333 godziny miesiecznie.

Data: 2009-11-26 22:34:56
Autor: ąćęłńóśżź
333 godziny miesiecznie.
Szukam jakiegoś info o dyskach Caviar konkretnie WD5000AAKB czy WD podaje dla nich dopuszczalny miesięczny POT (Power on Time).
Dostawca wstawił taki dysk do sprzętu pracującego 7/24 i dysk na moje ucho rzęzi po roku, szukam punktu zaczepienia dla wymiany
gwarancyjnej.
Serwisantowi "nic nie rzęzi" jak wiadomo.....
JaC

Data: 2009-11-26 22:52:43
Autor: Michal Kawecki
333 godziny miesiecznie.
Dnia Thu, 26 Nov 2009 22:34:56 +0100, ąćęłńóśżź napisał(a):

[...]

Nie ma czegoś takiego jak "dopuszczalny POT", to wymysł marketoidów
próbujących zróżnicować rynek dysków twardych. Co więcej, dyski stale
włączone żyją dłużej od tych regularnie wyłączanych. Hint: dopuszczalna
wielkość parametru "Start/Stop Count" oraz "Load cycle count" podawana
przez producenta.
--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/

Data: 2009-11-27 02:09:45
Autor: ąćęłńóśżź
333 godziny miesiecznie.
JPDP czy prowadziłeś badania?
JaC

-- -- -

Co więcej, dyski stale włączone żyją dłużej od tych regularnie wyłączanych.

Data: 2009-11-27 07:34:00
Autor: Michal Kawecki
333 godziny miesiecznie.
Dnia Fri, 27 Nov 2009 02:09:45 +0100, ąćęłńóśżź napisał(a):

JPDP czy prowadziłeś badania?
JaC

Wystarczy zwykła logika i analiza parametrów. A'propos, umiesz czytać netykietę?

Data: 2009-11-27 16:20:20
Autor: Radosław Sokół
333 godziny miesiecznie.
Michal Kawecki pisze:
A'propos, umiesz czytać netykietę?

Nie umie. Po kilkunastu upomnieniach wrzuciłem do kill-file.

Data: 2009-11-26 23:51:02
Autor: ToMasz
333 godziny miesiecznie.
ąćęłńóśżź pisze:
[...]
producenci chwalą sie pewnymi parametrami, nawet niektóre gwarantują.
Sądze jednak że w umowie i gwarancji nic nie napisali o rzężeniu, co
mocno utrudnia roszczenia wobec producenta/sprzedawcy.
Zrób jakieś konkretne testy, i albo coś wyjdzie albo nie. Z drugiej
strony, są dyski nieco droższe, ale przewidziane do pracy non stop, na
serwery, rejestratory video... Tak naprawde niewiem czym sie różnią od
tańszych, ale skoro są, to do konkretnych zastosowań trzeba by je
zastosować.

ToMasz

Data: 2009-11-27 07:37:19
Autor: Piter
333 godziny miesiecznie.

Użytkownik "ToMasz" <twitek4@gazzeetta.pl> napisał w wiadomości news:hemvaq$oh8$1news.interia.pl...
ąćęłńóśżź pisze:
[...]

prawdopodobnie ceną... albo są mniej odporne na start/stop z racji że nie muszą :D

Data: 2009-11-27 09:23:32
Autor: Przemek
333 godziny miesiecznie.
ToMasz wrote:

Zrób jakieś konkretne testy, i albo coś wyjdzie albo nie. Z drugiej
strony, są dyski nieco droższe, ale przewidziane do pracy non stop, na
serwery,
Te przewaznie maja oprocz nominalnie lepszych parametrow duzo lepsze warunki gwarancji - jak sie zepsuje w ciagu tych 5 lat to w ciagu
to producent wymienia w miare szybko na nowy a nie wciska jakies poserwisowe barachlo ktore moze dzialac ale rownie dobrze moze byc od razu wadliwe

> rejestratory video...

Akurat  dyski  do tych zastosowan to sa kiepskie  -wystarcza najtansze wolne, o slabej korekcji bledow  (bo jak zgubisz klatke z nagrania to nic sie nie stanie),
wlasciwie  jedynie wazne jest w tych dyskach aby byly w miare energooszczedne (ciasne obudowy rejestratorow) i ciche

Data: 2009-11-28 11:31:29
Autor: ąćęłńóśżź
333 godziny miesiecznie.
Nie "kiepskie", lecz inne - dysk do niemal liniowego zapisu strumieniowego on-line przez 99% swojego czasu pracy zapisuje, a zwykły
dysk przez większość czasu głównie odczytuje.
Przy dysku, który zapisuje strumień liniowy muszą być inne algorytmy, żeby głowica nie wisiała nad jedym fragmentem talerza przez
parę dni, bo dziurę zrobi ;-))
JaC

-- -- -

Akurat  dyski  do tych zastosowan to sa kiepskie  -wystarcza najtansze wolne, o slabej korekcji bledow, wlasciwie  jedynie wazne
jest w tych dyskach aby byly w miare energooszczedne i ciche

Data: 2009-11-28 13:16:47
Autor: Rafal\(sxat\)
333 godziny miesiecznie.
dysk przez większość czasu głównie odczytuje.
Przy dysku, który zapisuje strumień liniowy muszą być inne algorytmy, żeby
głowica nie wisiała nad jedym fragmentem talerza przez
parę dni, bo dziurę zrobi ;-))

jaby tak bylo, to latwo byloby definitywnie wyczyscic dysk twardy z
danych... a tak nie jest...

:)

rf

Data: 2009-12-09 13:39:13
Autor: ąćęłńóśźż
333 godziny miesiecznie.
Nie rozumiem - co masz na myśli?
JaC

-- -- -

Data: 2009-11-27 06:11:53
Autor: G Nowak
333 godziny miesiecznie.
po roku, szukam punktu zaczepienia dla wymiany gwarancyjnej.
Serwisantowi "nic nie rzęzi" jak wiadomo.....

Byc moze ten typ tak ma, mialem kiedys seagate, ktory zrobil sie wyraznie glosniejszy po ok miesiacu pracy i dzialal tak pare lat zanim go sprzedalem.

--
pozdr

Data: 2009-11-27 17:39:50
Autor: Rafal\(sxat\)
333 godziny miesiecznie.
[...]

ma jakies bad sector, jaki jest status smarta bo jesli sie nic nie dzieje,
to mam serwerk przy ktorym nie mozna usnac z racji jego dyskow grajacych :)
i tak juz od 4 lat....

Rf

Data: 2009-12-09 17:06:51
Autor: ąćęłńóśźż
333 godziny miesiecznie.
Tamten chroboczący dysk już wymieniony na dwa specjalizowane AV też Caviary i też charakterystycznie chroboczą tak samo jak
poprzedni.
No cóż, albo Caviar 500GB tak ma, albo sprzętowy Linuś szura głowicami w myśl jakiegoś algorytmu zapisywania strumienia danych.
No trudno :-)
Na razie nie mam pojęcia jak wejść do systemu urządzenia, a co dopiero mówić o smarcie.

-- -- -