36. Specpułk rozformowany

Data: 2011-08-04 14:54:23
Autor: WK
36. Specpułk rozformowany
Tak ogłosił właśnie min. Siemoniak.
R.

Data: 2011-08-04 15:48:52
Autor: kawi
36. Specpułk rozformowany
Użytkownik "WK" <victor@ternet.pl> napisał w wiadomości news:4e3a9686$0$2502$65785112news.neostrada.pl...
Tak ogłosił właśnie min. Siemoniak.
R.

....i bardzo dobrze, kolejny jego krok, to przekazanie Straży Miejskiej Warszawy
transportu vipów za pomoca rowerów.

--
Pozdrawiam serdecznie,
Krzysztof Wiktor

Tłum o niczym nie decyduje sam, tłum wybiera władzę,
która najbardziej umie zamieszać ludziom w głowach

Data: 2011-08-04 18:02:46
Autor: Bogdan Idzikowski
36. Specpułk rozformowany

Użytkownik "kawi" <kawi@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j1e800$cbe$1news.onet.pl...
[...]

Być może Straż Miejska dałaby sobie radę lepiej. Dla jednego samolotu (TU-154) trzymać cały pułk to chyba rozrzutność. Przecież nawet za wielką wodę nie mogą polecieć, bo brak im ludzi.

Data: 2011-08-04 16:34:38
Autor: Jarosław Sokołowski
36. Specpułk rozformowany
Pan Bogdan Idzikowski napisał:

Tak ogłosił właśnie min. Siemoniak.

...i bardzo dobrze, kolejny jego krok, to przekazanie Straży Miejskiej Warszawy transportu vipów za pomoca rowerów.

Być może Straż Miejska dałaby sobie radę lepiej.

Nie sądzę. Poza tym dlaczego za pomocą rowerów, a nie samochodami?
VIP-y jakoś radzą sobie we własnym zakresie z kupowaniem samochodów
i utrzymywaniem kierowców. Jeśli zechcą, to poradzą sobie również
na przykład z helikopretami. Tylko czy zechcą? --
Jarek

Data: 2011-08-04 20:15:44
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
36. Specpułk rozformowany

"Jarosław Sokołowski" slrnj3ligu.tcb.jaros@falcon.lasek.waw.pl

Być może Straż Miejska dałaby sobie radę lepiej.

Nie sądzę. Poza tym dlaczego za pomocą rowerów, a nie samochodami?

To proste!! Dlatego, że i kaczki pływają jednośladami!
Byłem, widziałem -- na bajorze :) w parku był kożuch z brudu...
I kaczka w tym kożuchu płynąc, zostawiała jeden (wprawdzie
poplątany i skomplikowany -- skąd ja to znam? -- ale jeden) ślad...

VIP-y jakoś radzą sobie we własnym zakresie z kupowaniem samochodów
i utrzymywaniem kierowców. Jeśli zechcą, to poradzą sobie również
na przykład z helikopretami. Tylko czy zechcą?

[zechcieć zechcą, ale czy nie zesrają się ze strachu?...]

Trudno przewidywać bez kart podejścia... Znaczy... Bez kart Tarota...

Postscriptum: Nie mogę biegać, ledwo chodzę... Jak się to mówi -- nogi mi odjęło...

Data: 2011-08-04 16:12:52
Autor: Mikolaj Machowski
36. Specpułk rozformowany
Ghost napisał:
Być może Straż Miejska dałaby sobie radę lepiej. Dla jednego samolotu (TU-154)

Jestes pewien?

Jakami strach latać, a dla śmigłowców ma być utworzona nowa jednostka.
Biorąc pod uwagę doniesienia na temat 36. to był chyba jedyny możliwy
krok.

m.

Data: 2011-08-04 16:36:46
Autor: Jarosław Sokołowski
36. Specpułk rozformowany
Pan Mikolaj Machowski napisał:

Biorąc pod uwagę doniesienia na temat 36. to był chyba jedyny
możliwy krok.

Nie "jedyny możliwy", tylko "pierwszy konieczny". Teraz potrzeba
specjalisty od kroku defiladowego na terenach podmokłych (podobno
ktoś napisał doktorat na ten temat -- należy gościa odszukać
i zatrudnić jako konsultanta). Trzeba jakoś wyjść z tego bagna
i to w ten sposób, by onucowi myśleli, że to defilada.

--
Jarek

Data: 2011-08-04 20:48:43
Autor: Mikolaj Machowski
36. Specpułk rozformowany
Jarosław Sokołowski napisał:
Pan Mikolaj Machowski napisał:

Biorąc pod uwagę doniesienia na temat 36. to był chyba jedyny
moĹźliwy krok.

