35 osób w święta

Data: 2009-04-15 13:47:08
Autor: CeSaR
35 osób w święta
I druga refleksja dotycząca tych śmiertelnych statystyk.
Ja osobiście przygodę z "kółkiem" zacząłem w Stanach, gdzie cały kodeks ruchu drogowego, to cieniutka książka, znaków drogowych jest 5 na krzyż, a liczba wypadków drogowych proporcjonalnie do ilości samochodów ...

I tu się zaczyna Twój problem. W Stanach niestety (dla nas) naukę jazdy samochodem rozpoczyna się w szkole (i nie jestem pewien czy nie jest to obowiązek) przy czym jako podstawę wpaja się jazdę defensywną. Wyobrażasz sobie u nas skrzyżowanie, gdzie wszystkie drogi mają "Stop" i obowiązuje zasada, że kto pierwszy dojechał ten pierwszy po zatrzymaniu! rusza?
W Stanach samochód nie jest, tak jak dla wielu z nas, dorobkiem całego życia. Samochód jest narzędziem domowym. Lepszy, gorszy ale to narzędzie a nie ołtarzyk. I tak to ludzie traktują.
U nas byle łoś wsadzi doopę w koreański sedes i jest panem. A przynajmniej tak mu się wydaje.
Przyznam, że nie wyobrażam sobie sytuacji w Polsce, że na autostradzie Chevy Corvette dałaby się wyprzedzić ciężarówce. Trochę to i dla mnie dziwne bo po cholerę oni kupują takie samochody, żeby później z ciężarówkami łeb włeb na drodze jechać - tego przyznaję, nie rozumiem :-) No chyba że to same kapelusze.
Więc raczej trzeba przestać patrzeć na nasz kraj przez amerykańskie okulary. Niestety.

Data: 2009-04-15 14:06:41
Autor: ąćęłńóśźż
35 osób w święta
Bo w Stanach jest kult pieniądza, a ciężarówka kosztuje tyle co czterdzieści Corvettek ;-)
JaC

-- -- -

po cholerę oni kupują takie samochody, żeby później z ciężarówkami łeb włeb na drodze jechać

Data: 2009-04-15 14:50:55
Autor: BaX
35 osób w święta

[...]

A po kiego? Przecież jeden kierunek stale może mieć pierwszeństwo? Ci co dojadą z podporządkowanych i tak musieli by się zatrzymać jak mają STOP.

W Stanach samochód nie jest, tak jak dla wielu z nas, dorobkiem całego życia. Samochód jest narzędziem domowym. Lepszy, gorszy ale to narzędzie a nie ołtarzyk. I tak to ludzie traktują.

Hmm, a co oni tam traktują w inny sposób? Te domki z tektury, niewiele lepsze od tego baraku który się u nas wypalił? Przecież amerykanie to chyba najwięksi światowi tandeciarze.

Data: 2009-04-15 13:52:51
Autor: kamil
35 osób w święta

"BaX" <bax@_klub.chip.pl> wrote in message news:gs4ln8$rr6$1nemesis.news.neostrada.pl...

Hmm, a co oni tam traktują w inny sposób? Te domki z tektury, niewiele lepsze od tego baraku który się u nas wypalił? Przecież amerykanie to chyba najwięksi światowi tandeciarze.

Na szczescie Polacy maja najlepsze domy, najlepsze samochody, najlepszy system edukacji i najwybitniejszych specjalistow w kazdej dziedzinie na swiecie. Co ja mowie, specjalistow, kazdy Polak jest specjalista od wszystkiego, od neurochirurgii po bezpieczenstwo drogowe. Wystarczy dowolne forum czy grupe poczytac, zeby pozbyc sie jakichkolwiek watpliwosci w tym zakresie.

:-)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-04-15 14:57:52
Autor: BaX
35 osób w święta

[...]

A widzisz zebym to gdzies napisal lub sugerowal?

