35 lat w więzieniu. Okazało się, że jest niewinny

Data: 2009-12-18 23:12:02
Autor: Lorn
35 lat w więzieniu. Okazało się, że jest niewinny
boukun pisze:
Piątek, 18 grudnia 2009

Amerykanin skazany za porwanie i zgwałcenie dziewięcioletniego chłopca, został uniewinniony po 35 latach spędzonych w więzieniu na Florydzie. Wolność odzyskał dzięki nowoczesnym badaniom DNA.

54-letni dziś James Bain trafił do więzienia w 1974 roku. Skazano go na podstawie zeznań ofiary oraz braku alibi. Bain od samego początku podkreślał, że jest niewinny i wielokrotnie prosił o przetestowanie DNA, co mogło rozstrzygnąć sprawę na jego korzyść; sędziowie za każdym razem odrzucali jednak jego wnioski.

Teraz z pomocą przyszła mu organizacja Niewinność Na Florydzie; to dzięki jej naciskom ponownie zbadano materiał genetyczny i oczyszczono skazanego z zarzutów. Jest on 247 amerykańskim więźniem, który odzyskał wolność w ten sposób; nikt jednak nie spędził za kratami tyle lat, co on.

James Bain ma prawo do odszkodowania w wysokości prawie dwóch milionów dolarów. Eksperci przypominają jednocześnie, że badania naukowe powinny jak najczęściej służyć wymiarowi sprawiedliwości.

Informacyjna Agencja Radiowa (IAR)

http://www.polskieradio.pl/wiadomosci/swiat/artykul127297.html

Oto Ameryka!

Żeby tylko Ameryka... :>

Data: 2009-12-18 22:18:16
Autor: Hans Kloss
35 lat w więzieniu. Okazało się, że jest niewinny
Lorn <ateagina@poczta.fm> napisał(a):
Żeby tylko Ameryka... :>

Znasz jeszcze jakieś inne państwo w Układzie Słonecznym gdzie wracano by z
taką skrupulatnością do spraw osądzonych i zamkniętych przed trzydziestu laty?
J-23

Data: 2009-12-18 23:22:12
Autor: Lorn
Hans Kloss pisze:
[...]

Skrupulatnością? Hehe Hans... Ile razy on prosił o przebadanie DNA? :> Może inaczej... Ile razy odmawiano mu możliwości przebadania dowodów rzekomej zbrodni? :)

Data: 2009-12-18 22:32:17
Autor: Hans Kloss
35 lat w więzieniu. Okazało się, że jest niewinny
Lorn <ateagina@poczta.fm> napisał(a):
Ile razy odmawiano mu możliwości przebadania dowodów rzekomej zbrodni? :)

Nie mam pojęcia- w końcu jednak dopiął swego, podobnie jak wielu innych
niewinnie skazanych w US of A.
A teraz powiedz mi ilu skazanych w Polsce uzyskało w ten sposób wolność..albo
inaczej: w ilu sprawach sprzed 20 czy 30 lat zachowano do dzisiaj materiał
biologiczny w stanie umożliwiającym jego weryfikację nowoczesnymi technikami?
J-23
PS. Tam to idzie nie tylko w tę stronę- wiele starych spraw tuż przed
przedawnieniem jest odgrzebywanych i rozwiązywanych przy użyciu analizy DNA,
bo starannie przechowano kluczowe dowody.

Data: 2009-12-18 23:44:33
Autor: Lorn
Hans Kloss pisze:
[...]

Skrupulatność powalająca. :>

A teraz powiedz mi

Napisać mogę.

ilu skazanych w Polsce uzyskało w ten sposób wolność..

Oj... Wielu :>

albo inaczej: w ilu sprawach sprzed 20 czy 30 lat zachowano do dzisiaj materiał
biologiczny w stanie umożliwiającym jego weryfikację nowoczesnymi technikami?