Nie "jedyny moĹźliwy", tylko "pierwszy konieczny". Teraz potrzeba
[...]

Jak rozumiem polecieli teĹź:
- dowĂłdztwo szkolenia w wojsku
- szefostwo komórki w MON odpowiedzialnej w praktyce za "cywilną
  kontrolę nad wojskiem"

Bardzo sensowne kolejne kroki. To niestety tylko początek drogi choć
przyznaję, że jest lepiej niż myślałem. Rok temu wyglądało na to, że
w najlepsze trwa odliczanie do kolejnego wypadku. Teraz jest cień
nadziei na naprawę sytuacji.

m.

Data: 2011-08-05 11:18:21
Autor: Tomek
Z innej beczki ale w podobnym temacie

Użytkownik "Mikolaj Machowski" <mikmach@wp.pl> napisał w wiadomości news:slrnj3m1db.piv.mikmachblacher.nos...
[...]

W 1950 roku, po aresztowaniu  dyrektora Zielińskiego
(za zakup Languedoców) władajacy w PLL LOT dyr.
płk. Czesław Mankiewicz dokonał masowych zwolnień
najbardziej doświadczonych pilotów przez partyjnych (i UB-ckich)
kadrówców, głównie szefa kadr Edwarda Sternika. Mam dokumenty,
gdzie dyrekcja PLL LOT składa nagordę dla kpt. Włodzimierza
Gedymina za uratowanie samolotu po całkowitej awarii
krytycznego silnika (Loty na opylanie lasĂłw samolotem Li-2)
a w niecały miesiąc później ...zwonienie z pracy z podaniem przyczyny:
"Brak kwalifikacji zawodowych". OprĂłcz wspomnianego kapitana zostali
zwolnieni doświadczeni kapitanowie:. Myszkowski, Ziółkowski,
Hulas, Ostrowski, Dąbrowski, i inni.
Ostali się jedynie kapitanowie. Wiktor Pełka i Klemens Długaszewski.
Na rezultaty nie trzeba było długo czekać. 15 listopada 1951 r
załoga kpt. Buczkowskiego nie poradziła sobie z warunkami
pogodowymi i dosżło do tragedii. Wcześniej został aresztowany
dyr Zieliński a jego następca, płk. Mankiewicz (prowadzący
"czystki) też nie "zagrzał miejsca, zwolniony w 1950 roku.
Zwolnienia pilotów kontynuował dyr Sergiusz Minorski - do
czasu tego tragicznego wypadku pod Tuszynem.

Choć czasy zupełnie inne, LOT to nie SpecPułk
ale gdy porównamy działania i ich skutki to jak pisał
J. Kochanowski- Polak i przed szkodą i po szkodzie głupi.

Tomek.

Data: 2011-08-05 11:47:47
Autor: Ghost

Użytkownik "Tomek" <swistak60@op.pl> napisał w wiadomości news:j1gcfb$tv2$1news.onet.pl...

Choć czasy zupełnie inne, LOT to nie SpecPułk
ale gdy porównamy działania i ich skutki to jak pisał
J. Kochanowski- Polak i przed szkodą i po szkodzie głupi.

Takimi manipulacjami jak Twoja to i kwadrature kola da sie zrealizowac. Poslugiwanie sie takimi analogiami, to zwykla prymitywna propaganda.

Data: 2011-08-05 13:44:20
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Z innej beczki ale w podobnym temacie

"Ghost" j1ge96$f9h$1@mx1.internetia.pl

[...]

A kwadraturę kręgu -- można tak zrealizować? A jeśli tak -- każdego
kręgu? Także kręgu piekła z Boskiej komedii Dantego? ;)

-=-

 -- Dlaczego pilot nie odszedł na drugi krąg?
 -- Komisja ustaliła, że kręgi były ponumerowane
    niewyraźnie, a pilot miał słaby wzrok...

Mnie coś porobiło się od słońca.. Widzę przed sobą taką ciemną szramę, smugę...
Na pewno od słońca!!! Nie mam co do tego wątpliwości... Na szczęście w lewym
oku, które widzi znacznie słabiej od prawego... Z czasem ta pręga zniknie lub
rozszerzy się... Wiem, bo wiem, i koniec! Zresztą -- tak to jest z żaluzjami
w oknach i leżącymi pod nimi fotochromami...

-=-

Wracając do pułku... Rozformowano go... A kiedy nastąpi ponowne formowanie?
I czy to musi być formacja takiego typu? To musi być pułk? Nie może być
dywizja? Lub choćby dywizjon? ;)

Data: 2011-08-04 18:16:11
Autor: Bogdan Idzikowski
36. Specpułk rozformowany

Użytkownik "Ghost" <ghost@everywhere.pl> napisał w wiadomości news:j1eg82$oof$1mx1.internetia.pl...

