jedziesz 190 a oni 140km/h

Ale ile razy ci tak zajechali droge, a ile przejechales km polska autostrada i ile tam bylo zajechan ?

IMO - Niemcy to jednak robia znacznie rzadziej.

Dodatkowo obaliłem mit że jeżdżą przepisowo - w normalny dzień jak jest

A kto tak twierdzil ?

ograniczenie to zwalniają, ale jak jest duży ruch to też mają to w dupie - na ograniczeniu do 60 jechałem za nimi 100-120, na ograniczeniu do 100 - jadą 140...

Ale to juz nie wszyscy. Tam za przekroczenie o 31+ km/h traci sie PJ na miesiac, dwa, trzy ...

Za to w piątek - jazda na zderzaku, blokowanie lewego pasa (tiry nas po prawej wyprzedzały...), olewanie głupich ograniczeń...

Piatek :-)

Tylko ze ...
a) te osobowki lewym pasem jada jednak szybciej. Nie zawszem, czasem tir wyprzedza, ale na dystansie 20km to jednak szybciej.
b) czesto juz maja 3 pasy ... i wszystkie zakorkowane :-)

J.

Data: 2015-06-22 02:12:56
Autor: przemek.jedrzejczak
300
Data: 2015-06-22 14:30:26
Autor: Mirek Ptak
300
W dniu 2015-06-22 o 11:05, J.F. pisze:
zapewniam cię że przynajmniej tyle samo - w zeszłym tygodniu
przejechałem w szerz Niemieckie autobany- wyjeżdżają, bez
kierunkowskazów, powoli zmieniając pas, ale też mają w dupie to że
jedziesz 190 a oni 140km/h

Ale ile razy ci tak zajechali droge, a ile przejechales km polska
autostrada i ile tam bylo zajechan ?

U nas bardziej dokuczliwa jest jazda lewym/środkowym pasem bez potrzeby i patrzenia w lusterko, samo zajeżdżanie drogi statystycznie spotykam *znacznie* rzadziej niż w Niemczech.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Teddy on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2015-06-22 16:52:46
Autor: dddddddd
300
W dniu 2015-06-22 o 14:30, Mirek Ptak pisze:
W dniu 2015-06-22 o 11:05, J.F. pisze:
zapewniam cię że przynajmniej tyle samo - w zeszłym tygodniu
przejechałem w szerz Niemieckie autobany- wyjeżdżają, bez
kierunkowskazów, powoli zmieniając pas, ale też mają w dupie to że
jedziesz 190 a oni 140km/h

Ale ile razy ci tak zajechali droge, a ile przejechales km polska
autostrada i ile tam bylo zajechan ?

U nas bardziej dokuczliwa jest jazda lewym/środkowym pasem bez potrzeby
i patrzenia w lusterko, samo zajeżdżanie drogi statystycznie spotykam
*znacznie* rzadziej niż w Niemczech.

Pozdrawiam - Mirek

to fakt, jazda lewym pasem bez potrzeby zdarza się tam dużo rzadziej

--
Pozdrawiam
Łukasz

Data: 2015-06-22 18:15:52
Autor: J.F.
300
Użytkownik "dddddddd"  napisał w wiadomości grup
W dniu 2015-06-22 o 14:30, Mirek Ptak pisze:
U nas bardziej dokuczliwa jest jazda lewym/środkowym pasem bez potrzeby
i patrzenia w lusterko, samo zajeżdżanie drogi statystycznie spotykam
*znacznie* rzadziej niż w Niemczech.

to fakt, jazda lewym pasem bez potrzeby zdarza się tam dużo rzadziej

Czy tak duzo rzadziej ... policja troche czesciej zwraca na to uwage, ale w piatkowe popoludnie to normalne, ze wszystkie osobowe jada lewym, jeden za drugim, a na prawym tylko troche ciezarowych.

Jak sa trzy pasy, to tez nie wszystkim chce sie prawym jechac ...

J.

