32bity a 64bity

Data: 2015-12-21 11:49:55
Autor: KN
32bity a 64bity
W zwiazku z tym, ze moj sprzet sprawia wrazenie bycia coraz wolniejszym mam takie pytania:
czy Windows 7 home 32 bity jest systemem szybszym od 64 bity Pro na starszych komputerach?
Ewentualnie, czy istnieje jakis program, ktory automatycznie wyeliminuje mi maksimum mozliwych procesow pod Pro? Sam nie bardzo wiem jak w tym grzebac i co eliminowac.

Data: 2015-12-21 12:06:31
Autor: jureq
32bity a 64bity
Dnia Mon, 21 Dec 2015 11:49:55 +0100, KN napisał(a):

W zwiazku z tym, ze moj sprzet sprawia wrazenie bycia coraz wolniejszym
mam takie pytania:
czy Windows 7 home 32 bity jest systemem szybszym od 64 bity Pro na
starszych komputerach?

Praktycznie niezauwaĹźalnie szybszym. Przy RAM <= 3 GB

Ewentualnie, czy istnieje jakis program, ktory automatycznie wyeliminuje
mi maksimum mozliwych procesow pod Pro? Sam nie bardzo wiem jak w tym
grzebac i co eliminowac.

Zwiększyć RAM. Przy zainstalowanych aktualnych oprawkach Windows 7 do sensownie szybkiego działania wymaga 3 GB, lub lepiej 4 GB.

Data: 2015-12-21 14:08:50
Autor: atm
32bity a 64bity
On 2015-12-21 11:49, KN wrote:
[...]

Moglbys tez rozwazyc zakup SSD, to robi spora roznice.

Data: 2015-12-21 20:16:34
Autor: Nathan
32bity a 64bity
W dniu 2015-12-21 o 11:49, KN pisze:
[...]

Troszkę problem, że w sumie nie wiadomo co to za sprzęt...

--
Pozdrawiam Nathan
"Spadochroniarze to ludzie, którzy schodzą z drzew,  na które nie wchodzili" Charles Lindbergh

Data: 2015-12-21 22:00:52
Autor: Wiktor S.
32bity a 64bity
W zwiazku z tym, ze moj sprzet sprawia wrazenie bycia coraz
wolniejszym mam takie pytania:
czy Windows 7 home 32 bity jest systemem szybszym od 64 bity Pro na
starszych komputerach?

Przy "małej" ilości RAM-u (rzędu 1 GB) powinien być szybszy 32-bitowy, bo mniej zużywa pamięci.
Na ile to jest wyraźna różnica to niestety nie powiem, bo nie miałem jeszcze styczności z 32- i 64-bitową wersją na tym samym komputerze.

--
Wiktor S.

Data: 2016-02-04 15:43:16
Autor: radxcell
32bity a 64bity
On 21.12.2015 22:00, Wiktor S. wrote:
Przy "małej" ilości RAM-u (rzędu 1 GB) powinien być szybszy 32-bitowy,
bo mniej zużywa pamięci.

A czy to nie jest tak, że każda operacja to 64 bity zamiast 32, więc tak jakby przepustowość magistral ciachnąć o połowę?

p<rdx
--
spamboks (na) o dwa peel

Data: 2016-02-15 14:54:05
Autor: Wiktor S.
32bity a 64bity
Przy "małej" ilości RAM-u (rzędu 1 GB) powinien być szybszy
32-bitowy, bo mniej zużywa pamięci.

A czy to nie jest tak, że każda operacja to 64 bity zamiast 32, więc
tak jakby przepustowość magistral ciachnąć o połowę?

Nie wiem jak to jest na magistrali, ale 64-bitowy kod jest około 30% większy ze względu na dłuższe wskaźniki, a większy kod przy małej ilości pamięci siłą rzeczy oznacza częstszą konieczność używania pliku wymiany, więc wolniejsze działanie systemu.

Dlatego marnotrawstwem pamięci jest instalowanie wersji 64-bitowej na komputerze z 1 GB RAM.

--
Wiktor S.

32bity a 64bity