Data: 2009-04-15 14:01:13
Autor: kamil
35 osób w święta

"BaX" <bax@_klub.chip.pl> wrote in message news:gs4m49$sev$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

Nic osobistego, po prostu takie wnioski nasuwaja sie po lekturze PMS pelnej ekspertow od ruchu drogowego, bezpieczenstwa, wyprowadzania samochodow z poslizgu po obejrzeniu filmu na youtube itp.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-04-15 15:06:40
Autor: CeSaR
35 osób w święta
A po kiego? Przecież jeden kierunek stale może mieć pierwszeństwo? Ci co dojadą z podporządkowanych i tak musieli by się zatrzymać jak mają STOP.

Ja nie wiem "po kiego" oni tak mają. Tak mają i już. I działa. Ja sie tylko zastanawiam jakby to u nas działało a raczej jakby u nas nie działało.

Hmm, a co oni tam traktują w inny sposób? Te domki z tektury, niewiele lepsze od tego baraku który się u nas wypalił? Przecież amerykanie to chyba najwięksi światowi tandeciarze.

Chyba nie. Nie wiem w jakich domach byłeś i mieszkałeś ale w standardzie normalnej klasy średniej bardzo chętnie spędziłbym resztę swojego życia.

Data: 2009-04-15 15:17:09
Autor: Marcin Stankiewicz
35 osób w święta
Dnia Wed, 15 Apr 2009 15:06:40 +0200, CeSaR na pl.misc.samochody
napisał(a):

[...]

Większość nowszych domów w USA, to konstrukcja drewniana, na zewnątrz
warstwa płyty ( podobna do naszej pilśniowej ), warstwa tkaniny
półprzepuszczalnej - popularny Tyvek - + siding, ewentualnie stucco dla
ozdoby. Co zamożniejsi dla ozdoby kładą 1 warstwę cegły ćwierćcalowej.

Od wewnątrz masz watę szklaną/mieralną jako ocieplenie i pomalowany
"sidrak"  czyli "sheetrock" - po naszemu płyta katon-gips ;-)

I tyle ... domy obliczone są na jakieś 50 lat życia ;-).

Murowany dom stawiają tylko naprawdę bogaci ludzie.

Inna sprawa, że projekty są całkiem funkcjonalne, a dodatkowo wyposażenie
w różnego rodzaju gadżety umila życie.

"Humor to jeden ze sposobów samoobrony przed wszechświatem."

Data: 2009-04-15 15:30:11
Autor: cztery
35 osób w święta
I tyle ... domy obliczone są na jakieś 50 lat życia ;-).

A skad takie info ?
Widzialem w Kanadzie domy w technologii szkieletowej jakie stoja o lat 50-tych zeszlego wieku. Co wiecej, moi znajomi kupili ostatnio dom z 1949 roku :-) Wg. Twoich "rewelacji" od 20 lat ww. powinien byc zutylizowany.

Data: 2009-04-15 15:40:29
Autor: Marcin Stankiewicz
35 osób w święta
Dnia Wed, 15 Apr 2009 15:30:11 +0200, cztery na pl.misc.samochody
napisał(a):

I tyle ... domy obliczone są na jakieś 50 lat życia ;-).

A skad takie info ?

Od projektantów :)

Widzialem w Kanadzie domy w technologii szkieletowej jakie stoja o lat 50-tych zeszlego wieku.

Wiesz ... dom z lat 50tych zeszłego wieku nie łapie się na kryteria
"nowsze" w odniesieniu do USA. To już jest prawie że zabytek. Na dodatek
jest duże prawdopodobieństwo, że jednak trochę prac murarskich tam jest ;-)

Co wiecej, moi znajomi kupili ostatnio dom z 1949 roku :-) Wg. Twoich "rewelacji" od 20 lat ww. powinien byc zutylizowany.

Jw. ;-)

Założenie, że domy mają przeżyć 50 lat nie oznacza automatycznej demolki
dzień po minięciu tego okresu. Jeśli dom był "konserwowany", a dodatkowo
stoi w okolicy ze sprzyjającymi warunkami to pewnie postoi dłużej.

"Nie powiedziałabym, że biedni stali się biedniejsi, ale że stali się
bardziej świadomi swojej biedy. Indira Gandhi."

Data: 2009-04-15 15:48:07
Autor: BaX
35 osób w święta
[...]

Nic lepszego niż kontenery przemysłowe, tych przynajmniej kopem z buta nie pozbawisz ściany.