Data: 2015-06-23 11:46:24
Autor: Mirek Ptak
300
W dniu 2015-06-22 o 18:15, J.F. pisze:
Użytkownik "dddddddd"  napisał w wiadomości grup
W dniu 2015-06-22 o 14:30, Mirek Ptak pisze:
U nas bardziej dokuczliwa jest jazda lewym/środkowym pasem bez potrzeby
i patrzenia w lusterko, samo zajeżdżanie drogi statystycznie spotykam
*znacznie* rzadziej niż w Niemczech.

to fakt, jazda lewym pasem bez potrzeby zdarza się tam dużo rzadziej

Czy tak duzo rzadziej ... policja troche czesciej zwraca na to uwage,
ale w piatkowe popoludnie to normalne, ze wszystkie osobowe jada lewym,
jeden za drugim, a na prawym tylko troche ciezarowych.

Jak sa trzy pasy, to tez nie wszystkim chce sie prawym jechac ...

Ale to właśnie wynika z tej lubości do zajęcia lewego pasa jak najwcześniej w celu wyprzedzenia czegoś na prawym, czyli zajeżdżania drogi szybszym :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Teddy on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2015-06-23 13:47:18
Autor: J.F.
300
Użytkownik "Mirek Ptak"  napisał w wiadomości grup
W dniu 2015-06-22 o 18:15, J.F. pisze:
Użytkownik "dddddddd"  napisał w wiadomości grup
U nas bardziej dokuczliwa jest jazda lewym/środkowym pasem bez potrzeby
i patrzenia w lusterko, samo zajeżdżanie drogi statystycznie spotykam
*znacznie* rzadziej niż w Niemczech.

to fakt, jazda lewym pasem bez potrzeby zdarza się tam dużo rzadziej

Czy tak duzo rzadziej ... policja troche czesciej zwraca na to uwage,
ale w piatkowe popoludnie to normalne, ze wszystkie osobowe jada lewym,
jeden za drugim, a na prawym tylko troche ciezarowych.

Jak sa trzy pasy, to tez nie wszystkim chce sie prawym jechac ...

Ale to właśnie wynika z tej lubości do zajęcia lewego pasa jak najwcześniej w celu wyprzedzenia czegoś na prawym, czyli zajeżdżania drogi szybszym :)

To nie tak, jak czlowiek nie jedzie tirem, czyli jedzie "szybko", to mu sie po prostu nie chce jechac prawym pasem. Niechec taka wrodzona.
I nie ma nic wspolnego z zajezdzaniem, bo jak czlowiek stale jedzie lewym, to o zajechaniu nie ma mowy :-)

tylko ze w Niemczech:
-przepisy zabraniaja i policja czasem zwraca na to uwage, (u nas jakby tez, tylko policja ma wazniejszych piratow do lapania)
-zawsze jest ktos jadacy szybciej, u nas mozna twierdzic, ze sie jedzie 140 i nikt nie powinien wyprzedzac,
-jest wiecej tych 3 pasowych autostrad, gdzie czlowiek na srodkowym nie przeszkadza innym tak bardzo jak na lewym ...

J.

Data: 2015-06-22 17:06:24
Autor: dddddddd
300
W dniu 2015-06-22 o 11:05, J.F. pisze:
Użytkownik "dddddddd"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:mm87ck$fsn$1@dont-email.me...
W dniu 2015-06-16 o 10:45, J.F. pisze:
raczej za wspolsprawce.
Bo zapewniam cie, ze w Niemczech znacznie mniej ludzie zajezdzaja pas na
autostradzie.
Tam wszyscy sa przyzwyczajeni, ze ktos moze szybko jechac.

zapewniam cię że przynajmniej tyle samo - w zeszłym tygodniu
przejechałem w szerz Niemieckie autobany- wyjeżdżają, bez
kierunkowskazów, powoli zmieniając pas, ale też mają w dupie to że
jedziesz 190 a oni 140km/h

Ale ile razy ci tak zajechali droge, a ile przejechales km polska
autostrada i ile tam bylo zajechan ?

IMO - Niemcy to jednak robia znacznie rzadziej.

zmiana pasa bez kierunkowskazu "na czuja" - nagminne (powoli zmieniam pas więc ten co jedzie ma zdążyć wyhamować). Wbijanie się przed szybsze auto też.