[...]

Jestem pewien - chodzi o samolot dużego zasięgu. Jest tylko jeden. Mała awaria i już nie ma co lecieć. Jaki nadają się tylko na złom. Najlepiej gdyby mieli lotnie dwuosobowe.

Data: 2011-08-04 19:32:15
Autor: Ghost
36. Specpułk rozformowany

Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:4e3ac5cb$0$2451$65785112news.neostrada.pl...

[...]

I nikt Ci nie wmowi, ze czarne jest czarne, a biale biale.

Data: 2011-08-07 12:27:47
Autor: Paweł Kasztelan
36. Specpułk rozformowany

Jestem pewien - chodzi o samolot dużego zasięgu. Jest tylko jeden.
Mała awaria i już nie ma co lecieć. Jaki nadają się tylko na złom.

Właściwie to powinniśmy mieć przynajmniej 6 samolotów jednego typu
żeby to miało sens.
Ciekawy artykuł z 2008r. Tomasza Hypkiego jest tu :
http://www.altair.com.pl/cz-art-2004

ps. Facetem powinny zająć się służby. Skąd on wiedział w 2008r. co się stanie ?

Pozdr. PK.

Data: 2011-08-07 15:48:58
Autor: J.F.
36. Specpułk rozformowany
Dnia Sun, 07 Aug 2011 12:27:47 +0200, Paweł Kasztelan napisał(a):
Właściwie to powinniśmy mieć przynajmniej 6 samolotów jednego typu
żeby to miało sens.
Ciekawy artykuł z 2008r. Tomasza Hypkiego jest tu :
http://www.altair.com.pl/cz-art-2004

Tylko niuans - czy potrzebujemy 6 samolotow 100-osobowych ? No w sumie .. 400 osobowa delegacja w Katyniu to juz by bylo cos :-)

ps. Facetem powinny zająć się służby. Skąd on wiedział w 2008r. co się stanie ?

Przeciez to powtarzano od lat. trzeba nam samolotu, trzeba, bo
niebezpiecznie. I co ? I samolot nie zawiodl.

Paradoksalnie zas - lepsze wyposazenie sie chyba przyczynilo do katastrofy.

J.

Data: 2011-08-07 18:31:48
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
36. Specpułk rozformowany

"J.F." 17ezpqoflymel$.1dm9c69jklvrw$.dlg@40tude.net

Tylko niuans - czy potrzebujemy 6 samolotow 100-osobowych ?

Mnie wystarczą 10 osobowe. ;)

No w sumie .. 400 osobowa delegacja w Katyniu to juz by bylo cos :-)

Żydki tłukły Gitlerowców, zmiatały z powierzchni Ziemi całe miasta
niemieckie, po czym nie tylko pogodziły się z Niemiszkami, ale nawet
dały im szmal i wszelką inną potrzebną pomoc...

Dlaczego Lech Kaczyński nie mógł powiedzieć Putimowi (być może
literalnie nie tak się ów przywódca nazywa) jakoś tak:

 -- Władek... W tym kurniku mam lądować?
    Bój się Boga!!! Ty prawosławny -- pójdziesz
    do piekła, jeśli mnie zechcesz przyjmować w tym bajzlu...
    My teraz w NATO, od dawna my przedmurze Europy -- Amerykańce
    będą nas słuchały i zrobią, co zechcemy w tej sprawie!

 -- Dajcie nam szmal, dajcie dostęp do technologii i będziecie
    mieli tutaj swoje lotnisko...

 -- Damy szmal, zbudujemy śliczne lotnisko, aby Polacy, Białorusini
    i Ukraińcy mogli przylatywać tutaj i odwiedzać miejsce kaźni
    oraz pochówku członków swoich rodzin. W zamian Rosja uczyni
    okręg smoleński (granice jakoś ustalimy) miejscem eksterytorialnym.
    Później pogadamy o innych podobnych miejscach.

 -- A co Amerykańcom powiesz? Jak ich przekonasz?

 -- Wyjaśnię im, że zdobyłem dla nich Siewierne. [może za to Nobla
    pokojowego dostanę -- nie będę wówczas giął karku przed Wałęsą]
    Powiem im, że odtąd samoloty z tej bazy nie tylko nie będą
    zagrażały wolnemu światu, ale że Amerykańce będą tu miały
    swoją bazę NATOwską. :)

 -- A Rydzyk i inni zgodzą się?

 -- Powiem, że zbudują tu swoje biskupstwo, jak kiedyś...
    Za państwowe pieniądze.

 -- A wojny domowej to nie wywoła?

