386DX-40 plus nostalgia...

Data: 2014-02-17 20:56:17
Autor: Jan StoĹĽek
386DX-40 plus nostalgia...
Po głębokim namyśle Tomasz Holdowanski napisał w poniedziałek, 17 lutego 2014 10:55:

A jak już jesteśmy w temacie muzealnym, zróbmy z tego wątek
nostalgiczny: pierwszy komp (niekoniecznie PC), wymarzone
konfiguracje retro, stary sprzęt lub soft zalegający po szufladach,
mile wspominany albo wyszarpany ze śmietnika w celu ocalenia od
zapomnienia, historie z nim związane, gry, w które się grało... co
komu przyjdzie do głowy.

Start :)

ZX Spectrum. Zilog Z80, 48 kB RAM, 16 kB ROM... dorobiĹ‚em wtedy do niego samodzielnie zrobiony monitor z podzespoĹ‚Ăłw od telewizora  "Vela" i obudowÄ™ z porzÄ…dnÄ… klawiaturÄ… mechanicznÄ…, jak mi gumki padĹ‚y. A z kserokopii "ZX Spectrum ROM Dissassembly" (kompletne, opisane komentarzem ĹşrĂłdĹ‚a ROM-u) uczyĹ‚em siÄ™ asemblera. PiÄ™kne czasy.

--
Pozdrawiam, | Three switched witches watch 3 Swatch watch switches.
| Which switched witch watch which Swatch watch switch?
(js).

PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze wszystkimi kolejnymi literami.

Data: 2014-02-18 08:26:55
Autor: GAD Zombie
386DX-40 plus nostalgia...
W dniu 2014-02-17 20:56, Jan Stożek pisze:
padły. A z kserokopii "ZX Spectrum ROM Dissassembly" (kompletne,
opisane komentarzem Ľródła ROM-u) uczyłem się asemblera.

O, to mi przypomniało, że ja się uczyłem BASICa z takich gazet IKS (Zdaje się, że to był skrót od Informatyka Komputery Systemy, ale mogę co¶ przekręcać) w kolorze zwykle różowym, na bardzo marnym papierze. Wygl±dały gorzej niż "kserówki" dzisiejszych studentów. W tym były opisane program w BASICu chyba na ZX, który lekko różnił się od Atari (którego miałem), więc czasem trzeba było pokombinować przepisuj±c listing programu, żeby to zadziałało. To z tej gazety dowiedziałem się, że do zmiennej X można podstawić jej zmienion± warto¶ć (X = X + 1) i użyć tego zamiast pętli FOR ;).
A ile to było lat temu...

--
GAD Zombie
http://gad.art.pl/  http://sadist.art.pl/

Data: 2014-02-18 09:00:08
Autor: Maciek
386DX-40 plus nostalgia...
Dnia Tue, 18 Feb 2014 08:26:55 +0100, GAD Zombie napisał(a):

gazet IKS (Zdaje się, że to był skrót od Informatyka Komputery Systemy,

Faktycznie bylo cos takiego :)

W Krakowie mozna bylo chyba kupic na gieldzie w Karliku...

--
Maciek

Od kolijevke, pa do groba, za ispiranje mozga je doba

Data: 2014-02-18 09:06:55
Autor: GAD Zombie
386DX-40 plus nostalgia...
W dniu 2014-02-18 09:00, Maciek pisze:
[...]

Przyznam szczerze, że nie wiem sk±d mój ojciec brał to pismo, bo byłem wtedy jeszcze młodym szczylem i mnie to nie interesowało. Ale mógłbym go zapytać ;)
Całkiem możliwe, że kupił na giełdzie, ale niekoniecznie.

Data: 2014-02-18 09:11:16
Autor: GAD Zombie
386DX-40 plus nostalgia...
W dniu 2014-02-18 09:06, GAD Zombie pisze:
[...]

No, ale widzę, że nietrudno w sieci co¶ o tym jeszcze znaleĽć :)
http://stare.e-gry.net/czasopisma/iks-informatyka-komputery-systemy

A tu okładka i wiele mówi±cy dopisek 'dodatek "żołnierza wolno¶ci"'.
http://3.bp.blogspot.com/-MTdby10RwJc/Ul5yeeR6AfI/AAAAAAAAOZU/k-ssBUZW74g/s1600/strona.jpg
"Uwaga konkurs! Atari dla zwycięzcy!" :D

Data: 2014-02-18 09:26:01
Autor: Tomasz Holdowanski
386DX-40 plus nostalgia...
Deep inside the Matrix, convinced that Tue, 18 Feb 2014 09:11:16 +0100
is the real date, GAD Zombie <gad@USUN.gad.USUN.art.pl> has written
something quite wise. But (s)he wasn`t the one.