Dodatkowo obaliłem mit że jeżdżą przepisowo - w normalny dzień jak jest

A kto tak twierdzil ?

moi znajomi :)


ograniczenie to zwalniają, ale jak jest duży ruch to też mają to w
dupie - na ograniczeniu do 60 jechałem za nimi 100-120, na
ograniczeniu do 100 - jadą 140...

Ale to juz nie wszyscy. Tam za przekroczenie o 31+ km/h traci sie PJ na
miesiac, dwa, trzy ...

no nie wszyscy, ale zawsze się kilku znajdzie za którymi można bezpiecznie lecieć ;)



b) czesto juz maja 3 pasy ... i wszystkie zakorkowane :-)

....bo wypadek (znaczy się auto stoi na pasie awaryjnym) :/

--
Pozdrawiam
Łukasz

Data: 2015-06-22 17:58:39
Autor: J.F.
300
Użytkownik "dddddddd"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mm986v$t3n$1@dont-email.me...
W dniu 2015-06-22 o 11:05, J.F. pisze:
Bo zapewniam cie, ze w Niemczech znacznie mniej ludzie zajezdzaja pas na
autostradzie.
Tam wszyscy sa przyzwyczajeni, ze ktos moze szybko jechac.

zapewniam cię że przynajmniej tyle samo - w zeszłym tygodniu
przejechałem w szerz Niemieckie autobany- wyjeżdżają, bez
kierunkowskazów, powoli zmieniając pas, ale też mają w dupie to że
jedziesz 190 a oni 140km/h

Ale ile razy ci tak zajechali droge, a ile przejechales km polska
autostrada i ile tam bylo zajechan ?
IMO - Niemcy to jednak robia znacznie rzadziej.

zmiana pasa bez kierunkowskazu "na czuja" - nagminne (powoli zmieniam pas więc ten co jedzie ma zdążyć wyhamować). Wbijanie się przed szybsze auto też.

W 500km trasie moze sie zdarzyc kilka razy, w Polsce uwazam na kazde auto :-)

ograniczenie to zwalniają, ale jak jest duży ruch to też mają to w
dupie - na ograniczeniu do 60 jechałem za nimi 100-120, na
ograniczeniu do 100 - jadą 140...

Ale to juz nie wszyscy. Tam za przekroczenie o 31+ km/h traci sie PJ na
miesiac, dwa, trzy ...

no nie wszyscy, ale zawsze się kilku znajdzie za którymi można bezpiecznie lecieć ;)

Z suszarkami tam praktycznie nie stoja. A FR zlapie wszystkich :-)
Inna sprawa, ze tych FR az tak duzo tam nie ma ... ale ostatnio jechalem po jakims Blitzmaratonie, to moze udali sie na zasluzony odpoczynek.

b) czesto juz maja 3 pasy ... i wszystkie zakorkowane :-)
...bo wypadek (znaczy się auto stoi na pasie awaryjnym) :/

Nie, bo taki ruch.

Ale jak jedzie prawym LKW, to sa jeszcze dwa pasy, ktorymi mozna ja wyprzedzic.

J.

Data: 2015-06-22 18:27:46
Autor: dddddddd
300
W dniu 2015-06-22 o 17:58, J.F. pisze:

zmiana pasa bez kierunkowskazu "na czuja" - nagminne (powoli zmieniam
pas więc ten co jedzie ma zdążyć wyhamować). Wbijanie się przed
szybsze auto też.

W 500km trasie moze sie zdarzyc kilka razy, w Polsce uwazam na kazde
auto :-)


w PL prędkość 200km/h jest tak niespotykana, że nikt przed maskę ci nie wyjeżdża bo się boi ;) tam już zdążyli przetestować że z takiej prędkości do 120 auto jest w stanie zwolnić :)
w PL wygląda to trochę inaczej - skoro nie włączam kierunkowskazu, to zmienię pas tak szybko jak to możliwe - żeby nikt nie zauważył ;) i tak nagle pojawia ci się ktoś przed maską...

ograniczenie to zwalniają, ale jak jest duży ruch to też mają to w
dupie - na ograniczeniu do 60 jechałem za nimi 100-120, na
ograniczeniu do 100 - jadą 140...