 -- Nie wywoła. W statucie będzie zapisane, że na terenie
    Smoleńska obowiązywać mają na równych prawach języki
    urzędowe: białoruski, polski, rosyjski i ukraiński
    [oby tylko w cyrylicy był ten sam porządek alfabetyczny]
    a urzędnicy muszą być mieszańcami pochodzącymi z tych
    różnych państw, i że nie będzie w Smoleńsku żadnej
    dominującej religii.

 -- A co z klasyfikacją czynu? Ja agent KGB, spadkobierca NKWD...
    [ja strachnutsa o swaju skóru]

 -- Z tym też się dogadamy. Uznamy, że to zbrodnia Stalina, nie NKWD.

I nawet częściowo doszli do porozumienia -- bo to naprawdę
[wg prawdy_uznanej] jest zbrodnia_Stalina, nie zaś zbrodnia_NKWD. :)
Tyle tylko, że to już punkt dla Sikorskiego.

[...]

Dlaczego paradoksalnie? Szef serwisu opowiadał mi swego czasu, jak jakiś
człowiek (jego klient) psuje hamulce i hamowanie.

 -- Wyjaśniam mu, że trzeba hamować zdecydowanie; nacisnąć i resztę
    zostawić ABeeSowi. A on hamuje ,,pulsacyjnie''... I hamulce siadają...

-=-

Albo inny dowcip samochodowy. Gdy szukałem blacharza do swojej Mercedes,
dostałem mniej więcej taką odpowiedź: ,,to jakby wziąć starą kobietę
i jej wymienić cipkę -- kobieta stanie się młoda w wyniku takiego zabiegu?''.

-=-

Awionika to nie wszystko. Potrzeba jeszcze dobrego sprzętu i dobrej
załogi -- tak na lotnisku i dookoła lotniska, jak i w samolocie.
Protasiuk nie wiedział, jakie dostaje koordynaty? I nie pofatygował
się ze sprawdzeniem? Był tam 3 dni wcześniej jako II pilot. Ja bym
sprawdził choćby z ciekawości, nie mówiąc już o tym, że dokument
otrzymany z ambasady był trefny na pierwszy rzut oka -- nie był
już aktualny (i Protasiuk to wiedział), nie miał daty sporządzenia,
nie miał informacji co do układu współrzędnych...

Jak 40 do lądowania potrzebował ćwierć pasa, Tu 154 -- niemal całego.
A mimo tego pilot Jaka 40 radził zaniechanie lądowania i dodał, że
wprawdzie wylądował (w ostatniej chwili?) ale pogoda pogarsza się.

Czy zdrowy na umyśle (wskazuję na to, że jednak musiały być naciski
Kaczyńskiego, nie zaś na niepoczytalność Protasiuka czy innych członków
załogi) człowiek targnie się na swoje życie, absurdalnie zniżając lot nad
pofałdowanym terenem w sytuacji co najmniej niepewnej -- gdy radiokompasy,
TAWS, FMS i obsługa lotniska pokazują różne obrazy rzeczywistości
a samodzielne/własnooczne ocenienie sytuacji jest niemożliwe?

Data: 2011-08-07 20:15:21
Autor: Dariusz K. Ładziak
36. Specpułk rozformowany
Użytkownik Paweł Kasztelan napisał:

[...]

Jerzym Millerem, byłym premierem tym bardziej - chyba wcześniej mówił coś o spotkaniu się na pogrzebie kogoś z samej góry władzy> Też ciekawe skąd wiedział?

--
Darek

Data: 2011-08-07 21:54:31
Autor: Paweł Kasztelan
36. Specpułk rozformowany
[...]

Fakt :)
Zaczynam wierzyć że to był spisek :)

Data: 2011-08-07 23:12:56
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
36. Specpułk rozformowany

""Dariusz K. Ładziak"" 4e3ed64d$0$2453$65785112@news.neostrada.pl

: Jerzym Millerem, byłym premierem

A nie o Leszku Millerze myślisz? http://pl.wikipedia.org/wiki/Leszek_Miller

: tym bardziej - chyba wcześniej mówił coś o spotkaniu się
: na pogrzebie kogoś z samej góry władzy> Też ciekawe skąd
: wiedział?

Z góry lepiej widać --   a chyba on leciał helikopterem. ;)

Data: 2011-08-06 09:00:18
Autor: lady mutant
Hitler tylko kazał zdjąć opaski żołnier zom z LSSAH
WK pisze:
Tak ogłosił właśnie min. Siemoniak.
R.
Tusk poszedł dalej...

W obu przypadkach politycy postawili żołnierzy przed
zadaniem niemoĹźliwym do realizacji...

Niestety w tzw. Wojsku Polskim nie ma już kogoś takiego jak Sepp
Dietrich (postawił się wodzowi)... zostały same włazidupy

-- lm

36. Specpułk rozformowany