Data: 2009-04-15 15:44:47
Autor: BaX
35 osób w święta

[...]

No tak, klapki na oczach made in juesej.

Data: 2009-04-15 14:53:27
Autor: kamil
35 osób w święta

"BaX" <bax@_klub.chip.pl> wrote in message news:gs4os7$374$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

Lepiej miec klapki na oczach, niz niesprawne pozamykane schody przeciwpozarowe w cudownych polskich budynkach socjalnych.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-04-15 16:13:44
Autor: BaX
35 osób w święta

[...]

No tam takiego bo problemu nie ma w najgorszym wypadku kopniesz w ściane i przez dziure wyjdziesz. W dodatku tam większość "budynków" wygląda jak socjalne, niektóre wręcz stoją na kołach jak u nas wozy cyrkowe i tworzą całe osiedla "socjalne"

Data: 2009-04-15 15:16:18
Autor: kamil
35 osób w święta

"BaX" <bax@_klub.chip.pl> wrote in message news:gs4qih$5oh$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

Oczywiscie spedziles pol zycia w USA, wiec wiesz?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-04-16 09:15:07
Autor: BaX
35 osób w święta

[...]

A czy w PL trzeba spędzić pół życia aby wiedzieć?

Data: 2009-04-15 20:14:38
Autor: CeSaR
35 osób w święta
W dodatku tam większość "budynków" wygląda jak socjalne, niektóre wręcz stoją na kołach jak u nas wozy cyrkowe i tworzą całe osiedla "socjalne"

W tym "jueseju" większość budynków wygląda jak socjalne? Bo nie wiem czy cię dobrze zrozumiałem.

Data: 2009-04-16 09:27:12
Autor: BaX
35 osób w święta

[...]

Już Ci wcześniej ktoś napisał z czego budowane i jaką techniką są te ich "domy". U nas podobnie wykonane są domki na działkach, kiedyś sołtys w podobny spośób stawiał stodołe. Sposób wykończenia i komfortu to kwestia zastosowanego materiału. Pomijam już kwestie finansowe bo tam większość jedzie na kredytach, a domy spłacają przez 3/4 zycia o ile międzyczasie nie idą pod hipoteke albo letni wietrzyk nie rozwieje tego w piździec. To właśnie te ICH kredyty doprowadziły "potęge gospodarczą" prawie do zapaści finansowej.

Data: 2009-04-16 09:39:22
Autor: Arek (G)
35 osób w święta
BaX pisze:
[...]
idą pod hipoteke albo letni wietrzyk nie rozwieje tego w piździec. To właśnie te ICH kredyty doprowadziły "potęge gospodarczą" prawie do zapaści finansowej.

Nie mieszaj tematów. Tak nawiasem "te kredyty" sprawiły, że ameryka znów stanie się potęgą. Jeśli myślisz, że ten niby kryzys to tak przypadkiem to musisz być bardzo naiwny. Ale to oczywiście totalny OT.

A.

Data: 2009-04-16 10:41:21
Autor: BaX
35 osób w święta

[...]

Tak, tak, pare mln. ludzi się zmówiło i przestało płacić kredyty.
EOT

Data: 2009-04-16 11:10:58
Autor: BaX
35 osób w święta

[...]

Tam własnie. No chyba, że rządowy program to też sciema.

Data: 2009-04-16 11:40:52
Autor: kamil
35 osób w święta

"BaX" <bax@_klub.chip.pl> wrote in message news:gs6n41$rkb$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

Standardowy mortgage na 25 lat to 3/4 zycia. Fiu fiu, raczysz przytoczyc jakies dane potwierdzajace masowa umieralnosc amerykanow w mlodym wieku?

Rozumiem, ze swoje 4 katy kupiles za gotowke. Pozazdroscic, setki tysiecy zlotych w kieszeni nosisz i do tego same sie zarabiaja, skoro cale dnie na PMS przesiadujesz. Zdradz swoj sekret..

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-04-16 13:05:09
Autor: BaX
35 osób w święta

[...]

Tak, tak. Od niemowlaka już spłacają swoje kredyty.

