323f tajemnicza dioda w kolumnie kierownicy ;]

Data: 2009-05-25 13:16:31
Autor: pio.czuba
323f tajemnicza dioda w kolumnie kierownicy ;]
Witam!
Dzisiaj wymieniałem żarówkę podświetlającą stacyjce w mojej maździe
323f (1gen) i zauważyłem, że pod plastikiem kolumny kierowniczej jest
schowana dioda - zachowuje się tak jak ta od immobilaisera - mruga do
czasu włożenia kluczyka do stacyjki. Zastanawiam się do czego może ona
służyć - pytam z ciekawości :D

Data: 2009-05-25 22:54:17
Autor: Tomasz Pyra
pio.czuba@gmail.com pisze:
[...]

Strzelam że skoro zachowuje się jak dioda od immobilisera to może to być... dioda od immobilisera.
Służyć może do migania w celu informowania o stanie immobilisera.

Innego pomysłu nie mam :)

Data: 2009-05-25 14:37:07
Autor: pio.czuba
On 25 Maj, 22:54, Tomasz Pyra <hellf...@spam.spam.spam> wrote:
pio.cz...@gmail.com pisze:

> [...]

być... dioda od immobilisera.
Służyć może do migania w celu informowania o stanie immobilisera.

Okej - zachowuje się prawie jak dioda do immobilaisera, jest schowana
i mruga wolniej ;p
A poza tym po co były by dwie diody? (jedna jest na wierzchu) :D

Data: 2009-05-26 09:30:41
Autor: andreas
pio.cz...@gmail.com pisze:

> [...]

i mruga wolniej ;p
A poza tym po co były by dwie diody? (jedna jest na wierzchu) :D

Informacja dla złodzieja, że ta pierwsza nie jest atrapą :)

--
andreas

Data: 2009-05-26 00:35:01
Autor: pio.czuba
323f tajemnicza dioda w kolumnie kierownicy ;]
On 26 Maj, 09:30, "andreas" <andr...@yahoo.com> wrote:> > A poza tym

Hahahaha, dobre!

Data: 2009-05-26 11:02:56
Autor: MZ
pio.cz...@gmail.com pisze:

Okej - zachowuje się prawie jak dioda do immobilaisera, jest schowana
i mruga wolniej ;p
A poza tym po co były by dwie diody? (jedna jest na wierzchu) :D

Alarm masz "fabryczny" czy dokładany?
Może to co znalazłeś to immo "fabryczny" a potem ktoś dołożył drugi wraz
z dodatkowym alarmem? Tylko gdybam.

--
MZ

Data: 2009-05-26 13:33:34
Autor: minorman
323f tajemnicza dioda w kolumnie kierownicy ;]
A może po prostu to dioda-zmyłka? Sam miałem, w zasadzie nie mam pojęcia po co, taką odstraszającą diodę w moim śp. 126p - mrugała po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki.

Tylko ona znajdowała się w punkcie w miarę widocznym. :)

--
_pozdrowienia
_minorman_@_xsara

Data: 2009-05-26 07:15:35
Autor: pio.czuba
323f tajemnicza dioda w kolumnie kierownicy ;]
Alarmu w ogóle nie mam, immobilaiser jest fabryczny i jest do niego
osobna dioda (widoczna), a mnie zastanawia dioda, która jest ukryta
pod plastikami i tak w ogóle to jest podłączona do 5 przewodów <szok>
Nie wiem o co chodzi, ale coś czuje, że to może jakaś dioda o której
wiedzą tylko w aso mazdy ;] W sumie do szczęścia mi to nie potrzebne,
niech sobie mruga, a co!
Pozdrawiam
pio.czuba

Data: 2009-05-26 22:54:54
Autor: Marcin Jan
pio.czuba@gmail.com pisze:
W sumie do szczęścia mi to nie potrzebne,
niech sobie mruga, a co!

aż sie popsuje ;)

--
Z pozdrowieniem
marcin jan

"Nienawidzę Twoich poglądów, ale dam się zabić abyś mógł je głosić"

Data: 2009-05-26 23:04:46
Autor: Als
323f tajemnicza dioda w kolumnie kierownicy ;]
Dnia Tue, 26 May 2009 07:15:35 -0700 (PDT), pio.czuba@gmail.com napisał(a):

Alarmu w ogĂłle nie mam, immobilaiser jest fabryczny i jest do niego
osobna dioda (widoczna), a mnie zastanawia dioda, ktĂłra jest ukryta
[...]

Diody świecące mają to do siebie, że oprócz świecenia jeszcze coś robią.
Może komuś chodziło właśnie o to działanie, a świecenie to efekt uboczny i
w tym przypadku zbędny? Ewentualnie spróbuj odłączać te przewody po kolei,
może będzie zmiana sekwencji mrugania, a po tym można już próbować coś
diagnozować.

--
Pozdrawiam, Als (w mailu nie mam Ĺźadnej jedynki)

Data: 2009-05-28 13:52:20
Autor: utaka
pio.czuba@gmail.com(pio.czuba@gmail.com) na pl.misc.samochody napisał(a):

[...]

a w 323 jest również podświetlany zamek w klamce? W mojej 626 się niestety
już nie świeci - to jest do wymiany/naprawy bez pewnego zepsucia tapicerki
(zatrzasków) itp ?

Data: 2009-05-31 14:38:35
Autor: dooh
Dnia Mon, 25 May 2009 13:16:31 -0700 (PDT), pio.czuba@gmail.com napisał(a):

[...]

A nie jest to czasem jakas dioda do diagnoistyki silnika/modułu/kompa ?

--
by dooh Zawodowy Herold Złych Nowin http://duh.ovh.org

323f tajemnicza dioda w kolumnie kierownicy ;]