3130km w 10 dni - czyli Maraton Rowerowy Dookoła Polski

Data: 2013-08-21 19:12:56
Autor: Ghost
3130km w 10 dni - czyli Maraton Rowerowy Dookoła Polski
Osobiście najbardziej obawiam się problemów z kontuzjami, niestety od kilku 2-3 dniowych wyjazdów z dystansami po ok. 200km męczy mnie kontuzja stopy, na tego typu trasach nie były to jeszcze problemy znaczące, ale przy obciążeniach jakich wymaga MRDP - łatwo może dojść do znacznego nasilenia bólu, który może mnie wyeliminować z jazdy. Ale nie ma się co oszukiwać - końskie zdrowie, odporność na kontuzje, umiejętność walki z bólem to są kluczowe sprawy na takich imprezach, jeśli ktoś z powodu kontuzji nie ukończy trasy - to znaczy, że zwyczajnie był za słaby.

Ja może tak troszeczkę [OFF-TOPIC] (chociaż może też nie do końca), ale może akurat moja drobna uwaga się przyda. Nie wiem na jakim jeździsz przełożeniu, ale wiem, że często "przypadłością szosowców" jest jeżdżenie na najtwardszych przełożeniach (co właśnie często powoduje kontuzje stopy i kolana). Fakt faktem, że "lydy" są wtedy jak kowadło, ale stawy strasznie dostają w dupe. Spróbuj częściej jeździć z przodu na mniejszych przełożeniach. Przykładowo jeśli przerzutka z przodu to 3-ka a z tyłu 10-tka to częściej jeździj na 2/9-2/10, albo częściej zamiast "tłuc pod górkę na chama" na maksymalnym przełożeniu zrzuć czasem na 3/8-3/7. To oczywiście tylko taka moja drobna uwaga, ale odkąd zacząłem tak jeździć i częściej operować przełożeniami na szosie skończyły się absolutnie moje problemy z napier*** kolanem. Oczywiście nie wiem czy ta rada okaże się użyteczna, bo widzę, że doświadczenie masz na prawdę duże, ale jeśli jest kontuzja kolana to tego rodzaju jazda bardzo może pomóc. Poza tym absolutny szacun. Myślałem kiedyś o 1008, ale nie ukrywam, że na dzień dzisiejszy jest to bardzo odległe myślenie i jednak wymagałoby to pewnych przygotowań, a więc to takie na razie myślenie na zasadzie "może kiedyś" ;)

Pozdrawiam (i oczywiście trzymam kciuki), M.

3130km w 10 dni - czyli Maraton Rowerowy Dookoła Polski