33% wolniejszy dysk Samsung HD103SJ

Data: 2010-11-05 18:01:08
Autor: m7marek
33% wolniejszy dysk Samsung HD103SJ
witam

Wczoraj kupiłem nowiutki dysk SAMSUNG HD103SJ czyli 1TB z serii F3.
Wczoraj go przetestowałem i miał programem m.in. HDTune i wyniki były niezłe od 160MB/s na poczatku do 80MB/s na koncu dysku. Na noc włączyłem test powierzchni dysku dedykowanym do samsungów ESTOOL i stwierdził ze wszystko OK.  Dzis własnie odpalam benchmark i ... nie wiem co sie stało, transfery od 100MBs do 50MB/s. Nie wiem co sie stało. wtedy i teraz testowałem zarówno w trybie AHCI jak i Native ATA wyniki zblizone. SMART nic niepokojacego nie pokazuje (w trybie Native ATA, w AHCI nie działa). O co chodzi, nie wytrzymal jednej nocy pracy? Pomocy!

m7marek

Data: 2010-11-05 18:24:00
Autor: m7marek
33% wolniejszy dysk Samsung HD103SJ
dodam jeszcze ze płyta to GA-MA78GM-S2H  (rev. 1.0)
(780G)  Athlon LE1620,  2GB RAM,
testowane wtedy i teraz na WinXP i Win7

Data: 2010-11-05 20:42:15
Autor: m7marek
33% wolniejszy dysk Samsung HD103SJ
nie wiem co sie dzieje
przepialem do kolejnego gniazda sata na plycie transfer spadl do 50-30MB/s
wróciłem do tego pierwszego i wszystko wróciło do normy, czyli:

HD Tune: SAMSUNG HD103SJ Benchmark
Transfer Rate Minimum : 77.5 MB/sec
Transfer Rate Maximum : 148.4 MB/sec
Transfer Rate Average : 120.9 MB/sec