[...]

Ha! Ale znalezisko :)
Ciekawe, czy Bajtka też kto¶ tak zarchiwizował...

A tu okładka i wiele mówi±cy dopisek 'dodatek "żołnierza wolno¶ci"'.
http://3.bp.blogspot.com/-MTdby10RwJc/Ul5yeeR6AfI/AAAAAAAAOZU/k-ssBUZW74g/s1600/strona.jpg
"Uwaga konkurs! Atari dla zwycięzcy!" :D

....a na zdjęciu Amstrad/Schneider CPC6128
Piękne czasy: "128 kilo pamięci? Na co komu więcej niż 64?" :D

Pozdrawiam,
Mordazy.

--
REMOVE-IT. from my address when replying.

     THE ONLY THING WORTH WAITING FOR                 IS A WORLD-WIDE DISASTER.

Data: 2014-02-18 10:36:08
Autor: GAD Zombie
386DX-40 plus nostalgia...
W dniu 2014-02-18 09:26, Tomasz Holdowanski pisze:
No, ale widzę, że nietrudno w sieci co¶ o tym jeszcze znaleĽć :)
http://stare.e-gry.net/czasopisma/iks-informatyka-komputery-systemy

Ha! Ale znalezisko :)

Sam się zdziwiłem :)

Ciekawe, czy Bajtka też kto¶ tak zarchiwizował...

My¶lę, że tak. Była jaka¶ taka strona kiedy¶ z archiwami czasopism, ale nie pamiętam jaka. Nie bardzo mi się teraz chce szukać. Ale na pewno była, bo widziałem.

[...]

No a jak. Mniej więcej taki, jakiego uwieczniłem niedawno na tym zdjęciu:
http://classicgamesmaniac.gad.art.pl/dawne-komputery-i-gry-krakow-2013-11-16-moje-wrazenia/13-11-16-015/

Piękne czasy: "128 kilo pamięci? Na co komu więcej niż 64?" :D

E tam. Niespełnione marzenie. Miałem Atari 800XL i zawsze chciałem mieć 130XE, żeby mieć 128KB RAMu :)

Data: 2014-02-18 11:04:19
Autor: RadoslawF
386DX-40 plus nostalgia...
Dnia 2014-02-18 09:26, Użytkownik Tomasz Holdowanski napisał:
[...]

Bajtka też.
http://forum.retroreaders.pl/
A te IKSy i inn± prasę komputerow± kupowałem normalnie w kiosku.
W Komputerze był ciekawy dział, ludzie wysyłali użyteczne
programiki pisane w Basicu a mieszcz±ce się w pięciu linijkach.

Pozdrawiam

Data: 2014-02-18 11:06:45
Autor: GAD Zombie
386DX-40 plus nostalgia...
W dniu 2014-02-18 11:04, RadoslawF pisze:

W Komputerze był ciekawy dział, ludzie wysyłali użyteczne
programiki pisane w Basicu a mieszcz±ce się w pięciu linijkach.

W Komputerze tego nie pamiętam, więc albo mnie pamięć zawodzi, albo pomyliłe¶ pismo z Tajemnicami Atari, gdzie faktycznie ludzie wysyłali pięciolinijkowce i można było wygrać chyba 100.000 zł za to, że wydrukowali taki program. Oczywi¶cie drukowali te najciekawsze. Sam do nich wysłałem parę swoich, ale niestety nigdy nie znalazły się w gazecie :)

Data: 2014-02-18 13:28:17
Autor: RadoslawF
386DX-40 plus nostalgia...
Dnia 2014-02-18 11:06, Użytkownik GAD Zombie napisał:
[...]

TA to było zdaje się po 90 roku a ja wtedy używałem już Amigi.
Komputer to czasy przed 90 rokiem, jak okre¶lił jeden kolega
było to najpoważniejsze pismo o tematyce komputerowej.
Nic o grach nie pisali więc nie pamiętasz.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2014-02-18 13:48:25
Autor: GAD Zombie
386DX-40 plus nostalgia...
W dniu 2014-02-18 13:28, RadoslawF pisze:

[...]

Komputer pamiętam, bo mój ojciec kupował, więc w domu to było. Chociaż fakt, że byłem wtedy młody. Szczególnie pamiętam dodatek do Komputera pt '44 gry komputerowe na Atari'. Nie jestem taki pewny, że nic o grach nie pisali.

Data: 2014-02-18 20:23:27
Autor: Irokez
386DX-40 plus nostalgia...
W dniu 2014-02-18 13:48, GAD Zombie pisze:
[...]

A która to stacja radiowa puszczała programy komputerowe? Wystarczyło nagrać na kaseciaka i zaczytać do komputera.