Rozumiem, ze swoje 4 katy kupiles za gotowke. Pozazdroscic, setki tysiecy zlotych w kieszeni nosisz i do tego same sie zarabiaja, skoro cale dnie na PMS przesiadujesz. Zdradz swoj sekret..

Żal mi Cie, właściwie Twojej krótkowzroczności i postrzegania innych.

Data: 2009-04-16 16:30:12
Autor: kamil
35 osób w święta

"BaX" <bax@_klub.chip.pl> wrote in message news:gs73f3$55d$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

Jakies konkrety, czy tesc przy flaszce opowiadal jak to zle na zachodzie sie dzieje?

- jakie kredyty splacaja?
- w jaki sposob niemowlak zaciaga kredyt?

Przypominam tez, ze mowa byla o mieszkaniach. Kredyt mieszkaniowy to standardowo 25 lat na calym swiecie, w miedzyczasie kilkukrotnie czlowiek sie przeprowadzi i na nieruchomosciach nieraz sporo zarobi. Kryzys-sryzys, za trzy lata nikt o nim pamietac nie bedzie i nieruchomosci znow w gore pojda, to nie jest inwestycja na 3-miesiace ale dlugoterminowa. Poza tym gdzies mieszkac trzeba, lepiej splacac swoj kredyt przez 25 lat, niz czyjs wynajmujac, nie sadzisz?

[...]

Dorosniesz, wyprowadzisz sie od mamusi, sam zrozumiesz.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-04-17 09:34:53
Autor: BaX
35 osób w święta

[...]

LOL, wróć się 3-4 posty poczytaj zrozumiesz, ironie też może dostrzeżesz.

[...]

Nie wiem czy wiesz ale są też tacy którzy mają swoje, nie muszą kupowaś wynajmować i nie mają tak przyziemnych problemów jak Twoje.

[...]

To Twoje plany na przyszłość? To tylko życzyć szybkiej realizacji.

Data: 2009-04-17 11:05:22
Autor: kamil
35 osób w święta

"BaX" <bax@_klub.chip.pl> wrote in message news:gs9bif$i1$1atlantis.news.neostrada.pl...

Nie wiem czy wiesz ale są też tacy którzy mają swoje, nie muszą kupowaś wynajmować i nie mają tak przyziemnych problemów jak Twoje.

"maja swoje"? Czyli albo juz splacili, albo od mamusi dostali, albo siedza w jakims komunalnym. PRL juz sie skonczyl, nie rozdaja mieszkan za darmo. :-)

Trujesz od rzeczy nie majac pojecia jak wyglada zycie w cywilizowanym swiecie i kazdy kredyt kojarzy Ci sie jednoznacznie z wyzyskiem ucisnionych przez zydomasonskie spiski finansjery swiatowej. Pozazdroscic.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-04-17 13:16:01
Autor: BaX
35 osób w święta

[...]

Nono :)))) Tak jak mówisz.

Trujesz od rzeczy nie majac pojecia jak wyglada zycie w cywilizowanym swiecie i kazdy kredyt kojarzy Ci sie jednoznacznie z wyzyskiem ucisnionych przez zydomasonskie spiski finansjery swiatowej. Pozazdroscic.

Buehehehee, no pewnie. Banki udzielają kredytów bo lubią, nie dla zysku. Masz jakieś omamy i piszesz o sprawach których nigdzie nawet nie wspomniałem.

Dobra EOT, znudziło mi się.

Data: 2009-04-17 14:30:48
Autor: kamil
35 osób w święta

"BaX" <bax@_klub.chip.pl> wrote in message news:gs9ouj$svt$1nemesis.news.neostrada.pl...

Nono :)))) Tak jak mówisz.

Czyli jednak gotoweczka, innej opcji nie widze. Serio zazdroszcze, sam chcialbym miec takie pieniazki do wydania w jeden dzien!

Buehehehee, no pewnie. Banki udzielają kredytów bo lubią, nie dla zysku. Masz jakieś omamy i piszesz o sprawach których nigdzie nawet nie wspomniałem.

Czy ktokolwiek twierdzi, ze bank udziela kredytu bez zadnych korzysci dla siebie?