Ale to juz nie wszyscy. Tam za przekroczenie o 31+ km/h traci sie PJ na
miesiac, dwa, trzy ...

no nie wszyscy, ale zawsze się kilku znajdzie za którymi można
bezpiecznie lecieć ;)

Z suszarkami tam praktycznie nie stoja. A FR zlapie wszystkich :-)
Inna sprawa, ze tych FR az tak duzo tam nie ma ... ale ostatnio jechalem
po jakims Blitzmaratonie, to moze udali sie na zasluzony odpoczynek.

fr stałe oznakowane (znaczy się jeden widziałem), a przenośne laserowe - mimo wszystko przed laserem zwolnisz o jakieś 30km/h zanim cię ustrzeli, a przynajmniej masz pewność że to nie fałszywy alarm i warto hamować (jak masz antyradar, pewnie nielegalny w DE bo nawet automapa zapytała czy chcę widzieć fotoradary na mapie bo to nie legalne..)


b) czesto juz maja 3 pasy ... i wszystkie zakorkowane :-)
...bo wypadek (znaczy się auto stoi na pasie awaryjnym) :/

Nie, bo taki ruch.

ale przy wypadkach te się przyglądają i dopiero za nimi ruch zaczyna być płynny (bo w rowie czy na poboczu auto stało...)

--
Pozdrawiam
Łukasz

Data: 2015-06-22 14:27:52
Autor: Mirek Ptak
300
W dniu 2015-06-22 o 07:46, dddddddd pisze:
W dniu 2015-06-16 o 10:45, J.F. pisze:

raczej za wspolsprawce.
Bo zapewniam cie, ze w Niemczech znacznie mniej ludzie zajezdzaja pas na
autostradzie.
Tam wszyscy sa przyzwyczajeni, ze ktos moze szybko jechac.

zapewniam cię że przynajmniej tyle samo - w zeszłym tygodniu
przejechałem w szerz Niemieckie autobany- wyjeżdżają, bez
kierunkowskazów, powoli zmieniając pas, ale też mają w dupie to że
jedziesz 190 a oni 140km/h
Dodatkowo obaliłem mit że jeżdżą przepisowo - w normalny dzień jak jest
ograniczenie to zwalniają, ale jak jest duży ruch to też mają to w dupie
- na ograniczeniu do 60 jechałem za nimi 100-120, na ograniczeniu do 100
- jadą 140...
Choć fakt - w niedzielę zauważyłem że jeżdżą przepisowo, ale ruch był
mały i te kilkaset km od granicy PL to i mi nie robiło różnicy że na
kilka minut zwolnię do 100km/h, skoro trasę "jak nad morze" zrobiłem w
niewiele ponad 3h...
Za to w piątek - jazda na zderzaku, blokowanie lewego pasa (tiry nas po
prawej wyprzedzały...), olewanie głupich ograniczeń...


Potwierdzam w całej rozciągłości :)
Ostatnio często bywam w Wuppertalu. Wracam w piątek startując około południa - horror, zwłaszcza ostatnio - znacznie zwiększyli ilość odcinków autostrad w remoncie.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Teddy on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2015-06-22 15:00:18
Autor: J.F.
300
Użytkownik "Mirek Ptak"  napisał w wiadomości grup
W dniu 2015-06-22 o 07:46, dddddddd pisze:
Za to w piątek - jazda na zderzaku, blokowanie lewego pasa (tiry nas po
prawej wyprzedzały...), olewanie głupich ograniczeń...

Potwierdzam w całej rozciągłości :)
Ostatnio często bywam w Wuppertalu. Wracam w piątek startując około południa - horror, zwłaszcza ostatnio - znacznie zwiększyli ilość odcinków autostrad w remoncie.

Ale horror bo tak niebezpiecznie jezdza, czy horror jak drogi zablokowane ?