A po cholerę... Jesteśmy skrupulatniejsi, a nasze sądy przychylne... Nie te Amerykańskie, gdzie mają w dupie skazańca :> Nie potrzebne nawet DNA
http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Oskarzony-o-zabojstwo-zony-uniewinniony-po-9-latach,wid,10497410,wiadomosc.html
Sorry, ale nie chce mi się ciąć linków :>

PS. Tam to idzie nie tylko w tę stronę- wiele starych spraw tuż przed
przedawnieniem jest odgrzebywanych i rozwiązywanych przy użyciu analizy DNA,
bo starannie przechowano kluczowe dowody.

Tu już nie chodzi o dowody, a policyjne postępowanie... Okazało się, że został rozpoznany przez chłopca, którego policja naciskała, aby zeznawał przeciwko oskarżonemu... :> Wyjątkowa skrupulatność. :>

Data: 2009-12-18 22:59:39
Autor: Hans Kloss
35 lat w więzieniu. Okazało się, że jest niewinny
Lorn <ateagina@poczta.fm> napisał(a):
A po cholerę... Jesteśmy skrupulatniejsi, a nasze sądy przychylne...

To pierwsze brzmi, delikatnie pisząc, pociesznie ale to drugie jest bardzo
prawdziwe. Polskie sądy są tak przychylne obwinionym ze potrafią uwalniać od
winy i kary ewidentnych przestępców.
J-23

Data: 2009-12-19 00:58:35
Autor: Lorn
Hans Kloss pisze:
[...]

Ok... oddzielmy Polskie prawo od Amerykańskiego prawodawstwa, które dzieli się na stany... W Polsce nie ma podziału na autonomiczne prawa województwa... :> Winę należy udowodnić... Z miejsca jesteśmy chronieni prawem i słusznie co działa na naszą korzyść... W USA sędzia wyrasta w odpowiednich okolicznościach na gwiazdę TV :> Najgorzej, jeśli mu się to spodoba :> Polak siedzi w USA za umycie swego dziecka... Mógł gąbką, a ręka równa pedofilii? :>

Data: 2009-12-19 00:38:17
Autor: boukun

Użytkownik "Hans Kloss" <necr0c0w.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hggvth$p44$1inews.gazeta.pl...
[...]

To czytaj głupku niusa i nie będziesz się musiał wtedy błaźnić....

boukun

Data: 2009-12-19 00:41:01
Autor: boukun
[...]

Dramat Polaka w USA. 30 lat za niewinność

Czy tak wolno? W obronie słynnego reżysera Romana Polańskiego stanęli ministrowie i gwiazdy filmu. Tragiczny los Rafała Pietrzaka (40 l.), siedzącego od 11 lat w ciężkim więzieniu w Teksasie, nie specjalnie obchodzi polskie władze, czy polskich twórców
http://www.efakt.pl/Dramat-Polaka-w-USA-30-lat-za-niewinnosc,artykuly,54094,1.html

boukun

Data: 2009-12-19 00:51:14
Autor: Prawusek
"boukun" <boukun@neostrada.pl> wrote in message

> [...]

siedzącego
od 11 lat w ciężkim więzieniu w Teksasie, nie specjalnie obchodzi polskie

Ta córka jego (Pietrzaka) kobiety juz chyba dorosła i może świadczyć.

Data: 2009-12-19 01:00:55
Autor: Lorn
Prawusek pisze:
[...]

Polańskiemu pomaga tłumaczenie babeczki? :>

Data: 2009-12-19 01:37:35
Autor: boukun

Użytkownik "Prawusek" <prawusek@interia.pl> napisał w wiadomości news:hgh55k$ke8$1nemesis.news.neostrada.pl...
> [...]

boukun
Ta córka jego (Pietrzaka) kobiety juz chyba dorosła i może świadczyć.

Tylko tam rasiści nie chcą słuchać... http://www.wikom.pl/rafal/strona3.htm

boukun

35 lat w więzieniu. Okazało się, że jest niewinny