35 lat w więzieniu. Okazało się, że jest niewinny

Data: 2009-12-18 23:09:33
Autor: boukun
35 lat w więzieniu. Okazało się, że jest niewinny
Piątek, 18 grudnia 2009

Amerykanin skazany za porwanie i zgwałcenie dziewięcioletniego chłopca, został uniewinniony po 35 latach spędzonych w więzieniu na Florydzie. Wolność odzyskał dzięki nowoczesnym badaniom DNA.

54-letni dziś James Bain trafił do więzienia w 1974 roku. Skazano go na podstawie zeznań ofiary oraz braku alibi. Bain od samego początku podkreślał, że jest niewinny i wielokrotnie prosił o przetestowanie DNA, co mogło rozstrzygnąć sprawę na jego korzyść; sędziowie za każdym razem odrzucali jednak jego wnioski.

Teraz z pomocą przyszła mu organizacja Niewinność Na Florydzie; to dzięki jej naciskom ponownie zbadano materiał genetyczny i oczyszczono skazanego z zarzutów. Jest on 247 amerykańskim więźniem, który odzyskał wolność w ten sposób; nikt jednak nie spędził za kratami tyle lat, co on.

James Bain ma prawo do odszkodowania w wysokości prawie dwóch milionów dolarów. Eksperci przypominają jednocześnie, że badania naukowe powinny jak najczęściej służyć wymiarowi sprawiedliwości.

Informacyjna Agencja Radiowa (IAR)

http://www.polskieradio.pl/wiadomosci/swiat/artykul127297.html

Oto Ameryka!

boukun

Data: 2009-12-18 23:12:02
Autor: Lorn
boukun pisze:
[...]

Żeby tylko Ameryka... :>

Data: 2009-12-18 22:18:16
Autor: Hans Kloss
35 lat w więzieniu. Okazało się, że jest niewinny
Lorn <ateagina@poczta.fm> napisał(a):
Żeby tylko Ameryka... :>

Znasz jeszcze jakieś inne państwo w Układzie Słonecznym gdzie wracano by z
taką skrupulatnością do spraw osądzonych i zamkniętych przed trzydziestu laty?
J-23

Data: 2009-12-18 23:22:12
Autor: Lorn
Hans Kloss pisze:
[...]

Skrupulatnością? Hehe Hans... Ile razy on prosił o przebadanie DNA? :> Może inaczej... Ile razy odmawiano mu możliwości przebadania dowodów rzekomej zbrodni? :)

Data: 2009-12-18 22:32:17
Autor: Hans Kloss
35 lat w więzieniu. Okazało się, że jest niewinny
Lorn <ateagina@poczta.fm> napisał(a):
Ile razy odmawiano mu możliwości przebadania dowodów rzekomej zbrodni? :)

Nie mam pojęcia- w końcu jednak dopiął swego, podobnie jak wielu innych
niewinnie skazanych w US of A.
A teraz powiedz mi ilu skazanych w Polsce uzyskało w ten sposób wolność..albo
inaczej: w ilu sprawach sprzed 20 czy 30 lat zachowano do dzisiaj materiał
biologiczny w stanie umożliwiającym jego weryfikację nowoczesnymi technikami?
J-23
PS. Tam to idzie nie tylko w tę stronę- wiele starych spraw tuż przed
przedawnieniem jest odgrzebywanych i rozwiązywanych przy użyciu analizy DNA,
bo starannie przechowano kluczowe dowody.

Data: 2009-12-18 23:44:33
Autor: Lorn
Hans Kloss pisze:
[...]

Skrupulatność powalająca. :>

A teraz powiedz mi

Napisać mogę.

ilu skazanych w Polsce uzyskało w ten sposób wolność..

Oj... Wielu :>

albo inaczej: w ilu sprawach sprzed 20 czy 30 lat zachowano do dzisiaj materiał
biologiczny w stanie umożliwiającym jego weryfikację nowoczesnymi technikami?

A po cholerę... Jesteśmy skrupulatniejsi, a nasze sądy przychylne... Nie te Amerykańskie, gdzie mają w dupie skazańca :> Nie potrzebne nawet DNA
http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Oskarzony-o-zabojstwo-zony-uniewinniony-po-9-latach,wid,10497410,wiadomosc.html
Sorry, ale nie chce mi się ciąć linków :>

PS. Tam to idzie nie tylko w tę stronę- wiele starych spraw tuż przed
przedawnieniem jest odgrzebywanych i rozwiązywanych przy użyciu analizy DNA,
bo starannie przechowano kluczowe dowody.