Bo zablokowane oczywiscie sa, ale w korku stoi sie bezpiecznie :-)

J.

Data: 2015-06-22 06:03:17
Autor: przemek.jedrzejczak
300
-- Bo zablokowane oczywiscie sa, ale w korku stoi sie bezpiecznie :-)

oczywiscie, zwlaszcza jako ostatni :-)

P.

Data: 2015-06-23 11:48:36
Autor: Mirek Ptak
300
W dniu 2015-06-22 o 15:00, J.F. pisze:
Za to w piątek - jazda na zderzaku, blokowanie lewego pasa (tiry nas po
prawej wyprzedzały...), olewanie głupich ograniczeń...

Potwierdzam w całej rozciągłości :)
Ostatnio często bywam w Wuppertalu. Wracam w piątek startując około
południa - horror, zwłaszcza ostatnio - znacznie zwiększyli ilość
odcinków autostrad w remoncie.

Ale horror bo tak niebezpiecznie jezdza, czy horror jak drogi zablokowane ?

Oczywiście z powodu jak jeżdżą - sam korek i umiejętność jazdy na zamek bardzo mi tam odpowiada. Korki przed zwężkami mają znacznie większą przepustowość niż u nas.

Bo zablokowane oczywiscie sa, ale w korku stoi sie bezpiecznie :-)

No chyba, że na końcu...

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Teddy on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2015-06-22 08:16:28
Autor: quent
300
On 2015-06-16 10:45, J.F. wrote:
raczej za wspolsprawce.
Bo zapewniam cie, ze w Niemczech znacznie mniej ludzie zajezdzaja pas na
autostradzie.
Tam wszyscy sa przyzwyczajeni, ze ktos moze szybko jechac.

Niby tak ale jednak często stau-ją autostrady.
Dosyć regularnie korzystam z ichnich autostrad i o ile jeździ się dosyć dobrze to jednak uważam, że niemcy to ogólnie słabi kierowcy.
Mają tylko dobre auta ;-)


--
Pozdr.
Q
www.elipsa.info

Data: 2015-06-22 09:01:16
Autor: RoMan Mandziejewicz
300
Hello quent,

Monday, June 22, 2015, 8:16:28 AM, you wrote:

[...]

dobrze to jednak uważam, że niemcy to ogólnie słabi kierowcy.
Mają tylko dobre auta ;-)

Tacy słabi kierowcy a tak mało wypadków i ofiar... To dopiero
paradoks.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2015-06-22 09:58:37
Autor: quent
300
On 2015-06-22 09:01, RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello quent,

Monday, June 22, 2015, 8:16:28 AM, you wrote:

[...]

dobrze to jednak uważam, że niemcy to ogólnie słabi kierowcy.
Mają tylko dobre auta ;-)

Tacy słabi kierowcy a tak mało wypadków i ofiar... To dopiero
paradoks.

Nie wymieniłeś wszystkiego.
Są jeszcze inne równie ważne jak nie ważniejsze w kontekście wpływu na ilość wypadków - jakość/ilość dróg wszelakich, wysokość mandatów, jakość/sensowność oznakowania itp.


--
Pozdr.
Q
www.elipsa.info

Data: 2015-06-22 11:11:02
Autor: J.F.
300
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:8542669233$20150622090117@squadack.com...
Hello quent,
[...]
dobrze to jednak uważam, że niemcy to ogólnie słabi kierowcy.
Mają tylko dobre auta ;-)
Tacy słabi kierowcy a tak mało wypadków i ofiar... To dopiero
paradoks.

Wyprzedzac na zwyklych drogach nie potrafia. No bo i nie maja takiej potrzeby :-)

Slabi ... nie, ogolnie rzecz bioraca poprawni, jak sie tylko ktory dobrze popatrzy w lusterko przed zmiana pasa, to ofiar mniej.

Ale ... deszcz czy snieg, a oni nadal pedza.
Co ciekawe -wypadkow masowych przy tym nie widac, wiec ciekaw jestem - autostrada duzo wybacza, czy opony maja lepsze ?

J.

300

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona