300 tysiecy w 6 lat

Data: 2018-09-10 22:52:08
Autor: P.B.
300 tysiecy w 6 lat
Dnia Mon, 10 Sep 2018 00:24:51 -0700 (PDT), Bolko napisał(a):

300 tysiecy w 6 lat benzyna

https://www.otomoto.pl/oferta/ford-mondeo-benzyna-z-salonu-pl-serwis-aso-1-wlasciciel-uzytk-na-trasach-ID6AeHrP.html#d3b125cacf

https://www.otomoto.pl/oferta/ford-mondeo-benzyna-z-salonu-pl-serwis-aso-1-wlasciciel-uzytk-na-trasach-ID6zXFb7.html#d3b125cacf

no ale diesel lepszy przeciez.

Ale o co chodzi? Normalne auto, z typowym przebiegiem. Może dziwne jest
tylko, że nikt go na 145 tys. nie skręcił. Ja mam Focusa 1.8TDCI z 2010 roku, z przebiegiem 322 tys. Nie jeżdżę po 10
godzin dziennie, a jakoś 40 tys. rocznie wychodzi: Trójmiasto jest
rozległe, czasem jakaś Warszawa, Katowice, urlop w Karkonoszach i tak się
zbiera.

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2018-09-10 23:25:42
Autor: Bolko
300 tysiecy w 6 lat
W dniu poniedziałek, 10 września 2018 22:56:43 UTC+2 użytkownik P.B. napisał:
Dnia Mon, 10 Sep 2018 00:24:51 -0700 (PDT), Bolko napisał(a):

> 300 tysiecy w 6 lat benzyna

Ale o co chodzi?
Ja mam Focusa 1.8TDCI z 2010 roku, z przebiegiem 322 tys.
A dlaczego nie kupiłeś benzyny jak właściele tych aut?

Data: 2018-09-11 09:00:12
Autor: P.B.
300 tysiecy w 6 lat
Dnia Mon, 10 Sep 2018 23:25:42 -0700 (PDT), Bolko napisał(a):

Ale o co chodzi?
Ja mam Focusa 1.8TDCI z 2010 roku, z przebiegiem 322 tys.
A dlaczego nie kupiłeś benzyny jak właściele tych aut?

Bo nie było. Cztery lata temu poszukiwałem auta z fakturą VAT, w cenie
około 20 - 25 tys. Poflotowe, to były niemal wyłącznie diesle. Benzynowe,
to albo jakieś najbiedniejsze fabie i pandy z gazem, albo Audi czy BMW
grubo poza moimi możliwościami finansowymi. Inaczej też wtedy używałem
samochodu - większość przebiegu w trasach i bardzo dużo po autostradach. W
takich warunkach 700 - 800 kilometrów na jednym zbiorniku to duży komfort.
Zwróć też uwagę, że wybrałem Focusa z jedynym oferowanym w 2010 roku
silnikiem bez DPF. W cztery lata zrobiłem 150 tys. kilometrów i już
wymieniałem koło dwumasowe (poprzedni właściciel też wymieniał) i walczyłem
z zaciętym EGR. Jeżeli zaczną się jakieś jazdy z wtryskami/pompą albo znów
zużyje się dwumasa, to zmieniam na benzynę albo hybrydę. --
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2018-09-11 05:39:55
Autor: Bolko
300 tysiecy w 6 lat
W dniu wtorek, 11 września 2018 09:04:26 UTC+2 użytkownik P.B. napisał:

> [...]

zużyje się dwumasa, to zmieniam na benzynę albo hybrydę. -- Pozdrawiam,

Ja kupiłem mazde 6 rocznik 2002 z LPG na wyświetlaczu było 120 kkm
Teraz ma 146 kkm. W tym czasie wymieniłem akumlator, hamulce i opony.
Skończył mi się kontrakt i chce ją sprzedać.
Generalnie zajebiste auto tylko rdzewieje a na Kraków takie auto (duże) dla mnie jest bez sensu.
Szczerze polecam, gdyby nie ta rdza.

Data: 2018-09-11 07:41:49
Autor: sczygiel
300 tysiecy w 6 lat
W dniu wtorek, 11 września 2018 02:04:26 UTC-5 użytkownik P.B. napisał:

> [...]

z zaciętym EGR. Jeżeli zaczną się jakieś jazdy z wtryskami/pompą albo znów
zużyje się dwumasa, to zmieniam na benzynę albo hybrydę.

To ja dla przeciwwagi :)
focus 1.8 tdci.
kupilem jak mial 198kkm. zrobilem kolejne 200kkm.
Wymienilem dwumase i sprzeglo przy 250kkm (poprzedni wlasciciel nie wymienial). Do tego jakies lozyska, rozrusznik i tyle.

Zero problemow z egr, wtryskami, pompa itp.
Najwiecej kasy chyba wydalem na felgi bo sie mi krzywily na naszych pieknych drogach.

Foka do momentu sprzedazy jezdzila bezproblemowo, nie kopcila, spalanie na poziomie 5.5l/100
Nie gnila zbytnio (10 letnie auto jednak tu i owdzie mialo jakies purchle), nic nie grzechotalo podczas jazdy na wybojach.
Palila za pierwszym razem nawet przy -20 (swiece zarowe wymienione - wszystkie 4 byly padniete nie odpalala wtedy nawet przy +3).

Moje przeslanie:
Ani dizel nie jest zly ani benzyna, one sa bardzo porownywalne tyle ze rzadko kiedy przebieg jest prawdziwy. I stad sie biora dziwne doswiadczenia.

300 tysiecy w 6 lat