Tu już nie chodzi o dowody, a policyjne postępowanie... Okazało się, że został rozpoznany przez chłopca, którego policja naciskała, aby zeznawał przeciwko oskarżonemu... :> Wyjątkowa skrupulatność. :>

Data: 2009-12-18 22:59:39
Autor: Hans Kloss
35 lat w więzieniu. Okazało się, że jest niewinny
Lorn <ateagina@poczta.fm> napisał(a):
A po cholerę... Jesteśmy skrupulatniejsi, a nasze sądy przychylne...

To pierwsze brzmi, delikatnie pisząc, pociesznie ale to drugie jest bardzo
prawdziwe. Polskie sądy są tak przychylne obwinionym ze potrafią uwalniać od
winy i kary ewidentnych przestępców.
J-23

Data: 2009-12-19 00:58:35
Autor: Lorn
Hans Kloss pisze:
[...]

Ok... oddzielmy Polskie prawo od Amerykańskiego prawodawstwa, które dzieli się na stany... W Polsce nie ma podziału na autonomiczne prawa województwa... :> Winę należy udowodnić... Z miejsca jesteśmy chronieni prawem i słusznie co działa na naszą korzyść... W USA sędzia wyrasta w odpowiednich okolicznościach na gwiazdę TV :> Najgorzej, jeśli mu się to spodoba :> Polak siedzi w USA za umycie swego dziecka... Mógł gąbką, a ręka równa pedofilii? :>

Data: 2009-12-19 00:38:17
Autor: boukun

Użytkownik "Hans Kloss" <necr0c0w.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hggvth$p44$1inews.gazeta.pl...
[...]

To czytaj głupku niusa i nie będziesz się musiał wtedy błaźnić....

boukun

Data: 2009-12-19 00:41:01
Autor: boukun
[...]

Dramat Polaka w USA. 30 lat za niewinność

Czy tak wolno? W obronie słynnego reżysera Romana Polańskiego stanęli ministrowie i gwiazdy filmu. Tragiczny los Rafała Pietrzaka (40 l.), siedzącego od 11 lat w ciężkim więzieniu w Teksasie, nie specjalnie obchodzi polskie władze, czy polskich twórców
http://www.efakt.pl/Dramat-Polaka-w-USA-30-lat-za-niewinnosc,artykuly,54094,1.html

boukun

Data: 2009-12-19 00:51:14
Autor: Prawusek
"boukun" <boukun@neostrada.pl> wrote in message

> [...]

siedzącego
od 11 lat w ciężkim więzieniu w Teksasie, nie specjalnie obchodzi polskie

Ta córka jego (Pietrzaka) kobiety juz chyba dorosła i może świadczyć.

Data: 2009-12-19 01:00:55
Autor: Lorn
Prawusek pisze:
[...]

Polańskiemu pomaga tłumaczenie babeczki? :>

Data: 2009-12-19 01:37:35
Autor: boukun

Użytkownik "Prawusek" <prawusek@interia.pl> napisał w wiadomości news:hgh55k$ke8$1nemesis.news.neostrada.pl...
> [...]

boukun
Ta córka jego (Pietrzaka) kobiety juz chyba dorosła i może świadczyć.

Tylko tam rasiści nie chcą słuchać... http://www.wikom.pl/rafal/strona3.htm

boukun

Data: 2009-12-19 00:11:11
Autor: Prawusek

[...]

Niesch wymiarowi msprawiedliwości opuszczą spodnie - bez skórki - to na
zbity chuj!!!

Data: 2009-12-19 01:12:12
Autor: awe
35 lat w więzieniu. Okazało się, że jest niewinny
Chyba 20 mln. Nie ma co, wyrwac czlowiekowi prawie caly kawal z zycia
awe

Data: 2009-12-19 07:48:30
Autor: Roger Perejro
35 lat w więzieniu. Okazało się, że jest niewinny
Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał

Amerykanin skazany za porwanie i zgwałcenie dziewięcioletniego chłopca, został uniewinniony po 35 latach spędzonych w więzieniu na Florydzie. Wolność odzyskał dzięki nowoczesnym badaniom DNA.

Facet odporny psychcznie. Pomyślec, że niektórzy prominetni politycy, po miesiącu internowania byli zwalniani do domów ze względu na stan psychiczny. Zresztą do dzisiaj nie jest z nimi najlepiej..

Przemek
--

- PiS stał się niewydolny jak realny socjalizm w okresie późnego Breżniewa. Taka jest cena braku wewnętrznej debaty, i otaczania się potakiwaczami - pisze w liście otwartym do prezesa PiS Jarosława Kaczyńskiego Jacek Świetlicki, Przewodniczący Klubu Radnych PiS w Sejmiku Województwa Śląskiego. I ogłasza odejście z partii, w której był od początku jej powstania.

35 lat w więzieniu. Okazało się, że jest niewinny