Gospodarka wiekszosci swiata opiera sie na kredytach i funkcjonuje. Ale BaX z polskiego internetu wie lepiej, a co!

Dobra EOT, znudziło mi się.

A to dziwne, trolle przewaznie tak do upadlego moga. :)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-04-16 12:09:03
Autor: CeSaR
35 osób w święta
[...]

A no widzisz, dobrze że mnie wyprowadziłeś z błędu. Widocznie pilot mnie wysadził nie w USA tylko gdzie indziej.... No ale żeby tak kilka razy z rzędu... Muszę to sprawdzić.

Pomijam już kwestie finansowe bo tam większość jedzie na kredytach, a domy spłacają przez 3/4 zycia o ile międzyczasie nie idą pod hipoteke albo letni wietrzyk nie rozwieje tego w piździec.

Zainteresuj się stary o czym piszesz bo jesteś troszkę nie w temacie. Dla ułatwienia dodam tylko że dom pod miastem w USA kosztuje mniej niż mieszkanie w Warszawie. Apartamenty i mieszkania na Florydzie, ze standardem naprawdę wysokim, kosztują mniej niż mieszkania w Warszawie.
Poszukaj, choćby w Internecie.
http://www.internationalbrokersrealty.us/featured-listings.asp

To właśnie te ICH kredyty doprowadziły "potęge gospodarczą" prawie do zapaści finansowej.

Gadasz bzdury. Słyszałeś że dzwonią ale nie wiesz gdzie.

Data: 2009-04-16 12:59:37
Autor: BaX
35 osób w święta

[...]

Ale co to jest ta warszawa? LOL. Ja myślałem, że teraz to się buduje i kupuje "na wsi" pod stolyca, bo taka moda. Chyba tylko wyjątkowy desperat szukał by mieszkania w warszawie, są setki ciekawszysch miejsc gdzie można kupić dużo taniej dużo lepsze lokum i w dużo lepszym mieście.

A odnośnie tych tanich mieszkań w usa, czegoś się spodziewał, nie ma kasy, nie ma kredytów, nie ma chętnych. Tam problem dotyczył wszystkiego co bazowało na zobowiązaniach wobec banków.

Data: 2009-04-16 14:18:32
Autor: CeSaR
35 osób w święta
[...]

.... i dużo lepsze warunki zatrudnienia? Jasne, w Kielcach albo w Białymstoku mieszkania są tańsze.
Pensje też są niższe. Dużo niższe. Oczywiście jeśli masz pracę.

A odnośnie tych tanich mieszkań w usa, czegoś się spodziewał, nie ma kasy, nie ma kredytów, nie ma chętnych. Tam problem dotyczył wszystkiego co bazowało na zobowiązaniach wobec banków.

Buraczysz kolego. Nie masz pojęcia o czym piszesz. Nawet kilka lat temu za 200kUSD można było kupić bardzo fajny dom albo mieszkanie w PA, o kilkanaście - kilkadziesiąt minut od dowolnego dużego miasta. Kilka lat temu nikt o problemach z kredytem nie słyszał.
Kilkadziesiąt minut dojazdu do pracy w Wawie to standard. 200kUSD po 3zł to 600kPLN.
Porównaj. Pensje, mieszkania, standardy.
A najlepiej przejdź się do ambasady, poproś o wizę, jak nie przyznasz się jakie głupoty tu wypisujesz to pewnie Ci dadzą, kup bilet za 500 dolców i zobacz sobie sam jak to wygląda.
Proponuję ruszyć się poza NYC, pojeździć , pooglądać, porozmawiać. Zmienisz zdanie.
Dolary na ulicach nie leżą. Ale w stodołach, jak to raczyłeś nazwać, też nie mieszkają.

Data: 2009-04-16 15:10:33
Autor: BaX
35 osób w święta

[...]

Tak, tak tylko w warszafce jest praca, reszta kraju to prowincja. Pensja jest adekwatna do rejonu kraju, co z tego że w warszawie zarobisz 2x wiecej jak życie kosztuje 2x więcej.

EOT.

Data: 2009-04-15 20:10:21
Autor: CeSaR
35 osób w święta
No tak, klapki na oczach made in juesej.

Świetny wniosek Watsonie.

35 osób w święta