Data: 2014-02-18 20:26:21
Autor: Maciek
386DX-40 plus nostalgia...
Dnia Tue, 18 Feb 2014 20:23:27 +0100, Irokez napisał(a):

A która to stacja radiowa puszczała programy komputerowe? Wystarczyło nagrać na kaseciaka i zaczytać do komputera.

IIRC to byla Trojka.

Data: 2014-02-18 21:57:39
Autor: Jan StoĹĽek
386DX-40 plus nostalgia...
Po głębokim namyśle Maciek napisał w wtorek, 18 lutego 2014 20:26:

Dnia Tue, 18 Feb 2014 20:23:27 +0100, Irokez napisał(a):

A która to stacja radiowa puszczała programy komputerowe?
Wystarczyło nagrać na kaseciaka i zaczytać do komputera.

IIRC to byla Trojka.

A nie Rozgłośnia Harcerska przypadkiem?

Data: 2014-02-18 22:48:58
Autor: Maciek
386DX-40 plus nostalgia...
Dnia Tue, 18 Feb 2014 21:57:39 +0100, Jan Stożek napisał(a):

A nie Rozgło¶nia Harcerska przypadkiem?

Racja, w programie IV PR, audycja Radiokomputer (wyguglalem).

Data: 2014-02-19 00:23:19
Autor: RadoslawF
386DX-40 plus nostalgia...
Dnia 2014-02-18 13:48, Użytkownik GAD Zombie napisał:

[...]

Miałem go. I to raczej nie był dodatek tylko numer specjalny.

Pozdrawiam

Data: 2014-02-18 09:12:39
Autor: Maciek
386DX-40 plus nostalgia...
Dnia Tue, 18 Feb 2014 09:06:55 +0100, GAD Zombie napisał(a):

Przyznam szczerze, że nie wiem sk±d mój ojciec brał to pismo, bo byłem wtedy jeszcze młodym szczylem i mnie to nie interesowało. Ale mógłbym go zapytać ;)
Całkiem możliwe, że kupił na giełdzie, ale niekoniecznie.

A, no to ja jeszcze na Karlika zdazylem sie zalapac :)

Data: 2014-02-18 10:36:35
Autor: GAD Zombie
386DX-40 plus nostalgia...
W dniu 2014-02-18 09:12, Maciek pisze:
[...]

Ja spędziłem kawał dzieciństwa pod Elbudem ;)

Data: 2014-02-18 12:11:35
Autor: Tomasz Holdowanski
386DX-40 plus nostalgia...
Deep inside the Matrix, convinced that Tue, 18 Feb 2014 10:36:35 +0100
[...]

Wrocław, stołówka Polibudy... Piękne czasy :)
Co¶ się tam w ogóle jeszcze dzieje?

Pozdrawiam,
Mordazy.

Data: 2014-02-18 12:30:44
Autor: GAD Zombie
386DX-40 plus nostalgia...
W dniu 2014-02-18 12:11, Tomasz Holdowanski pisze:

Wrocław, stołówka Polibudy... Piękne czasy :)
Co¶ się tam w ogóle jeszcze dzieje?

Nie wiem, nie jestem z Wrocławia ;)
A pod Elbudem w Krakowie już dawno nie ma giełdy. Jest na Balickiej. Ale tam już nie chodzę. Nie mam po co.

Data: 2014-02-18 12:46:48
Autor: Maciek
386DX-40 plus nostalgia...
Dnia Tue, 18 Feb 2014 12:30:44 +0100, GAD Zombie napisał(a):

Nie wiem, nie jestem z Wrocławia ;)
A pod Elbudem w Krakowie już dawno nie ma giełdy. Jest na Balickiej. Ale tam już nie chodzę. Nie mam po co.

Zagladalem pare razy. To juz nie to.

Data: 2014-02-18 12:59:17
Autor: Tomasz Holdowanski
386DX-40 plus nostalgia...
Deep inside the Matrix, convinced that Tue, 18 Feb 2014 12:30:44 +0100
[...]

A ja może w ramach karmienia nostalgii pojadę kiedy¶, powspominać
stare klimaty i zobaczyć czy jakie¶ znajome twarze jeszcze tam s± :)

Pozdrawiam,
Mordazy.

Data: 2014-02-18 13:28:23
Autor: GAD Zombie
386DX-40 plus nostalgia...
W dniu 2014-02-18 12:59, Tomasz Holdowanski pisze:
[...]

Możesz ich już nie poznać, bo to dziadki :D

Pod Elbudem to było fajnie. ¬ródło piractwa takie, że hej! Ale zapadło mi w pamięć na całe życie :)